Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Fotbaloví fanoušci navštěvující stadiony(Bohemians,Olomouc,Jablonec)

Fotbaloví fanoušci navštěvující stadiony(Bohemians,Olomouc,Jablonec)

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Pulpán
Šetření:19. 04. 2018 - 27. 04. 2018
Počet respondentů:238
Počet otázek (max/průměr):31 / 30.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Věnujte prosím pár minut svého času k vyplnění tohoto dotazníku. Jedná se o problematiku fotbalového fanouškovství. Dotazník je orientován na respondenty od 18let, kteří navštěvují osobně zápasy na stadionu, fanoušky tří klubů české fotbalové ligy (Bohemians Praha 1905, SK Sigma Olomouc, FK Jablonec). Děkuji moc za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž20485,71 %85,71 %  
Žena3414,29 %14,29 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-3011447,9 %47,9 %  
31-448033,61 %33,61 %  
45+4418,49 %18,49 %  

Graf

3. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou11146,64 %46,64 %  
Středoškolské bez maturity6125,63 %25,63 %  
Vyšší odborné, vysokoškolské5021,01 %21,01 %  
Základní166,72 %6,72 %  

Graf

4. Bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obec od 100000 obyvatel14159,24 %59,24 %  
Obec do 1999 obyvatel3916,39 %16,39 %  
Obec od 2000 do 19999 obyvatel3815,97 %15,97 %  
Obec od 20000 do 99999 obyvatel208,4 %8,4 %  

Graf

5. Práce

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5322,27 %22,27 %  
Středně odborný úředník nebo pracovník5121,43 %21,43 %  
Vysoce odborný vedoucí nebo pracovník3514,71 %14,71 %  
Kvalifikovaný nebo nekvalifikovaný dělník3414,29 %14,29 %  
Podnikatel218,82 %8,82 %  
Řadový úředník nebo pracovník187,56 %7,56 %  
Důchodce83,36 %3,36 %  
Rodičovská dovolená, v domácnosti31,26 %1,26 %  
Nezaměstnaný31,26 %1,26 %  
neuvedeno10,42 %0,42 %  
Electrician maintenance10,42 %0,42 %  
Servírka10,42 %0,42 %  
Montér Zabezpečovacích zařízení10,42 %0,42 %  
Zdravotník10,42 %0,42 %  
Pizzařka10,42 %0,42 %  
Pedagogický pracovník10,42 %0,42 %  
Stěhování 10,42 %0,42 %  
Administrativní pracovník10,42 %0,42 %  
Broker10,42 %0,42 %  
kuchař10,42 %0,42 %  
Řidič10,42 %0,42 %  

Graf

6. Jste ženatý/vdaná, máte dítě/děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ani jedno13456,3 %56,3 %  
Ano, dítě/děti mám5623,53 %23,53 %  
Ne, ale mám dítě/děti3815,97 %15,97 %  
Ano, ale nemám dítě/děti104,2 %4,2 %  

Graf

7. Za jakého fanouška fotbalu se považujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasický fanoušek8937,39 %37,39 %  
Horlivý fanoušek8636,13 %36,13 %  
Ultras3313,87 %13,87 %  
Umírněný fanoušek218,82 %8,82 %  
Chuligán52,1 %2,1 %  
Fanoušek bez emocí, divák41,68 %1,68 %  

Graf

8. Jaký tým české ligy aktivně podporujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bohemians Praha 190515263,87 %63,87 %  
SK Sigma Olomouc8033,61 %33,61 %  
FK Jablonec62,52 %2,52 %  

Graf

9. Jak daleko od stadionu Vašeho oblíbeného týmu žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 0 do 19km14661,34 %61,34 %  
Od 20 do 99km5924,79 %24,79 %  
100km+3313,87 %13,87 %  

Graf

10. Jak často navštěvujete domácí zápasy Vašeho oblíbeného týmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelně13757,56 %57,56 %  
Občas8134,03 %34,03 %  
Málokdy208,4 %8,4 %  

Graf

11. S kým nejčastěji navštěvujete zápasy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S kamarády, známými14560,92 %60,92 %  
S rodinou5623,53 %23,53 %  
S přítelem/přítelkyní197,98 %7,98 %  
Sám187,56 %7,56 %  

