Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Filantropie módních značek

Filantropie módních značek

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Albina Salakhutdinova
Šetření:09. 11. 2020 - 28. 11. 2020
Počet respondentů:75
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane, 

Prosím o vyplnění tohoto dotazníku. Je věnován aktuální otázce zodpovědného chování a filantropie módních značek. Dotazník je anonymní. Byla bych velice vděčná za pomoc v šíření tohoto dotazníku – můžete poslat odkaz na jeho vyplnění svým známým. Předem děkuji za věnovaný čas a spolupráci!

S pozdravem, 

Bc. Albina Salakhutdinova,

studentka Vysoké školy ekonomické v Praze

Odpovědi respondentů

1. Jak často kupujete oblečení / obuv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cca 1x za několik měsíců3242,67 %42,67 %  
cca 1x měsíčně1925,33 %25,33 %  
Několikrát měsíčně1114,67 %14,67 %  
cca 1x za půlroku68 %8 %  
cca 1x ročně56,67 %6,67 %  
vzácněji než 1x ročně22,67 %2,67 %  

Graf

2. Jak často nakupujete značky oblečení a obuvi v následujících segmentech? (1 - nikdy, 5 - často)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Luxusní (např. Gucci, Bulgari, Louis Vuitton…)1.4130.536
Prémiové (Gant, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Lacoste…)2.361.59
Masový trh (H&M, Mango, Zara, Topshop…)3.642.097
Demokratický masový segment (F&F, Kik, Takka, Terranova…)2.61.547

Graf

3. Jak je pro Vás důležitá značka oblečení / obuvi? (1 - nedůležitá, 5 - důležitá)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
32432 %32 %  
41621,33 %21,33 %  
11520 %20 %  
21216 %16 %  
5810,67 %10,67 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.86
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.39
Směrodatná odchylka:1.18
Medián:3
Modus:3

Graf

4. Znáte módní značku Zara?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6890,67 %90,67 %  
ne79,33 %9,33 %  

Graf

5. Znáte módní značku Mango?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6384 %84 %  
ne1216 %16 %  

Graf

6. Znáte módní značku H&M?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7296 %96 %  
ne34 %4 %  

Graf

7. Které z následujících módních značek máte rádi? (1 - nemám rád(a), 5 - mám rád(a))

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zara3.241.836
Mango2.761.782
H&M3.2531.442

Graf

8. Které z následujících módních značek kupujete? (1 - nikdy nekupuji, 5 - kupuji často)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zara2.6272.047
Mango2.1471.725
H&M3.1331.769

Graf

9. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku ZARA (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena odpovídá kvalitě3.081.247
Unikátní2.881.199
Módní, stylová3.681.364
Bohatá nabídka3.3871.517
Prestižní2.721.215
Kvalitní materiály2.6930.959
Pečuje o zákazníka2.7331.209
Zodpovědná2.9471.17
Výborné prostředí butiku3.1471.352

Graf

10. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku MANGO (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena odpovídá kvalitě2.9871.506
Unikátní2.681.178
Módní, stylová3.2271.482
Bohatá nabídka2.8671.209
Prestižní2.5731.285
Kvalitní materiály2.761.302
Pečuje o zákazníka2.761.302
Zodpovědná2.8531.405
Výborné prostředí butiku3.081.487

Graf

11. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku H&M (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena odpovídá kvalitě3.2671.476
Unikátní2.441.153
Módní, stylová3.0670.942
Bohatá nabídka3.4931.477
Prestižní2.2931.007
Kvalitní materiály2.520.943
Pečuje o zákazníka2.8931.269
Zodpovědná2.921.38
Výborné prostředí butiku2.9471.437

Graf

12. Jak důležité jsou podle Vás následující filantropické aspekty módní značky? (1 - nedůležité, 5 - důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
poskytuje dobrovolnické služby2.441.633
finanční podporuje charitativní organizace2.9072.085
provozuje nadační fond2.721.935
poskytuje pomoc 3. zemím2.8272.037
podporuje sportovní sektor (např. sponzorství, budování sportovních zařízení)2.3471.693
podporuje vzdělávání a rozvoj2.722.148
podporuje environmentální projekty3.0272.479
zapojená do života bezprostředního okolí (regionu, komunity)2.6271.967
je altruistická ve svých motivech filantropie2.5871.949

Graf

Do jaké míry souhlasíte s následujícím tvrzením:

13. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány altruistickými motivy vedení“?

