Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Facebook a mladí lidé

Facebook a mladí lidé

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Cholavová
Šetření:18. 04. 2010 - 01. 05. 2010
Počet respondentů:233
Počet otázek (max/průměr):28 / 18.45
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj, v rámci předmětu Marketingový výzkum na Vysoké škole ekonomické bychom vás chtěli poprosit o vyplnění dotazníku, který má za cíl zjistit, jaký vztah mají mladí lidé k sociální síti Facebook.

 

Předem vám děkujeme za poskytnutí údajů, které poslouží ke zpracování našeho týmového projektu.

  

Petra Brodilová

Martin Fritsch

Daniela Hušková

Ivana Cholavová

Jana Ondrůjová

Jarmila Řehořková

Odpovědi respondentů

1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21491,85 %91,85 %  
ne198,15 %8,15 %  

Graf

2. Používáte Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19289,72 %82,4 %  
ne2210,28 %9,44 %  

Graf

3. Jak často navštěvujete Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně8544,27 %36,48 %  
každý den6031,25 %25,75 %  
3-6 krát týdně3618,75 %15,45 %  
1-2 krát týdně84,17 %3,43 %  
méně než jednou týdně31,56 %1,29 %  

Graf

4. Kdy se nejčastěji připojujete na Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v průběhu celého dne6835,42 %29,18 %  
nepravidelně4825 %20,6 %  
večer4322,4 %18,45 %  
odpoledne189,38 %7,73 %  
v noci63,13 %2,58 %  
dopoledne63,13 %2,58 %  
ráno31,56 %1,29 %  

Graf

5. Kolik máte na Facebooku přátel?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20063,13 %2,58 %  
16063,13 %2,58 %  
15063,13 %2,58 %  
12052,6 %2,15 %  
10042,08 %1,72 %  
3031,56 %1,29 %  
31031,56 %1,29 %  
25031,56 %1,29 %  
13731,56 %1,29 %  
17031,56 %1,29 %  
ostatní odpovědi 80
60
500
307
235
129
342
268
337
98
276
233
136
164
68
94
70
115
210
105
85
54
130
316
358
600
299
227
625
377
255
193
320
490
212
700
18
420
169
232
171
371
334
416
465
262
125
306
239
269
144
77
162
127
287
611
106
370
207
479
300
281
231
296
56
109
99
220
286
289
107
73
134
151
264
349
165
470
55
50
87
556
344
277
110
304
20
225
361
75
139
219
305
234
543
135
312
190
345
126
132
226
48
464
61
230
400
398
114
111
431
410
182
319
90
348
389
270
224
282
243
350
323
123
317
108
675
15078,13 %64,38 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:211.22
Minimum:56
Maximum:490
Variační rozpětí:434
Rozptyl:11304.02
Směrodatná odchylka:106.32
Medián:200
Modus:200

Graf

6. Používáte Facebook aplikace? (hry, kvízy, propojení s ostatními kanály)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11459,38 %48,93 %  
ano7840,63 %33,48 %  

Graf

7. Jste fanoušky některé Facebook stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17792,19 %75,97 %  
ne157,81 %6,44 %  

Graf

8. Kolika FB stránek jste se stali fanoušky? Toto číslo zjistíte, pokud navštívíte svůj FB profil.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5158,47 %6,44 %  
3084,52 %3,43 %  
484,52 %3,43 %  
373,95 %3 %  
2063,39 %2,58 %  
263,39 %2,58 %  
2542,26 %1,72 %  
1042,26 %1,72 %  
1542,26 %1,72 %  
3342,26 %1,72 %  
ostatní odpovědi 18
8
42
14
11
17
68
148
41
90
6
48
28
19
43
50
120
9
12
153
58
46
150
1200
193
56
51
253
39
210
633
195
35
21
32
34
396
49
92
52
59
123
165
141
110
85
60
36
107
196
638
13
357
151
270
23
100
26
83
80
242
157
31
0
158
180
1100
431
200
144
74
213
24
29
154
272
95
481
159
45
101
91
11162,71 %47,64 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:53.81
Minimum:3
Maximum:272
Variační rozpětí:269
Rozptyl:3948.14
Směrodatná odchylka:62.83
Medián:30
Modus:5

