Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etické aspekty reklamy na tabák a alkohol

Etické aspekty reklamy na tabák a alkohol

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Petr
Šetření:21. 02. 2013 - 12. 03. 2013
Počet respondentů:203
Počet otázek (max/průměr):38 / 34.49
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku k průzkumu vnímání reklamy na tabákové výrobky a alkohol obyvateli České republiky. Průzkum je realizován na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Odpovědi respondentů

1. Jste kuřák?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13667 %67 %  
Ano6733 %33 %  

Graf

2. Jak často kouříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně4262,69 %20,69 %  
Příležitostně2537,31 %12,32 %  

Graf

3. Kouří někdo z Vaší rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5379,1 %26,11 %  
Ne1420,9 %6,9 %  

Graf

4. Proč jste začal kouřit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlivem kamarádů4871,64 %23,65 %  
Pro pocit sounáležitosti2131,34 %10,34 %  
jiným vlivem1623,88 %7,88 %  
Vlivem rodičů45,97 %1,97 %  
Vlivem reklamy22,99 %0,99 %  

Graf

5. Vybavíte si nějakou reklamu na tabákový výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14269,95 %69,95 %  
Ne6130,05 %30,05 %  

Graf

6. Kde jste tuto reklamu viděl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Billboard9264,34 %45,32 %  
Časopis5538,46 %27,09 %  
Televize4732,87 %23,15 %  
Jinde2819,58 %13,79 %  
Internet2215,38 %10,84 %  
Reklamní leták1611,19 %7,88 %  
Rádio42,8 %1,97 %  

Graf

7. Na jaký tabákový výrobek tato reklama byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cigarety13595,07 %66,5 %  
Doutníky42,82 %1,97 %  
Jiný tabákový výrobek21,41 %0,99 %  
Nepamatuji se10,7 %0,49 %  

Graf

8. Na jakou konkrétní značku tato reklama byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepamatuji se5740,14 %28,08 %  
Marlboro3222,54 %15,76 %  
Camel96,34 %4,43 %  
Malboro53,52 %2,46 %  
Mallboro53,52 %2,46 %  
Lucky Strike32,11 %1,48 %  
Malrboro32,11 %1,48 %  
LM32,11 %1,48 %  
Marlboro, Petra, Camel21,41 %0,99 %  
Nikoret10,7 %0,49 %  
Marlborrow10,7 %0,49 %  
Don´t be a maybe - Marlboro10,7 %0,49 %  
LM, Camel, Marlboro10,7 %0,49 %  
Marlboro, West10,7 %0,49 %  
mallboro, petra10,7 %0,49 %  
Mars10,7 %0,49 %  
petra, marlboro10,7 %0,49 %  
Marlboro, Camel10,7 %0,49 %  
Camel, Davidoff10,7 %0,49 %  
PETRA, LM, MARLBORO10,7 %0,49 %  
e-cigareta10,7 %0,49 %  
Gauloise10,7 %0,49 %  
malboro, lucky strike10,7 %0,49 %  
Petra10,7 %0,49 %  
Marlboro, L&M, Petra10,7 %0,49 %  
Viceroy10,7 %0,49 %  
Phillip MOrris10,7 %0,49 %  
Camel, Marlboro10,7 %0,49 %  
Marlboro, LM, Petra10,7 %0,49 %  
Marlboro, Camel, Petra, LM10,7 %0,49 %  
philip morris10,7 %0,49 %  
marllboro10,7 %0,49 %  

Graf

9. Tabákové výrobky a jejich prodej by měl být:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Současný stav považuji za vyhovující8943,84 %43,84 %  
Výrazněji zákonem regulován8843,35 %43,35 %  
Zcela bez jakékoliv regulace188,87 %8,87 %  
Zcela zakázán83,94 %3,94 %  

Graf

10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zcela zakázána8039,41 %39,41 %  
Výrazněji zákonem regulována5828,57 %28,57 %  
Současný stav považuji za vyhovující5326,11 %26,11 %  
Zcela bez jakékoliv regulace125,91 %5,91 %  

Graf

11. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12360,59 %60,59 %  
Nedovedu odpovědět4421,67 %21,67 %  
Ano3617,73 %17,73 %  

Graf

12. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky ve vybraných specializovaných časopisech za správné (etické)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9245,32 %45,32 %  
Ano7235,47 %35,47 %  
Nedokážu odpovědět3919,21 %19,21 %  

