Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fair trade v ČR

Fair trade v ČR

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Stárková
Šetření:06. 02. 2013 - 11. 02. 2013
Počet respondentů:226
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku, který se týká programu Fair trade v ČR. Dotazníkem chci zjisti, do jaké míry má český spotřebitel povědomí o tomto programu. Výsledky použiji v praktické části své diplomové práce.

Předem děkuji za Váš čas. 

Odpovědi respondentů

1. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita14965,93 %65,93 %  
cena7432,74 %32,74 %  
dražší, ale kvalitnější výrobek20,88 %0,88 %  
nižší cena výrobku na úkor kvality10,44 %0,44 %  

Graf

2. Zajímáte se při nákupu potravin o zemi původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pokaždéotázka č. 3, pouze někdyotázka č. 3, ne - nikdyotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze někdy12957,08 %57,08 %  
ano - pokaždé7633,63 %33,63 %  
ne - nikdy187,96 %7,96 %  
ano31,33 %1,33 %  

Graf

3. Setkal/a jste se již s pojmem Fair trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [setkal/aotázka č. 4, nesetkal/aotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
setkal/a17778,32 %78,32 %  
nesetkal/a4921,68 %21,68 %  

Graf

4. Kde jste se s pojmem Fair trade setkal/a poprvé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu3922,03 %17,26 %  
ve škole3419,21 %15,04 %  
v obchodě3117,51 %13,72 %  
v zaměstnání2312,99 %10,18 %  
od známých169,04 %7,08 %  
z tisku (noviny, časopisy)137,34 %5,75 %  
z televize84,52 %3,54 %  
jinde63,39 %2,65 %  
v restauraci / kavárně63,39 %2,65 %  
z rádia52,82 %2,21 %  

Graf

5. Víte, kde Fair trade produkty zakoupit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12856,64 %56,64 %  
ne9843,36 %43,36 %  

Graf

6. Nakupujete Fair trade produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - pravidelněotázka č. 7, pouze příležitostněotázka č. 7, ne - nenakupujiotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne - nenakupuji10546,46 %46,46 %  
pouze příležitostně10245,13 %45,13 %  
ano - pravidelně198,41 %8,41 %  

Graf

7. Proč nakupujete produkty s označením Fair trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
protože program Fair trade má smysl6654,55 %29,2 %  
kvůli sociální spravedlnosti (boj proti chudobě ve světě)6452,89 %28,32 %  
protože jsou Fair trade produkty kvalitnější3528,93 %15,49 %  
pro dobré jméno firmy1411,57 %6,19 %  
protože Fair trade má smysl10,83 %0,44 %  

Graf

8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čokoláda7158,68 %31,42 %  
káva6251,24 %27,43 %  
čaj5041,32 %22,12 %  
řemeslné výrobky2419,83 %10,62 %  
ovoce2117,36 %9,29 %  
kakao2016,53 %8,85 %  
ostatní potraviny1915,7 %8,41 %  
jiné cukrovinky1915,7 %8,41 %  
ostatní nápoje97,44 %3,98 %  

Graf

9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodních řetězcích např. TESCO, Marks and Spencer, DM atd...6251,24 %27,43 %  
obchod se zdravou výživou5545,45 %24,34 %  
specializovaný obchod3831,4 %16,81 %  
čajovny / kavárny2823,14 %12,39 %  
e - shop1411,57 %6,19 %  
jiné129,92 %5,31 %  

Graf

10. Proč nekupujete Fair trade produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
protože je neznám5854,72 %25,66 %  
protože nevím, kde je koupit3734,91 %16,37 %  
protože jsou drahé2725,47 %11,95 %  
nezajímám se o produkty v bio kvalitě2422,64 %10,62 %  
protože Fair trade nemá žádný smysl98,49 %3,98 %  

Graf

11. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16573,33 %73,01 %  
muž6026,67 %26,55 %  

Graf

12. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let9843,56 %43,36 %  
26 - 35 let5624,89 %24,78 %  
36 - 45 let3013,33 %13,27 %  
46 - 55 let2611,56 %11,5 %  
66 - více let83,56 %3,54 %  
56 - 65 let73,11 %3,1 %  

Graf

13. Maximální dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11952,89 %52,65 %  
středoškolské7834,67 %34,51 %  
vyučen114,89 %4,87 %  
vyšší odborné114,89 %4,87 %  
základní62,67 %2,65 %  

Graf

14. Místo bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 001 obyvatel a více9743,11 %42,92 %  
město 10 001 – 50 000 obyvatel4017,78 %17,7 %  
obec do 5 000 obyvatel3917,33 %17,26 %  
město 50 001 – 100 000 obyvatel2511,11 %11,06 %  
město 5 001 – 10 000 obyvatel2410,67 %10,62 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při nákupu potravin?

  • odpověď kvalita:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kakao na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?

5. Víte, kde Fair trade produkty zakoupit?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi čaj na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi řemeslné výrobky na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kakao na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano - pravidelně na otázku 6. Nakupujete Fair trade produkty?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné cukrovinky na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pro dobré jméno firmy na otázku 7. Proč nakupujete produkty s označením Fair trade?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi čajovny / kavárny na otázku 9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi e - shop na otázku 9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi káva na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?
  • odpověď ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesetkal/a na otázku 3. Setkal/a jste se již s pojmem Fair trade?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi protože nevím, kde je koupit na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi protože je neznám na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen na otázku 13. Maximální dosažené vzdělání:

6. Nakupujete Fair trade produkty?

  • odpověď ne - nenakupuji:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímám se o produkty v bio kvalitě na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi protože je neznám na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi protože nevím, kde je koupit na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi protože jsou drahé na otázku 10. Proč nekupujete Fair trade produkty?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesetkal/a na otázku 3. Setkal/a jste se již s pojmem Fair trade?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyučen na otázku 13. Maximální dosažené vzdělání:

13. Maximální dosažené vzdělání:

  • odpověď vysokoškolské:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ovoce na otázku 8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při nákupu potravin?

2. Zajímáte se při nákupu potravin o zemi původu?

3. Setkal/a jste se již s pojmem Fair trade?

4. Kde jste se s pojmem Fair trade setkal/a poprvé?

5. Víte, kde Fair trade produkty zakoupit?

6. Nakupujete Fair trade produkty?

7. Proč nakupujete produkty s označením Fair trade?

8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?

9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?

10. Proč nekupujete Fair trade produkty?

11. Pohlaví:

12. Věk:

13. Maximální dosažené vzdělání:

14. Místo bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co je pro Vás rozhodujícím faktorem při nákupu potravin?

2. Zajímáte se při nákupu potravin o zemi původu?

3. Setkal/a jste se již s pojmem Fair trade?

4. Kde jste se s pojmem Fair trade setkal/a poprvé?

5. Víte, kde Fair trade produkty zakoupit?

6. Nakupujete Fair trade produkty?

7. Proč nakupujete produkty s označením Fair trade?

8. Jaké Fair trade produkty nejčastěji kupujete?

9. Jaký způsob nákupu Fair trade produktů preferujete?

10. Proč nekupujete Fair trade produkty?

11. Pohlaví:

12. Věk:

13. Maximální dosažené vzdělání:

14. Místo bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stárková, L.Fair trade v ČR (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://fair-trade-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.