Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Formy reklamy a jejich vliv na spotřebitele

Formy reklamy a jejich vliv na spotřebitele

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Linda Opletalová
Šetření:13. 05. 2017 - 19. 05. 2017
Počet respondentů:102
Počet otázek (max/průměr):19 / 17.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je k mé bakalářské práci. Klade si za cíl zjistit, která z reklamních forem je účinnější na vybrané cílové skupiny.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je vás názor na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivní – nevadí mi, je na mě, jestli se reklamou nechám ovlivnit5755,88 %55,88 %  
Negativní – je na mě vyvíjený tlak3837,25 %37,25 %  
Pozitivní – díky reklamě vím, který výrobek si vybrat43,92 %3,92 %  
Spíše negativní –často reklamám uvěřím a potom jsem zklamaný32,94 %2,94 %  

Graf

2. Napište,co Vás napadne při slově reklama:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize76,86 %6,86 %  
Otrava43,92 %3,92 %  
podvod32,94 %2,94 %  
Penize21,96 %1,96 %  
Komerce 21,96 %1,96 %  
Produkt21,96 %1,96 %  
ztráta času21,96 %1,96 %  
Obtěžování21,96 %1,96 %  
lákání spotřebitele10,98 %0,98 %  
internet10,98 %0,98 %  
ostatní odpovědi Propagace produktu za účelem prodeje
forma propagace značky
marketing
Alza
Prací prášek
Otravný televizní spot
zkreslování skutečnosti
TV spot, ale pak přijdou i jiné formy, mně osobně bližší
Pejsci, kočičky, děti
Pauza při filmu nebo seriálu
Krátká videa, která běží v televizi mezi pořady (mimochodem dost otravná a nekonečná :D)
Vyvolává potřebu
Clavin
nabízení zboží
manipulace
Nabídka
Pauza v TV
zase?
ovlivňování
televize, bilboard, prodej, letáky , sleva
nuda
Zaclani obsahu stránky,
prace
obchod
devadesátky na nově
vnucovani hoven
Pigijáda
nabídka ležáků nebo novinek
vyhozené prostředky za zbytečně nafouknutou a často nepravdivou "bublinu"
A bude mít takový ty žuby nahoru?
zářivý úsměv a skříň v domácnosti plná stejných ručníků
Propagace nového výrobku.Někdy bývá i zábavná.
Otravné reklamy bez nápadu - bohužel je jich hodně
vnucování
lež,klam
snaha zákazníka přesvědčit, aby si koupil výrobek
Otravný
Hudba ,novy produkt
Opruz
nechutenství
otravnost a vlezlost
lež, vnucování, výrobek většinou neodpovídá velikostně, vždy je v reklamě balení vizuelně větší
přepnout kanál
billboard
profit
Makreting
otravna faze sledovani televize
podvod, vymývání mozku, 99% ceny
oblbování
ta televizní
reKLAMa
televízna reklama
koupit
lži
Lez
zboží
Otrava :,D no, vím že reklama pochazí myslím z latiny, ve významu vykřikovat lež. nebo tak něco :)
v poslední době žena, co si nerozumí se svou vaginou
preskocit
obtěžování přehnaně častými reklamami, ať už v TV nebo v rádiu
Vnucování mnohdy nepotřebného, cílená manipulace
auto barvy televiz
Opakování dokola
komerce, snaha prodat a ukázat proč si mám koupit
60. léta
inzercwe výrobků a služeb
Prodej
old spice
vtipná pointa
marketing, manipulace
Otravné slogany
marketing, snaha prodat
Klam, ztráta času, ovlivňování, negativita
Vlezlost, Obtěžující; Agresivita; Nenávist
Trapné
h
7674,51 %74,51 % 