Graf

13. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky v místě prodeje (prodejny tabákového zboží, trafiky, kiosky) za správné (etické)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11355,67 %55,67 %  
Ne7034,48 %34,48 %  
Nedokážu odpovědět209,85 %9,85 %  

Graf

14. Myslíte si, že tabákové společnosti poskytují dostatek informací o škodlivosti svých produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11958,62 %58,62 %  
Ano5527,09 %27,09 %  
Nedokážu odpovědět2914,29 %14,29 %  

Graf

15. Považujete tabákové společnosti a jejich činnost za společensky zodpovědné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10250,25 %50,25 %  
Nedokážu odpovědět5527,09 %27,09 %  
Ano4622,66 %22,66 %  

Graf

16. Měly by být tabákové výrobky prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12059,11 %59,11 %  
Ne6532,02 %32,02 %  
Nedokážu odpovědět188,87 %8,87 %  

Graf

17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8340,89 %40,89 %  
Spíše ne6833,5 %33,5 %  
Spíše ano2311,33 %11,33 %  
Nedokážu odpovědět167,88 %7,88 %  
Ano136,4 %6,4 %  

Graf

18. Považujete současnou podobu varování na krabičkách cigaret za dostatečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5326,11 %26,11 %  
Ano5125,12 %25,12 %  
Ne4823,65 %23,65 %  
Spíše ano4321,18 %21,18 %  
Nedokážu odpovědět83,94 %3,94 %  

Graf

19. Souhlasíte s připravovaným zavedením varovných vyobrazení následků kouření na krabičkách cigaret?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8541,87 %41,87 %  
Spíše ne3617,73 %17,73 %  
Spíše ano3517,24 %17,24 %  
Ne3416,75 %16,75 %  
Nedokážu odpovědět136,4 %6,4 %  

Graf

20. Měly by být cigarety v prodejnách viditelně vystaveny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9647,29 %47,29 %  
Ano6029,56 %29,56 %  
Nedokážu odpovědět4723,15 %23,15 %  

Graf

21. Pijete alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 22, Ne, jsem abstinentotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17686,7 %86,7 %  
Ne, jsem abstinent2713,3 %13,3 %  

Graf

22. Alkohol piju:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně16693,26 %81,77 %  
Denně126,74 %5,91 %  

Graf

23. Znáte alespoň jednu reklamu na alkoholický nápoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 24, Neotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19897,54 %97,54 %  
Ne52,46 %2,46 %  

Graf

24. Kde jste tuto reklamu viděl(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize15879,8 %77,83 %  
Časopis136,57 %6,4 %  
Internet94,55 %4,43 %  
Billboard73,54 %3,45 %  
všude21,01 %0,99 %  
Vsude21,01 %0,99 %  
Vsechny zminene moznosti10,51 %0,49 %  
Ve všech více zmíněných10,51 %0,49 %  
televize,casopis10,51 %0,49 %  
Leták10,51 %0,49 %  
kromě rádia všude nevim proč nejde zaškrtnout více možností10,51 %0,49 %  
v restauraci na plakátu10,51 %0,49 %  
vše z nabídky10,51 %0,49 %  

