Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace energetických společností s klienty přes sociální sítě

Komunikace energetických společností s klienty přes sociální sítě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniela Zemanová
Šetření:19. 01. 2012 - 10. 02. 2012
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.43
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou VŠE Fakulty managementu a chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci "On-line marketing energetických společností". V praktické části mé práce bych chtěla zjistit, zda máte Vy, jako klienti energetických společností, stálí i potenciální, zájem komunikovat s těmito společnostmi prostřednictvím sociálních sítí, případně, co by Vás ke komunikaci tímto způsobem přimělo.

Dotazník je anonymní a jeho vyplnění Vám zabere sotva 3 minuty.

Děkuji za Váš zájem,

Daniela Zemanová

Odpovědi respondentů

1. Uveďte prosím, které energetické společnosti jste klientem.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E.ON5547,01 %47,01 %  
ČEZ3126,5 %26,5 %  
Nepřeji si odpovídat./ Nevím.1613,68 %13,68 %  
RWE1210,26 %10,26 %  
Bohemia Energy75,98 %5,98 %  
Pražská energetická75,98 %5,98 %  
Lumen10,85 %0,85 %  

Graf

2. Jakým způsobem využíváte internet ve vztahu ke svému dodavateli elektřiny nebo zemního plynu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace o dodavateli na internetu nevyhledávám.6556,52 %55,56 %  
Zajímají mě informace o dodavateli zveřejněné na internetu (občas si je se zájmem přečtu).3328,7 %28,21 %  
Pravidelně navštěvuji internetové stránky svého dodavatele76,09 %5,98 %  
Informace o společnosti E.ON na internetu nevyhledávám.54,35 %4,27 %  
Zajímají mě informace o společnosti E.ON zveřejněné na internetu (občas si je se zájmem přečtu).32,61 %2,56 %  
Nepřeji si odpovídat.21,74 %1,71 %  
Vyhledávám informace o svém dodavateli na internetových sociálních sítích.21,74 %1,71 %  
Pravidelně navštěvuji internetové stránky společnosti E.ON.10,87 %0,85 %  

Graf

3. Který z následujících komunikačních kanálů byste preferoval/a (využil/a) například pro získání informací o poskytovaných službách a cenách, řešení/změnu vašeho požadavku s dodavatelem energie, reklamaci a další?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
email5450,47 %46,15 %  
internetové stránky3835,51 %32,48 %  
telefonní kontakt3734,58 %31,62 %  
osobní kontakt3229,91 %27,35 %  
sociální sítě65,61 %5,13 %  
SMS21,87 %1,71 %  
Osobní, e-mail i telefon (ale ne anonymním kolotočem nekompetentních osob tak, jak to funguje nyní)10,93 %0,85 %  
nic10,93 %0,85 %  

Graf

4. Používáte nějakou internetovou sociální síť pro komunikaci se svojí energetickou společností?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11598,29 %98,29 %  
ano21,71 %1,71 %  

Graf

5. Používáte některou internetovou sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Nevím přesně, co je internetová sociální síťotázka č. 11, Nevyužívám z různých důvodůotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9076,92 %76,92 %  
Nevyužívám z různých důvodů2117,95 %17,95 %  
Nevím přesně, co je internetová sociální síť65,13 %5,13 %  

Graf

6. Které z uvedených internetových sociálních sítí používáte.(Případně uveďte i jiné.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook8897,78 %75,21 %  
Spolužáci.cz3943,33 %33,33 %  
Google+2527,78 %21,37 %  
Lidé.cz1112,22 %9,4 %  
Twitter66,67 %5,13 %  
Líbímseti.cz22,22 %1,71 %  
ICQ11,11 %0,85 %  
Badoo11,11 %0,85 %  

Graf

7. Jak často v průměru navštěvujete svou/své sociální síť/sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně5561,11 %47,01 %  
Několikrát do týdne1415,56 %11,97 %  
Ano, jsem.77,78 %5,98 %  
Několikrát do měsíce77,78 %5,98 %  
Jen příležitostně55,56 %4,27 %  
Ne,nejsem./ Nevím./ Nepřeji si odpovídat.22,22 %1,71 %  

