Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické hry- Měření spokojenosti zákazníků (Bakalářská práce)

Elektronické hry- Měření spokojenosti zákazníků (Bakalářská práce)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Roman Navratil
Šetření:08. 04. 2011 - 20. 04. 2011
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
jsem studentem 3. Ročníku Ekonomické fakulty při Vysoké škole báňské – Technické univerzity Ostrava. Momentálně pracuji na své bakalářské práci, jejímž tématem je měření spokojenosti zákazníků na trhu počítačových, konzolových a handheldových her.
Tímto bych Vás rád požádal o vyplnění tohoto dotazníku. Vámi poskytnuté údaje jsou a zůstanou zcela anonymní a budou použity pro zpracování mé bakalářské práce.
Rád bych vám předem poděkoval za ochotu a čas, který jste věnovali vyplnění tohoto dotazníku.

 

Odpovědi respondentů

1. Koupily jste si někdy alespoň jednu legální kopii hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11385,61 %85,61 %  
Ne1914,39 %14,39 %  

Graf

2. Hry pro jakou platformu kupujete? (více správných)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PC10592,92 %79,55 %  
Xbox3601916,81 %14,39 %  
PS31311,5 %9,85 %  
PS2108,85 %7,58 %  
PSP87,08 %6,06 %  
Jinou65,31 %4,55 %  
Nintendo DS54,42 %3,79 %  
Wii54,42 %3,79 %  

Graf

3. Vlastníte (kromě legálních kopií her) i 2 nebo více „pirátských“ verzí nějaké hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8575,22 %64,39 %  
Ne2824,78 %21,21 %  

Graf

4. Určete prosím svou celkovou spokojenost s prodejci her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
34943,36 %37,12 %  
23833,63 %28,79 %  
41916,81 %14,39 %  
554,42 %3,79 %  
121,77 %1,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.84
Minimum:2
Maximum:4
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.51
Směrodatná odchylka:0.71
Medián:3
Modus:3

Graf

5. Určete svou spokojenost s cenami her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
44035,4 %30,3 %  
53329,2 %25 %  
33329,2 %25 %  
265,31 %4,55 %  
110,88 %0,76 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.91
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.67
Směrodatná odchylka:0.82
Medián:4
Modus:4

Graf

6. Nakupujete především v kamenných obchodech nebo využíváte e-shopy firem v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejvíce nakupuji v e-shopech5952,21 %44,7 %  
Nejvíce nakupuji v kamenných prodejnách3228,32 %24,24 %  
Používám obě možnosti přibližně stejně často2219,47 %16,67 %  

Graf

7. Jste spokojeni s image trhu elektronických her v ČR, tedy s jeho vnímáním u veřejnosti a médii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5447,79 %40,91 %  
Spíše ano3732,74 %28,03 %  
Ne1614,16 %12,12 %  
Ano 65,31 %4,55 %  

Graf

8. Na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen), určete svou spokojenost s mírou a kvalitou lokalizací her do češtiny:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
34438,94 %33,33 %  
23833,63 %28,79 %  
42421,24 %18,18 %  
154,42 %3,79 %  
521,77 %1,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.83
Minimum:2
Maximum:4
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.55
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:3
Modus:3

Graf

9. Jste spokojen s šířkou nabídky her dostupných v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše Ano5851,33 %43,94 %  
Ano4136,28 %31,06 %  
Spíše Ne97,96 %6,82 %  
Ne54,42 %3,79 %  

Graf

10. Jste obecně spokojen s prodlevou mezi světovým vydáním hry a jejím vydáním v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, prodleva je zanedbatelná5145,13 %38,64 %  
Nezáleží mi na prodlevě4539,82 %34,09 %  
Ne, prodleva je dlouhá1715,04 %12,88 %  

Graf

11. Určete svou spokojenost s následujícími faktory na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklamace (rychlost, ochota atd.)2.690.674
Věrnostní slevy pro stálé zákazníky2.7170.893
Přikládáné dárkové předměty (trička, klíčenky atd.)2.851.243
Rychlost dodání hry (v případě koupě online)2.0530.811
Metody plateb za hry (v případě koupě online)2.0620.961
Cena her3.6641.126
Zákaznická podpora2.771.044

Graf

12. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jednu hru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
max. 500 kč3026,55 %22,73 %  
max. 1000 kč2623,01 %19,7 %  
max. 750 kč2219,47 %16,67 %  
max. 1250 kč1513,27 %11,36 %  
max. 1500 kč108,85 %7,58 %  
max. 250 kč65,31 %4,55 %  
Jsem ochotný pravidelně platit i vyšší částku než 1500 kč43,54 %3,03 %  

Graf

13. Je pro vás lokalizace hry do češtiny (ať už titulky nebo dabingem) důležitým faktorem při rozhodování o koupi? Určete na stupnici 1 – 5 (1 - velice důležitý, 5 - absolutně nedůležitý):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
53631,86 %27,27 %  
33026,55 %22,73 %  
41916,81 %14,39 %  
21815,93 %13,64 %  
1108,85 %7,58 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.51
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.51
Směrodatná odchylka:1.23
Medián:3
Modus:5

Graf

14. Jste věrný obchodu ve kterém hry nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejsem, nemám oblíbený obchod, kterému bych se snažil být věrný6456,64 %48,48 %  
Více méně ano, snažím se nakupovat vždy u stejného prodejce4943,36 %37,12 %  

