Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porovnání expresních kurýrních služeb v ČR

Porovnání expresních kurýrních služeb v ČR

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Hanáková
Šetření:16. 11. 2014 - 23. 11. 2014
Počet respondentů:49
Počet otázek (max/průměr):16 / 12.24
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:75,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

vítám vás u dotazníku, který slouží jako podklad pro zpracování seminární práce. 

Dotazník je určen všem, kteří někdy v minulosti využili služeb expresních kurýrních služeb ať už pro svůj soukromý účel nebo při nákupu zboží na internetu.

Děkuji za vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?

Možnost označení více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta4692 %93,88 %  
PPL4386 %87,76 %  
DPD3162 %63,27 %  
Geis2142 %42,86 %  
IN TIME1632 %32,65 %  
MESSENGER1530 %30,61 %  
DHL24 %4,08 %  
GLS24 %4,08 %  
Speedy kuryr12 %2,04 %  
TNT12 %2,04 %  
GLS,UPS,TNT,Fedex12 %2,04 %  
Top Trans12 %2,04 %  

Graf

2. Využil/a jste někdy služeb expresní kurýrní služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4284 %85,71 %  
ne816 %16,33 %  

Graf

3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?

Možnost označení více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPL3890,48 %77,55 %  
Česká pošta3378,57 %67,35 %  
DPD1330,95 %26,53 %  
Geiss819,05 %16,33 %  
MESSENGER511,9 %10,2 %  
IN TIME37,14 %6,12 %  
GLS24,76 %4,08 %  
Speedy kuryr12,38 %2,04 %  
GLS,UPS,Fedex,TNT,Gebruder Weiss,Schenker,Dachser,DHL12,38 %2,04 %  
Top Trans12,38 %2,04 %  

Graf

4. Jak často využíváte těchto služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas - 3 až 6 do roka1842,86 %36,73 %  
zřídka - 1 až 2 do roka1228,57 %24,49 %  
pravidelně - min. každý měsíc716,67 %14,29 %  
často - 7 - 12 do roka511,9 %10,2 %  

Graf

5. Jakou kurýrní službu využíváte nejčastěji?

Pouze jedna odpověď

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPL1945,24 %38,78 %  
Česká pošta1842,86 %36,73 %  
DPD49,52 %8,16 %  
MESSENGER12,38 %2,04 %  

Graf

6. Máte osvědčenou kurýrní službu nebo využíváte pokaždé služeb jiné kurýrní služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Využívám služeb jedné společnostiotázka č. 7, Pokaždé využívám služeb jiné společnostiotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokaždé využívám služeb jiné společnosti2252,38 %44,9 %  
Využívám služeb jedné společnosti2047,62 %40,82 %  

Graf

7. O jakou společnost se jedná?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ppl1157,89 %22,45 %  
Česká pošta526,32 %10,2 %  
MESSENGER15,26 %2,04 %  
čp15,26 %2,04 %  
PPL, DPD15,26 %2,04 %  

Graf

8. Z jakého důvodu nevyužíváte služeb pouze jednoho konkrétního kurýra?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cena

Dle situace

konkurence na trhu je docela velká a k mé spokojenosti jako zákazníka využívající tyto služby chci mít přehled o jejich kvalitách.

např. Země Destinace ? GLS je dobré do Maďarska, Fedex všude, ale drahé, atd.

Nejsem s nikým úplně spokojena

Některé obchody nedávají navybranou

Nemam k tomu duvod

Nemám žadného oblíbence, je mi jedno koho si zvolím

není pokaždé k dispozici

Obvykle využiji služby té společnosti, se kterou má smlouvu dodalatel zboží, které kupuji. K odsílání zásilek ode mne využívám zpravidla Českou poštu. Důvodem je její rychlá dostupnost.

protože je tofuk

Protože někdy daná společnost není ani v nabídce internetových obchodů a také pokaždé se liší cena, takže se dívám i cenové porovnání.

Protože při některých objednávkách si kurýrní společnost nelze vybrat

Rozdíl ceny

rozdílna cena dopravy

třeba není pokaždé v nabídce e-shopů nebo je v nabídce jiná kurýrní služba za lepší cenu

volím nejlevnější a nejlepší možnost pro danou situaci

Vzdy podle toho, ktera je momentalne k dispozici

Z důvodu ceny balného/dovozného atp.

zadna kuryrni sluzba (ani PPL, ani DPD ani CP) neni dostatecne spolehliva, aby mi to stalo za to, navic zalezi na miste doruceni (zamestnani/bydliste/prekladiste) kam zasilka ma byt dorucena

záleží na ceně, dávám přednost nižší ceně

záleží na prodejci

9. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru kurýrní služby?

