Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Farmaceutika - informovanost spotřebitele a formy ovlivnění

Farmaceutika - informovanost spotřebitele a formy ovlivnění

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Kovaříček
Šetření:10. 06. 2010 - 10. 07. 2010
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

LÉČIVA: Co víme o farmaceutickém, respektive chemickém průmyslu? Jaký obraz má v našich očích? Co rozhoduje při nákupu léků, volně prodejných léčiv (OTC přípravků) a potravinových doplňků?

Dotazník obsahuje maximálně třináct otázek z oboru farmaceutiky. Výsledky tohoto průzkumu budou zveřejněny a zohledním je ve své dizertaci.

Odpovědi respondentů

1. Jaké komukační kanály sledujete a jak často? (+ pro častější, - pro méně časté)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
internet1.8170.296
televizi0.2071.213
rozhlas-0.3541.424
noviny-0.1591.085
jiné-0.5121.006

Graf

2. Co se týče obecného přehledu, považujete se za

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi dobře informovanéotázka č. 3, máte určitý přehledotázka č. 3, průměrně informovanéotázka č. 3, příliš se v aktualitách neorientujeteotázka č. 4, zcela izolované od světaotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
máte určitý přehled4858,54 %58,54 %  
průměrně informované2024,39 %24,39 %  
velmi dobře informované1315,85 %15,85 %  
příliš se v aktualitách neorientujete11,22 %1,22 %  

Graf

3. Znáte nějaké farmaceutické firmy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
znám alespoň 3, ale nevím, odkud pochází2531,65 %30,49 %  
znám alespoň 3 světové a alespoň jednu tuzemskou1721,52 %20,73 %  
znám alespoň 6, ale nevím, odkud pochází911,39 %10,98 %  
znám alespoň 6 světových a alespoň dvě tuzemské810,13 %9,76 %  
znám jednu tuzemskou67,59 %7,32 %  
neznám žádnou45,06 %4,88 %  
znám více než 10 světových a dvě tuzemské33,8 %3,66 %  
znám více než 10, ale nevím, odkud pochází33,8 %3,66 %  
znám jednu, ale nevím, odkud pochází22,53 %2,44 %  
ČR zentiva, DE bayer a pak, spíš jen jako značku11,27 %1,22 %  
jednu tuzemskou a jednu zahraniční11,27 %1,22 %  

Graf

4. Farmaceutický průmysl považujete za (můžete označit více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyspělý5060,98 %60,98 %  
zkorumpovaný4554,88 %54,88 %  
čistý2328,05 %28,05 %  
odpovědný1923,17 %23,17 %  
ekologicky zatěžující1720,73 %20,73 %  
špinavý1417,07 %17,07 %  
nutné zlo89,76 %9,76 %  
ekologický44,88 %4,88 %  

Graf

5. Reklamu na léky považujete za (můžete označit více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zavádějící4453,66 %53,66 %  
informativní3643,9 %43,9 %  
otravnou1821,95 %21,95 %  
lživou1720,73 %20,73 %  
neetickou1720,73 %20,73 %  
přínosnou1619,51 %19,51 %  
důležitou89,76 %9,76 %  
jiné44,88 %4,88 %  
zábavnou22,44 %2,44 %  
nesetkal(a) jsem se s reklamou na léky11,22 %1,22 %  

Graf

6. Vzpomenete si aktuálně na nějakou reklamu na léky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6781,71 %81,71 %  
ne1518,29 %18,29 %  

Graf

7. Uveďte propagovaný produkt, heslo nebo slogan jímž byl uváděn a místo, kde se reklama vyskytovala. Můžete uvést víc produktů.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"šňup a jsi v pohodě" na sprej na uvolnění nosu,název si nepamatuji. "svoboda pro nosy " otrivin

1)ibalgin - přidány pomocné látky pro rychlejší nástup účinku slogan si nepamatuji televizní reklama 2) "prazol" - reklama v metru 3) modafen - chřipka z těla ven televizní reklama

ACC

ACC Long

Arthrostop Rapid - TV reklama

Bepanthen

Brufen - chřipka z těla ven! :) fastumgel, gs condro, triomen, a ty hovadiny na prostatu, jak hrajou pokr...

Brufen pro ěti, Nasivin nosní sprej, Prostenal, Varixinal - TV

Claritine v metru na bilboardu, CLavin v metru,

Espumisan, tv Ibalgin, tv

espumisan, wobenzym, fastum gel ... televize, časopisy

fastum gel

gaviscon-chladivý pocit úlevy-TV ibalgin-rychlá úleva-TV wobenzym-nevím-časopisy (fernet stock-hořká je krásná. vždyť víš.-TV:-))

GS Condro FORTE ,v rádiu

Hedelix - metro, Olynth - metro, Bioparox

Hedelix, Rhinostop, Otrivin, Espumisan, Proenzi,

ibalgin fast

ibalgin, acylpirin, nailexpert,...

ibalgin, imodium plus, alli, coldrex, TV reklamy

Ibalgin, Nurofen, Rennie - televizni reklama

Ibalgin, Panadol, Alli

Ibalgin, panadol, tv, reklama v časopise

Ibalgin, Paralen... televize Viagra :)

kapky na rýmu - stačí jeden šluk (nebo tak nějak) - potisk lavičky na zastávce, reklama na Proenzi v TV

Modafen - chřipka z těla ven - televize Prostenal - Pánové, chodíte často? - televize

Modafen, chřipka z těla ven.