Graf

25. Jakou značku alkoholu tato reklama propagovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepamatuji se5628,28 %27,59 %  
Fernet126,06 %5,91 %  
Metaxa115,56 %5,42 %  
Jameson63,03 %2,96 %  
vodka63,03 %2,96 %  
Tullamore Dew42,02 %1,97 %  
Fernet stock31,52 %1,48 %  
Finlandia31,52 %1,48 %  
Amundsen31,52 %1,48 %  
Martini21,01 %0,99 %  
Starobrno21,01 %0,99 %  
absolut vodka21,01 %0,99 %  
whisky21,01 %0,99 %  
captain morgan21,01 %0,99 %  
pivo21,01 %0,99 %  
Amundsen vodka21,01 %0,99 %  
Staropramen21,01 %0,99 %  
Vodka Amundsen21,01 %0,99 %  
Fernet Stock Citrus21,01 %0,99 %  
Tulamore Dew Whiskey10,51 %0,49 %  
johnie walker10,51 %0,49 %  
Stella Artois10,51 %0,49 %  
Jegermeister10,51 %0,49 %  
Starobrno, Fernet10,51 %0,49 %  
Fernet, Metaxa10,51 %0,49 %  
Jim Beam10,51 %0,49 %  
Vodka Amuldsen10,51 %0,49 %  
Bohemia sekt10,51 %0,49 %  
Jagermeister10,51 %0,49 %  
Vino Mikulov10,51 %0,49 %  
piva, vina-ruzna, Martiny, Captain Morgan, Becherovka, Jaegermeister, Finnlandia atd.10,51 %0,49 %  
Pivo, tvrdy alkohol, znacek je spousta10,51 %0,49 %  
Tuzemak10,51 %0,49 %  
Metaxa, Staropramen, ...10,51 %0,49 %  
Bohemia Sekt, Kozel, Baileys, Martini, Metaxa, Pilsner Urquel, Budějovický budvar, Zlatý bažant, Kelt, Heineken, Jameson, Absolut, Finlandia10,51 %0,49 %  
Becherovku, Metaxa, Jeagermeister10,51 %0,49 %  
Vodka Finlandia, jameson10,51 %0,49 %  
Jameson, Fernet, Jagermeister...10,51 %0,49 %  
becherovka, metaxa, fernet, finlandia, plum vodka....10,51 %0,49 %  
whisky, fernet stock10,51 %0,49 %  
Baccardi 10,51 %0,49 %  
bailes, tullamore, fernet, vodka, metaxa, becherovka...10,51 %0,49 %  
ruzne druhy piva, napr.Holba10,51 %0,49 %  
becherovka10,51 %0,49 %  
pilsner10,51 %0,49 %  
whisky Tulamor10,51 %0,49 %  
božkov10,51 %0,49 %  
Fernet Stock, Amundsen Vodka, Pražská vodka10,51 %0,49 %  
všechny značky10,51 %0,49 %  
vodka.pivo,fernet...10,51 %0,49 %  
Martini, Metaxa, Pilsner...10,51 %0,49 %  
Cpt. Morgan10,51 %0,49 %  
FINSKOU VODKU10,51 %0,49 %  
piva ruznych znacek,vodka10,51 %0,49 %  
Stará myslivecká "mám ho rád, ale ŘÍDIT ho nenechám"10,51 %0,49 %  
zaznamenal jsem reklamu na větší množství značek10,51 %0,49 %  
Stock10,51 %0,49 %  
pivo, další reklama, nakterou si vzpomenu je na vodku10,51 %0,49 %  
tulamore dew, finlandia, cpt morgan10,51 %0,49 %  
staropramen, plzen, jelzin, fernet10,51 %0,49 %  
Jelínek10,51 %0,49 %  
metaxa,piva vseho druhu10,51 %0,49 %  
Jameson, Metaxa10,51 %0,49 %  
Bernard, Metaxa, Fernet, pivo obecne10,51 %0,49 %  
fernet Z-Generation10,51 %0,49 %  
Fernet, Vodka10,51 %0,49 %  
Campari :-)10,51 %0,49 %  
Ron Zacapa10,51 %0,49 %  
Kozel10,51 %0,49 %  
Tullamore Dew, Absolut vodka, plzeňský prazdroj10,51 %0,49 %  
Fernet Stock Citrus, Becherovka citrus, Cool lemon,10,51 %0,49 %  
různá piva a vodky10,51 %0,49 %  
Finladia, Metaxa,...10,51 %0,49 %  
amundsen, captain morgan10,51 %0,49 %  
Tullamore dew, Fernet, Božkov, Metaxa, Jelzin, 6 druhů piv,...10,51 %0,49 %  
Amundsen, Finlandia, Jagermeister10,51 %0,49 %  
finská vodka, fernet stock10,51 %0,49 %  
Finlandia, Amundsen, Pražská vodka, Fernet Stock, Metaxa10,51 %0,49 %  
mataxa10,51 %0,49 %  
tulamor dew10,51 %0,49 %  
Finlandia vodka10,51 %0,49 %  
metaxa a mnohé další10,51 %0,49 %  
Kozel, Svijany, Budvar, Plzeň, Gambrinus10,51 %0,49 %  
Rudolf Jelínek10,51 %0,49 %  
Berentzen Apfel10,51 %0,49 %  
Budvar, PU, Gambrinus, Staropramen, Kozel a dalších asi 15 značek10,51 %0,49 %  
Becherovka, piva... tam toho je...10,51 %0,49 %  
Tulamore Dew10,51 %0,49 %  
Gambrinus, Pilsner Urquell.10,51 %0,49 %  
Jack Daniels, Metaxa10,51 %0,49 %  
Fernet, Zelená10,51 %0,49 %  
cinzano10,51 %0,49 %  
Plum Vodka10,51 %0,49 %  

