Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Forrest Gump a Stoletý stařík jako průvodci historií

Forrest Gump a Stoletý stařík jako průvodci historií

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Schambergerová
Šetření:07. 05. 2017 - 15. 05. 2017
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):20 / 13.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Forrest Gump nebo Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel jsou díla, která se stala ohromě populární. Jejich příběh se odehrává v kontextu zásadních událostí dějin 20. století.

Vzali jste si z nich něco? Je to správný formát pro vnímání dějin?

I na to se snažím najít díky vám odpověď.

Odpovědi respondentů

1. Četli jste knihu Jonase Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8571,43 %71,43 %  
Ano3428,57 %28,57 %  

Graf

2. Viděli jste i zfilmovanou verzi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1955,88 %15,97 %  
ne1544,12 %12,61 %  

Graf

3. Bavil vás historický kontext, ve kterém se kniha odehrává?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2779,41 %22,69 %  
ne720,59 %5,88 %  

Graf

4. Na kolik se domníváte, že se kniha při vykreslení minulosti drží skutečných historických faktů? (1 úplná fantazie -10 přesně se drží prokazatelných faktů)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2720,59 %5,88 %  
3720,59 %5,88 %  
7617,65 %5,04 %  
8514,71 %4,2 %  
4411,76 %3,36 %  
5411,76 %3,36 %  
112,94 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.53
Minimum:2
Maximum:8
Variační rozpětí:6
Rozptyl:4.77
Směrodatná odchylka:2.18
Medián:4
Modus:2

Graf

5. Zapamatovali jste si z knihy nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, žádné1441,18 %11,76 %  
Stalina, výrobu bomby, generála Franka12,94 %0,84 %  
Válka ve Španělsku, studená válka, smrt Stalina, vynález atomové bomby, Korejská válka12,94 %0,84 %  
Světové války, převrat v Číně, Stalin 12,94 %0,84 %  
Španělskou občanskou válku, Pád Berlínské zdi, Projekt Manhatton...12,94 %0,84 %  
Stalinova smrt, která je dodnes zahalená tajemstvím, má hodně originální vysvětlení12,94 %0,84 %  
Vynalez atomové bomby, diktátory v Koreji12,94 %0,84 %  
Je jich dost, nebudu je vypisovat.12,94 %0,84 %  
Mao, Stalin, sestrojeni atomove bomby, ...12,94 %0,84 %  
Boj během občanské války ve Španělsku, vynález atomové bomby, zapojení do čínské občanské války, atd...12,94 %0,84 %  
Hlavně postavy, jak jdou ty věci posobe12,94 %0,84 %  
a-bomba, leningrad, téma dvojitých agentů, druhá světová, španělská válka atd..12,94 %0,84 %  
korejská, španělská občanská a čínská občanská válka, stvoření atomovky 12,94 %0,84 %  
sestrojení atomové bomby12,94 %0,84 %  
Sestrojení atomovky12,94 %0,84 %  
Velký pochod, atomová bomba12,94 %0,84 %  
Stalinovy čistky, atomová zbraň, Mao, španělská občanská válka12,94 %0,84 %  
projekt Manhattan, spolupráce s R. Oppenheimerem 12,94 %0,84 %  
revoluce v Rusku, občanská válka ve Španělsku12,94 %0,84 %  
stalin, brat einsteina12,94 %0,84 %  
Zniceni přístavu,12,94 %0,84 %  

