Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Emoce strachu v reklamě

Emoce strachu v reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jamina 1
Šetření:24. 11. 2010 - 01. 12. 2010
Počet respondentů:174
Počet otázek (max/průměr):20 / 17.42
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


v rámci mé diplomové práce, bych Vás chtěla požádat o vyplnění dotazníku. Cílem tohoto  průzkumu je zjistit, jak na Vás působí emoce strachu v reklamě. Vyplňování je anonymní a zabere Vám několik minut. 


Děkuji za Vaši ochotu.


Bc. Petra Pohlreichová, studentka Fakulty multimediálních komunikací ve Zlíně

Odpovědi respondentů

1. Jak na Vás působí reklamy využívající motiv strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zamyslím se, co mi reklama chce říct10459,77 %59,77 %  
nemám tento typ reklamy rád/a4224,14 %24,14 %  
nevěnuji ji pozornost158,62 %8,62 %  
popuzuje mne63,45 %3,45 %  
žádnou takovou si nevybavím10,57 %0,57 %  
Baví mě10,57 %0,57 %  
zalezi na dane konkretni reklame10,57 %0,57 %  
it depends...10,57 %0,57 %  
nemůžu si momentálně na žádnou vzpomenout10,57 %0,57 %  
A kdo pozná motiv strachu bez znalosti teorie?10,57 %0,57 %  
Přemýšlím o lenosti reklamních tvůrců.10,57 %0,57 %  

Graf

2. Emoce strachu nejčastěji registruji více v reklamách:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [komerčníchotázka č. 3, sociálníchotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociálních14985,63 %85,63 %  
komerčních2514,37 %14,37 %  

Graf

3. V jakých komerčních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pojištění1976 %10,92 %  
zdravotní potřeby, léky1664 %9,2 %  
kosmetika624 %3,45 %  
alkohol520 %2,87 %  
tabákové výrobky520 %2,87 %  
jiné312 %1,72 %  
potraviny312 %1,72 %  

Graf

4. V jakých sociálních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
autonehody14295,3 %81,61 %  
proti kouření6342,28 %36,21 %  
anorexie2818,79 %16,09 %  
proti alkoholu2214,77 %12,64 %  
životní prostředí2214,77 %12,64 %  
jiné1610,74 %9,2 %  
obezita149,4 %8,05 %  

Graf

5. Jaký typ strachu Vás nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravotní riziko14080,46 %80,46 %  
společenské riziko ( reklama na ústní vodu, zubní pastu, šampon proti lupům)137,47 %7,47 %  
riziko ztráty příležitosti52,87 %2,87 %  
finanční riziko ( reklama na pojištění)31,72 %1,72 %  
nic21,15 %1,15 %  
časové riziko 21,15 %1,15 %  
žádný10,57 %0,57 %  
-10,57 %0,57 %  
Tyto faktory nevnímám jako "strach"10,57 %0,57 %  
obecně socialni podtext a vliv na přirodu10,57 %0,57 %  
násilí, války atd.10,57 %0,57 %  
Strach nás nesmí ovlivnit!10,57 %0,57 %  
neosloví mě, spíš otráví10,57 %0,57 %  
žádný, lol10,57 %0,57 %  
neoslovi10,57 %0,57 %  

Graf

6. Vzpomenete si na nějakou konkrétní televizní či printovou reklamu využívající motiv strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12772,99 %72,99 %  
ne4727,01 %27,01 %  