Graf

8. Měl/a byste zájem o možnost získávat veškeré informace o produktech, službách a nabídkách Vaší společnosti prostřednictvím sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3033,33 %25,64 %  
Ne2730 %23,08 %  
Spíše ano2426,67 %20,51 %  
Nevím77,78 %5,98 %  
Ano22,22 %1,71 %  

Graf

9. Jaké služby byste od Vaší energetické společnosti očekávali nebo případně chtěli mít k dispozici na internetové sociální síti, aby pro Vás komunikace tohoto typu byla atraktivní (např. individuální péče, individuální přístup pro případné reklamace, bonusy, výhodné nabídky, akce, soutěže, možnost účasti na akcích pořádaných Vaší energetickou společností, aplikace na výpočet spotřeby energie přímo Vaší domácnosti, atd.)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

;)

...

akce něco zdarma

akce, poradna při potížích, řešení reklamací

akce, soutěže

akce, soutěže

akce, soutěže

akce, výhodne nabídky, aplikace na výpočet spotřeby energie

akce, výhodné nabídky, informace o nových produktech

aplikace na výpočet spotřeby energie nové, akční nabídky

aplikace na výpočet spotřeby energie domácnosti

aplikace na výpočet spotřeby energie přímo mé domácnosti

Aplikace na výpočet spotřeby energie přímo Vaší domácnosti, bonusy

aplikace na výpočet spotřeby energie přímo Vaší domácnosti, individuální péče

Aplikace na výpočet spotřeby energie v domácnosti, bonusy, individuální péče

aplikace na výpočet spotřeby mé domácnosti, individuální péče

aplikace pro výpočet spotřeby energie

aplikaci na výpočet spotřeby,akce pořádané energetickou společností,reklamace

bonusy

bonusy

bonusy

bonusy

bonusy

bonusy

bonusy, chystané změny, výpisy

Bonusy, výhodné nabídky

extra výhodné nabídky

individuální péče

individuální péče, akce, výhody,

individuální péče, individuální přístup pro případné reklamace, bonusy, akce, nové nabídky

individuální přístup pro případné reklamace, bonusy, výhodné nabídky, možnost účasti na akcích pořádaných mou energetickou společností, aplikace na výpočet spotřeby energie přímo pro konkrétní domácnost...

Individuální přístup při optimalizaci hospodaření energií v domácnosti a stanovení optimální ceny energie.

individuální přístup, nové nabídky s bonusy

jistotu v pravosti informací, žádné zatajování

když už by to muselo být, tak výpočet spotřeby energie a výhodné nabídky

Komunikace s EONem pro mě bude atraktivní pouze tehdy, pokud se EON ke mě začne chovat jako ke svému zákazníkovi (a ne jako někomu, kdo se jich musí doprošovat, aby mu prodali své služby). Očekávám vstřícnos, ochotu řešit problémy zákazníka (který má zájem odebírat služby a produkty EONu). V součanosti bych vstup EONu na sociální sítě považoval jako nechutné pokrytectví.

Komunikace s kompetentní osobou, např. zákaznická linka. Nějaké zvýhodnění, ne běžné informace. Individuální péče, individuální přístup pro případné reklamace,bonusy, výhodné nabídky, akce, soutěže.

možnost účasti na akcích pořádaných mojí energetickou společností

možnost účasti na akcích pořádaných Vaší energetickou společností

Např. aplikace na výpočet spotřeby energie přímo Vaší domácnosti, odkaz na můj konkrétní účet s možností sledování aktuálního stavu spotřeby.

nechci na soc. siti

Nechci mít informace na sociálních sítích

nechci společnost na soc.síti

nějaké novinky, případně odpovědi na určité otázky, případná možnost účasti na akcích pořádaných naší energetickou společností...

Nejlépe akce.

Nejlépe vše z uvedeného.

není pro mne atraktivní v žádném případě

Nepotrebuji

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím, asi nic, sociální síť využívám jen kuli komunikaci s přáteli a informacích o akcích. nestojím o to aby na mě i na sociálních sítích vyskakovali reklamy a další kraviny spojené s prodejem.

