Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické obchodování v ČR

Elektronické obchodování v ČR

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vladimír Fischer
Šetření:05. 03. 2012 - 12. 03. 2012
Počet respondentů:60
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Vladimír Fischer a jsem studentem 3. ročníků Univerzity Jana Amose Komenského, obor Evropská hospodářsko-správní studie. Vyhodnocení toho to dotazníku bude součástí mé bakalářské práce, proto prosím především o poctivé a pravdivé vyplnění odpovědí, které jsou zcela anonymní.

Mým cílem je zjistit, jaká je informovanost a zkušenosti lidí v oblasti elektronického obchodování.

 

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [mužotázka č. 2, ženaotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4066,67 %66,67 %  
muž2033,33 %33,33 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 30 let5388,33 %88,33 %  
více než 30 let610 %10 %  
méně než 1811,67 %1,67 %  

Graf

3. Dáváte přednost osobnímu či internetovému prodeji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobnímu3863,33 %63,33 %  
internetovému2236,67 %36,67 %  

Graf

4. Podle jakých kritérii vybíráte prodejce? Co je pro Vás nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

aaa

aby měl to co chci koupit v dobrém poměru cena/výkon

cena

cena

cena a dosupnost

cena a kvalita

cena a kvalita

cena dopravy, kvalita, dostupnost

cena, důvěryhodnost

cena, kvalita

cena, kvalita

cena, kvalita, dodavatelský servis (doprava zdarma)

Cena, kvalita, spokojenost s produkty

cena, kvalita, zkušenosti, kvalita internetových stránek

cena, recenze

design

dle recenzí a zkušenostech .. Důležitá je kvalita a vzhled :)

dobrá pověst prodejce, chování k zákazníkovi

doporučení od přátel

Důvěryhodnost

důvěryhodnost, osobní zkušenost

duveryhodnost, osvedcenost

ggvgbb

hodnocení ostatních uživatelů

IČO, vzhled a přehlednost webové stránky, recenze. Nejdůležitější je pro mě existence IČO

Jak u čeho. Je rozdíl mezi nákupem potravin, oblečení či elektroniky. Ale nejvíce asi poměr cena a kvalita.

komentáře od zákazníků

Kvalita

kvalita

kvalita

kvalita a cena

kvalita zboží a příjemné jednání

kvalita, tradice, zázemí

kvalita, znacka, cena

kvalita, značka, zákaznický servis (vrácení, doba dodání), cena

Musí mít v kalhotech prak.

Nenásilný prodej

ochota, cena

ověřenost zákazníky

ověřený prodejce

podle reputace a doporučení

podle toho, jaké zboží potřebuji

podle vztřícnosti

Podle zkušeností a doporučení.

Pověst, kvalita zboží/služeb, podmínky reklamace a možnost vrácení peněz, vstřícná a informativní komunikace prodejce, šíře servisu v záruce a pozáručního, případná dostupnost úprav/náhradních dílů, cenová hladina oproti konkurenci, možnost zasílání nejen českou poštou, ale i kurýry - možnost doručení kdykoli tam, kde zrovna jsem a nejen domů (DHL, EMS, PPL).

Prodejce vybírám podle dostupnosti, ceny a kvality

Ráda vidím, co kupuji - preferuji tedy kamenné obchody. Mám ovšem požadavky na slušné jednání prodavačů, kvalitu a výběr zboží: když nejsou splněny, nakupuji přes internet - pak se rozhoduji podle ceny (ovšem pokud je obchod důvěryhodný, zboží má rozumný popis, prodejce neváhá uvést své obchodní podmínky a podobně).

recenze, cena

Reference

Reference, cena

reference, cena

rozmanitost zboží, osobní vkus, přístup prodavačů

serióznost

serióznost

Sortiment a kvalita zboží.

Věrohodnost

x

značka x kvalita

Značka, dostupnost

5. Máte zkušenosti v oblasti nákupu či prodeje zboží (služeb) na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5998,33 %98,33 %  
ne11,67 %1,67 %  

Graf

6. Využíváte někdy některých z uvedených služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop5185 %85 %  
Aukro3151,67 %51,67 %  
slevový server3151,67 %51,67 %  
Ebay1220 %20 %  
ne11,67 %1,67 %  

Graf

7. Máte nějakou negativní zkušenost, řešili jste jí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemám3965 %65 %  
ano, vyřešil1321,67 %21,67 %  
ne, nechal jsem to být58,33 %8,33 %  
ano, nevyřešil35 %5 %  

Graf

8. Odradila Vás tato špatná zkušenost? Změnil/a jste nějak svůj přístup

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádnou špatnou zkušenost nemám3558,33 %58,33 %  
ne, postupuji stejně1118,33 %18,33 %  
ne, ale jsem opatrnější1016,67 %16,67 %  
jiné35 %5 %  
ano, již nenakupuji přes internet11,67 %1,67 %  

Graf

9. Zdá se Vám tato forma nákupu bezpečná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3965 %65 %  
jiné1016,67 %16,67 %  
ne610 %10 %  
ne, bojím se že mi někdo nabourá přes internet do účtu58,33 %8,33 %  

Graf

10. Proč využíváte nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízká cena3050 %50 %  
pohodlnost2846,67 %46,67 %  
lepší přehled a nabídek2541,67 %41,67 %  
jiný důvod1118,33 %18,33 %  

Graf

11. Poskytujete prodejci zpětnou vazbu, po dokončeném obchodě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2745 %45 %  
ne2541,67 %41,67 %  
nevím813,33 %13,33 %  

Graf

12. Obtěžují Vás emaily, od prodejců kde jste nakoupil zboží či službu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4575 %75 %  
ne1525 %25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Dáváte přednost osobnímu či internetovému prodeji?

5. Máte zkušenosti v oblasti nákupu či prodeje zboží (služeb) na internetu?

6. Využíváte někdy některých z uvedených služeb?

7. Máte nějakou negativní zkušenost, řešili jste jí?

8. Odradila Vás tato špatná zkušenost? Změnil/a jste nějak svůj přístup

9. Zdá se Vám tato forma nákupu bezpečná?

10. Proč využíváte nákupu přes internet?

11. Poskytujete prodejci zpětnou vazbu, po dokončeném obchodě?

12. Obtěžují Vás emaily, od prodejců kde jste nakoupil zboží či službu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Dáváte přednost osobnímu či internetovému prodeji?

5. Máte zkušenosti v oblasti nákupu či prodeje zboží (služeb) na internetu?

6. Využíváte někdy některých z uvedených služeb?

7. Máte nějakou negativní zkušenost, řešili jste jí?

8. Odradila Vás tato špatná zkušenost? Změnil/a jste nějak svůj přístup

9. Zdá se Vám tato forma nákupu bezpečná?

10. Proč využíváte nákupu přes internet?

11. Poskytujete prodejci zpětnou vazbu, po dokončeném obchodě?

12. Obtěžují Vás emaily, od prodejců kde jste nakoupil zboží či službu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fischer, V.Elektronické obchodování v ČR (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://elektronicke-obchodovani-v-c.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.