Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Finanční poradenství v České republice
Finanční poradenství v České republice
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Kohút |
---|---|
Šetření: | 16. 02. 2014 - 26. 02. 2014 |
Počet respondentů: | 628 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 13.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 79,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:20 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente,
jsem studentem 5. ročníku Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, oboru Marketing a management. Za účelem své diplomové práce jsem zvolil dotazník, který je určen pro potencionální, stávající či bývalé klienty kteréhokoli subjektu poskytujícího finanční poradenství. Cílem výzkumu je zjistit požadavky resp. spokojenost spojenou s poskytováním finančních služeb.
Předem moc děkuji za vyplnění,
Tomáš Kohút
Odpovědi respondentů
1. Které místo pro konání schůzky s finančním poradcem vnímáte jako nejpříjemnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kancelář finančního poradce | 324 | 51,59 % | 51,59 % |
veřejné místo (restaurace, kavárna apod.) | 173 | 27,55 % | 27,55 % |
domácí prostředí | 122 | 19,43 % | 19,43 % |
nejpříjemnější je se s ním vůbec nepotkat | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
kancelář pracoviště | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nepotrebuji financniho poradce | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
finanční poradce nemusím | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Jak kdy podle nálady a podle toho co potřebuji zařídit | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
online | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Žádné | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
park | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
u mě v práci | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
2. Ve kterou denní dobu jste nejčastěji schopni a ochotni věnovat svůj čas schůzce s finančním poradcem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
podvečer (16:00 - 20:00) | 345 | 54,94 % | 54,94 % |
odpoledne (12:00 - 16:00) | 162 | 25,8 % | 25,8 % |
dopoledne (8:00 - 12:00) | 100 | 15,92 % | 15,92 % |
ráno (6:00 - 8:00) | 12 | 1,91 % | 1,91 % |
večer (20:00 - 22:00) | 9 | 1,43 % | 1,43 % |
3. Máte osobní zkušenost s některou z finančně poradenských společností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jsem stávajícím klientem společnosti → otázka č. 4, ano, jsem bývalým klientem společnosti → otázka č. 4, ne, finančně poradenskou službu vyhledávám → otázka č. 13, ne, finančně poradenskou službu nevyhledávám → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, finančně poradenskou službu nevyhledávám | 349 | 55,57 % | 55,57 % |
ano, jsem stávajícím klientem společnosti | 157 | 25 % | 25 % |
ano, jsem bývalým klientem společnosti | 84 | 13,38 % | 13,38 % |
ne, finančně poradenskou službu vyhledávám | 38 | 6,05 % | 6,05 % |
4. Jaké povahy je Vaše osobní zkušenost s finančním poradcem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivní → otázka č. 6, spíše pozitivní → otázka č. 5, neutrální → otázka č. 5, spíše negativní → otázka č. 5, negativní → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše pozitivní | 78 | 32,5 % | 12,42 % |
neutrální | 60 | 25 % | 9,55 % |
pozitivní | 58 | 24,17 % | 9,24 % |
spíše negativní | 32 | 13,33 % | 5,1 % |
negativní | 12 | 5 % | 1,91 % |
5. Jaké jsou důvody Vaší nespokojenosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přílišný nátlak na získání nových kontaktů ze strany finančního poradce | 117 | 64,29 % | 18,63 % |
špatná kvalita služeb (např. nevhodnost finančního produktu, opakované chyby při zprostředkovávání finančních produktů atd.) | 56 | 30,77 % | 8,92 % |
nesrozumitelný výklad finančního poradce | 36 | 19,78 % | 5,73 % |
neadekvátní vystupování finančního poradce (včetně materiálního zabezpečení) | 34 | 18,68 % | 5,41 % |
špatná orientace v problematice ze strany finančního poradce | 31 | 17,03 % | 4,94 % |
nedochvilnost finančního poradce | 19 | 10,44 % | 3,03 % |
nedostatek informací o produktech | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
Nátlak při podpisu; lživé, účelové argumenty | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
možnost více variant, donese pouze jednu s tím, že je nejpřijatelnější, ale co když není.. | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
někdy si myslí že jsou mistři světa | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
žádné | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
nevím | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
Každý nabízí jen to co je výhodné pro poradce a ne pro klienta. A je úplně jedno od jaké je poradenské společnosti | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
požadují důvěrná data poskytnout společnosti - čísla účtů, výpisy z účtů s platbami a zůstatky | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
vychvalování jak oni se mají dobře | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
Zápach z úst, či z potu | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
kdyz se vyskytl problem neochota resit ho | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
nemam výhrady k stáv.poradci | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
kontakt byl v době kdy jsem svou finanční situaci nemusel vubec řešit (student) | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
TLAČÍ LIDI DO PRODUKTU S NEJVYŠŠÍ PROVIZÍ | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
sliby, které se neplní - výhled ekonomiky růžové brýle, realita je jiná | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
špantný postup ze strany finančního institutu | 1 | 0,55 % | 0,16 % |
6. Byla Vám provedena komplexní analýza finančních potřeb, nebo se finanční poradce / prodejce zaměřil na uzavření pouze určitého produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, byla mi provedena komplexní analýza finančních potřeb | 169 | 70,42 % | 26,91 % |
ne, finanční poradce vyvíjel snahu k prodeji pouze určitého produktu | 71 | 29,58 % | 11,31 % |
