Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě
Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Student FMK UTB |
---|---|
Šetření: | 06. 02. 2023 - 09. 03. 2023 |
Počet respondentů: | 242 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 22.3 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:43 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Libuše Kalkus Kameníčková a jsem studentkou magisterského studia Marketingové komunikace Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku na téma strachu v reklamě. Emocionální apel strachu má za cíl ve vás probudit obavu či strach a přimět vás k tím rozhodnutí či jednání = ať už si koupit nabízený produkt, či jezdit pomaleji a nebo se nechat očkovat. V dotazníku mě zajímá, jak na vás strach v reklamě působí. Děkuji za čas, který mi věnujete.
Libuše
Odpovědi respondentů
1. Sledujete reklamní bloky v TV?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Všímám si jich, ale spíš, když mě něco zaujme | 101 | 41,74 % | 41,74 % |
Když běží, přepínám nebo odcházím | 76 | 31,4 % | 31,4 % |
Nevšímám si jich | 57 | 23,55 % | 23,55 % |
Věnuji jim pozornost, reklamy mě zajímají | 8 | 3,31 % | 3,31 % |
2. Všímáte si plakátů a billboardů ve svém okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Všímám si jich pouze, když mě něco zaujme | 107 | 44,21 % | 44,21 % |
Ano, všímám si | 47 | 19,42 % | 19,42 % |
Nevšímám si jich | 35 | 14,46 % | 14,46 % |
Plakáty a billboardy považuji za odpad | 27 | 11,16 % | 11,16 % |
Všímám si jich pouze, když mě na nich něco popudí | 26 | 10,74 % | 10,74 % |
3. Reklamy a inzeráty v tisku:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne, nezajímá mě to | 99 | 40,91 % | 40,91 % |
Občas, pokud mě zaujme obrázek nebo titulek | 94 | 38,84 % | 38,84 % |
Rozhodně ne, inzeráty mě tam obtěžují | 45 | 18,6 % | 18,6 % |
Vždy, prohlížím je pečlivě | 4 | 1,65 % | 1,65 % |
4. Vyberte jeden motiv, který vás v reklamě nejvíce zaujme.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Humor | 107 | 44,21 % | 44,21 % |
Erotika | 34 | 14,05 % | 14,05 % |
Produkt | 29 | 11,98 % | 11,98 % |
Barvy | 28 | 11,57 % | 11,57 % |
Herci (aktéři) | 22 | 9,09 % | 9,09 % |
Hudba | 20 | 8,26 % | 8,26 % |
Strach | 2 | 0,83 % | 0,83 % |
5. Odradí vás od kouření nápisy na krabičkách cigaret a obrázky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 148 | 61,16 % | 61,16 % |
nevím | 59 | 24,38 % | 24,38 % |
ano | 35 | 14,46 % | 14,46 % |
6. Cítíte se ovlivněn/a těmito kampaněmi? (kouříte, pijete míň, jezdíte pomaleji, nejíte cukrapod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 177 | 73,14 % | 73,14 % |
nevím | 34 | 14,05 % | 14,05 % |
ano | 31 | 12,81 % | 12,81 % |
7. Myslíte si, že využívat strach v reklamě je vhodné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 145 | 59,92 % | 59,92 % |
nevím | 51 | 21,07 % | 21,07 % |
ano | 46 | 19,01 % | 19,01 % |
8. Jak na vás působí reklama, která chce abyste se něčeho báli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zamyslím se, co mi chce říct | 80 | 33,06 % | 33,06 % |
Nevěnuji jí pozornost | 70 | 28,93 % | 28,93 % |
Popuzuje mě | 57 | 23,55 % | 23,55 % |
Nevadí mi | 22 | 9,09 % | 9,09 % |
Měli by ji zakázat | 13 | 5,37 % | 5,37 % |
9. Použití strachu v reklamě je pro vás přijatelné u:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sociální oblasti (alkohol za volantem) | 152 | 62,81 % | 62,81 % |
strach by v reklamě neměl být | 61 | 25,21 % | 25,21 % |
komerčních produktů (zubní péče) | 9 | 3,72 % | 3,72 % |
je mi to jedno | 3 | 1,24 % | 1,24 % |
max. u edukativních reklam tipu BESIP apod. | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
obojího | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
jedno | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
asi tam, kde to tvůrce považuje za smysluplné | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
nepřijatelné | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
Reklama je pro mě naprosto zbytečný produkt | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
vsude | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
částečně v sociální oblasti, ale jen pokud jde o objektivně lepší variantu a má spíše na něco upozornit, než vás k něčemu přimět (alkohol z volantem je v pořádku, ale reklama podporující očkování založená na strachu mi vadila, protože mám za to, že jde o rozhodnutí každého z nás a poskytnout kompletní statistiky namísto cíleného zastrašování považuji za férovější přístup; také je potřeba brát v ohled, jak bude daná reklama působit na psychiku lidí, třeba i těch, kteří nejsou cílovou skupinou – v tomto případě na už očkované, které mohla vyděsit) | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
kdekoliv | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
Ničeho | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
U produktu ci sluzeb, ktere s sebou nesou zvysene riziko negativniho dopadu na zdravi ci zivot jedince. | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
Když běží, přepínám nebo odcházím :) | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
to nejde takhle shrnout, klíčový je kontext a míra použití | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
Ničeho, každý je strůjcem svého života | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
Pokud se jedná o reálné riziko, které má širší dopad, než jen na aktéra. | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
sú prijatelné, pokiaľ sú tvrdenia podložené a nevnucujú konkrétny názor, ale upozorňujú | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
není přijatelná | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
10. Jaký typ rizika nejčastěji vnímáte v reklamě s apelem strachu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fyzické riziko (ublížení na těle) | 85 | 35,12 % | 35,12 % |
Riziko ztráty příležitosti (pokud si něco nekoupíte hned, později to nebude k mání) | 31 | 12,81 % | 12,81 % |
Finanční riziko | 27 | 11,16 % | 11,16 % |
Obava z použití produktu (např. u drog) | 26 | 10,74 % | 10,74 % |
Obava z nepoužití produktu (např. ústní vody, prezervativu) | 26 | 10,74 % | 10,74 % |
Společenské riziko (odtažitost, pokárání) | 21 | 8,68 % | 8,68 % |
Časové riziko (vyplýtvání času) | 18 | 7,44 % | 7,44 % |
Riziko snížené výkonnosti (konkurenční produkt je lepší, než ten co máte doma) | 8 | 3,31 % | 3,31 % |
11. Pamatujete si reklamu, která ve vás vzbudila obavu/strach?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 165 | 68,18 % | 68,18 % |
ano | 77 | 31,82 % | 31,82 % |
12. Pokud ano, na co to byla reklama?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
11 minut autonehody
Alkohol za volantem
Alkohol za volantem
Alkohol za volantem
Alkohol za volantem, přímo si to už nepamatuji ale bylo to drsné mrtví mladí lidé,
Autonehoda
autonehoda s následkem smrti - proti alkoholu za volantem
Babis
Bar NIghtMare na Újezdě v Praze.
