Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě

Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Student FMK UTB
Šetření:06. 02. 2023 - 09. 03. 2023
Počet respondentů:242
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Libuše Kalkus Kameníčková a jsem studentkou magisterského studia Marketingové komunikace Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku na téma strachu v reklamě. Emocionální apel strachu má za cíl ve vás probudit obavu či strach a přimět vás k tím rozhodnutí či jednání = ať už si koupit nabízený produkt, či jezdit pomaleji a nebo se nechat očkovat. V dotazníku mě zajímá, jak na vás strach v reklamě působí. Děkuji za čas, který mi věnujete.

Libuše

 

Odpovědi respondentů

1. Sledujete reklamní bloky v TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všímám si jich, ale spíš, když mě něco zaujme10141,74 %41,74 %  
Když běží, přepínám nebo odcházím7631,4 %31,4 %  
Nevšímám si jich5723,55 %23,55 %  
Věnuji jim pozornost, reklamy mě zajímají83,31 %3,31 %  

Graf

2. Všímáte si plakátů a billboardů ve svém okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všímám si jich pouze, když mě něco zaujme10744,21 %44,21 %  
Ano, všímám si4719,42 %19,42 %  
Nevšímám si jich3514,46 %14,46 %  
Plakáty a billboardy považuji za odpad2711,16 %11,16 %  
Všímám si jich pouze, když mě na nich něco popudí2610,74 %10,74 %  

Graf

3. Reklamy a inzeráty v tisku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, nezajímá mě to9940,91 %40,91 %  
Občas, pokud mě zaujme obrázek nebo titulek9438,84 %38,84 %  
Rozhodně ne, inzeráty mě tam obtěžují4518,6 %18,6 %  
Vždy, prohlížím je pečlivě41,65 %1,65 %  

Graf

4. Vyberte jeden motiv, který vás v reklamě nejvíce zaujme.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Humor10744,21 %44,21 %  
Erotika3414,05 %14,05 %  
Produkt2911,98 %11,98 %  
Barvy2811,57 %11,57 %  
Herci (aktéři)229,09 %9,09 %  
Hudba208,26 %8,26 %  
Strach20,83 %0,83 %  

Graf

5. Odradí vás od kouření nápisy na krabičkách cigaret a obrázky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14861,16 %61,16 %  
nevím5924,38 %24,38 %  
ano3514,46 %14,46 %  

Graf

6. Cítíte se ovlivněn/a těmito kampaněmi? (kouříte, pijete míň, jezdíte pomaleji, nejíte cukrapod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17773,14 %73,14 %  
nevím3414,05 %14,05 %  
ano3112,81 %12,81 %  

Graf

7. Myslíte si, že využívat strach v reklamě je vhodné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14559,92 %59,92 %  
nevím5121,07 %21,07 %  
ano4619,01 %19,01 %  

Graf

8. Jak na vás působí reklama, která chce abyste se něčeho báli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zamyslím se, co mi chce říct8033,06 %33,06 %  
Nevěnuji jí pozornost7028,93 %28,93 %  
Popuzuje mě5723,55 %23,55 %  
Nevadí mi229,09 %9,09 %  
Měli by ji zakázat135,37 %5,37 %  

Graf

9. Použití strachu v reklamě je pro vás přijatelné u:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální oblasti (alkohol za volantem)15262,81 %62,81 %  
strach by v reklamě neměl být6125,21 %25,21 %  
komerčních produktů (zubní péče)93,72 %3,72 %  
je mi to jedno31,24 %1,24 %  
max. u edukativních reklam tipu BESIP apod.10,41 %0,41 %  
obojího10,41 %0,41 %  
jedno10,41 %0,41 %  
asi tam, kde to tvůrce považuje za smysluplné10,41 %0,41 %  
nepřijatelné 10,41 %0,41 %  
Reklama je pro mě naprosto zbytečný produkt 10,41 %0,41 %  
vsude10,41 %0,41 %  
částečně v sociální oblasti, ale jen pokud jde o objektivně lepší variantu a má spíše na něco upozornit, než vás k něčemu přimět (alkohol z volantem je v pořádku, ale reklama podporující očkování založená na strachu mi vadila, protože mám za to, že jde o rozhodnutí každého z nás a poskytnout kompletní statistiky namísto cíleného zastrašování považuji za férovější přístup; také je potřeba brát v ohled, jak bude daná reklama působit na psychiku lidí, třeba i těch, kteří nejsou cílovou skupinou – v tomto případě na už očkované, které mohla vyděsit)10,41 %0,41 %  
kdekoliv10,41 %0,41 %  
Ničeho10,41 %0,41 %  
U produktu ci sluzeb, ktere s sebou nesou zvysene riziko negativniho dopadu na zdravi ci zivot jedince.10,41 %0,41 %  
Když běží, přepínám nebo odcházím :)10,41 %0,41 %  
to nejde takhle shrnout, klíčový je kontext a míra použití10,41 %0,41 %  
Ničeho, každý je strůjcem svého života 10,41 %0,41 %  
Pokud se jedná o reálné riziko, které má širší dopad, než jen na aktéra.10,41 %0,41 %  
sú prijatelné, pokiaľ sú tvrdenia podložené a nevnucujú konkrétny názor, ale upozorňujú10,41 %0,41 %  
není přijatelná10,41 %0,41 %  

Graf

10. Jaký typ rizika nejčastěji vnímáte v reklamě s apelem strachu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fyzické riziko (ublížení na těle)8535,12 %35,12 %  
Riziko ztráty příležitosti (pokud si něco nekoupíte hned, později to nebude k mání)3112,81 %12,81 %  
Finanční riziko2711,16 %11,16 %  
Obava z použití produktu (např. u drog)2610,74 %10,74 %  
Obava z nepoužití produktu (např. ústní vody, prezervativu)2610,74 %10,74 %  
Společenské riziko (odtažitost, pokárání)218,68 %8,68 %  
Časové riziko (vyplýtvání času)187,44 %7,44 %  
Riziko snížené výkonnosti (konkurenční produkt je lepší, než ten co máte doma)83,31 %3,31 %  

Graf

11. Pamatujete si reklamu, která ve vás vzbudila obavu/strach?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16568,18 %68,18 %  
ano7731,82 %31,82 %  

Graf

12. Pokud ano, na co to byla reklama?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

11 minut autonehody

Alkohol za volantem

Alkohol za volantem

Alkohol za volantem

Alkohol za volantem, přímo si to už nepamatuji ale bylo to drsné mrtví mladí lidé,

Autonehoda

autonehoda s následkem smrti - proti alkoholu za volantem

Babis

Bar NIghtMare na Újezdě v Praze.

BESIP

Besip

Besip

Besip

BESIP

BESIP - nemyslíš zaplatíš

Besip - teoreticky všechny reklamy jsou velmi působivé

besip reklamy na bezpečí jízdy

besip, 13 minut?

Bezpečnodt silničního provozu.

Bouracky aut a deti cekajici na rodice, kteri se uz nevrati mi

britská na pojišťovnu, amputace končetin

Byla to reklama na bezpečné řízení, ty bývají často brutální, ale tam je to podle mě na místě.

