Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika cestovního ruchu

Etika cestovního ruchu

Nákupní chování a rozhodování spotřebitelů
Nakupujete podle plánu, nebo impulzivně? Pomáhá Vám reklama při nákupním rozhodování? Sledujete letáky?

(veřejné výsledky 31. 3. 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ilona Šmídová
Šetření:04. 04. 2013 - 20. 04. 2013
Počet respondentů:243
Počet otázek (max/průměr):26 / 10.43
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
 

jsem studentkou Mendelovy univerzity v Brně a ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku na téma Etika podnikání v cestovním ruchu, který je součástí mé diplomové práce. Dotazník má 26 otázek a jeho vyplnění zabere maximálně 10 minut. Dotazník je zcela anonymní a určen osobám starším 18 let.

 

Předem děkuji za Váš čas a ochotu při vyplnění dotazníku.

 

Ilona Šmídová

Odpovědi respondentů

1. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, využívám české CK a CAotázka č. 2, ne, využívám zahraniční CK a CAotázka č. 2, využívám jak české, tak zahraniční CK a CAotázka č. 2, nevyužívám služeb CK a CA → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, využívám české CK a CA12551,02 %51,44 %  
nevyužívám služeb CK a CA8635,1 %35,39 %  
využívám jak české, tak zahraniční CK a CA2811,43 %11,52 %  
ne, využívám zahraniční CK a CA62,45 %2,47 %  

Graf

2. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výhodná cena zájezdu10968,55 %44,86 %  
doporučení známých9257,86 %37,86 %  
vlastní zkušenost8553,46 %34,98 %  
internetová recenze5534,59 %22,63 %  
osobní komunikace s prodejci3018,87 %12,35 %  
jedinečnost nabízených služeb138,18 %5,35 %  
ověřená CK10,63 %0,41 %  
spolehlivost10,63 %0,41 %  
destinace10,63 %0,41 %  

Graf

3. S jakou cestovní kanceláří či agenturou jste již cestoval/a

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Exim Tours5836,48 %23,87 %  
Student Agency5031,45 %20,58 %  
Invia CZ3823,9 %15,64 %  
Čedok3823,9 %15,64 %  
Fischer3522,01 %14,4 %  
Blue Style3018,87 %12,35 %  
FIRO-tour2817,61 %11,52 %  
Alexandria2616,35 %10,7 %  
ČSAD Tišnov127,55 %4,94 %  
KM Travel127,55 %4,94 %  
Canaria Travel106,29 %4,12 %  
Ancora95,66 %3,7 %  
Kovotour plus95,66 %3,7 %  
Venus Trade and Tours95,66 %3,7 %  
ESO travel74,4 %2,88 %  
CK Alex74,4 %2,88 %  
Neckermann74,4 %2,88 %  
Horizont travel53,14 %2,06 %  
České kormidlo31,89 %1,23 %  
CK Victoria21,26 %0,82 %  
Sport-S21,26 %0,82 %  
Azur Reisen21,26 %0,82 %  
Victoria ck, adrialand.com10,63 %0,41 %  
Fifo (Slovenská CK)10,63 %0,41 %  
Fifo10,63 %0,41 %  
nepamatuji se10,63 %0,41 %  
Tušla10,63 %0,41 %  
rci10,63 %0,41 %  
CK Atlantika10,63 %0,41 %  
VTT 10,63 %0,41 %  
Bon ton10,63 %0,41 %  
Poznání10,63 %0,41 %  
CK Alpina10,63 %0,41 %  
Caorletour10,63 %0,41 %  
se spousty,nepamatuju si10,63 %0,41 %  
CK Tu死啦10,63 %0,41 %  
Globtour, Inex10,63 %0,41 %  
Wisnar,10,63 %0,41 %  
Mellisa Travel, Victoria10,63 %0,41 %  
Nev Dama10,63 %0,41 %  
Moras tours10,63 %0,41 %  
CK Kudrna10,63 %0,41 %  
Victoria, Annasta10,63 %0,41 %  
Travel 200210,63 %0,41 %  
Mladoboleslavská10,63 %0,41 %  
Vítkovice Tours, CK Saturn10,63 %0,41 %  
Datour, Votrok10,63 %0,41 %  
Joha Tour10,63 %0,41 %  
Agma tour10,63 %0,41 %  
CK Trip10,63 %0,41 %  

