Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory ovlivňující nákup vozu v prémiovém segmentu

Faktory ovlivňující nákup vozu v prémiovém segmentu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Zvoníčková
Šetření:08. 08. 2018 - 01. 10. 2018
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):28 / 28
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ráda bych požádala respondenty vlastnící v současné době, době minulé nebo zvažujících koupi vozu z prémiového segmentu aut (BMW, Audi, Mercedes-Benz, apod.) o vyplnění dotazníku. Výzkum je součástí mé diplomové práce a cílem šetření je zjistit na základně čeho se spotřebitel rozhoduje při koupi vozidla v prémiovém segmentu. Vaše odpovědi budou zcela anonymní. V šetření je uvedeno 28 otázek. Předem děkuji za vypnění. Veronika Zvoníčková

Odpovědi respondentů

1. Jakou značku auta momentálně vlastníte? (odpovídejte pouze za sebe)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BMW2424,74 %24,74 %  
Audi1818,56 %18,56 %  
Mercedes-Benz1616,49 %16,49 %  
Škoda77,22 %7,22 %  
Volvo44,12 %4,12 %  
Jaguar33,09 %3,09 %  
toyota22,06 %2,06 %  
fiat22,06 %2,06 %  
Peugeot22,06 %2,06 %  
suzuki22,06 %2,06 %  
subaru11,03 %1,03 %  
Lexus11,03 %1,03 %  
Land rover11,03 %1,03 %  
Porshe11,03 %1,03 %  
VW11,03 %1,03 %  
Bentley11,03 %1,03 %  
honda11,03 %1,03 %  
žádnou11,03 %1,03 %  
Volkswagen 11,03 %1,03 %  
Skoda11,03 %1,03 %  
Seat, Volvo11,03 %1,03 %  
Octavia II11,03 %1,03 %  
Alfa Romeo11,03 %1,03 %  
kia11,03 %1,03 %  
Mazda11,03 %1,03 %  
Renault11,03 %1,03 %  
Mitsubishi11,03 %1,03 %  

Graf

2. Jak jste s ním spokojený/á?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi spokojen/a6567,01 %67,01 %  
spíše spokojen/a2626,8 %26,8 %  
spíše nespokojen/a33,09 %3,09 %  
neutrálně22,06 %2,06 %  
velmi nepokojen/a11,03 %1,03 %  

Graf

3. Doporučil byste tuto značku svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano6668,04 %68,04 %  
spíše ano2121,65 %21,65 %  
spíše ne55,15 %5,15 %  
nevím44,12 %4,12 %  
určitě ne11,03 %1,03 %  

Graf

4. Koupil byste znovu tuto značku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano6364,95 %64,95 %  
spíše ano1515,46 %15,46 %  
spíše ne1212,37 %12,37 %  
nevím55,15 %5,15 %  
určitě ne22,06 %2,06 %  

Graf

5. Jaká byla Vaše předchozí značka auta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BMW2020,62 %20,62 %  
Škoda1313,4 %13,4 %  
Audi1010,31 %10,31 %  
Mercedes Benz1010,31 %10,31 %  
Volkswagen55,15 %5,15 %  
VOLVO44,12 %4,12 %  
žádná44,12 %4,12 %  
Ford33,09 %3,09 %  
Vw33,09 %3,09 %  
Peugeot33,09 %3,09 %  
subaru22,06 %2,06 %  
Dacia22,06 %2,06 %  
Alfa Romeo22,06 %2,06 %  
fiat22,06 %2,06 %  
Lexus11,03 %1,03 %  
Kia11,03 %1,03 %  
hyundai11,03 %1,03 %  
Citroen11,03 %1,03 %  
Mitshubishi, jeep11,03 %1,03 %  
ne premiová11,03 %1,03 %  
Honda11,03 %1,03 %  
Lada11,03 %1,03 %  
Zadna11,03 %1,03 %  
Mám první auto11,03 %1,03 %  
Porsche11,03 %1,03 %  
Jaguar11,03 %1,03 %  
Opel,Renault11,03 %1,03 %  
Toto je mé první auto.11,03 %1,03 %  