Graf

9. Jaké typy FB stránek upřednostňujete? - možno vybrat více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stránky vyjadřující určitý názor (př. Nerad vstávám před 11h rán9050,85 %38,63 %  
jiné8548,02 %36,48 %  
stránky podporující nekomerční činnost (př. Zoo Praha, Babybox v každém městě)6134,46 %26,18 %  
stránky konkrétních produktů (př. Tatranky, Jesenka)6033,9 %25,75 %  
stránky médií (př. zpravodajské servery, rádia, TV pořady- př. Otázky Václava Moravce)5631,64 %24,03 %  
stránky aktuálních událostí (př. ZOH Vancouver, Volby 2010)4324,29 %18,45 %  
stránky značek/firem (př. L´Oréal, Vodafone)4123,16 %17,6 %  
stránky institucí (p3821,47 %16,31 %  

Graf

10. Vyhledáváte stránky aktivně? (Napíšete např. jméno produktu do vyhledávání na FB liště?)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13475,71 %57,51 %  
ano4324,29 %18,45 %  

Graf

11. Doporučujete stránky kamarádům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13475,71 %57,51 %  
ano4324,29 %18,45 %  

Graf

12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stránky vyjadřující určitý názor (např. Nerad vstávám před 11h ráno)2455,81 %10,3 %  
jiné1432,56 %6,01 %  
stránky aktuálních událostí (př. ZOH Vancouver, Volby 2010)1227,91 %5,15 %  
stránky podporující nekomerční činnost (př. Zoo Praha, Babybox v každém městě)1023,26 %4,29 %  
stránky konkrétních produktů (př. Tatranky, Jesenka)920,93 %3,86 %  
stránky značek/firem (př. L´Oréal, Vodafone)818,6 %3,43 %  
stránky institucí (př. školy, fakulty)613,95 %2,58 %  
stránky médií (př. zpravodajské servery, rádia, TV pořady-př. Otázky Václava Moravce)511,63 %2,15 %  

Graf

13. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Oriflame" (http://www.facebook.com/oriflamecr)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37341,24 %31,33 %  
24324,29 %18,45 %  
52715,25 %11,59 %  
41810,17 %7,73 %  
1169,04 %6,87 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.98
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.06
Směrodatná odchylka:1.03
Medián:3
Modus:3

Graf

14. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Chutnají mi miňonky" (http://www.facebook.com/minonky)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37341,24 %31,33 %  
44223,73 %18,03 %  
23519,77 %15,02 %  
52212,43 %9,44 %  
152,82 %2,15 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.24
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.76
Směrodatná odchylka:0.87
Medián:3
Modus:3

Graf

15. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Tatranky" (http://www.facebook.com/pages/Tatranky/65252700404)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
38246,33 %35,19 %  
43821,47 %16,31 %  
22916,38 %12,45 %  
51910,73 %8,15 %  
195,08 %3,86 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.18
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.69
Směrodatná odchylka:0.83
Medián:3
Modus:3

Graf

16. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Captain Morgan Česká republika (http://www.facebook.com/CaptainMorganCeskaRepublika)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35531,07 %23,61 %  
24927,68 %21,03 %  
52916,38 %12,45 %  
12312,99 %9,87 %  
42111,86 %9,01 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.9
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.33
Směrodatná odchylka:1.15
Medián:3
Modus:3

Graf

17. Jste fanouškem komerčních FB stránek produktů/značek/firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11866,67 %50,64 %  
ano5933,33 %25,32 %  

Graf

18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101423,73 %6,01 %  
20610,17 %2,58 %  
50610,17 %2,58 %  
5610,17 %2,58 %  
346,78 %1,72 %  
135,08 %1,29 %  
3023,39 %0,86 %  
223,39 %0,86 %  
1523,39 %0,86 %  
4023,39 %0,86 %  
ostatní odpovědi 100
23
200
150
11
80
36
25
500
6
12
1220,34 %5,15 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24
Minimum:1
Maximum:150
Variační rozpětí:149
Rozptyl:822.52
Směrodatná odchylka:28.68
Medián:10
Modus:10