7. Jaký typ smlouvy jste s finančním poradcem uzavřel(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
životní pojištění | 132 | 55 % | 21,02 % |
penzijní připojištění | 99 | 41,25 % | 15,76 % |
spořicí účet | 66 | 27,5 % | 10,51 % |
stavební spoření | 59 | 24,58 % | 9,39 % |
běžný bankovní účet | 47 | 19,58 % | 7,48 % |
investice (otevřené podílové fondy) | 46 | 19,17 % | 7,32 % |
neživotní pojištění | 32 | 13,33 % | 5,1 % |
hypotéka | 3 | 1,25 % | 0,48 % |
úrazové pojištění | 3 | 1,25 % | 0,48 % |
nic | 2 | 0,83 % | 0,32 % |
důchodové připojištění | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
žádné | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
investiční živ. pojištění | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
žádný | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
hypotéka a úvěr | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
neuzavřel | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
povinné ručení | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
pojisteni majetku | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
nakonec žádný | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
bylo jich více druhů pro více členů rod. | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
Hypoteční úvěr měl být v možnostech | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
pujcku | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
úrazová pojistka | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
hypotéka (s předčasným umořením) | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
žádnou smlouvu jsem neuzavřel | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
pojištění domu | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
ivestice - úvěr, | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
8. Provádí s Vám Váš finanční poradce tzv. servis, tj. poprodejní spolupráce (např. průběžné informování o výhodných novinkách, zjišťování Vaší aktuální finanční situace, průběžné zjišťování spokojenosti Vámi uzavřených produktů atp.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, servis se mnou finanční poradce provádí | 121 | 50,42 % | 19,27 % |
ne, se servisem nemám osobní zkušenost | 119 | 49,58 % | 18,95 % |
9. Byl jste se službou finančního poradce natolik spokojen, že jste mu poskytl kontakt(y) pro jeho další práci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
byl jsem spokojen, kontakt(y) jsem neposkytl | 94 | 39,17 % | 14,97 % |
byl jsem spokojen, kontakt(y) jsem poskytl | 80 | 33,33 % | 12,74 % |
nebyl jsem spokojen, kontakt(y) jsem neposkytl | 50 | 20,83 % | 7,96 % |
nebyl jsem spokojen, kontakt(y) jsem poskytl | 16 | 6,67 % | 2,55 % |
10. Zmínil(a) jste se o své zkušenosti ve svém okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, 1 až 4 lidem | 116 | 48,33 % | 18,47 % |
ne | 52 | 21,67 % | 8,28 % |
ano, 5 až 9 lidem | 42 | 17,5 % | 6,69 % |
ano, 10 a více lidem | 30 | 12,5 % | 4,78 % |
11. Kde jste se o možnosti finančně poradenských služeb dozvěděl(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kamarádi a známí | 138 | 57,5 % | 21,97 % |
rodina | 55 | 22,92 % | 8,76 % |
média (televize, internet, rozhlas, tisk atd.) | 30 | 12,5 % | 4,78 % |
práce | 2 | 0,83 % | 0,32 % |
poradce se sám přihlásil | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
inzerát | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
přímo na pobočce | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
tel. od fin. poradce od někoho kdo zanechal kontakt na mne | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
v bance | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
Sám jsem spolupracoval jako poradce pro ZFPA, Partners a přes prostředníka pro Allianz | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
kancelář v prostorách obch. domu | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
telefonní kontakt poradce | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
Od společnosti,kde je uzavřená smlouva | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
kontaktoval mne poradce | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
oslovila mě při založení stav.spoření a od té doby se chce neustále scházet a nabízet další a další produkty | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
banka mi nabídla finančního poradce | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
v průběhu svého pracovního povolání | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
nabídka zaměstnavatele | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
kontaktovili mě sami, průběžně, prodávají se informace mezi společnosmi | 1 | 0,42 % | 0,16 % |
12. Máte zkušenost s tzv. pasivním vyjednáváním finančního poradce, kdy Vám byl důvod Vaší schůzky sdělen až v místě jejího konání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, důvod schůzky byl předem stanoven | 141 | 58,75 % | 22,45 % |
ano, zmíněné jednání vnímám negativně | 88 | 36,67 % | 14,01 % |
ano, na zmíněné jednání neberu ohled | 11 | 4,58 % | 1,75 % |
13. Jaké znáte společnosti působící na trhu finančního poradenství v České republice?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Komerční banka, Pojišťovna Generali, Česká pojišťovna,
-
-
-
----
1.Omv allfinanz 2.Partners
4WD
AFK
Akropol
Albatros
Allfinanz, OVB, Partners, Broker consulting, ZFP
ani neznam, asi bych si zasla do banky
Antonín Halasta - Frýdlant n. O. ; Ing. Eva Dančevská - Frýdek Místek; Partners Financial Servis a.s. - Ostrava
aquel
AWD, Broker Consulting, Fincentrum, Partners, OVB
AWD, Česká spořitelna, Generali
AWD, OVB, Partners
AWD, Partners, SMS fin. poradenství, Fin Centrum,
AWD, ZFP, Golem Finance, Fin centrum, Wüstenrot
banky
banky např. Česká spořitelna, ČSOB nebankovní subjekty např. Provident Financial
banky, pojišťovny, penzijní fondy, stavební spořitelny, makléřské společnosti, obchodníci s cennými papíry
banky, spořitelna, Swiss, Partners, Ernst-Young
Bez delšího přemýšlení OVB, Partners, Fincentrum
bohužel neznám
Bohužel žádné
Broker consulting
Broker consulting
Broker Consulting, Partners, AWD
Broker consulting, Partners, Fincentru,
Broker Consulting, Partners, Invia, Total Brokers, FinCentrum, Insia, Holver Star
BROKER CONSULTING, PARTNERS, OVB, ZFPA, GENERALI, ING, KOOP, ...