Graf

12. Kdo Vás poprvé dovedl na stadion?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina12552,52 %52,52 %  
Kamarád, známý6828,57 %28,57 %  
Rozhodl jsem se to zkusit sám3615,13 %15,13 %  
Přítel/přítelkyně93,78 %3,78 %  

Graf

13. Popíjíte na stadionu alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7230,25 %30,25 %  
Ano, občas6828,57 %28,57 %  
Ano, často5824,37 %24,37 %  
Ano, málokdy4016,81 %16,81 %  

Graf

14. Jaký je Váš důvod k návštěvě fotbalového utkání? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zájem o fotbal20586,13 %86,13 %  
Podpora oblíbeného klubu20284,87 %84,87 %  
Atmosféra18176,05 %76,05 %  
Zábava14962,61 %62,61 %  
Odreagování, relax12652,94 %52,94 %  
Přátelé11950 %50 %  
tady chci odpovědět na 11 otázku, navštěvuji fotbal, jak sám, tak s rodinou, tak i s přáteli a je to spíše vyrovnané na všechny kategorie.10,42 %0,42 %  
Podpora mého syna- trenér. 10,42 %0,42 %  
Zaměstnanec klubu10,42 %0,42 %  
Pohoda10,42 %0,42 %  
pivko, pokec10,42 %0,42 %  
V Dolicku je rodinna atmosfera10,42 %0,42 %  
Pivo parek10,42 %0,42 %  
Bohemka do toho!!!10,42 %0,42 %  
FANATISMUS !!!10,42 %0,42 %  
Kdo nemiluje svůj klub,nepochopí.10,42 %0,42 %  
bubnuju už 12.rokem :-)10,42 %0,42 %  
Člověk musí vypusit ventily, tudíž si řádně zapěje chorály a je spokojen.. 10,42 %0,42 %  
Můj klub moje rodina10,42 %0,42 %  
Je to komplexní zážitek pro mne - v Ďolíčku na mě dýchne domácí atmosféra, vzpomenu na mládí (i když jsem hrál v sousední Viktorii Žižkov, tak jsem chodil na Bohemku), setkání s přáteli, klobáska .. :-) 10,42 %0,42 %  

Graf

15. Proč jste si vybral/a konkrétní klub, který podporujete? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prostředí11648,74 %48,74 %  
Historie klubu10042,02 %42,02 %  
Zdědění z generace na generaci9841,18 %41,18 %  
Dostupnost na stadion6426,89 %26,89 %  
Inspirace kamarády fandící klubu5723,95 %23,95 %  
Specifický styl hry3213,45 %13,45 %  
Úspěšnost klubu2510,5 %10,5 %  
Rodné město20,84 %0,84 %  
Jsem vršovický patriot10,42 %0,42 %  
Většinou lidi fandí klubu ve městě, kde se narodili, nebo jsou poblíž.10,42 %0,42 %  
mesto, ve kterem jsem zil10,42 %0,42 %  
Rodiště10,42 %0,42 %  
v mládí jsem za něj hrál10,42 %0,42 %  
Byla jsem k tomu vedena on malinka10,42 %0,42 %  
Líbí se mi olomouc 10,42 %0,42 %  
Syn - trenér. 10,42 %0,42 %  
protože Olomouc10,42 %0,42 %  
Je to tým který miluji od svých mladých let 10,42 %0,42 %  
Hlavně kvůli fanouškům :)10,42 %0,42 %  
Prostě ta atmosfera10,42 %0,42 %  
ĎOLÍČEK 10,42 %0,42 %  
Jsem odchovanec bohemky 10,42 %0,42 %  
Všichni okolo fandili Pražským S a Bohemka mi byla od začátku nejsympatičtější10,42 %0,42 %  
Love fotbal hate racism 10,42 %0,42 %  
malý rodinný klub10,42 %0,42 %  
Klubu fandim od te chvile, kdy jsem vstoupil na stadion. Bylo mi cca 8 let. Ted je mi 42. Nejvic me jako maleho uchvatil klokan ve znaku 10,42 %0,42 %  
cvičil jsem za ně v jiném odvětví 10,42 %0,42 %  
První velký fotbal,který jsem jako kluk viděl,byl na Bohemce.10,42 %0,42 %  
Zamiloval jsem se do klubu v roce 1986 po shlédnutí přátelského utkání10,42 %0,42 %  
Bohemka je jen jedna. Stadion10,42 %0,42 %  
Nejlepší fans v lize10,42 %0,42 %  
Bohemaci jsou rodina! Nikde jinde tomu tak neni.10,42 %0,42 %  
Dolíček a klokani jsou top lidi.10,42 %0,42 %  
BOHEMÁCI10,42 %0,42 %  
Nebýt Bohemka, nejsem na světě. Moje rodiče se potkali na stadionu. 10,42 %0,42 %  
Domácí útulná atmosféra, lidi okolo, sám trénuji 5 let mládež Bohemky, takže srdcová záležitost10,42 %0,42 %  
hrál jsem za něj 10,42 %0,42 %  
srdeční záležitost, lokální patriotismus10,42 %0,42 %  
Jako malému se mi líbil klokan ve znaku :-)10,42 %0,42 %  
hanácká hrdost10,42 %0,42 %  