Modafen, chřipka z těla ven. v tv Imodium, taktéž tv

myslím nějaké léky proti bolesti, bylo tam slovo rapid, že to zbaví rychleji bolesti

něco na prostatu, konkrétně nevím, TV. U gynekologa mě vždycky vytáčí reklamy na očkování proti rakovině děložního čípku.

neco s kaslem a ryma zmizi hedelix asi

Nurofen bolest z těla ven.

nurofen rapid, canesten, septolete, ibalgin, marťánci :), ginkoprim

Nurofen, fenistil, proenzi

ocuvite.cz sajrajt na oči radiožurnál

očkovani proti HPV, v čekárně u gynekologa v televizi, slogan: vždycky jsem ji chránila(myšleno matka dceru)

očkování proti rakovině děložníh čípku, cervarix myslím...

Olynth, svoboda pro nosy. (televize) Nad mykozou zvítězil, kdo použil Lamisil. (televize)

oscillococcinum

Panadol - jen za 15 Kč:) Tv Nova

Panadol - závodní dráha

panadol baby, antistax, voltaren, prostamol... přesné slogany k tomu neznám, spíše si vybavím, jak reklama vypadá v tv

panadol plus na rýmu a kašel lék si našel , v tv modafen chřipka z těla ven, v tv

Panadol, Mucosolvan...

Panadol, Renee, ...

Paralen chřipka z těla ven

Paralen+ televize Ibalgin televize Nurofen televize Coldrex televize Prostenal televize

preventan, TV

pro lepší sex- arginmax, Clavin- mužem hned :)

Pro-enzi - zdravý pohyb, to je Pro-enzi, televizní reklama.

Proenzin

prostenal

proti chřipce s medvědem, na ucpaný nos - "svobodu nosu" v televizi, nevzpomenu si názvy přípravků, léčivé doplňky stravy - reklamy na internetu

Septolete - TV

Silgard. Udělám vše, co můžu.

sprej do nosu, kapky - šňup a jsi v pohodě - lavičky MHD

Televize - napriklad Coldrex, Paralen, ruzne kapky do nosu

televize - prostenal a potíže s prostatou jsou pryč televize - gscondro - chtějí stačit vnučce Terezce televize - ibalgin televize - urinal televize - tantum verde - co by nám by nám pomohlo? kouzlo?

televize, reklamy na kapky do očí a nosu, kapky na kašel, náplasti proti kouření

Televizia - liek proti bolestiam hlavy

TV - Modafen, Multivitamín Marťánci, Visin

TV - Olynth - na uvolnění nosu Liothon 10000 - na pocit těžkých nohou

TV reklama na Nurofen Rapid

V televizi na chřipku (máte chřipku? už ji nemám)

v tv: trápí vás nepříjemný kašel, naštěstí jsou tu šumivé tablety ACC....hotovo, odkašláváme

Wobenzym - televizní reklama; viděla jsem jich víc, ale nepamatuji si produkty

wobenzym, televize

x

8. Jak často nakupujete léky a doplňky stravy (započítejte prosím veškeré léky, vitamíny, kapky a ostatní doplňky stravy a rozpočítejte spotřebu jednoho balení na časový úsek)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 balení měsíčně5162,2 %62,2 %  
1 balení ročně1417,07 %17,07 %  
1 balení týdně56,1 %6,1 %  
vůbec22,44 %2,44 %  
2 balení měsíčně22,44 %2,44 %  
1 balení za půl roku22,44 %2,44 %  
velmi zřídka11,22 %1,22 %  
podle potřeby (někdy 1x měsíčně,někdy týdně)11,22 %1,22 %  
tak jednou za měsíc větší množství do zásoby11,22 %1,22 %  
1 balení za čtvrt roku11,22 %1,22 %  
1 za 2měsíce11,22 %1,22 %  
4 rocne11,22 %1,22 %  

Graf

9. Znáte rozdíl mezi léky a doplňky stravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám určitou představu o technologických a legislativních rozdílech3441,46 %41,46 %  
jsem dobře seznámen(a) s legislativními i technologickými rozdíly1518,29 %18,29 %  
znám technologické rozdíly, nevím, co to znamená právně1518,29 %18,29 %  
znám legislativní rozdíl, nevím jak se liší v produkci1113,41 %13,41 %  
vím, že se tyto termíny rozlišují, ale nevím z jakého důvodu56,1 %6,1 %  
nevěděl jsem, že se tyto termíny liší11,22 %1,22 %  
nezajimam se o to11,22 %1,22 %  