BESIP
Besip
Besip
Besip
BESIP
BESIP - nemyslíš zaplatíš
Besip - teoreticky všechny reklamy jsou velmi působivé
besip reklamy na bezpečí jízdy
besip, 13 minut?
Bezpečnodt silničního provozu.
Bouracky aut a deti cekajici na rodice, kteri se uz nevrati mi
britská na pojišťovnu, amputace končetin
Byla to reklama na bezpečné řízení, ty bývají často brutální, ale tam je to podle mě na místě.
Cigarety
Cigarety
Covid 19
Děsí mě v reklamách neustálé vnucování půjček a bankovních produktů. Což teda není reklama se strachem sama o sobě. Ale ve mně ten strach a děs spouští.
dezinfekce, očkování proti klíšťové encefalitidě
Dopravní nehody
Hnutí ANO
ještě jsem neviděl reklamu co by ve mě vzbudila obavu, tím méně strach
Jezdit bezpečně. Alkohol za volantem
Kampaň na použití pásů v autě.
Kampaň soudruha Petra Pavla alias agenta Pávka
Kampaň v prezidentských volbách A.Babiše
Mam strach pokazde, kdyz vidim billboard libovolneho politika, ktery mi slibuje lepsi budoucnost. Lepsi budoucnost totiz muzu mit jedine v pripade, kdy mi libovolny politik bude zasahovat do zivota co nejmene, pokud mozno vubec.
Myslím že to byl besip - vždyť je to jen kousek, nepripoutali dítě, které následně zemrelo a matka zesilela
na Babiše
Na napadení starších občanů
Na očkování
Na očkování
Na očkování Covid
na očkování proti meningokokovi
Na připoutáni v autě.
Na zubní pastu proti paradontóze. Zuby v reklamě vypadnou do umyvadla. Ač nevěřím v její účinnost. Účinné pasty si člověk koupí u zubaře. Pokud se ho taky nebojí.
ne přímo reklama, varování v souvislosti s alkoholem při řízení vozidla
nějaké očkování
nějaké očkování pro děti - tuším proti meningokoku
Nemyslis - zaplatis. Na chovani za volantem.
Nemyslis zaplatis
nemyslíš - zaplatíš, na bezohlednou jízdu
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš
Nemyslíš, zaplatíš.
Nemyslíš, zaplatíš.
Nemyslíš, zaplatíš. Nebezpečná jízda v autě, nepoužívání bezpečnostních pásů, alkohol za volantem…
Nemyslíš, zaplatíš....
Nevím
Nevím
Obrázek nepripoutaneho děcka v autě při autonehodě
Očkování na covid
Očkování proti klíšťové encefalitidě
politické kampaně jsou jedna velká agitka strachu.
prezidentská kampan Andreje Babiše
Reklama "Nemyslíš, zaplatíš"
reklama na očkování proti klíšťové encefalitidě
Reklamam se aktivne vyhybam.
reklamy BeSip
Riziko úmrtí za volantem během rychlé jízdy
sms při řízení
Telefonování za volantem
V podstatě všechny, co se týkaly prezidentských kampaní většiny kandidátů a kovidové reklamy
Velmi se mi líbily reklamy ohledně dopravy, nemyslíš zaplatíš.
VZP
zubní pasta Paradontax – krvácení dásní
zubní péče
že bude Andrej prezident
13. Když koukáte na reklamu, kde se upozorňuje na nutnost čistit si pravidelně zuby, motivuje vás to k tomu abyste tak učinili?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 166 | 68,6 % | 68,6 % |
nevím | 38 | 15,7 % | 15,7 % |
ano | 38 | 15,7 % | 15,7 % |
14. Podívejte se na obrázek a napište, jak na vás působí.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.......
Adekvátně
Agresivně naléhavé
Amatérsky
Amatérsky
Amatérsky
Blbě. Kdybych nechtěla, určitě se kvůli této reklamě nepůjdu naočkovat.
Blbost
Blbost
Cílene strašení lidí, nepodložené
Černý humor
černý humor, super :-)
Černý, sarkastický humor.
Debilně
Debilně
debilně - nepatřičně - zcela zbytečně
Debilní reklama.
depresivně
Depresivně
Depresivne
Depresivně
Depresivně
Depresivní
Desne
Děsně.
dezinformačně
Divně
Drasticky.
Drsná realita. Dobrý
Fake news
fuj
Hloupé
Hloupě
Hloupě, agitace.
Hm...
Hnus
Hrozne
Hrozné.
Hrozně. Sama nejsem očkovaná a tato reklama na tom nic nezmění. Myslím, že zdravé tělo si poradí s virem. Nemocné tělo si neporadí ani s očkováním.
Hůmorné
Hysterie - rozumný člověk strašit nepotřebuje, nerozumný bude jen znechucen
Chcou vyvolat strach.
Jako nátlak
Jako blbost
Jako fake news - špatná kvalita fotografie, nečeský slovosled.
JAKO KOLAZ UMELE INTELIGENCE
Jako manipulace.
Jako nátlak
Jako podpásovka na mnoha úrovních. Jednak z úcty k opravdovým obětem – reklama v podstatě říká, že neočkovaní si za smrt můžou sami. Druhak podsouvá dojem, že očkovaným by se toto stát nemohlo, což prostě a jednoduše není pravda. A v neposlední řadě vyděsí plno třeba už očkovaných a zbytečně šíří strach (a troufám si říct, že mezi očkovanými mnohem více než neočkovanými).
jako propaganda na "vakcínu" na "smrtelnou" rýmu
jako trapné vyhrožování
Jako varování
jako vtip, formát obrázku je hodně zajímavý
jako vydírání
Je mi to jedno, je to každého volba a tlak reklamy spíše odrazuje k "poslušnosti", vyvodim z toho ockovani=kšeft a proto nutnost reklamy...
Je to nechutné.
Je to prehnane.
Je to sarkastický popis mnoha reálných případů
Její blbost. Pokud někdo ignoruje něco tak závažného tak možná nemá obrazně právo na život
Každý má svůj rozum, to se týče i očkování. Ať povinné či nepovinné.
kdo chce kam .....
Když se nebudu očkovat, dopadnu stejně.
Když se nebudu očkovat, umřu...???
Když se nenaočkuju, budu mrtvá
Komedie
Komicky
Kontroverzne
kravina
lehce manipulativně, ale nejsem proti očkování, tak mi to nevadí
Lež klamání obyvatel
Lež, nemuselo vůbec souviset s očkováním
Lítost, bezmoc, nespravedlnost, misinformace
lziva reklama
Lživě a propagandisticky.
má přimět lidi, aby se nechali očkovat. “Nebuďte jako tahle pani jinak umrete” zneuziva strachu (ze smrti, nemoci)
Mám husí kůži
Mám pro to pochopení.
mám strach
Manipulace
manipulace s publikem
manipulace, nucené vyvolání strachu, odpor k očkování, odpor k většinové společnosti
Manipulace,nuceni,propaganda.
