Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Finanční poradenství v České republice

Finanční poradenství v České republice

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Kohút
Šetření:16. 02. 2014 - 26. 02. 2014
Počet respondentů:628
Počet otázek (max/průměr):20 / 13.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:79,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

jsem studentem 5. ročníku Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, oboru Marketing a management. Za účelem své diplomové práce jsem zvolil dotazník, který je určen pro potencionální, stávající či bývalé klienty kteréhokoli subjektu poskytujícího finanční poradenství. Cílem výzkumu je zjistit požadavky resp. spokojenost spojenou s poskytováním finančních služeb.

Předem moc děkuji za vyplnění,

             Tomáš Kohút

Odpovědi respondentů

1. Které místo pro konání schůzky s finančním poradcem vnímáte jako nejpříjemnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kancelář finančního poradce32451,59 %51,59 %  
veřejné místo (restaurace, kavárna apod.)17327,55 %27,55 %  
domácí prostředí12219,43 %19,43 %  
nejpříjemnější je se s ním vůbec nepotkat10,16 %0,16 %  
kancelář pracoviště10,16 %0,16 %  
nepotrebuji financniho poradce10,16 %0,16 %  
finanční poradce nemusím10,16 %0,16 %  
Jak kdy podle nálady a podle toho co potřebuji zařídit10,16 %0,16 %  
online10,16 %0,16 %  
Žádné 10,16 %0,16 %  
park10,16 %0,16 %  
u mě v práci10,16 %0,16 %  

Graf

2. Ve kterou denní dobu jste nejčastěji schopni a ochotni věnovat svůj čas schůzce s finančním poradcem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podvečer (16:00 - 20:00)34554,94 %54,94 %  
odpoledne (12:00 - 16:00)16225,8 %25,8 %  
dopoledne (8:00 - 12:00)10015,92 %15,92 %  
ráno (6:00 - 8:00)121,91 %1,91 %  
večer (20:00 - 22:00)91,43 %1,43 %  

Graf

3. Máte osobní zkušenost s některou z finančně poradenských společností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jsem stávajícím klientem společnostiotázka č. 4, ano, jsem bývalým klientem společnostiotázka č. 4, ne, finančně poradenskou službu vyhledávámotázka č. 13, ne, finančně poradenskou službu nevyhledávámotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, finančně poradenskou službu nevyhledávám34955,57 %55,57 %  
ano, jsem stávajícím klientem společnosti15725 %25 %  
ano, jsem bývalým klientem společnosti8413,38 %13,38 %  
ne, finančně poradenskou službu vyhledávám386,05 %6,05 %  

Graf

4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivníotázka č. 6, spíše pozitivníotázka č. 5, neutrálníotázka č. 5, spíše negativníotázka č. 5, negativníotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše pozitivní7832,5 %12,42 %  
neutrální6025 %9,55 %  
pozitivní5824,17 %9,24 %  
spíše negativní3213,33 %5,1 %  
negativní125 %1,91 %  

Graf

5. Jaké jsou důvody Vaší nespokojenosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přílišný nátlak na získání nových kontaktů ze strany finančního poradce11764,29 %18,63 %  
špatná kvalita služeb (např. nevhodnost finančního produktu, opakované chyby při zprostředkovávání finančních produktů atd.)5630,77 %8,92 %  
nesrozumitelný výklad finančního poradce3619,78 %5,73 %  
neadekvátní vystupování finančního poradce (včetně materiálního zabezpečení)3418,68 %5,41 %  
špatná orientace v problematice ze strany finančního poradce3117,03 %4,94 %  
nedochvilnost finančního poradce1910,44 %3,03 %  
nedostatek informací o produktech10,55 %0,16 %  
Nátlak při podpisu; lživé, účelové argumenty10,55 %0,16 %  
možnost více variant, donese pouze jednu s tím, že je nejpřijatelnější, ale co když není..10,55 %0,16 %  
někdy si myslí že jsou mistři světa10,55 %0,16 %  
žádné10,55 %0,16 %  
nevím10,55 %0,16 %  
Každý nabízí jen to co je výhodné pro poradce a ne pro klienta. A je úplně jedno od jaké je poradenské společnosti10,55 %0,16 %  
požadují důvěrná data poskytnout společnosti - čísla účtů, výpisy z účtů s platbami a zůstatky10,55 %0,16 %  
vychvalování jak oni se mají dobře10,55 %0,16 %  
Zápach z úst, či z potu10,55 %0,16 %  
kdyz se vyskytl problem neochota resit ho10,55 %0,16 %  
nemam výhrady k stáv.poradci10,55 %0,16 %  
kontakt byl v době kdy jsem svou finanční situaci nemusel vubec řešit (student)10,55 %0,16 %  
TLAČÍ LIDI DO PRODUKTU S NEJVYŠŠÍ PROVIZÍ10,55 %0,16 %  
sliby, které se neplní - výhled ekonomiky růžové brýle, realita je jiná10,55 %0,16 %  
špantný postup ze strany finančního institutu10,55 %0,16 %  

Graf

6. Byla Vám provedena komplexní analýza finančních potřeb, nebo se finanční poradce / prodejce zaměřil na uzavření pouze určitého produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, byla mi provedena komplexní analýza finančních potřeb16970,42 %26,91 %  
ne, finanční poradce vyvíjel snahu k prodeji pouze určitého produktu7129,58 %11,31 %  

