Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Farmaceutika - informovanost spotřebitele a formy ovlivnění
Farmaceutika - informovanost spotřebitele a formy ovlivnění
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Kovaříček |
---|---|
Šetření: | 10. 06. 2010 - 10. 07. 2010 |
Počet respondentů: | 82 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.76 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:52 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
LÉČIVA: Co víme o farmaceutickém, respektive chemickém průmyslu? Jaký obraz má v našich očích? Co rozhoduje při nákupu léků, volně prodejných léčiv (OTC přípravků) a potravinových doplňků?
Dotazník obsahuje maximálně třináct otázek z oboru farmaceutiky. Výsledky tohoto průzkumu budou zveřejněny a zohledním je ve své dizertaci.
Odpovědi respondentů
1. Jaké komukační kanály sledujete a jak často? (+ pro častější, - pro méně časté)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
internet | 1.817 | 0.296 |
televizi | 0.207 | 1.213 |
rozhlas | -0.354 | 1.424 |
noviny | -0.159 | 1.085 |
jiné | -0.512 | 1.006 |
2. Co se týče obecného přehledu, považujete se za
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi dobře informované → otázka č. 3, máte určitý přehled → otázka č. 3, průměrně informované → otázka č. 3, příliš se v aktualitách neorientujete → otázka č. 4, zcela izolované od světa → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
máte určitý přehled | 48 | 58,54 % | 58,54 % |
průměrně informované | 20 | 24,39 % | 24,39 % |
velmi dobře informované | 13 | 15,85 % | 15,85 % |
příliš se v aktualitách neorientujete | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
3. Znáte nějaké farmaceutické firmy?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
znám alespoň 3, ale nevím, odkud pochází | 25 | 31,65 % | 30,49 % |
znám alespoň 3 světové a alespoň jednu tuzemskou | 17 | 21,52 % | 20,73 % |
znám alespoň 6, ale nevím, odkud pochází | 9 | 11,39 % | 10,98 % |
znám alespoň 6 světových a alespoň dvě tuzemské | 8 | 10,13 % | 9,76 % |
znám jednu tuzemskou | 6 | 7,59 % | 7,32 % |
neznám žádnou | 4 | 5,06 % | 4,88 % |
znám více než 10 světových a dvě tuzemské | 3 | 3,8 % | 3,66 % |
znám více než 10, ale nevím, odkud pochází | 3 | 3,8 % | 3,66 % |
znám jednu, ale nevím, odkud pochází | 2 | 2,53 % | 2,44 % |
ČR zentiva, DE bayer a pak, spíš jen jako značku | 1 | 1,27 % | 1,22 % |
jednu tuzemskou a jednu zahraniční | 1 | 1,27 % | 1,22 % |
4. Farmaceutický průmysl považujete za (můžete označit více odpovědí):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyspělý | 50 | 60,98 % | 60,98 % |
zkorumpovaný | 45 | 54,88 % | 54,88 % |
čistý | 23 | 28,05 % | 28,05 % |
odpovědný | 19 | 23,17 % | 23,17 % |
ekologicky zatěžující | 17 | 20,73 % | 20,73 % |
špinavý | 14 | 17,07 % | 17,07 % |
nutné zlo | 8 | 9,76 % | 9,76 % |
ekologický | 4 | 4,88 % | 4,88 % |
5. Reklamu na léky považujete za (můžete označit více odpovědí):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zavádějící | 44 | 53,66 % | 53,66 % |
informativní | 36 | 43,9 % | 43,9 % |
otravnou | 18 | 21,95 % | 21,95 % |
lživou | 17 | 20,73 % | 20,73 % |
neetickou | 17 | 20,73 % | 20,73 % |
přínosnou | 16 | 19,51 % | 19,51 % |
důležitou | 8 | 9,76 % | 9,76 % |
jiné | 4 | 4,88 % | 4,88 % |
zábavnou | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
nesetkal(a) jsem se s reklamou na léky | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
6. Vzpomenete si aktuálně na nějakou reklamu na léky
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 67 | 81,71 % | 81,71 % |
ne | 15 | 18,29 % | 18,29 % |
7. Uveďte propagovaný produkt, heslo nebo slogan jímž byl uváděn a místo, kde se reklama vyskytovala. Můžete uvést víc produktů.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
"šňup a jsi v pohodě" na sprej na uvolnění nosu,název si nepamatuji. "svoboda pro nosy " otrivin
1)ibalgin - přidány pomocné látky pro rychlejší nástup účinku slogan si nepamatuji televizní reklama 2) "prazol" - reklama v metru 3) modafen - chřipka z těla ven televizní reklama
ACC
ACC Long
Arthrostop Rapid - TV reklama
Bepanthen
Brufen - chřipka z těla ven! :) fastumgel, gs condro, triomen, a ty hovadiny na prostatu, jak hrajou pokr...
