Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Experiment: zobecňování informací
Experiment: zobecňování informací
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Urban |
---|---|
Šetření: | 20. 12. 2014 - 19. 01. 2015 |
Počet respondentů: | 311 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 13.51 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 81 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem tohoto výzkumu je zkoumat, jakým způsobem lidé využívají známé informace k tomu, aby na jejich základě odhadli skutečnosti, které jim nejsou přímo známé.
Tento výzkum je realizován Dr. Janem Urbanem, který působí na Centru pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy v Praze a na katedře Environmentálních studií Masarykovy Univerzity v Brně.
Tohoto výzkumu se může zúčastnit jakýkoli uživatel internetu.
Výzkum probíhá následovně. Nejdříve Vám ukážeme fotografii trávníku, který se nachází před domem jistého člověka. Vy si tento obrázek dobře prohlédnete a zkusíte si představit, že tento trávník pozorujete vlastníma očima.
Následně se Vás zeptáme, jak tento trávník vnímáte a jaké jsou Vaše představy o domu a dalších objektech, které tento trávník obklopují, ale které nejsou na fotografii zobrazeny.
Vyplnění dotazníku trvá přibližně 6 minut. Vaše účast v tomto výzkumu je dobrovolná a vyplňování dotazníku můžete kdykoli ukončit.
V rámci výzkumu nebudeme zjišťovat žádné citlivé informace ani osobní údaje. Výzkum nezjišťuje ani žádné jiné informace, podle nichž by bylo možné identifikovat Vaše odpovědi. Data z výzkumu budou po skončení výzkumu veřejně přístupná na stránkách www.vyplnto.cz.
Vaše dotazy nebo komentáře můžete zasílat na: jan.urban@czp.cuni.cz
Tím, že budete pokračovat ve vyplňování dotazníku dáváte najevo, že jste si tyto informace přečetl/a a s podmínkami výzkumu souhlasíte.
Odpovědi respondentů
1. Děkujeme Vám za Vaši ochotu odpovědět na naše otázky. Pro potřeby našeho výzkumu je důležité, aby lidé věnovali otázkám pozornost a neodpovídali náhodně. Z tohoto důvodu musíme vyřadit odpovědi těch respondentů, kteří otázkám pozornost nevěnují. V našem dotazníku se proto objevují otázky, které mají za cíl zjistit, jestli respondenti čtou pozorně naše otázky.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozumím. | 312 | 100 % | 100,32 % |
2. Jste...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 222 | 71,15 % | 71,38 % |
Muž | 90 | 28,85 % | 28,94 % |
3. Kolik je Vám let? Vypište prosím číslicí:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24 | 23 | 7,37 % | 7,4 % |
22 | 21 | 6,73 % | 6,75 % |
23 | 20 | 6,41 % | 6,43 % |
21 | 18 | 5,77 % | 5,79 % |
25 | 18 | 5,77 % | 5,79 % |
18 | 18 | 5,77 % | 5,79 % |
27 | 16 | 5,13 % | 5,14 % |
20 | 15 | 4,81 % | 4,82 % |
26 | 15 | 4,81 % | 4,82 % |
19 | 13 | 4,17 % | 4,18 % |
ostatní odpovědi | 135 | 43,27 % | 43,41 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 28.17 |
Minimum: | 17 |
Maximum: | 53 |
Variační rozpětí: | 36 |
Rozptyl: | 85.79 |
Směrodatná odchylka: | 9.26 |
Medián: | 25 |
Modus: | 24 |
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 138 | 44,23 % | 44,37 % |
Vysokoškolské | 127 | 40,71 % | 40,84 % |
Základní | 38 | 12,18 % | 12,22 % |
Středoškolské bez maturity | 9 | 2,88 % | 2,89 % |
5. Jaká je Vaše oblíbená barva?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zelená | 259 | 83,01 % | 83,28 % |
Červená | 247 | 79,17 % | 79,42 % |
Modrá | 27 | 8,65 % | 8,68 % |
Černá | 27 | 8,65 % | 8,68 % |
Jiná | 15 | 4,81 % | 4,82 % |
Bílá | 9 | 2,88 % | 2,89 % |
Růžová | 8 | 2,56 % | 2,57 % |
6. Kdy se narodila Vaše matka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [V lichý měsíc lichého roku → otázka č. 7, V sudý měsíc lichého roku → otázka č. 8, V lichý měsíc sudého roku → otázka č. 9, V sudý měsíc sudého roku → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V lichý měsíc lichého roku | 93 | 29,81 % | 29,9 % |
V lichý měsíc sudého roku | 84 | 26,92 % | 27,01 % |