Graf

6. Jakou značku auta si hodláte v blízké době (během 2 let) pořídit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné3536,08 %36,08 %  
BMW1818,56 %18,56 %  
Mercedes Benz1111,34 %11,34 %  
Audi99,28 %9,28 %  
Škoda55,15 %5,15 %  
Jaguar33,09 %3,09 %  
nic11,03 %1,03 %  
Dacia Lodgy11,03 %1,03 %  
zatím žádnou11,03 %1,03 %  
Uvažujeme mezi BMW a Porsche.11,03 %1,03 %  
Porshe11,03 %1,03 %  
Volkswagen11,03 %1,03 %  
Peugeot11,03 %1,03 %  
Subaru11,03 %1,03 %  
Mazda11,03 %1,03 %  
Zatím nemám v plánu 11,03 %1,03 %  
Lexus11,03 %1,03 %  
Renault nebo Dacie11,03 %1,03 %  
Volvo11,03 %1,03 %  
Maserati11,03 %1,03 %  
Žádné.11,03 %1,03 %  
žádnou, jsem spokojena11,03 %1,03 %  

Graf

7. Jaká kritéria jsou při koupi auta rozhodující? (možno zatrhnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita8183,51 %83,51 %  
jízdní vlastnosti (zkušební jízda)5758,76 %58,76 %  
cena5657,73 %57,73 %  
design5455,67 %55,67 %  
bezpečnost5253,61 %53,61 %  
velikost vozu5152,58 %52,58 %  
výbava4748,45 %48,45 %  
výkon motoru4647,42 %47,42 %  
praktičnost4546,39 %46,39 %  
technické parametry4041,24 %41,24 %  
spotřeba3536,08 %36,08 %  
věrnost značce2222,68 %22,68 %  
záruka1919,59 %19,59 %  
prestiž značky1616,49 %16,49 %  
co nejmenší poruchovost 11,03 %1,03 %  
poměr kvalita/cena (tzn. že neplatím za značku přičemž se kvalita rovná levnému šuntu)11,03 %1,03 %  
6 a vice valcu11,03 %1,03 %  

Graf

8. Kde získáváte informace při rozhodování se při koupi vozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní zkušenost6061,86 %61,86 %  
recenze na internetu5051,55 %51,55 %  
nezávislé testy (Autosalon, Top Gear, atd.)4647,42 %47,42 %  
doporučení od přátel3435,05 %35,05 %  
autosalon2828,87 %28,87 %  
doporučení stávajících zákazníků2828,87 %28,87 %  
www stránky prodejců2424,74 %24,74 %  
recenze v motoristických časopisech2020,62 %20,62 %  
www stránky výrobců1818,56 %18,56 %  
sociální sítě1010,31 %10,31 %  
Hold to už nějakou dobu studuji.11,03 %1,03 %  

Graf

9. Jaká reklama Vás případně ovlivňuje při koupi auta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
testování vozů v TV apod.4647,42 %47,42 %  
internet3232,99 %32,99 %  
TV reklama1414,43 %14,43 %  
časopisy88,25 %8,25 %  
žádná55,15 %5,15 %  
sponzoring na soutěžích44,12 %4,12 %  
viditelnost značky ve filmech33,09 %3,09 %  
celebrita ve spojení se značkou33,09 %3,09 %  
Billboard22,06 %2,06 %  
nic22,06 %2,06 %  
Zadna22,06 %2,06 %  
Neovlivňuje22,06 %2,06 %  
komunita,socialni site11,03 %1,03 %  
moc mě reklama neovlivňuje, dám na vlastní nebo bratrovu zkušenost11,03 %1,03 %  
Vlastní výzkum11,03 %1,03 %  
Doufám, ze neovlivnije11,03 %1,03 %  
spíše než reklama jsou to promotion akce, výhodné nabídky ap.11,03 %1,03 %  
nic, reklamy vůbec nevnímám11,03 %1,03 %  
žádná, zdravý rozum11,03 %1,03 %  
Spokojenost zákazníků11,03 %1,03 %  
asi zadna11,03 %1,03 %  
ani jedno11,03 %1,03 %  
neovlivňuje mne nic11,03 %1,03 %  
rádio11,03 %1,03 %  
-11,03 %1,03 %  
žádné reklamy11,03 %1,03 %  
.11,03 %1,03 %  

Graf

10. Co pro Vás představuje pojem Prémiový segment?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
luxus6567,01 %67,01 %  
kvalita6263,92 %63,92 %  
prestiž3637,11 %37,11 %  
vysoká cena3536,08 %36,08 %  
jedinečnost2323,71 %23,71 %  
rychlost1515,46 %15,46 %  
bonus od výrobce - něco navíc téměř zdarma11,03 %1,03 %  
Možnost uměle navýšit cenu u něčeho, co nemohu prodat tím, že věc prohlásím za "prémiovou".11,03 %1,03 %  
nic11,03 %1,03 %  
marketing11,03 %1,03 %  
BMW, Audi, Mercedes jsou běžná auta11,03 %1,03 %  
vetsi vice-valcove motory11,03 %1,03 %  
lepší technické parametry11,03 %1,03 %  