Graf

26. Alkoholické nápoje a jejich prodej by měl být (vyberte tvrzení, které nejvíce zastáváte):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Současný stav považuji za vyhovující11154,68 %54,68 %  
Výrazněji zákonem regulován7536,95 %36,95 %  
Zcela bez jakékoliv regulace167,88 %7,88 %  
Zcela zakázán10,49 %0,49 %  

Graf

27. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16380,3 %80,3 %  
Ano4019,7 %19,7 %  

Graf

28. Měly by být alkoholické nápoje prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11657,14 %57,14 %  
Ano6733 %33 %  
Nedokážu odpovědět209,85 %9,85 %  

Graf

29. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 30, Neotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11556,65 %56,65 %  
Ne8843,35 %43,35 %  

Graf

30. Víte, jaká je (obecně) funkce Rady pro reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9380,87 %45,81 %  
Ne2219,13 %10,84 %  

Graf

31. Znáte příklad reklamy (alespoň jedna), která byla označena za neetickou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám15978,33 %78,33 %  
Fidorka73,45 %3,45 %  
Kofola31,48 %1,48 %  
Kofola s pani ucitelkou a zakem 10,49 %0,49 %  
Reklama, nebo spíš kampaň brojící proti interupcím (vyobrazující "vyoperovaná" embria) - byly to plakáty v pražském Metru.10,49 %0,49 %  
lživá reklama ohledně zdravotní prospěšnosti některých potravinových produktů10,49 %0,49 %  
Kofola (reklama s učitelkou)?10,49 %0,49 %  
Mountfield- zobrazeni etnika jako prototyp urciteho chovani a jednani10,49 %0,49 %  
znám, ale už je to dlouho, snad babička co praštila sáčkem chipsů dědu10,49 %0,49 %  
Fidorka a malá holčika, která praští do auta10,49 %0,49 %  
na fidorku, kde blondata holcicka, mlatila panenkou do auta, aby dostala fidorku10,49 %0,49 %  
Mountfield a žid10,49 %0,49 %  
fernet10,49 %0,49 %  
Cola wars10,49 %0,49 %  
fu(ck)n radio10,49 %0,49 %  
Fidorka, když musíš tak musíš10,49 %0,49 %  
billboard proti potratům 10,49 %0,49 %  
bylo to něco "sexistického"10,49 %0,49 %  
Kofola - učitelka a žák10,49 %0,49 %  
Kofola (série s učitelkou a žákem)10,49 %0,49 %  
Fidorka - holčička s panenkou10,49 %0,49 %  
byla na lubrikacni gel, ale uz si nepamatuji znacku10,49 %0,49 %  
Berentzen10,49 %0,49 %  
Fidorka tuším10,49 %0,49 %  
Fernet, Kofola10,49 %0,49 %  
šlo jednak o reklamu na cosi se sexuálním podtextem, jednak o reklamu s dětmi, které v daném kontextu neměly figurovat10,49 %0,49 %  
reklama na lupínky, která se vysmívala seniorům10,49 %0,49 %  
Zaregistroval jsem, ale netuším o jakou reklamu se jednalo.10,49 %0,49 %  
jakákoli urážlivá10,49 %0,49 %  
Sagvan Tofi nějaký alkohol10,49 %0,49 %  
nevzpomenu si, ale určitě jsem ji viděla10,49 %0,49 %  
Fidorka - dívka hodí panenku na čelní sklo auta aby získala Fidorku10,49 %0,49 %  
Vodka, LM10,49 %0,49 %  
myslím, že jednalo o reklamu na cigarety10,49 %0,49 %  
Panda10,49 %0,49 %  
Organizace ochránců přírody - kůže, Výrobce bot - Václavka10,49 %0,49 %  
ano, ale na jméno si nevzpomenu - hlavně proto, že se nevysílala :)10,49 %0,49 %  

Graf

32. Kterou komoditu považujete z hlediska negativních důsledků užívání za více nebezpečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tabákové výrobky9446,31 %46,31 %  
Nedokážu rozhodnout5627,59 %27,59 %  
Alkoholické nápoje5326,11 %26,11 %  