Nevím..

Objektivní tabulku cen konkurence nejen za energie ale i za jejich distribuci.

online helpdesk na urovni chatu nebo internich zprav komunikacnich siti

přehledné a komplexní informace o mém produktu, možnosti akutalizace

Přímá komunikace se společností prostřednictvím chatu.

reklamace, bonusy,aplikace na výpočet spotřeby energie

soutěže, akce

soutěže, aplikace pro výpočet ceny

srovnání cen s konkurencí

tl dr

toto všechno

Všechny

výhodné nabídky

výhodné nabídky

Vyhodne nabidky

Výhodné nabídky a akce.

výhodné nabídky a soutěže

vyhodne nabidky, akce

výhodné nabídky, akce, aplikace pro výpočet spotřeby

výhodné nabídky, akce, soutěže

Výhodné nabídky, akce, soutěže, možnost účasti na akcích

výhodné nabídky, reklamace, soutěže

vyse uvedene

xxxxxxxxxxx

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné, komunikace na sociální síti je veřejná a já nechci, aby o mé domácnosti věděli ostatní

žádné, nepovažuji sociální sítě za spolehlivou formu komunikace.

Žádné, sociální síť není podle mě vhodná cesta k řešení takovýchto služeb.

10. Měl/a byste zájem o možnost využívat sociální síť k vyjadřování Vašeho názoru a myšlenek vztahujících se k Vaší energetické společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2932,22 %24,79 %  
Spíše ano2831,11 %23,93 %  
Ne1820 %15,38 %  
Ano910 %7,69 %  
Nevím66,67 %5,13 %  

Graf

11. Byl/a byste ochoten/ochotna přece jen založit si profil (uživatelský účet) na sociální síti, kdyby Vaše společnost splnila určité podmínky (např. poskytování veškerých informací o produktech, službách a nabídkách)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne933,33 %7,69 %  
Ne725,93 %5,98 %  
Spíše ano622,22 %5,13 %  
Nevím518,52 %4,27 %  

Graf

12. Uveďte prosím, jaké informace a služby nabízené Vaší společností na síti by Vás přiměly ke zřízení profilu/uživatelského účtu (např. individuální péče, individuální přístup pro případné reklamace, bonusy, výhodné nabídky, akce, soutěže, možnost účasti na akcích pořádaných Vaší energetickou společností, aplikace na výpočet spotřeby energie přímo Vaší domácnosti, atd.).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aplikace na výpočet spotřeby energie přímo naší domácnosti

asi žádné

bonusy

bonusy

bonusy, výhodné nabídky, akce

bonusy, výhodné nabídky, akce, soutěže, aplikace na výpočet spotřeby energie přímo naší domácnosti

bonusy,výhodné nabídky

individuální péče

individuální péče, bonusy

Individuální péče...

možná

ndividuální přístup pro případné reklamace

ne

nejsem příznivcem sociálních sítí, zřejmě mě nic nedonutí ke zřízení profilu/uživatelského účtu

nemám potřebu

nepřemýšlím o tom

neuvažuji o tom

Nezáleží na informacích, jde spíše o jakousi částečnou nedůvěru k sítím

Případné zřízení účtu na sociální síti nezáleží pouze na službách společnosti. Pokud bych ale přemýšlel o výhodách a nevýhodách účtu na ss, jistě bych zahrnul i možnosti komunikace se společností a jejích nabídkách

sleva

snažím se minimalizovat služby překupníků a podobných příživníků........

výhodné nabídky

výhodné nabídky, bonusy a akce

Zatím žádné.

Žádná služba mě nepřiměje zřídit si profil na sociální síti. V případě, že by zřízení profilu bylo jedsinou komunikační možností se stávajícím dodavatelem, pak bych dodavtele změnil. Sociální sítě neuznávám.