Graf

7. Jaký typ smlouvy jste s finančním poradcem uzavřel(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
životní pojištění13255 %21,02 %  
penzijní připojištění9941,25 %15,76 %  
spořicí účet6627,5 %10,51 %  
stavební spoření5924,58 %9,39 %  
běžný bankovní účet4719,58 %7,48 %  
investice (otevřené podílové fondy)4619,17 %7,32 %  
neživotní pojištění3213,33 %5,1 %  
hypotéka31,25 %0,48 %  
úrazové pojištění31,25 %0,48 %  
nic20,83 %0,32 %  
důchodové připojištění10,42 %0,16 %  
žádné10,42 %0,16 %  
investiční živ. pojištění10,42 %0,16 %  
žádný10,42 %0,16 %  
hypotéka a úvěr10,42 %0,16 %  
neuzavřel10,42 %0,16 %  
povinné ručení10,42 %0,16 %  
pojisteni majetku10,42 %0,16 %  
nakonec žádný 10,42 %0,16 %  
bylo jich více druhů pro více členů rod.10,42 %0,16 %  
Hypoteční úvěr měl být v možnostech10,42 %0,16 %  
pujcku10,42 %0,16 %  
úrazová pojistka10,42 %0,16 %  
hypotéka (s předčasným umořením)10,42 %0,16 %  
žádnou smlouvu jsem neuzavřel10,42 %0,16 %  
pojištění domu10,42 %0,16 %  
ivestice - úvěr, 10,42 %0,16 %  

Graf

8. Provádí s Vám Váš finanční poradce tzv. servis, tj. poprodejní spolupráce (např. průběžné informování o výhodných novinkách, zjišťování Vaší aktuální finanční situace, průběžné zjišťování spokojenosti Vámi uzavřených produktů atp.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, servis se mnou finanční poradce provádí12150,42 %19,27 %  
ne, se servisem nemám osobní zkušenost11949,58 %18,95 %  

Graf

9. Byl jste se službou finančního poradce natolik spokojen, že jste mu poskytl kontakt(y) pro jeho další práci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
byl jsem spokojen, kontakt(y) jsem neposkytl9439,17 %14,97 %  
byl jsem spokojen, kontakt(y) jsem poskytl8033,33 %12,74 %  
nebyl jsem spokojen, kontakt(y) jsem neposkytl5020,83 %7,96 %  
nebyl jsem spokojen, kontakt(y) jsem poskytl166,67 %2,55 %  

Graf

10. Zmínil(a) jste se o své zkušenosti ve svém okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, 1 až 4 lidem11648,33 %18,47 %  
ne5221,67 %8,28 %  
ano, 5 až 9 lidem4217,5 %6,69 %  
ano, 10 a více lidem3012,5 %4,78 %  

Graf

11. Kde jste se o možnosti finančně poradenských služeb dozvěděl(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarádi a známí13857,5 %21,97 %  
rodina5522,92 %8,76 %  
média (televize, internet, rozhlas, tisk atd.)3012,5 %4,78 %  
práce20,83 %0,32 %  
poradce se sám přihlásil10,42 %0,16 %  
inzerát10,42 %0,16 %  
přímo na pobočce10,42 %0,16 %  
tel. od fin. poradce od někoho kdo zanechal kontakt na mne10,42 %0,16 %  
v bance 10,42 %0,16 %  
Sám jsem spolupracoval jako poradce pro ZFPA, Partners a přes prostředníka pro Allianz10,42 %0,16 %  
kancelář v prostorách obch. domu10,42 %0,16 %  
telefonní kontakt poradce10,42 %0,16 %  
Od společnosti,kde je uzavřená smlouva10,42 %0,16 %  
kontaktoval mne poradce10,42 %0,16 %  
oslovila mě při založení stav.spoření a od té doby se chce neustále scházet a nabízet další a další produkty10,42 %0,16 %  
banka mi nabídla finančního poradce10,42 %0,16 %  
v průběhu svého pracovního povolání10,42 %0,16 %  
nabídka zaměstnavatele10,42 %0,16 %  
kontaktovili mě sami, průběžně, prodávají se informace mezi společnosmi10,42 %0,16 %  

Graf

12. Máte zkušenost s tzv. pasivním vyjednáváním finančního poradce, kdy Vám byl důvod Vaší schůzky sdělen až v místě jejího konání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, důvod schůzky byl předem stanoven14158,75 %22,45 %  
ano, zmíněné jednání vnímám negativně8836,67 %14,01 %  
ano, na zmíněné jednání neberu ohled114,58 %1,75 %  

Graf

13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Komerční banka, Pojišťovna Generali, Česká pojišťovna,

-

-

-

----

1.Omv allfinanz 2.Partners

4WD

AFK

Akropol

Albatros

Allfinanz, OVB, Partners, Broker consulting, ZFP

ani neznam, asi bych si zasla do banky

Antonín Halasta - Frýdlant n. O. ; Ing. Eva Dančevská - Frýdek Místek; Partners Financial Servis a.s. - Ostrava

aquel

AWD, Broker Consulting, Fincentrum, Partners, OVB

AWD, Česká spořitelna, Generali

AWD, OVB, Partners

AWD, Partners, SMS fin. poradenství, Fin Centrum,

AWD, ZFP, Golem Finance, Fin centrum, Wüstenrot

banky

banky např. Česká spořitelna, ČSOB nebankovní subjekty např. Provident Financial

banky, pojišťovny, penzijní fondy, stavební spořitelny, makléřské společnosti, obchodníci s cennými papíry

banky, spořitelna, Swiss, Partners, Ernst-Young

Bez delšího přemýšlení OVB, Partners, Fincentrum

bohužel neznám

Bohužel žádné

Broker consulting

Broker consulting

Broker Consulting, Partners, AWD

Broker consulting, Partners, Fincentru,

Broker Consulting, Partners, Invia, Total Brokers, FinCentrum, Insia, Holver Star

BROKER CONSULTING, PARTNERS, OVB, ZFPA, GENERALI, ING, KOOP, ...