Brokers Consulting
Brokers consulting, ZFP, Partners
Brokers Consultung
Byl jsem klientem a stejně tak poradcem, takže těžko soudit "sebe". Ale postřeh s pohledu klienta je, že s poradců je až moc cítit, že prioritou není má spokojenost jako klienta, ale jejich zisk.
Centrum hypotečního poradenství, s.r.o.
Ceska sporitelna, K B, GEMoney, mBank
creditas
Crystal invest
csob
Česká pojišťovna
Česká pojišťovna
Česká Spořitelna, Komerční banka
Českomoravská stavební spořitelna, Modrá pyramida, Fio banka, Stavební spořitelna,...
ČMSS, RAIFFENSEN BANK, POŠTOVNÍ SPOŘITELNA, ČESKÁ SPOŘITELNA
ČSOB
E und S, Fincentrum, v podstatě všechny banky (Uni credit, ČS, ČSOB, KB,ČP......všichni dělají analýzy a nabízí své produkty), OVB
E&S, Partners
EPartners, Saic and Co.,
EUFINANCE, s.r.o.
Fin centrum
Fin centrum, OVB
Financial
FINCENTRUM PARTNERS
Fincentrum
Fincentrum
Fincentrum
Fincentrum
fincentrum
Fincentrum
Fincentrum cz, Fio banka
Fincentrum, AWD, OVB, Bonnet
Fincentrum, AWD, OVB(sráči), Partners, ING
FinCentrum, Broker consulting, Partners, ZFP
Fincentrum, Centrum hypotečního poradenství, finanční poradenství u jednotlivých bank, stavebních spořitelen a pojišťoven.
Fincentrum, OVB, AWD, Broker Consulting, Partners
Fincentrum, Partners, ST Consult, OVB,
fincentrum, ZTP, OWB
FINcentrum,ovb
Finomia
FINVISION s.r.o.
FIXUM
GE Money Bank
Hypoteční banka, a.s. ,UniCredit Bank Czech Republic ,Raiffeisen stavební spořitelna, a.s., Swiss Life Select Česká republika, s.r.o., KAPITOL pojišťovací a finanční poradenství, a.s.
ING
ING, Allianz, ČSOB, Česká pojišťovna, KB, GE money bank, Air bank, Česká spořitelna, AXA, Generali, Uniqua, věřím že bych jich vyplnil cca 20
jméno už si nepamatuji
kapitol, ceb, Partners Financial Services
Kapitol, Finanční poradenství Bank a finančních služeb
Kapitol, Partners, OVB
Kazda banka ma sve oddeleni finacniho poradenstvi, dale pak Partners atd.
KB, GE Money
kb, partners, čsob, č. spoř. atd.
Komerční Banka
Komerční banka, Air bank, Fio banka, SMS finance, ING, Axa
KPMG, Kooperativa
Liska,česka sporitelna ...je toho hodne
Makléřské společnost, Bankovní instituce Stavební spořitelny, Penzijní fondy,
mám osobního poradce ... nezastupuje jednu firmu
Modrá pyramida, partners - špatná zkušenost
momentálně mě žádná nenapadá
ne
Ne, neznám
nemohu si vzpomenout
nenapadá mě konkrétní poradenská společnost, ale co s financemi mi určitě poradí každá banka či spořitelna, takže např. Česká spořitelna, GE money bank atp.
nevim
nevím
nevím
nevím
nevyhledávám tyto služby
nevzpomenu si
nezajímám se o to
nezajímám se o to, takže neznám
nezajímám se o tyto společnosti
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
Neznam :-)
neznám asi žádnou
neznám je
neznám konkrétní společnosti, spíše jednotlivce
Neznám žádné
neznám žádné
neznám žádnou
Neznám žádnou, zatím jsem poradeskou službu typu finančního poradenství nepotřebovala.
neznám, nezajím se
nic mi nenapada
OBV
obv, partners
OBV,pionýr investiční fondy, česká pořitelna, KB, ČSOB ADT.
OFOB
OMV
Ová, Partners
OVB PARTNERS
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
ovb
ovb
OVB
OVB
OVB
OVB
OVB
ovb
OVB
OVB
ovb
OVB
ovb allfinanz
OVB allfinanz a.s, Partners, AWD, Broker konsulting, ZFP, atd...
