Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika Politického marketingu

Etika Politického marketingu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Šedivý
Šetření:19. 04. 2014 - 23. 04. 2014
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):12 / 7.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Dobrý den,

Tento dotazník, se snaží pokládat otázky k tématu Etika politického marketingu. Zda je demokratické a eticky korektní používat Marketingové praktiky k dosažení většího politického zisku, nehledě na ideové či programové přístupy. Dotazník bude použit v seminární práci.

Děkuji za Váš čas.

 

Petr Šedivý

Student MKPR - FSV UK

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tento termín je pro mě nový.1640 %40 %  
Termín znám a rozumím mu.1332,5 %32,5 %  
S termínem jsem se setkal/a, ale nejsem si jist/a jeho významem.1127,5 %27,5 %  

Graf

2. Víte čím se zabývá Politický marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2152,5 %52,5 %  
Ne1947,5 %47,5 %  

Graf

3.  Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1669,57 %40 %  
Ne730,43 %17,5 %  

Graf

4. Myslíte si, že strany v České Republice využívají Politický marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1460,87 %35 %  
Většina521,74 %12,5 %  
Některé417,39 %10 %  

Graf

5. Jaký je váš názor na Politický marketing?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

dává možnost prezentovat názory stran, jen je někdy využíván ke lži

dfgfdgdfgdbdfbdf

Jde o to, aby nebyl manupulativní a demagogický.

Je to podraz a podvod na lidi, jenomže to není zakázané a tak i když to je nemorální, tak bohužel to tady máme.

Je nezpochybnitelnou součástí politiky, bez něj by politika nebyla takovou, jaká je.

Je to způsob, jak přimět voliče, aby nevolili obhajovatele svých zájmů, ale ty, kdo se uměli lépe prodat.

Jedná se pouze o další cestu, jak zvýšit preference politických stran.

kladný

nemám žádný objektivní názor

Nevím, o co přesně se jedná, ale na základě názvu soudím, že se to bude týkat ne úplně pravdivých reklam apod. s cílem získání většího zisku, s čímž já zásadně nesouhlasím. Základem všeho a to ve všech sférách by mělo být jednání narovinu, žádné triky.

Politický marketing je zneužitelný, ale reálnou součástí politického boje o voliče

Politický marketink má smysl pouze když se zaměřuje na širokou škálu lidí,v tom momentě je efektivní,nezaměřuje se na jedince ale na masu proto používá masových prostředků a jedince který si zakládá na faktech či politické ideologie ( např.volebního programu) nemá valný vliv.

Politika není business a politická strana by tedy neměla řešit pouze ta témata, kterými získá voliče, viz. ANO 2011.

prdy

Pro volené strany nutný, pro občany neetický.

prostředek manipulace voličů, nehledě na opravdový program strany - většinou plané, líbivé sliby, které přitáhnou názor většiny

součást politiky

v Čechách je velmi agresivní, pomlouvačný a mnohdy vulgární (co se týče volebních kampaní). Jediná strana, u které jsem toto nezaznamenala je Strana zelených. pozn. k ot. č. 11: je to etické pokud, se dodržují základní morální hodnoty.

v ČR je směšný

V dnešní době asi nezbytnost pro úspěch ve volbách vzhledem k tomu, že spousta voličů jen pasivně přijímá informace, které k nim samy dolehnou prostřednictvím facebooku a jiných sociálních sítí. Je ale nutné nepřekročit hranici, kdy "zdravou" míru informovanosti o volebním programu a dejme tomu i sympatiích daného kandidáta nepřesáhne nesnesitelná otravnost, která dokáže spíš odradit.

významně ovlivňuje dění v zemí

6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedá se kategoricky určit1150 %27,5 %  
Ne836,36 %20 %  
Ano313,64 %7,5 %  

Graf

7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20111986,36 %47,5 %  
ČSSD1777,27 %42,5 %  
TOP091777,27 %42,5 %  
ODS1672,73 %40 %  
Úsvit přímé demokracie Tomio Okamury1672,73 %40 %  
Strana Zelených1254,55 %30 %  
SPOZ1150 %27,5 %  
KDU-ČSL1045,45 %25 %  
KSČM836,36 %20 %  
Prakticky každá strana jen do jiné míry a s jinou efektivností.14,55 %2,5 %  
a všichni ostatné14,55 %2,5 %  
se zbývajícími si nejsem jist, ale do jisté míry také14,55 %2,5 %  

Graf

8.  Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1777,27 %42,5 %  
Ne522,73 %12,5 %  

Graf

9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1359,09 %32,5 %  
Ne940,91 %22,5 %  

Graf

10.  Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1881,82 %45 %  
Ne313,64 %7,5 %  
Problematika mě nezajímá14,55 %2,5 %  

Graf

11. Je tedy Politický marketing etický?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1254,55 %30 %  
Ne1045,45 %25 %  

Graf

12. Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-251157,89 %27,5 %  
45+315,79 %7,5 %  
26-30315,79 %7,5 %  
30-45210,53 %5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Víte čím se zabývá Politický marketing?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Termín znám a rozumím mu. na otázku 1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedá se kategoricky určit na otázku 6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Je tedy Politický marketing etický?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO2011 na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10.  Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČSSD na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi TOP09 na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8.  Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3.  Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ODS na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Úsvit přímé demokracie Tomio Okamury na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-25 na otázku 12. Váš věk?

3.  Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

  • odpověď ANO2011:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Termín znám a rozumím mu. na otázku 1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedá se kategoricky určit na otázku 6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi KDU-ČSL na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ČSSD na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi TOP09 na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8.  Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Je tedy Politický marketing etický?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-25 na otázku 12. Váš věk?
  • odpověď ČSSD:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Termín znám a rozumím mu. na otázku 1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi KDU-ČSL na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
  • odpověď ODS:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
  • odpověď TOP09:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-25 na otázku 12. Váš věk?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
  • odpověď Úsvit přímé demokracie Tomio Okamury:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

10.  Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ODS na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Strana Zelených na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SPOZ na otázku 7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-25 na otázku 12. Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?

2. Víte čím se zabývá Politický marketing?

3.  Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?

4. Myslíte si, že strany v České Republice využívají Politický marketing?

6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?

7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

8.  Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?

9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?

10.  Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?

11. Je tedy Politický marketing etický?

12. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?

2. Víte čím se zabývá Politický marketing?

3.  Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?

4. Myslíte si, že strany v České Republice využívají Politický marketing?

6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?

7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?

8.  Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?

9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?

10.  Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?

11. Je tedy Politický marketing etický?

12. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šedivý, P.Etika Politického marketingu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://etika-politickeho-marketingu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.