Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fenomén nakupování na internetu

Fenomén nakupování na internetu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Havel
Šetření:12. 12. 2009 - 19. 12. 2009
Počet respondentů:30
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.8
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenosti s nakupováním na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, několikrát jsem takto nakupoval(a)1963,33 %63,33 %  
Ano, nakupuj takto pravidelně930 %30 %  
Ne, ale uvažuji o tom13,33 %3,33 %  
Ne a v blízké době takto nakupovat nehodlám13,33 %3,33 %  

Graf

2. Jak často nakupujete prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát za rok1240 %40 %  
Přibližně jednou za měsíc930 %30 %  
Vícekrát za měsíc413,33 %13,33 %  
Jednou za rok nebo méně310 %10 %  
Nikdy jsem takto nenakupoval(a)26,67 %6,67 %  

Graf

3. Co Vás přiměje zakoupit zboží na internetu namísto kamenné prodejny?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena zboží1450 %46,67 %  
Můžu nakupovat z pohodlý svého domova1035,71 %33,33 %  
Můžu nakupovat 24 hodin denně27,14 %6,67 %  
kombinace výše uvených možností13,57 %3,33 %  
Rychlost dodání13,57 %3,33 %  

Graf

4. Jaké jsou Vaše obavy z nakupování na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemohu si zboží osobně vyzkoušet, prohlédnout.1446,67 %46,67 %  
Problémy s případnou budoucí reklamací1240 %40 %  
Nejistota zda objednané zboží obdržím310 %10 %  
Obava ze zneužití poskytnutých informací13,33 %3,33 %  

Graf

5. Jaké zboží nejčastěji kupujete přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku1760,71 %56,67 %  
Oblečení a obuv414,29 %13,33 %  
Knihy310,71 %10 %  
CD a DVD13,57 %3,33 %  
věci na dítě, knihy, kosmetiku13,57 %3,33 %  
hračky13,57 %3,33 %  
vybavení domácnosti13,57 %3,33 %  

Graf

6. Máte zkušenosti s aukčními portály?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1860 %60 %  
Ano, pouze nakupuji prostřednictvím těchto portálů620 %20 %  
Ano, nakupuji i prodávám zboží prostřednictvím těchto portálů620 %20 %  

Graf

7. Nakupujete někdy v zahraničních e-shopech?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, veškeré zboží seženu i v ČR1450 %46,67 %  
Ne, bojím se ztráty zásilky828,57 %26,67 %  
Ano, protože zboží v Česku neseženu310,71 %10 %  
Ano, zboží je levnější než v Česku310,71 %10 %  

Graf

8. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 31 let1860 %60 %  
11 - 21 let723,33 %23,33 %  
32 - 41 let413,33 %13,33 %  
52 - 61 let13,33 %3,33 %  

Graf

9. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2273,33 %73,33 %  
Muž826,67 %26,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (82,9 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Havel, J.Fenomén nakupování na internetu (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://fenomen-nakupovani-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.