OVB Allfinanz, Kapitol, SMS Financial, Salve Finanze
OVB, Foxtrade invest
OVB, Allianz, Fincentrum, Partners
OVB, Broker Consulting, Partners
OVB, Broker consultong, Partners
OVB, Česká pojišťovna,
OVB, Dobré Finance, Partners,
OVB, FIN
OVB, Fincentrum
OVB, Fincentrum
ovb, fincentrum
OVB, fincentrum, Partners,...
OVB, fincentrum, partners...
OVB, Finotip, atd..
OVB, Kapitol, Fin centrum, Partners, ZFP, ...
OVB, Partners
OVB, Partners
ovb, partners
ovb, partners
OVB, Partners
ovb, partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners
ovb, partners
OVB, Partners
OVB, Partners
ovb, partners
ovb, partners
OVB, Partners
OVB, Partners
OVB, Partners,
OVB, Partners, ...
OVB, Partners, Broker Consulting
OVB, Partners, Broker Consulting, SMS fin.poradenství, Salve Finance
OVB, Partners, Brookers, ZFP
OVB, Partners, Fincentrum
OVB, Partners, fincentrum
OVB, Partners, Fincentrum, Broker Consulting
OVB, Partners, FinCentrum, Brokers Consulting, BrokerPool, MS Quattro, ZFP
OVB, Partners, Kapitol
OVB, Partners, Kapitol, Fincentrum, Brookers consulting
Ovb, partners, modra pyramida
OVB, Partners, ProfiInvest, Fincentrum, Broker Consulting
OVB, Partners, Swiss Life
OVB, Partners, tuším, že existuje i Fincentrum
OVB, Partners, ZFP
OVB, Partners, ZFP
OVB, partners, ZFP
OVB, Partners, ZFP,
OVB, Partners, ZFP, Fincentrum
OVB, Partners, ZFP, Fincentrum, SMS, + mnoho malých (nebudu jmenovat)
OVB, partners,.fincentrum
OVB, Partners; banky
OVB, Partners.
OVB, ZFP
ovb, zfp
OVB, ZFP
OVB, ZFP, Partners
Ovb, Zfp, partners, broker konsulting, fincentrum
OVB, ZFR, Partners, Akropol
OVB, ZVS
Ovb,partners
OVB,Partners
OVB,Partners,
OVB,Partners,Broker Consulting,Fincentrum
ovb,partners,brokers expert
OVP, ZFP
OWB, Fin-centrum
Partenrs, OVB, Liška,
Partners
Partners Fincentrum
Partners
partners
partners
Partners
Partners
partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
partners
Partners
Partners
Partners
Partners
partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
partners
partners
Partners
Partners
partners
Partners
Partners
partners
Partners
partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
Partners
partners
Partners
partners
Partners
Partners , SMS
Partners a OVB
Partners Financial Services, a.s.
Partners FS, a.s., OVB, Fincentrum, ZFP, Broker Consulting
Partners Group, Finfin, Comsense
partners,
Partners, A.R.J. finance s.r.o.
Partners, Akropol,
Partners, Albatros
Partners, AWD, ZFP akademie, Broker Consulting, Fincentrum, Kapitol, Broker trust, SMS finanční poradenství
Partners, Broker Consulting
Partners, Broker Consultnig, AWD (Swiss)
partners, broker, ovb
Partners, Brokers Consulting, Kapitol, Fincentrum, OVB
Partners, Brokers, Aviva, SMS, ZFP, Insia
Partners, Brokers, OVB, ZFP, Finmag
partners, cosi tripismenneho a nevzpomenu si ted
Partners, Fin centrum, OWB, ZFP Group,...
Partners, Fincentrum
Partners, Fincentrum a OVB
Partners, Fincentrum,
Partners, Fincentrum, Broker consulting
Partners, FinFin
Partners, Finvision, Fincentrum, OWB
Partners, GE Capital, ProfiInvestor, KB
Partners, Kapitol
Partners, Kapitol
Partners, Kapitol, OVB, SMS, FinCentrum, Brookers
Partners, Kapitol, Swiss, ZFP, ruzne banky atd.
Partners, Mape
Partners, Monster
Partners, ofb
Partners, OVB
partners, ovb
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
partners, ovb
Partners, OVB
Partners, OVB
partners, ovb
partners, ovb
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
Partners, OVB
partners, ovb
Partners, OVB Allfinanz
Partners, OVB,
Partners, OVB, AXA, Broker Consulting
partners, ovb, broker consulting, prasata zfp, fitnescentrum, swiss life, smsfinance
partners, ovb, brokerconsulting
Partners, OVB, Fincentrum
Partners, OVB, fincentrum
Partners, OVB, Fincentrum, Consilior
Partners, OVB, Fincentrum, ZFP, AWD, Broker Consulting, Kapitol
Partners, OVB, ING
Partners, OVB, SMS finanční poradenství
Partners, OVB, ZFP, Fincentrum, Refin Asistent, Broker Consulting, SMS finanční poradenství
Partners, OVB, ZFP, TotalBrokers, SMS finanční poradenství, Kapitol,
PARTNERS, OVB, ZPF AKADEMIE, BROKER CONSULTING
Partners, OVB..
Partners, patria
partners, sms
partners, sms
partners, sms,fincentrum
Partners, ST Consult
Partners, Swiss Life Select, OVB..