(1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
33546,67 %46,67 %  
21824 %24 %  
11216 %16 %  
4912 %12 %  
511,33 %1,33 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.58
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.72
Směrodatná odchylka:0.85
Medián:3
Modus:3

Graf

Do jaké míry souhlasíte s následujícím tvrzením:

14. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány individualistickými motivy firmy – např. zaměřeně vyvolat pozitivní image, dosáhnout vyšších zisku apod.“?

(1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52938,67 %38,67 %  
42229,33 %29,33 %  
31925,33 %25,33 %  
234 %4 %  
122,67 %2,67 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.04
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.78
Směrodatná odchylka:0.88
Medián:4
Modus:5

Graf

15. Pokud byste dozvěděl(a), že módní značka, kterou kupujete, realizuje filantropické aktivity, jak by to ovlivnilo Vaše názory a chování? (1 - neovlivňuje, 5 - ovlivňuje)

Filantropickými aktivity se rozumí výše uvedené činnosti (konkrétně – např. fondy, dary, dobrovolnictví, dárcovství, sponzoring, podpora znevýhodněných skupin osob, nemocných, 3. zemí, žen, dětí, podpora sportu, vzdělávání a rozvoje atd.)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nákupní záměry (větší zájem o nákup této značky)2.4532.194
Vnímání ceny (ochota zaplatit více za tuto značku)2.5331.929
Zapojení do filantropických aktivit (finanční podpora / osobní účast / sdílení informace…)2.4271.631
Pocity ve spojení se značkou (příjemné pocity z vlastnictví...)2.6672.276
Zkušenosti s využitím značky (např. omluvení nedostatků v kvalitě výrobků)2.21.6
Zájem o doporučení značky (známým, na internetu…)2.5871.842

Graf

16. Znáte o nějakých filantropických aktivit ZARA? Stručně je popište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne. ZARA vnímám jako navoněnou bídu, ale je možný, že ten stařec, co ji vládne (žije ještě?) občas nějakou tu kačku pustí. Nesleduju to a je mi to úplně fuk...

Neznám

neznám

17. Znáte o nějakých filantropických aktivit MANGO? Stručně je popište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

MANGO je tuctová značka, ze který mají Češi pocit nějakýho falešnýho luxusu. Je mi 45 let, ale její nabídka mi přijde příliš usedlá i pro mojí babičku, který bylo letos 93...

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Neznám

neznám

Neznam Mango

18. Znáte o nějakých filantropických aktivit H&M? Stručně je popište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, pouzivani recycle materialu.

Ano. Podporuje staty 3.zemi, recyklace odevu.

Environmentální zaměření - zákaz prodeje plastových tašek, nově papírové a placené, výroba některého oblečení z bio bavlny

Myslím si, že HM je zapojena do filantropickych aktivit nejvíc z uvedených značek, ale nevzpomínám do jakých konkrétně.

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Netuším. HM je pro mě opět značka, která nijak nevybočuje z prodejců mainstreemové módy, jako je C und A, Terranova, Prada, K+L, Takko apod. A jestli sype něco na charitu je mi úplně jedno...

Neznám

neznám

Recyklace starých oděvu

Recykluje

Sběr použitého oblečení

19. Kolik je Vám let?

počet let:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
29810,67 %10,67 %  
24810,67 %10,67 %  
3045,33 %5,33 %  
2345,33 %5,33 %  
4445,33 %5,33 %  
2134 %4 %  
4734 %4 %  
4234 %4 %  
3922,67 %2,67 %  
3522,67 %2,67 %  
ostatní odpovědi 22
18
19
34
33
27
40
20
25
37
49
51
17
45
26
16
63
46
41
28
60
52
43
31
14
3445,33 %45,33 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.35
Minimum:18
Maximum:51
Variační rozpětí:33
Rozptyl:84.17
Směrodatná odchylka:9.17
Medián:29
Modus:29