Graf

6. Myslíte, že je tato kniha využitelná při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1750 %14,29 %  
Ano, je zábavná12,94 %0,84 %  
Ne, natolik historická zase není a pro děti na ZŠ je to náročné dílo.12,94 %0,84 %  
Ne. Je vhodná pro ty, kteří už o historii něco vědí. Jim může připadat vtipná. Studenty (děti), kteří o historii nic neví, bude nudit. 12,94 %0,84 %  
Spíše ne12,94 %0,84 %  
Ano, podpoří to představivost - fakta by nemusela pro studenty být tak nezajímavá. Ale je třeba doplnit při výuce, vyvrátit fabulace.12,94 %0,84 %  
Asi ano, ale jen jako zpestření. Aspoň pro mě by bylo zajímavé se následně dozvědět "jak to bylo doopravdy" s událostmi z knihy.12,94 %0,84 %  
Nemyslím, je to přesně obráceně: Pokud o historických událostech něco vím, vychutnám si text knížky. Využitelné je to jen jako trigger zájmu o skutečná historická fakta.12,94 %0,84 %  
Ne. Myslím, že je napsaná tak, že historické kontexty spousta čtenářů ani tolik nevnímá. Já osobně jsem se v nich ztrácela a špatně se orientovala.12,94 %0,84 %  
Ano12,94 %0,84 %  
ostatní odpovědi Ano, motivacne asi
Ano, zábavnou formou, lze porovnávat dojmy a pojmy, pro výuku ve škole výborná, je to dobrá motivace pro žáky
Ano, možná, relativně zábavným způsobem seznámí s událostmi 20. století, které se navíc často příliš neprobírají
Ne. Četl jsem jí a o historii toho moc nového nevím.
opravdu nevím
Na ZŠ ne, na SŠ ano
ne, je to fikce
ano, ale asi je potřeba nějaké znalosti předem mít, aby člověk chápal, o co jde a v čem je ten vtip
823,53 %6,72 % 

Graf

7. Ukázka z knihy: // "Léta plynula, Nixona nahradil Gerald Ford a toho zase Jimmy Carter. Zatímco Brežněv přetrvával. Ale žádné štěstí netrvá věčně. Jednoho krásného dne, těsně po podpisu smlouvy SALT II, si Brežněv vzal do hlavy, že Afghánistán potřebuje jeho pomoc. A tak tam poslal elitní jednotky, které náhodou okamžitě zabily úřadujícího prezidenta, takže Brežněvovi nezbylo nic jiného, než dosadit svého vlastního. Prezident Carter se na Brežněva pochopitelně naštval."// - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2058,82 %16,81 %  
Nevím1132,35 %9,24 %  
Ne, vše je fikce38,82 %2,52 %  

Graf

8. Viděli jste film Forrest Gump?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10487,39 %87,39 %  
Ne1512,61 %12,61 %  

Graf

9. Četli jste i knihu Forrest Gump?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8177,88 %68,07 %  
ano2322,12 %19,33 %  

Graf

10. Bavil vás historický kontext, ve kterém se film odehrává?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9490,38 %78,99 %  
ne109,62 %8,4 %  

Graf

11. Na kolik se domníváte, že se film při vykreslení minulosti drží skutečných historických faktů? (1 úplná fantazie -10 přesně se drží prokazatelných faktů)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52423,08 %20,17 %  
72120,19 %17,65 %  
61817,31 %15,13 %  
3109,62 %8,4 %  
8109,62 %8,4 %  
487,69 %6,72 %  
276,73 %5,88 %  
943,85 %3,36 %  
121,92 %1,68 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.5
Minimum:2
Maximum:8
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.62
Směrodatná odchylka:1.62
Medián:6
Modus:5