Brokers Consulting

Brokers consulting, ZFP, Partners

Brokers Consultung

Byl jsem klientem a stejně tak poradcem, takže těžko soudit "sebe". Ale postřeh s pohledu klienta je, že s poradců je až moc cítit, že prioritou není má spokojenost jako klienta, ale jejich zisk.

Centrum hypotečního poradenství, s.r.o.

Ceska sporitelna, K B, GEMoney, mBank

creditas

Crystal invest

csob

Česká pojišťovna

Česká pojišťovna

Česká Spořitelna, Komerční banka

Českomoravská stavební spořitelna, Modrá pyramida, Fio banka, Stavební spořitelna,...

ČMSS, RAIFFENSEN BANK, POŠTOVNÍ SPOŘITELNA, ČESKÁ SPOŘITELNA

ČSOB

E und S, Fincentrum, v podstatě všechny banky (Uni credit, ČS, ČSOB, KB,ČP......všichni dělají analýzy a nabízí své produkty), OVB

E&S, Partners

EPartners, Saic and Co.,

EUFINANCE, s.r.o.

Fin centrum

Fin centrum, OVB

Financial

FINCENTRUM PARTNERS

Fincentrum

Fincentrum

Fincentrum

Fincentrum

fincentrum

Fincentrum

Fincentrum cz, Fio banka

Fincentrum, AWD, OVB, Bonnet

Fincentrum, AWD, OVB(sráči), Partners, ING

FinCentrum, Broker consulting, Partners, ZFP

Fincentrum, Centrum hypotečního poradenství, finanční poradenství u jednotlivých bank, stavebních spořitelen a pojišťoven.

Fincentrum, OVB, AWD, Broker Consulting, Partners

Fincentrum, Partners, ST Consult, OVB,

fincentrum, ZTP, OWB

FINcentrum,ovb

Finomia

FINVISION s.r.o.

FIXUM

GE Money Bank

Hypoteční banka, a.s. ,UniCredit Bank Czech Republic ,Raiffeisen stavební spořitelna, a.s., Swiss Life Select Česká republika, s.r.o., KAPITOL pojišťovací a finanční poradenství, a.s.

ING

ING, Allianz, ČSOB, Česká pojišťovna, KB, GE money bank, Air bank, Česká spořitelna, AXA, Generali, Uniqua, věřím že bych jich vyplnil cca 20

jméno už si nepamatuji

kapitol, ceb, Partners Financial Services

Kapitol, Finanční poradenství Bank a finančních služeb

Kapitol, Partners, OVB

Kazda banka ma sve oddeleni finacniho poradenstvi, dale pak Partners atd.

KB, GE Money

kb, partners, čsob, č. spoř. atd.

Komerční Banka

Komerční banka, Air bank, Fio banka, SMS finance, ING, Axa

KPMG, Kooperativa

Liska,česka sporitelna ...je toho hodne

Makléřské společnost, Bankovní instituce Stavební spořitelny, Penzijní fondy,

mám osobního poradce ... nezastupuje jednu firmu

Modrá pyramida, partners - špatná zkušenost

momentálně mě žádná nenapadá

ne

Ne, neznám

nemohu si vzpomenout

nenapadá mě konkrétní poradenská společnost, ale co s financemi mi určitě poradí každá banka či spořitelna, takže např. Česká spořitelna, GE money bank atp.

nevim

nevím

nevím

nevím

nevyhledávám tyto služby

nevzpomenu si

nezajímám se o to

nezajímám se o to, takže neznám

nezajímám se o tyto společnosti

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

Neznam :-)

neznám asi žádnou

neznám je

neznám konkrétní společnosti, spíše jednotlivce

Neznám žádné

neznám žádné

neznám žádnou

Neznám žádnou, zatím jsem poradeskou službu typu finančního poradenství nepotřebovala.

neznám, nezajím se

nic mi nenapada

OBV

obv, partners

OBV,pionýr investiční fondy, česká pořitelna, KB, ČSOB ADT.

OFOB

OMV

Ová, Partners

OVB PARTNERS

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

ovb

ovb

OVB

OVB

OVB

OVB

OVB

ovb

OVB

OVB

ovb

OVB

ovb allfinanz

OVB allfinanz a.s, Partners, AWD, Broker konsulting, ZFP, atd...

OVB Allfinanz, Kapitol, SMS Financial, Salve Finanze

OVB, Foxtrade invest

OVB, Allianz, Fincentrum, Partners

OVB, Broker Consulting, Partners

OVB, Broker consultong, Partners

OVB, Česká pojišťovna,

OVB, Dobré Finance, Partners,

OVB, FIN

OVB, Fincentrum

OVB, Fincentrum

ovb, fincentrum

OVB, fincentrum, Partners,...

OVB, fincentrum, partners...

OVB, Finotip, atd..

OVB, Kapitol, Fin centrum, Partners, ZFP, ...

OVB, Partners

OVB, Partners

ovb, partners

ovb, partners

OVB, Partners

ovb, partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners

ovb, partners

OVB, Partners

OVB, Partners

ovb, partners

ovb, partners

OVB, Partners

OVB, Partners

OVB, Partners,

OVB, Partners, ...

OVB, Partners, Broker Consulting

OVB, Partners, Broker Consulting, SMS fin.poradenství, Salve Finance

OVB, Partners, Brookers, ZFP

OVB, Partners, Fincentrum

OVB, Partners, fincentrum

OVB, Partners, Fincentrum, Broker Consulting

OVB, Partners, FinCentrum, Brokers Consulting, BrokerPool, MS Quattro, ZFP

OVB, Partners, Kapitol

OVB, Partners, Kapitol, Fincentrum, Brookers consulting

Ovb, partners, modra pyramida

OVB, Partners, ProfiInvest, Fincentrum, Broker Consulting

OVB, Partners, Swiss Life

OVB, Partners, tuším, že existuje i Fincentrum

OVB, Partners, ZFP

OVB, Partners, ZFP

OVB, partners, ZFP

OVB, Partners, ZFP,

OVB, Partners, ZFP, Fincentrum

OVB, Partners, ZFP, Fincentrum, SMS, + mnoho malých (nebudu jmenovat)

OVB, partners,.fincentrum

OVB, Partners; banky

OVB, Partners.

