Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika v reklamě

Etika v reklamě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Šindlář
Šetření:13. 04. 2011 - 13. 04. 2011
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak se společnost staví k reklamě a jestli řeší etické problémy reklamy.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5760 %60 %  
muž3840 %40 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-307882,11 %82,11 %  
18-201313,68 %13,68 %  
31-4044,21 %4,21 %  

Graf

3. Vámi nejvýše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské vzdělání7275,79 %75,79 %  
vysokoškolské vzdělání2122,11 %22,11 %  
základní vzdělání22,11 %2,11 %  

Graf

4. Máte rád(a) reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5962,11 %62,11 %  
ano3637,89 %37,89 %  

Graf

5. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7882,11 %82,11 %  
ne1717,89 %17,89 %  

Graf

6. Kde se stýkáte s reklamou nejčasteji?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
v novinách, časopisech,...3.8532.694
v televizi2.6214.656
v rádiu4.0212.315
na otevřených prostranstvích (billboardy,...)3.7371.794
na internetu3.1262.847
v reklamních letácích4.82.118
v mobilním telefonu5.8424.786

Graf

7. Jak reagujete na reklamní sdělení,např. v TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přepnu na jiný kanál4042,11 %42,11 %  
snažím se dokončit jinou práci než zkončí reklamní blok2728,42 %28,42 %  
odcházím od TV99,47 %9,47 %  
sleduji reklamní blok88,42 %8,42 %  
diskutuji s přáteli33,16 %3,16 %  
vypnu zvuk u tv11,05 %1,05 %  
ak je to reklama na okruh mojho zaujmu,tak si pozr11,05 %1,05 %  
ak je vtipná, si ju pozriem, inak prepnem kanál11,05 %1,05 %  
seru na to11,05 %1,05 %  
záleží, co je to za reklamu11,05 %1,05 %  
vypnu zvuk a věnuji se PC11,05 %1,05 %  
snažím se dokončit jinou práci než SKONČÍ reklamní11,05 %1,05 %  
na zábavné reklamy se podívám, ostatní ne11,05 %1,05 %  

Graf

8. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
humor6669,47 %69,47 %  
nápaditost6164,21 %64,21 %  
hudba3132,63 %32,63 %  
prostředí ve kterém se reklama odehrává 1111,58 %11,58 %  
erotický motiv88,42 %8,42 %  
doporučovatel (děti, odborníci, celebrity)11,05 %1,05 %  
originalita11,05 %1,05 %  
nic11,05 %1,05 %  
Celkový dojem reklamy, vkusnost...11,05 %1,05 %  

Graf

9. Co Vám na reklamě vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je všude,kam se podívám4951,58 %51,58 %  
uměle vytvořené situace2728,42 %28,42 %  
erotické motivy66,32 %6,32 %  
strach44,21 %4,21 %  
absurdita některých reklam, např. aviváž v kabelce11,05 %1,05 %  
doporučovatelé11,05 %1,05 %  
V televizi je hlasitá,oproti filmu11,05 %1,05 %  
hlasitost v TV a rádiu11,05 %1,05 %  
Když dělá z lidí hlupáky11,05 %1,05 %  
směšnost přdkládaných informací11,05 %1,05 %  
casto sa opakujuce reklamy11,05 %1,05 %  
špatná reklama11,05 %1,05 %  
Když je nenápaditá - viz reklama na prací prášek11,05 %1,05 %  

Graf

10. Máte paměť na reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6871,58 %71,58 %  
ne2728,42 %28,42 %  

Graf

11. Znáte reklamy BESIPu, reálně ukazující následky autonehod(Nemyslíš, zaplatíš!)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9397,89 %97,89 %  
ne22,11 %2,11 %  

Graf

12. Jak na Vás tato kampaň působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je poučná,dávám si větší pozor7376,84 %76,84 %  
mám z ní strach1010,53 %10,53 %  
příjde mi neetické takové věci vidět v televizi33,16 %3,16 %  
nic22,11 %2,11 %  
řeknu si, jak je to smutné, ale jezdím stejně11,05 %1,05 %  
nepoznám túto reklamu11,05 %1,05 %  
neutrálně11,05 %1,05 %  
velmi důlezitá kampan, velmi ocenuji11,05 %1,05 %  
nijak zvlášť, ake i taj si clovek par veci uvedomi11,05 %1,05 %  
Myslím, že nemá požadovaný účinek. 11,05 %1,05 %  
Nezajímavě11,05 %1,05 %  

Graf

13. Slyšeli jste někdy o Radě pro reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6467,37 %67,37 %  
ano3132,63 %32,63 %  

Graf

14. Podali jste u Rady pro reklamu někdy stížnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6467,37 %67,37 %  
netušil(a) jsem,že to je možné3132,63 %32,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Vámi nejvýše dosažené vzdělání?

4. Máte rád(a) reklamy?

5. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

6. Kde se stýkáte s reklamou nejčasteji?

7. Jak reagujete na reklamní sdělení,např. v TV?

8. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

9. Co Vám na reklamě vadí?

10. Máte paměť na reklamy?

11. Znáte reklamy BESIPu, reálně ukazující následky autonehod(Nemyslíš, zaplatíš!)?

12. Jak na Vás tato kampaň působí?

13. Slyšeli jste někdy o Radě pro reklamu?

14. Podali jste u Rady pro reklamu někdy stížnost?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Vámi nejvýše dosažené vzdělání?

4. Máte rád(a) reklamy?

5. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

6. Kde se stýkáte s reklamou nejčasteji?

7. Jak reagujete na reklamní sdělení,např. v TV?

8. Co Vás na reklamě nejvíce zaujme?

9. Co Vám na reklamě vadí?

10. Máte paměť na reklamy?

11. Znáte reklamy BESIPu, reálně ukazující následky autonehod(Nemyslíš, zaplatíš!)?

12. Jak na Vás tato kampaň působí?

13. Slyšeli jste někdy o Radě pro reklamu?

14. Podali jste u Rady pro reklamu někdy stížnost?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šindlář, M.Etika v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://etika-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.