Graf

12. Zapamatovali jste si z filmu nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, žádné4038,46 %33,61 %  
válka ve vietnamu87,69 %6,72 %  
Vietnamská válka32,88 %2,52 %  
válka ve vietnamu, protesty proti válce10,96 %0,84 %  
Založení kuklux klanu, válka ve Vietnamu, protiválečné demonstrace Hippies, první lety do vesmíru, h10,96 %0,84 %  
Cesta do vesmíru, válka, módní trend10,96 %0,84 %  
Hodne :)10,96 %0,84 %  
léta hippies10,96 %0,84 %  
atentát JFK, Vietnam válka, protesty 68-69, hippies10,96 %0,84 %  
Watergate, Vietnamská válka10,96 %0,84 %  
Kennedy 10,96 %0,84 %  
berlinska zed10,96 %0,84 %  
vietnamskou válku, atentát na Kennedyho10,96 %0,84 %  
Asi jen slogan Ford. "Shit happens"10,96 %0,84 %  
atentát na Kennedyho10,96 %0,84 %  
Valka ve Viernamu10,96 %0,84 %  
Opět nebudu vypisovat, protože je jich mnoho.10,96 %0,84 %  
Válka ve Vietnamu, setkání s americkými prezidenty, zastřelení Kennedyho10,96 %0,84 %  
Coca-colaaaaa10,96 %0,84 %  
Válka ve Vietnamu, atentát na Johna Lennona, aféra Watergate, hnutí Hippies, ...10,96 %0,84 %  
Válka ve Vietnamu, kenedy-johnson-nixon, výpravu do ciny10,96 %0,84 %  
rasová segregace, válka ve Vietnamu, zrození pop music (Elvis) a pop kultury, experimentování s drogami, hippies, beat generation, usa a politika, JFK, studená válka, tematika aids, školský vzdělávací systém usa tehdy...10,96 %0,84 %  
nečetla jsem knihu, ale z filmu si pamatuji například válku ve Vietnamu10,96 %0,84 %  
studená válka, rozhovor s J. Lennonen, éra hippies, návštěva Číny a SSSR, válka ve Vietnamu, 10,96 %0,84 %  
Hippies, válka ve Vietnamu, atentát na Kennedyho10,96 %0,84 %  
nečetla jsem knihu10,96 %0,84 %  
vícero milníků americké historie druhé poloviny XX století.10,96 %0,84 %  
nečetl jsem knihu10,96 %0,84 %  
válka ve Vietnamu např.10,96 %0,84 %  
atentát na US perzidenta, válka ve Vietnamu10,96 %0,84 %  
woodstock10,96 %0,84 %  
viz film 10,96 %0,84 %  
válka ve Vietnamu, běh Terryho Foxe, atentát na Kennedyho, odstoupení Nixona10,96 %0,84 %  
Vznik firmy Apple10,96 %0,84 %  
apple společnost, válka ve vietnamu, první černoští studenti na univerzitě, elvis a jeho pohyby; ping-pong, kauza watergate, 10,96 %0,84 %  
vietnam,apple,prijmuti vojaka v bilem dome10,96 %0,84 %  
Wategate, zastřelení prezidentů, let na Měsíc.......10,96 %0,84 %  
vietnam válka, Kenediovi10,96 %0,84 %  
Válka ve Vietnamu, hnutí Hippies10,96 %0,84 %  
Valka Severniho Vietnamu a USA10,96 %0,84 %  
válka ve Vietnamu, vynalezení smajlíka10,96 %0,84 %  
aféru waltergate, hnutí hippies, vietnamská válka10,96 %0,84 %  
Watergate, Richard Nixon, Vietnam, akcie obchodu s ovocem a aple, atd, atd,10,96 %0,84 %  
to by bylo na dlouho10,96 %0,84 %  
válka ve Vietnamu; shromáždění ve Washingtonu; otisk tváře do ručníku a lá Ježíš do Turínského plátna; běh Terryho Foxe (?)10,96 %0,84 %  
Jak byl ve válce. To bylo moc dojemné.10,96 %0,84 %  
válka ve Vietnamu, aféra Watergate10,96 %0,84 %  
Vietnamská válka, Watergate10,96 %0,84 %  
Vietnam10,96 %0,84 %  
aféra Watergate, válka ve Vietnamu10,96 %0,84 %  
Nixon, Vietnam, Apple...10,96 %0,84 %  
Elvis, Kennedy, Vietnam, demonstrace proti válce,...10,96 %0,84 %  
vietkong, hippies, HIV10,96 %0,84 %  
Watergate, Elvis, Apple, Bubba Gump 10,96 %0,84 %  
vojna vo Vietname, založenie Apple, Bubba Gump, 10,96 %0,84 %  
Smrt prezidentu10,96 %0,84 %  