Graf

7. Na jakou reklamu jste si vzpomněl/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemyslíš, zaplatíš2519,69 %14,37 %  
Nemyslíš zaplatíš107,87 %5,75 %  
Nemyslíš, zaplatíš!86,3 %4,6 %  
Nemyslíš-zaplatíš64,72 %3,45 %  
Nemyslíš - zaplatíš64,72 %3,45 %  
nemyslis zaplatis53,94 %2,87 %  
Besip53,94 %2,87 %  
Ministerstvo dopravy32,36 %1,72 %  
Nemyslíš, zaplatíš.21,57 %1,15 %  
nemyslíš,zaplatíš21,57 %1,15 %  
ostatní odpovědi Komerční banka
Nemyslis, zaplatis
zubní pasta
Nemyslíš zaplatíš, Avon proti rakovině prsu
kampan Nemyslis zaplatis
Kampaň: nemyslíš, zaplatíš!
naučte se dávat první pomoc než bude pozdě
spot o AIDS
kampaň Nemyslíš- zaplatíš
nemyslíš zaplatíš, greenpeace o global worming
nemyslí zaplatíš
Autonehody
na to aby britští vojáci jezdili opatrně na motorc
anglickou verzi Nemyslíš, zaplatíš
Spoření s buřinkou
šampon proti lupům, kde byl záběr na vlasové vši
Colgate - print, autonehody - Nemyslíš - Zaplatíš
Nemyslíš - zaplatíš!
"Nemyslíš, zaplatíš!"
autonehody Nemyslis-Zaplatis
Avon - rakovina prsu
Nemyslíš- zaplatíš
amnesty international
Panadol pro děti - motivy strašáků
Očkování proti klíštěti
co se muze stat za volantem-nemyslis, zaplatis
neymslíš, zaplatíš
nemyslíš, zaplatíš, rakovina plic, kosmetika, ....
Reklamy typu "Nemyslíš, zaplatíš"
Nemyslíš, zaplatíš. Zahraniční reklamy na cigarety
ockovani proti klistatum
kampaň čssd před volbami
kampaň - nemyslíš, zaplatíš
nemyslíš zaplatíš, anorexie - benetton
reklama varujuca na dosledky brania metadonu
proti rakovině (každých 5 hod zemře 1 žena..)
autonehoda - nemyslíš, zaplatíš (matka a dítě)
MD - Nemyslíš, zaplatíš
sérii reklam Nemyslíš, zaplatíš.
asi besip
ty ministerstva dopravy
Parodontax
Nemyslíš, zaplatíš; nadace Terezy Maxové, ČD
"nemyslis, zaplatis"
"Nemyslíš - zapaltíš"
mezinárodní besip (autonehody)
rakovina prsu, muž přebaluje dítě, neví co dělat
na reklamu na zubní pastu paradontax
pasta proti paradentoze,Nemyslíš zaplatíš
antiperspirant,orbit,lék na chřipku,očkování dětí
očkování dítěte proti mononukleóze
Nemyslíš, zaplatíš nebo různá očkování
Anna K. - chceš žít jako já?
5543,31 %31,61 % 

Graf

8. Přesvědčí Vás více reklama, která využívá motiv strachu ke koupi než reklama jiná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8045,98 %45,98 %  
ne6235,63 %35,63 %  
spíše ano2916,67 %16,67 %  
ano31,72 %1,72 %  

Graf

9. Pamatujete si na reklamní kampaň ministerstva dopravy- Nemyslíš zaplatíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17298,85 %98,85 %  
ne21,15 %1,15 %  

Graf

10. Připadá Vám tato kampaň:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přiměřená10561,05 %60,34 %  
drastická4123,84 %23,56 %  
brutální137,56 %7,47 %  
odpudivá74,07 %4,02 %  
je mi to jedno63,49 %3,45 %  

Graf

11. Znáte reklamu na zubní pastu Parodontax s krví a vypadanými zuby ( v umyvadle, či na jablku)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15790,23 %90,23 %  
ne179,77 %9,77 %  

Graf

12. Připadá Vám tato kampaň:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nechutná6742,68 %38,51 %  
přiměřená5736,31 %32,76 %  
odpudivá2214,01 %12,64 %  
je mi to jedno117,01 %6,32 %  

Graf

13. Přesvědčila Vás reklama na Parodontax ke koupi výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14189,81 %81,03 %  
ano1610,19 %9,2 %  

Graf

14. Proč Vás přesvědčila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyvolala ve mě pocit strachu z paradentózy956,25 %5,17 %  
chtěl/a jsem jen vyzkoušet novou zubní pastu318,75 %1,72 %  
Realistický fakt16,25 %0,57 %  
mam zkusenost s krvacenim dasni16,25 %0,57 %  
mám stejné problémy jako v rekalmě 16,25 %0,57 %  
mám paradontozu16,25 %0,57 %  