Manipulativne
Manipulativně
Manipulativně
Manipulativne
Manipulativni, přehnaný
mě celkem pobavila
moc vyhrocené a zavádějící
morbidně
Morbidně
Morbidně a drsně.
Morbidne, ale neovlivni me rozhodnuti, jit se ockovat.
Morbidní, nechutné
Morbidní, strach šířící
naliehanie na ľudí aby sa dali očkovať lebo ak to neurobia tak zomrú
naprosto nepřiměřená "reklama", popudí mne
Naprosto stupidně.
Nátlak
Nátlak a manipulace
Neduveryhodne
Negatívne
Negativně
negativně, "nutí" pomocí strachu k očkování
negativně, jsem proti očkování
Negativně.
nehezky
Nechává mě chladným, bez zájmu.
Nechutně
Nejdrive vzbudit pocit strachu a pak prijit s "lékem"
Nelíbí se mi ten nátlak s pomocí vybudit v člověku strach
Nelíbí se mi to
Nelíbí se mi, že podporuje strach a obavy lidí ze smrti
nemám slov, jsem velmi znechucená
Nemyslím si, že každý kdo se neočkuje zemře.
Nenaočkuješ se - zemřeš
Není to pro mě estetické, obavu to ve mě nevzbuzuje, jelikož očkovaná sama jsem
Nepravdivě, zbytečné strašní lidí.
neprofesionální
Nepříjemně
Nepříjemně
Nepříjemně
Nepřijemně
Nepříjemný nátlak
Nepůsobí
Nepůsobí
Nesmyslné zastrašování lidí
nesmyslně, mají mít stejné oblečení a pytle na mrtvoly jsou černé
Nevadí mi, dobrovolná neočkovanost je vážný problém
nevhodné
Nevhodně
Nevhodné
Nevhodné, každý má svůj názor na očkováni
nevhodně, nemorálně, očkování není 100% proto by to neměl být reklamní apel
Nevhodně, nevkusně, neesteticky, lacině, uboze, nudně
nevím
nevim
Nevím, proč bych se chtěl na takovýto blábol dívat. Už z principu jsou to šmejdi.
Nevkusně
Nic
Nijak
Nijak
Nijak
nijak
Nijak
nijak
Nijak
No nijak. Zaujala mě hadička vlevo.
nudně
Nutnost ockovani
nyní již neutrálně pamatuji si, že v době, kdy se začínalo očkovat, mě obrázek popuzoval a vyvolával negativní nemoce (vztek) a pocit, že je to příliš za hranou.
Obava
Obyčejně patrito k zivotu
Odpudivě
Odpudivě, pro mě nepochopitelné
Odpuzuje mě, protože za poslední 3 roky byl tento obor zdravotnictví zdiskreditován. Reklama na injekčně podané skryté srdeční problémy, to mě odpuzuje.
Odpuzuje mne
Ošklivě
Ošklivě.
Otravný a nedůvěryhodný
Po prožití 2 let covidu jsem už bohužel dost otrlá
pobuřuje mě
Pobuřující, ale vzhledem k tématu akceptovatelné
primitivní
prvoplánově
přehaná reklama
přehání, vztek
Přehnaně
přehnaně a manipulativně
přehnaně strach vyvolávající
přes čáru
Přes čáru, myslím, že jde na tohle téma udělat příjemnou pěknou reklamu než takovou
Působí na mě jako nechutný výplod propagandy covidové totality. S chutí bych profackoval člověka, který to navrhl/vytvořil/schválil/vypustil.
Působí na mně tak: Neodkládej na zítra to, co můžeš udělat ještě dnes.
Pusobi to na me samozrejme sugestivne a vzbuzuje to ve me smutek, ze se musime uchylovat k takovym metodam, abychom lidi presvedcili o spravnosti tohoto ci onoho pristupu.
Realisticky
Realistický výsledek
reklama sa snaží vyvolať apel na strach.
Reklamě nevěřím.
Rozčiluje mě
Rozpačitě.
Sadisticky
Sere mě
Směšně, trapně, hloupě a primitivně manipulativní.
Smutně
smutně
Smutné
sračka státní mafie
stejně jako podobné jiné - zpravidla mě rozčílí, protože absolutně nezohledňují, že TV a reklamní spoty sledují i lidé trpící úzkostí a psychickými potížemi
Strach
Strach ze smrti pokud nebudete očkován...apel na to jít se očkovat.
strach, beznaděj, smutek
Strach, nucení
Straší lidí, očkování na covid nikomu nepomohlo
strašidelně
špatná grafika :D
Špatný font… sdělení jde na tuto fotku umistit elegantneji. Takto to vypada jak z bulvarnich novin, coz asi neni ucel sdeleni.
Tato reklama je hloupa, naivni, smesna a podcenuje intelekt divaka/obcana. Stejne jako cokoli jineho, co vyslo z dilny tehdejsi vlady vedene panem Babisem.
Tohle mě leda tak nasere
Toxické
Tragedie. Smutné. Lidské neštěstí
trapně
Trapně, lživě, manipulativně, popuzuje mě.
Trocha černého humoru jako z Český sody...
Trochu nevhodně a zavádějíc
tuto konkrétní reklamu nevnímám objektivně, protože se objevila ve velmi vypjatém období s rozdělenou společností (já ji osobně chápu, ale asi až příliš moc tlačí a ti, na které má působit, se jí akorát vysmějí)
Uměle vyvolaná panika
umřela
V době, kdy probíhaly silné vlny koronaviru, bylo mnoho úmrtí s kovidem souvisejicim, se mi tato reklama nezdala vhodna. Nemyslim, ze je nutne prispivat apelem k ockovani k dalsimu strachu a stresu ve spolecnosti.
Varovně.
Volba každého jedince
Vtipně
Vtipně
vtipně
vtipně
Vtipne
vtipně
Vtipně. Podle mě to není reklama s prvkem strachu.
vyděračsky
Vydírání
vydírání
Vyhruzka
Výhrůžky
Výhružně, cítím nátlak, nikoliv dialog a snahu o vysvětlení problému.
Výhružné, emocionální vydírání
Výhružně.
Výsměch.
Vyvolat strach ze smrti. Neockujes, zemřes!
vyvolavani paniky a histerie, zakazala bych takove reklamy
Vyvovala obavu
Vzteká mne. Nemám ráda negativní kampaně, vzory, cokoliv
Za mne je velmi neuctivé zneužít pro kampaň mrtvého. Věřím ale, že na seniory nebo lidi z rizikových skupin mohla mít kampaň kýžený účinek.