Cigarety

Cigarety

Covid 19

Děsí mě v reklamách neustálé vnucování půjček a bankovních produktů. Což teda není reklama se strachem sama o sobě. Ale ve mně ten strach a děs spouští.

dezinfekce, očkování proti klíšťové encefalitidě

Dopravní nehody

Hnutí ANO

ještě jsem neviděl reklamu co by ve mě vzbudila obavu, tím méně strach

Jezdit bezpečně. Alkohol za volantem

Kampaň na použití pásů v autě.

Kampaň soudruha Petra Pavla alias agenta Pávka

Kampaň v prezidentských volbách A.Babiše

Mam strach pokazde, kdyz vidim billboard libovolneho politika, ktery mi slibuje lepsi budoucnost. Lepsi budoucnost totiz muzu mit jedine v pripade, kdy mi libovolny politik bude zasahovat do zivota co nejmene, pokud mozno vubec.

Myslím že to byl besip - vždyť je to jen kousek, nepripoutali dítě, které následně zemrelo a matka zesilela

na Babiše

Na napadení starších občanů

Na očkování

Na očkování

Na očkování Covid

na očkování proti meningokokovi

Na připoutáni v autě.

Na zubní pastu proti paradontóze. Zuby v reklamě vypadnou do umyvadla. Ač nevěřím v její účinnost. Účinné pasty si člověk koupí u zubaře. Pokud se ho taky nebojí.

ne přímo reklama, varování v souvislosti s alkoholem při řízení vozidla

nějaké očkování

nějaké očkování pro děti - tuším proti meningokoku

Nemyslis - zaplatis. Na chovani za volantem.

Nemyslis zaplatis

nemyslíš - zaplatíš, na bezohlednou jízdu

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš

Nemyslíš, zaplatíš.

Nemyslíš, zaplatíš.

Nemyslíš, zaplatíš. Nebezpečná jízda v autě, nepoužívání bezpečnostních pásů, alkohol za volantem…

Nemyslíš, zaplatíš....

Nevím

Nevím

Obrázek nepripoutaneho děcka v autě při autonehodě

Očkování na covid

Očkování proti klíšťové encefalitidě

politické kampaně jsou jedna velká agitka strachu.

prezidentská kampan Andreje Babiše

Reklama "Nemyslíš, zaplatíš"

reklama na očkování proti klíšťové encefalitidě

Reklamam se aktivne vyhybam.

reklamy BeSip

Riziko úmrtí za volantem během rychlé jízdy

sms při řízení

Telefonování za volantem

V podstatě všechny, co se týkaly prezidentských kampaní většiny kandidátů a kovidové reklamy

Velmi se mi líbily reklamy ohledně dopravy, nemyslíš zaplatíš.

VZP

zubní pasta Paradontax – krvácení dásní

zubní péče

že bude Andrej prezident

13. Když koukáte na reklamu, kde se upozorňuje na nutnost čistit si pravidelně zuby, motivuje vás to k tomu abyste tak učinili?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16668,6 %68,6 %  
nevím3815,7 %15,7 %  
ano3815,7 %15,7 %  

Graf

14. Podívejte se na obrázek a napište, jak na vás působí.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.......

Adekvátně

Agresivně naléhavé

Amatérsky

Amatérsky

Amatérsky

Blbě. Kdybych nechtěla, určitě se kvůli této reklamě nepůjdu naočkovat.

Blbost

Blbost

Cílene strašení lidí, nepodložené

Černý humor

černý humor, super :-)

Černý, sarkastický humor.

Debilně

Debilně

debilně - nepatřičně - zcela zbytečně

Debilní reklama.

depresivně

Depresivně

Depresivne

Depresivně

Depresivně

Depresivní

Desne

Děsně.

dezinformačně

Divně

Drasticky.

Drsná realita. Dobrý

Fake news

fuj

Hloupé

Hloupě

Hloupě, agitace.

Hm...

Hnus

Hrozne

Hrozné.

Hrozně. Sama nejsem očkovaná a tato reklama na tom nic nezmění. Myslím, že zdravé tělo si poradí s virem. Nemocné tělo si neporadí ani s očkováním.

Hůmorné

Hysterie - rozumný člověk strašit nepotřebuje, nerozumný bude jen znechucen

Chcou vyvolat strach.

Jako nátlak

Jako blbost

Jako fake news - špatná kvalita fotografie, nečeský slovosled.

JAKO KOLAZ UMELE INTELIGENCE

Jako manipulace.

Jako nátlak

Jako podpásovka na mnoha úrovních. Jednak z úcty k opravdovým obětem – reklama v podstatě říká, že neočkovaní si za smrt můžou sami. Druhak podsouvá dojem, že očkovaným by se toto stát nemohlo, což prostě a jednoduše není pravda. A v neposlední řadě vyděsí plno třeba už očkovaných a zbytečně šíří strach (a troufám si říct, že mezi očkovanými mnohem více než neočkovanými).

jako propaganda na "vakcínu" na "smrtelnou" rýmu

jako trapné vyhrožování

Jako varování

jako vtip, formát obrázku je hodně zajímavý

jako vydírání

Je mi to jedno, je to každého volba a tlak reklamy spíše odrazuje k "poslušnosti", vyvodim z toho ockovani=kšeft a proto nutnost reklamy...

Je to nechutné.

Je to prehnane.

Je to sarkastický popis mnoha reálných případů

Její blbost. Pokud někdo ignoruje něco tak závažného tak možná nemá obrazně právo na život

Každý má svůj rozum, to se týče i očkování. Ať povinné či nepovinné.

kdo chce kam .....

Když se nebudu očkovat, dopadnu stejně.

Když se nebudu očkovat, umřu...???

Když se nenaočkuju, budu mrtvá

Komedie

Komicky

Kontroverzne

kravina

lehce manipulativně, ale nejsem proti očkování, tak mi to nevadí

Lež klamání obyvatel

Lež, nemuselo vůbec souviset s očkováním

Lítost, bezmoc, nespravedlnost, misinformace

lziva reklama

Lživě a propagandisticky.

má přimět lidi, aby se nechali očkovat. “Nebuďte jako tahle pani jinak umrete” zneuziva strachu (ze smrti, nemoci)

Mám husí kůži

Mám pro to pochopení.

mám strach

Manipulace

manipulace s publikem

manipulace, nucené vyvolání strachu, odpor k očkování, odpor k většinové společnosti

Manipulace,nuceni,propaganda.

Manipulativne

Manipulativně

Manipulativně

Manipulativne

Manipulativni, přehnaný

mě celkem pobavila

moc vyhrocené a zavádějící

morbidně

Morbidně

Morbidně a drsně.

Morbidne, ale neovlivni me rozhodnuti, jit se ockovat.

Morbidní, nechutné

Morbidní, strach šířící

naliehanie na ľudí aby sa dali očkovať lebo ak to neurobia tak zomrú

naprosto nepřiměřená "reklama", popudí mne

Naprosto stupidně.