Partners, WD, ZFP
Partners, ZFP, Brokers, Fin centrum,
Partners, ZFP, Kapitol, OVB
partners, zfp, ovb
Partners, Zfp, OVB
Partners, ZFP, OVB
Partners, ZFP, OVB, ...
Partners, ZFP, SMS
Partners, ZFP, Swisslife select,
Partners, ZPF Akademie
Partners, ZTP,OVB,Royal,Smska, Fitcentrum
Partners,OVB
Partners,OVB
Partners,ovb,dwb,Allianz,ceska pojistovna,
Partners,ovb,sms,effectconsulting,fincentrum
Partners?
pentia
Pojišťovna Generali, Komerční Banka, Česká pojišŤovna, Česká podnikatelská pojišťovna
pojišťovny, spořitelny
Profi invest
profi investor
PROFI INVESTOR
Provident,Smart,Proficredit,FairCredit
royal vision
Salve Finance a.s., Millenia partners a.s., Flexi finance s.r.o.
SMS ZFP
sms finanční poradenství
SMS, fincentrum, Partners,
SMS, OVB, Fincentrum
SMS, Partners
SMS, PARTNERS, OVB
SMS,OVB
společnosti poskytující stavební spoření
Swiss Life
Swiss Life Select Broker Consulting Partners OVB SMS finanční poradenství Pentia Ertrag und Zicherheit
Swiss Life Select ČR
Swiss life, Partners
Swisslife, Fincentrum...
SwissLife, Partners, Kapitol
ted si nevzpominam
unicredit bank, raiffeisebank
Všechny banky + ZFP, OVB
všechny komerční banky...
wustenrot
Wustenrot, Českomoravská staveb. spořitelna, ČS spořitelna, KB, GEMoney bank, ČSOB, Generali pojišťovna, Uniqua pojišťovna, MBank, Česká pošta.....aj.
Z hlavy to nedám, ale myslím si tak3- 4.
Zadnou neznam
Zatím se o ně nezajímám, nevím.
Zfp
ZFP
ZFP
ZFP
ZFP Academy, Partners, E&S
ZFP Akademie, OVB, Partners
zfp, akropol
ZFP, Broker consulting, Partners
ZFP, Optimal finance
zfp, ovb
zfp, ovb
ZFP, OVB
ZFP, OVB
ZFP, OVB, MP finanční servis
ZFP, OVB, Partners, Fincentrum
ZFP, Partners
zfp, partners
ZFPA, Partners, SMS finanční poradenství, Broukers consulting, 3F Consulting,
zpf, ovb, swisslife, partners, fincentrum
žádná mě nenapadá
žádné
Žádné
Žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
Žádné
Žádné
žádné
žádne
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné, nevyhledávám je
žádné, zatím jsem se o ně nezajímala
žádnou
žádnou
žádnou
14. Jak vnímáte kvalitu služeb finančního poradenství na území České republiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 343 | 54,62 % | 54,62 % |
4 | 150 | 23,89 % | 23,89 % |
2 | 79 | 12,58 % | 12,58 % |
5 | 44 | 7,01 % | 7,01 % |
1 | 12 | 1,91 % | 1,91 % |
15. Vnímáte oblast finančního poradenství užitečnou pro praktický život?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 213 | 33,92 % | 33,92 % |
3 | 193 | 30,73 % | 30,73 % |
1 | 111 | 17,68 % | 17,68 % |
4 | 72 | 11,46 % | 11,46 % |
5 | 39 | 6,21 % | 6,21 % |
16. Zajímala by Vás práce finančního poradce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nemám zájem | 512 | 81,53 % | 81,53 % |
ano, v případě ztráty stávajícího zaměstnání | 69 | 10,99 % | 10,99 % |
ano, práci finančního poradce již vykonávám | 25 | 3,98 % | 3,98 % |
ano, o práci finančního poradce přemýšlím | 22 | 3,5 % | 3,5 % |
17. Připomínky, názory:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
--
---
----
....
=
Asi ne :)
Bez připomínek
bez připomínek
Bohužel v ČR finanční poradci pracují jen pro sebe (pro firmy, které je zaměstnávají) a nikoliv v prospěch klienta - nabízí jen produkty kde mají domluvené nejvyšší provize. Poradci jen klienty oblbují a hledí jen z nich co nejdříve vysát co nejvíce peněz jen pro sebe ( buď se jim platí tučné měsíční paušály a nebo totéž za jakoukoliv transakci co udělají ). Atd. ...
Bohužel vše je o lidech. Narazila jsem na 2 ne příliš dobré finanční poradce (špatně zvolené produkty, špatný poprodejní servis...). Momentálně mám již cca 2 roky finanční poradkyni, která je opravdu šikovná. Problematice dobře rozumí, vždy se snaží vyjít maximálně vstříc. Ovšem v ČR bych řekla, že tak 50% finančních poradců jde jen o provize klientů a klient je až na druhém místě, což je špatně a háže to potom špatné světlo na ty dobré.
Doufám, že už mi nikdy žádný budoucí milionář, v rádoby fajnovém sáčku, nebude volat s neodbytnou chutí po společně stráveném odpoledne v kavárně v nákupním centrum.