Graf

20. Jaké je Vaše pohlaví,

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6282,67 %82,67 %  
muž1317,33 %17,33 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání4256 %56 %  
Úplné střední vzdělání1925,33 %25,33 %  
Střední vzdělání56,67 %6,67 %  
Vyšší odborné vzdělání56,67 %6,67 %  
Základní vzdělání45,33 %5,33 %  

Graf

22. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 25 tis. Kč3546,67 %46,67 %  
25-35 tis. Kč1722,67 %22,67 %  
25-45 tis. Kč1317,33 %17,33 %  
více než 55 tis. Kč810,67 %10,67 %  
45-55 tis. Kč22,67 %2,67 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často kupujete oblečení / obuv?

2. Jak často nakupujete značky oblečení a obuvi v následujících segmentech? (1 - nikdy, 5 - často)

3. Jak je pro Vás důležitá značka oblečení / obuvi? (1 - nedůležitá, 5 - důležitá)

4. Znáte módní značku Zara?

5. Znáte módní značku Mango?

6. Znáte módní značku H&M?

7. Které z následujících módních značek máte rádi? (1 - nemám rád(a), 5 - mám rád(a))

8. Které z následujících módních značek kupujete? (1 - nikdy nekupuji, 5 - kupuji často)

9. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku ZARA (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

10. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku MANGO (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

11. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku H&M (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

12. Jak důležité jsou podle Vás následující filantropické aspekty módní značky? (1 - nedůležité, 5 - důležité)

13. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány altruistickými motivy vedení“?

14. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány individualistickými motivy firmy – např. zaměřeně vyvolat pozitivní image, dosáhnout vyšších zisku apod.“?

15. Pokud byste dozvěděl(a), že módní značka, kterou kupujete, realizuje filantropické aktivity, jak by to ovlivnilo Vaše názory a chování? (1 - neovlivňuje, 5 - ovlivňuje)

16. Znáte o nějakých filantropických aktivit ZARA? Stručně je popište:

17. Znáte o nějakých filantropických aktivit MANGO? Stručně je popište:

19. Kolik je Vám let?

20. Jaké je Vaše pohlaví,

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často kupujete oblečení / obuv?

2. Jak často nakupujete značky oblečení a obuvi v následujících segmentech? (1 - nikdy, 5 - často)

3. Jak je pro Vás důležitá značka oblečení / obuvi? (1 - nedůležitá, 5 - důležitá)

4. Znáte módní značku Zara?

5. Znáte módní značku Mango?

6. Znáte módní značku H&M?

7. Které z následujících módních značek máte rádi? (1 - nemám rád(a), 5 - mám rád(a))

8. Které z následujících módních značek kupujete? (1 - nikdy nekupuji, 5 - kupuji často)

9. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku ZARA (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

10. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku MANGO (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

11. Pro každé z následujících vlastností, prosím, zaškrtněte, do jaké míry podle Vás charakterizují značku H&M (1 - rozhodně ne, 5 - rozhodně ano)

12. Jak důležité jsou podle Vás následující filantropické aspekty módní značky? (1 - nedůležité, 5 - důležité)

13. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány altruistickými motivy vedení“?

14. „Filantropické aktivity módních značek jsou iniciovány individualistickými motivy firmy – např. zaměřeně vyvolat pozitivní image, dosáhnout vyšších zisku apod.“?

15. Pokud byste dozvěděl(a), že módní značka, kterou kupujete, realizuje filantropické aktivity, jak by to ovlivnilo Vaše názory a chování? (1 - neovlivňuje, 5 - ovlivňuje)

16. Znáte o nějakých filantropických aktivit ZARA? Stručně je popište:

17. Znáte o nějakých filantropických aktivit MANGO? Stručně je popište:

19. Kolik je Vám let?

20. Jaké je Vaše pohlaví,

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Salakhutdinova, A.Filantropie módních značek (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://filantropie-modnich-znacek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.