Nátlak

Nátlak a manipulace

Neduveryhodne

Negatívne

Negativně

negativně, "nutí" pomocí strachu k očkování

negativně, jsem proti očkování

Negativně.

nehezky

Nechává mě chladným, bez zájmu.

Nechutně

Nejdrive vzbudit pocit strachu a pak prijit s "lékem"

Nelíbí se mi ten nátlak s pomocí vybudit v člověku strach

Nelíbí se mi to

Nelíbí se mi, že podporuje strach a obavy lidí ze smrti

nemám slov, jsem velmi znechucená

Nemyslím si, že každý kdo se neočkuje zemře.

Nenaočkuješ se - zemřeš

Není to pro mě estetické, obavu to ve mě nevzbuzuje, jelikož očkovaná sama jsem

Nepravdivě, zbytečné strašní lidí.

neprofesionální

Nepříjemně

Nepříjemně

Nepříjemně

Nepřijemně

Nepříjemný nátlak

Nepůsobí

Nepůsobí

Nesmyslné zastrašování lidí

nesmyslně, mají mít stejné oblečení a pytle na mrtvoly jsou černé

Nevadí mi, dobrovolná neočkovanost je vážný problém

nevhodné

Nevhodně

Nevhodné

Nevhodné, každý má svůj názor na očkováni

nevhodně, nemorálně, očkování není 100% proto by to neměl být reklamní apel

Nevhodně, nevkusně, neesteticky, lacině, uboze, nudně

nevím

nevim

Nevím, proč bych se chtěl na takovýto blábol dívat. Už z principu jsou to šmejdi.

Nevkusně

Nic

Nijak

Nijak

Nijak

nijak

Nijak

nijak

Nijak

No nijak. Zaujala mě hadička vlevo.

nudně

Nutnost ockovani

nyní již neutrálně pamatuji si, že v době, kdy se začínalo očkovat, mě obrázek popuzoval a vyvolával negativní nemoce (vztek) a pocit, že je to příliš za hranou.

Obava

Obyčejně patrito k zivotu

Odpudivě

Odpudivě, pro mě nepochopitelné

Odpuzuje mě, protože za poslední 3 roky byl tento obor zdravotnictví zdiskreditován. Reklama na injekčně podané skryté srdeční problémy, to mě odpuzuje.

Odpuzuje mne

Ošklivě

Ošklivě.

Otravný a nedůvěryhodný

Po prožití 2 let covidu jsem už bohužel dost otrlá

pobuřuje mě

Pobuřující, ale vzhledem k tématu akceptovatelné

primitivní

prvoplánově

přehaná reklama

přehání, vztek

Přehnaně

přehnaně a manipulativně

přehnaně strach vyvolávající

přes čáru

Přes čáru, myslím, že jde na tohle téma udělat příjemnou pěknou reklamu než takovou

Působí na mě jako nechutný výplod propagandy covidové totality. S chutí bych profackoval člověka, který to navrhl/vytvořil/schválil/vypustil.

Působí na mně tak: Neodkládej na zítra to, co můžeš udělat ještě dnes.

Pusobi to na me samozrejme sugestivne a vzbuzuje to ve me smutek, ze se musime uchylovat k takovym metodam, abychom lidi presvedcili o spravnosti tohoto ci onoho pristupu.

Realisticky

Realistický výsledek

reklama sa snaží vyvolať apel na strach.

Reklamě nevěřím.

Rozčiluje mě

Rozpačitě.

Sadisticky

Sere mě

Směšně, trapně, hloupě a primitivně manipulativní.

Smutně

smutně

Smutné

sračka státní mafie

stejně jako podobné jiné - zpravidla mě rozčílí, protože absolutně nezohledňují, že TV a reklamní spoty sledují i lidé trpící úzkostí a psychickými potížemi

Strach

Strach ze smrti pokud nebudete očkován...apel na to jít se očkovat.

strach, beznaděj, smutek

Strach, nucení

Straší lidí, očkování na covid nikomu nepomohlo

strašidelně

špatná grafika :D

Špatný font… sdělení jde na tuto fotku umistit elegantneji. Takto to vypada jak z bulvarnich novin, coz asi neni ucel sdeleni.

Tato reklama je hloupa, naivni, smesna a podcenuje intelekt divaka/obcana. Stejne jako cokoli jineho, co vyslo z dilny tehdejsi vlady vedene panem Babisem.

Tohle mě leda tak nasere

Toxické

Tragedie. Smutné. Lidské neštěstí

trapně

Trapně, lživě, manipulativně, popuzuje mě.

Trocha černého humoru jako z Český sody...

Trochu nevhodně a zavádějíc

tuto konkrétní reklamu nevnímám objektivně, protože se objevila ve velmi vypjatém období s rozdělenou společností (já ji osobně chápu, ale asi až příliš moc tlačí a ti, na které má působit, se jí akorát vysmějí)

Uměle vyvolaná panika

umřela

V době, kdy probíhaly silné vlny koronaviru, bylo mnoho úmrtí s kovidem souvisejicim, se mi tato reklama nezdala vhodna. Nemyslim, ze je nutne prispivat apelem k ockovani k dalsimu strachu a stresu ve spolecnosti.

Varovně.

Volba každého jedince

Vtipně

Vtipně

vtipně

vtipně

Vtipne

vtipně

Vtipně. Podle mě to není reklama s prvkem strachu.

vyděračsky

Vydírání

vydírání

Vyhruzka

Výhrůžky

Výhružně, cítím nátlak, nikoliv dialog a snahu o vysvětlení problému.

Výhružné, emocionální vydírání

Výhružně.

Výsměch.

Vyvolat strach ze smrti. Neockujes, zemřes!

vyvolavani paniky a histerie, zakazala bych takove reklamy

Vyvovala obavu

Vzteká mne. Nemám ráda negativní kampaně, vzory, cokoliv

Za mne je velmi neuctivé zneužít pro kampaň mrtvého. Věřím ale, že na seniory nebo lidi z rizikových skupin mohla mít kampaň kýžený účinek.

Zanedbaně

Zarazí mě to.

zaujatě

zavádzanie

Zbytečně drsně.

Zbytečné ovlivňování, panika v ostatních lidech které podlehnou.

zneužití mrtvého těla

zvláštní koncept

Že mi někdo vnucuje svůj názor a já můžu mít jiný

15. Bojíte se, že když budete kouřit, dopadnete stejně jako na obrázku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18275,21 %75,21 %  
ano6024,79 %24,79 %  

Graf

16. Jaké pocity ve vás vyvolává tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

....

0

Absolutně nevhodné, propagace by mela být jemnější . K nákaze mohlo dojit nevědomky, protržení prezervativu nebo nedostatek informaci od přenosné osoby.

Abych si dával pozor a snažil se být co nejvíce odpovědný.

Adekvátně

AIDS je prevít.

AIDS nevnímám jako nebezpečí pro sebe ani své blízké, tak na mě ta reklama asi moc nepůsobí.

Asi se to může stát

Az moc drsne vzhledem k tematu

Bez emoce

Bojim se

Být obezřetný. Dodržovat určitá pravidla

Byt ostražitý

dám si bacha

Dám si Bacha! .....v mém věku....