Graf

19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jde o můj oblíbený produkt/značku/firmu5389,83 %22,75 %  
získání aktuálních informací o produktu/značce3050,85 %12,88 %  
akce/soutěže/slevy související s produktem/firmou2745,76 %11,59 %  
vyjádření vaší osobnosti (soudržnost se značkou/firmou)2440,68 %10,3 %  
dotazy/interakce s firmou/produktem915,25 %3,86 %  
doporučení přítele813,56 %3,43 %  
vtipné aplikace, hry, zábava711,86 %3 %  
skutečnost, že se stal fanouškem váš přítel (zpráva na zdi)711,86 %3 %  
jiné711,86 %3 %  
přidávání fotek, videí, diskuze610,17 %2,58 %  

Graf

20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celková přesycenost komerčními sděleními5742,86 %24,46 %  
jiné4231,58 %18,03 %  
stránka je "mrtvá", být fanouškem by mi nic nepřineslo3425,56 %14,59 %  
obava ze zneužití osobních údajů2418,05 %10,3 %  
příliš častá komunikace2216,54 %9,44 %  
stránka poskytovala neužitečné informace1813,53 %7,73 %  
neukončil jsem1410,53 %6,01 %  
stránka není oficiální96,77 %3,86 %  
stránka má málo fanoušků21,5 %0,86 %  

Graf

21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celková přesycenost komerčními sděleními2847,46 %12,02 %  
stránka je "mrtvá", být fanouškem by mi nic nepřineslo2237,29 %9,44 %  
příliš častá komunikace1932,2 %8,15 %  
neukončil jsem1728,81 %7,3 %  
stránka poskytovala neužitečné informace1627,12 %6,87 %  
stránka není oficiální1322,03 %5,58 %  
obava ze zneužití osobních údajů1016,95 %4,29 %  
jiné915,25 %3,86 %  
stránka má málo fanoušků35,08 %1,29 %  

Graf

22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

Aktivně je nesleduji, takže nevím..

Apetit

Avril Lavigne Black Star (cz)

Bershka, sme.sk

Boh zakopol a vysypal z vreca užasných ľudi a povedal:"tu bude PREŠOV" :) OCKO music club Université Nice-Sophia Antipolis

čili chili (vodafone)

čilichili

Dakine Girls

DC shoes

Ed Hardy

Expres radio, catgang

girlshop.cz

Hanibal

HC Sparta Praha

Head ski

heineken

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/tridimodpad?ref=sgm http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Vypravej/125535556776?ref=sgm http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/wwwbabyonlinecz/194467042886 http://www.facebook.com/pages/Farmville-Novinky-CZSK/203283406104?ref=sgm

http://www.facebook.com/BMW

http://www.facebook.com/CaptainMorganCeskaRepublika#!/Guinnessgb?ref=sgm

Kasa.cz

KASA.cz

KFC ČR

Kofola

Lacoste

lidovky.cz

LUSH Cosmetics

MFFKV, Student Agency, Bang! a především MAXIM

Milka

modní, vystavování kolekcí, upozornění na slevy

NBA

nejsou moc aktivní

Neoluxor

nesleduji

nesleduji

nesleduji to

Nesleduji to

nevim

nevim

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím, například hudební nakladetlství

nevím, žádná mi něpřijde dominantní

nevzpomínám si, je jich více

Porsche, Coca Cola, Youtube, Discovery chanel, National geographic

Pouze jsem se stala fanouškem, ale jinak jejich činnost nesleduji.

respekt

swarwsky

T-mleko

Velmi různé, záleží na úhlu pohledu

Zara, Mango

23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na stránku se aktivně sám nedívám2745,76 %11,59 %  
jen když se mi zobrazí status, podívám se na stránku2440,68 %10,3 %  
sledování statusů1627,12 %6,87 %  
nevím, co se na stránce děje, její aktualizaci mám skrytou1118,64 %4,72 %  
účastnění se diskuzí, komentáře na statusy711,86 %3 %  
jiné35,08 %1,29 %  
přidávání vlastního obsahu (fotky, videa, atd)23,39 %0,86 %  

Graf

24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepravidelně (pokud má produk/značka/firma něco zajímavého ke sdělení)2949,15 %12,45 %  
1-2x týdně1932,2 %8,15 %  
méně často711,86 %3 %  
3-6x týdně46,78 %1,72 %  

Graf

25. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12967,19 %55,36 %  
muž6332,81 %27,04 %  