V sudý měsíc sudého roku | 71 | 22,76 % | 22,83 % |
V sudý měsíc lichého roku | 64 | 20,51 % | 20,58 % |
7. Prohlédněte si prosím dobře tuto fotografii trávníku. Až budete mít fotografii dobře prohlédnutou, potvrďte to a pokračujte na další otázku.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
Fotografii jsem si prohlédl.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografii jsem si prohlédl. | 93 | 100 % | 29,9 % |
8. Prohlédněte si prosím dobře tuto fotografii trávníku. Až budete mít fotografii dobře prohlédnutou, potvrďte to a pokračujte na další otázku.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
Fotografii jsem si prohlédl.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografii jsem si prohlédl. | 64 | 100 % | 20,58 % |
9. Prohlédněte si prosím dobře tuto fotografii trávníku. Až budete mít fotografii dobře prohlédnutou, potvrďte to a pokračujte na další otázku.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
Fotografii jsem si prohlédl.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografii jsem si prohlédl. | 84 | 100 % | 27,01 % |
10. Prohlédněte si prosím dobře tuto fotografii trávníku. Až budete mít fotografii dobře prohlédnutou, potvrďte to a pokračujte na další otázku.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Multimediální soubory v této otázce:
Fotografii jsem si prohlédl.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografii jsem si prohlédl. | 71 | 100 % | 22,83 % |
11. Jaká je podle Vašeho odhadu průměrná výška tohoto trávníku? Vypište prosím číslem výšku v cm.
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 43 | 13,78 % | 13,83 % |
5 | 40 | 12,82 % | 12,86 % |
15 | 31 | 9,94 % | 9,97 % |
20 | 27 | 8,65 % | 8,68 % |
30 | 24 | 7,69 % | 7,72 % |
7 | 18 | 5,77 % | 5,79 % |
8 | 17 | 5,45 % | 5,47 % |
4 | 16 | 5,13 % | 5,14 % |
25 | 15 | 4,81 % | 4,82 % |
3 | 12 | 3,85 % | 3,86 % |
ostatní odpovědi | 69 | 22,12 % | 22,19 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 13.44 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 40 |
Variační rozpětí: | 37 |
Rozptyl: | 77.23 |
Směrodatná odchylka: | 8.79 |
Medián: | 10 |
Modus: | 10 |
12. Je trávník zobrazený na obrázku spíše svěží nebo povadlý?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Velmi svěží vs. Velmi povadlý | 1-2-3-4-5-6-7 | 3.497 | 2.237 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
13. Jak se Vám tento trávník líbil?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Vůbec se mi nelíbil vs. Velmi se mi líbil | 1-2-3-4-5-6-7 | 4.138 | 2.644 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
14. A myslíte si, že by se takový trávník líbil většině lidí ve Vašem okolí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Vůbec by se nelíbil vs. Velmi by se líbil | 1-2-3-4-5-6-7 | 3.737 | 2.046 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
15. Tento trávník můžeme najít u jednoho z následujících domů. Zkuste si tipnout u kterého.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dům s podlahovou plochou 120 m2 | 173 | 55,45 % | 55,63 % |
Dům s podlahovou plochou 350 m2 | 139 | 44,55 % | 44,69 % |
16. Člověk, který vlastní tento trávník, má také automobil. Zkuste si tipnout, který z následujících dvou automobilů vlastní.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Automobil 1 | 267 | 85,58 % | 85,85 % |
Automobil 2 | 45 | 14,42 % | 14,47 % |
17. Zkuste si prosím tipnout hlavní hypotézu tohoto výzkumu...
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
?
???
.
...
Asociace a stereotypy lidí na základě majetku/vzhledu.
Bez nalosti faktů a existence souvislosti člověk přesto zvolí odpověď. Ta tedy spíše vypovídá o něm, než o tom, informacích a reálném rozhodovacím procesu.
bohatí nemají čas, aby se starali o trávník
Clovek, ktery ma vetsi dum a drahsi auto (t.j. vic penez) by si dal vic zalezet na tom, aby ten travnik byl rovne a kratce zastrizen.
Čím bude trávník hezčí a upravenější, tím si budou lidé myslet, že patří movitějšímu majiteli.