Brufen pro ěti, Nasivin nosní sprej, Prostenal, Varixinal - TV
Claritine v metru na bilboardu, CLavin v metru,
Espumisan, tv Ibalgin, tv
espumisan, wobenzym, fastum gel ... televize, časopisy
fastum gel
gaviscon-chladivý pocit úlevy-TV ibalgin-rychlá úleva-TV wobenzym-nevím-časopisy (fernet stock-hořká je krásná. vždyť víš.-TV:-))
GS Condro FORTE ,v rádiu
Hedelix - metro, Olynth - metro, Bioparox
Hedelix, Rhinostop, Otrivin, Espumisan, Proenzi,
ibalgin fast
ibalgin, acylpirin, nailexpert,...
ibalgin, imodium plus, alli, coldrex, TV reklamy
Ibalgin, Nurofen, Rennie - televizni reklama
Ibalgin, Panadol, Alli
Ibalgin, panadol, tv, reklama v časopise
Ibalgin, Paralen... televize Viagra :)
kapky na rýmu - stačí jeden šluk (nebo tak nějak) - potisk lavičky na zastávce, reklama na Proenzi v TV
Modafen - chřipka z těla ven - televize Prostenal - Pánové, chodíte často? - televize
Modafen, chřipka z těla ven.
Modafen, chřipka z těla ven. v tv Imodium, taktéž tv
myslím nějaké léky proti bolesti, bylo tam slovo rapid, že to zbaví rychleji bolesti
něco na prostatu, konkrétně nevím, TV. U gynekologa mě vždycky vytáčí reklamy na očkování proti rakovině děložního čípku.
neco s kaslem a ryma zmizi hedelix asi
Nurofen bolest z těla ven.
nurofen rapid, canesten, septolete, ibalgin, marťánci :), ginkoprim
Nurofen, fenistil, proenzi
ocuvite.cz sajrajt na oči radiožurnál
očkovani proti HPV, v čekárně u gynekologa v televizi, slogan: vždycky jsem ji chránila(myšleno matka dceru)
očkování proti rakovině děložníh čípku, cervarix myslím...
Olynth, svoboda pro nosy. (televize) Nad mykozou zvítězil, kdo použil Lamisil. (televize)
oscillococcinum
Panadol - jen za 15 Kč:) Tv Nova
Panadol - závodní dráha
panadol baby, antistax, voltaren, prostamol... přesné slogany k tomu neznám, spíše si vybavím, jak reklama vypadá v tv
panadol plus na rýmu a kašel lék si našel , v tv modafen chřipka z těla ven, v tv
Panadol, Mucosolvan...
Panadol, Renee, ...
Paralen chřipka z těla ven
Paralen+ televize Ibalgin televize Nurofen televize Coldrex televize Prostenal televize
preventan, TV
pro lepší sex- arginmax, Clavin- mužem hned :)
Pro-enzi - zdravý pohyb, to je Pro-enzi, televizní reklama.
Proenzin
prostenal
proti chřipce s medvědem, na ucpaný nos - "svobodu nosu" v televizi, nevzpomenu si názvy přípravků, léčivé doplňky stravy - reklamy na internetu
Septolete - TV
Silgard. Udělám vše, co můžu.
sprej do nosu, kapky - šňup a jsi v pohodě - lavičky MHD
Televize - napriklad Coldrex, Paralen, ruzne kapky do nosu
televize - prostenal a potíže s prostatou jsou pryč televize - gscondro - chtějí stačit vnučce Terezce televize - ibalgin televize - urinal televize - tantum verde - co by nám by nám pomohlo? kouzlo?