Debilně

Děsivé

Divné. Přijde mi to nelogické.

Dobrý

Docela dobrý alarm

docela žádné

Důrazné upozornění

Freddie Mercury ❤️

Fredie mercuriáš

fuuj

Hezky zpracovane, uvedena fakta, nuti k zamysleni

Hloupost

Hnus

Hrozné, ale myslím si tě tohle už je opravdu strašení a navádění lidí. Spíš kdybych měla AIDS tak přeci neapacham zebevrazdu ne?!

Hrozny

Chapu snahu upoutat, me vsak tato forma spise odradi od toho dane sdeleni cist.

Chce nás děsit slovem jako je sebevražda, upoutá pozornost.

Chce sokovat a pritahnout pozornost.

Informativni. Nevedel jsem, kolik lidi se nakazi virem HIV v CR

jako by jí psal omezenec, dezinformačně ve smyslu "horší než sebevražda,, , po vizuální stránce zatím nejvíce poutavá, je však velmi nevhodná, nedostatečně ozdrojované

jako informace, ale netýká se mne

jako naprosto nevhodná a neetická - zvlášť super musí být pro lidi, kteří mají sebevražedné sklony

Jako zbytečně poplašnou a zároveň příliš artovou a fylozofickou na to, aby zaujala masy lidí.

Je to hrozné

Jedná se o téma, o kterém se tolik nemluví a proto si myslím, že je to vhodné upozornění na prevenci.

Jsem grafik, takže tam vidím rezervy

k věci.

Katastrofa

Každý je svépravný a tak ať se podle toho chová

Každý jedinec snad používá mozek, tudíž ví, jak se chránit.

Každý svého štěstí strůjce

Legrační.

LHOSTEJNOST

lhostejnost

Líbí se mi její vizuál (zvolený font, grafika, kombinace barev), to vnímám víc než její sdělení. Pokud se soustředím pouze na pocity, mám divnej pocit v břiše, zároveň naběhne reakce: Mně se to přece netýká.

Lítost

Mám se jít zabít

Mám svůj rozum a tato reklama ho potvrzuje.

Mám to stejně

Myslím že je vhodná

Na mě nijak a těch kterých se to týká, to nezajímá. Navíc už se na AIDS neumírá

Nadpis mi připadá úplně zcestný.

ne

nebíbí se mi ukázka přímo sebevraždy oběšením

Nedělá mi to dobre.

nefér a pohrdavě vůči obětem

Negativně

negativni

Nechápu, co přesně si z toho mám vzít. Mám se bát že dostánu HIV/AIDS? To, ale úplně lehce neovlivním

Nějak na mě nepůsobí

Nějaké, nudná

nelíbí se mi

Nelogicky

Nemyslím si že přirovnání AIDS k sebevraždě je v pořádku, a jsem mírně pobouřen

Nepochopeni

nepokoj

Nepravdivá.

nepříjemné

Nepříjemné

nepříjemný

nepříjemný

Nerelevantní

nesukam

netýká se mě

nevhodná grafika

Nevhodné

Nevim

nevim

Nezájem

Nezájem

Nezájem, riziko je vždy, je na každém jestli se chrání a jak.

Nezodpovědné lidi

Nic

Nic

Nic

Nijak

Nijak to nepûsobí, jsou horší nemoci

Nijak. Jsou i jiné vážné nemoce.

No to snad ne

Nohy nejsou modrý. Není to mrtvola.

O AIDS vím, další neřeším

Obava strach o děti .Zda budou zotpovědní.

Obrázek mě ani nedonutil číst, co ne na plakátu napsané. Běžně bych si ho proste nevšímala

Odpor

odpor, hnus

Odporné, stigmatizující lidi s AIDS, spíš mi připomíná nějaký nenávistný pamflet než reklamu na něco rozumného

Odpudiva

Odpuzuje mne

Ohrožení

Opět jako varování

Opět jako vtip, nejsem schopná brát tyhle věci vážně

opět vyhrocené

Ošklivé

Ošklivě.

otřesné přirovnání, cynické

Plakát vnímám neutrálně.

Pocit co nejvíce se chránit

pocit se bránit

Pocit strachu, prevence by měla vypadat jinak.

Pocity zodpovědnosti a odpovědnosti z toho plyne následné dodržování návštěv lékaře

pohoršení

Poměrně nápaditá

Potrebu chranit se

Potřebu se chránit

Pouze informace. Já osobně bych třeba v dopravních prostředcích, klubech apod. reklamovala skutečné příběhy lidí, kteří tuto hrozbu brali na lehkou váhu.

Pozitivní

Pravda ...strach

Prehnane

preventivně

Preventivně.

Pro lidi který se s tím narodí mi to připadá neohleduplné

Pro mě to není pravda, musí si kazdy davat pozor koho si pusti k tělu

proč? jen se rozsévá strach stále

Protichůdně oproti současné kampani, že s HIV lze žít do 90 let.

Přijde mi nevhodná a nepřesná i přes to, že se samotným sdělením souhlasím

Příliš se mě netýká

působí velmi nepříjemně

Raději bych volila pozitivní druh reklamy,např. Propagace kondomů

reálná možnost

reklama je nejasna, je potreba rozsirit znalosti o tom jak se aids muze dostat a pak teprve poucovat. vetsina lidi stale veri ze je to nemoc pouze pro homosexualy.

rozčilení; oběšení se je blbost

Rozpaky

Sebevražda je citlivé téma, je to čin, k němuž se člověk uchýlí, pokud má hodně hluboké psychické trápení. Použít toto slovo pro tuto reklamu mi přijde necitlivé k lidem s psychickými problémy i těm, kteří přišli o své blízké, protože si vzali život. Uvést fakta, tj. ten podnadpis s procenty, by přitom jako apel na prevenci mohl stačit. Chápu, že cílem bylo přitáhnout pozornost, ale zdá se mi to trochu bezohledné...

sice chce varovat, ale řekla bych že to zapříčiní pouze negativní vnímání lidí s AIDS. Díky čemuž se můžou cítit ještě hůř. Přijde mi to jako naprosto nevhodné.

Smutek

Smutek, pbavu

Smutné, ale považuji ji za spíše edukační a potenciálně zachraňující život než nepoměrně zastrašující, i když visící člověk působí děsivě. A irituje mě chybějící mezera před procenty.

spojení AIDS a sebevražda je pro mě novinkou, ale jinak žádné pocity

správná

Stejné jako reklama na prací prášek, zlevněné párky apod. Tedy nulové, reklama jako každá jiná.

Strach

Strach

strach

Strach

strach

Strach

strach

Strach

Strach z budoucnosti.

Strach z holých nohou.

Strach, obavy, dám si bacha.

Strach,zamysleni,pocit zjistit si relevantni informace a pochopit tema.

Strachu

strašidelně

Štve mě, že nepřečtu, co je u hvězdičky pod čarou!

Taky přes čáru

Taky sadisticky

Tato je jedna z mála, co má smysl. cílová komunita jí ale ignoruje.

Tato reklama je v pořádku. Podle mně povzbudí lidi k tomu, aby si o problematice přečetli víc a brali to vážně.