Graf

4. Zjišťujete si vždy, zda je cestovní kancelář, s níž uzavíráte smlouvu, pojištěná proti úpadku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6339,62 %25,93 %  
většinou ano3823,9 %15,64 %  
většinou ne3823,9 %15,64 %  
ne2012,58 %8,23 %  

Graf

5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26943,4 %28,4 %  
33723,27 %15,23 %  
12817,61 %11,52 %  
41911,95 %7,82 %  
563,77 %2,47 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.36
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.77
Směrodatná odchylka:0.88
Medián:2
Modus:2

Graf

6. Setkal/a jste se někdy s komplikacemi či špatnou komunikací CK či CA při sjednávání zájezdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12477,99 %51,03 %  
ano3522,01 %14,4 %  

Graf

7. Pokud ano, prosím specifikujte, o kterou CK či CA se jednalo a v čem byl problém:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Alexandria - Prodejkyní bylo slíbeno, že do poznámky v objednávce napíše VIP a budeme pak ubytovaní co nejblíže k moři... Byli jsme pak téměř v nejvzdálenějším místě od moře i recepce a restaurace. Po třech dnech vyjednávání (avšak z vlastní inciativy, bez pomoci CK) se nám podařilo vyjednat lepší místo a přestěhovali jsme se.

Alpina - špatná komunikace s průvodcem, nesplnění podmínek uváděných v nabídce

Blue Style - problém s odjezdem od hotelu

Blue Style - první den ubytování jinde, než mělo být

Blue Style, přes nabídku LM jsme při příletu na místo neměli k dispozici hotel, který jsme měly zaplacený. Došlo ke stěhování během pobytu, hotel který jsme měly zaplacený byl naprosto katastrofální.

Bohemian Fantasy - Za příplatek nás měla CK odvézt i přivézt do Ostravy. Odvezla nás přesně na čas, ale bohužel při příjezdu do ČR nás nechala ve 3ráno v Olomouci samotné. Na tel.nikdo neodpovídal (možná, kvůli opravdu brzkým hodinám). Museli jsme si vzít taxi a pár hodin čekat na Olomouckém nádraží na vlak domů.

Bon Ton, vyřizování ohledně změny zájezdu

cestovní agentura Invia.cz, nebyly mi poslány ve smluvený den pokyny k odjezdu, několikrát jsem to musela urgovat

CK Azzurro - nedali nám vědět, že se změnil čas odjezdu (asi o pět hodin), takže jsme málem neodjeli

CK Čedok - jiné ubytování, než bylo původně domluvené

CK Firo Tour

CK Firo Tour - nespolehlivá delegátka, která místo, aby se věnovala klientům při ubytovávání na pokoj, šla bavit s místními. Zatím co vyřizování pokoje v angličtině s recepčním nechala na klientech a mnoho z nich nemluvilo anglicky takže se toho chopil jeden z klientů

Datour - velmi pozdě zaslané upřesnující informace k odjezdu.

děsná delegátka, nic nevěděla a nedalo se ji během pobytu sehnat...

Domluvili jsme si s přitelkyni sedadla vedle sebe a nebyly k dispozici. Navic jsme si museli platit vstup na atrakce, ikdyz v nabidce bylo, ze budou zaplacena. Plus dopravce - soukromnika, nas jeste prosil o potvrzeni, že jsme jeli, protoze nedostal zaplaceno a vymahal to soudne?

dostatečně neprofesionální personál

Exim - nedostatečná informovanost a špatná komunikace.

Exim Tours - nekomunikuje

hrozná komunikace s delegátkou

chybné informace, málo informací, špatná komunikace, chyby ve sml.

Jednalo se o cestovní agenturu Nova Tour Vyškov. Špatná komunikace - museli jsme se doprošovat, aby nám slečna zaslala pokyny k zájezdu, tj. čas odletu atd.