Graf

3. Uveďte místo, kde se s reklamou setkáváte nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet5654,9 %54,9 %  
TV2726,47 %26,47 %  
Všude32,94 %2,94 %  
Rozhlas32,94 %2,94 %  
Billboardy21,96 %1,96 %  
Tisk21,96 %1,96 %  
Letáky21,96 %1,96 %  
doslova všude 10,98 %0,98 %  
Téměř všude10,98 %0,98 %  
všechno zmíněné10,98 %0,98 %  
všude ve stejné míře10,98 %0,98 %  
Všude :)10,98 %0,98 %  
prakticky všude10,98 %0,98 %  
vpodstatě úplně všude kolem10,98 %0,98 %  

Graf

4. Ovlivňuje vás reklama při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, vybírám si podle svého uvážení a kvality produktu5553,92 %53,92 %  
Různě- u některých výrobků se nechám ovlivnit reklamou4645,1 %45,1 %  
Ano, kupuji si převážně produkty, které znám z reklamy10,98 %0,98 %  

Graf

5. Máte důvěru ve sdělení v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5250,98 %50,98 %  
Reklamám nevěřím3433,33 %33,33 %  
Spíše ano1413,73 %13,73 %  
Reklamám věřím21,96 %1,96 %  

Graf

6. Jaký je váš vztah k jednotlivým formám reklamy? Ohodnoťte na stupnici 1-5 (1 pozitivní; 5 negativní)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama na internetu3.6271.351
Reklama v tiskovinách3.2651.175
Reklama v rozhlase3.7551.107
Reklama v TV3.8821.516
Reklamní letáky3.3141.804
Billboardy3.5981.456
SMS, Telefon4.6370.623

Graf

7. Jaká by podle vás měla být reklama, aby vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipná6866,67 %66,67 %  
Originální5957,84 %57,84 %  
Krátká3332,35 %32,35 %  
Snadno zapamatovatelná2524,51 %24,51 %  
Důvěryhodná2423,53 %23,53 %  
Žádná 32,94 %2,94 %  
Žádná, reklamy mi vadí už z principu10,98 %0,98 %  
šitá na míru - personalizovaná10,98 %0,98 %  
originální, vtipná a krátká10,98 %0,98 %  
nevěřím jim10,98 %0,98 %  
upřímná, nestereotypní, s posláním, měla by reprezentovat nějakou menšinu10,98 %0,98 %  
Nenasilná10,98 %0,98 %  
neexistuje důvěryhodná reklama, protože cílem je zisk10,98 %0,98 %  
kvalitně zpracovaná s viditelně velkým budgetem při produkci10,98 %0,98 %  
správně technicky zpracovaná (včetně zaměření na cílovou skupinu)10,98 %0,98 %  
Měla by dávat smysl10,98 %0,98 %  

Graf

8. Používáte internet při své každodenní činnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10199,02 %99,02 %  
ne10,98 %0,98 %  

Graf

9. Vadí vám reklama na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6867,33 %66,67 %  
Ne3332,67 %32,35 %  

Graf

10. Jak často záměrně kliknete na internetovou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát za měsíc4948,51 %48,04 %  
nikdy4746,53 %46,08 %  
jednou za den54,95 %4,9 %  

Graf

11. Nechal/a jste se někdy inspirovat internetovou reklamou k nákupu zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ne moc často5251,49 %50,98 %  
Ne4645,54 %45,1 %  
Ano, často32,97 %2,94 %  

Graf

12. Sledujete TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6462,75 %62,75 %  
Ne3837,25 %37,25 %  

Graf

13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5281,25 %50,98 %  
Ne1218,75 %11,76 %  

Graf

14. Co Vám na nich vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zdržují mě od pořadu, na který se chci dívat3873,08 %37,25 %  
Příliš časté3567,31 %34,31 %  
Jsou dlouhé3261,54 %31,37 %  
Jsou nudné1732,69 %16,67 %  
Chybí jim nápad1426,92 %13,73 %  
Vrcholně otravují11,92 %0,98 %  
Jsou denilní 11,92 %0,98 %  
lživé, šmejdské11,92 %0,98 %  
likvidují programovou skladbu11,92 %0,98 %  
Někdy nejde poznat, na co vlastně ta reklama je11,92 %0,98 %  
Jsou trapné11,92 %0,98 %  

Graf

15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy ano3351,56 %32,35 %  
Ano,vždy2742,19 %26,47 %  
Ne46,25 %3,92 %  