Čím hezčí trávník, tím větší bohatství majitele.
čím vyšší trávník, tím větší plocha domu a vyšší zdvih vozidla
Člověk je na základě jednoho znaku schopen vyvodit ostatní znaky celku pomocí logického myšlení na základě znalosti sociokulturního kontextu.
Domýšlení - na základě kusé informace (fotografie trávníku) lidé usuzují na další charakteristiky majitele - zda trávním patří k rodinnému domu či spíše k domu, kde bydlí více rodin, jaké auto má majitel neposekaného a prakticky neupraveného trávníku.
Důležitost zeleného trávníku =zbytečnost
Fakt mne nic nenapada
fakt nevim
generalizace a prejimani cizich nazoru, vyse ovlivnitelnosti nasich nazoru prostrednictvim medii
hihih
Hlavni hypotezou by mohlo byt, ze ziskani prvotniho nazoru o situaci ovlivnuje hodnoceni dalsich situaci v danem kontextu.
Hlavní hypotézou je, že lidé ekologicky smžšlející, kterým se líbí obyčejná neupravovaná tráva, preferují normální auta a jsou poslušnější a zdatnější čtenáři.
Hodnocení věcí nebo lidí jen podle malé části, kterou známe nebo vidíme. Zařazování do "škatulek".
hypotéza: jak jsou lidé při vyplňování dotazníků pozorní? Jak jej berou vážně? Jak hodnotí druhého člověka (často nesprávně a neobjektivně) podle pár indicií?
hypotézou je zřejmě to, že lidé zobecňují podle určitých kriterií (např. vysoká tráva=neupravená zahrada-nemá na to čas? nebo na to nemá peníze? Líbí se mu to takhle? a v návazosti na tyto informace aplikovat "je chudý nebo bohatý, má takové auto...."
Hypotézou je, že výběrový rozptyl dat získaných tímto dotazníkem bude odpovídat normálnímu rozdělení s velmi malým rozptylem. Hypotéza se zřejmě bude testovat testem o rozptylu normálního rozdělení na hladině významnosti 5% (jak je většinou obvyklé) *Mnaw
chcete asi zjistit, jací jsme snobové, jinak mě nic nenapadá
informacie
jak moc si spojuji informace dohromady
Jak se jmenovala domovníkova babička
Jak si člověk vybaví celek na základě jediného fragmentu. Špatný trávník = chudší majitel = menší dům = horší auto.
Jak si lide predstavuji nebo hodnoti sve okoli jen na zaklede nekolika ci jedne informace, kterou o nem vedi
Jak si lidi čtou všechny informace, jak moc přeskakují a atd.
jak souvisí velikost majetku člověka s péčí o tento majetek
Jan Urban vyfotil vlastní trávník před vlastním domem a sleduje reakce okolí.
Je první dojem hlavním kritériem při rozhodování a tvorbě vlastního názoru?
je to složité řešení nějakého jednoduchého problému, hledá to nějaký vysokoškolák
je, že se člověk nechá lehce zmanipulovat (oblbnout), tak jak zadavatel potřebuje. Stačí jen vhodné nasměrování k cíli ...
Jsou lidé schopni vnímat celek a zároveň detaily? Jak velka část výzkumného vzorku je schopna řídit se instrukcemi?
Kdo má velký dům má i na zahradníka
kdo se nestará o trávník. nemůže mít drahé auto :)
Kdo ví, ale oproti jiným dotazníkům jsem tenhle skutečně vnímala během vyplňování
Klišé v hodnocení
korelace mezi bohatstvím a ochotou starat se o své okolí :-P
Lidé jsou domýšliví
Lidé jsou schopní si domýšlet informace na základě zkušenosti.
Lidé mají tendenci uvádět do souvislosti méně udržované a přírodněji vyhlížející prostředí s vlastnictvím menší nemovitosti a praktičtějšího vozu (ať v důsledku ležérnějšího přístupu nebo přírodě bližšího a ekologičtějšího přístupu), naopak u vlastníků luxusních domů a automobilů očekávají precizní úpravu okolí jejich nemovitosti.
lidé neumějí zevšeobecňovat
Lidé pořádně nečtou dotazníky...
Lidé se rozhodují na základě předsudků.
Lide zobecnuji
Lidé zobecňují informace a soudí dle předsudků.