místo slibovaného pokoje s balkonem jsme byleli v přízemí, kde se v hotelu zrovna opravovali dveře:-(

musela jsem si sama dělat check-in letenek, plus den před odletem mi nebyly zaslány kartičky pojištění

neochota personálu

neochota udělat cokoliv - více CK

neochotný přístup prodejců, změny na poslední chvíli

nepamatuji se

neprijemná komunikace

nevim ktera, ale byt problem s vyberem

problem s letenka, cdw pres Invia

Přes INVIA.CZ jsem s přítelem zakoupil začátkem ledna zájezd a celý jej zaplatil (termín zájezdu březen). asi v druhé půlce února se ozvala CK Atlantika, že byl zájezd zrušen, a že pokud nepřistoupíme na jinou variantu, obratem vrátí peníze na účet. vzhledem k tomu, že se pár dní nic nedělo, kontaktovali jsme CK Atlantika a ta následně sdělila, že jí INVIA.CZ ještě naši zálohu neproplatila, ať se obrátíme na ně. napsali jsme tedy paní prodejkyni z INVIA.CZ, že požadujeme vrácení prostředků, ta však vůbec nereagovala. proto jsem jí kontaktoval telefonicky. vzhledem k tomu, že nejsem objednatel zájezdu, ale jen spolucestující uvedený ve smlouvě a ten kdo zájezd zaplatil, řekla mi paní prodejkyně, že se o tom se mnou vůbec nebude bavit, což mě opravdu vytočilo a musel jsem na ni už být velice vulgární. INVIA.CZ po této zkušenosti opravdu pro objednání dovolené nemohu doporučit a určitě ani v budoucnu nevyužiji.

Přes Student Agency jsme sjednávali zájezd od CK Azur Reizen kdy na místě proběhly komplikace s ubytováním. Přednostně byli ubytováni francouzi a na nás již nezbyly volné pokoje, které jsme měli zamluvené. Po 3 hodinách čekání na recepci nám naštěstí bylo zajištěno náhradní ubytování v jiném hotelu stejné kategorie a zavazadla nám byla odvezena

Relax Max

Zaslání chybných letenek

Změna termínu, změna místa ubytování

8. Domníváte se, že jste byl/a někdy vystaven/a klamavým praktikám CK nebo CA (neúplné informace, neúplné ceny, klamavá reklama atd.) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejsem s vědom/a8050,31 %32,92 %  
ne4226,42 %17,28 %  
ano3723,27 %15,23 %  

Graf

9. S jakými následujícími nedostatky jste se setkal/a při užívání služeb českých CK/CA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fotografie neodpovídaly skutečnosti4729,56 %19,34 %  
Špatná kvalita či změna ubytovacího zařízení4729,56 %19,34 %  
Chybějící služby (např. lehátka a slunečníky zdarma, bazén, sauna)3522,01 %14,4 %  
Zájezd neodpovídal popisu v katalogu či internetu3421,38 %13,99 %  
Skryté poplatky (např. letištní taxy, palivové příplatky)2515,72 %10,29 %  
Nepravdivé, nesrozumitelné nebo neúplné informace o zájezdu2415,09 %9,88 %  
Problémy se změnou dopravy, či jízdního řádu1911,95 %7,82 %  
Nebyl k dispozici český delegát116,92 %4,53 %  
Počet dní zájezdu neodpovídal skutečnosti53,14 %2,06 %  
s žádnými31,89 %1,23 %  
Změna cestovní smlouvy21,26 %0,82 %  
Neoprávněné nakládání s osobními údaji21,26 %0,82 %  
žádné21,26 %0,82 %  
Nepoznal jsem žádné nedostatky10,63 %0,41 %  
cena se trošku lišila od ceny,která byla uvedena na internetu10,63 %0,41 %  
bez problému, vše sedělo10,63 %0,41 %  
nesetkala10,63 %0,41 %  
špatná komunikace s delegátem10,63 %0,41 %  
delegáti jsou obvykle na rekreaci, nikoliv v práci10,63 %0,41 %  
byla jsem vždy spokojená se službami CK, omlouvám se, v otázce č. 7 (myslím že to byla 7) jsem místo 1 dala 510,63 %0,41 %  
nepřesné informace o fakultativních výletech10,63 %0,41 %  
žádné nedostatky10,63 %0,41 %  
hluk do 3 do rána (díky tomu, že jedna půlka hotelu sloužila jako albánská ubytovna)10,63 %0,41 %  
ne10,63 %0,41 %  
zadne10,63 %0,41 %  
nekvalitní delegát10,63 %0,41 %  
neplánovaný přestup, zdlouhavé čekání10,63 %0,41 %  
strava neodpovídala all inclusive, děs10,63 %0,41 %  
objednaný hotel byl v rekonstrukci, jídlo neodpovídalo ultra AI10,63 %0,41 %  
nebylo umožněno využít sedmý den lyžování10,63 %0,41 %  
neměli jsme problémy10,63 %0,41 %  
vše OK10,63 %0,41 %  
zatím nesetkal10,63 %0,41 %  
místo AI, jsme měli jen polopenzi10,63 %0,41 %  
hotel nebyl přímo na pláži, jak byl slibován10,63 %0,41 %  
zatím bez problémů10,63 %0,41 %  
žádná negativa, zatím10,63 %0,41 %  
nekvalitní strava, problémy s letem 10,63 %0,41 %  
na hotelu měl být zdarma internet a nebyl!10,63 %0,41 %  
nevzpomínám ssi na žádné nedostatky10,63 %0,41 %  
jiný pokoj10,63 %0,41 %  
nesetkal jsem se10,63 %0,41 %  
Cestuji pouze s agenturou kde zadny z uvedenych nedostatku se doposud nevyskytl10,63 %0,41 %  
ok10,63 %0,41 %  