Zanedbaně
Zarazí mě to.
zaujatě
zavádzanie
Zbytečně drsně.
Zbytečné ovlivňování, panika v ostatních lidech které podlehnou.
zneužití mrtvého těla
zvláštní koncept
Že mi někdo vnucuje svůj názor a já můžu mít jiný
15. Bojíte se, že když budete kouřit, dopadnete stejně jako na obrázku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 182 | 75,21 % | 75,21 % |
ano | 60 | 24,79 % | 24,79 % |
16. Jaké pocity ve vás vyvolává tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
....
0
Absolutně nevhodné, propagace by mela být jemnější . K nákaze mohlo dojit nevědomky, protržení prezervativu nebo nedostatek informaci od přenosné osoby.
Abych si dával pozor a snažil se být co nejvíce odpovědný.
Adekvátně
AIDS je prevít.
AIDS nevnímám jako nebezpečí pro sebe ani své blízké, tak na mě ta reklama asi moc nepůsobí.
Asi se to může stát
Az moc drsne vzhledem k tematu
Bez emoce
Bojim se
Být obezřetný. Dodržovat určitá pravidla
Byt ostražitý
dám si bacha
Dám si Bacha! .....v mém věku....
Debilně
Děsivé
Divné. Přijde mi to nelogické.
Dobrý
Docela dobrý alarm
docela žádné
Důrazné upozornění
Freddie Mercury ❤️
Fredie mercuriáš
fuuj
Hezky zpracovane, uvedena fakta, nuti k zamysleni
Hloupost
Hnus
Hrozné, ale myslím si tě tohle už je opravdu strašení a navádění lidí. Spíš kdybych měla AIDS tak přeci neapacham zebevrazdu ne?!
Hrozny
Chapu snahu upoutat, me vsak tato forma spise odradi od toho dane sdeleni cist.
Chce nás děsit slovem jako je sebevražda, upoutá pozornost.
Chce sokovat a pritahnout pozornost.
Informativni. Nevedel jsem, kolik lidi se nakazi virem HIV v CR
jako by jí psal omezenec, dezinformačně ve smyslu "horší než sebevražda,, , po vizuální stránce zatím nejvíce poutavá, je však velmi nevhodná, nedostatečně ozdrojované
jako informace, ale netýká se mne
jako naprosto nevhodná a neetická - zvlášť super musí být pro lidi, kteří mají sebevražedné sklony
Jako zbytečně poplašnou a zároveň příliš artovou a fylozofickou na to, aby zaujala masy lidí.
Je to hrozné
Jedná se o téma, o kterém se tolik nemluví a proto si myslím, že je to vhodné upozornění na prevenci.
Jsem grafik, takže tam vidím rezervy
k věci.
Katastrofa
Každý je svépravný a tak ať se podle toho chová
Každý jedinec snad používá mozek, tudíž ví, jak se chránit.
Každý svého štěstí strůjce
Legrační.
LHOSTEJNOST
lhostejnost
Líbí se mi její vizuál (zvolený font, grafika, kombinace barev), to vnímám víc než její sdělení. Pokud se soustředím pouze na pocity, mám divnej pocit v břiše, zároveň naběhne reakce: Mně se to přece netýká.
Lítost
Mám se jít zabít
Mám svůj rozum a tato reklama ho potvrzuje.
Mám to stejně
Myslím že je vhodná
Na mě nijak a těch kterých se to týká, to nezajímá. Navíc už se na AIDS neumírá
Nadpis mi připadá úplně zcestný.
ne
nebíbí se mi ukázka přímo sebevraždy oběšením
Nedělá mi to dobre.
nefér a pohrdavě vůči obětem
Negativně
negativni
Nechápu, co přesně si z toho mám vzít. Mám se bát že dostánu HIV/AIDS? To, ale úplně lehce neovlivním
Nějak na mě nepůsobí
Nějaké, nudná
nelíbí se mi
Nelogicky
Nemyslím si že přirovnání AIDS k sebevraždě je v pořádku, a jsem mírně pobouřen
Nepochopeni
nepokoj
Nepravdivá.
nepříjemné
Nepříjemné
nepříjemný
nepříjemný
Nerelevantní
nesukam
netýká se mě
nevhodná grafika
Nevhodné
Nevim
nevim
Nezájem
Nezájem
Nezájem, riziko je vždy, je na každém jestli se chrání a jak.
Nezodpovědné lidi
Nic
Nic
Nic
Nijak
Nijak to nepûsobí, jsou horší nemoci
Nijak. Jsou i jiné vážné nemoce.
No to snad ne
Nohy nejsou modrý. Není to mrtvola.
O AIDS vím, další neřeším
Obava strach o děti .Zda budou zotpovědní.
Obrázek mě ani nedonutil číst, co ne na plakátu napsané. Běžně bych si ho proste nevšímala
Odpor
odpor, hnus
Odporné, stigmatizující lidi s AIDS, spíš mi připomíná nějaký nenávistný pamflet než reklamu na něco rozumného
Odpudiva
Odpuzuje mne
Ohrožení
Opět jako varování
Opět jako vtip, nejsem schopná brát tyhle věci vážně
opět vyhrocené
Ošklivé
Ošklivě.
otřesné přirovnání, cynické
Plakát vnímám neutrálně.
Pocit co nejvíce se chránit
pocit se bránit
Pocit strachu, prevence by měla vypadat jinak.
Pocity zodpovědnosti a odpovědnosti z toho plyne následné dodržování návštěv lékaře
pohoršení
Poměrně nápaditá
Potrebu chranit se
Potřebu se chránit
Pouze informace. Já osobně bych třeba v dopravních prostředcích, klubech apod. reklamovala skutečné příběhy lidí, kteří tuto hrozbu brali na lehkou váhu.
Pozitivní
Pravda ...strach
Prehnane
preventivně
Preventivně.
Pro lidi který se s tím narodí mi to připadá neohleduplné
Pro mě to není pravda, musí si kazdy davat pozor koho si pusti k tělu
proč? jen se rozsévá strach stále
Protichůdně oproti současné kampani, že s HIV lze žít do 90 let.
Přijde mi nevhodná a nepřesná i přes to, že se samotným sdělením souhlasím
Příliš se mě netýká
působí velmi nepříjemně
Raději bych volila pozitivní druh reklamy,např. Propagace kondomů
reálná možnost
reklama je nejasna, je potreba rozsirit znalosti o tom jak se aids muze dostat a pak teprve poucovat. vetsina lidi stale veri ze je to nemoc pouze pro homosexualy.
rozčilení; oběšení se je blbost
Rozpaky
Sebevražda je citlivé téma, je to čin, k němuž se člověk uchýlí, pokud má hodně hluboké psychické trápení. Použít toto slovo pro tuto reklamu mi přijde necitlivé k lidem s psychickými problémy i těm, kteří přišli o své blízké, protože si vzali život. Uvést fakta, tj. ten podnadpis s procenty, by přitom jako apel na prevenci mohl stačit. Chápu, že cílem bylo přitáhnout pozornost, ale zdá se mi to trochu bezohledné...
sice chce varovat, ale řekla bych že to zapříčiní pouze negativní vnímání lidí s AIDS. Díky čemuž se můžou cítit ještě hůř. Přijde mi to jako naprosto nevhodné.