Graf

13. Myslíte, že tento film využitelný při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3634,62 %30,25 %  
Ano2322,12 %19,33 %  
nevim43,85 %3,36 %  
ano, je dobře zapamatovatelný10,96 %0,84 %  
Ne a protože by se studenti bavili a to nemůžeme dopustit. 10,96 %0,84 %  
Ano, zábavně nastiňuje některé události10,96 %0,84 %  
Ne x k době je spousta dobrých dokumentů... maximálně by se dal použít na dokreslení nálad ve společnosti10,96 %0,84 %  
Spíše Ano. Mohlo by jít o zábavnou ukázku dějin10,96 %0,84 %  
Ne, spíše jako morální vzdělávací prostředek.10,96 %0,84 %  
Ne. Pro ty, kteří neznají historii, bude nezáživný.10,96 %0,84 %  
ostatní odpovědi Ano, třeba to studenty touto filmovou formou více osloví a zjistí si další informace
Ano, film je pěkně humorně zpracovaný, ukazuje minulost a opírá se o historická fakta.
Ano, přibližuje historické události přijatelnou formou.
spíše jen v obrysech
asi jo - uvedie diváka do kontextu doby
ne, nemyslím si, že by dějiny zobrazoval dostatečně přesně.
Vidím to stejně jako se Staříkem.
Ano, např. válka ve Vietnamu
Stejně jako u Stoletého staříka, pouze jako spouštěč zájmu o historické události.
Ano, Obsahuje velké množství historických událostí, které navazují a zároveň dokáže film zaujmout sám o sobě.
Cast o valce ve vietnamu a jejich dusledku
ano, může posloužit jako inspirace k teoretické části výuky
Ano jako forma hry třeba, odhalovat a tak
Ne- s realitou nemá co s společného, úmyslně fabuluje a ani cíl filmu v tom není.
ano, může je mladým lidem přiblížit, brát jej jako pomůcku k memorování
Mozna
ne - na to je dost vhodnějších filmů
Částečně ano.
spíše okrajově a pro děti / studenty, kteří si jednoznačně dokáží oddělit pravdu od fikce
Ano, pro vykreslení atmosféry té doby
ano samozřejmě
z části
ne, nejedná se o dokument
ne - historické události řeknou něco pouze lidem, kteří o nich něco vědí - tady jsou jenom naznačené
...asi spíš ne. Ale donutilo mne to si k těm událostem dohledat podrobnosti.
Ne.
spíš ne
ano,vtipně jsou tam prezentovány některé dějinné události,žáka taková forma může zaujmout a snáze si je poté zapamatuje(samozřejmě učitel by posléze uvedl událost do kontextu,objasnil ji)
Ne, je to spíš romantická komedie a ne faktografie
Využitelný ano, ale nestačí sám o sobě. Záleží na cílové skupině... středoškoláci? škola 3.věku? Nutno s tím dál pracovat... přednést fakta, dát otázky, diskutovat...
Na podporu výuky určitě, ostatně jsou v něm i další výchovné aspekty, jako základ spíš ne.
ne, upravené dějiny
ano - podobně jako u Staříka, kdo o historii nic neví, tak si to moc nevychutná
Skôr nie
3432,69 %28,57 % 

Graf

14. Ukázka z knihy: // "Svobodník Gump, je mi potěšením vás informovat že jste byla zařazenej do Pimpongovýho Týmu Spojených Států a pojedete do Rudý Číny na mezistátní utkání. Je to veliká čest protože je to po pětadavceti letech první oficijální kontakt s číňanama takže se nejedná jenom vo nějaký nablblý pimpongový utkání ale diplomatickou misi na který možná závisí osud celýho lidstva." // - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím5855,77 %48,74 %  
Ano3230,77 %26,89 %  
Ne, vše je fikce1413,46 %11,76 %  

Graf

15. Pokud jste odpověli, že znáte oba zmíněné tituly, ať už ve filmovém nebo literárním zpracování, který z nich vám připadá historicky věrohodnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Forrest Gump (film)4054,79 %33,61 %  
Stoletý stařík (film)1419,18 %11,76 %  
Stoletý stařík (kniha)1317,81 %10,92 %  
Forrest Gump (kniha)68,22 %5,04 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7764,71 %64,71 %  
Muž4235,29 %35,29 %  

Graf

17. Je vám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 29 let6655,46 %55,46 %  
30 - 39 let1714,29 %14,29 %  
40 - 49 let1411,76 %11,76 %  
16 - 21 let97,56 %7,56 %  
50 - 59 let97,56 %7,56 %  
Do 15 let32,52 %2,52 %  
Více než 60 let10,84 %0,84 %  

