Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fenomén Facebook a jeho marketingový potenciál

Fenomén Facebook a jeho marketingový potenciál

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Bartosova
Šetření:28. 11. 2009 - 27. 12. 2009
Počet respondentů:372
Počet otázek (max/průměr):20 / 17.3
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

vyplněním dotazníku mi pomůžete zjistit, jak uživatelé Facebooku reagují na reklamní sdělení, co je obtěžuje a co jim naopak nevadí.

Zabere max. 3 minuty, ze které moc děkuji:)

Alena Bartošová

asddfvsdvv

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Máš profil na některém z následujících komunitních portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook33188,74 %88,98 %  
Spolužáci25568,36 %68,55 %  
Lidé11430,56 %30,65 %  
Jinde4612,33 %12,37 %  
Líbímseti4411,8 %11,83 %  
LinkedIn4211,26 %11,29 %  
Twitter369,65 %9,68 %  
Nemám žádný profil133,49 %3,49 %  

Graf

2. Máš osobní profil na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33489,54 %89,78 %  
Ne3910,46 %10,48 %  

Graf

3. Kde nejčastěji Facebook navštěvuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma28685,63 %76,88 %  
v práci3510,48 %9,41 %  
ve škole102,99 %2,69 %  
doma=410,3 %0,27 %  
v práci=310,3 %0,27 %  
ve škole=210,3 %0,27 %  
venku (např. internetová kavárna)=110,3 %0,27 %  
doma a v práci na stejno10,3 %0,27 %  
jinde, nemám vlastní počítač10,3 %0,27 %  

Graf

4. Kolik přátel máš ve svém profilu na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
51 - 15015145,21 %40,59 %  
151 - 2507522,46 %20,16 %  
do 50 přátel7321,86 %19,62 %  
251 a více3510,48 %9,41 %  

Graf

5. Kolik hodin denně průměrně trávíš on-line zábavou (mimopracovní činností – mailování, chatování, surfování atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2 hodiny10330,84 %27,69 %  
0 - 1 hodina9428,14 %25,27 %  
2 - 3 hodiny7221,56 %19,35 %  
3 a více5917,66 %15,86 %  
netrávím61,8 %1,61 %  

Graf

6. Hraješ hry typu FarmVille, Mafia Wafs atd.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8, Někdyotázka č. 7, Ne a obtěžuje mne, že se mi zobrazuje v profilu, kdo se kam posunul v těchto hrách.otázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12437,13 %33,33 %  
Ne a obtěžuje mne, že se mi zobrazuje v profilu, kdo se kam posunul v těchto hrách.9026,95 %24,19 %  
Ano6318,86 %16,94 %  
Někdy5717,07 %15,32 %  

Graf

7. Obtěžovala by tě nevtíravá reklama přímo ve hře? Např. mafián pije Kofolu a nosí bundu Loap...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neobtěžovala4840 %12,9 %  
Je mi to jedno4235 %11,29 %  
Obtětěžovala3025 %8,06 %  

Graf

8. Má společnost, ve které pracuješ, založen firemní profil na Facebooku (např. pro některý produkt či službu)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17351,8 %46,51 %  
ano9929,64 %26,61 %  
nevím6218,56 %16,67 %  

Graf

9. Jsi členem tohoto firemního profilu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne25275,45 %67,74 %  
ano8224,55 %22,04 %  

Graf

10. Tento profil je z jaké oblasti (produkt, marketing, služby, PR, zábava - maximálně specifikuj).

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
marketing88,99 %2,15 %  
zábava88,99 %2,15 %  
produkt66,74 %1,61 %  
škola66,74 %1,61 %  
vysoká škola33,37 %0,81 %  
služby22,25 %0,54 %  
kdyby byl, tak by to byl sprt11,12 %0,27 %  
design studio11,12 %0,27 %  
ProMazliky.cz :D11,12 %0,27 %  
neni11,12 %0,27 %  
ostatní odpovědi služba
produkt, marketing
jsem na mateřský a profil jsem si nedělala :-)
pr a zabava,komunikace se znamimi, klienty apod.
ISIIIIIIC :-)
HR marketing
sport
vzdělávání - jazyková škola
design, hudba
nezisková organizace - info a akce
sluzby, jazykova skola
marketing - prodej bankovních produktů
sluzby
PR
reklamka - firemni profil
IT
Webdesign
bankovnictví
Značkový obsah
marketing, PR, zabava (radio RockZone 105,9 a Impu
NE
0
zabava - kapela:)
marketing-media
alkoholický nápoj, pracovní portál
politická strana
marketing, zábava - studentská léta
vzdělávání-komunikace se studenty
prodkukt
-
Software
education
MMM
profil kapely
akce
zábava, hudba
zábava, pr
IT,vzdělávání
Internetová reklamní agentura
nepracuji nikde
telekomunikace
nepracuji v žádné společnosti
IT služby
Média
skolni tim ze npracuju
internetový magazín
nevím
Profil školy ty hlavo! =D
studium
žádný - nepracuju
nezaložila jsm si firemní profil...
nezisková organizace
5258,43 %13,98 % 

