Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fenomén vegetariánství

Fenomén vegetariánství

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Gavlovská
Šetření:02. 03. 2013 - 15. 03. 2013
Počet respondentů:843
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, který je zaměřen na otázky související s vegetariánstvím. Výsledky poslouží ke zpracování makretingové prezentace na téma "Fenomén vegetariánství".

 

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se aktivně o zdravý životní styl?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano66578,88 %78,88 %  
ne17821,12 %21,12 %  

Graf

2. Jste vegetarián?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne73186,71 %86,71 %  
ano11213,29 %13,29 %  

Graf

3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5851,79 %6,88 %  
ano5448,21 %6,41 %  

Graf

4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10090,09 %11,86 %  
ano119,91 %1,3 %  

Graf

5. Kolikrát týdně jíte maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-5x týdně28538,99 %33,81 %  
1-2x týdně18925,85 %22,42 %  
alespoň 5x týdně16322,3 %19,34 %  
každý den9412,86 %11,15 %  

Graf

6. Jaké náhražky masa znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sójové maso81596,68 %96,68 %  
tofu78092,53 %92,53 %  
šmakoun51360,85 %60,85 %  
tempeh31237,01 %37,01 %  
robi maso24729,3 %29,3 %  
seitan17520,76 %20,76 %  
jiné637,47 %7,47 %  
klaso607,12 %7,12 %  
neznám žádnou z těchto náhražek masa161,9 %1,9 %  

Graf

7. Kupujete náhražky masa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale vyjímečně32638,67 %38,67 %  
ne, nikdy30936,65 %36,65 %  
ano, často20824,67 %24,67 %  

Graf

8. Existují vegetariánské výrobky, o kterých jste se dověděli z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne79093,71 %93,71 %  
ano536,29 %6,29 %  

Graf

9. Jaké?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
šmakoun2750,94 %3,2 %  
tempeh35,66 %0,36 %  
robí maso23,77 %0,24 %  
tofu23,77 %0,24 %  
sojové mléko11,89 %0,12 %  
Sojové maso11,89 %0,12 %  
nová řada veggie výrobků Spar11,89 %0,12 %  
reklama na šmakouna11,89 %0,12 %  
Šmakoun, robi maso 11,89 %0,12 %  
smakoun11,89 %0,12 %  
ostatní odpovědi soja, tofu
všechny
goody foody apod.
pomeranče :-)
Nepamatuji si názvy, ale znám i z obchodů...
sója, kukuřičné klíčky
šmakon, tofu
Seitan, Tempeh
v prodejně zdravé výživy - seitan?
všechna ta umělá masa, proto je mi vegetariánství jako postoj odporné - maso mi moc nechutná - tak proč ho mám nahrazovat něčím falešným, když je tolik dobré zeleniny?
Robi
mlecne vyrobky
sushi, párky
1324,53 %1,54 % 

Graf

10. Navšítili jste někdy vegetariánskou restauraci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy52662,4 %62,4 %  
ano, několikrát22726,93 %26,93 %  
pouze jednou9010,68 %10,68 %  

Graf

11. Navštěvujete prodejny se zdravou výživou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale ne pravidelně26731,67 %31,67 %  
ano, často26431,32 %31,32 %  
vyjímečně21725,74 %25,74 %  
ne9511,27 %11,27 %  

Graf

12. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena74988,85 %88,85 %  
muž9411,15 %11,15 %  

Graf

13. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let57468,09 %68,09 %  
25-34 let15918,86 %18,86 %  
10-17 let779,13 %9,13 %  
35-44 let263,08 %3,08 %  
45-54 let60,71 %0,71 %  
55-64 let10,12 %0,12 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jste vegetarián?

  • odpověď ano:
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?
    • zobrazit další souvislosti
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?

4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?

  • odpověď ne:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?

6. Jaké náhražky masa znáte?

  • odpověď šmakoun:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi šmakoun na otázku 9. Jaké?

7. Kupujete náhražky masa?

  • odpověď ne, nikdy:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám žádnou z těchto náhražek masa na otázku 6. Jaké náhražky masa znáte?

8. Existují vegetariánské výrobky, o kterých jste se dověděli z reklamy?

  • odpověď ano:
    • 15.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi šmakoun na otázku 9. Jaké?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se aktivně o zdravý životní styl?

2. Jste vegetarián?

3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?

4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?

5. Kolikrát týdně jíte maso?

6. Jaké náhražky masa znáte?

7. Kupujete náhražky masa?

8. Existují vegetariánské výrobky, o kterých jste se dověděli z reklamy?

9. Jaké?

10. Navšítili jste někdy vegetariánskou restauraci?

11. Navštěvujete prodejny se zdravou výživou?

12. Jste

13. Váš věk je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se aktivně o zdravý životní styl?

2. Jste vegetarián?

3. Jste spokojený s nabídkou vegetariáských výrobků na našem trhu?

4. Jste spokojen s nabídkou jídla v restauračních zařízeních?

5. Kolikrát týdně jíte maso?

6. Jaké náhražky masa znáte?

7. Kupujete náhražky masa?

8. Existují vegetariánské výrobky, o kterých jste se dověděli z reklamy?

9. Jaké?

10. Navšítili jste někdy vegetariánskou restauraci?

11. Navštěvujete prodejny se zdravou výživou?

12. Jste

13. Váš věk je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Gavlovská, M.Fenomén vegetariánství (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://fenomen-vegetarianstvi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.