Graf

33. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12863,05 %63,05 %  
Muž7536,95 %36,95 %  

Graf

34. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 3510752,71 %52,71 %  
18 - 256130,05 %30,05 %  
36 - 45209,85 %9,85 %  
46 - 5594,43 %4,43 %  
56 a více41,97 %1,97 %  
méně než 1820,99 %0,99 %  

Graf

35. Dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské11456,16 %56,16 %  
Středoškolské7737,93 %37,93 %  
Vyšší odborné83,94 %3,94 %  
Základní41,97 %1,97 %  

Graf

36. Společný měsíční příjem domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30.000 - 50.0007838,42 %38,42 %  
více než 50.0004823,65 %23,65 %  
21.000 - 30.0004321,18 %21,18 %  
15.000 - 20.000188,87 %8,87 %  
do 15.000167,88 %7,88 %  

Graf

37. Bydliště se nachází v kraji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj8340,89 %40,89 %  
Hlavní město Praha4924,14 %24,14 %  
Zlínský kraj125,91 %5,91 %  
Moravskoslezský kraj125,91 %5,91 %  
Středočeský kraj104,93 %4,93 %  
Vysočina94,43 %4,43 %  
Královéhradecký kraj83,94 %3,94 %  
Pardubický kraj41,97 %1,97 %  
Liberecký kraj31,48 %1,48 %  
Jihočeský kraj31,48 %1,48 %  
Ústecký kraj31,48 %1,48 %  
Olomoucký kraj31,48 %1,48 %  
Plzeňský kraj20,99 %0,99 %  
Karlovarský kraj20,99 %0,99 %  

Graf

38. Bydlím v obci s počtem obyvatel:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100.000 obyvatel11757,64 %57,64 %  
do 5.000 obyvatel4019,7 %19,7 %  
do 100.000 obyvatel2210,84 %10,84 %  
do 10.000 obyvatel136,4 %6,4 %  
do 20.000 obyvatel115,42 %5,42 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste kuřák?

  • odpověď Ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Denně na otázku 2. Jak často kouříte?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příležitostně na otázku 2. Jak často kouříte?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiným vlivem na otázku 4. Proč jste začal kouřit?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pro pocit sounáležitosti na otázku 4. Proč jste začal kouřit?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlivem kamarádů na otázku 4. Proč jste začal kouřit?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Kouří někdo z Vaší rodiny?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Kouří někdo z Vaší rodiny?

7. Na jaký tabákový výrobek tato reklama byla?

  • odpověď Cigarety:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní leták na otázku 6. Kde jste tuto reklamu viděl?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Marlboro na otázku 8. Na jakou konkrétní značku tato reklama byla?

9. Tabákové výrobky a jejich prodej by měl být:

  • odpověď Výrazněji zákonem regulován:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

13. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky v místě prodeje (prodejny tabákového zboží, trafiky, kiosky) za správné (etické)?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zcela bez jakékoliv regulace na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Současný stav považuji za vyhovující na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 18. Považujete současnou podobu varování na krabičkách cigaret za dostatečné?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 20. Měly by být cigarety v prodejnách viditelně vystaveny?

14. Myslíte si, že tabákové společnosti poskytují dostatek informací o škodlivosti svých produktů?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 18. Považujete současnou podobu varování na krabičkách cigaret za dostatečné?

16. Měly by být tabákové výrobky prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?
  • odpověď Ne:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zcela bez jakékoliv regulace na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:

17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

  • odpověď Ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zcela bez jakékoliv regulace na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:

20. Měly by být cigarety v prodejnách viditelně vystaveny?

  • odpověď Ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zcela bez jakékoliv regulace na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

28. Měly by být alkoholické nápoje prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zcela bez jakékoliv regulace na otázku 10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 16. Měly by být tabákové výrobky prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

29. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 30. Víte, jaká je (obecně) funkce Rady pro reklamu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 30. Víte, jaká je (obecně) funkce Rady pro reklamu?

38. Bydlím v obci s počtem obyvatel:

  • odpověď nad 100.000 obyvatel:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 37. Bydliště se nachází v kraji:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste kuřák?

2. Jak často kouříte?

3. Kouří někdo z Vaší rodiny?

4. Proč jste začal kouřit?

5. Vybavíte si nějakou reklamu na tabákový výrobek?

6. Kde jste tuto reklamu viděl?

7. Na jaký tabákový výrobek tato reklama byla?

8. Na jakou konkrétní značku tato reklama byla?

9. Tabákové výrobky a jejich prodej by měl být:

10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:

11. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na tabákové výrobky?

12. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky ve vybraných specializovaných časopisech za správné (etické)?

13. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky v místě prodeje (prodejny tabákového zboží, trafiky, kiosky) za správné (etické)?

14. Myslíte si, že tabákové společnosti poskytují dostatek informací o škodlivosti svých produktů?

15. Považujete tabákové společnosti a jejich činnost za společensky zodpovědné?

16. Měly by být tabákové výrobky prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

18. Považujete současnou podobu varování na krabičkách cigaret za dostatečné?

19. Souhlasíte s připravovaným zavedením varovných vyobrazení následků kouření na krabičkách cigaret?

20. Měly by být cigarety v prodejnách viditelně vystaveny?

21. Pijete alkohol?

22. Alkohol piju:

23. Znáte alespoň jednu reklamu na alkoholický nápoj?

24. Kde jste tuto reklamu viděl(a)?

25. Jakou značku alkoholu tato reklama propagovala?

26. Alkoholické nápoje a jejich prodej by měl být (vyberte tvrzení, které nejvíce zastáváte):

27. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na alkoholické nápoje?

28. Měly by být alkoholické nápoje prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

29. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

30. Víte, jaká je (obecně) funkce Rady pro reklamu?

31. Znáte příklad reklamy (alespoň jedna), která byla označena za neetickou?

32. Kterou komoditu považujete z hlediska negativních důsledků užívání za více nebezpečné?

33. Pohlaví:

34. Věk:

35. Dosažené vzdělání:

36. Společný měsíční příjem domácnosti:

37. Bydliště se nachází v kraji:

38. Bydlím v obci s počtem obyvatel:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste kuřák?

2. Jak často kouříte?

3. Kouří někdo z Vaší rodiny?

4. Proč jste začal kouřit?

5. Vybavíte si nějakou reklamu na tabákový výrobek?

6. Kde jste tuto reklamu viděl?

7. Na jaký tabákový výrobek tato reklama byla?

8. Na jakou konkrétní značku tato reklama byla?

9. Tabákové výrobky a jejich prodej by měl být:

10. Reklama na tabákové výrobky by měla být:

11. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na tabákové výrobky?

12. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky ve vybraných specializovaných časopisech za správné (etické)?

13. Považujete umístění reklamy na tabákové výrobky v místě prodeje (prodejny tabákového zboží, trafiky, kiosky) za správné (etické)?

14. Myslíte si, že tabákové společnosti poskytují dostatek informací o škodlivosti svých produktů?

15. Považujete tabákové společnosti a jejich činnost za společensky zodpovědné?

16. Měly by být tabákové výrobky prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

17. Měly by mít cigarety jednotný obal bez loga značky či výrobce?

18. Považujete současnou podobu varování na krabičkách cigaret za dostatečné?

19. Souhlasíte s připravovaným zavedením varovných vyobrazení následků kouření na krabičkách cigaret?

20. Měly by být cigarety v prodejnách viditelně vystaveny?

21. Pijete alkohol?

22. Alkohol piju:

23. Znáte alespoň jednu reklamu na alkoholický nápoj?

24. Kde jste tuto reklamu viděl(a)?

25. Jakou značku alkoholu tato reklama propagovala?

26. Alkoholické nápoje a jejich prodej by měl být (vyberte tvrzení, které nejvíce zastáváte):

27. Jsou podle Vás děti a mladiství dostatečně chráněni před vlivem reklamy na alkoholické nápoje?

28. Měly by být alkoholické nápoje prodávány jen ve specializovaných prodejnách výhradně s tímto sortimentem?

29. Víte, že existuje Rada pro reklamu?

30. Víte, jaká je (obecně) funkce Rady pro reklamu?

31. Znáte příklad reklamy (alespoň jedna), která byla označena za neetickou?

32. Kterou komoditu považujete z hlediska negativních důsledků užívání za více nebezpečné?

33. Pohlaví:

34. Věk:

35. Dosažené vzdělání:

36. Společný měsíční příjem domácnosti:

37. Bydliště se nachází v kraji:

38. Bydlím v obci s počtem obyvatel:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Petr, J.Etické aspekty reklamy na tabák a alkohol (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://eticke-aspekty-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.