Graf

11. Kterou značku z prémiového segmentu považujete za nejlepší a proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
BMW2727,84 %27,84 %  
Mercedes Benz2626,8 %26,8 %  
Jaguar1313,4 %13,4 %  
Porsche1010,31 %10,31 %  
Audi99,28 %9,28 %  
Porshe88,25 %8,25 %  
Lexus88,25 %8,25 %  
Škoda22,06 %2,06 %  
tradice, reference11,03 %1,03 %  
Škoda, je naše11,03 %1,03 %  
Vyhovuje mi poměr kvalita/cena, má skvělé jízdní vlastnosti.11,03 %1,03 %  
Bezpečnost, prestiž, cena11,03 %1,03 %  
Bentley11,03 %1,03 %  
Koenigsegg, protože je to nejhezčí a nejlepší značka na trhu. Za Regeru bych vraždil!!!11,03 %1,03 %  
Sport11,03 %1,03 %  
podle mě jsou srovnatelné11,03 %1,03 %  
prostě mi to tak přijde11,03 %1,03 %  
jedná se víceméně o stejný produkt11,03 %1,03 %  
Luxus,vykon 11,03 %1,03 %  
žádná, je to předražené11,03 %1,03 %  
volvo11,03 %1,03 %  
Jsem s ni spokojen 11,03 %1,03 %  
rolls royce velice vysoká kvalita, záruka i jedinečnost11,03 %1,03 %  
Ferrari, Bugatti, Bentley11,03 %1,03 %  
Subaru (Japonec)11,03 %1,03 %  
Nikdy jsem nad tím takto nepřemýšlel11,03 %1,03 %  
Bentley, Bugatti jsou pro mě prémiové. BMW mají mladí, Audi pojišťováci, Mercedes Romové, Porsche dědci s viagrou, Jaguar mladí s viagrou, Lexus ženský11,03 %1,03 %  
je mi to jedno11,03 %1,03 %  
Renault11,03 %1,03 %  
Protože11,03 %1,03 %  
neexistuje nejlepší značka, kdybych si měla vybrat tak Pagani, naprosto jedinečná auta11,03 %1,03 %  
Škoda, je to česká značka11,03 %1,03 %  
Nejvetsi luxus a kvalita11,03 %1,03 %  

Graf

12. Představte si, že se rozhodujete mezi třemi značkami prémiových vozidel (např. BMW, AUDI a MERCEDES) Všechny tyto vozy nabízí podobné technické parametry za podobnou cenu. Co pro Vás bude patřit mezi hlavní rozhodující faktory při nákupu? (zatrhněte pouze 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jízdní vlastnosti5960,82 %60,82 %  
kvalita prodejních a servisních služeb4748,45 %48,45 %  
konečná cena po slevě4647,42 %47,42 %  
dostupnost servisu2929,9 %29,9 %  
celkový pocit z obchodního procesu2626,8 %26,8 %  
nabídka benefitů (např. pneu zdarma, atd.)2323,71 %23,71 %  
prestiž značky1818,56 %18,56 %  
možnost odkoupení starého vozu protiúčtem1616,49 %16,49 %  
možnost financování (leasing, úvěr, atd.)66,19 %6,19 %  
Bezpecnost11,03 %1,03 %  
předchozí zkušenost11,03 %1,03 %  
přístup prodejce11,03 %1,03 %  
Spotřeba11,03 %1,03 %  
rychlost dodání11,03 %1,03 %  
Ceny servisních služeb 11,03 %1,03 %  

Graf

13. Jaký typ automobilu upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodinné4142,27 %42,27 %  
sportovní1616,49 %16,49 %  
víceúčelové1616,49 %16,49 %  
luxusní1313,4 %13,4 %  
manažerský vůz99,28 %9,28 %  
hatchback11,03 %1,03 %  
nákladní11,03 %1,03 %  

Graf

14. Jakou karoserii upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sedan2626,8 %26,8 %  
kombi2222,68 %22,68 %  
SUV1919,59 %19,59 %  
hatchback99,28 %9,28 %  
terénní vůz55,15 %5,15 %  
limuzína44,12 %4,12 %  
kupé33,09 %3,09 %  
MPV33,09 %3,09 %  
kabriolet33,09 %3,09 %  
liftback22,06 %2,06 %  
neznám ani jednu z nich, nevím co si pod tím mám představit11,03 %1,03 %  

Graf

15. Preferujete nový nebo ojetý vůz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nový6263,92 %63,92 %  
ojetý3536,08 %36,08 %  