Graf

10. Stalo se Vám, že jste musel/a reklamovat některé služby či zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 20, měl/a jsem právo, ale nereklamoval/a jsemotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12679,25 %51,85 %  
ano1911,95 %7,82 %  
měl/a jsem právo, ale nereklamoval/a jsem148,81 %5,76 %  

Graf

11. Z jakého důvodu jste danou službu či zájezd nereklamovali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi to nemělo cenu

bezvýznamnost a ztráta času...

nebyla volná kapacita jiného ubytování - všechno plné

nechtěl jsem mít problémy

nechtěli už jsme to řešit

nechtělo se mi

nechtělo se mi

nechtelo se mi

nemala som cas na to

neměla jsem potřebu reklamovat

Neochta Exim komunikovat!!!!

proto

ubytování bylo v jiném hotelu než bylo původně sjednáno a bez balkonu, nereklamoval jsem to, protože jsem na to neměl chuť a čas...

Vzhledem k ceně se dalo s kvalitou počítat.:)

12. O jakou pořádající cestovní kancelář se jednalo, v případě reklamace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Azur Reisen, řekli nám, že náš hotel je plný a nastěhovali nás úplně jinam, do špinavého hotelu

Azzuro

Blue Style - bohužel jsme si poctivě nepřečetli smlouvu a doplatili jsme na to, paní prodejkyně tvrdila, že budeme mít AI, ale bohužel na místě jsme se dozvěděli, že ve smlouvě byla jen polopenze a AI si musíme doplatit na místě + 15tis. Kč.

Blue Style - v hotelu nebyla klimatizace a zatékalo nám do skříní

CK Čedok

CK již neexistuje

Čedok - kvůli tomu, že nám - 2,5 dne netekla teplá voda a nebylo možné se osprchovat nikde jinde

ČSAD Tišnov - autobusy v havarijním stavu, požár autobusu, arogance delegáta a technického průvodce

Exim Tours

Exim tours - otřesný let s let. společností Travel Service, skoro žádný pitný režim, několik mezipřistání, zdlouhavé čekání, přejíždění busem, zničené kufry, díky problémům byl pobyt pouhých 8dní (zaplaceno původně 12 čistých dní pobytu)

Exim Tours - ve smlouvě jsem měl, že je v hotelu zdarma internet, potřeboval jsem ho kvůli práci, ale bohužel to byla lež a musel se připlácet.... jinak hrozná doprava, cena neodpovídala kvalitě

Fischer

fischer - Z toho co CK nabizela v katalogu nebylo nic pravdou, proto jsme ihned kontaktovali delegatku a na miste sepsali reklamacni protokol. Jednani CK pri vyrizovani reklamace bylo priserne, reklamovane veci jsme dolozili i fotodokumentaci, ta je ovsem vubec nezajimala.Pri vyrizovani reklamace se, krom jednoho bodu, nevyjadrili vubec a sdelili nam, ze pro ne je vec uzavrena a vic nebudou na nase propominky reagovat. HROZNE JEDNANI, CK FISCHER JIZ NIKDY

Neckermann

Nev Dama

Tep Tour

už si nepamatuji

Venus trade and tours

xx

13. O jaký zájezd se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doprava s ubytováním a stravou1368,42 %5,35 %  
doprava s ubytováním526,32 %2,06 %  
doprava s ubytováním a skipasem15,26 %0,41 %  

