Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory při nákupu exotické dovlené

Faktory při nákupu exotické dovlené

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nicoletta Kalinová
Šetření:16. 03. 2019 - 30. 03. 2019
Počet respondentů:23
Počet otázek (max/průměr):14 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni, chtěla bych Vás požádat o vyplnění mého krátkého dotazníku k mé baklářské práci na téma faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při nákupu exotické dovolené. 

Odpovědi respondentů

1. 1) Cestujete mimo Evropu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1252,17 %52,17 %  
Ano1147,83 %47,83 %  

Graf

2. 2) Pokud mimo Evropu necestujete, z jakého je to důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) nedostatek finančních prostředků541,67 %21,74 %  
a) nezájem o cestování do zemí mimo Evropu433,33 %17,39 %  
e) zdravotní důvody18,33 %4,35 %  
d) jiné zájmy18,33 %4,35 %  
b) nedostatek času18,33 %4,35 %  

Graf

3. 3) Byli jste již, nebo plánujete letos dovolenou do exotické destinace?

Exotické destinace se stávají exotickými především svou vzdáleností od České republiky a nacházejí se mimo Evropu. Turisté je navštěvují především z důvodu relaxace za příjemných teplot v době, kdy je v České republice například zima. Do exotických destinací se jezdí kvůli poznávání odlišných kultur, tradic, mentality lidí, exotických zvířat, objevování přírodních krás a míst jako jsou například prázdné písčité pláže omývající průzračné tyrkysové vody oceánů a zátok plných korálů a lagun, panenská příroda vybízející k trekům do zalesněných hor nebo naopak poznávání luxusu, který je pro danou destinací charakteristický. V současné době patří mezi exotické destinace následující regiony a jejich země: • jihovýchodní Asie (např. Thajsko, Vietnam, Kambodža, Indonésie, Filipíny aj.), • jižní Asie (např. Srí Lanka, Indie, Maledivy aj.) • země Arabského poloostrova (např. Spojené Arabské Emiráty, Omán aj.), • ostrovy Karibského moře (např. Kuba, Dominikánská republika, Jamajka aj.), • země Ameriky (např. Mexiko, Panama, Hawaii aj.) • nebo Africké země (např. Egypt, Kapverdské ostrovy, Keňa, Mauricius, Réunion, Seychely, Zanzibar, aj.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) Ne850 %34,78 %  
a) Ano850 %34,78 %  

Graf

4. 4) Pokud jste nebyli a ani v tomto roce neplánujete dovolenou do exotické destinace, z jakého je to důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
f) jiné důvody342,86 %13,04 %  
c) nedostatek finančních prostředků342,86 %13,04 %  
a) nezájem o cestování do exotické destinace114,29 %4,35 %  

Graf

5. 5) Jaký je Váš hlavní důvod navštěvování exotických destinací?

možnost zaškrtnout max. 3 odpovědi

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) Poznávání nových míst, přírodních krás, kultur, architektur, lidí888,89 %34,78 %  
a) Rekreace a relaxace666,67 %26,09 %  
b) Únik od reality, nostalgie444,44 %17,39 %  
e) Cizokrajná kuchyně222,22 %8,7 %  
h) Zimní období v ČR222,22 %8,7 %  
i) Osobní rozvoj222,22 %8,7 %  

Graf

6. 6) Kterou z níže uvedených exotických destinací jste v minulosti navštívili, nebo plánujete navštívit v tomto roce? (možnost zaškrtnout více variant)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
q) Mexiko220 %8,7 %  
Řecko110 %4,35 %  
a) Thajsko110 %4,35 %  
Thajsko, Dom. republika, Egypt110 %4,35 %  
t) Egypt110 %4,35 %  
n) Dominikánská republika110 %4,35 %  
j) Spojené Arabské emiráty110 %4,35 %  
d) Indonésie110 %4,35 %  
Tunisko110 %4,35 %  

Graf

7. 7) Jak cestujete do exotických destinací?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) Cestuji výhradně s příbuznými, partnerem/partnerkou nebo s přáteli981,82 %39,13 %  
c) Cestuji s rodinou (včetně dětí)218,18 %8,7 %  

Graf

8. 8) Využíváte při nákupu exotické dovolené cestovní kanceláře (CK) / agentury (CA) nebo cestujete na „vlastní pěst“?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) Vždy využívám CK/CA550 %21,74 %  
c) Převážně cestuji na „vlastní pěst“220 %8,7 %  
d) Vždy cestuji na „vlastní pěst“220 %8,7 %  
b) Převážně využívám CK/CA110 %4,35 %  

Graf

9. 9) Které prostředky nejvíce využíváte pro získávání informací týkající se exotických dovolených?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) Webové stránky CK/CA562,5 %21,74 %  
d) Letecké portály (např. letuska.cz) a ubytovací portály (např. booking.com)450 %17,39 %  
e) Sociální sítě např. Facebook225 %8,7 %  
a) Katalogy, brožury CK/CA225 %8,7 %  
f) E-mail či telefonicky112,5 %4,35 %  

Graf

10. 10) Jakým způsobem objednáváte/nakupujete exotické dovolené?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) Přes internet990 %39,13 %  
a) Na kamenné pobočce CK/CA110 %4,35 %  

Graf

11. 11) Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující faktory při nákupu exotické dovolené.

(1 – nejméně důležité, 5- nejvíce důležité)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cílová destinace4.80.16
Cena (celého zájezdu/jednotlivých služeb)4.50.65
Termín odjezdu a návratu3.61.24
Délka dovolené40.6
Reference návštěvníků nebo příbuzných3.71.21
Sezónnost v cílové destinaci3.21.16
Letecká společnost2.31.21
Doba letu2.11.29
Dostupnost produktů/služeb v cíl. destinaci2.61.24
Typ a úroveň ubytování3.61.64
Typ stravování v ceně zájezdu (all inclusive, polopenze, snídaně apod.)3.13.89
Vzdálenost ubytování od centra města2.71.81
Vzdálenost ubytování od pláže3.13.09
Využití společensko-kulturních služeb (např. koncerty, divadelní představení aj.)1.80.96
Využití společensko-zábavních služeb (např. delfíní představení, společenské večery, tance aj.)1.51.05
Využití sportovně-rekreačních služeb (např. potápění, surfování, golf aj.)22.4
Politická situace v cílové destinaci3.60.84
Druh náboženství v cílové destinaci1.93.29
Služby česky mluvícího průvodce1.82.76
Bazén, fitness studio, klimatizace, Wi-Fi v ubytovacím zařízení3.13.29
Slevy a výhody (last minute, parkování na letišti zdarma, jiné slevy)2.73.01

Graf

12. 12) Jaké jsou Vaše osobní příjmy? (v případě, že cestujete s rodinou či partnerem, uveďte příjmy domácnosti)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
f) 50 000 a více.650 %26,09 %  
b) 10 000 – 20 000 Kč216,67 %8,7 %  
c) 20 000 – 30 000 Kč216,67 %8,7 %  
d) 30 000 – 40 000 Kč216,67 %8,7 %  

Graf

13. 13) Jaké je Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) Žena1669,57 %69,57 %  
a) Muž730,43 %30,43 %  

Graf

14. 14) Do jaké věkové kategorie patříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) 27 – 40 let1043,48 %43,48 %  
a) 18 – 26 let834,78 %34,78 %  
c) 41 – 55 let521,74 %21,74 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Kalinová, N.Faktory při nákupu exotické dovlené (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://faktory-pri-nakupu-exoticke.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.