Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fake produkty a vy

Fake produkty a vy

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Horník
Šetření:20. 10. 2014 - 24. 10. 2014
Počet respondentů:210
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci předmětu Sociologie na VŠFS v Praze, jsme se rozhodli zpracovat téma Hlavní motivace lidí k pořízení fake produktů.

Tomáš Horník, Tereza Jílková

 

Odpovědi respondentů

1. Pořídili jste si v minulosti neoriginální produkt?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15673,93 %74,29 %  
ne5526,07 %26,19 %  

Graf

2. Pořídili byste si neoriginální produkt dnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10750,71 %50,95 %  
Ne10449,29 %49,52 %  

Graf

3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezáleží mi na pravosti produktu, důležitá je pro mě vizuální stránka, popřípadě pohodlí.4440,37 %20,95 %  
Neoriginální produkt je pro mě cenově dostupnější, zároveň i cena odpovídá kvalitě.4036,7 %19,05 %  
Originál pro mě neznamená prestiž, koupi neoriginálního produktu nevnímám jako koupi padělku.2119,27 %10 %  
Neoriginální produkt je pro mě cenově dostupnější, na kvalitě mi nezáleží.32,75 %1,43 %  
Vlastnictví produktu zvyšuje můj status a dodává mi prestiž.10,92 %0,48 %  

Graf

4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neoriginální produkt nemůže kvalitou odpovídat originálu.4744,76 %22,38 %  
Respektuji duševní vlastnictví a autorské právo.2019,05 %9,52 %  
Nechci se dostat do situace, kdy bych byl/a spojován/a s koupí padělku.1716,19 %8,1 %  
Neuznávám kult značek.1615,24 %7,62 %  
Chci svému okolí ukázat, že si můžu dovolit originál.54,76 %2,38 %  

Graf

5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.

1 - Určitě bych si NEoriginální produkt POŘÍDIL/A. 2 - Asi bych si NEoriginální produkt POŘÍDIL/A. 3 - Nevím. 4 - Asi bych si POŘÍDIL/A originál. 5 - Určitě bych si POŘÍDIL/A originál.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Potraviny a nápoje3.9341.645
Alkohol, cigarety a další tabákové výrobky4.2841.436
Léčiva a doplňky stravy ( včetně hormonální antikoncepce, viagry a steroidů )4.5311.368
Kosmetické produkty a parfémy3.9341.635
Oblečení a obuv3.2751.868
Módní doplňky ( kabelky, šperky, hodinky, brýle aj.)3.12.156
Elektronika ( mobilní telefony, počítače, tablety, TV, MP3 přehrávače, fotoaparáty, tiskárny aj.)4.1611.519
Elektronika - přislušenství ( kabely, baterie, tonery, sluchátka, paměťové karty, aj. )3.5022.023
Software, aplikace, programy3.2321.847

Graf

6. Ztratil pro Vás některý produkt prestiž natolik, že byste si ho už nekoupili z důvodu častého padělání? Pokud ano, uveďte který:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Louis Vuitton68 %2,86 %  
Ne56,67 %2,38 %  
LV 45,33 %1,9 %  
Adidas22,67 %0,95 %  
kabelky Louis Vuitton22,67 %0,95 %  
Louis Vuiton22,67 %0,95 %  
Luis Vuitton22,67 %0,95 %  
kabelky LV11,33 %0,48 %  
outdoorové kalhoty Rejoice, cokoli od Louis Vuitton11,33 %0,48 %  
nic me nenapada11,33 %0,48 %  
ostatní odpovědi Dolce & Gabbana, Armani, Louis Vuitton
Ne.
Nee
kabelky značek Louis Vuitton nebo Michael Kors
Psisko
Ne, takhle na to nenahlížím
apple
Šperky - Swarovski (3x reklamace jednoho druhu, reklamace - výběr nového druhu - stále problém)
Stříbrné šperky
Lacoste, LV, Gucci
značka Gant...dvakrát poškodenie oblečenia
Značkové oblečení, kosmetika - nejen kvůli padělání, ale také kvůli nepřímé úměře mezi cenou a kvalitou zboží u některých značek.
nie
Kabelky vuiton
Gucci, Versace, D&G a tak tie značky. Ale neviem, či by som si ich kúpil vôbec
LV kabelka/ LV šatka
Louis Vuitton - ikonicka kabelka s LV monogramem
louis vuitton, abercrombie,ed hardy
Značkové kabelky,peněženky a hodinky
značka Louis Vuitton
Některé značky sportovního oblečení
Sluchátka Beats Audio
Louis Vuitton kabelka s klasickým printem
Rolexky
Příkladem je třeba časté padělání softwaru (editační programy, počítačové hry), telefonů (třeba čínské telefony , které kopírují Samsung, Apple ...)
kabelka Lui Viton
Monogram od LV
cokoliv Luis Vuitton - loga jsou vidět na každé druhé 13tileté slečně :)
Našlo by se jich několik...
michael kors, louis vuitton
Kabelka louis vuitton
luis vuitton kabelka, paul frank všechno,
louis vuitton, coco chanel, a podobne značky ktore sa padelaji až moc, a samozrejme značky pri ktorych je nadmieru jasne ze ide o padelek, na kolko originaly sa pohybuju v tisicoch eur a pod.
ruční nářadí
kabelky a dalsi zbozi z modniho prumyslu
Windows
nike, adidas
Luis Vuiton
kabelky LV,teplaky Adidas
oblečení a obuv
Hodně padělané bývají značky jako Adidas.
Nezáleží mi na padělání, ale prostě se mi ta značka nelíbí... gucci
že by kabelky Loui Vuitton? :) Nebo doplňky s kostkovaným vzorem Burberry
jistě, ale bohužel mě zrovna žádný nenapadá
iPhone
lui vuiton kabelka - pokud bych byla na kabelky, tuto bych vynechala
MK
Swarovski
LVHM
4965,33 %23,33 % 

