Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika reklamy

Etika reklamy

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Václavíková
Šetření:03. 02. 2010 - 15. 02. 2010
Počet respondentů:32
Počet otázek (max/průměr):4 / 3.94
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:18,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Je podle Vás reklama etická? Odpovídejte zde... :-)

Odpovědi respondentů

1. Je reklama etická?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím1443,75 %43,75 %  
spíše souhlasím618,75 %18,75 %  
souhlasím515,63 %15,63 %  
nesouhlasím412,5 %12,5 %  
nevím39,38 %9,38 %  

Graf

2. Proč? (okomentujte svou odpověď na první otázku)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

80% reklam podle mého názoru je etických

ale nevadí mi to ... když člověk ví, co chce, nenechá se ovlivnit :)

Ať si každý dělá, co chce. Na reklamách nic neetického nevidím.

cílem není etičnost samotné reklamy, ale prodejnost prezentovaného výrobku

Co by na ní mělo být etického??? A navíc...reklamy na vložky, ty obvzláště nejsou etické.

Často mám pocit, že je klamavá, či přímo lživá, používá lidi jako oběti. Nelíbí se mi "oblbování" seniorů a dětí.

Je nutné informovat.

je převážně zaměřena na děti

Je třeba o sobě dát vědět

Jenom předvádí novinky, které se musí vštípit lidem do hlavy, aby si je co nejdříve koupily.

Každý výrobce má právo nabízet svůj produkt. Problém je spíš v tom, že tvůrce některé reklamy neumí udělat jinou, lepší reklamu - viz kdysi reklama na fidorku, ve které dítě házelo touto čokoládou a ohrožovalo okolí. Dále je problém v tom, že j je reklam všude moc.

manipuluje lidma

moc na ne nekoukam

neinformuje, ale vymývá mozek a kromě toho obtěžuje - poutá pozornost řidičů, kdežto telefonování atd. je zakázáno

Někdy bývá pod hranou vkusu, sprostota,vulgarismy.

Někdy je dobrá - například upozornění na různé akce apod., tedy její informační hodnota. Ale úroveň, na kterou se posunula (obcházení racia člověka), je již odpudivá.

Některé komentáře, odůvodnění, záběry apod. skutečně zabíhají až na hranici základních etických "norem"

nevím...........jak která

Obtěžuje mě, jsem pro zrušení všech reklam v okolí ulic a silnic.

pro každého je etika věc názoru, mě osobně se nelíbí představování žen v reklamě nebo reklamy na alkohol

Protože nabízí zboží a služby, o které by mohli mít lidé zájem.

Přijde mi, že především v ČR jde nejčastěji o klamavou reklamu

reklama často využívá nevědomosti lidí a útočí i na děti, popř staré lidi, kteří se nechají lehce ovlivnit.

to nevím

To záleží na tom, o kterou reklamu se jedná...

V reklame nikdy nešlo o etiku, reklama má pritiahnuť ľudí a preto často musí šokovať..tým pádom sa často stáva, že reklama je neetická.

vetsinou v ni neni nic zavadneho

většinou je lživá

vtíravost

Vytváří virtuální světy, které prezentuje jako skutečné a tím podněcuje k většímu konzumu.

3. Je etická reklama na alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1031,25 %31,25 %  
spíše nesouhlasím928,13 %28,13 %  
spíše souhlasím515,63 %15,63 %  
nevím412,5 %12,5 %  
souhlasím412,5 %12,5 %  

Graf

4. Proč? (okomentujte svou odpověď na třetí otázku)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

alkohol je droga...

dlouho jsem zadnou nevidel

Etická a poučná je, pokud je tam natočen umírající cirhotik.

kdyby politik chtěl snížit počet alkoholiků, může ho zdražit, zvýšit daň na alkohol. Reklamy bych do toho netahala.

Měla by být výrazně omezena tak, aby člověka nenutila kupovat si alkohol. Jen v případě, kdy už je rozhodnut koupit si jej, pak ať se reklama klidně snaží propagovat svůj výrobek. Ne dřív. Takhle nějak si představuji ideál. Samozřejmě nesplnitelný ;o)

mnohdy může být zejména mladšími a nezletilými vnímána jako cestu, jak uniknout od problémů, jak mít více přátel, jak být in apod.:(

možná podporuje sklony k alkoholismu či podvědomě vyvolává pocit vnitřního uspokojení

Myslím si,že alkohol není neetická záležitost.

Na alkohol by reklama neměla existovat

Na tyto reklamy nejvíce reagují děti

narušení morálky

Některé reklamy nejsou neetické. Například reklama na šampanské bohemia sekt, která se vysílá pouze několi dní v prosinci, když je to právě aktuální.

Nelíbí se mi, ale chápu, že je třeba o sobě dát vědět

Nevidím problém, reklama na alkohol po 22:00 je v poriadku.

neznám žádnou , která by byla neetická........

Osobně bych reklamy na alkohol zakázala... samozřejmě nevím, zda to sníží jeho konzumaci, ale aspoň lidi nebudou používat ty šílené, rádo by vtipné hlášky z těchto reklam... Třeba reklama na "nový" alko nápoj mě děsí, spousta lidí si ho dá jenom proto, že to bylo v reklamě. Navíc to vidí i děti...

podporuje alkoholismus a mnohdy ji vidí i děti.

Podporuje prodej nápojů.

Podprahově říká lidem to, že pití je skvělá činnost.

podsouvá lidem pití alkoholu jako něco nezávadného

propaguje zdravi skodlive veci

Protože propaguje návykovou látku.

protože skoro nikde neuvádí, co to s člověkem udělá

reklama obecně není etická

to nevím

to samé... akorát u těch méně stabilních povah to má horší následky než v předchozím případě :D

viz 2

Všechny reklamy jsou stejné; žádná mě nepřesvědčí. Koupím si co budu chtít JÁ.

Záleží na obsahu reklamy, ale alkohol je tolerovaná droga jako cigarety, které svou reklamu mají zakázanu.

Zboží, jako každé jiné.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Václavíková, L.Etika reklamy (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://etika-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.