Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika a reklama (Guerilla marketing)

Etika a reklama (Guerilla marketing)

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Budilová
Šetření:08. 03. 2011 - 18. 03. 2011
Počet respondentů:220
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

v rámci marketingového výzkumu, který poslouží jako podklad pro mou diplomovou práci na téma Etika a reklama, bych Vás ráda požádala
o několik minut Vašeho času k vyplnění následujícího dotazníku.

 

Předem děkuji za pomoc!

Gabriela Budilová

Odpovědi respondentů

1. Setkal/a jste se někdy s pojmem „neetická reklama“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17177,73 %77,73 %  
nevím2913,18 %13,18 %  
ne209,09 %9,09 %  

Graf

2. Co si pod tímto pojmem představujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) reklamu zneužívající např. národnostní, náboženské, rasové a jiné rozdíly9241,82 %41,82 %  
f) reklamu, která svádí k neodpovědnému chování např. půjčky s vysokým úrokem5725,91 %25,91 %  
c) reklamu používající vulgární výrazy177,73 %7,73 %  
a) reklamu, která je v rozporu se zákonem177,73 %7,73 %  
b) reklamu, která navádí k nezákonnému chování73,18 %3,18 %  
e) reklamu propagující alkohol a hazardní hry62,73 %2,73 %  
Vše co nějakým způsobem porušuje morální kodex.10,45 %0,45 %  
oblbovací10,45 %0,45 %  
může být kombinací výše uvedeného10,45 %0,45 %  
kombinace výše uvedených možností10,45 %0,45 %  
nevhodná reklama10,45 %0,45 %  
nátlakový neotřelý způsob reklamy10,45 %0,45 %  
Dle mne B D F10,45 %0,45 %  
reklamu, která je v rozporu se slušném chovaní10,45 %0,45 %  
c) + f)10,45 %0,45 %  
Většina z uvedeného10,45 %0,45 %  
nevhodná, vulgární a i nabádá k nevhodnému chování10,45 %0,45 %  
reklama ktera kazi moralku10,45 %0,45 %  
reklama na alkohol, hazard a lichvu; ostatek neva10,45 %0,45 %  
která je v rozporu s reklamním etickým kodexem10,45 %0,45 %  
zneužívající nejen d) a klamavá10,45 %0,45 %  
reklamu, ktera se nelibi vladni elite10,45 %0,45 %  
lživou reklamu, záměrně poškozující konkurenci apo10,45 %0,45 %  
mnohé z výše uvedených10,45 %0,45 %  
reklama zaměřená na děti a reklamu která svádí k n10,45 %0,45 %  
reklama ktorá porušuje etické zásady10,45 %0,45 %  
reklama která je v rozporu s očekávanm způsobem ch10,45 %0,45 %  
a+b+c+d+e10,45 %0,45 %  
zadavatelům není nic svaté10,45 %0,45 %  
vše výše jmenované10,45 %0,45 %  

Graf

3. K propagaci rozhlasové stanice Kiss byly vytvořeny billboardy zobrazující vězně Jiřího Kajínka se sloganem „Rádio na doživotí“. Jak to na Vás působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) nijak mě to nezaujalo8538,64 %38,64 %  
a) zajímavý a vtipný nápad7835,45 %35,45 %  
c) zdá se mi to nevhodné5725,91 %25,91 %  

Graf

4. Značkový obchod s oblečením Diesel vytvořil rozhlasový spot, ve kterém zaznívaly lidské výkřiky a střelba a komentoval jej slogan „Vyhlašujeme cenovou válku vietnamským obchodníkům“. Jak to na Vás působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) zdá se mi to nevhodné12255,45 %55,45 %  
a) zajímavý a vtipný nápad5725,91 %25,91 %  
b) nijak mě to nezaujalo4118,64 %18,64 %  

Graf

5. Pokud shledáte reklamu na určitý výrobek neetickou, přestanete ho dále vyhledávat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9744,09 %44,09 %  
nevím7031,82 %31,82 %  
ano5324,09 %24,09 %  

Graf

6. Je podle Vás neetická reklama škodlivá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11753,18 %53,18 %  
ne6027,27 %27,27 %  
nevím4319,55 %19,55 %  