Finanční poradce by měl být člověk, který má vysokoškolské vzdělání v oboru a praxi. V dnešní době to dělají 18-letí studenti, kteří si projdou 1-6 denním školením, což podle mého názoru jim nemůže absolutně nic dát. A poté radí lidem, jak mají nakládat se svými financemi.
Finanční poradce je kvalitní kus od kusu. Nejde je dávat do jednoho pytle.
Finanční poradci - zejména externí, nejsou vždy zcela dobře proškoleni - je to pouze jejich ostuda a tím dostávají klienty do velkých problémů v případě vzniklého plnění. Zrovinka mě nevyplatila pojišťovna odškodné, protože paní se mnou jednala v duchu rok starých všeobecných podmínek, které se na mou událost pak nevztahovali.
Finanční poradci jsou jedno velký zlo, kolikrát tvrděj, jak je to pro vás výhodné a ve finále vás chtějí jen natáhnout. Každý člověk co umí trochu s počítačem nebo má nohy si informace může zjistit sám.
Finanční poradci nemají v ČR nejlepší pozici, mohli by změnit "taktiku" jak s klienty komunikovat. Ze všeho nejdůležitější je navázat s klientem vztah, bez něj totiž není důvěra a bez důvěry není kvalitní spolupráce :o)
Finanční poradci své práci z 99,9% nerozumí, vybírají ty produkty, za které obdrží vyšší provize, ne ty, které jsou výhodné pro klienta. Z vlastní zkušenosti a mnoha mých známých i rodinných příslušníků vím, že jim jde o to, ukořistit pojistku a neohlíží se, jaké škody tím napáchají. Jejich specialitou je zrušit klientovi stávající životní pojištění, založit mu prakticky to samé u jiné pojišťovny a neupozornit klienta na to, že peníze co do stávajícího životního pojištění vložil dostane zpět jen z malé části a na nové smlouvě začíná od startu, tedy počáteční investice (cca první 2 nebo 3 roky) jdou na poplatky, které měl vlastně už jednou zaplacené. ČNB by měla zpřísnit dohled nad takovými "rádci" a pokuty rozdávat ještě častěji, než doposud...
Finanční poradenství by mělo víc předcházet problémy, ne až zachraňovat
Finanční poradenství je u nás mladé odvětví, které je negativně vnímané hlavně díky rozšíření pyramidového systému a spoustu lidí je vnímá spíše jako "šarlatány", co chtějí vytáhnout co nejvíc peněz z klienta a ne mu pomoci..A nepomáhá tomu oni jejich pokus o získávání kontaktů. Domnívám se, že kdyby jednali pouze na základě kladných referenci a doporučení jejich klientů v rámci jejich vlastních uvážení, byla by služba finančního poradenství brána více kladně
finančních poradců je hodně a tím svoji práci neskutečně degradují
Hoď do davu cihlu, trefíš finančního poradce.
já nevím k čemu by mi to vlastně bylo ani
Jak mohu ohodnotit kvalitu služeb, když se s nimi nesetkávám? :-)
Je těžké rozeznat kvalitního finančního poradce. Díky systému odměňování fin. poradců je velmi diskutabilní, zda fin. poradce myslí na přání zákazníka více než na svou odměnu. A to je primární důvod, proč jsou začátky u této práce velmi obtížné, lidé v dnešní době této branži nevěří, což je škoda.
Je to banda zlodějů.
Je to s váma smutné. Dělejte to na sebe a nechte si platit od klientů, ne od bank...
Je velice důležité, jaký člověk a jaká společnost pracuje v tomto oboru a pokud chtějí skutečně pomoct, nikoliv jen vydělat
Jednou jsem byl na pracovním pohovoru v OVB, ale práce ve finančním sektoru mě nezaujala. (Proto jsem pak skončil na roční brigádě v bance) :-D
Jelikož momentálně žiju v zahraničí a nikdy předtím jsem s finančním poradenstvím neměla zkušenost, netuším na jaké je úrovni české finanční poradenství nyní, ani jaké bylo předtím...
jsou občas opravdu dotěrní
K čemu?:) Finanční poradci nemají moc dobrou pověst (tlak na uzavření smlouvy na produkty kvůli provizím, neodbornost, spousta společností, které nerozumí tomu, co dělají a klienty (i zaměstnance!) zneužívají; nechápu, proč by měl někdo poskytovat telefonní čísla na žádost FP... děs prostě:)) I kdyby mě finanční poradenství zajímalo, nedělala bych to, protože si nebudu kazit pověst tímto zaměstnáním.
K dotazníku. Některé otazky, nedávají moc stupnů volnosti. Např. když jsem se svým stávajícím poradcem spokojen, proč to po mě striktně chce, s čím jsem nespokojen ? Nebo proč musím odpovídat , který produkt jsem uzavřel, ale není možnost uzavření více produktů. Také si myslím, že je velký rozdíl mezi poradci, ale také mezi mezi por. firmami. potkal jsem se s více subjekty, ale zůstavám u poradce pro mě osvědčeného.
Každý poradce se plně neorientuje a je velmi negativně pusobící , když klient ví více než poradce.