OVB, ZFP

ovb, zfp

OVB, ZFP

OVB, ZFP, Partners

Ovb, Zfp, partners, broker konsulting, fincentrum

OVB, ZFR, Partners, Akropol

OVB, ZVS

Ovb,partners

OVB,Partners

OVB,Partners,

OVB,Partners,Broker Consulting,Fincentrum

ovb,partners,brokers expert

OVP, ZFP

OWB, Fin-centrum

Partenrs, OVB, Liška,

Partners

Partners Fincentrum

Partners

partners

partners

Partners

Partners

partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

partners

Partners

Partners

Partners

Partners

partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

partners

partners

Partners

Partners

partners

Partners

Partners

partners

Partners

partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

Partners

partners

Partners

partners

Partners

Partners , SMS

Partners a OVB

Partners Financial Services, a.s.

Partners FS, a.s., OVB, Fincentrum, ZFP, Broker Consulting

Partners Group, Finfin, Comsense

partners,

Partners, A.R.J. finance s.r.o.

Partners, Akropol,

Partners, Albatros

Partners, AWD, ZFP akademie, Broker Consulting, Fincentrum, Kapitol, Broker trust, SMS finanční poradenství

Partners, Broker Consulting

Partners, Broker Consultnig, AWD (Swiss)

partners, broker, ovb

Partners, Brokers Consulting, Kapitol, Fincentrum, OVB

Partners, Brokers, Aviva, SMS, ZFP, Insia

Partners, Brokers, OVB, ZFP, Finmag

partners, cosi tripismenneho a nevzpomenu si ted

Partners, Fin centrum, OWB, ZFP Group,...

Partners, Fincentrum

Partners, Fincentrum a OVB

Partners, Fincentrum,

Partners, Fincentrum, Broker consulting

Partners, FinFin

Partners, Finvision, Fincentrum, OWB

Partners, GE Capital, ProfiInvestor, KB

Partners, Kapitol

Partners, Kapitol

Partners, Kapitol, OVB, SMS, FinCentrum, Brookers

Partners, Kapitol, Swiss, ZFP, ruzne banky atd.

Partners, Mape

Partners, Monster

Partners, ofb

Partners, OVB

partners, ovb

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

partners, ovb

Partners, OVB

Partners, OVB

partners, ovb

partners, ovb

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

Partners, OVB

partners, ovb

Partners, OVB Allfinanz

Partners, OVB,

Partners, OVB, AXA, Broker Consulting

partners, ovb, broker consulting, prasata zfp, fitnescentrum, swiss life, smsfinance

partners, ovb, brokerconsulting

Partners, OVB, Fincentrum

Partners, OVB, fincentrum

Partners, OVB, Fincentrum, Consilior

Partners, OVB, Fincentrum, ZFP, AWD, Broker Consulting, Kapitol

Partners, OVB, ING

Partners, OVB, SMS finanční poradenství

Partners, OVB, ZFP, Fincentrum, Refin Asistent, Broker Consulting, SMS finanční poradenství

Partners, OVB, ZFP, TotalBrokers, SMS finanční poradenství, Kapitol,

PARTNERS, OVB, ZPF AKADEMIE, BROKER CONSULTING

Partners, OVB..

Partners, patria

partners, sms

partners, sms

partners, sms,fincentrum

Partners, ST Consult

Partners, Swiss Life Select, OVB..

Partners, WD, ZFP

Partners, ZFP, Brokers, Fin centrum,

Partners, ZFP, Kapitol, OVB

partners, zfp, ovb

Partners, Zfp, OVB

Partners, ZFP, OVB

Partners, ZFP, OVB, ...

Partners, ZFP, SMS

Partners, ZFP, Swisslife select,

Partners, ZPF Akademie

Partners, ZTP,OVB,Royal,Smska, Fitcentrum

Partners,OVB

Partners,OVB

Partners,ovb,dwb,Allianz,ceska pojistovna,

Partners,ovb,sms,effectconsulting,fincentrum

Partners?

pentia

Pojišťovna Generali, Komerční Banka, Česká pojišŤovna, Česká podnikatelská pojišťovna

pojišťovny, spořitelny

Profi invest

profi investor

PROFI INVESTOR

Provident,Smart,Proficredit,FairCredit

royal vision

Salve Finance a.s., Millenia partners a.s., Flexi finance s.r.o.

SMS ZFP

sms finanční poradenství

SMS, fincentrum, Partners,

SMS, OVB, Fincentrum

SMS, Partners

SMS, PARTNERS, OVB

SMS,OVB

společnosti poskytující stavební spoření

Swiss Life

Swiss Life Select Broker Consulting Partners OVB SMS finanční poradenství Pentia Ertrag und Zicherheit

Swiss Life Select ČR

Swiss life, Partners

Swisslife, Fincentrum...

SwissLife, Partners, Kapitol

ted si nevzpominam

unicredit bank, raiffeisebank

Všechny banky + ZFP, OVB

všechny komerční banky...

wustenrot

Wustenrot, Českomoravská staveb. spořitelna, ČS spořitelna, KB, GEMoney bank, ČSOB, Generali pojišťovna, Uniqua pojišťovna, MBank, Česká pošta.....aj.

Z hlavy to nedám, ale myslím si tak3- 4.

Zadnou neznam

Zatím se o ně nezajímám, nevím.