Graf

14. Ve které ze služeb jste nalezl/a nedostatky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytování1578,95 %6,17 %  
doprava631,58 %2,47 %  
služby delegáta526,32 %2,06 %  
služby CK či CA526,32 %2,06 %  
stravování421,05 %1,65 %  
chybějící bazén15,26 %0,41 %  
služby hotelu15,26 %0,41 %  

Graf

15. Jak byla Vaše reklamace řešena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [finanční odškodněníotázka č. 16, poukázka či sleva na další služby cestovní kancelářeotázka č. 16, nebyla uznánaotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nebyla uznána947,37 %3,7 %  
poukázka či sleva na další služby cestovní kanceláře736,84 %2,88 %  
finanční odškodnění315,79 %1,23 %  

Graf

16. Za jak dlouho byla Vaše reklamace vyřízena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
déle než 30 dní880 %3,29 %  
do 15 dní220 %0,82 %  

Graf

17. Jak jste byl/a spokojen/a s konečným řešením reklamace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi spokojen/aotázka č. 20, spíše spokojen/aotázka č. 20, spíše nespokojen/aotázka č. 18, velmi nespokojen/aotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi nespokojen/a842,11 %3,29 %  
spíše nespokojen/a631,58 %2,47 %  
spíše spokojen/a421,05 %1,65 %  
velmi spokojen/a15,26 %0,41 %  

Graf

18. V případě, že jste byl/ s řešením reklamace spíše nespokojen/a či nespokojen/a, napište prosím, co konkrétně se Vám na řešení nelíbilo:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

absolutní neochota něco řešit, vyjádřily se jen k jednomu bodu...

bohužel to byla naše chyba, že jsme nebyli poctivý ve čtení cestovní smlouvy, ale i tak to byl podraz

hrozné jednání a komunikace cokoliv řešit

malé odškodnění

měl jsem právo na finanční odškodnění

Náš problém se týkal liknavé práce delegáta, který nám značně znepříjemnil dovolenou. Byli jsme ubytováni v pokoji, kde nebylo čisté povlečení. Po třetí urgenci u delegáta a po šesti dnech se nám podařilo zjednat nápravu. Na delegátku jsem si písemně stěžovala u CK, ale bylo mi sděleno, že nejsem v právu, protože jsem na místě nesepsala písemný protokol. Jednala jsem přesně podle pokynů CK, ve kterých bylo, že mám problém řešit na místě s delegátkou a o žádné písemné formě tam zmínka nebyla. Tak jsem podala reklamaci, ale nebylo to uznáno.

nebyl jsem spokojen a tak už nemám zájem jezdit znovu se stejnou CK, proto mi jejich poukaz na slevu jejich zájezdu nijak nevynahradil

nelíbilo se mi, že mi reklamaci neuznali, i když podle mě jsem na ni měla nárok

nezájem CK o cokoliv

odškodnění v ceně 500kč na další zájezd od této CK už nikdy více

vadilo mi, že to, cestovka nijak nechtěla řešit (nakonec mi nabídli minimální slevu z dalšího zakoupeného zájezdu - ale kdo by po takovéto zkušenosti se stejnou cestovkou letěl, že?)

všechno

zlehčování situace ze strany CK

zůstal nám pokoj horší kvality, než původně domluvený

19. Dal/a jste Vaši reklamaci či stížnost k soudu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1285,71 %4,94 %  
ano214,29 %0,82 %  

Graf

20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, znám jeho významotázka č. 21, nejsem si jistý/áotázka č. 23, neotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8150,94 %33,33 %  
nejsem si jistý/á5836,48 %23,87 %  
ano, znám jeho význam2012,58 %8,23 %  

Graf

21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1050 %4,12 %  
ano1050 %4,12 %  

Graf

22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1890 %7,41 %  
ne210 %0,82 %  

Graf

23. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11169,81 %45,68 %  
muž4830,19 %19,75 %  

Graf

24. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2610465,41 %42,8 %  
27-403018,87 %12,35 %  
41-602314,47 %9,47 %  
61 a více21,26 %0,82 %  

Graf

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student8352,2 %34,16 %  
zaměstnanec5031,45 %20,58 %  
podnikatel148,81 %5,76 %  
v domácnosti85,03 %3,29 %  
nezaměstnaný21,26 %0,82 %  
důchodce21,26 %0,82 %  

Graf

26. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské (i bakalářské)7044,03 %28,81 %  
střední s maturitou6641,51 %27,16 %  
vyšší odborné116,92 %4,53 %  
střední bez maturity95,66 %3,7 %  
základní31,89 %1,23 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur?