Graf

18. Odkud jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha5243,7 %43,7 %  
Středočeský kraj1310,92 %10,92 %  
Jihočeský kraj119,24 %9,24 %  
Moravskoslezký kraj97,56 %7,56 %  
Jihomoravská kraj86,72 %6,72 %  
Liberecký kraj65,04 %5,04 %  
Královehradecký kraj54,2 %4,2 %  
Kraj Vysočina43,36 %3,36 %  
Plzeňský kraj32,52 %2,52 %  
Zlínský kraj32,52 %2,52 %  
Ústecký kraj21,68 %1,68 %  
Pardubický kraj21,68 %1,68 %  
Olomoucký kraj10,84 %0,84 %  

Graf

19. Jaké máte dokončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoké (Vysokoškolské)5243,7 %43,7 %  
Střední (Maturitní)4840,34 %40,34 %  
Vyšší (Vyšší odborné)97,56 %7,56 %  
Základní (ZŠ)86,72 %6,72 %  
Odborné (Vyučen)21,68 %1,68 %  

Graf

20. Je něco, co byste k dotazníku chtěli sami dodat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

asi si přečtu Stoletého staříka co zmizel...

Hrozně zajímavý tema. Připomíná mi tu Julese Verna. Díky jeho knizkam dnes vim kde je Patagonie a co za typ ldomorodcu tam žije a teď mi došlo, ta kniha to děla podobně.. Jakoze vlastně dost nenasilne.

chci vanilkové rohlíčky za odměnu

Je to strašně pěkný.

Mrzí mě, že si nepamatuji víc, ale uz je to pár let, co jsem četla Staříka a viděla Foresta.

ne

ne

Ne.

Snad jen to, že Stoletý stařík čeká v mé knihovně, až ho otevřu.

Víc rozděl regiony, odkud člověk je. Jako zástupce na obyvatele nevelkého, ale rozlehlého regionu u česko-rakouských hranic se mi stávající rozdělení zdá nedostačující. Když jsem nucen vybírat mezi možností hl.m. Praha a Jihočeský, je to stejně vypovídající, jako kdybych zvolil možnost třetí planety v systému Betelgeuze

Vše je v Marxove Kapitálu

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Četli jste knihu Jonase Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel?

  • odpověď Ano:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 2. Viděli jste i zfilmovanou verzi?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Viděli jste i zfilmovanou verzi?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 3. Bavil vás historický kontext, ve kterém se kniha odehrává?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, žádné na otázku 5. Zapamatovali jste si z knihy nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Myslíte, že je tato kniha využitelná při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Ukázka z knihy: // "Léta plynula, Nixona nahradil Gerald Ford a toho zase Jimmy Carter. Zatímco Brežněv přetrvával. Ale žádné štěstí netrvá věčně. Jednoho krásného dne, těsně po podpisu smlouvy SALT II, si Brežněv vzal do hlavy, že Afghánistán potřebuje jeho pomoc. A tak tam poslal elitní jednotky, které náhodou okamžitě zabily úřadujícího prezidenta, takže Brežněvovi nezbylo nic jiného, než dosadit svého vlastního. Prezident Carter se na Brežněva pochopitelně naštval."// - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 7. Ukázka z knihy: // "Léta plynula, Nixona nahradil Gerald Ford a toho zase Jimmy Carter. Zatímco Brežněv přetrvával. Ale žádné štěstí netrvá věčně. Jednoho krásného dne, těsně po podpisu smlouvy SALT II, si Brežněv vzal do hlavy, že Afghánistán potřebuje jeho pomoc. A tak tam poslal elitní jednotky, které náhodou okamžitě zabily úřadujícího prezidenta, takže Brežněvovi nezbylo nic jiného, než dosadit svého vlastního. Prezident Carter se na Brežněva pochopitelně naštval."// - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

16. Jste:

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stoletý stařík (kniha) na otázku 15. Pokud jste odpověli, že znáte oba zmíněné tituly, ať už ve filmovém nebo literárním zpracování, který z nich vám připadá historicky věrohodnější?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Četli jste knihu Jonase Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel?