Malá důvěra vůči cizím lidem způsobuje malý (osobně můj) malý zájem radit se s někým cizm o mých financích. ...zatím
Mám osobní zkušenost, pro jednu společnost jsem pracovala, a proto mohu říct, že spousta těchto společností zaměstnává každého, bez rozdílu vzdělání, a z toho důvodu dochází ke snižování kvality těchto služeb, což jim snižuje důvěryhodnost u případných klientů.
MELI BY MIT FIXNI SLOZKY PLATU AT NEMAJI 100% POTREBU JIT HLAVNE PO PROVIZI, ZKUSENY OBCHODNIK JE STEJNE ODHALI A PAK TEPRVE ZACNE FER JEDNANI...
moc se v této problematice neorientuji
Myslim si ze financne poradenstvi je k nicomu je to iba ochudzovanie lidi ktory nevedia ako maju setrit peniaze alebo su k tomu donuceni pomocou doporuceni a priatelskym vztahom k poradci. Kazdy clovek co vie zaobchadzat s Money-managementom si sam dokaze urcit kde ma usetrit aby dosiahol to co chce. Financni poradce predsa nema peniaze od statu a s dani takze ich musi brat od lidi s ktorymi uzatvara hypoteky a podobne veci. V Ceskej republike je financne poradenstvi mnou vnimane ako okradanie lidi...
ne
Ne
Nedělat to pro provizi, ale pro lidi...
Nejlepší poradce je nezávislý poradce, jenže ten se musí zaplatit, což je mnoha lidmi vnímáno jako překážka.
několikrát mě tahali do tohoto při-výdělku, po několik hodinových pohovorech co do mě hučeli, jsem řekla NÉ a jsme za to ráda.
Některé otázky a způsoby odpovědí bych trochu lépe formulovala ;) Např. tu o vnímání užitečnosti finančního poradenství.
Někteří se snaží vnutit, i když nemám zájem.
Nelibi se mi celkový pristup fin.poradenství v ČR. Narozdil od ostatnich zemí u nas fin. poradenství provadí nekvalifikovaní hloupí lidé, kterým tato práce zustane jako poslední zdroj obživy, nelíbí se postoje firmy a už vubec zpusob komunikace. Kdy sef firmy motivuje své budouci zamstnance tím, ze hodi na stul klice od luxusniho auta a tim demonstruje, nakolik je pozice v jejich firme vyhodná. Doslova mohu rict, ze praci fin poradcu v CR pohrdám a to nemam zadnou nijak extra negativni zkusenost.
Nemám
nemám
nemam
nemám
nemám
nemám
Nemám
Nemám
Nemám
nemám
NEMÁM
Nemám rád pojišťováky a finanční poradce.
nemam v ne moc duvery vsichni jdou za profitem pro sebe samotne
nemám,děkuji
Nemám.
Nerespektují zákon o ochraně osobních údajů a dat, ožadují informace, které nemají s finančním poradenstvím nic společného.
nic
nic
nic
Obávám se, že většina poradenských firem z oblasti finančnictví nejsou zcela objektivní a nabízejí produkty od společností s kterými mají podepsané smlouvy a zpětně z "dohozených" klientů profitují. Není to o tom, že by nabídli klientovi to nejlepší, ale pravděpodobně vybírají pouze z těch společností (banky, pojišťovny...) s kterými spolupracují.
OK
podvodníci
podvodníci to sou
Poradenství by měli dělat lidé, kteří na to mají vzdělání a projdou si pořádným školením a ne každý osel, který nemá ani maturitu, má před sebou jen vidinu provizí a projde si 2 týdenním školením a myslí si, že je odborník na finance a je okamžitě firmou "hozený do vody". Třeba v Anglii je na to potřeba i vysokoškolský titul, u nás neexistuje nic podobného, ani žádná kontrola.
PRace financniho poradce jako takova mi nevadi, ale vetsina firem jede na systemu Mulit Level Marketingu a to je pro me absoultne neprijatelne. Jak ze strany zakaznika tak ze strany zamestnavatele.
Práci a pověst fin.por. zhoršují amatéři bez praxe s vidinou zisku
Problém našich finančních poradců je, že v prvé řadě hledí na kšeft, až potom na skutečné potřeby klientů. Toto povolání je čím dál populárnější, zejména mezi mladými lidmi s vidinou rychlého výdělku a takoví nemají dostatečně široké znalosti tohoto oboru. Problematika osobních financí je dost citlivé téma, a pokud si finanční poradci nevybudují velmi dobrou pověst (bude trvat několik/mnoho let, než bude možno ověřit správnost jejich doporučení), nebudou mít k nim klienti dostatečnou důvěru, aby jim svěřili spravování veškerých svých financí.
Proč je otázka č.14 povinná? Když jsem zatím žádného poradce nevyužil, jak mohu hodnotit jejich kvalitu?
předávání ekonomického povědomí a vzdělávání v České republice považuji za nedostatečné, lidé by měli služeb kvalitních poradců více využívat
Rozhodně zviditelnit přínos finančního poradenství, výhody této služby, pozitivní výsledky, jestli to přinese úsporu nebo jiné pozitiva
S finančními poradci jsem se již setkala, nabyla jsem dojmu, že se snaží vnutit tu banku, pojišťovnu či spořitelnu od které on čerpá větší výhody. Jsem toho názoru, že je lepší si porovnat produkty sám a vklidu, nenechat se do něčeho tlačit.