  • odpověď ano, využívám české CK a CA:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi doprava s ubytováním a stravou na otázku 13. O jaký zájezd se jednalo?

6. Setkal/a jste se někdy s komplikacemi či špatnou komunikací CK či CA při sjednávání zájezdu?

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi KM Travel na otázku 3. S jakou cestovní kanceláří či agenturou jste již cestoval/a
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Zjišťujete si vždy, zda je cestovní kancelář, s níž uzavíráte smlouvu, pojištěná proti úpadku?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, znám jeho význam na otázku 20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

10. Stalo se Vám, že jste musel/a reklamovat některé služby či zájezd?

  • odpověď ano:
    • 12.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi doprava s ubytováním a stravou na otázku 13. O jaký zájezd se jednalo?
    • 12.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytování na otázku 14. Ve které ze služeb jste nalezl/a nedostatky?
    • 12.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Dal/a jste Vaši reklamaci či stížnost k soudu?
  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skryté poplatky (např. letištní taxy, palivové příplatky) na otázku 9. S jakými následujícími nedostatky jste se setkal/a při užívání služeb českých CK/CA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi KM Travel na otázku 3. S jakou cestovní kanceláří či agenturou jste již cestoval/a
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-26 na otázku 24. Do jaké věkové kategorie se řadíte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Domníváte se, že jste byl/a někdy vystaven/a klamavým praktikám CK nebo CA (neúplné informace, neúplné ceny, klamavá reklama atd.) ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

  • odpověď ano, znám jeho význam:
    • 12.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?
    • 12.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?
    • 12.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?

22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?

  • odpověď ano:
    • 13.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?
    • 12.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, znám jeho význam na otázku 20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

24. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

  • odpověď 18-26:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur?

2. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

3. S jakou cestovní kanceláří či agenturou jste již cestoval/a

4. Zjišťujete si vždy, zda je cestovní kancelář, s níž uzavíráte smlouvu, pojištěná proti úpadku?

5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)

6. Setkal/a jste se někdy s komplikacemi či špatnou komunikací CK či CA při sjednávání zájezdu?

8. Domníváte se, že jste byl/a někdy vystaven/a klamavým praktikám CK nebo CA (neúplné informace, neúplné ceny, klamavá reklama atd.) ?

9. S jakými následujícími nedostatky jste se setkal/a při užívání služeb českých CK/CA?

10. Stalo se Vám, že jste musel/a reklamovat některé služby či zájezd?

13. O jaký zájezd se jednalo?

14. Ve které ze služeb jste nalezl/a nedostatky?

19. Dal/a jste Vaši reklamaci či stížnost k soudu?

20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?

22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

26. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte pro svoji dovolenou služeb a zájezdů cestovních kanceláří nebo agentur?

2. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru CK či CA, u které koupíte zájezd?

3. S jakou cestovní kanceláří či agenturou jste již cestoval/a

4. Zjišťujete si vždy, zda je cestovní kancelář, s níž uzavíráte smlouvu, pojištěná proti úpadku?

5. Ohodnoťte známkou, jak moc jste byl/a spokojen/a se službami poskytovanými CK či CA? (1=nejlepší, 5=nejhorší)

6. Setkal/a jste se někdy s komplikacemi či špatnou komunikací CK či CA při sjednávání zájezdu?

8. Domníváte se, že jste byl/a někdy vystaven/a klamavým praktikám CK nebo CA (neúplné informace, neúplné ceny, klamavá reklama atd.) ?

9. S jakými následujícími nedostatky jste se setkal/a při užívání služeb českých CK/CA?

10. Stalo se Vám, že jste musel/a reklamovat některé služby či zájezd?

13. O jaký zájezd se jednalo?

14. Ve které ze služeb jste nalezl/a nedostatky?

19. Dal/a jste Vaši reklamaci či stížnost k soudu?

20. Víte, k čemu slouží ITQ Kodex (pojištění smluvní odpovědnosti)?

21. Je pro Vás důležité při výběru zájezdu, zda pořádající CK přijala ITQ Kodex (jednotné vyřizování reklamací)?

22. Myslíte si, že má ITQ Kodex pozitivní vliv na vyřizování reklamací?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

25. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

26. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šmídová, I.Etika cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://etika-cestovniho-ruchu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.