Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porovnání expresních kurýrních služeb v ČR
Porovnání expresních kurýrních služeb v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Hanáková |
---|---|
Šetření: | 16. 11. 2014 - 23. 11. 2014 |
Počet respondentů: | 49 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 12.24 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 74,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
vítám vás u dotazníku, který slouží jako podklad pro zpracování seminární práce.
Dotazník je určen všem, kteří někdy v minulosti využili služeb expresních kurýrních služeb ať už pro svůj soukromý účel nebo při nákupu zboží na internetu.
Děkuji za vyplnění
Odpovědi respondentů
1. Jaké expresní kurýrní služby znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká pošta | 46 | 92 % | 93,88 % |
PPL | 43 | 86 % | 87,76 % |
DPD | 31 | 62 % | 63,27 % |
Geis | 21 | 42 % | 42,86 % |
IN TIME | 16 | 32 % | 32,65 % |
MESSENGER | 15 | 30 % | 30,61 % |
DHL | 2 | 4 % | 4,08 % |
GLS | 2 | 4 % | 4,08 % |
Speedy kuryr | 1 | 2 % | 2,04 % |
TNT | 1 | 2 % | 2,04 % |
GLS,UPS,TNT,Fedex | 1 | 2 % | 2,04 % |
Top Trans | 1 | 2 % | 2,04 % |
2. Využil/a jste někdy služeb expresní kurýrní služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 42 | 84 % | 85,71 % |
ne | 8 | 16 % | 16,33 % |
3. Jaké kurýrní služby jste v minulosti využil/a ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
PPL | 38 | 90,48 % | 77,55 % |
Česká pošta | 33 | 78,57 % | 67,35 % |
DPD | 13 | 30,95 % | 26,53 % |
Geiss | 8 | 19,05 % | 16,33 % |
MESSENGER | 5 | 11,9 % | 10,2 % |
IN TIME | 3 | 7,14 % | 6,12 % |
GLS | 2 | 4,76 % | 4,08 % |
Speedy kuryr | 1 | 2,38 % | 2,04 % |
GLS,UPS,Fedex,TNT,Gebruder Weiss,Schenker,Dachser,DHL | 1 | 2,38 % | 2,04 % |
Top Trans | 1 | 2,38 % | 2,04 % |
4. Jak často využíváte těchto služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas - 3 až 6 do roka | 18 | 42,86 % | 36,73 % |
zřídka - 1 až 2 do roka | 12 | 28,57 % | 24,49 % |
pravidelně - min. každý měsíc | 7 | 16,67 % | 14,29 % |
často - 7 - 12 do roka | 5 | 11,9 % | 10,2 % |
5. Jakou kurýrní službu využíváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
PPL | 19 | 45,24 % | 38,78 % |
Česká pošta | 18 | 42,86 % | 36,73 % |
DPD | 4 | 9,52 % | 8,16 % |
MESSENGER | 1 | 2,38 % | 2,04 % |
6. Máte osvědčenou kurýrní službu nebo využíváte pokaždé služeb jiné kurýrní služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Využívám služeb jedné společnosti → otázka č. 7, Pokaždé využívám služeb jiné společnosti → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokaždé využívám služeb jiné společnosti | 22 | 52,38 % | 44,9 % |
Využívám služeb jedné společnosti | 20 | 47,62 % | 40,82 % |
7. O jakou společnost se jedná?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ppl | 11 | 57,89 % | 22,45 % |
Česká pošta | 5 | 26,32 % | 10,2 % |
MESSENGER | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
čp | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
PPL, DPD | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
8. Z jakého důvodu nevyužíváte služeb pouze jednoho konkrétního kurýra?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
cena
Dle situace
konkurence na trhu je docela velká a k mé spokojenosti jako zákazníka využívající tyto služby chci mít přehled o jejich kvalitách.
např. Země Destinace ? GLS je dobré do Maďarska, Fedex všude, ale drahé, atd.