Graf

10. Jaký je Váš pohled na nákup léků přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy jsem nevyzkoušel(a) a ani to nikdy neudělám4049,38 %48,78 %  
nikdy jsem nevyzkoušel(a), ale chtěl(a) bych/chystám se vyzkoušet2024,69 %24,39 %  
využívám, ale pouze na určitý sortiment1214,81 %14,63 %  
vyzkoušel jsem jednou22,47 %2,44 %  
problem s padelky11,23 %1,22 %  
vyzkoušel bych, ale jen na určitý sortiment11,23 %1,22 %  
zadnej ani nwm ze to de11,23 %1,22 %  
neplánuji vyzkoušet11,23 %1,22 %  
lékárnu mám přes ulici, jinak klidně i na netu11,23 %1,22 %  
dávám přednost kamenné lékárně-poradaSlékárníkem11,23 %1,22 %  
v lekarne se poradim11,23 %1,22 %  

Graf

11. Roli lékárníka při nákupu léků považujete za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důležitou5263,41 %63,41 %  
zcela zásadní1417,07 %17,07 %  
stejnou jako všech ostatních prodavačů1214,63 %14,63 %  
lépe by posloužil automat11,22 %1,22 %  
záleží na konkrétní osobě a její odbornosti11,22 %1,22 %  
zcela marginální11,22 %1,22 %  
nepodstatnou11,22 %1,22 %  

Graf

12. Odhadněte roční spotřebu léků v ČR vyjádřenou finančně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neumím odhadnout2834,15 %34,15 %  
řádově desítky miliard korun1619,51 %19,51 %  
řádově miliardy korun1417,07 %17,07 %  
řádově stovky miliard korun1012,2 %12,2 %  
řádově stovky miliónů korun89,76 %9,76 %  
řádově bilióny korun33,66 %3,66 %  
řádově desítky miliónů korun22,44 %2,44 %  
řádově miliony korun11,22 %1,22 %  

Graf

13. Jaký je váš názor na zdravotnický poplatek za položku na receptu:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím s ním1923,46 %23,17 %  
souhlasím s ním, je vynikající formou regulace spotřeby1619,75 %19,51 %  
nesouhlasím s ním1619,75 %19,51 %  
nesouhlasím s ním, ale je nutný k udržení poskytované úrovně zdravotní péče1518,52 %18,29 %  
je sprostý, měl by být okamžitě zrušen911,11 %10,98 %  
nemám názor22,47 %2,44 %  
odmítám odpovědět11,23 %1,22 %  
zajímalo by mě, jak je s ním nakládáno11,23 %1,22 %  
nereguluje spotřebu léků11,23 %1,22 %  
souhlasím, ale nikoli co položka to poplatek11,23 %1,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Farmaceutický průmysl považujete za (můžete označit více odpovědí):

  • odpověď zkorumpovaný:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi řádově miliardy korun na otázku 12. Odhadněte roční spotřebu léků v ČR vyjádřenou finančně:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké komukační kanály sledujete a jak často? (+ pro častější, - pro méně časté)

2. Co se týče obecného přehledu, považujete se za

3. Znáte nějaké farmaceutické firmy?

4. Farmaceutický průmysl považujete za (můžete označit více odpovědí):

5. Reklamu na léky považujete za (můžete označit více odpovědí):

6. Vzpomenete si aktuálně na nějakou reklamu na léky

8. Jak často nakupujete léky a doplňky stravy (započítejte prosím veškeré léky, vitamíny, kapky a ostatní doplňky stravy a rozpočítejte spotřebu jednoho balení na časový úsek)

9. Znáte rozdíl mezi léky a doplňky stravy?

10. Jaký je Váš pohled na nákup léků přes internet?

11. Roli lékárníka při nákupu léků považujete za:

12. Odhadněte roční spotřebu léků v ČR vyjádřenou finančně:

13. Jaký je váš názor na zdravotnický poplatek za položku na receptu:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké komukační kanály sledujete a jak často? (+ pro častější, - pro méně časté)

2. Co se týče obecného přehledu, považujete se za

3. Znáte nějaké farmaceutické firmy?

4. Farmaceutický průmysl považujete za (můžete označit více odpovědí):

5. Reklamu na léky považujete za (můžete označit více odpovědí):

6. Vzpomenete si aktuálně na nějakou reklamu na léky

8. Jak často nakupujete léky a doplňky stravy (započítejte prosím veškeré léky, vitamíny, kapky a ostatní doplňky stravy a rozpočítejte spotřebu jednoho balení na časový úsek)

9. Znáte rozdíl mezi léky a doplňky stravy?

10. Jaký je Váš pohled na nákup léků přes internet?

11. Roli lékárníka při nákupu léků považujete za:

12. Odhadněte roční spotřebu léků v ČR vyjádřenou finančně:

13. Jaký je váš názor na zdravotnický poplatek za položku na receptu:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kovaříček, P.Farmaceutika - informovanost spotřebitele a formy ovlivnění (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://farmaceutika-informovanost-spotrebitele-a-formy-ovlivneni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.