Graf

16. Kolik kilometrů ročně najedete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 20 tis. km2929,9 %29,9 %  
20 - 30 tis. km2828,87 %28,87 %  
nad 30 tis. km2626,8 %26,8 %  
do 10 tis km1414,43 %14,43 %  

Graf

17. Za jak dlouho obměňujete vozidlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 5 let4344,33 %44,33 %  
3-5 let4041,24 %41,24 %  
1-3 roky1313,4 %13,4 %  
do 1 roku11,03 %1,03 %  

Graf

18. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší a 5 nejhorší )Váš vztah ke značce BMW

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14041,24 %41,24 %  
22121,65 %21,65 %  
31717,53 %17,53 %  
51010,31 %10,31 %  
499,28 %9,28 %  

Graf

19. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Mercedes Benz

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23637,11 %37,11 %  
12222,68 %22,68 %  
32121,65 %21,65 %  
51111,34 %11,34 %  
477,22 %7,22 %  

Graf

20. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Audi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12929,9 %29,9 %  
22626,8 %26,8 %  
31818,56 %18,56 %  
41515,46 %15,46 %  
599,28 %9,28 %  

Graf

21. 21) Jaký jste řidič ? (charakterizujte se):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bezpečný5556,7 %56,7 %  
opatrný4243,3 %43,3 %  
svižný4142,27 %42,27 %  
jistý2929,9 %29,9 %  
trpělivý2828,87 %28,87 %  
rychlý2727,84 %27,84 %  
ani pomalý ani rychlý2525,77 %25,77 %  
odvážný1515,46 %15,46 %  
velmi rychlý a agresívní55,15 %5,15 %  
velmi rychlý44,12 %4,12 %  
pomalý22,06 %2,06 %  
bezpecnost, rychlost, zazitek z jizdy11,03 %1,03 %  
sám to člověk nemůže posoudit, dělá chyby i 1,5 milionu km11,03 %1,03 %  
ohleduplný k ostatním účastníkům silničního provozu11,03 %1,03 %  
Svižný ale bezpečný 11,03 %1,03 %  
netuším, neřídím11,03 %1,03 %  
dlouholetá praxe jako řidič, připadám si mezi ostatními jak Bůh mezi kreténama .... :/ Za 15 let praxe, nájezd 300 km denně, jsem měl jedinou nehodu ...11,03 %1,03 %  

Graf

22. Jaký máte vztah k rychlému stylu jízdy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladný4243,3 %43,3 %  
neutrální3839,18 %39,18 %  
záporný1717,53 %17,53 %  

Graf

23. jste ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5657,73 %57,73 %  
žena4142,27 %42,27 %  

Graf

24. kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-304344,33 %44,33 %  
31-402424,74 %24,74 %  
41-502222,68 %22,68 %  
51-6066,19 %6,19 %  
nad 6022,06 %2,06 %  

Graf

25. Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4849,48 %49,48 %  
střední s maturitou3839,18 %39,18 %  
vyšší odborné55,15 %5,15 %  
vyučen55,15 %5,15 %  
základní11,03 %1,03 %  

Graf

26. Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
OSVČ (podnikatel)3536,08 %36,08 %  
zaměstnanec3435,05 %35,05 %  
zaměstnanec na manžerské pozici (ředitel, lékař, manažer, apod.)1515,46 %15,46 %  
student66,19 %6,19 %  
v domácnosti/na mateřské44,12 %4,12 %  
nezaměstnaný22,06 %2,06 %  
důchodce11,03 %1,03 %  

Graf

27. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 000 obyvatel4041,24 %41,24 %  
1 000-4 9991818,56 %18,56 %  
20 000- 99 9991515,46 %15,46 %  
5 000- 19 9991313,4 %13,4 %  
do 1 000 obyvatel1111,34 %11,34 %  

Graf

28. Jaká je Vaše finanční situace ? (zvažte dle vlastního uvážení)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nadprůměrná4950,52 %50,52 %  
průměrná4142,27 %42,27 %  
podprůměrná77,22 %7,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak jste s ním spokojený/á?

  • odpověď spíše spokojen/a:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 3. Doporučil byste tuto značku svým známým?

7. Jaká kritéria jsou při koupi auta rozhodující? (možno zatrhnout více odpovědí)

  • odpověď cena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 5 na otázku 19. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Mercedes Benz
  • odpověď design:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě na otázku 8. Kde získáváte informace při rozhodování se při koupi vozu?