Tato reklama na me pusobi prehnane a manipulativne, jelikoz pracuje s urcitymi predpoklady a tezsim narativem, nez 'kdyz budes kourit, budes mit zlute/cerne, zkazene zuby'.

To se mě netýká....apel na ochranu.

To si myslím, že je zbytečně moc.

Trochu obavy, vím, že AIDS je teď poměrně rozšířený, a vím, jaké dopady může mít, i když se snažím jednat zodpovědně

trochu strach

trošku strach

Upozornění na závažnou nemoc.

Upozornění, výstraha, pozitivně se hlidat

Úzkost

Úzkostlivé

V této oblasti se pohybují jako pracovník v sociální oblasti, tudíž ho dobře znám a rizika si uvědomuji.

varovně

varovné

Varovný

Vcelku dobře zpracovaná. Může fungovat

Velice upozorňující na problematiku

Vhodně

vidim ji prvně a netýka se mě

vyvolává strach

Vyvolává ve mně pocit, že bych možná mohl přehodnotit stanovisko, že šukat kurvy bez gumy je super.

Zadne

Zádné

Zajímavá statistika, zamyslím se nad tím

zajímavé pojetí, něco na tom bude. Strach teda nebudí

Zamyšlení, reklama na mě nepůsobí pohoršujících způsobem...

Zase jen reklamní srač*a. I se seznamem šmejdů co okrádají aby plýtvali.

Zavadějící reklama. Aids není sebevražda. Naopak být HIV pozitivní, může být velmi nebezpečné i pro druhé. Velmi nešetrně zvolený obsah sdělení.

Zbytečně dramatické

Zbytečné strašení místo osvěty

zcela bezobsažná, nenabízí žádnou prevenci, nic, o ničem

zcela nesmyslně... horší sebevražda? Podle jakého měřítka se sebevraždy dělí na lepší a horší? Notabene se domnívám, že i lidé nakažení AIDS mohou žít kvalitní způsob života...

zdá se mi užitečná - být homosexuál, začnu si dávat pozor na partnery

Ze jsem smrtelník

Ze jsem v pohode, protoze jsme si s zenou verni.

Ze pokud nekdo aids ma mel by se radsi zabit.. mam nekolik pratel HIV pozitivni a dneska je to vsechno resitelne!

Ze siam jit koupit boty.

Zmatek. To je reklama? Na co to je reklama? na Aids? na Levisky?

Znechucení

Znechucení

zni to jako lide nakazeni hiv jsou odsouzeni k smrti, coz je hnusne protoze to neni pravda a zaroven to davaji vsem nakazenym za vinu. Ano hiv je hrozba a melo bychom si davat pozor ale da se to rici i jinak nez takovou spatnou zastrasujici reklamou a fuj ty nohy vzadu

Zpozornění, úvaha.

Žádné

Žádné

Žádné

Žádné

Žádné

Žádné

Žádné

žádné

Žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

Žádné

Žádné, nejsem promiskuitní

žádné, nemám nechráněný pohlavní styk s žádnou cizí osobou

žádné, nezajímá mě

Žádné, problematika se mě nedotýká.

žádné, prožívám bezpečný sex a pomůcky a netypické

Žádné.

Žádné.

Žádné.

Žádné. Mám manžela, takže mám pocit, že se mě to netýká.

Že AIDS za to nestojí.

Že by se mělo spíš ukázat, že to není konec života, že se lidí s Aids nemusíme bát a že ochrana by měla být přirozená věc nejen kvůli strachu z AIDS

Že je to špatná reklama.

Že je to za čáru

Že jsem se něco dozvěděl

Že kdybych se nakazila, že se mám oběsit

že může být velice deprimující pro pacienty s HIV a vyvolat v nich pocit, že život s touto diagnózou nemá smysl. Chápu ovšem, že cíl by jiný.

že se mi to s největší pravděpodobností nemůže stát vzhledem k životnímu stylu a používání patřičné ochrany

Že takové věci existují.

Že to jsem opravdu nepotřebovala vidět

žiadne, mám pocit, že sa ma netýka

17. Motivuje vás tato reklama abyste si více čistili zuby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20685,12 %85,12 %  
ano3614,88 %14,88 %  

Graf

18. Motivuje vás tato reklama abyste nejedli cukr?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne21287,6 %87,6 %  
ano3012,4 %12,4 %  

Graf

19. Jak na vás působí tato reklama?

Strach v reklamě | E15.cz

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

..

....

Absolutní rasistická blbost

amatérismus, šlo by to udělat mnohem líp, když už používají migranty

Asociálně a jako strašení lidí nevědomosti. Jsem z ní zhnusená

Až moc stimulantů

Barevná kombinace a množství textu je tak šílené, že se na to ani nechci dívat.

Bože to je trapný! Který mamlas to vymyslel?

cílí na nesnášenlivou určitou skupinu obyvatel a je dost manipulativní, odrazuje mě

Debilně

diskriminace společnosti

Divně

Divne

Divně.9

Dobře jim tak!

Dost hloupě

dost hloupě

Dost negativně.

Drsný, ale člověk nikdy neví. Nemusí to být zrovna migranti.

Druh který si neprohlídnu, nepřečtu

Extremismus

extrémní wtf moment, druhá část s migranty vůbec nebyla zapotřebí a byla od věci

Graficky je to bída

hloupě

Hloupě

Hloupě a amatérsky

Hloupě. Velmi hloupě.

hlúpo

Hm...

hnus

Hnus

hnus, nemorálnost

Hnusné

hodně xenofobně

Hrozba.

Hrozně.

Hůmorné

chaoticky - prvoplánově

I kdyby mi to dali zadarmo, tak to nechci.

Idiotsky.

informativně, ale nepůjdu si kvůli ní daný produkt koupit, spíše tím zjistím, že někdo něco takového řeší

jako blbost

Jako cílené vyvolávání nenávisti. Toto je fakt hnus

Jako čistý nesmysl.

Jako foto z výletu

Jako hoax.

Jako nebetycna blbost

Jako šíření poplašné zprávy, kterým by se měla zabývat policie.

jako vhodná k nahlášení pro šíření nenávisti proti skupině osob, národnosti a vyznání

Jako zbytečnost

Jasně, migranti jsou naše jediná hrozba. Blbost. I soused s milou tváří mě může přepadnout.

Je mi stydno.

Je neetická

Jenom to povzbuzuje nenávist k skupině lidí, vůbec se mi nelíbí.

Jnus

Když někdo straší migranty, rovnou vypínám pozornost

Kokotsky

Komicky

Lacine a hloupe.

lacine, primitivne

Legrace

Legračně, militaristicky.

levně, neúčinně, nevím co mi chce sdělit a kdy bych výrobky použil, asi nejsem cílovka

malinko přehnaně

Mám pocit, že ve mě má vyvolat strach a nenávist

Moc informací, nezajímavá

Na hranici trestného činu

Na první pohled jsem nepochopila o co jde. Reklama nevhodná,možná i na žalobu.

Naprosto hloupě.

Násilím, jsme lidi, měli bychom se chovat jako lidi. Vidím násilí.

