Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etický kodex studenta VŠ
Etický kodex studenta VŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavlina Krbcova |
---|---|
Šetření: | 12. 03. 2012 - 18. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 101 |
Počet otázek (max/průměr): | 6 / 6 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím studenty Vysokých škol o vyplnění dotazníku. Bude sloužit jako podklad pro vypracování seminární práce a srovnání postoje studentů v ČR a na Slovensku.
Odpovědi respondentů
1. Slyšeli jste během svého studia na vysoké škole o etickém kodexu studenta?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 57 | 56,44 % | 56,44 % |
Ano | 44 | 43,56 % | 43,56 % |
2. Myslíte si, že je potřebné, aby vysoká škola měla vypracovaný etický kodex studenta nebo jiný dokument podobného charakteru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 78 | 77,23 % | 77,23 % |
Ne | 23 | 22,77 % | 22,77 % |
3. Které z následujících nařízení zahrnutých v etickém kodexu studenta je podle vás nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Osobnostní stránka (úcta k člověku, jeho důstojnosti, student nepodléhá předsudkům, ideologii a vyhýbá se diskriminaci) | 34 | 33,66 % | 33,66 % |
Respektování pravidel a nařízení (plagiátorství, studijní a zkušební řád) | 30 | 29,7 % | 29,7 % |
Zodpovědný přístup ke studiu (student rozšiřuje a prohlubuje své znalosti, vzdělává se a trvale rozvíjí své schopnosti) | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
Čestné a slušné chování (ke svým spolužákům vždy přistupuje otevřeným a korektním způsobem) | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
Je partnerem vyučujícímu (chová úctu ke svým vyučujícím) | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
Prezentovat dobré jméno fakulty (student si je vědom, že reprezentuje školu a nepoškodí její jméno) | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
4. Kterou částí etického kodexu se řídíte nejvíc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Čestné a slušné chování | 30 | 29,7 % | 29,7 % |
Respektování pravidel a nařízení | 27 | 26,73 % | 26,73 % |
Osobnostní stránka | 25 | 24,75 % | 24,75 % |
Zodpovědný přístup ke studiu | 10 | 9,9 % | 9,9 % |
Prezentovat dobré jméno | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
Je partnerem vyučujícímu | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
5. Kterou částí etického kodexu se řídíte nejméně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prezentovat dobré jméno fakulty | 37 | 36,63 % | 36,63 % |
Zodpovědný přístup ke studiu | 31 | 30,69 % | 30,69 % |
Je partnerem vyučujícímu | 18 | 17,82 % | 17,82 % |
Respektování pravidel a nařízení | 8 | 7,92 % | 7,92 % |
Osobnostní stránka | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
Čestné a slušné chování | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
6. Myslíte si, že etický kodex by měl být doplněný o nějakou část? Pokud ano, uveďte o jakou.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 93 | 92,08 % | 92,08 % |
nevím, neznám jeho obsah | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
Není nutné kodex dopňovat, ale aby se jím studenti řídili. | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
vždy je co zlepšovat | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
Dle mého názoru je bod 3 o prezentaci dobrého jména školy nadmnožinou všech ostatních bodů tzn. čestné a slušné chování, respektování pravidel a nařízení, zodpovědný přístup, ... . Samozřejmě konkrétní výklad je individuální :). | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
těch by bylo,ale spíš jde o etický kodex člověka jež se kamsi ztratil,zeptejme se politiků jež jakožto náš vzor si tím co z něj zbylo denodenně vytíraj zadky! | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
kdo vi? | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
chování vyučujícího vůči studentovi | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
Vzhledem k tomu, že o etickém kodexu nemám ani potuchy, nechápu, jak můžu zodpovědět otázky číslo 4, 5, 6 tak, aby mohl být výsledek výzkumu relevantní. 4 a 5 berte jako nevyplněno. Myslím, že by měl dotazník projít revizí a přepracováním. | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.