Zfp

ZFP

ZFP

ZFP

ZFP Academy, Partners, E&S

ZFP Akademie, OVB, Partners

zfp, akropol

ZFP, Broker consulting, Partners

ZFP, Optimal finance

zfp, ovb

zfp, ovb

ZFP, OVB

ZFP, OVB

ZFP, OVB, MP finanční servis

ZFP, OVB, Partners, Fincentrum

ZFP, Partners

zfp, partners

ZFPA, Partners, SMS finanční poradenství, Broukers consulting, 3F Consulting,

zpf, ovb, swisslife, partners, fincentrum

žádná mě nenapadá

žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádne

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné, nevyhledávám je

žádné, zatím jsem se o ně nezajímala

žádnou

žádnou

žádnou

1 kvalitní a 5 nekvalitní (známkování jako ve škole)

14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
334354,62 %54,62 %  
415023,89 %23,89 %  
27912,58 %12,58 %  
5447,01 %7,01 %  
1121,91 %1,91 %  

Graf

1 užitečná a 5 neužitečná(známkování jako ve škole)

15. Vnímáte oblast finančního poradenství užitečnou pro praktický život?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
221333,92 %33,92 %  
319330,73 %30,73 %  
111117,68 %17,68 %  
47211,46 %11,46 %  
5396,21 %6,21 %  

Graf

16. Zajímala by Vás práce finančního poradce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemám zájem51281,53 %81,53 %  
ano, v případě ztráty stávajícího zaměstnání6910,99 %10,99 %  
ano, práci finančního poradce již vykonávám253,98 %3,98 %  
ano, o práci finančního poradce přemýšlím223,5 %3,5 %  

Graf

17. Připomínky, názory:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

--

---

----

....

=

Asi ne :)

Bez připomínek

bez připomínek

Bohužel v ČR finanční poradci pracují jen pro sebe (pro firmy, které je zaměstnávají) a nikoliv v prospěch klienta - nabízí jen produkty kde mají domluvené nejvyšší provize. Poradci jen klienty oblbují a hledí jen z nich co nejdříve vysát co nejvíce peněz jen pro sebe ( buď se jim platí tučné měsíční paušály a nebo totéž za jakoukoliv transakci co udělají ). Atd. ...

Bohužel vše je o lidech. Narazila jsem na 2 ne příliš dobré finanční poradce (špatně zvolené produkty, špatný poprodejní servis...). Momentálně mám již cca 2 roky finanční poradkyni, která je opravdu šikovná. Problematice dobře rozumí, vždy se snaží vyjít maximálně vstříc. Ovšem v ČR bych řekla, že tak 50% finančních poradců jde jen o provize klientů a klient je až na druhém místě, což je špatně a háže to potom špatné světlo na ty dobré.

Doufám, že už mi nikdy žádný budoucí milionář, v rádoby fajnovém sáčku, nebude volat s neodbytnou chutí po společně stráveném odpoledne v kavárně v nákupním centrum.

Finanční poradce by měl být člověk, který má vysokoškolské vzdělání v oboru a praxi. V dnešní době to dělají 18-letí studenti, kteří si projdou 1-6 denním školením, což podle mého názoru jim nemůže absolutně nic dát. A poté radí lidem, jak mají nakládat se svými financemi.

Finanční poradce je kvalitní kus od kusu. Nejde je dávat do jednoho pytle.

Finanční poradci - zejména externí, nejsou vždy zcela dobře proškoleni - je to pouze jejich ostuda a tím dostávají klienty do velkých problémů v případě vzniklého plnění. Zrovinka mě nevyplatila pojišťovna odškodné, protože paní se mnou jednala v duchu rok starých všeobecných podmínek, které se na mou událost pak nevztahovali.

Finanční poradci jsou jedno velký zlo, kolikrát tvrděj, jak je to pro vás výhodné a ve finále vás chtějí jen natáhnout. Každý člověk co umí trochu s počítačem nebo má nohy si informace může zjistit sám.

Finanční poradci nemají v ČR nejlepší pozici, mohli by změnit "taktiku" jak s klienty komunikovat. Ze všeho nejdůležitější je navázat s klientem vztah, bez něj totiž není důvěra a bez důvěry není kvalitní spolupráce :o)

Finanční poradci své práci z 99,9% nerozumí, vybírají ty produkty, za které obdrží vyšší provize, ne ty, které jsou výhodné pro klienta. Z vlastní zkušenosti a mnoha mých známých i rodinných příslušníků vím, že jim jde o to, ukořistit pojistku a neohlíží se, jaké škody tím napáchají. Jejich specialitou je zrušit klientovi stávající životní pojištění, založit mu prakticky to samé u jiné pojišťovny a neupozornit klienta na to, že peníze co do stávajícího životního pojištění vložil dostane zpět jen z malé části a na nové smlouvě začíná od startu, tedy počáteční investice (cca první 2 nebo 3 roky) jdou na poplatky, které měl vlastně už jednou zaplacené. ČNB by měla zpřísnit dohled nad takovými "rádci" a pokuty rozdávat ještě častěji, než doposud...

Finanční poradenství by mělo víc předcházet problémy, ne až zachraňovat

Finanční poradenství je u nás mladé odvětví, které je negativně vnímané hlavně díky rozšíření pyramidového systému a spoustu lidí je vnímá spíše jako "šarlatány", co chtějí vytáhnout co nejvíc peněz z klienta a ne mu pomoci..A nepomáhá tomu oni jejich pokus o získávání kontaktů. Domnívám se, že kdyby jednali pouze na základě kladných referenci a doporučení jejich klientů v rámci jejich vlastních uvážení, byla by služba finančního poradenství brána více kladně

finančních poradců je hodně a tím svoji práci neskutečně degradují

Hoď do davu cihlu, trefíš finančního poradce.

já nevím k čemu by mi to vlastně bylo ani

Jak mohu ohodnotit kvalitu služeb, když se s nimi nesetkávám? :-)

Je těžké rozeznat kvalitního finančního poradce. Díky systému odměňování fin. poradců je velmi diskutabilní, zda fin. poradce myslí na přání zákazníka více než na svou odměnu. A to je primární důvod, proč jsou začátky u této práce velmi obtížné, lidé v dnešní době této branži nevěří, což je škoda.