Graf

7. Je podle Vás etické chování v reklamě důležité?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16474,55 %74,55 %  
ne3616,36 %16,36 %  
nevím209,09 %9,09 %  

Graf

8. Myslíte si, že je reklama v České republice z etického hlediska dostatečně regulována zákonem, případně jinými orgány?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8237,27 %37,27 %  
ano7132,27 %32,27 %  
ne6730,45 %30,45 %  

Graf

9. Máte dojem, že se s neetickou reklamou setkáváte často?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13159,55 %59,55 %  
ano5223,64 %23,64 %  
nevím3716,82 %16,82 %  

Graf

10. Setkal/a jste se již s pojmem „guerilla marketing“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12155 %55 %  
ano9040,91 %40,91 %  
nevím94,09 %4,09 %  

Graf

11. Co si pod tímto pojmem představujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) nekonvenční, překvapivá, někdy i neetická forma propagace7534,09 %34,09 %  
a) provokativní, kontroverzní a agresivní reklama5926,82 %26,82 %  
b) reklama využívající netradiční prostředky4520,45 %20,45 %  
c) nelegální reklama94,09 %4,09 %  
e) umělecká forma reklamy73,18 %3,18 %  
nevím73,18 %3,18 %  
nic41,82 %1,82 %  
netuším20,91 %0,91 %  
ani nevim10,45 %0,45 %  
kombinace výše uvedených možností10,45 %0,45 %  
vůbec netuším10,45 %0,45 %  
nevím, co si mám představit10,45 %0,45 %  
za malo penez, vzbudi velky zajem. Kontroverzni10,45 %0,45 %  
a, b, d, a za nižší náklady10,45 %0,45 %  
myslím, že je to a, b i c10,45 %0,45 %  
Za co nejméně penez udělat co největší rozruch s r10,45 %0,45 %  
nemám představu10,45 %0,45 %  
nevim co to znamená sorry10,45 %0,45 %  
nekon.forma propag.-)max.zajmu,využ.omez.rozpočtu10,45 %0,45 %  
nesetkal10,45 %0,45 %  

Graf

12. Setkal/a jste se někdy s tzv. guerillovou reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím9543,18 %43,18 %  
ano7333,18 %33,18 %  
ne5223,64 %23,64 %  

Graf

13. Zaregistroval/a jste některou z následujících propagačních akcí? (lze zatrhnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
f) V bulvárním tisku a na internetu se objevila videa s Leošem Marešem, kdy ho nachytala skupina mladých lidí a zašpinila mu automobil psím exkrementem.8940,45 %40,45 %  
c) Vodafone v rámci kampaně „Falešní sobi“ nasadil parohy na billboardy konkurence.8036,36 %36,36 %  
e) Dělníci v centru Prahy oblékli trička s textem: „Měl jsem se líp učit!“7232,73 %32,73 %  
d) Při realizace kampaně pro Telefónica O2 byly na lampy instalovány krabičky s blikajícím světýlkem připomínajícím výbušninu.6027,27 %27,27 %  
g) Žádnou z uvedených.4721,36 %21,36 %  
a) Poštovní spořitelna instalovala stojany s nápisem: „Která banka má u nás otevřeno nejdéle? Banka na Vaší poště!“ před pobočky České spořitelny.167,27 %7,27 %  
b) MBanka vystavovala „bankéře kamenného“ v kleci na zastávkách MHD a v obchodních centrech.115 %5 %  

Graf

14. Líbí se Vám výše zmíněné způsoby propagace?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10045,45 %45,45 %  
ne7132,27 %32,27 %  
nevím4922,27 %22,27 %  

Graf

15. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13862,73 %62,73 %  
muž8237,27 %37,27 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) 20 – 2413862,73 %62,73 %  
c) 25 – 295725,91 %25,91 %  
d) 30 a více146,36 %6,36 %  
a) 15 – 19115 %5 %  

Graf

17. Vaše nejvýše dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) střední s maturitou11250,91 %50,91 %  
e) vysokoškolské6931,36 %31,36 %  
b) střední bez maturity219,55 %9,55 %  
a) základní104,55 %4,55 %  
d) vyšší odborné83,64 %3,64 %  

Graf

18. V jak velkém městě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
f) hlavní město15470 %70 %  
a) do 5 000 obyvatel2310,45 %10,45 %  
b) do 25 000 obyvatel135,91 %5,91 %  
c) do 50 000 obyvatel115 %5 %  
d) do 100 000 obyvatel104,55 %4,55 %  
e) nad 100 000 obyvatel94,09 %4,09 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Značkový obchod s oblečením Diesel vytvořil rozhlasový spot, ve kterém zaznívaly lidské výkřiky a střelba a komentoval jej slogan „Vyhlašujeme cenovou válku vietnamským obchodníkům“. Jak to na Vás působí?