Graf

11. Věříš, že Facebook může být úspěšně využit ke komerčním účelům?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28384,73 %76,08 %  
nevím4011,98 %10,75 %  
ne113,29 %2,96 %  

Graf

12. Kliknul/a jsi někdy na reklamu, která se zobrazuje na pravé straně nahoře v profilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, tato reklama je nevtíravá a občas klinku a sleduji nabídku17251,5 %46,24 %  
Ne, z přesvědčení jakoukoliv reklamu ignoruji7923,65 %21,24 %  
Ne, tato reklama mi vadí7221,56 %19,35 %  
Nevím, co je tím myšleno113,29 %2,96 %  

Graf

13. Když vidíš, že některý z přátel např. poslal Plzničku, nebo staví Skleničkovou věž Becherovky Lemond, zvědavost mi nedá a alespoň se podívám, o co jde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nesleduji tak detailně, co dělají přátelé13239,52 %35,48 %  
Ne, nesleduji tupě dav9929,64 %26,61 %  
Ano, jsem zvědavý/á, co zajalo mé přátele9127,25 %24,46 %  
Nevím, o čem je řeč226,59 %5,91 %  

Graf

14. Jsi fanouškem komerčních produktů/služeb/značek na Facebooku, např. ZOO Praha, Božkov, ISIC Point, Volvo, Tatarák, Jesenka, Evropa 2 atd. Proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano - Zajímám se o daný produkt a chci vědět novinky13038,92 %34,95 %  
Ne12437,13 %33,33 %  
Nejsem si toho vědom/a5616,77 %15,05 %  
Ano - Protože se přidal kamarád133,89 %3,49 %  
Ano - Přidávám bez rozmyšlení, stačí mi zajímavý název skupiny113,29 %2,96 %  

Graf

15. Jsem dobrovolně fanouškem produktu/služby/značky. Obtěžují mne pak případné reklamní sdělení - statusy, které se mi objeví automatické na Hlavní stránce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, jsem fanouškem, abych měl/a novinky co nejdříve9528,44 %25,54 %  
Ano, ale ignoruji to9327,84 %25 %  
Ano, pokud je těchto sdělení mnoho, odhlásím se6218,56 %16,67 %  
Nevím, co je tím myšleno4814,37 %12,9 %  
Ano, ale tato sdělení jsem si skryl/a4814,37 %12,9 %  

Graf

16. Povoluji přístup aplikacím využívajícím data z mého profilu, které mohu pak komentovat a vidí je přátelé? Např. Friend of the Day, Photo of the Day, Facebook Yourself, Social Calender...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale vybiram si a selektuji12938,62 %34,68 %  
Ne, nezajím se o to11534,43 %30,91 %  
Ne, nejsem blázen, abych poskytoval své údaje těmto aplikacím7422,16 %19,89 %  
Ano, baví mě to164,79 %4,3 %  

Graf

17. Jaké máš vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou21657,91 %58,06 %  
Vysokoškolské11230,03 %30,11 %  
Základní338,85 %8,87 %  
Vyšší odborné nebo středoškolské bez maturity123,22 %3,23 %  

Graf

18. Kolik ti je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-2513736,73 %36,83 %  
méně než 207720,64 %20,7 %  
31-357018,77 %18,82 %  
26-306818,23 %18,28 %  
36 a více215,63 %5,65 %  

Graf

19. Žena či muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21457,37 %57,53 %  
Muž15942,63 %42,74 %  

Graf

20. Dotazník byl vopruz:)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne28179,38 %75,54 %  
ano7320,62 %19,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Máš osobní profil na Facebooku?