Je to banda zlodějů.

Je to s váma smutné. Dělejte to na sebe a nechte si platit od klientů, ne od bank...

Je velice důležité, jaký člověk a jaká společnost pracuje v tomto oboru a pokud chtějí skutečně pomoct, nikoliv jen vydělat

Jednou jsem byl na pracovním pohovoru v OVB, ale práce ve finančním sektoru mě nezaujala. (Proto jsem pak skončil na roční brigádě v bance) :-D

Jelikož momentálně žiju v zahraničí a nikdy předtím jsem s finančním poradenstvím neměla zkušenost, netuším na jaké je úrovni české finanční poradenství nyní, ani jaké bylo předtím...

jsou občas opravdu dotěrní

K čemu?:) Finanční poradci nemají moc dobrou pověst (tlak na uzavření smlouvy na produkty kvůli provizím, neodbornost, spousta společností, které nerozumí tomu, co dělají a klienty (i zaměstnance!) zneužívají; nechápu, proč by měl někdo poskytovat telefonní čísla na žádost FP... děs prostě:)) I kdyby mě finanční poradenství zajímalo, nedělala bych to, protože si nebudu kazit pověst tímto zaměstnáním.

K dotazníku. Některé otazky, nedávají moc stupnů volnosti. Např. když jsem se svým stávajícím poradcem spokojen, proč to po mě striktně chce, s čím jsem nespokojen ? Nebo proč musím odpovídat , který produkt jsem uzavřel, ale není možnost uzavření více produktů. Také si myslím, že je velký rozdíl mezi poradci, ale také mezi mezi por. firmami. potkal jsem se s více subjekty, ale zůstavám u poradce pro mě osvědčeného.

Každý poradce se plně neorientuje a je velmi negativně pusobící , když klient ví více než poradce.

Malá důvěra vůči cizím lidem způsobuje malý (osobně můj) malý zájem radit se s někým cizm o mých financích. ...zatím

Mám osobní zkušenost, pro jednu společnost jsem pracovala, a proto mohu říct, že spousta těchto společností zaměstnává každého, bez rozdílu vzdělání, a z toho důvodu dochází ke snižování kvality těchto služeb, což jim snižuje důvěryhodnost u případných klientů.

MELI BY MIT FIXNI SLOZKY PLATU AT NEMAJI 100% POTREBU JIT HLAVNE PO PROVIZI, ZKUSENY OBCHODNIK JE STEJNE ODHALI A PAK TEPRVE ZACNE FER JEDNANI...

moc se v této problematice neorientuji

Myslim si ze financne poradenstvi je k nicomu je to iba ochudzovanie lidi ktory nevedia ako maju setrit peniaze alebo su k tomu donuceni pomocou doporuceni a priatelskym vztahom k poradci. Kazdy clovek co vie zaobchadzat s Money-managementom si sam dokaze urcit kde ma usetrit aby dosiahol to co chce. Financni poradce predsa nema peniaze od statu a s dani takze ich musi brat od lidi s ktorymi uzatvara hypoteky a podobne veci. V Ceskej republike je financne poradenstvi mnou vnimane ako okradanie lidi...

ne

Ne

Nedělat to pro provizi, ale pro lidi...

Nejlepší poradce je nezávislý poradce, jenže ten se musí zaplatit, což je mnoha lidmi vnímáno jako překážka.

několikrát mě tahali do tohoto při-výdělku, po několik hodinových pohovorech co do mě hučeli, jsem řekla NÉ a jsme za to ráda.

Některé otázky a způsoby odpovědí bych trochu lépe formulovala ;) Např. tu o vnímání užitečnosti finančního poradenství.

Někteří se snaží vnutit, i když nemám zájem.

Nelibi se mi celkový pristup fin.poradenství v ČR. Narozdil od ostatnich zemí u nas fin. poradenství provadí nekvalifikovaní hloupí lidé, kterým tato práce zustane jako poslední zdroj obživy, nelíbí se postoje firmy a už vubec zpusob komunikace. Kdy sef firmy motivuje své budouci zamstnance tím, ze hodi na stul klice od luxusniho auta a tim demonstruje, nakolik je pozice v jejich firme vyhodná. Doslova mohu rict, ze praci fin poradcu v CR pohrdám a to nemam zadnou nijak extra negativni zkusenost.

Nemám

nemám

nemam

nemám

nemám

nemám

Nemám

Nemám

Nemám

nemám

NEMÁM

Nemám rád pojišťováky a finanční poradce.

nemam v ne moc duvery vsichni jdou za profitem pro sebe samotne

nemám,děkuji

Nemám.

Nerespektují zákon o ochraně osobních údajů a dat, ožadují informace, které nemají s finančním poradenstvím nic společného.

nic

nic

nic

Obávám se, že většina poradenských firem z oblasti finančnictví nejsou zcela objektivní a nabízejí produkty od společností s kterými mají podepsané smlouvy a zpětně z "dohozených" klientů profitují. Není to o tom, že by nabídli klientovi to nejlepší, ale pravděpodobně vybírají pouze z těch společností (banky, pojišťovny...) s kterými spolupracují.

OK

podvodníci

podvodníci to sou

Poradenství by měli dělat lidé, kteří na to mají vzdělání a projdou si pořádným školením a ne každý osel, který nemá ani maturitu, má před sebou jen vidinu provizí a projde si 2 týdenním školením a myslí si, že je odborník na finance a je okamžitě firmou "hozený do vody". Třeba v Anglii je na to potřeba i vysokoškolský titul, u nás neexistuje nic podobného, ani žádná kontrola.