televize, reklamy na kapky do očí a nosu, kapky na kašel, náplasti proti kouření
Televizia - liek proti bolestiam hlavy
TV - Modafen, Multivitamín Marťánci, Visin
TV - Olynth - na uvolnění nosu Liothon 10000 - na pocit těžkých nohou
TV reklama na Nurofen Rapid
V televizi na chřipku (máte chřipku? už ji nemám)
v tv: trápí vás nepříjemný kašel, naštěstí jsou tu šumivé tablety ACC....hotovo, odkašláváme
Wobenzym - televizní reklama; viděla jsem jich víc, ale nepamatuji si produkty
wobenzym, televize
x
8. Jak často nakupujete léky a doplňky stravy (započítejte prosím veškeré léky, vitamíny, kapky a ostatní doplňky stravy a rozpočítejte spotřebu jednoho balení na časový úsek)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 balení měsíčně | 51 | 62,2 % | 62,2 % |
1 balení ročně | 14 | 17,07 % | 17,07 % |
1 balení týdně | 5 | 6,1 % | 6,1 % |
vůbec | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
2 balení měsíčně | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
1 balení za půl roku | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
velmi zřídka | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
podle potřeby (někdy 1x měsíčně,někdy týdně) | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
tak jednou za měsíc větší množství do zásoby | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
1 balení za čtvrt roku | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
1 za 2měsíce | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
4 rocne | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
9. Znáte rozdíl mezi léky a doplňky stravy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mám určitou představu o technologických a legislativních rozdílech | 34 | 41,46 % | 41,46 % |
jsem dobře seznámen(a) s legislativními i technologickými rozdíly | 15 | 18,29 % | 18,29 % |
znám technologické rozdíly, nevím, co to znamená právně | 15 | 18,29 % | 18,29 % |
znám legislativní rozdíl, nevím jak se liší v produkci | 11 | 13,41 % | 13,41 % |
vím, že se tyto termíny rozlišují, ale nevím z jakého důvodu | 5 | 6,1 % | 6,1 % |
nevěděl jsem, že se tyto termíny liší | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nezajimam se o to | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
10. Jaký je Váš pohled na nákup léků přes internet?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy jsem nevyzkoušel(a) a ani to nikdy neudělám | 40 | 49,38 % | 48,78 % |
nikdy jsem nevyzkoušel(a), ale chtěl(a) bych/chystám se vyzkoušet | 20 | 24,69 % | 24,39 % |
využívám, ale pouze na určitý sortiment | 12 | 14,81 % | 14,63 % |
vyzkoušel jsem jednou | 2 | 2,47 % | 2,44 % |
problem s padelky | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
vyzkoušel bych, ale jen na určitý sortiment | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
zadnej ani nwm ze to de | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
neplánuji vyzkoušet | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
lékárnu mám přes ulici, jinak klidně i na netu | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
dávám přednost kamenné lékárně-poradaSlékárníkem | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
v lekarne se poradim | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
11. Roli lékárníka při nákupu léků považujete za:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
důležitou | 52 | 63,41 % | 63,41 % |
zcela zásadní | 14 | 17,07 % | 17,07 % |
stejnou jako všech ostatních prodavačů | 12 | 14,63 % | 14,63 % |
lépe by posloužil automat | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
záleží na konkrétní osobě a její odbornosti | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
zcela marginální | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
nepodstatnou | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
12. Odhadněte roční spotřebu léků v ČR vyjádřenou finančně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neumím odhadnout | 28 | 34,15 % | 34,15 % |
řádově desítky miliard korun | 16 | 19,51 % | 19,51 % |
řádově miliardy korun | 14 | 17,07 % | 17,07 % |
řádově stovky miliard korun | 10 | 12,2 % | 12,2 % |
řádově stovky miliónů korun | 8 | 9,76 % | 9,76 % |
řádově bilióny korun | 3 | 3,66 % | 3,66 % |
řádově desítky miliónů korun | 2 | 2,44 % | 2,44 % |
řádově miliony korun | 1 | 1,22 % | 1,22 % |
13. Jaký je váš názor na zdravotnický poplatek za položku na receptu:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím s ním | 19 | 23,46 % | 23,17 % |
souhlasím s ním, je vynikající formou regulace spotřeby | 16 | 19,75 % | 19,51 % |
nesouhlasím s ním | 16 | 19,75 % | 19,51 % |
nesouhlasím s ním, ale je nutný k udržení poskytované úrovně zdravotní péče | 15 | 18,52 % | 18,29 % |
je sprostý, měl by být okamžitě zrušen | 9 | 11,11 % | 10,98 % |
nemám názor | 2 | 2,47 % | 2,44 % |
odmítám odpovědět | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
zajímalo by mě, jak je s ním nakládáno | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
nereguluje spotřebu léků | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
souhlasím, ale nikoli co položka to poplatek | 1 | 1,23 % | 1,22 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.