Smutek
Smutek, pbavu
Smutné, ale považuji ji za spíše edukační a potenciálně zachraňující život než nepoměrně zastrašující, i když visící člověk působí děsivě. A irituje mě chybějící mezera před procenty.
spojení AIDS a sebevražda je pro mě novinkou, ale jinak žádné pocity
správná
Stejné jako reklama na prací prášek, zlevněné párky apod. Tedy nulové, reklama jako každá jiná.
Strach
Strach
strach
Strach
strach
Strach
strach
Strach
Strach z budoucnosti.
Strach z holých nohou.
Strach, obavy, dám si bacha.
Strach,zamysleni,pocit zjistit si relevantni informace a pochopit tema.
Strachu
strašidelně
Štve mě, že nepřečtu, co je u hvězdičky pod čarou!
Taky přes čáru
Taky sadisticky
Tato je jedna z mála, co má smysl. cílová komunita jí ale ignoruje.
Tato reklama je v pořádku. Podle mně povzbudí lidi k tomu, aby si o problematice přečetli víc a brali to vážně.
Tato reklama na me pusobi prehnane a manipulativne, jelikoz pracuje s urcitymi predpoklady a tezsim narativem, nez 'kdyz budes kourit, budes mit zlute/cerne, zkazene zuby'.
To se mě netýká....apel na ochranu.
To si myslím, že je zbytečně moc.
Trochu obavy, vím, že AIDS je teď poměrně rozšířený, a vím, jaké dopady může mít, i když se snažím jednat zodpovědně
trochu strach
trošku strach
Upozornění na závažnou nemoc.
Upozornění, výstraha, pozitivně se hlidat
Úzkost
Úzkostlivé
V této oblasti se pohybují jako pracovník v sociální oblasti, tudíž ho dobře znám a rizika si uvědomuji.
varovně
varovné
Varovný
Vcelku dobře zpracovaná. Může fungovat
Velice upozorňující na problematiku
Vhodně
vidim ji prvně a netýka se mě
vyvolává strach
Vyvolává ve mně pocit, že bych možná mohl přehodnotit stanovisko, že šukat kurvy bez gumy je super.
Zadne
Zádné
Zajímavá statistika, zamyslím se nad tím
zajímavé pojetí, něco na tom bude. Strach teda nebudí
Zamyšlení, reklama na mě nepůsobí pohoršujících způsobem...
Zase jen reklamní srač*a. I se seznamem šmejdů co okrádají aby plýtvali.
Zavadějící reklama. Aids není sebevražda. Naopak být HIV pozitivní, může být velmi nebezpečné i pro druhé. Velmi nešetrně zvolený obsah sdělení.
Zbytečně dramatické
Zbytečné strašení místo osvěty
zcela bezobsažná, nenabízí žádnou prevenci, nic, o ničem
zcela nesmyslně... horší sebevražda? Podle jakého měřítka se sebevraždy dělí na lepší a horší? Notabene se domnívám, že i lidé nakažení AIDS mohou žít kvalitní způsob života...
zdá se mi užitečná - být homosexuál, začnu si dávat pozor na partnery
Ze jsem smrtelník
Ze jsem v pohode, protoze jsme si s zenou verni.
Ze pokud nekdo aids ma mel by se radsi zabit.. mam nekolik pratel HIV pozitivni a dneska je to vsechno resitelne!
Ze siam jit koupit boty.
Zmatek. To je reklama? Na co to je reklama? na Aids? na Levisky?
Znechucení
Znechucení
zni to jako lide nakazeni hiv jsou odsouzeni k smrti, coz je hnusne protoze to neni pravda a zaroven to davaji vsem nakazenym za vinu. Ano hiv je hrozba a melo bychom si davat pozor ale da se to rici i jinak nez takovou spatnou zastrasujici reklamou a fuj ty nohy vzadu
Zpozornění, úvaha.
Žádné
Žádné
Žádné
Žádné
Žádné
Žádné
Žádné
žádné
Žádné
Žádné
Žádné
žádné
žádné
žádné
Žádné
Žádné
Žádné, nejsem promiskuitní
žádné, nemám nechráněný pohlavní styk s žádnou cizí osobou
žádné, nezajímá mě
Žádné, problematika se mě nedotýká.
žádné, prožívám bezpečný sex a pomůcky a netypické
Žádné.
Žádné.
Žádné.
Žádné. Mám manžela, takže mám pocit, že se mě to netýká.
Že AIDS za to nestojí.
Že by se mělo spíš ukázat, že to není konec života, že se lidí s Aids nemusíme bát a že ochrana by měla být přirozená věc nejen kvůli strachu z AIDS
Že je to špatná reklama.
Že je to za čáru
Že jsem se něco dozvěděl
Že kdybych se nakazila, že se mám oběsit
že může být velice deprimující pro pacienty s HIV a vyvolat v nich pocit, že život s touto diagnózou nemá smysl. Chápu ovšem, že cíl by jiný.
že se mi to s největší pravděpodobností nemůže stát vzhledem k životnímu stylu a používání patřičné ochrany
Že takové věci existují.
Že to jsem opravdu nepotřebovala vidět
žiadne, mám pocit, že sa ma netýka
17. Motivuje vás tato reklama abyste si více čistili zuby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 206 | 85,12 % | 85,12 % |
ano | 36 | 14,88 % | 14,88 % |
18. Motivuje vás tato reklama abyste nejedli cukr?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 212 | 87,6 % | 87,6 % |
ano | 30 | 12,4 % | 12,4 % |
19. Jak na vás působí tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
..
....
Absolutní rasistická blbost
amatérismus, šlo by to udělat mnohem líp, když už používají migranty
Asociálně a jako strašení lidí nevědomosti. Jsem z ní zhnusená
Až moc stimulantů
Barevná kombinace a množství textu je tak šílené, že se na to ani nechci dívat.
Bože to je trapný! Který mamlas to vymyslel?
cílí na nesnášenlivou určitou skupinu obyvatel a je dost manipulativní, odrazuje mě
Debilně
diskriminace společnosti
Divně
Divne
Divně.9
Dobře jim tak!
Dost hloupě
dost hloupě
Dost negativně.
Drsný, ale člověk nikdy neví. Nemusí to být zrovna migranti.