Graf

16. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí, občas si je prohlédnu4746,08 %46,08 %  
Vadí mi, obtěžují mě4443,14 %43,14 %  
Vítám je ,rád se podívám1110,78 %10,78 %  

Graf

17. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-264847,06 %47,06 %  
26-403938,24 %38,24 %  
40 a výš1514,71 %14,71 %  

Graf

18. Odkud pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město8785,29 %85,29 %  
Venkov1514,71 %14,71 %  

Graf

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5452,94 %52,94 %  
muž4847,06 %47,06 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaký je vás názor na reklamu?

  • odpověď Spíše pozitivní – nevadí mi, je na mě, jestli se reklamou nechám ovlivnit:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

4. Ovlivňuje vás reklama při nákupu?

  • odpověď Různě- u některých výrobků se nechám ovlivnit reklamou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 5. Máte důvěru ve sdělení v reklamě?

9. Vadí vám reklama na internetu?

  • odpověď Ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

12. Sledujete TV?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Vadí vám reklamní spoty v TV?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Vadí vám reklamní spoty v TV?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano,vždy na otázku 15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Někdy ano na otázku 15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chybí jim nápad na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou dlouhé na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou nudné na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příliš časté na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zdržují mě od pořadu, na který se chci dívat na otázku 14. Co Vám na nich vadí?

13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano,vždy na otázku 15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chybí jim nápad na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou dlouhé na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou nudné na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příliš časté na otázku 14. Co Vám na nich vadí?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zdržují mě od pořadu, na který se chci dívat na otázku 14. Co Vám na nich vadí?

14. Co Vám na nich vadí?

  • odpověď Příliš časté:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou nudné na otázku 14. Co Vám na nich vadí?

19. Pohlaví:

  • odpověď žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS, Telefon=4 na otázku 6. Jaký je váš vztah k jednotlivým formám reklamy? Ohodnoťte na stupnici 1-5 (1 pozitivní; 5 negativní)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je vás názor na reklamu?

3. Uveďte místo, kde se s reklamou setkáváte nejčastěji:

4. Ovlivňuje vás reklama při nákupu?

5. Máte důvěru ve sdělení v reklamě?

6. Jaký je váš vztah k jednotlivým formám reklamy? Ohodnoťte na stupnici 1-5 (1 pozitivní; 5 negativní)

7. Jaká by podle vás měla být reklama, aby vás zaujala?

8. Používáte internet při své každodenní činnosti?

9. Vadí vám reklama na internetu?

10. Jak často záměrně kliknete na internetovou reklamu?

11. Nechal/a jste se někdy inspirovat internetovou reklamou k nákupu zboží?

12. Sledujete TV?

13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

14. Co Vám na nich vadí?

15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?

16. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

17. Kolik je vám let?

18. Odkud pocházíte?

19. Pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je vás názor na reklamu?

3. Uveďte místo, kde se s reklamou setkáváte nejčastěji:

4. Ovlivňuje vás reklama při nákupu?

5. Máte důvěru ve sdělení v reklamě?

6. Jaký je váš vztah k jednotlivým formám reklamy? Ohodnoťte na stupnici 1-5 (1 pozitivní; 5 negativní)

7. Jaká by podle vás měla být reklama, aby vás zaujala?

8. Používáte internet při své každodenní činnosti?

9. Vadí vám reklama na internetu?

10. Jak často záměrně kliknete na internetovou reklamu?

11. Nechal/a jste se někdy inspirovat internetovou reklamou k nákupu zboží?

12. Sledujete TV?

13. Vadí vám reklamní spoty v TV?

14. Co Vám na nich vadí?

15. Přepínáte kanál v TV, pokud je vysílání přerušeno reklamou?

16. Jaký máte názor na reklamní letáky, které nalézáte ve své poštovní schránce?

17. Kolik je vám let?

18. Odkud pocházíte?

19. Pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Opletalová, L.Formy reklamy a jejich vliv na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://formy-reklamy-a-jejich-vliv.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.