Neetické, vyvolávající nenávist

Negativně, od nich bych si nekoupil ani sirky

Negativně, zbytecni vyvolávání strachu...

Nechteji vsechny hazet do jednoho pytle ale delaji to, reklama na podobne veci se da udelat i bez zastrasovani a nevzbouzet u lidi nenavist a podobne pocity ohledne uprcchliku

Nechutne

Nejak

Nelíbí se mi popis reklamy

Nelíbí se mi, nepřijde mi etická

nelíbí se mi, že podporuje obavy lidí z migrantů a antipatii proti nim

nenávist vůči migrantům

Nenávistně

nenávistne voči iným.

Nenávistně, xenofóbně

neprofesionální

nepřehledná, absurdní

Nepřehledná, vlastně nevím, co nabízí

Nepřehledně

Nepříjemně

Nepůsobí

Nerespektující, hází všechny do jednoho pytle

Nesmysl.

neštastně a antiseministicky,cílená na určitou komunitu

netusim

Neutrálně.Mám na tento problém svůj názor. Se

Nevhodná propagace. Nezajímá.

Nevhodně

Nevhodně - využívá pro svůj zisk apel na strach a obecně téma, co rezonuje ve společnosti (migranti).

Nevhodné, tzv. hází všechny do jednoho pytle. Působí na mne dokonce až agresivně.

Nevidím tam strach, nakupuji v army shopech, tak mě ani nijak nepopuzuje

nevím

Nevim

Nevim

Nevím

Nevím

Nezajímá mě

Nezajímá mě

Nezajímá mě to.

nic

Nijak

Nijak

Nijak

nijak

Nijak

Nijak

Nijak

Nijak

Nijak

nijak

Nijak

Nijak

nijak

Nijak

nijak negativně spíše pozitivně

Nijak nepůsobí. Ač pepřový sprej mám a o alarmu jako žena přemýšlím. Tohle mají lidem vysvětlovat preventivně kriminalisté. Zatím to vysvětlují jen seniorům. Ty mají myslím ty alarmy.

nijak zvlášť jsem v bezpečné oblasti

Nijak, nezajímavá reklama...

Nijak.

Normálně

Obranný prostředek je OK, ale strašení migranty je za hranou

Odpor.

odporná a naprosto neetická

Odporne

Odporne

Odporně, rasisticky, přehnaně.

Odporné, strach

Odpudivě

Odpudivě

odpudivě, normálně bych to vůbec nečetl

ok

Opět jen strašení lidí a vzbuzení nenávisti

Opet pres caru. Prodavat peprak nebo paralyzer diky lidskemu utrpeni neni v poradku.

Otřesně, laicky. Vyvolat strach aby zboží někdo koupil

Podpora agrese ve společnosti

pohoda

pokud by nebyla v souvislosti s migranty, tak neutrálně. Prostě reklama. Takto ji vnímám jako odpudivou, trapnou.

Pokud se migranti dokáží zapojit do systému a chovat se slušně, není problém.

Popudivě, radši bych nakoupil jinde

Populisticky

Poradí s obranou

prasárna

Pravdivě

pravdivě

Primitívne

primitivní, laciné

Přehnaně

Přehnané vyvolávání strachu

přehnané, nechutné

Přepálená, ale pravdivá.

Přeplácaně, amatérský, ani bych si nevšimla obsahu, ale při bližším zkoumání mě to fakt štve a v tomto obchodě bych nenakoupila

přeplácané, příliš mnoho textu, neoriginálně, nevhodně, rasisticky, demotivující ke koupi (při uvidění této reklamy bych okamžitě volila jiný obchod)

Působí jako xenofobní reklama, která může v hloupějších jedincích vyvolat nepřiměřeně agresivní reakce.

rasismus, nelíbí se mi ukázka že vlastně za veškeré násilí můžou právě migranti

Rasistická, urážlivá, nedůvěryhodná

Rasistické, mělo by být zakázané

Rasisticky

rasisticky

Reklama na sebeobranné prostředky je v pořádku a žádoucí. Použití migrační problematiky do reklamy nepatří.

Rozčiluje mě

rozpačitě

Ruší mě grafika.

Silnym nutkanim koupit si utocnou pusku.

Směšně

směšně

Smutné

strach

strach a rozzlobení

strašidelně

Šokovalo mě to a naštvalo. V této reklamě mi opravdu vadí, řekla bych, že zbytečné, vyvolávání strachu.

Špatně

Špatně zvolená fotka si text

Tak, že ji vymyslel kokot.

Tato reklama na mě působí tak, že to v lidech musí vyvolat strach a vzájemnou nenávist.

Tato reklama na me pusobi vylozene HROZNE. Zase, mnohem horsi a destruktivnejsi narativ, nez 'cistete si zuby, at vam nevypadnou'. Navic je tam to alibisticke 'nechceme nikoho hazet do jednoho pytle...' - nechutne.

tímto způsobem zneužívat strach z migrantů je kravina...

To fakt nekdo použil jako reklamu na eshopu?

To je síla! Jsem znechucena

To je ujetý, přijde mi to přes čáru, říct že nebezpeční jsou migranti

To je z dílny spd?

to je, prosím pěkně, čůrákovina.

To se mi nelíbí

Tohle je taky blbost, všichni jsou zmrdi

Tohle nevnímám jako varování, ale jako nesmyslné strašení a k nenavisti podněcující

Tohle se mi nechce ani komentovat. Je to samozřejmě úplně mimo, využívá stereotypních pohledů na věc, které se vůbec neopírají o realitu. Dovětek o tom, že všichni nejsou stejní je zcela zbytečný, neboť si ho většina lidi ani nevšimne. Pokud nechtějí házet všechny do jednoho pytle, pak by je taková reklama ani nenapadla. Podle mě tím jdou firmy i samy proti sobě, protože byť některé zákazníky přilákají, celou řadu jich takovou komunikací i odradí. Nehledě na to, že je to urážlivé k minoritám.

Totální hloupost a přijde mi to velmi agresivní, nevhodné.

Totalni nevhodny obrazek, pro sdeleni

trapné přiživování obchodníků na dezinformace ve společnosti

Trapně, primitivně, to za mě není ani reklama. Amaterismus.

Trapný

Trochu pres caru. Nelibi se mi spojeni nabizeneho zbozi s problematikou migrantu.

ubohost

Upozornění a zamyšlení nad vlastní bezpečností.

USMEVNE.

Velmi nevhodné

Velmi nevhodné. Potřeba sebeobrany a nebezpečí na ulici tu byla vždycky, migranti s tím nic společného nemají. V každé komunitě jsou agresivní jedinci.

Velmi pozoruhodně

Vtipna. Politicky nekorektnim zpusobem si utahuje z tehdy aktualniho tematu.

Vůbec

Výstižně

Využívá strach z věcí, že kterých v tomto kontextu netřeba mít strach. Neovlivní by mě

Využívání strachu za účelem zbohatnutí.