Druh který si neprohlídnu, nepřečtu
Extremismus
extrémní wtf moment, druhá část s migranty vůbec nebyla zapotřebí a byla od věci
Graficky je to bída
hloupě
Hloupě
Hloupě a amatérsky
Hloupě. Velmi hloupě.
hlúpo
Hm...
hnus
Hnus
hnus, nemorálnost
Hnusné
hodně xenofobně
Hrozba.
Hrozně.
Hůmorné
chaoticky - prvoplánově
I kdyby mi to dali zadarmo, tak to nechci.
Idiotsky.
informativně, ale nepůjdu si kvůli ní daný produkt koupit, spíše tím zjistím, že někdo něco takového řeší
jako blbost
Jako cílené vyvolávání nenávisti. Toto je fakt hnus
Jako čistý nesmysl.
Jako foto z výletu
Jako hoax.
Jako nebetycna blbost
Jako šíření poplašné zprávy, kterým by se měla zabývat policie.
jako vhodná k nahlášení pro šíření nenávisti proti skupině osob, národnosti a vyznání
Jako zbytečnost
Jasně, migranti jsou naše jediná hrozba. Blbost. I soused s milou tváří mě může přepadnout.
Je mi stydno.
Je neetická
Jenom to povzbuzuje nenávist k skupině lidí, vůbec se mi nelíbí.
Jnus
Když někdo straší migranty, rovnou vypínám pozornost
Kokotsky
Komicky
Lacine a hloupe.
lacine, primitivne
Legrace
Legračně, militaristicky.
levně, neúčinně, nevím co mi chce sdělit a kdy bych výrobky použil, asi nejsem cílovka
malinko přehnaně
Mám pocit, že ve mě má vyvolat strach a nenávist
Moc informací, nezajímavá
Na hranici trestného činu
Na první pohled jsem nepochopila o co jde. Reklama nevhodná,možná i na žalobu.
Naprosto hloupě.
Násilím, jsme lidi, měli bychom se chovat jako lidi. Vidím násilí.
Neetické, vyvolávající nenávist
Negativně, od nich bych si nekoupil ani sirky
Negativně, zbytecni vyvolávání strachu...
Nechteji vsechny hazet do jednoho pytle ale delaji to, reklama na podobne veci se da udelat i bez zastrasovani a nevzbouzet u lidi nenavist a podobne pocity ohledne uprcchliku
Nechutne
Nejak
Nelíbí se mi popis reklamy
Nelíbí se mi, nepřijde mi etická
nelíbí se mi, že podporuje obavy lidí z migrantů a antipatii proti nim
nenávist vůči migrantům
Nenávistně
nenávistne voči iným.
Nenávistně, xenofóbně
neprofesionální
nepřehledná, absurdní
Nepřehledná, vlastně nevím, co nabízí
Nepřehledně
Nepříjemně
Nepůsobí
Nerespektující, hází všechny do jednoho pytle
Nesmysl.
neštastně a antiseministicky,cílená na určitou komunitu
netusim
Neutrálně.Mám na tento problém svůj názor. Se
Nevhodná propagace. Nezajímá.
Nevhodně
Nevhodně - využívá pro svůj zisk apel na strach a obecně téma, co rezonuje ve společnosti (migranti).
Nevhodné, tzv. hází všechny do jednoho pytle. Působí na mne dokonce až agresivně.
Nevidím tam strach, nakupuji v army shopech, tak mě ani nijak nepopuzuje
nevím
Nevim
Nevim
Nevím
Nevím
Nezajímá mě
Nezajímá mě
Nezajímá mě to.
nic
Nijak
Nijak
Nijak
nijak
Nijak
Nijak
Nijak
Nijak
Nijak
nijak
Nijak
Nijak
nijak
Nijak
nijak negativně spíše pozitivně
Nijak nepůsobí. Ač pepřový sprej mám a o alarmu jako žena přemýšlím. Tohle mají lidem vysvětlovat preventivně kriminalisté. Zatím to vysvětlují jen seniorům. Ty mají myslím ty alarmy.
nijak zvlášť jsem v bezpečné oblasti
Nijak, nezajímavá reklama...
Nijak.
Normálně
Obranný prostředek je OK, ale strašení migranty je za hranou
Odpor.
odporná a naprosto neetická
Odporne
Odporne
Odporně, rasisticky, přehnaně.
Odporné, strach
Odpudivě
Odpudivě
odpudivě, normálně bych to vůbec nečetl
ok
Opět jen strašení lidí a vzbuzení nenávisti
Opet pres caru. Prodavat peprak nebo paralyzer diky lidskemu utrpeni neni v poradku.
Otřesně, laicky. Vyvolat strach aby zboží někdo koupil
Podpora agrese ve společnosti
pohoda
pokud by nebyla v souvislosti s migranty, tak neutrálně. Prostě reklama. Takto ji vnímám jako odpudivou, trapnou.
Pokud se migranti dokáží zapojit do systému a chovat se slušně, není problém.
Popudivě, radši bych nakoupil jinde
Populisticky
Poradí s obranou
prasárna
Pravdivě
pravdivě
Primitívne
primitivní, laciné
Přehnaně
Přehnané vyvolávání strachu
přehnané, nechutné
Přepálená, ale pravdivá.
Přeplácaně, amatérský, ani bych si nevšimla obsahu, ale při bližším zkoumání mě to fakt štve a v tomto obchodě bych nenakoupila
přeplácané, příliš mnoho textu, neoriginálně, nevhodně, rasisticky, demotivující ke koupi (při uvidění této reklamy bych okamžitě volila jiný obchod)
Působí jako xenofobní reklama, která může v hloupějších jedincích vyvolat nepřiměřeně agresivní reakce.
rasismus, nelíbí se mi ukázka že vlastně za veškeré násilí můžou právě migranti
Rasistická, urážlivá, nedůvěryhodná
Rasistické, mělo by být zakázané
Rasisticky
rasisticky
Reklama na sebeobranné prostředky je v pořádku a žádoucí. Použití migrační problematiky do reklamy nepatří.
Rozčiluje mě
rozpačitě
Ruší mě grafika.
Silnym nutkanim koupit si utocnou pusku.
Směšně
směšně
Smutné
strach
strach a rozzlobení
strašidelně
Šokovalo mě to a naštvalo. V této reklamě mi opravdu vadí, řekla bych, že zbytečné, vyvolávání strachu.
Špatně
Špatně zvolená fotka si text
Tak, že ji vymyslel kokot.
Tato reklama na mě působí tak, že to v lidech musí vyvolat strach a vzájemnou nenávist.
Tato reklama na me pusobi vylozene HROZNE. Zase, mnohem horsi a destruktivnejsi narativ, nez 'cistete si zuby, at vam nevypadnou'. Navic je tam to alibisticke 'nechceme nikoho hazet do jednoho pytle...' - nechutne.
tímto způsobem zneužívat strach z migrantů je kravina...
To fakt nekdo použil jako reklamu na eshopu?