  • odpověď Ne:
    • 8.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám žádný profil na otázku 1. Máš profil na některém z následujících komunitních portálů?

8. Má společnost, ve které pracuješ, založen firemní profil na Facebooku (např. pro některý produkt či službu)?

  • odpověď ano:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Jsi členem tohoto firemního profilu?

18. Kolik ti je let?

  • odpověď méně než 20:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 17. Jaké máš vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máš profil na některém z následujících komunitních portálů?

2. Máš osobní profil na Facebooku?

3. Kde nejčastěji Facebook navštěvuješ?

4. Kolik přátel máš ve svém profilu na Facebooku?

5. Kolik hodin denně průměrně trávíš on-line zábavou (mimopracovní činností – mailování, chatování, surfování atd.)?

6. Hraješ hry typu FarmVille, Mafia Wafs atd.?

7. Obtěžovala by tě nevtíravá reklama přímo ve hře? Např. mafián pije Kofolu a nosí bundu Loap...

8. Má společnost, ve které pracuješ, založen firemní profil na Facebooku (např. pro některý produkt či službu)?

9. Jsi členem tohoto firemního profilu?

11. Věříš, že Facebook může být úspěšně využit ke komerčním účelům?

12. Kliknul/a jsi někdy na reklamu, která se zobrazuje na pravé straně nahoře v profilu?

13. Když vidíš, že některý z přátel např. poslal Plzničku, nebo staví Skleničkovou věž Becherovky Lemond, zvědavost mi nedá a alespoň se podívám, o co jde?

14. Jsi fanouškem komerčních produktů/služeb/značek na Facebooku, např. ZOO Praha, Božkov, ISIC Point, Volvo, Tatarák, Jesenka, Evropa 2 atd. Proč?

15. Jsem dobrovolně fanouškem produktu/služby/značky. Obtěžují mne pak případné reklamní sdělení - statusy, které se mi objeví automatické na Hlavní stránce?

16. Povoluji přístup aplikacím využívajícím data z mého profilu, které mohu pak komentovat a vidí je přátelé? Např. Friend of the Day, Photo of the Day, Facebook Yourself, Social Calender...

17. Jaké máš vzdělání?

18. Kolik ti je let?

19. Žena či muž?

20. Dotazník byl vopruz:)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máš profil na některém z následujících komunitních portálů?

2. Máš osobní profil na Facebooku?

3. Kde nejčastěji Facebook navštěvuješ?

4. Kolik přátel máš ve svém profilu na Facebooku?

5. Kolik hodin denně průměrně trávíš on-line zábavou (mimopracovní činností – mailování, chatování, surfování atd.)?

6. Hraješ hry typu FarmVille, Mafia Wafs atd.?

7. Obtěžovala by tě nevtíravá reklama přímo ve hře? Např. mafián pije Kofolu a nosí bundu Loap...

8. Má společnost, ve které pracuješ, založen firemní profil na Facebooku (např. pro některý produkt či službu)?

9. Jsi členem tohoto firemního profilu?

11. Věříš, že Facebook může být úspěšně využit ke komerčním účelům?

12. Kliknul/a jsi někdy na reklamu, která se zobrazuje na pravé straně nahoře v profilu?

13. Když vidíš, že některý z přátel např. poslal Plzničku, nebo staví Skleničkovou věž Becherovky Lemond, zvědavost mi nedá a alespoň se podívám, o co jde?

14. Jsi fanouškem komerčních produktů/služeb/značek na Facebooku, např. ZOO Praha, Božkov, ISIC Point, Volvo, Tatarák, Jesenka, Evropa 2 atd. Proč?

15. Jsem dobrovolně fanouškem produktu/služby/značky. Obtěžují mne pak případné reklamní sdělení - statusy, které se mi objeví automatické na Hlavní stránce?

16. Povoluji přístup aplikacím využívajícím data z mého profilu, které mohu pak komentovat a vidí je přátelé? Např. Friend of the Day, Photo of the Day, Facebook Yourself, Social Calender...

17. Jaké máš vzdělání?

18. Kolik ti je let?

19. Žena či muž?

20. Dotazník byl vopruz:)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bartosova, A.Fenomén Facebook a jeho marketingový potenciál (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://fenomen-facebook-a-jeho-marketingovy-potencial.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.