Vyvolání nenávisti

Vyvolání paranoie

vyvolava obavy a strach ze neni bezpecne vychazet

Vyvolává ve mě obavy a zároveň vztek, že sem migranty pouštíme

Vyvolává ve mě vztek.

vyvolávající nenávist - na dovětku nesejde, snaží se upozornit na migranty

Vyvolávání strachu bez příčiny

WTF !

Xenofobne

Xenofóbní

Xenofobní hnus.

Za hranicí morálních hodnot....

Zajištění vlastního bezpečí.

zamyslím se nad tím

Zastřešující

Zbytecna

Zbytečná panika

Zbytečné útočení na migranty. Přijde mi to, žen chtějí přilákat pozornost za každou cenu.

Ze si treba dávať pozor

Zle

Zmatečná

Zmateně

zoufale

ztracený člověk

Žádné

Že bude časem hůř

že chtějí naštvat "sluníčkáře"

že jsou lidi jebnutý, takovýhle problémy tady fakt nemáme

že okamura je kokot

20. Jak na vás působí tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

A doprdele !!

Agresivně, zle

Agresivní

Americky

Asi hlavně hloupě. Ale vadí mi šíření nenávisti k "nekřesťanské" části světa v podtextu. Nemyslím si ale, že by reklama někoho vyděsila, spíše rozvíjí již existující nenávist.

bizár, absolutní "koho to sakra napadlo a kdo tu reklamu povolil"

blbě

Blbě.

Brutální

Budeme se časem bát i ven jít sami

Dá se u nich koupit atomovka?

další hnus

Debilně

Dementně, cíli na jinou cílovku

depresivně

Děsí mě, že tohle může někoho oslovovat

děsivé a nenávistné

Děsivě.

Divne

Divně

Divně, nepřiměřeně

Divně.

dobrý nápad

Dobře, omlouvám autorovi toho nahoře, tohle je trapný ještě o hodně víc.

dost hloupě

dost zajímavě :D

Extrémně kokotsky

Hihi

Hloupá

Hloupě

Hloupě

Hloupě, protože samopal nemůžete použít k sebeobraně

Hloupí vtip.

Hloupost.

Hm...

Hnus

Hnus

Hnus

Hnus

Hnusná

Hrozně. Patologický.

Hůmorné

Chce se mi věřit, že reálně neexistuje

Idiotsky.

inoruji

Irelevantní

irituje

Irituje mě, jelikož se jedna o reklamu na zbraně

Ironicky

Jako blby humor

jako nevhodná - opět implikující nenávist vůči jinak nábožensky cítícím lidem + vzbuzující úzkost v disponovaných jedincích

jako od Okamury (=trapně)

Jako předchozí otázka

Jako recese.

jako špatný pokus o vtip od příznivců Konvičky a spol. Ubohost hodná snad fanatických "flastenců" a voličů SPD s IQ pod 50.

Jako úplně debilní a hodně za hranicí vkusu.

Jako vtip.

Jako výplod něčí fantazie.

Je neetická

je to sranda :-D

Ještě hloupější než ta předchozí.

Jsem proti násilí, takže vyvolává max hněv

Jsme civilizovaná země. To sem nepatří.

Kokotina

legendární

Legračně.

Mam moc hezky pocit kdyz vidim podobnou reklamu. Citim hrdost.

Mám obavy

Mám strach. Tato reklama, zejména zvolený obrázek), na mě působí nejhůř ze všech v této anketě. Je mi až fyzicky zle.

Manipulace, překrucování a xenofobie.

Manipulativne

Manipulativně.

matoucí co se reklama snaží sdělit, nesmylsný důraz na křesťanskou evropu (v jedné z nejvíce ateistických zemí světa), lacině, hloupá reklama

Militantně

Militantně,stejně jako věc proti které má asi bojovat.

Moc hloupě a taky nelegálně

Na hranici trestného činu

nabádání ke koupi zbraní, nátlak pomocí strachu, který jen vyvolá další strach a zbytečné násilí

naprosto nevhodné

Neduveryhodne

Neetické, vyvolávající nenávist

Negativně, nesouhlasím s podporou zbraní jako každodenní sebeobranou

Nechapu

Nechapu co chteji sdelit.

Nechutná a zlá

Nechutně

Nechutne

nechutně. Fotografie u AIDS byla zřejmě vytvořená ve studiu, tohle klidně může být záběr z popravy

Nechutný

nejsme usa

Nelegalni

Nelíbí se mi

Nelíbí se mi, nepřijde mi etická

Nemám rád zbraně.

Nemorálně!

Nepatřičně

Nepíšou cenu, k ničemu, ani vlasnosti

neprijemne

Nepříjemně

Nepůsobí

Nerozumím ji

Nesmyslně, nevhodně odpudivě.

Nesouhlasím s ni, nepodporuji to

Netýká se mě.

nevadí mi

nevhodně

nevhodné

Nevhodně

Nevhodně

Nevhodné

Nevhodně používat tématiku z těchto zemí na zbraně.

nevhodné prirovnanie

Nevhodně, nechutně

Nevhodné, nezajímá.

Nevhodne.

nevím, asi bych si takové reklamy nevšímala

Nevkusne, bez respektu k tomu chudakovi, ktereho zabili.

Nezajímá mě

Nezajímá mě

nezákonně

Nezaujala mě

Nijak

nijak

Nijak

Nijak

Nijak

Nijak

nijak

nudně

Obdobně jako reklama výše. Tohle někdo muže myslet vážně?

Odpor

Odpor.

odporná a naprosto neetická

odporné

Odporne

Odporné

odporně, přehnaně

Odporné, strach

Odporně.

Odpudivě

Odpudivě

Odpudivě

odpudivě

Opět hloupě až nebezpečně Po přečtení textu ještě hloupěji.

Opět nesmyslné tímto způsobem nabízet zbraň

Otřesný, jsem z toho spíše naštvaný

pobavila mě

pobouření

Podněcování k agresi

Podněcování k agresi

Podobně jako předchozí, za mne až vybízející k agresi.

podporování nenávisti ?

Potreba zbrane

pravda

pravdivě

Primitívne

Předsudky.

přehnaně

Působí jako xenofobní reklama, která může v hloupějších jedincích vyvolat nepřiměřeně agresivní reakce.

Působí nevhodně

rozčilení, reklama jako z 90 let; je to blbost

Rozčiluje mě

Rozporuplné

shodná odpověd jako bod 19

skvělý nápad

smutne

Snaží se šokovat - obecně jakákoliv reklama na zbraně je špatně.

Stejně jako 19.

stejné jako u 19

strach

strach

strach

Strach a naprosto nevhodne

STRACH Z MASOVEHO OZBROJOVANI NEKOMPETENTNICH OSOB

strašidelně

Strašné, nevhodné, přes čáru

Super...za chvilku budeme jako v Americe, kde má každý blbec zbraň a když se špatně vyspí postřílí půlku školy.

Šíří strach

Špatně

Štvanice

Tak to je šílené. Kdo zná souvislosti, ten musí být zděšen.

taky zoufale

Tato reklama je na hraně, ale ukazuje realitu.