PRace financniho poradce jako takova mi nevadi, ale vetsina firem jede na systemu Mulit Level Marketingu a to je pro me absoultne neprijatelne. Jak ze strany zakaznika tak ze strany zamestnavatele.

Práci a pověst fin.por. zhoršují amatéři bez praxe s vidinou zisku

Problém našich finančních poradců je, že v prvé řadě hledí na kšeft, až potom na skutečné potřeby klientů. Toto povolání je čím dál populárnější, zejména mezi mladými lidmi s vidinou rychlého výdělku a takoví nemají dostatečně široké znalosti tohoto oboru. Problematika osobních financí je dost citlivé téma, a pokud si finanční poradci nevybudují velmi dobrou pověst (bude trvat několik/mnoho let, než bude možno ověřit správnost jejich doporučení), nebudou mít k nim klienti dostatečnou důvěru, aby jim svěřili spravování veškerých svých financí.

Proč je otázka č.14 povinná? Když jsem zatím žádného poradce nevyužil, jak mohu hodnotit jejich kvalitu?

předávání ekonomického povědomí a vzdělávání v České republice považuji za nedostatečné, lidé by měli služeb kvalitních poradců více využívat

Rozhodně zviditelnit přínos finančního poradenství, výhody této služby, pozitivní výsledky, jestli to přinese úsporu nebo jiné pozitiva

S finančními poradci jsem se již setkala, nabyla jsem dojmu, že se snaží vnutit tu banku, pojišťovnu či spořitelnu od které on čerpá větší výhody. Jsem toho názoru, že je lepší si porovnat produkty sám a vklidu, nenechat se do něčeho tlačit.

SLUŽBA JE ZAJÍMAVÁ POUZE TEHDY, KDYž dokáže vydělat více než si z toho vezmou bankovní ústavy, poplatky popř. pokud je i provize poradce. A to ještě za předpokladu že je to víc než si udělám sám. Peníze dát do banky na účet nebo pořídit úvěr - srovnat si podmínky si umím sám. Neznám daňové fígle e posuny peněz k získání příspěvků a dotací a tam se to musí zaměřit.

Šaháš mi na zadek?

Této oblasti se začne věnovat každý, kdo zrovna nemá jinou práci. Poradenské firmy jsou schopny považovat za svého spolupracovníka i osoby kvalifikačně či povahově pro tuto práci naprosto nevhodné.

To není na jeden odstavec ;-)

Tuto práci často dělají s nedostatečným vzděláním, kteří nemají jinou práci a tak těmto firmám nedůvěřuji.

V dnešním globalizujícím se světě je stále obtížnější uhlídat všechny proměnné ovlivňující subjekty, které jsou finančními poradci vyhodnocovány jako bezpečné k investování peněz, a vzhledem k nárokům, jež se na ně kladou, lze těžko uvěřit tomu, že vědí lépe než jejich klienti, jak s jejich penězi naložit.

V dotazníku mohly být uvedeny otázky více směřované k hypotékám. Jinak dotazník chválím :)

Věřím, v existenci kvalitního poradenství, ovšem ne všichni poradci jej nabízejí.

větší dohled ČNB

Většina "finančních poradců" jsou mladí, hloupí lidi snažící jen něco prodat, ale neplatí to o všech a když najdete zkušeného, kvalitného poradce, tak je dobré si ho při nejmenším vyslechnout.

Většina jsou jen zloději, okrádají poctivé lidi

většina poradců to dělá jen pro peníze a není většinou loajální k záměrům a cílům firmy, nevhodné chování a manipulace s klientem případně výhružky (smrtí klienta, vážnou chorobou, úmrtím partnera apod.)

Z vlastní zkušenosti vím, že je úplně jedno z jaké společnosti finanční poradce je. Každému jde jen o to přijatelným způsobem vysvětlit klientovi, že to co už má je nevhodné a je potřeba uzavřít něco výhodnějšího. Popřípě nového co ještě nemá. Jinak si poradce pracující na IČO nevydělá vůbec nic. Je úplně jedno co klient už má za smlouvy. I ta sebelepší smlouva jde pomluvit a nechat zrušit, když se to správně klientovi vysvětlí. Tento systém je krajně nevýhodný pro klienty kteří díky tomu platí hlavně poplatky na nových smlouvách. A o to hlavně jde všem společnostem od pojišťoven, přes banky až po jednotlivé poradce. Jelikož jsou z těch poplatků všichni velmi dobře zaplacení.

Ze zkušenosti mohu mluvit o tom, že aktuálně v ČR působí (možná jich je více, ale nevím o nich), pouze jediná společnost, se kterou jsem byla spokojena, co se jednání, etiky, skutečné výhody oproti návštěvě finančních institucí týče. Jmenuje se Partners a jejich poradkyně byla příjemná, všemu jsem rozumněla, nezahrnovala mě nesmyslnými čísly a opravdu bylo cítit, že chce můj problém řešit. Nebyla jako kolovrátek, co opakuje naučené fráze. Byla jsem velmi mile překvapena, že ještě někdo takový tu po světě chodí a s doporučeními na známé jsem neměla nejmenší problém. Zároveň slečny trochu lituji, jelikož dost lidí a firem jméno finančnímu poradenství kazí, ale věřím, že pokud to takhle půjde dále, tak se to zlepší. Dnes bych se s lidmi v bankách a tzv. pojišťováky už v životě nebavila. To samé s prodejci smluv, kteří působí ve firmách snažící se to postavit podobně jako poradkyně z Partners. I s těmi jsem měla tu čest, po poslední schůzce se zmiňovanou slečnou jsem zjistila, že předchozí smlouvy byly zbytečně drahé a navíc některé prvky naprosto zbytečné. Drahomíra - Neratovice