Mám několik návrhů na možné hypotézy: Lidi si budou myslet, že ostatním lidem by se ten trávník líbil stejně jako jim samotným. Takže nedají třeba, že jim se líbí hodně, ale ostatním moc ne. Další by mohla být, že větší část lidí nezaškrtne červenou a zelenou barvu, protože pořádně nečtou. A poslední... těm, kterým se trávník líbil dají větší rozlohu domu a "hezčí, dražší" (to druhé) auto. Jsem zvědavá, co to nakonec bude.
Možná zkoumání předsudků typu, že má finanční situace jednotlivce/rodiny vliv na to, jak moc se starají i o své okolí.
Možná, že když nemáme všechny informace, nemáme soudit druhé. Podle auta nepoznáš člověka.
Myslím že jde o poukázání na fakt, jak málo informací někdy stačí (foto trávníku) k tomu, aby si lidé "vydedukovali" jaký dům u něj stojí či jakým autem se k trávníku jezdí.
Na základě dojmu, který působí při prvním "setkání" s osobou lze odhadnout nějaké její další vlastnosti.
Na zaklade par (mozno bezvyznamnych) detailov si robime obraz o vsetkom okolo. Pricom to vobec nemusi suvisiet..
nebyl to travnik
něco o stereotypech, zobecňování
nemá čas trávník udržovat
nemám ponětí
Nemám tuchy.
Nenepadá mě přesné znění hypotézy.
Není trávník jako trávník :)
nešlo o uváděné zobecňování informací ;)
netuším
netuším
netuším
netuším :)
netuším ....
Nevim
Nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím.
nic mne nenapadá
no zda je člověk na prachy
Odhad majetku člověka na základě toho, jak je jeho trávník udržován, hádám. A jelikož jsem tipovala menší dům a levnější automobil odhaduji, že chudší člověk = méně peněz na udržování okolí domu...? Velké domy mívají většinou udržované okolí s nízkými, hezkými trávníky? Nebo že chudší lidé jsou nepořádnější? Nemají vlastní zahradníky apod.? A že ostatní lidé budou uvažovat podobně. (Pokud o tom uvažovat vůbec budou.)
Odhadnout, zda si respondent myslí, že ve větším domě bydlí bohatší lidé.
odvozování dalších údajů na základě subjektivního působení primárního údaje
Opravdu netuším...
opravdu nevím
opravdu nevím :-) a ani mě to moc nezajímá :-)
Osklivy travnik = chudi (chudsi) lide.
osobní preference jednotlivých zájmových skupin
patrně zjistit, zda tráva umí být červená
Podle stavu trávníku jsme schopni zařadit majitele tohoto trávníku do chudší vrstvy obyvatel. Děláme názory o lidech aniž bychom je znali.
podle trávníku poznám jeho majitele, jeho zvyky, bohatství a podobně... škaredý trávník=chudý člověk
Podle úpravy trávníku před domem lidé hodnotí i sociální status uživatele domu.
Pre vacsinu ludi znamena pohlad na zanedbany zovnajsok nizsie financne prijmy
Predsudky
prostě a zkrátka nevím
Průzkum stereotypů ?
předpokládám, že účelem bylo zobecnění, tj. fakt že nešlo o pečlivě udržovaný trávník (o který by se staral zahradník, ti jsou zpravidla zaměstnáváni bohatšími lidmi s velkými baráky a luxusními sporťáky).
Představivost lidí
předsudky?
Předsudky...
Příjmy lidí, rozdíly mezi chudou,střední a bohatou třidou
Rozhodování
sdsdsdsdssdsd
sledování pozornosti a souvislostí
sleduje se čtení otázek - zadání jinak to moc nechápu, trávník nebyl trávník, ale nějaký jiný porost a určovat podle "trávy" plochu? to už vůbec ne, zrovna tak jako automobil majitele ... - čeho vlastně?
snad souvislosti a vyjímky potvrzující pravidlo :-/
Snad to, že neupravený trávník najdeme spíše u chudších lidí, zatímco bohatší ho mají vždy pečlivě posekaný. Proto předpokládáme, že bude u menšího domu a majitel má levné auto. Určitě to ale neplatí o chatových osadách. Tam sekají všichni.