Tato reklama je vtipna kdyz se zamyslime nad tim, jakou konkretni zbran propaguje. Jinymi slovy si dela legraci ze stereotypu, ktery spojuje zbran AK s islamskymi teroristy. Mimochodem dve ze tri reklam, ktere nam davate k okomentovani, se tykaji zbrani. Pritom se neptate na nas vztah ke zbranim. Narazim na to, ze zbrane jsou produkt pro mensinovou spolecnost (a zbrojni prukaz ma vylozene minimum lidi) a takova reklama muze byt uspesna bez ohledu na to, co si o ni mysli vetsinova pacifisticka spolecnost (ktera by si zbran nekoupila ani kdyby na ne byly reklamy s duhovymi jednorozci).

Tato reklama na me pusobi stejne zvracene, jako ta predchozi - akorat je jeste agresivnejsi a manipulativnejsi.

Terorismus.

To je děs

To je doufam nejaky vtip

To je strašný tvl

To na mě působí extremisticky

To už je pro mě za hranou

Tohle doufám, že nepotkám

Tohle nevzbuzuje jen strach, tohle podněcuje k nenávisti. Jak souvisí fotka z pouště s mým sražením na kolena? Co s tím má společného křesťanství? Kde mě v České republice napadne extremistická skupina náboženských fanatiků a jaká je pravděpodobnost že budu mít v u sebe v kapse nebo batohu tuhle obří věc? Tolik otázek... jediný strach, který cítím, je v jaké společnosti to žiju, když moji spoluobčané vytvoří takovou reklamu a pustí ji do světa.

Trapné

Tvrdě

ubohé

ubohost

Uboze

Účelově.

Úplně mimo, dávat radikální muslimy, kteří jsou odklonění od jejich náboženství a zabíjí, kde koho na reklamu samopalů.... -_-

Uvaha

Vadí mi.

Velmi agresivně, pracuje s něčím, co je velmi nepravděpodobné.

Velmi nevhodné

Velmi nevhodně, nízce, mám z toho pocit nedostatku intelektu zadavatele.

Velmi špatně, ale nepovzbuzuje mě ke koupi zbraně, spíše stržení plakátů a nahlášení za nepravdu

Více bych se bál těch, co si tu zbraň koupí

Viz odp. 19

Vše co souvisí se zbraněmi zakázat, včetně takzvané armády ČR

Vtipná

vtipné

Vtipně

Vtipne

Vůbec

Vůbec se mi nelíbí. Jednak jenom povzbuzuje nenávist k určité skupině, taky do toho tahá náboženství.

Vymývání mozků

Vymývání mozku

Vytváří strach v lidech, pomocí věcí, co slyší v televizi

Využívá strach z věcí, že kterých v tomto kontextu netřeba mít strach. Neovlivní by mě

vyvolava strach a povzbuzuje homofobii

vyvolává to ve mně pocit úzkosti zejména proto, že z této reklamy mám pocit, že zbraně může vlastnit kdokoliv...

Vyvolává u lidí nejistotu

vztek, přehnané

wtf

WTF? To doopravdy někdo vymyslel takovou reklamu?

Xenofóbně

Zase jen násilí, vedení lidí k násilí, určitě to na mě nepůsobí tím že bych se měla nějak bránit, spíš burcovaní lidí pro násilí.

Zaujímavé

Zaujmou vnitřní rozpory mezi tvrzeními v reklamě

Zcela nepatřičně, neakceptovatelné

Ze horší reklamu nemohl nikdo vymyslet.

Zle.

zneužití situace

Znovu rasistické, akorát mě to naštvalo jak jsou lidi hloupý

Zvláštní obrázky ale dobrý

Žádné

že její autor asi něco bere, cílová skupina bude podobná reklamě z předchozí otázky

že není z hlavního proudu politické korektnosti

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14760,74 %60,74 %  
muž9539,26 %39,26 %  

Graf

22. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36 - 456828,1 %28,1 %  
26 - 356426,45 %26,45 %  
15 - 254920,25 %20,25 %  
46 - 553614,88 %14,88 %  
56 - 65166,61 %6,61 %  
66 - 7583,31 %3,31 %  
75 a více10,41 %0,41 %  

Graf

23. Jaké je vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské10242,15 %42,15 %  
Středoškolské s maturitou8735,95 %35,95 %  
Základní229,09 %9,09 %  
Středoškolské s výučním listem208,26 %8,26 %  
Vyšší odborné114,55 %4,55 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete reklamní bloky v TV?

2. Všímáte si plakátů a billboardů ve svém okolí?

3. Reklamy a inzeráty v tisku:

4. Vyberte jeden motiv, který vás v reklamě nejvíce zaujme.

5. Odradí vás od kouření nápisy na krabičkách cigaret a obrázky?

6. Cítíte se ovlivněn/a těmito kampaněmi? (kouříte, pijete míň, jezdíte pomaleji, nejíte cukrapod.)

7. Myslíte si, že využívat strach v reklamě je vhodné?

8. Jak na vás působí reklama, která chce abyste se něčeho báli?

9. Použití strachu v reklamě je pro vás přijatelné u:

10. Jaký typ rizika nejčastěji vnímáte v reklamě s apelem strachu?

11. Pamatujete si reklamu, která ve vás vzbudila obavu/strach?

13. Když koukáte na reklamu, kde se upozorňuje na nutnost čistit si pravidelně zuby, motivuje vás to k tomu abyste tak učinili?

15. Bojíte se, že když budete kouřit, dopadnete stejně jako na obrázku?

16. Jaké pocity ve vás vyvolává tato reklama?

17. Motivuje vás tato reklama abyste si více čistili zuby?

18. Motivuje vás tato reklama abyste nejedli cukr?

19. Jak na vás působí tato reklama?

21. Jste:

22. Jaký je váš věk?

23. Jaké je vaše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete reklamní bloky v TV?

2. Všímáte si plakátů a billboardů ve svém okolí?

3. Reklamy a inzeráty v tisku:

4. Vyberte jeden motiv, který vás v reklamě nejvíce zaujme.

5. Odradí vás od kouření nápisy na krabičkách cigaret a obrázky?

6. Cítíte se ovlivněn/a těmito kampaněmi? (kouříte, pijete míň, jezdíte pomaleji, nejíte cukrapod.)

7. Myslíte si, že využívat strach v reklamě je vhodné?

8. Jak na vás působí reklama, která chce abyste se něčeho báli?

9. Použití strachu v reklamě je pro vás přijatelné u:

10. Jaký typ rizika nejčastěji vnímáte v reklamě s apelem strachu?

11. Pamatujete si reklamu, která ve vás vzbudila obavu/strach?

13. Když koukáte na reklamu, kde se upozorňuje na nutnost čistit si pravidelně zuby, motivuje vás to k tomu abyste tak učinili?

15. Bojíte se, že když budete kouřit, dopadnete stejně jako na obrázku?

16. Jaké pocity ve vás vyvolává tato reklama?

17. Motivuje vás tato reklama abyste si více čistili zuby?

18. Motivuje vás tato reklama abyste nejedli cukr?

19. Jak na vás působí tato reklama?

21. Jste:

22. Jaký je váš věk?

23. Jaké je vaše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

FMK UTB, S.Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://eticke-aspekty-emocionalniho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.