Graf

16. Vlastníte klubové oblečení nebo doplňky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22092,44 %92,44 %  
Ne187,56 %7,56 %  

Graf

17. Našel/našla jste si díky přítomnosti na stadionu nové přátelé, se kterými se stýkáte i mimo stadion?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13657,14 %57,14 %  
Ne10242,86 %42,86 %  

Graf

18. Sám/sama aktivně sportujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15263,87 %63,87 %  
Ne8636,13 %36,13 %  

Graf

19. Byli nebo jsou Vaši rodiče sportovně aktivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14058,82 %58,82 %  
Ne9841,18 %41,18 %  

Graf

20. Byl/a jste veden/a odmala rodiči ke sportu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16268,07 %68,07 %  
Ne7631,93 %31,93 %  

Graf

21. Hrál/a jste fotbal v dětství nebo ho hrajete nyní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ovšem jen v dětství9941,6 %41,6 %  
Ano, začal/a jsem hrát v dětství a stále v tom pokračuji7230,25 %30,25 %  
Ne5924,79 %24,79 %  
Ano, ale začala jsem ho hrát až v pozdějším věku83,36 %3,36 %  

Graf

22. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak je ve Vašem životě obecně fotbal důležitý (1- nevýznamný, 10. enormně významný, součást mého života)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
85221,85 %21,85 %  
105021,01 %21,01 %  
74217,65 %17,65 %  
93313,87 %13,87 %  
6187,56 %7,56 %  
5177,14 %7,14 %  
4125,04 %5,04 %  
362,52 %2,52 %  
262,52 %2,52 %  
120,84 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:7.63
Minimum:3
Maximum:10
Variační rozpětí:7
Rozptyl:3.22
Směrodatná odchylka:1.79
Medián:8
Modus:8

Graf

23. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak se orientujete v prostředí fotbalu, informovanost (1- velmi málo, 10- neunikne mi žádná novinka v oblasti fotbalu)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
86828,57 %28,57 %  
95422,69 %22,69 %  
103916,39 %16,39 %  
73414,29 %14,29 %  
6156,3 %6,3 %  
5145,88 %5,88 %  
462,52 %2,52 %  
331,26 %1,26 %  
231,26 %1,26 %  
120,84 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:7.96
Minimum:4
Maximum:10
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.02
Směrodatná odchylka:1.42
Medián:8
Modus:8

Graf

24. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak jste spokojen/a s Vaším dosavadním životem (1- velmi málo, 10- nemohu si vůbec na nic stěžovat)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
85623,53 %23,53 %  
95422,69 %22,69 %  
74016,81 %16,81 %  
103514,71 %14,71 %  
5218,82 %8,82 %  
6197,98 %7,98 %  
472,94 %2,94 %  
362,52 %2,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:7.78
Minimum:4
Maximum:10
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.22
Směrodatná odchylka:1.49
Medián:8
Modus:8

Graf

25. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak moc se promítají úspěchy či nezdary oblíbeného týmu do Vaší nálady (1- velmi málo, 10- značně mě ovlivňují

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
73715,55 %15,55 %  
53514,71 %14,71 %  
32711,34 %11,34 %  
22610,92 %10,92 %  
102410,08 %10,08 %  
8239,66 %9,66 %  
6208,4 %8,4 %  
9208,4 %8,4 %  
4145,88 %5,88 %  
1125,04 %5,04 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.73
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.94
Směrodatná odchylka:2.44
Medián:6
Modus:7

Graf

26. Upřednostňujete osobní návštěvu fotbalového utkání před jeho sledováním v televizi, případně prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21389,5 %89,5 %  
Ne2510,5 %10,5 %  

Graf

27. Navštěvujete restaurační zařízení ke sledování fotbalových utkání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14661,34 %61,34 %  
Ano9238,66 %38,66 %  

Graf

28. Sázíte na sportovní utkání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14360,08 %60,08 %  
Ano9539,92 %39,92 %  

Graf

29. Otázka k zamyšlení. Co by se mělo zlepšit kolem fotbalu, aby lidé navštěvovali více fotbalová utkání osobně? Zamyslete se nad pozitivy a negativy přítomnosti člověka na stadionu. Proč nesledovat fotbal v televizi, ale jít na stadion?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bezpecnost

-

,

???