Graf

7. Uveďte pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14468,25 %68,57 %  
Muž6731,75 %31,9 %  

Graf

8. Uveďtě věkovou kategorii:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 2512056,87 %57,14 %  
26 - 303315,64 %15,71 %  
15 - 202712,8 %12,86 %  
31 - 40188,53 %8,57 %  
41 - 50115,21 %5,24 %  
51 a více20,95 %0,95 %  

Graf

9. Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou11253,08 %53,33 %  
7636,02 %36,19 %  
136,16 %6,19 %  
104,74 %4,76 %  

Graf

10. Studujete? ( Usilujete aktivně o dosažení vyššího stupně vzdělání? )

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14568,72 %69,05 %  
ne6631,28 %31,43 %  

Graf

11. Jste studentem VŠFS, o.p.s.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19793,36 %93,81 %  
ano146,64 %6,67 %  

Graf

12. Uveďte jaký je hlavní zdroj Vašeho příjmu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelný příjem - zaměstnanec9545,02 %45,24 %  
Občasný příjem - brigáda.4822,75 %22,86 %  
Kapesné od rodičů.4420,85 %20,95 %  
Podnikání2411,37 %11,43 %  

Graf

13. Uveďte do jaké příjmové kategorie se řadíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 Kč - 10 000 Kč9444,55 %44,76 %  
10 000 Kč - 15 000 Kč4018,96 %19,05 %  
20 000 Kč - 30 000 Kč2612,32 %12,38 %  
40 000 Kč a více199 %9,05 %  
15 000 Kč - 20 000 Kč178,06 %8,1 %  
30 000 Kč - 40 000 Kč157,11 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Pořídili byste si neoriginální produkt dnes?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neoriginální produkt je pro mě cenově dostupnější, zároveň i cena odpovídá kvalitě. na otázku 3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Originál pro mě neznamená prestiž, koupi neoriginálního produktu nevnímám jako koupi padělku. na otázku 3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezáleží mi na pravosti produktu, důležitá je pro mě vizuální stránka, popřípadě pohodlí. na otázku 3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení a obuv=1 na otázku 5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nechci se dostat do situace, kdy bych byl/a spojován/a s koupí padělku. na otázku 4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neuznávám kult značek. na otázku 4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Respektuji duševní vlastnictví a autorské právo. na otázku 4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neoriginální produkt nemůže kvalitou odpovídat originálu. na otázku 4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.

  • odpověď Elektronika ( mobilní telefony, počítače, tablety, TV, MP3 přehrávače, fotoaparáty, tiskárny aj.)=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektronika - přislušenství ( kabely, baterie, tonery, sluchátka, paměťové karty, aj. )=5 na otázku 5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.

8. Uveďtě věkovou kategorii:

  • odpověď 15 - 20:
    • 7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 9. Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání:

10. Studujete? ( Usilujete aktivně o dosažení vyššího stupně vzdělání? )

  • odpověď ne:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 - 50 na otázku 8. Uveďtě věkovou kategorii:

13. Uveďte do jaké příjmové kategorie se řadíte:

  • odpověď 0 Kč - 10 000 Kč:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 9. Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kapesné od rodičů. na otázku 12. Uveďte jaký je hlavní zdroj Vašeho příjmu:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pořídili jste si v minulosti neoriginální produkt?

2. Pořídili byste si neoriginální produkt dnes?

3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.

7. Uveďte pohlaví:

8. Uveďtě věkovou kategorii:

9. Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání:

10. Studujete? ( Usilujete aktivně o dosažení vyššího stupně vzdělání? )

11. Jste studentem VŠFS, o.p.s.?

12. Uveďte jaký je hlavní zdroj Vašeho příjmu:

13. Uveďte do jaké příjmové kategorie se řadíte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pořídili jste si v minulosti neoriginální produkt?

2. Pořídili byste si neoriginální produkt dnes?

3. Pokud ano, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes NEoriginální produkt POŘÍDILI? ( Vyberte odpověď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

4. Pokud ne, co je hlavním důvodem, proč byste si dnes neoriginální produkt NEPOŘÍDILI? ( Vyberte odpoveď, se kterou se nejvíce ztotožňujete. )

5. V následujících kategoriích produktů vyjádřete na stupnici od 1 do 5 pravděpodobnost, že byste si pořídili nebo nepořídili originál.

7. Uveďte pohlaví:

8. Uveďtě věkovou kategorii:

9. Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání:

10. Studujete? ( Usilujete aktivně o dosažení vyššího stupně vzdělání? )

11. Jste studentem VŠFS, o.p.s.?

12. Uveďte jaký je hlavní zdroj Vašeho příjmu:

13. Uveďte do jaké příjmové kategorie se řadíte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Horník, T.Fake produkty a vy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://fake-produkty-a-vy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.