12. Představte si, že se rozhodujete mezi třemi značkami prémiových vozidel (např. BMW, AUDI a MERCEDES) Všechny tyto vozy nabízí podobné technické parametry za podobnou cenu. Co pro Vás bude patřit mezi hlavní rozhodující faktory při nákupu? (zatrhněte pouze 3 odpovědi)

  • odpověď jízdní vlastnosti:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Škoda na otázku 5. Jaká byla Vaše předchozí značka auta?

18. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší a 5 nejhorší )Váš vztah ke značce BMW

  • odpověď 1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi BMW na otázku 1. Jakou značku auta momentálně vlastníte? (odpovídejte pouze za sebe)

24. kolik je Vám let?

  • odpověď 19-30:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě na otázku 8. Kde získáváte informace při rozhodování se při koupi vozu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou značku auta momentálně vlastníte? (odpovídejte pouze za sebe)

2. Jak jste s ním spokojený/á?

3. Doporučil byste tuto značku svým známým?

4. Koupil byste znovu tuto značku?

5. Jaká byla Vaše předchozí značka auta?

6. Jakou značku auta si hodláte v blízké době (během 2 let) pořídit?

7. Jaká kritéria jsou při koupi auta rozhodující? (možno zatrhnout více odpovědí)

8. Kde získáváte informace při rozhodování se při koupi vozu?

9. Jaká reklama Vás případně ovlivňuje při koupi auta?

10. Co pro Vás představuje pojem Prémiový segment?

11. Kterou značku z prémiového segmentu považujete za nejlepší a proč?

12. Představte si, že se rozhodujete mezi třemi značkami prémiových vozidel (např. BMW, AUDI a MERCEDES) Všechny tyto vozy nabízí podobné technické parametry za podobnou cenu. Co pro Vás bude patřit mezi hlavní rozhodující faktory při nákupu? (zatrhněte pouze 3 odpovědi)

13. Jaký typ automobilu upřednostňujete?

14. Jakou karoserii upřednostňujete?

15. Preferujete nový nebo ojetý vůz?

16. Kolik kilometrů ročně najedete?

17. Za jak dlouho obměňujete vozidlo?

18. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší a 5 nejhorší )Váš vztah ke značce BMW

19. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Mercedes Benz

20. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Audi

21. 21) Jaký jste řidič ? (charakterizujte se):

22. Jaký máte vztah k rychlému stylu jízdy?

23. jste ?

24. kolik je Vám let?

25. Vaše vzdělání?

26. Vaše povolání?

27. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

28. Jaká je Vaše finanční situace ? (zvažte dle vlastního uvážení)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou značku auta momentálně vlastníte? (odpovídejte pouze za sebe)

2. Jak jste s ním spokojený/á?

3. Doporučil byste tuto značku svým známým?

4. Koupil byste znovu tuto značku?

5. Jaká byla Vaše předchozí značka auta?

6. Jakou značku auta si hodláte v blízké době (během 2 let) pořídit?

7. Jaká kritéria jsou při koupi auta rozhodující? (možno zatrhnout více odpovědí)

8. Kde získáváte informace při rozhodování se při koupi vozu?

9. Jaká reklama Vás případně ovlivňuje při koupi auta?

10. Co pro Vás představuje pojem Prémiový segment?

11. Kterou značku z prémiového segmentu považujete za nejlepší a proč?

12. Představte si, že se rozhodujete mezi třemi značkami prémiových vozidel (např. BMW, AUDI a MERCEDES) Všechny tyto vozy nabízí podobné technické parametry za podobnou cenu. Co pro Vás bude patřit mezi hlavní rozhodující faktory při nákupu? (zatrhněte pouze 3 odpovědi)

13. Jaký typ automobilu upřednostňujete?

14. Jakou karoserii upřednostňujete?

15. Preferujete nový nebo ojetý vůz?

16. Kolik kilometrů ročně najedete?

17. Za jak dlouho obměňujete vozidlo?

18. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší a 5 nejhorší )Váš vztah ke značce BMW

19. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Mercedes Benz

20. Ohodnoťte známkou 1 - 5 (jako ve škole, 1 je nejlepší) Váš vztah ke značce Audi

21. 21) Jaký jste řidič ? (charakterizujte se):

22. Jaký máte vztah k rychlému stylu jízdy?

23. jste ?

24. kolik je Vám let?

25. Vaše vzdělání?

26. Vaše povolání?

27. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

28. Jaká je Vaše finanční situace ? (zvažte dle vlastního uvážení)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Zvoníčková, V.Faktory ovlivňující nákup vozu v prémiovém segmentu (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://faktory-ovlivnujici-nakup-vo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.