To je síla! Jsem znechucena
To je ujetý, přijde mi to přes čáru, říct že nebezpeční jsou migranti
To je z dílny spd?
to je, prosím pěkně, čůrákovina.
To se mi nelíbí
Tohle je taky blbost, všichni jsou zmrdi
Tohle nevnímám jako varování, ale jako nesmyslné strašení a k nenavisti podněcující
Tohle se mi nechce ani komentovat. Je to samozřejmě úplně mimo, využívá stereotypních pohledů na věc, které se vůbec neopírají o realitu. Dovětek o tom, že všichni nejsou stejní je zcela zbytečný, neboť si ho většina lidi ani nevšimne. Pokud nechtějí házet všechny do jednoho pytle, pak by je taková reklama ani nenapadla. Podle mě tím jdou firmy i samy proti sobě, protože byť některé zákazníky přilákají, celou řadu jich takovou komunikací i odradí. Nehledě na to, že je to urážlivé k minoritám.
Totální hloupost a přijde mi to velmi agresivní, nevhodné.
Totalni nevhodny obrazek, pro sdeleni
trapné přiživování obchodníků na dezinformace ve společnosti
Trapně, primitivně, to za mě není ani reklama. Amaterismus.
Trapný
Trochu pres caru. Nelibi se mi spojeni nabizeneho zbozi s problematikou migrantu.
ubohost
Upozornění a zamyšlení nad vlastní bezpečností.
USMEVNE.
Velmi nevhodné
Velmi nevhodné. Potřeba sebeobrany a nebezpečí na ulici tu byla vždycky, migranti s tím nic společného nemají. V každé komunitě jsou agresivní jedinci.
Velmi pozoruhodně
Vtipna. Politicky nekorektnim zpusobem si utahuje z tehdy aktualniho tematu.
Vůbec
Výstižně
Využívá strach z věcí, že kterých v tomto kontextu netřeba mít strach. Neovlivní by mě
Využívání strachu za účelem zbohatnutí.
Vyvolání nenávisti
Vyvolání paranoie
vyvolava obavy a strach ze neni bezpecne vychazet
Vyvolává ve mě obavy a zároveň vztek, že sem migranty pouštíme
Vyvolává ve mě vztek.
vyvolávající nenávist - na dovětku nesejde, snaží se upozornit na migranty
Vyvolávání strachu bez příčiny
WTF !
Xenofobne
Xenofóbní
Xenofobní hnus.
Za hranicí morálních hodnot....
Zajištění vlastního bezpečí.
zamyslím se nad tím
Zastřešující
Zbytecna
Zbytečná panika
Zbytečné útočení na migranty. Přijde mi to, žen chtějí přilákat pozornost za každou cenu.
Ze si treba dávať pozor
Zle
Zmatečná
Zmateně
zoufale
ztracený člověk
Žádné
Že bude časem hůř
že chtějí naštvat "sluníčkáře"
že jsou lidi jebnutý, takovýhle problémy tady fakt nemáme
že okamura je kokot
20. Jak na vás působí tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
.
A doprdele !!
Agresivně, zle
Agresivní
Americky
Asi hlavně hloupě. Ale vadí mi šíření nenávisti k "nekřesťanské" části světa v podtextu. Nemyslím si ale, že by reklama někoho vyděsila, spíše rozvíjí již existující nenávist.
bizár, absolutní "koho to sakra napadlo a kdo tu reklamu povolil"
blbě
Blbě.
Brutální
Budeme se časem bát i ven jít sami
Dá se u nich koupit atomovka?
další hnus
Debilně
Dementně, cíli na jinou cílovku
depresivně
Děsí mě, že tohle může někoho oslovovat
děsivé a nenávistné
Děsivě.
Divne
Divně
Divně, nepřiměřeně
Divně.
dobrý nápad
Dobře, omlouvám autorovi toho nahoře, tohle je trapný ještě o hodně víc.
dost hloupě
dost zajímavě :D
Extrémně kokotsky
Hihi
Hloupá
Hloupě
Hloupě
Hloupě, protože samopal nemůžete použít k sebeobraně
Hloupí vtip.
Hloupost.
Hm...
Hnus
Hnus
Hnus
Hnus
Hnusná
Hrozně. Patologický.
Hůmorné
Chce se mi věřit, že reálně neexistuje
Idiotsky.
inoruji
Irelevantní
irituje
Irituje mě, jelikož se jedna o reklamu na zbraně
Ironicky
Jako blby humor
jako nevhodná - opět implikující nenávist vůči jinak nábožensky cítícím lidem + vzbuzující úzkost v disponovaných jedincích
jako od Okamury (=trapně)
Jako předchozí otázka
Jako recese.
jako špatný pokus o vtip od příznivců Konvičky a spol. Ubohost hodná snad fanatických "flastenců" a voličů SPD s IQ pod 50.
Jako úplně debilní a hodně za hranicí vkusu.
Jako vtip.
Jako výplod něčí fantazie.
Je neetická
je to sranda :-D
Ještě hloupější než ta předchozí.
Jsem proti násilí, takže vyvolává max hněv
Jsme civilizovaná země. To sem nepatří.
Kokotina
legendární
Legračně.
Mam moc hezky pocit kdyz vidim podobnou reklamu. Citim hrdost.
Mám obavy
Mám strach. Tato reklama, zejména zvolený obrázek), na mě působí nejhůř ze všech v této anketě. Je mi až fyzicky zle.
Manipulace, překrucování a xenofobie.
Manipulativne
Manipulativně.
matoucí co se reklama snaží sdělit, nesmylsný důraz na křesťanskou evropu (v jedné z nejvíce ateistických zemí světa), lacině, hloupá reklama
Militantně
Militantně,stejně jako věc proti které má asi bojovat.
Moc hloupě a taky nelegálně
Na hranici trestného činu
nabádání ke koupi zbraní, nátlak pomocí strachu, který jen vyvolá další strach a zbytečné násilí
naprosto nevhodné
Neduveryhodne
Neetické, vyvolávající nenávist
Negativně, nesouhlasím s podporou zbraní jako každodenní sebeobranou
Nechapu
Nechapu co chteji sdelit.
Nechutná a zlá
Nechutně
Nechutne
nechutně. Fotografie u AIDS byla zřejmě vytvořená ve studiu, tohle klidně může být záběr z popravy
Nechutný
nejsme usa
Nelegalni
Nelíbí se mi
Nelíbí se mi, nepřijde mi etická
Nemám rád zbraně.
Nemorálně!
Nepatřičně
Nepíšou cenu, k ničemu, ani vlasnosti
neprijemne
Nepříjemně
Nepůsobí
Nerozumím ji
Nesmyslně, nevhodně odpudivě.
Nesouhlasím s ni, nepodporuji to
Netýká se mě.
nevadí mi
nevhodně
nevhodné
Nevhodně
Nevhodně
Nevhodné
Nevhodně používat tématiku z těchto zemí na zbraně.
nevhodné prirovnanie
Nevhodně, nechutně
Nevhodné, nezajímá.