  • odpověď c) zdá se mi to nevhodné:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi c) do 50 000 obyvatel na otázku 18. V jak velkém městě žijete?

10. Setkal/a jste se již s pojmem „guerilla marketing“?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Setkal/a jste se někdy s tzv. guerillovou reklamou?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) střední bez maturity na otázku 17. Vaše nejvýše dosažené vzdělání je:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Setkal/a jste se někdy s tzv. guerillovou reklamou?

15. Jste muž nebo žena?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi a) reklamu, která je v rozporu se zákonem na otázku 2. Co si pod tímto pojmem představujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkal/a jste se někdy s pojmem „neetická reklama“?

2. Co si pod tímto pojmem představujete?

3. K propagaci rozhlasové stanice Kiss byly vytvořeny billboardy zobrazující vězně Jiřího Kajínka se sloganem „Rádio na doživotí“. Jak to na Vás působí?

4. Značkový obchod s oblečením Diesel vytvořil rozhlasový spot, ve kterém zaznívaly lidské výkřiky a střelba a komentoval jej slogan „Vyhlašujeme cenovou válku vietnamským obchodníkům“. Jak to na Vás působí?

5. Pokud shledáte reklamu na určitý výrobek neetickou, přestanete ho dále vyhledávat?

6. Je podle Vás neetická reklama škodlivá?

7. Je podle Vás etické chování v reklamě důležité?

8. Myslíte si, že je reklama v České republice z etického hlediska dostatečně regulována zákonem, případně jinými orgány?

9. Máte dojem, že se s neetickou reklamou setkáváte často?

10. Setkal/a jste se již s pojmem „guerilla marketing“?

11. Co si pod tímto pojmem představujete?

12. Setkal/a jste se někdy s tzv. guerillovou reklamou?

13. Zaregistroval/a jste některou z následujících propagačních akcí? (lze zatrhnout více odpovědí)

14. Líbí se Vám výše zmíněné způsoby propagace?

15. Jste muž nebo žena?

16. Jaký je Váš věk?

17. Vaše nejvýše dosažené vzdělání je:

18. V jak velkém městě žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkal/a jste se někdy s pojmem „neetická reklama“?

2. Co si pod tímto pojmem představujete?

3. K propagaci rozhlasové stanice Kiss byly vytvořeny billboardy zobrazující vězně Jiřího Kajínka se sloganem „Rádio na doživotí“. Jak to na Vás působí?

4. Značkový obchod s oblečením Diesel vytvořil rozhlasový spot, ve kterém zaznívaly lidské výkřiky a střelba a komentoval jej slogan „Vyhlašujeme cenovou válku vietnamským obchodníkům“. Jak to na Vás působí?

5. Pokud shledáte reklamu na určitý výrobek neetickou, přestanete ho dále vyhledávat?

6. Je podle Vás neetická reklama škodlivá?

7. Je podle Vás etické chování v reklamě důležité?

8. Myslíte si, že je reklama v České republice z etického hlediska dostatečně regulována zákonem, případně jinými orgány?

9. Máte dojem, že se s neetickou reklamou setkáváte často?

10. Setkal/a jste se již s pojmem „guerilla marketing“?

11. Co si pod tímto pojmem představujete?

12. Setkal/a jste se někdy s tzv. guerillovou reklamou?

13. Zaregistroval/a jste některou z následujících propagačních akcí? (lze zatrhnout více odpovědí)

14. Líbí se Vám výše zmíněné způsoby propagace?

15. Jste muž nebo žena?

16. Jaký je Váš věk?

17. Vaše nejvýše dosažené vzdělání je:

18. V jak velkém městě žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Budilová, G.Etika a reklama (Guerilla marketing) (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://etika-a-reklama-guerilla-mar.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.