Souvislost mezi postavením (příjmy) člověka a možností si dovolit zahradníka? :)
souvislost vzhledu a upravenosti zahrady (trávníku) v souvislosti s "majetností" a životním style potenciálního majitele pozemku, je kladen důraz na pozornost a všímavost respondentů
Ta je snad uvedena na začátku dotazníku. Zjistit míru pozornosti čtenařů.
tento (pravděpodobně psychologický) výzkum podle mě mapuje vizuální paměť respondenta, jak moc se dokáže soustředit na detaily a roli určitě bude hrát i čas vyplňování dotazníku
Tento výskum sa mi zdal byť pomerne psychologický. Myslím si, že cieľom tohoto výskumu je zistiť čo si pod určitými pojmami ľudia predstavujú, domýšľajú a dedukujú.
Teorie etiketizace
test odhadu a pozornosti
téžko říct
To co je vnímám osobně spíše negativně se projeví i v mém následujícím hodnocení zdánlivě nesouvislých věcí
to, jestli lidé dávají pozor, jinak jsem moc nepochopila ten význam... Přišlo mi to jako test o ničem..
To, že lidé si vytváří úsudek o svém okolí na základě minima informací, které navíc mohou být dost zkreslené.
tráva
Trávník nevypadá dobře, majitel nepatří k movitým, bohatým lidem.
Trávník, který je neupravený a vysoký, je na pozemku chudšího člověka.
Trochu málo informací na nějaký solidní závěr. Ale jako tip třeba: "Kde se umí (tj. má schopnosti a zájem) o sebe postarat, ten se stará i o své okolí."
U fotografie trávníku nebo v některém textu byla na nenápadném místě ukrytá informace o majiteli trávníku? :)
Ukrutně tajný podprahový výzkum kryptonacistů!
Upřímně, nejsem si jistá. Trávník je nesekaný, ale vcelku čerstvý. připadá mi spíš divočejší. Snažíte se zjistit, kdo podle našich představ nemá čas/chuť se o trávník starat. Nicméně to je problém - bohatec s velkým domem a rychlým autem by čas neměl, ale třeba by měl zahradníka. Naopak méně movitý jedinec by mohl na péči o trávník taky z vysoka kašlat. Takže si nejsem jista.
uspěchané předčasné závěry
věci vytržené z kontextu ovlivňují celkový náhled na předmětný subjekt
venkovský charakter trávníku, z toho vyplývá prostý venkovský člověk a ne milionář s velkým domem a autem
veškeré uvedené údaje budou zveřejněny, není vhodné je uvádět,s otázkama se obracet na mail autora výzkumu
Vliv společnosti na vnímaní okolí
všímavost k životnímu prostředí
Vůbec nemám představu
vůbec netuším na co to bude dobré :)
Vůbec nevím. Jsem totálně zmatená...
Výkum určitě nějakou hypotézu má, ale nejsem si jistý jakou. Pochopil jsem první otázku ohledne toho, jestli lidé čtou zadání, avšak část s trávníkem mi není jasná. Možná něco ve smyslu jak jsou lidé schopní soudit podle nepodstatné informace (hodnota auta a velikost domu podle fotky trávy)? Nevím, zda budete mít k dispozici časové hodnoty, kolik kdo ztrávil času u konkrétních otázek. Poté možná nějaká údaje s časem by mohli být také relevantní pro výzkum.
vztah o své okolí ve vztahu k finančním možnostem
Zda a jak lidé zobecňují informace, které přijímají.
Zjistit jaký má člověk odhad na osatní.
Zjistit, jestli lidi čtou jen otázku (napsanou tučně), nebo i text psaný "tence" :))
zjistit, kolik lidí % má spojenou situaci zahrada - velký dům - drahé auto... nebo jen všechny pořádně vytrollit.
zjištění názoru na člověka dle péče o jeho okolí
Zjištění, zda lidé s neupraveným trávníkem (zahradou) mají levnější auta.
zkoušíte lidi jak reagují, máte docela početnou kohortu, nejsou to sice přímo Big Data, ale určitě z toho něco vydumáte, nebo si doplníte i jiné, již proběhlé výzkumy a váš statistik si pohraje a bude mít výdělek a může ukázat aktivitu.
zobecňování zaměřené na majetkové poměry
Zřejmě jde o nějaké zjišťování hodnot důležitých pro určitý typ lidí.
Že kdo nemá na sporťáky, se s trávníkem moc nesere a ten kdo na sporťák má, dá si všude dlažbu... :)
Že lidé dokážou extrapolovat pěkné blbosti.
Že si lidé tvoří předsudky na základě celkem nerelevantní informace? Možná, že podle trávníku si zloději vytipují movitější oběti? (proč by koukali na dům, když dokáží majitele přesně analyzovat podle trávníku :) )
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.