Graf

15. Jste spokojen s tématickými akcemi, které se pojí s vydáváním některých her ( např. půlnoční zahájení prodeje, přítomnost českých celebrit na tématických akcích, různé tématické večírky atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tyto akce mě nezajímají7364,6 %55,3 %  
Tyto akce mě zajímají ale osobně je nenavštěvuji3934,51 %29,55 %  
Ano tyto akce mám rád a navštěvuji je 10,88 %0,76 %  

Graf

16. Určete důležitost, kterou přikládáte následujícím faktorům na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejdůležittější, 5 - nejméně důležitý):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklamace (rychlost, ochota atd.)2.3811.245
Věrnostní slevy pro stálé zákazníky2.8051.113
Přikládáné dárkové předměty (trička, klíčenky atd.)3.081.312
Rychlost dodání hry (v případě koupě online)1.920.994
Metody plateb za hry (v případě koupě online)2.0971.238
Cena her2.1592.01
Zákaznická podpora2.5581.167

Graf

17. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-26 let5649,56 %42,42 %  
16-20 let3127,43 %23,48 %  
27-35 let 2118,58 %15,91 %  
do 15 let32,65 %2,27 %  
36-50 let 10,88 %0,76 %  
51+ let10,88 %0,76 %  

Graf

18. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou 5750,44 %43,18 %  
Vysokoškolské (Bc.) nebo Vyšší odborné (dis.)1916,81 %14,39 %  
Základní1916,81 %14,39 %  
Vysokoškolské (Ing./Mgr. a vyšší ) 1412,39 %10,61 %  
Střední bez maturity 43,54 %3,03 %  

Graf

19. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž9584,07 %71,97 %  
Žena1815,93 %13,64 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Koupily jste si někdy alespoň jednu legální kopii hry?

2. Hry pro jakou platformu kupujete? (více správných)

3. Vlastníte (kromě legálních kopií her) i 2 nebo více „pirátských“ verzí nějaké hry?

4. Určete prosím svou celkovou spokojenost s prodejci her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

5. Určete svou spokojenost s cenami her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

6. Nakupujete především v kamenných obchodech nebo využíváte e-shopy firem v ČR?

7. Jste spokojeni s image trhu elektronických her v ČR, tedy s jeho vnímáním u veřejnosti a médii?

8. Na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen), určete svou spokojenost s mírou a kvalitou lokalizací her do češtiny:

9. Jste spokojen s šířkou nabídky her dostupných v ČR?

10. Jste obecně spokojen s prodlevou mezi světovým vydáním hry a jejím vydáním v ČR?

11. Určete svou spokojenost s následujícími faktory na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

12. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jednu hru?

13. Je pro vás lokalizace hry do češtiny (ať už titulky nebo dabingem) důležitým faktorem při rozhodování o koupi? Určete na stupnici 1 – 5 (1 - velice důležitý, 5 - absolutně nedůležitý):

14. Jste věrný obchodu ve kterém hry nejčastěji nakupujete?

15. Jste spokojen s tématickými akcemi, které se pojí s vydáváním některých her ( např. půlnoční zahájení prodeje, přítomnost českých celebrit na tématických akcích, různé tématické večírky atd.)?

16. Určete důležitost, kterou přikládáte následujícím faktorům na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejdůležittější, 5 - nejméně důležitý):

17. Jaký je váš věk?

18. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

19. Jaké je vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Koupily jste si někdy alespoň jednu legální kopii hry?

2. Hry pro jakou platformu kupujete? (více správných)

3. Vlastníte (kromě legálních kopií her) i 2 nebo více „pirátských“ verzí nějaké hry?

4. Určete prosím svou celkovou spokojenost s prodejci her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

5. Určete svou spokojenost s cenami her v ČR na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

6. Nakupujete především v kamenných obchodech nebo využíváte e-shopy firem v ČR?

7. Jste spokojeni s image trhu elektronických her v ČR, tedy s jeho vnímáním u veřejnosti a médii?

8. Na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen), určete svou spokojenost s mírou a kvalitou lokalizací her do češtiny:

9. Jste spokojen s šířkou nabídky her dostupných v ČR?

10. Jste obecně spokojen s prodlevou mezi světovým vydáním hry a jejím vydáním v ČR?

11. Určete svou spokojenost s následujícími faktory na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejspokojenější, 5 - nejméně spokojen):

12. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za jednu hru?

13. Je pro vás lokalizace hry do češtiny (ať už titulky nebo dabingem) důležitým faktorem při rozhodování o koupi? Určete na stupnici 1 – 5 (1 - velice důležitý, 5 - absolutně nedůležitý):

14. Jste věrný obchodu ve kterém hry nejčastěji nakupujete?

15. Jste spokojen s tématickými akcemi, které se pojí s vydáváním některých her ( např. půlnoční zahájení prodeje, přítomnost českých celebrit na tématických akcích, různé tématické večírky atd.)?

16. Určete důležitost, kterou přikládáte následujícím faktorům na stupnici 1 - 5 jako ve škole (1 - nejdůležittější, 5 - nejméně důležitý):

17. Jaký je váš věk?

18. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

19. Jaké je vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Navratil, R.Elektronické hry- Měření spokojenosti zákazníků (Bakalářská práce) (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://elektronicke-hry-mereni-spok.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.