???

.

.

..

1, víkendové hrací časy - jako Pražák jsem o víkendu raději pryč; 2, zázemí fotbalových stadionů, komfort - fronty na záchod, fronty na občerstvení; 3, moc teamů v lize - nízká kvalita hry

Aaa

Aby lepsi atmosféra

Aby lidi fotbal bavil,tak tam musi vykon druzstva,kteremu fandim,pohoda na stadionu a trosku i zazemi

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

Atmosféra

atmosféra

Atmosféra a podpora týmu v hledišti

Atmosféra by se měla zlepšit.

Atmosféra kotle nejde nahradit televizí.

Atmosféra na plném stadiónu je nepopsatelná a nedá se srovnat s dívám se na fotbal v televizi. TV přenos vám nepřenese emoce v plném rozsahu.

Atmosféra na stadionu je ne nahraditelna. Peníze a rozhodčí v českém fotbale kazí český fotbal.

Atmosféra na stadionu je nenahraditelná

Atmosféra okolo fotbalu v ČR - vedení ligy i klubu nevystupuje vůči fanouškům vstřícně.

Atmosfera utkani

Atmosfera zapasu, ovsem to museji tymy hrat kvalitni fotbal

Atmosféra, dobré výkony týmu.

Atmosféra, důvěryhodnost

Atmosféra, možnost poznat staré kamarády.

Atmosféra, propojenost s hráči, podpora při zápase, komunita fanoušků a tím i podpora klubu

Atmosféra.

Atmosféra. ...

Atmosgera

Berbr a jeho nohsledi pryč!¡

Bezpečnost na stadionu, hezčí zázemí pro fanoušky a útočnější hra obou mužstev.

Bezpečnost pro diváky (rodiny s dětmi), odstranění korupce. Atmosféra.

Bezpečnost, informovanost

Blízký kontakt s hraci

Cena vstupenek a pristup rozhocich

Ceny vstupenek a někdy časy utkání.

Ceny vstupného a občerstvení , prodej alkoholického piva. Hrací časy - pátek , pondeli a nedele vecer nevhodné . Termíny soutěže - v minus 10 nechce clovek mrznout n stadionu.

Ceny, vymítit korupci, zlepšit stadiony

Co by se mělo zlepšit- čistota fotbalu z pohledu korupce. Proč jít na stadion- atmosféra a přímý emocionální prožitek

Český fotbal pro fanoušky..

Čitelnost

Dát větší volnost nám, fanouškům v kotli

Dostupnost, propagace, vymiceni stigmat o fans.

Emoce na stadionu, atmosféra, drama. Pocit na stadionu se nedá přirovnat ke sledování v televizi, je to něco naprosto odlišného.

Emoce nedokáže přenášet žádná TV

FAČR

FAČR - komplet vyměnit lidi ve vedení. Jak vůbec po takových skandálech, můžou dal zůstat na svých postech? Nic se jim nikdy neprokáže...

Fandici fanoušek je dvanáctým hracem, a fotbal bez fanoušků je k ničemu. Legalizovat PYRO, samozřejmě v rozumných mezích.

Filmovani, lepsi FACR

Finance

Fotbal na živo je vždy lepší a zábavnější. Zápasy se mnohdy hrají v nesmyslné časy. Organizace by měla být daleko lepší, navíc většina zápasu se hraje v zimě, což pro fanouška také není ideální.

Hlavně a to především díky atmosféře na stadionu , v televizi je vše sice vidět ale atmosféra nulova

Hlavně by se měla zlepšit komunikace mezi kluby a státem. Jsou zápasy, které se člověk nemá šanci ani dostat. Je třeba jasné, že nemá nikdo šanci jed v neděli na 17:00 do Teplic a ještě se slušně vrátit domů. Termínová listina je hodně divná. Měly by být určité časy kdy se bude hrát většina zápasů jako v Německu a nebyly žádné spekulace. Naštěstí se už zrušilili pondělní dohrávky. Pyrotechnika mi nikdy nevadila, pokud nelétá po hřišti. Na stadiónu si zápas více užiji. Má to spád, v tv někdy běží opakovačka a už je míč na druhé straně.

