Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika Politického marketingu
Etika Politického marketingu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Šedivý |
---|---|
Šetření: | 19. 04. 2014 - 23. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 40 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 7.48 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 62,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:19 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Tento dotazník, se snaží pokládat otázky k tématu Etika politického marketingu. Zda je demokratické a eticky korektní používat Marketingové praktiky k dosažení většího politického zisku, nehledě na ideové či programové přístupy. Dotazník bude použit v seminární práci.
Děkuji za Váš čas.
Petr Šedivý
Student MKPR - FSV UK
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se s termínem Politický marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tento termín je pro mě nový. | 16 | 40 % | 40 % |
Termín znám a rozumím mu. | 13 | 32,5 % | 32,5 % |
S termínem jsem se setkal/a, ale nejsem si jist/a jeho významem. | 11 | 27,5 % | 27,5 % |
2. Víte čím se zabývá Politický marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 21 | 52,5 % | 52,5 % |
Ne | 19 | 47,5 % | 47,5 % |
3. Myslíte si, že jste ovlivněni Politickým marketingem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 16 | 69,57 % | 40 % |
Ne | 7 | 30,43 % | 17,5 % |
4. Myslíte si, že strany v České Republice využívají Politický marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 14 | 60,87 % | 35 % |
Většina | 5 | 21,74 % | 12,5 % |
Některé | 4 | 17,39 % | 10 % |
5. Jaký je váš názor na Politický marketing?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
dává možnost prezentovat názory stran, jen je někdy využíván ke lži
dfgfdgdfgdbdfbdf
Jde o to, aby nebyl manupulativní a demagogický.
Je to podraz a podvod na lidi, jenomže to není zakázané a tak i když to je nemorální, tak bohužel to tady máme.
Je nezpochybnitelnou součástí politiky, bez něj by politika nebyla takovou, jaká je.
Je to způsob, jak přimět voliče, aby nevolili obhajovatele svých zájmů, ale ty, kdo se uměli lépe prodat.
Jedná se pouze o další cestu, jak zvýšit preference politických stran.
kladný
nemám žádný objektivní názor
Nevím, o co přesně se jedná, ale na základě názvu soudím, že se to bude týkat ne úplně pravdivých reklam apod. s cílem získání většího zisku, s čímž já zásadně nesouhlasím. Základem všeho a to ve všech sférách by mělo být jednání narovinu, žádné triky.
Politický marketing je zneužitelný, ale reálnou součástí politického boje o voliče
Politický marketink má smysl pouze když se zaměřuje na širokou škálu lidí,v tom momentě je efektivní,nezaměřuje se na jedince ale na masu proto používá masových prostředků a jedince který si zakládá na faktech či politické ideologie ( např.volebního programu) nemá valný vliv.
Politika není business a politická strana by tedy neměla řešit pouze ta témata, kterými získá voliče, viz. ANO 2011.
prdy
Pro volené strany nutný, pro občany neetický.
prostředek manipulace voličů, nehledě na opravdový program strany - většinou plané, líbivé sliby, které přitáhnou názor většiny
součást politiky
v Čechách je velmi agresivní, pomlouvačný a mnohdy vulgární (co se týče volebních kampaní). Jediná strana, u které jsem toto nezaznamenala je Strana zelených. pozn. k ot. č. 11: je to etické pokud, se dodržují základní morální hodnoty.
v ČR je směšný
V dnešní době asi nezbytnost pro úspěch ve volbách vzhledem k tomu, že spousta voličů jen pasivně přijímá informace, které k nim samy dolehnou prostřednictvím facebooku a jiných sociálních sítí. Je ale nutné nepřekročit hranici, kdy "zdravou" míru informovanosti o volebním programu a dejme tomu i sympatiích daného kandidáta nepřesáhne nesnesitelná otravnost, která dokáže spíš odradit.
významně ovlivňuje dění v zemí
6. Má Politický marketing pozitivní vliv na demokracii?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedá se kategoricky určit | 11 | 50 % | 27,5 % |
Ne | 8 | 36,36 % | 20 % |
Ano | 3 | 13,64 % | 7,5 % |
7. Které strany využili v posledních volbách do poslanecké sněmovny (2013 ) Politický marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO2011 | 19 | 86,36 % | 47,5 % |
ČSSD | 17 | 77,27 % | 42,5 % |
TOP09 | 17 | 77,27 % | 42,5 % |
ODS | 16 | 72,73 % | 40 % |
Úsvit přímé demokracie Tomio Okamury | 16 | 72,73 % | 40 % |
Strana Zelených | 12 | 54,55 % | 30 % |
SPOZ | 11 | 50 % | 27,5 % |
KDU-ČSL | 10 | 45,45 % | 25 % |
KSČM | 8 | 36,36 % | 20 % |
Prakticky každá strana jen do jiné míry a s jinou efektivností. | 1 | 4,55 % | 2,5 % |
a všichni ostatné | 1 | 4,55 % | 2,5 % |
se zbývajícími si nejsem jist, ale do jisté míry také | 1 | 4,55 % | 2,5 % |
8. Myslíte si, že výhra politického hnutí ANO2011 byla způsobena právě využitím Politického marketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 17 | 77,27 % | 42,5 % |
Ne | 5 | 22,73 % | 12,5 % |
9. Myslíte si, že je správné používat marketingové strategie k ovlivnění volebních prefencí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 13 | 59,09 % | 32,5 % |
Ne | 9 | 40,91 % | 22,5 % |
10. Přemýšleli jste někdy nad etickou stránkou politického marketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 18 | 81,82 % | 45 % |
Ne | 3 | 13,64 % | 7,5 % |
Problematika mě nezajímá | 1 | 4,55 % | 2,5 % |
11. Je tedy Politický marketing etický?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 12 | 54,55 % | 30 % |
Ne | 10 | 45,45 % | 25 % |
12. Váš věk?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 11 | 57,89 % | 27,5 % |
45+ | 3 | 15,79 % | 7,5 % |
26-30 | 3 | 15,79 % | 7,5 % |
30-45 | 2 | 10,53 % | 5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.