Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Erotika a sex v reklamě

Erotika a sex v reklamě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Vaculík
Šetření:01. 09. 2011 - 07. 09. 2011
Počet respondentů:216
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

rád bych Vás poprosil o vyplnění krátkého dotazníku na téma Erotika a sex v reklamě. Výzkum zabere jen několik minut a je součástí mé diplomové práce. Neobsahuje však žádné choulostivé otázky a je zcela anonymní.

 

Cílem výzkumu je zjistit, jak využívání erotických a sexuálních prvků vnímá veřejnost. Věřím, že k tématu má každý co říci, neboť se reklama dotýká nás všech.

 

Předem děkuji za Váš čas.

 

Jiří Vaculík

Odpovědi respondentů

1. S jakou reklamou se setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetovou (bannery, kontextová reklama, ...)20092,59 %92,59 %  
Tištěnou (noviny, časopisy, letáky, prospekty, ...)18987,5 %87,5 %  
Televizní18686,11 %86,11 %  
Venkovní (billboardy, city lighty - panely na zastávkách, lavičky, ...)18485,19 %85,19 %  
Rozhlasovou12959,72 %59,72 %  
telefonní10,46 %0,46 %  
telemarketing - až moc10,46 %0,46 %  
direct mail a e-mail; 10,46 %0,46 %  

Graf

2. Jaká reklama Vás NEJVÍCE upoutá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní9443,52 %43,52 %  
Internetová (bannery, kontextová reklama, ...)3918,06 %18,06 %  
Venkovní (billboardy, city lighty - panely na zastávkách, lavičky, ...)3717,13 %17,13 %  
Tištěná (noviny, časopisy, letáky, prospekty, ...)2712,5 %12,5 %  
žadná52,31 %2,31 %  
Rozhlasová31,39 %1,39 %  
ani jedna10,46 %0,46 %  
nic10,46 %0,46 %  
upouta me ta zajimava bez ohledu na medium10,46 %0,46 %  
odkzay na nej kampane10,46 %0,46 %  
nevim10,46 %0,46 %  
Záleží na tématu a zpracování10,46 %0,46 %  
na médiu nezáleží. 10,46 %0,46 %  
Vzdy zalezi na kreativite, druh media pro me neni 10,46 %0,46 %  
Žádná, resp. vadí mi všechny formy stejným dílem.10,46 %0,46 %  
povedená tištěná reklama..netradiční formáty10,46 %0,46 %  
Originální10,46 %0,46 %  

Graf

3. Vadí vám erotické a sexuální prvky v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7434,26 %34,26 %  
Spíše ano4721,76 %21,76 %  
Určitě ne4520,83 %20,83 %  
Nevím, je mi to jedno2612,04 %12,04 %  
Určitě ano2411,11 %11,11 %  

Graf

4. V jaké reklamě si erotických a sexuálních prvků NEJVÍCE všímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní7836,11 %36,11 %  
Venkovní (billboardy, city lighty - panely na zastávkách, lavičky, ...)5324,54 %24,54 %  
Internetové (bannery, kontextová reklama, ...)5023,15 %23,15 %  
Tištěné (noviny, časopisy, letáky, prospekty, ...)2411,11 %11,11 %  
v žádné20,93 %0,93 %  
nic20,93 %0,93 %  
vsimam ve vsech, ale nevnimam10,46 %0,46 %  
zatím jsem si jich moc nevšímala10,46 %0,46 %  
kombinace tistene, TV, venkovni10,46 %0,46 %  
nevšímám si jich vůbec10,46 %0,46 %  
nechci si vsimat10,46 %0,46 %  
uplne si prvoplane erotiky v reklame nevsimam10,46 %0,46 %  
Kdekoli, kde se agresivně vnucuje.10,46 %0,46 %  

Graf

5. Erotiky a sexu je podle Vás v reklamě (všeobecně):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tak akorát9443,52 %43,52 %  
Hodně6429,63 %29,63 %  
Příliš mnoho3415,74 %15,74 %  
Málo177,87 %7,87 %  
Minimum73,24 %3,24 %  

Graf

6. Erotiky a sexu by podle Vás v reklamě (všeobecně) mělo být:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jako dosud8941,2 %41,2 %  
Méně8237,96 %37,96 %  
Tyto prvky by v reklamě neměly být vůbec2511,57 %11,57 %  
Více209,26 %9,26 %  

Graf

7. Myslíte si, že je internet k erotickým a sexuálním prvkům V REKLAMĚ náchylnější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13863,89 %63,89 %  
ne4420,37 %20,37 %  
nevím3415,74 %15,74 %  

Graf

8. Měly by být erotické a sexuální prvky v reklamě více regulovány (státem, oborovými sdruženími, poskytovateli reklamy)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9343,06 %43,06 %  
ne8840,74 %40,74 %  
nevím3516,2 %16,2 %  

Graf

9. Prosím, uvěďte, zda jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12356,94 %56,94 %  
muž9343,06 %43,06 %  

Graf

10. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-25 let6831,48 %31,48 %  
26-30 let5826,85 %26,85 %  
31-40 let5625,93 %25,93 %  
41-50 let146,48 %6,48 %  
15-18 let146,48 %6,48 %  
51-65 let41,85 %1,85 %  
méně než 15 let20,93 %0,93 %  

Graf

11. Vaše nejvyšší dosažené a ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské12457,41 %57,41 %  
středoškolské s maturitou7534,72 %34,72 %  
základní (probíhající i ukončené)146,48 %6,48 %  
středoškolské bez maturity31,39 %1,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Prosím, uvěďte, zda jste:

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-18 let na otázku 10. Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. S jakou reklamou se setkáváte?

2. Jaká reklama Vás NEJVÍCE upoutá?

3. Vadí vám erotické a sexuální prvky v reklamě?

4. V jaké reklamě si erotických a sexuálních prvků NEJVÍCE všímáte?

5. Erotiky a sexu je podle Vás v reklamě (všeobecně):

6. Erotiky a sexu by podle Vás v reklamě (všeobecně) mělo být:

7. Myslíte si, že je internet k erotickým a sexuálním prvkům V REKLAMĚ náchylnější?

8. Měly by být erotické a sexuální prvky v reklamě více regulovány (státem, oborovými sdruženími, poskytovateli reklamy)?

9. Prosím, uvěďte, zda jste:

10. Váš věk?

11. Vaše nejvyšší dosažené a ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. S jakou reklamou se setkáváte?

2. Jaká reklama Vás NEJVÍCE upoutá?

3. Vadí vám erotické a sexuální prvky v reklamě?

4. V jaké reklamě si erotických a sexuálních prvků NEJVÍCE všímáte?

5. Erotiky a sexu je podle Vás v reklamě (všeobecně):

6. Erotiky a sexu by podle Vás v reklamě (všeobecně) mělo být:

7. Myslíte si, že je internet k erotickým a sexuálním prvkům V REKLAMĚ náchylnější?

8. Měly by být erotické a sexuální prvky v reklamě více regulovány (státem, oborovými sdruženími, poskytovateli reklamy)?

9. Prosím, uvěďte, zda jste:

10. Váš věk?

11. Vaše nejvyšší dosažené a ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaculík, J.Erotika a sex v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://erotika-a-sex-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.