2. Viděli jste i zfilmovanou verzi?

3. Bavil vás historický kontext, ve kterém se kniha odehrává?

5. Zapamatovali jste si z knihy nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

6. Myslíte, že je tato kniha využitelná při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

7. Ukázka z knihy: // "Léta plynula, Nixona nahradil Gerald Ford a toho zase Jimmy Carter. Zatímco Brežněv přetrvával. Ale žádné štěstí netrvá věčně. Jednoho krásného dne, těsně po podpisu smlouvy SALT II, si Brežněv vzal do hlavy, že Afghánistán potřebuje jeho pomoc. A tak tam poslal elitní jednotky, které náhodou okamžitě zabily úřadujícího prezidenta, takže Brežněvovi nezbylo nic jiného, než dosadit svého vlastního. Prezident Carter se na Brežněva pochopitelně naštval."// - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

8. Viděli jste film Forrest Gump?

9. Četli jste i knihu Forrest Gump?

10. Bavil vás historický kontext, ve kterém se film odehrává?

11. Na kolik se domníváte, že se film při vykreslení minulosti drží skutečných historických faktů? (1 úplná fantazie -10 přesně se drží prokazatelných faktů)

12. Zapamatovali jste si z filmu nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

13. Myslíte, že tento film využitelný při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

14. Ukázka z knihy: // "Svobodník Gump, je mi potěšením vás informovat že jste byla zařazenej do Pimpongovýho Týmu Spojených Států a pojedete do Rudý Číny na mezistátní utkání. Je to veliká čest protože je to po pětadavceti letech první oficijální kontakt s číňanama takže se nejedná jenom vo nějaký nablblý pimpongový utkání ale diplomatickou misi na který možná závisí osud celýho lidstva." // - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

15. Pokud jste odpověli, že znáte oba zmíněné tituly, ať už ve filmovém nebo literárním zpracování, který z nich vám připadá historicky věrohodnější?

16. Jste:

17. Je vám:

18. Odkud jste:

19. Jaké máte dokončené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Četli jste knihu Jonase Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel?

2. Viděli jste i zfilmovanou verzi?

3. Bavil vás historický kontext, ve kterém se kniha odehrává?

5. Zapamatovali jste si z knihy nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

6. Myslíte, že je tato kniha využitelná při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

7. Ukázka z knihy: // "Léta plynula, Nixona nahradil Gerald Ford a toho zase Jimmy Carter. Zatímco Brežněv přetrvával. Ale žádné štěstí netrvá věčně. Jednoho krásného dne, těsně po podpisu smlouvy SALT II, si Brežněv vzal do hlavy, že Afghánistán potřebuje jeho pomoc. A tak tam poslal elitní jednotky, které náhodou okamžitě zabily úřadujícího prezidenta, takže Brežněvovi nezbylo nic jiného, než dosadit svého vlastního. Prezident Carter se na Brežněva pochopitelně naštval."// - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

8. Viděli jste film Forrest Gump?

9. Četli jste i knihu Forrest Gump?

10. Bavil vás historický kontext, ve kterém se film odehrává?

11. Na kolik se domníváte, že se film při vykreslení minulosti drží skutečných historických faktů? (1 úplná fantazie -10 přesně se drží prokazatelných faktů)

12. Zapamatovali jste si z filmu nějaké historické události? (Pokud ano, můžete je napsat)

13. Myslíte, že tento film využitelný při výuce dějin? Napište Ano x Ne (můžete zdůvodnit).

14. Ukázka z knihy: // "Svobodník Gump, je mi potěšením vás informovat že jste byla zařazenej do Pimpongovýho Týmu Spojených Států a pojedete do Rudý Číny na mezistátní utkání. Je to veliká čest protože je to po pětadavceti letech první oficijální kontakt s číňanama takže se nejedná jenom vo nějaký nablblý pimpongový utkání ale diplomatickou misi na který možná závisí osud celýho lidstva." // - Poznáváte v textu nějakou (nějaké) události, které se skutečně staly?

15. Pokud jste odpověli, že znáte oba zmíněné tituly, ať už ve filmovém nebo literárním zpracování, který z nich vám připadá historicky věrohodnější?

16. Jste:

17. Je vám:

18. Odkud jste:

19. Jaké máte dokončené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Schambergerová, T.Forrest Gump a Stoletý stařík jako průvodci historií (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://forrest-gump-a-stolety-stari.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.