Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Facebook jako nástroj pro zaměstnavatele

Facebook jako nástroj pro zaměstnavatele

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kožíšková
Šetření:26. 02. 2011 - 03. 03. 2011
Počet respondentů:171
Počet otázek (max/průměr):11 / 6.2
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,
chtěla bych Tě požádat o vyplnění krátkého dotazníku, jehož účelem je zjistit, zda studenti zkoumají své potenciální zaměstnavatele na Facebooku. Získané informace využiji jako podklad k seminární práci.

Předem děkuji za Tvůj čas.

Odpovědi respondentů

1. Využíváte Facebook pro vyhledávání informací o potenciálním zaměstnavateli?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14584,8 %84,8 %  
ano2615,2 %15,2 %  

Graf

2. Domníváte se, že je vhodné, aby firmy Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, KPMG a Deloitte (dále v dotazníku pod pojmem Big 4) využívaly Facebook jako prostředek marketingové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6638,6 %38,6 %  
nedokážu posoudit6336,84 %36,84 %  
ne4123,98 %23,98 %  
ano, ale jen v jiste mire10,58 %0,58 %  

Graf

3. Navštívil/a jsi někdy facebookové stránky firem z Big 4 ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15590,64 %90,64 %  
ano169,36 %9,36 %  

Graf

4. Jak často tyto facebookové stránky navštěvuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát ročně531,25 %2,92 %  
ojedinělá návštěva531,25 %2,92 %  
několikrát měsíčně425 %2,34 %  
jednou týdně16,25 %0,58 %  
denně16,25 %0,58 %  

Graf

5. Která témata a sekce facebookových stránek firem z Big 4 nejčastěji navštěvuješ? (max 5)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aktuální volné pozice850 %4,68 %  
Články a komentáře na „Zdi“743,75 %4,09 %  
Nabídka stáží a internship programů637,5 %3,51 %  
Informace k výběrovému řízení637,5 %3,51 %  
Všeobecné informace o firmě 531,25 %2,92 %  
Vzorové logické testy318,75 %1,75 %  
Všeobecná diskuze212,5 %1,17 %  
Videorozhovory s manažery firmy212,5 %1,17 %  
Soutěže o stáže, účast na seminářích, věcné dárky či finanční odměny212,5 %1,17 %  
Fotogalerie z konferencí a jiných firemních akcí212,5 %1,17 %  
Případové studie a jejich řešení16,25 %0,58 %  
Videokonference na aktuální ekonomická témata16,25 %0,58 %  

Graf

6. Je nějaké téma či sekce, které Ti na stránkách Facebooku firem z Big 4 chybí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ne

ne

Ne

nedostatek věcných dárků

7. Ohodnoť nabídku a kvalitu poskytnutých informací na facebookových stránkách firem z Big 4. (známkování jako ve škole 1 nejlepší, 5 nejhorší)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nabídka informací společnosti Ernst & Young2.1251.859
Nabídka informací společnosti PricewaterhouseCoopers2.1250.359
Nabídka informací společnosti KPMG2.5710.531
Nabídka informací společnosti Deloitte2.52
Kvalita informací společnosti Ernst & Young2.52.5
Kvalita informací společnosti PricewaterhouseCoopers2.1250.859
Kvalita informací společnosti KPMG2.3751.484
Kvalita informací společnosti Deloitte1.750.438

Graf

8. Která ze společností Big 4 Ti přijde jako "leader" ve využívání sociálních médií? Prosím zdůvodni

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ernst 440 %2,34 %  
PricewaterhouseCoopers440 %2,34 %  
Deloitte220 %1,17 %  
co to je leader? 110 %0,58 %  
nic110 %0,58 %  

Graf

9. Jaká témata a sekce by Vás v případě návštěvy stránek Facebooku potencionálního zaměstnavatele nejvíce zajímala? (max 5)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aktuální volné pozice12882,58 %74,85 %  
Informace k výběrovému řízení11272,26 %65,5 %  
Způsob ohodnocení práce zaměstnanců a možnost benefitů6340,65 %36,84 %  
Všeobecné informace o firmě6038,71 %35,09 %  
Stáže a internship programy5837,42 %33,92 %  
Vzorové logické testy5233,55 %30,41 %  
Články a komentáře na „Zdi“3522,58 %20,47 %  
Všeobecná diskuze3321,29 %19,3 %  
Soutěže o stáže, účast na seminářích, věcné dárky či finanční odměny2314,84 %13,45 %  
Videorozhovory s manažery firmy1912,26 %11,11 %  
Fotogalerie z konferencí a jiných firemních akcí1912,26 %11,11 %  
Diskuze na aktuální ekonomická témata1710,97 %9,94 %  
Dokumenty , audio či video záznamy ze seminářů117,1 %6,43 %  
Nic117,1 %6,43 %  
Případové studie a jejich řešení95,81 %5,26 %  
Videokonference na aktuální ekonomická témata53,23 %2,92 %  
nemám ráda sociální sítě a nemám profil na FB10,65 %0,58 %  

Graf

10. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12573,1 %73,1 %  
muž4626,9 %26,9 %  

Graf

11. V současné době:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studuji na VŠE či jiné univerzitě s ekonomickým zaměřením11870,24 %69,01 %  
studuji humanitní či jiné obory2213,1 %12,87 %  
studia jsem dokončil a pracuji ve firmě či sám podnikám2112,5 %12,28 %  
studia jsem dokončil a hledám zaměstnání74,17 %4,09 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte Facebook pro vyhledávání informací o potenciálním zaměstnavateli?

2. Domníváte se, že je vhodné, aby firmy Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, KPMG a Deloitte (dále v dotazníku pod pojmem Big 4) využívaly Facebook jako prostředek marketingové komunikace?

3. Navštívil/a jsi někdy facebookové stránky firem z Big 4 ?

9. Jaká témata a sekce by Vás v případě návštěvy stránek Facebooku potencionálního zaměstnavatele nejvíce zajímala? (max 5)

10. Jsem:

11. V současné době:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte Facebook pro vyhledávání informací o potenciálním zaměstnavateli?

2. Domníváte se, že je vhodné, aby firmy Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, KPMG a Deloitte (dále v dotazníku pod pojmem Big 4) využívaly Facebook jako prostředek marketingové komunikace?

3. Navštívil/a jsi někdy facebookové stránky firem z Big 4 ?

9. Jaká témata a sekce by Vás v případě návštěvy stránek Facebooku potencionálního zaměstnavatele nejvíce zajímala? (max 5)

10. Jsem:

11. V současné době:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kožíšková, J.Facebook jako nástroj pro zaměstnavatele (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://facebook-jako-nastroj-pro-za.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.