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné nemám

žádné nemám.. přeji hodně úspěchu ;)

18. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena35957,17 %57,17 %  
muž26942,83 %42,83 %  

Graf

19. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 30 let46674,2 %74,2 %  
41 - 50 let7111,31 %11,31 %  
31 - 40 let548,6 %8,6 %  
51 - 60 let253,98 %3,98 %  
60 a více let101,59 %1,59 %  
do 18 let20,32 %0,32 %  

Graf

20. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské33553,34 %53,34 %  
střední s maturitou25941,24 %41,24 %  
vyšší odborné203,18 %3,18 %  
střední bez maturity (výuční list)101,59 %1,59 %  
základní40,64 %0,64 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Máte osobní zkušenost s některou z finančně poradenských společností?

  • odpověď ano, jsem stávajícím klientem společnosti:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozitivní na otázku 4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?
  • odpověď ne, finančně poradenskou službu nevyhledávám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám na otázku 13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ráno (6:00 - 8:00) na otázku 2. Ve kterou denní dobu jste nejčastěji schopni a ochotni věnovat svůj čas schůzce s finančním poradcem?

5. Jaké jsou důvody Vaší nespokojenosti?

  • odpověď přílišný nátlak na získání nových kontaktů ze strany finančního poradce:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi negativní na otázku 4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?

6. Byla Vám provedena komplexní analýza finančních potřeb, nebo se finanční poradce / prodejce zaměřil na uzavření pouze určitého produktu?

  • odpověď ano, byla mi provedena komplexní analýza finančních potřeb:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi investice (otevřené podílové fondy) na otázku 7. Jaký typ smlouvy jste s finančním poradcem uzavřel(a)?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozitivní na otázku 4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?

8. Provádí s Vám Váš finanční poradce tzv. servis, tj. poprodejní spolupráce (např. průběžné informování o výhodných novinkách, zjišťování Vaší aktuální finanční situace, průběžné zjišťování spokojenosti Vámi uzavřených produktů atp.)

  • odpověď ne, se servisem nemám osobní zkušenost:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nebyl jsem spokojen, kontakt(y) jsem neposkytl na otázku 9. Byl jste se službou finančního poradce natolik spokojen, že jste mu poskytl kontakt(y) pro jeho další práci?

15. Vnímáte oblast finančního poradenství užitečnou pro praktický život?

  • odpověď 1:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?

18. Pohlaví:

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které místo pro konání schůzky s finančním poradcem vnímáte jako nejpříjemnější?

2. Ve kterou denní dobu jste nejčastěji schopni a ochotni věnovat svůj čas schůzce s finančním poradcem?

3. Máte osobní zkušenost s některou z finančně poradenských společností?

4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?

5. Jaké jsou důvody Vaší nespokojenosti?

6. Byla Vám provedena komplexní analýza finančních potřeb, nebo se finanční poradce / prodejce zaměřil na uzavření pouze určitého produktu?

7. Jaký typ smlouvy jste s finančním poradcem uzavřel(a)?

8. Provádí s Vám Váš finanční poradce tzv. servis, tj. poprodejní spolupráce (např. průběžné informování o výhodných novinkách, zjišťování Vaší aktuální finanční situace, průběžné zjišťování spokojenosti Vámi uzavřených produktů atp.)

9. Byl jste se službou finančního poradce natolik spokojen, že jste mu poskytl kontakt(y) pro jeho další práci?

10. Zmínil(a) jste se o své zkušenosti ve svém okolí?

11. Kde jste se o možnosti finančně poradenských služeb dozvěděl(a)?

12. Máte zkušenost s tzv. pasivním vyjednáváním finančního poradce, kdy Vám byl důvod Vaší schůzky sdělen až v místě jejího konání?

13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?

14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?

15. Vnímáte oblast finančního poradenství užitečnou pro praktický život?

16. Zajímala by Vás práce finančního poradce?

17. Připomínky, názory:

18. Pohlaví:

19. Věk:

20. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které místo pro konání schůzky s finančním poradcem vnímáte jako nejpříjemnější?

2. Ve kterou denní dobu jste nejčastěji schopni a ochotni věnovat svůj čas schůzce s finančním poradcem?

3. Máte osobní zkušenost s některou z finančně poradenských společností?

4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?

5. Jaké jsou důvody Vaší nespokojenosti?

6. Byla Vám provedena komplexní analýza finančních potřeb, nebo se finanční poradce / prodejce zaměřil na uzavření pouze určitého produktu?

7. Jaký typ smlouvy jste s finančním poradcem uzavřel(a)?

8. Provádí s Vám Váš finanční poradce tzv. servis, tj. poprodejní spolupráce (např. průběžné informování o výhodných novinkách, zjišťování Vaší aktuální finanční situace, průběžné zjišťování spokojenosti Vámi uzavřených produktů atp.)

9. Byl jste se službou finančního poradce natolik spokojen, že jste mu poskytl kontakt(y) pro jeho další práci?

10. Zmínil(a) jste se o své zkušenosti ve svém okolí?

11. Kde jste se o možnosti finančně poradenských služeb dozvěděl(a)?

12. Máte zkušenost s tzv. pasivním vyjednáváním finančního poradce, kdy Vám byl důvod Vaší schůzky sdělen až v místě jejího konání?

13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?

14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?

15. Vnímáte oblast finančního poradenství užitečnou pro praktický život?

16. Zajímala by Vás práce finančního poradce?

17. Připomínky, názory:

18. Pohlaví:

19. Věk:

20. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kohút, T.Finanční poradenství v České republice (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://financni-poradenstvi-v-ceske.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.