Nejsem s nikým úplně spokojena
Některé obchody nedávají navybranou
Nemam k tomu duvod
Nemám žadného oblíbence, je mi jedno koho si zvolím
není pokaždé k dispozici
Obvykle využiji služby té společnosti, se kterou má smlouvu dodalatel zboží, které kupuji. K odsílání zásilek ode mne využívám zpravidla Českou poštu. Důvodem je její rychlá dostupnost.
protože je tofuk
Protože někdy daná společnost není ani v nabídce internetových obchodů a také pokaždé se liší cena, takže se dívám i cenové porovnání.
Protože při některých objednávkách si kurýrní společnost nelze vybrat
Rozdíl ceny
rozdílna cena dopravy
třeba není pokaždé v nabídce e-shopů nebo je v nabídce jiná kurýrní služba za lepší cenu
volím nejlevnější a nejlepší možnost pro danou situaci
Vzdy podle toho, ktera je momentalne k dispozici
Z důvodu ceny balného/dovozného atp.
zadna kuryrni sluzba (ani PPL, ani DPD ani CP) neni dostatecne spolehliva, aby mi to stalo za to, navic zalezi na miste doruceni (zamestnani/bydliste/prekladiste) kam zasilka ma byt dorucena
záleží na ceně, dávám přednost nižší ceně
záleží na prodejci
9. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru kurýrní služby?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 4.19 | 1.249 |
Doba dodání | 4 | 1.429 |
Spolehlivost firmy | 4.238 | 1.515 |
Dobrá pověst firmy | 3.881 | 1.057 |
Doplňkové služby, např. platba kartou, věrností bonus, připojištění a jiné | 3.071 | 1.923 |
Zákaznický servis | 3 | 1.524 |
Vlastní zkušenost | 4.143 | 1.551 |
10. Měl/a jste někdy negativní zkušenost s kurýrní službou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 23 | 54,76 % | 46,94 % |
ano | 19 | 45,24 % | 38,78 % |
11. O jakou negativní situaci se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dlouhá doba dodání | 12 | 63,16 % | 24,49 % |
nepříjemní nebo neochotný řidič | 10 | 52,63 % | 20,41 % |
zásilka byla poškozená | 8 | 42,11 % | 16,33 % |
zásilka se ztratila | 4 | 21,05 % | 8,16 % |
vykradený balík | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
neoznámení doručení předem | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
ztratili mi zásilku | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
Část zboží ze zásilky někdo ukradl | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
řidič místo zazvonění vhodil do schránky lístek, že mě nezastihl | 1 | 5,26 % | 2,04 % |
12. Ovlivnil/a tato špatná zkušenost Váš názor na tuto firmu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 63,16 % | 24,49 % |
ne | 4 | 21,05 % | 8,16 % |
nevím | 3 | 15,79 % | 6,12 % |
13. Využil/a jste znovu služeb této firmy i přes špatnou osobní zkušenost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 11 | 57,89 % | 22,45 % |
ne | 8 | 42,11 % | 16,33 % |
14. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 26 | 52 % | 53,06 % |
muž | 23 | 46 % | 46,94 % |
neurčité - třetí pohlaví | 1 | 2 % | 2,04 % |
15. Jaká je vaše věková kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-25 | 23 | 46 % | 46,94 % |
26-36 | 12 | 24 % | 24,49 % |
50 a více | 6 | 12 % | 12,24 % |
37-50 | 5 | 10 % | 10,2 % |
0 - 18 | 4 | 8 % | 8,16 % |
16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední vzdělání s maturitní zkouškou | 18 | 36 % | 36,73 % |
bakalářský studijní program | 9 | 18 % | 18,37 % |
magisterský studijní program | 7 | 14 % | 14,29 % |
vyšší odborné vzdělání | 6 | 12 % | 12,24 % |
základní vzdělání | 4 | 8 % | 8,16 % |
střední vzdělání s výučním listem | 2 | 4 % | 4,08 % |
doktorský studijní program | 2 | 4 % | 4,08 % |
nástavbové studium poskytující vzdělání s maturitní zkouškou | 2 | 4 % | 4,08 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.