Nevhodne.
nevím, asi bych si takové reklamy nevšímala
Nevkusne, bez respektu k tomu chudakovi, ktereho zabili.
Nezajímá mě
Nezajímá mě
nezákonně
Nezaujala mě
Nijak
nijak
Nijak
Nijak
Nijak
Nijak
nijak
nudně
Obdobně jako reklama výše. Tohle někdo muže myslet vážně?
Odpor
Odpor.
odporná a naprosto neetická
odporné
Odporne
Odporné
odporně, přehnaně
Odporné, strach
Odporně.
Odpudivě
Odpudivě
Odpudivě
odpudivě
Opět hloupě až nebezpečně Po přečtení textu ještě hloupěji.
Opět nesmyslné tímto způsobem nabízet zbraň
Otřesný, jsem z toho spíše naštvaný
pobavila mě
pobouření
Podněcování k agresi
Podněcování k agresi
Podobně jako předchozí, za mne až vybízející k agresi.
podporování nenávisti ?
Potreba zbrane
pravda
pravdivě
Primitívne
Předsudky.
přehnaně
Působí jako xenofobní reklama, která může v hloupějších jedincích vyvolat nepřiměřeně agresivní reakce.
Působí nevhodně
rozčilení, reklama jako z 90 let; je to blbost
Rozčiluje mě
Rozporuplné
shodná odpověd jako bod 19
skvělý nápad
smutne
Snaží se šokovat - obecně jakákoliv reklama na zbraně je špatně.
Stejně jako 19.
stejné jako u 19
strach
strach
strach
Strach a naprosto nevhodne
STRACH Z MASOVEHO OZBROJOVANI NEKOMPETENTNICH OSOB
strašidelně
Strašné, nevhodné, přes čáru
Super...za chvilku budeme jako v Americe, kde má každý blbec zbraň a když se špatně vyspí postřílí půlku školy.
Šíří strach
Špatně
Štvanice
Tak to je šílené. Kdo zná souvislosti, ten musí být zděšen.
taky zoufale
Tato reklama je na hraně, ale ukazuje realitu.
Tato reklama je vtipna kdyz se zamyslime nad tim, jakou konkretni zbran propaguje. Jinymi slovy si dela legraci ze stereotypu, ktery spojuje zbran AK s islamskymi teroristy. Mimochodem dve ze tri reklam, ktere nam davate k okomentovani, se tykaji zbrani. Pritom se neptate na nas vztah ke zbranim. Narazim na to, ze zbrane jsou produkt pro mensinovou spolecnost (a zbrojni prukaz ma vylozene minimum lidi) a takova reklama muze byt uspesna bez ohledu na to, co si o ni mysli vetsinova pacifisticka spolecnost (ktera by si zbran nekoupila ani kdyby na ne byly reklamy s duhovymi jednorozci).
Tato reklama na me pusobi stejne zvracene, jako ta predchozi - akorat je jeste agresivnejsi a manipulativnejsi.
Terorismus.
To je děs
To je doufam nejaky vtip
To je strašný tvl
To na mě působí extremisticky
To už je pro mě za hranou
Tohle doufám, že nepotkám
Tohle nevzbuzuje jen strach, tohle podněcuje k nenávisti. Jak souvisí fotka z pouště s mým sražením na kolena? Co s tím má společného křesťanství? Kde mě v České republice napadne extremistická skupina náboženských fanatiků a jaká je pravděpodobnost že budu mít v u sebe v kapse nebo batohu tuhle obří věc? Tolik otázek... jediný strach, který cítím, je v jaké společnosti to žiju, když moji spoluobčané vytvoří takovou reklamu a pustí ji do světa.
Trapné
Tvrdě
ubohé
ubohost
Uboze
Účelově.
Úplně mimo, dávat radikální muslimy, kteří jsou odklonění od jejich náboženství a zabíjí, kde koho na reklamu samopalů.... -_-
Uvaha
Vadí mi.
Velmi agresivně, pracuje s něčím, co je velmi nepravděpodobné.
Velmi nevhodné
Velmi nevhodně, nízce, mám z toho pocit nedostatku intelektu zadavatele.
Velmi špatně, ale nepovzbuzuje mě ke koupi zbraně, spíše stržení plakátů a nahlášení za nepravdu
Více bych se bál těch, co si tu zbraň koupí
Viz odp. 19
Vše co souvisí se zbraněmi zakázat, včetně takzvané armády ČR
Vtipná
vtipné
Vtipně
Vtipne
Vůbec
Vůbec se mi nelíbí. Jednak jenom povzbuzuje nenávist k určité skupině, taky do toho tahá náboženství.
Vymývání mozků
Vymývání mozku
Vytváří strach v lidech, pomocí věcí, co slyší v televizi
Využívá strach z věcí, že kterých v tomto kontextu netřeba mít strach. Neovlivní by mě
vyvolava strach a povzbuzuje homofobii
vyvolává to ve mně pocit úzkosti zejména proto, že z této reklamy mám pocit, že zbraně může vlastnit kdokoliv...
Vyvolává u lidí nejistotu
vztek, přehnané
wtf
WTF? To doopravdy někdo vymyslel takovou reklamu?
Xenofóbně
Zase jen násilí, vedení lidí k násilí, určitě to na mě nepůsobí tím že bych se měla nějak bránit, spíš burcovaní lidí pro násilí.
Zaujímavé
Zaujmou vnitřní rozpory mezi tvrzeními v reklamě
Zcela nepatřičně, neakceptovatelné
Ze horší reklamu nemohl nikdo vymyslet.
Zle.
zneužití situace
Znovu rasistické, akorát mě to naštvalo jak jsou lidi hloupý
Zvláštní obrázky ale dobrý
Žádné
že její autor asi něco bere, cílová skupina bude podobná reklamě z předchozí otázky
že není z hlavního proudu politické korektnosti
21. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 147 | 60,74 % | 60,74 % |
muž | 95 | 39,26 % | 39,26 % |
22. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
36 - 45 | 68 | 28,1 % | 28,1 % |
26 - 35 | 64 | 26,45 % | 26,45 % |
15 - 25 | 49 | 20,25 % | 20,25 % |
46 - 55 | 36 | 14,88 % | 14,88 % |
56 - 65 | 16 | 6,61 % | 6,61 % |
66 - 75 | 8 | 3,31 % | 3,31 % |
75 a více | 1 | 0,41 % | 0,41 % |
23. Jaké je vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 102 | 42,15 % | 42,15 % |
Středoškolské s maturitou | 87 | 35,95 % | 35,95 % |
Základní | 22 | 9,09 % | 9,09 % |
Středoškolské s výučním listem | 20 | 8,26 % | 8,26 % |
Vyšší odborné | 11 | 4,55 % | 4,55 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.