Graf

26. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maturita9851,04 %42,06 %  
vysokoškolské bakalářské5528,65 %23,61 %  
vysokoškolské magisterské2010,42 %8,58 %  
základní147,29 %6,01 %  
vyšší odborné31,56 %1,29 %  
vyučení bez maturity21,04 %0,86 %  

Graf

27. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
244020,83 %17,17 %  
203317,19 %14,16 %  
23199,9 %8,15 %  
22168,33 %6,87 %  
25168,33 %6,87 %  
21157,81 %6,44 %  
19147,29 %6,01 %  
26115,73 %4,72 %  
18105,21 %4,29 %  
2884,17 %3,43 %  
ostatní odpovědi 27
16
29
105,21 %4,29 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.52
Minimum:18
Maximum:27
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.48
Směrodatná odchylka:2.34
Medián:23
Modus:24

Graf

28. Status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student10956,77 %46,78 %  
pracující student4422,92 %18,88 %  
zaměstnání na plný úvazek3216,67 %13,73 %  
zaměstnání na částečný úvazek42,08 %1,72 %  
jiné10,52 %0,43 %  
nezaměstnaný10,52 %0,43 %  
na mateřské dovolené10,52 %0,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kolik máte na Facebooku přátel?

  • odpověď < 18 - 105 >:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Používáte Facebook?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

6. Používáte Facebook aplikace? (hry, kvízy, propojení s ostatními kanály)

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 36 - 100 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Jste fanoušky některé Facebook stránky?

8. Kolika FB stránek jste se stali fanoušky? Toto číslo zjistíte, pokud navštívíte svůj FB profil.

  • odpověď < 0 - 5 >:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Používáte Facebook?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Jste fanoušky některé Facebook stránky?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

9. Jaké typy FB stránek upřednostňujete? - možno vybrat více odpovědí

  • odpověď jiné:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.
  • odpověď stránky konkrétních produktů (př. Tatranky, Jesenka):
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 36 - 100 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
  • odpověď stránky podporující nekomerční činnost (př. Zoo Praha, Babybox v každém městě):
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránky podporující nekomerční činnost (př. Zoo Praha, Babybox v každém městě) na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.
  • odpověď stránky vyjadřující určitý názor (př. Nerad vstávám před 11h rán:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevim na otázku 22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?

11. Doporučujete stránky kamarádům?

  • odpověď ano:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránky aktuálních událostí (př. ZOH Vancouver, Volby 2010) na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránky podporující nekomerční činnost (př. Zoo Praha, Babybox v každém městě) na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránky vyjadřující určitý názor (např. Nerad vstávám před 11h ráno) na otázku 12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.

17. Jste fanouškem komerčních FB stránek produktů/značek/firem?

  • odpověď ano:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 10 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 15 - 36 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 36 - 100 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi akce/soutěže/slevy související s produktem/firmou na otázku 19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi jde o můj oblíbený produkt/značku/firmu na otázku 19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyjádření vaší osobnosti (soudržnost se značkou/firmou) na otázku 19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi získání aktuálních informací o produktu/značce na otázku 19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevim na otázku 22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi jen když se mi zobrazí status, podívám se na stránku na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na stránku se aktivně sám nedívám na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, co se na stránce děje, její aktualizaci mám skrytou na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi sledování statusů na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1-2x týdně na otázku 24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepravidelně (pokud má produk/značka/firma něco zajímavého ke sdělení) na otázku 24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi celková přesycenost komerčními sděleními na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi neukončil jsem na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi obava ze zneužití osobních údajů na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi příliš častá komunikace na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka je "mrtvá", být fanouškem by mi nic nepřineslo na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka není oficiální na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka poskytovala neužitečné informace na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi celková přesycenost komerčními sděleními na otázku 20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka poskytovala neužitečné informace na otázku 20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi příliš častá komunikace na otázku 20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)

  • odpověď jde o můj oblíbený produkt/značku/firmu:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 36 - 100 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyjádření vaší osobnosti (soudržnost se značkou/firmou) na otázku 19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, co se na stránce děje, její aktualizaci mám skrytou na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi neukončil jsem na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi příliš častá komunikace na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka není oficiální na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi sledování statusů na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka poskytovala neužitečné informace na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepravidelně (pokud má produk/značka/firma něco zajímavého ke sdělení) na otázku 24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi celková přesycenost komerčními sděleními na otázku 21. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi na stránku se aktivně sám nedívám na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi jen když se mi zobrazí status, podívám se na stránku na otázku 23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 15 - 36 > na otázku 18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)

25. Jaké je vaše pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevim na otázku 22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?