5 - nejvíce důležitá 1 - nejméně důležitá

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena4.191.249
Doba dodání41.429
Spolehlivost firmy4.2381.515
Dobrá pověst firmy3.8811.057
Doplňkové služby, např. platba kartou, věrností bonus, připojištění a jiné3.0711.923
Zákaznický servis31.524
Vlastní zkušenost4.1431.551

Graf

10. Měl/a jste někdy negativní zkušenost s kurýrní službou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2354,76 %46,94 %  
ano1945,24 %38,78 %  

Graf

11. O jakou negativní situaci se jednalo?

Možnost označení více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dlouhá doba dodání1263,16 %24,49 %  
nepříjemní nebo neochotný řidič1052,63 %20,41 %  
zásilka byla poškozená842,11 %16,33 %  
zásilka se ztratila421,05 %8,16 %  
vykradený balík15,26 %2,04 %  
neoznámení doručení předem15,26 %2,04 %  
ztratili mi zásilku15,26 %2,04 %  
Část zboží ze zásilky někdo ukradl15,26 %2,04 %  
řidič místo zazvonění vhodil do schránky lístek, že mě nezastihl15,26 %2,04 %  

Graf

12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1263,16 %24,49 %  
ne421,05 %8,16 %  
nevím315,79 %6,12 %  

Graf

13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1157,89 %22,45 %  
ne842,11 %16,33 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2652 %53,06 %  
muž2346 %46,94 %  
neurčité - třetí pohlaví12 %2,04 %  

Graf

15. Jaká je vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-252346 %46,94 %  
26-361224 %24,49 %  
50 a více612 %12,24 %  
37-50510 %10,2 %  
0 - 1848 %8,16 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední vzdělání s maturitní zkouškou1836 %36,73 %  
bakalářský studijní program918 %18,37 %  
magisterský studijní program714 %14,29 %  
vyšší odborné vzdělání612 %12,24 %  
základní vzdělání48 %8,16 %  
střední vzdělání s výučním listem24 %4,08 %  
doktorský studijní program24 %4,08 %  
nástavbové studium poskytující vzdělání s maturitní zkouškou24 %4,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?

  • odpověď DPD:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi DPD na otázku 3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Geis na otázku 1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?

3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?

  • odpověď Česká pošta:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?

5. Jakou kurýrní službu využíváte nejčastěji?

  • odpověď PPL:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ppl na otázku 7. O jakou společnost se jedná?

6. Máte osvědčenou kurýrní službu nebo využíváte pokaždé služeb jiné kurýrní služby?

  • odpověď Využívám služeb jedné společnosti:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ppl na otázku 7. O jakou společnost se jedná?

10. Měl/a jste někdy negativní zkušenost s kurýrní službou?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dlouhá doba dodání na otázku 11. O jakou negativní situaci se jednalo?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?

2. Využil/a jste někdy služeb expresní kurýrní služby?

3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?

4. Jak často využíváte těchto služeb?

5. Jakou kurýrní službu využíváte nejčastěji?

6. Máte osvědčenou kurýrní službu nebo využíváte pokaždé služeb jiné kurýrní služby?

7. O jakou společnost se jedná?

9. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru kurýrní služby?

10. Měl/a jste někdy negativní zkušenost s kurýrní službou?

11. O jakou negativní situaci se jednalo?

12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?

13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Jaká je vaše věková kategorie?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?

2. Využil/a jste někdy služeb expresní kurýrní služby?

3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?

4. Jak často využíváte těchto služeb?

5. Jakou kurýrní službu využíváte nejčastěji?

6. Máte osvědčenou kurýrní službu nebo využíváte pokaždé služeb jiné kurýrní služby?

7. O jakou společnost se jedná?

9. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru kurýrní služby?

10. Měl/a jste někdy negativní zkušenost s kurýrní službou?

11. O jakou negativní situaci se jednalo?

12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?

13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Jaká je vaše věková kategorie?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hanáková, L.Porovnání expresních kurýrních služeb v ČR (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://expreni-kuryrni-sluzby.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.