SLUŽBA JE ZAJÍMAVÁ POUZE TEHDY, KDYž dokáže vydělat více než si z toho vezmou bankovní ústavy, poplatky popř. pokud je i provize poradce. A to ještě za předpokladu že je to víc než si udělám sám. Peníze dát do banky na účet nebo pořídit úvěr - srovnat si podmínky si umím sám. Neznám daňové fígle e posuny peněz k získání příspěvků a dotací a tam se to musí zaměřit.
Šaháš mi na zadek?
Této oblasti se začne věnovat každý, kdo zrovna nemá jinou práci. Poradenské firmy jsou schopny považovat za svého spolupracovníka i osoby kvalifikačně či povahově pro tuto práci naprosto nevhodné.
To není na jeden odstavec ;-)
Tuto práci často dělají s nedostatečným vzděláním, kteří nemají jinou práci a tak těmto firmám nedůvěřuji.
V dnešním globalizujícím se světě je stále obtížnější uhlídat všechny proměnné ovlivňující subjekty, které jsou finančními poradci vyhodnocovány jako bezpečné k investování peněz, a vzhledem k nárokům, jež se na ně kladou, lze těžko uvěřit tomu, že vědí lépe než jejich klienti, jak s jejich penězi naložit.
V dotazníku mohly být uvedeny otázky více směřované k hypotékám. Jinak dotazník chválím :)
Věřím, v existenci kvalitního poradenství, ovšem ne všichni poradci jej nabízejí.
větší dohled ČNB
Většina "finančních poradců" jsou mladí, hloupí lidi snažící jen něco prodat, ale neplatí to o všech a když najdete zkušeného, kvalitného poradce, tak je dobré si ho při nejmenším vyslechnout.
Většina jsou jen zloději, okrádají poctivé lidi
většina poradců to dělá jen pro peníze a není většinou loajální k záměrům a cílům firmy, nevhodné chování a manipulace s klientem případně výhružky (smrtí klienta, vážnou chorobou, úmrtím partnera apod.)
Z vlastní zkušenosti vím, že je úplně jedno z jaké společnosti finanční poradce je. Každému jde jen o to přijatelným způsobem vysvětlit klientovi, že to co už má je nevhodné a je potřeba uzavřít něco výhodnějšího. Popřípě nového co ještě nemá. Jinak si poradce pracující na IČO nevydělá vůbec nic. Je úplně jedno co klient už má za smlouvy. I ta sebelepší smlouva jde pomluvit a nechat zrušit, když se to správně klientovi vysvětlí. Tento systém je krajně nevýhodný pro klienty kteří díky tomu platí hlavně poplatky na nových smlouvách. A o to hlavně jde všem společnostem od pojišťoven, přes banky až po jednotlivé poradce. Jelikož jsou z těch poplatků všichni velmi dobře zaplacení.
Ze zkušenosti mohu mluvit o tom, že aktuálně v ČR působí (možná jich je více, ale nevím o nich), pouze jediná společnost, se kterou jsem byla spokojena, co se jednání, etiky, skutečné výhody oproti návštěvě finančních institucí týče. Jmenuje se Partners a jejich poradkyně byla příjemná, všemu jsem rozumněla, nezahrnovala mě nesmyslnými čísly a opravdu bylo cítit, že chce můj problém řešit. Nebyla jako kolovrátek, co opakuje naučené fráze. Byla jsem velmi mile překvapena, že ještě někdo takový tu po světě chodí a s doporučeními na známé jsem neměla nejmenší problém. Zároveň slečny trochu lituji, jelikož dost lidí a firem jméno finančnímu poradenství kazí, ale věřím, že pokud to takhle půjde dále, tak se to zlepší. Dnes bych se s lidmi v bankách a tzv. pojišťováky už v životě nebavila. To samé s prodejci smluv, kteří působí ve firmách snažící se to postavit podobně jako poradkyně z Partners. I s těmi jsem měla tu čest, po poslední schůzce se zmiňovanou slečnou jsem zjistila, že předchozí smlouvy byly zbytečně drahé a navíc některé prvky naprosto zbytečné. Drahomíra - Neratovice
žádné
Žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné nemám
žádné nemám.. přeji hodně úspěchu ;)
18. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 359 | 57,17 % | 57,17 % |
muž | 269 | 42,83 % | 42,83 % |
19. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 30 let | 466 | 74,2 % | 74,2 % |
41 - 50 let | 71 | 11,31 % | 11,31 % |
31 - 40 let | 54 | 8,6 % | 8,6 % |
51 - 60 let | 25 | 3,98 % | 3,98 % |
60 a více let | 10 | 1,59 % | 1,59 % |
do 18 let | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
20. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 335 | 53,34 % | 53,34 % |
střední s maturitou | 259 | 41,24 % | 41,24 % |
vyšší odborné | 20 | 3,18 % | 3,18 % |
střední bez maturity (výuční list) | 10 | 1,59 % | 1,59 % |
základní | 4 | 0,64 % | 0,64 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.