27. Kolik je vám let?

  • odpověď < 16 - 20 >:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Používáte Facebook?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 26. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

28. Status:

  • odpověď student:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 26. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi stránka poskytovala neužitečné informace na otázku 20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

2. Používáte Facebook?

3. Jak často navštěvujete Facebook?

4. Kdy se nejčastěji připojujete na Facebook?

5. Kolik máte na Facebooku přátel?

6. Používáte Facebook aplikace? (hry, kvízy, propojení s ostatními kanály)

7. Jste fanoušky některé Facebook stránky?

8. Kolika FB stránek jste se stali fanoušky? Toto číslo zjistíte, pokud navštívíte svůj FB profil.

9. Jaké typy FB stránek upřednostňujete? - možno vybrat více odpovědí

10. Vyhledáváte stránky aktivně? (Napíšete např. jméno produktu do vyhledávání na FB liště?)

11. Doporučujete stránky kamarádům?

12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.

13. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Oriflame" (http://www.facebook.com/oriflamecr)

14. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Chutnají mi miňonky" (http://www.facebook.com/minonky)

15. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Tatranky" (http://www.facebook.com/pages/Tatranky/65252700404)

16. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Captain Morgan Česká republika (http://www.facebook.com/CaptainMorganCeskaRepublika)

17. Jste fanouškem komerčních FB stránek produktů/značek/firem?

18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)

19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)

20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?

23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí

24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?

25. Jaké je vaše pohlaví?

26. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

27. Kolik je vám let?

28. Status:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Spadáte do věkové kategorie 18 - 30 let?

2. Používáte Facebook?

3. Jak často navštěvujete Facebook?

4. Kdy se nejčastěji připojujete na Facebook?

5. Kolik máte na Facebooku přátel?

6. Používáte Facebook aplikace? (hry, kvízy, propojení s ostatními kanály)

7. Jste fanoušky některé Facebook stránky?

8. Kolika FB stránek jste se stali fanoušky? Toto číslo zjistíte, pokud navštívíte svůj FB profil.

9. Jaké typy FB stránek upřednostňujete? - možno vybrat více odpovědí

10. Vyhledáváte stránky aktivně? (Napíšete např. jméno produktu do vyhledávání na FB liště?)

11. Doporučujete stránky kamarádům?

12. Jaké typy stránek nejčastěji doporučujete přátelům? Můžete zvolit více odpovědí.

13. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Oriflame" (http://www.facebook.com/oriflamecr)

14. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Chutnají mi miňonky" (http://www.facebook.com/minonky)

15. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Tatranky" (http://www.facebook.com/pages/Tatranky/65252700404)

16. Oznámkujte (jako ve škole) stránky "Captain Morgan Česká republika (http://www.facebook.com/CaptainMorganCeskaRepublika)

17. Jste fanouškem komerčních FB stránek produktů/značek/firem?

18. Kolika komerčních FB stránek (produktů/značek/firem/institucí) jste fanouškem? (pokud jste fanoušky mnoha stránek, stačí přibližně)

19. Z jakého důvodu se stáváte fanoušky komerčních FB stránek produktů/značek/firem (můžete zvolit více odpovědí)

20. Z jakého důvodu jste ukončili fanouškovství komerční FB stránky produktů/značek/firem/, či se k ní vůbec nepřihlásili? -můžete zvolit více možností

22. Které z vámi sledovaných komerčních FB stránek produktů/značek/firem jsou podle vás nejlepší v komunikaci?

23. Jste-li fanouškem komerční FB stránky produktů/značek/firem, jaké aktivity na ní provádíte?-možno zvolit více odpovědí

24. Jak často by podle vás měly stránky produktů/značek/firem posílat své sdělení formmou příspěvku na zeď/statusu stránky?

25. Jaké je vaše pohlaví?

26. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

27. Kolik je vám let?

28. Status:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Cholavová, I.Facebook a mladí lidé (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://facebook-a-mladi-lide.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.