Graf

15. Myslíte, že by měla být tato reklama zakázána?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10566,88 %60,34 %  
je mi to jedno3522,29 %20,11 %  
ano1710,83 %9,77 %  

Graf

16. Mělo by se využívání motivu strachu v reklamách zakázat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14089,17 %80,46 %  
ano1710,83 %9,77 %  

Graf

17. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 2916091,95 %91,95 %  
15 - 1984,6 %4,6 %  
30 - 3942,3 %2,3 %  
40 - 4921,15 %1,15 %  

Graf

18. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13778,74 %78,74 %  
muž3721,26 %21,26 %  

Graf

19. Nejvyšší dokončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou11666,67 %66,67 %  
vysoké5531,61 %31,61 %  
základní 21,15 %1,15 %  
vyučení10,57 %0,57 %  

Graf

20. Vaše zaměstnání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student15387,93 %87,93 %  
zaměstnanec84,6 %4,6 %  
podnikatel74,02 %4,02 %  
na mateřské dovolené21,15 %1,15 %  
manažer21,15 %1,15 %  
student i zaměstnanec10,57 %0,57 %  
nezaměstnaný/á10,57 %0,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Emoce strachu nejčastěji registruji více v reklamách:

  • odpověď komerčních:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi pojištění na otázku 3. V jakých komerčních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotní potřeby, léky na otázku 3. V jakých komerčních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

15. Myslíte, že by měla být tato reklama zakázána?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi přiměřená na otázku 12. Připadá Vám tato kampaň:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak na Vás působí reklamy využívající motiv strachu?

2. Emoce strachu nejčastěji registruji více v reklamách:

3. V jakých komerčních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

4. V jakých sociálních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

5. Jaký typ strachu Vás nejvíce osloví?

6. Vzpomenete si na nějakou konkrétní televizní či printovou reklamu využívající motiv strachu?

7. Na jakou reklamu jste si vzpomněl/a?

8. Přesvědčí Vás více reklama, která využívá motiv strachu ke koupi než reklama jiná?

9. Pamatujete si na reklamní kampaň ministerstva dopravy- Nemyslíš zaplatíš?

10. Připadá Vám tato kampaň:

11. Znáte reklamu na zubní pastu Parodontax s krví a vypadanými zuby ( v umyvadle, či na jablku)?

12. Připadá Vám tato kampaň:

13. Přesvědčila Vás reklama na Parodontax ke koupi výrobku?

15. Myslíte, že by měla být tato reklama zakázána?

16. Mělo by se využívání motivu strachu v reklamách zakázat?

17. Váš věk:

18. Vaše pohlaví:

19. Nejvyšší dokončené vzdělání:

20. Vaše zaměstnání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak na Vás působí reklamy využívající motiv strachu?

2. Emoce strachu nejčastěji registruji více v reklamách:

3. V jakých komerčních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

4. V jakých sociálních reklamách se podle Vás nejčastěji objevuje motiv strachu?

5. Jaký typ strachu Vás nejvíce osloví?

6. Vzpomenete si na nějakou konkrétní televizní či printovou reklamu využívající motiv strachu?

7. Na jakou reklamu jste si vzpomněl/a?

8. Přesvědčí Vás více reklama, která využívá motiv strachu ke koupi než reklama jiná?

9. Pamatujete si na reklamní kampaň ministerstva dopravy- Nemyslíš zaplatíš?

10. Připadá Vám tato kampaň:

11. Znáte reklamu na zubní pastu Parodontax s krví a vypadanými zuby ( v umyvadle, či na jablku)?

12. Připadá Vám tato kampaň:

13. Přesvědčila Vás reklama na Parodontax ke koupi výrobku?

15. Myslíte, že by měla být tato reklama zakázána?

16. Mělo by se využívání motivu strachu v reklamách zakázat?

17. Váš věk:

18. Vaše pohlaví:

19. Nejvyšší dokončené vzdělání:

20. Vaše zaměstnání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

1, J.Emoce strachu v reklamě (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://emoce-strachu-v-rekl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.