Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem průzkumu je zjistit faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů při nákupu potravin v České republice. Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak cena, kvalita, propagace, značka, reklama, doporučení, či slevové akce ovlivňují nákup.
Odpovědi respondentů
1. Ovlivňuje vás zvyk při nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, často si radši koupím něco drazšího ale ověřeného
67
72,83 %
72,83 %
ne, ovlivňují mě především jiná kritéria
25
27,17 %
27,17 %
2. Hledíte na cenu při nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, na ceně mi záleží
83
91,21 %
90,22 %
ne, je mi jedno jak je to drahé
8
8,79 %
8,7 %
3. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, zajímají mě výživové a zdravotní tvrzení na výrobku
60
65,93 %
65,22 %
Ne, tyto tvrzení nečtu
31
34,07 %
33,7 %
4. Je pro vás důležitá země původu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne, je mi jedno odkud výrobek pochází
44
48,35 %
47,83 %
ano, preferuji české výrobky
29
31,87 %
31,52 %
ano, údaj o výrobci je důležitý
18
19,78 %
19,57 %
5. Orientujete se podle značek zboží a dáváte přednost výrobku od konkrétního producenta?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, orientuji
64
70,33 %
69,57 %
Ne, neorientuji se podle značek
27
29,67 %
29,35 %
6. Dáváte přednost vyzkoušeného výrobku nebo zkoušíte nové?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, preferuji ten který znám a mám s ní zkušenost
76
83,52 %
82,61 %
ne, zkouším nový neznámý výrobek s oblibou
15
16,48 %
16,3 %
7. Ovlivňují Vás při nákupu výrobku slevové akce a reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, často mě ovlivňují
63
69,23 %
68,48 %
ne, slevovými a reklamními akcemi se ovlivnit nenechám
28
30,77 %
30,43 %
8. Je pro Vás důležitý obal při nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, většinou
45
49,45 %
48,91 %
ne, neni
42
46,15 %
45,65 %
ano, vždy
4
4,4 %
4,35 %
9. Ovlivňují Vás doporučení přátel a známých?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, ovlivňují mě reference okolí
59
64,84 %
64,13 %
ne, musím si výrobek nejprve vyzkoušet sám/sama
32
35,16 %
34,78 %
10. Vaše věková skupina?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 30 let
73
80,22 %
79,35 %
31 - 60 let
14
15,38 %
15,22 %
nad 60 let
4
4,4 %
4,35 %
11. Jste muž či žena?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
73
80,22 %
79,35 %
muž
18
19,78 %
19,57 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Ovlivňuje vás zvyk při nákupu potravin?
2. Hledíte na cenu při nákupu potravin?
3. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
4. Je pro vás důležitá země původu?
5. Orientujete se podle značek zboží a dáváte přednost výrobku od konkrétního producenta?
6. Dáváte přednost vyzkoušeného výrobku nebo zkoušíte nové?
7. Ovlivňují Vás při nákupu výrobku slevové akce a reklama?
8. Je pro Vás důležitý obal při nákupu potravin?
9. Ovlivňují Vás doporučení přátel a známých?
10. Vaše věková skupina?
11. Jste muž či žena?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Ovlivňuje vás zvyk při nákupu potravin?
2. Hledíte na cenu při nákupu potravin?
3. Zkoumáte kvalitu a vlastnosti produktu?
4. Je pro vás důležitá země původu?
5. Orientujete se podle značek zboží a dáváte přednost výrobku od konkrétního producenta?
6. Dáváte přednost vyzkoušeného výrobku nebo zkoušíte nové?
7. Ovlivňují Vás při nákupu výrobku slevové akce a reklama?
8. Je pro Vás důležitý obal při nákupu potravin?
9. Ovlivňují Vás doporučení přátel a známých?
10. Vaše věková skupina?
11. Jste muž či žena?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.