Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické obchodování v ČR
Elektronické obchodování v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Vladimír Fischer |
---|---|
Šetření: | 05. 03. 2012 - 12. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 60 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 60,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Vladimír Fischer a jsem studentem 3. ročníků Univerzity Jana Amose Komenského, obor Evropská hospodářsko-správní studie. Vyhodnocení toho to dotazníku bude součástí mé bakalářské práce, proto prosím především o poctivé a pravdivé vyplnění odpovědí, které jsou zcela anonymní.
Mým cílem je zjistit, jaká je informovanost a zkušenosti lidí v oblasti elektronického obchodování.
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [muž → otázka č. 2, žena → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 40 | 66,67 % | 66,67 % |
muž | 20 | 33,33 % | 33,33 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 – 30 let | 53 | 88,33 % | 88,33 % |
více než 30 let | 6 | 10 % | 10 % |
méně než 18 | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
3. Dáváte přednost osobnímu či internetovému prodeji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobnímu | 38 | 63,33 % | 63,33 % |
internetovému | 22 | 36,67 % | 36,67 % |
4. Podle jakých kritérii vybíráte prodejce? Co je pro Vás nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
aaa
aby měl to co chci koupit v dobrém poměru cena/výkon
cena
cena
cena a dosupnost
cena a kvalita
cena a kvalita
cena dopravy, kvalita, dostupnost
cena, důvěryhodnost
cena, kvalita
cena, kvalita
cena, kvalita, dodavatelský servis (doprava zdarma)
Cena, kvalita, spokojenost s produkty
cena, kvalita, zkušenosti, kvalita internetových stránek
cena, recenze
design
dle recenzí a zkušenostech .. Důležitá je kvalita a vzhled :)
dobrá pověst prodejce, chování k zákazníkovi
doporučení od přátel
Důvěryhodnost
důvěryhodnost, osobní zkušenost
duveryhodnost, osvedcenost
ggvgbb
hodnocení ostatních uživatelů
IČO, vzhled a přehlednost webové stránky, recenze. Nejdůležitější je pro mě existence IČO
Jak u čeho. Je rozdíl mezi nákupem potravin, oblečení či elektroniky. Ale nejvíce asi poměr cena a kvalita.
komentáře od zákazníků
Kvalita
kvalita
kvalita
kvalita a cena
kvalita zboží a příjemné jednání
kvalita, tradice, zázemí
kvalita, znacka, cena
kvalita, značka, zákaznický servis (vrácení, doba dodání), cena
Musí mít v kalhotech prak.
Nenásilný prodej
ochota, cena
ověřenost zákazníky
ověřený prodejce
podle reputace a doporučení
podle toho, jaké zboží potřebuji
podle vztřícnosti
Podle zkušeností a doporučení.
Pověst, kvalita zboží/služeb, podmínky reklamace a možnost vrácení peněz, vstřícná a informativní komunikace prodejce, šíře servisu v záruce a pozáručního, případná dostupnost úprav/náhradních dílů, cenová hladina oproti konkurenci, možnost zasílání nejen českou poštou, ale i kurýry - možnost doručení kdykoli tam, kde zrovna jsem a nejen domů (DHL, EMS, PPL).
Prodejce vybírám podle dostupnosti, ceny a kvality
Ráda vidím, co kupuji - preferuji tedy kamenné obchody. Mám ovšem požadavky na slušné jednání prodavačů, kvalitu a výběr zboží: když nejsou splněny, nakupuji přes internet - pak se rozhoduji podle ceny (ovšem pokud je obchod důvěryhodný, zboží má rozumný popis, prodejce neváhá uvést své obchodní podmínky a podobně).
recenze, cena
Reference
Reference, cena
reference, cena
rozmanitost zboží, osobní vkus, přístup prodavačů
serióznost
serióznost
Sortiment a kvalita zboží.
Věrohodnost
x
značka x kvalita
Značka, dostupnost
5. Máte zkušenosti v oblasti nákupu či prodeje zboží (služeb) na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 98,33 % | 98,33 % |
ne | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
6. Využíváte někdy některých z uvedených služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
e-shop | 51 | 85 % | 85 % |
Aukro | 31 | 51,67 % | 51,67 % |
slevový server | 31 | 51,67 % | 51,67 % |
Ebay | 12 | 20 % | 20 % |
ne | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
7. Máte nějakou negativní zkušenost, řešili jste jí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nemám | 39 | 65 % | 65 % |
ano, vyřešil | 13 | 21,67 % | 21,67 % |
ne, nechal jsem to být | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
ano, nevyřešil | 3 | 5 % | 5 % |
8. Odradila Vás tato špatná zkušenost? Změnil/a jste nějak svůj přístup
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádnou špatnou zkušenost nemám | 35 | 58,33 % | 58,33 % |
ne, postupuji stejně | 11 | 18,33 % | 18,33 % |
ne, ale jsem opatrnější | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
jiné | 3 | 5 % | 5 % |
ano, již nenakupuji přes internet | 1 | 1,67 % | 1,67 % |
9. Zdá se Vám tato forma nákupu bezpečná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 39 | 65 % | 65 % |
jiné | 10 | 16,67 % | 16,67 % |
ne | 6 | 10 % | 10 % |
ne, bojím se že mi někdo nabourá přes internet do účtu | 5 | 8,33 % | 8,33 % |
10. Proč využíváte nákupu přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nízká cena | 30 | 50 % | 50 % |
pohodlnost | 28 | 46,67 % | 46,67 % |
lepší přehled a nabídek | 25 | 41,67 % | 41,67 % |
jiný důvod | 11 | 18,33 % | 18,33 % |
11. Poskytujete prodejci zpětnou vazbu, po dokončeném obchodě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 27 | 45 % | 45 % |
ne | 25 | 41,67 % | 41,67 % |
nevím | 8 | 13,33 % | 13,33 % |
12. Obtěžují Vás emaily, od prodejců kde jste nakoupil zboží či službu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 45 | 75 % | 75 % |
ne | 15 | 25 % | 25 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.