žádné

žádné

13. Byl/a byste ochoten/ochotna založit si profil (uživatelský účet) na některé ze sociálních sítí, abyste měli možnost jejím prostřednictvím vyjadřovat svůj názor a myšlenky vztahující se k Vaší společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne1140,74 %9,4 %  
Ne933,33 %7,69 %  
Spíše ano414,81 %3,42 %  
Ano27,41 %1,71 %  
Nevím13,7 %0,85 %  

Graf

14. Do které věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 307866,67 %66,67 %  
41 - 501210,26 %10,26 %  
31 - 40119,4 %9,4 %  
nad 5086,84 %6,84 %  
do 2086,84 %6,84 %  

Graf

15. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7765,81 %65,81 %  
Muž4034,19 %34,19 %  

Graf

16. Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou7261,54 %61,54 %  
vysokoškolské3227,35 %27,35 %  
vyučené bez maturity54,27 %4,27 %  
vyšší odborné54,27 %4,27 %  
základní32,56 %2,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Používáte některou internetovou sociální síť?

  • odpověď Nevyužívám z různých důvodů:
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 13. Byl/a byste ochoten/ochotna založit si profil (uživatelský účet) na některé ze sociálních sítí, abyste měli možnost jejím prostřednictvím vyjadřovat svůj názor a myšlenky vztahující se k Vaší společnosti?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte prosím, které energetické společnosti jste klientem.

2. Jakým způsobem využíváte internet ve vztahu ke svému dodavateli elektřiny nebo zemního plynu?

3. Který z následujících komunikačních kanálů byste preferoval/a (využil/a) například pro získání informací o poskytovaných službách a cenách, řešení/změnu vašeho požadavku s dodavatelem energie, reklamaci a další?

4. Používáte nějakou internetovou sociální síť pro komunikaci se svojí energetickou společností?

5. Používáte některou internetovou sociální síť?

6. Které z uvedených internetových sociálních sítí používáte.(Případně uveďte i jiné.)

7. Jak často v průměru navštěvujete svou/své sociální síť/sítě?

8. Měl/a byste zájem o možnost získávat veškeré informace o produktech, službách a nabídkách Vaší společnosti prostřednictvím sociální sítě?

10. Měl/a byste zájem o možnost využívat sociální síť k vyjadřování Vašeho názoru a myšlenek vztahujících se k Vaší energetické společnosti?

13. Byl/a byste ochoten/ochotna založit si profil (uživatelský účet) na některé ze sociálních sítí, abyste měli možnost jejím prostřednictvím vyjadřovat svůj názor a myšlenky vztahující se k Vaší společnosti?

14. Do které věkové kategorie patříte?

15. Jste muž či žena?

16. Vaše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte prosím, které energetické společnosti jste klientem.

2. Jakým způsobem využíváte internet ve vztahu ke svému dodavateli elektřiny nebo zemního plynu?

3. Který z následujících komunikačních kanálů byste preferoval/a (využil/a) například pro získání informací o poskytovaných službách a cenách, řešení/změnu vašeho požadavku s dodavatelem energie, reklamaci a další?

4. Používáte nějakou internetovou sociální síť pro komunikaci se svojí energetickou společností?

5. Používáte některou internetovou sociální síť?

6. Které z uvedených internetových sociálních sítí používáte.(Případně uveďte i jiné.)

7. Jak často v průměru navštěvujete svou/své sociální síť/sítě?

8. Měl/a byste zájem o možnost získávat veškeré informace o produktech, službách a nabídkách Vaší společnosti prostřednictvím sociální sítě?

10. Měl/a byste zájem o možnost využívat sociální síť k vyjadřování Vašeho názoru a myšlenek vztahujících se k Vaší energetické společnosti?

13. Byl/a byste ochoten/ochotna založit si profil (uživatelský účet) na některé ze sociálních sítí, abyste měli možnost jejím prostřednictvím vyjadřovat svůj názor a myšlenky vztahující se k Vaší společnosti?

14. Do které věkové kategorie patříte?

15. Jste muž či žena?

16. Vaše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zemanová, D.Komunikace energetických společností s klienty přes sociální sítě (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://energetickespolecnosti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.