Hlavne fanousek by se mel zamyslet a zmenit. Nesedet doma u televize a jit na stadion kde svuj tym podpori

Hrát přes léto ne přes zimu.

Chování fanoušků, strach rodin s dětmi jít na fotbal a s tím spojená bezpečnost

Chování sportovců a vyšších představitelů týmů ve společnosti, na veřejnosti

Chování ultras

Chtělo by to víc akcí před zápasem, aby to nahnalo lidi. Například nějaké soutěže. Atmosféře na stadioně se nic nevyrovná. Raději podpořím svůj klub finančně a pomocí hlasu a chorálů přímo na stadionu. Hráčům se také lépe hraje, když je plný stadion.

Chtělo by to zvýšit úroveň fotbalu. V porovnání se zahraničními ligami působíme jako okresní přebor. S tím jde ruku v ruce i úroveň sudích. A samozřejmě v idealnim světě by nebyli v čele čmfs lider, kteří tam jsou.

Chuligáni.atmosfera

Já jsem spokojený.

Je to lepší

Je to lepší prožití v televizi to tak nemůžete prožít na stadionu davate energii k povzbuzení hráčů a podpora je důležitá i pro tým i pro fanoušky :)

Je to zabava relax

Je třeba zajistit absenci agresívních lidí, co znepříjemňují život okolí a jsou někdy i nebezpeční (chuligáni, rowdies apod.), aby byla zajištěna bezpečnost obyčejných diváků, dětí apod. Kromě toho je třeba zajistit, aby se lidi, co se neumějí chovat, na zápas dostat nemohli.

Jediná možnost je zastřešit stadiony a uzavřít střechu přes zimu. Lidé nechtějí mrznou venku, to raději sednou k tv. V okamžiku, kdy se hraje velké utkání, třeba Sk Sigma Olomouc proti FC Baník Ostrava či pražskí S tak to si lidi najdou cestu. Další faktor je teplé počasí, které lidi pozitivně naladí jit na kopanou.

Jednoznačne atmosféra v Ďolíčku

Jednoznačně funkcionáři, kor zde v Olomouci. Dále pak zázemí jako je kvalitní občerstvení, tak špatné občerstvení jako je v Olomouci na fotbale není na žádném extraligovém (hokejovém) stadioně v ČR. Je toho více ale nejsem za to placený :)

Jednoznačně omezit Ultras vstup na stadion.Chodí tam rodiče s dětmi a někteří jedinci jsou nejen vulgární,ale i nebezpeční.

Jednoznačné pozitivum je atmosféra na stadionu. Proto ráda chodím na Klokany. Super lidi, fanoušci... Nebála bych se jejich zápas vzít dítě, kdežto na ostatní kluby(Sparta, Slavie) bych se bála. Je to o fanoušcích...

JRozhodne kvůli atmosféře. V TV to nebude nikdy jako na stadionu.

Jsme v České republice, kde se lidem zkrátka a dobře na fotbal tolik nechce. Zápasy nejsou atraktivní. Atraktivní fotbal se dá hrát s top hráči, což si u nás mohou dovolit asi tři až čtyři týmy. Druhá varianta je, že by kluby měly odměnit své kádry a zapojit do nich mladé a rychlé hráče.

Jsou dva základní faktory ovlivňující návštěvnost fotbalových utkání v ČR: 1) kvalita hry 2) počasí na stadionu má člověk celkový přehled o hře, v televizi je vidět jen určitý výsek obrazu..

Kdyby tam nechodili dementi typu ultras - dymovnice, delbuchy apod.

Když je plný stadion je super atmosféra a hráče to vybičuje k lepším výkonům.

Kolem českého fotbalu kompletně vymenit vedení FACR!!! Atmosféra na stadionu nenehraditelna

Kolem fotbalu by se především měli změnit lidé, bafuŇáři. Ti berou fotbal jako průmysl. Kterým i může být. Ale je to průmysl emocí a jako s takovým by s ním měli zacházet.

Konkrétně u Sigmy, komunikace s fanoušky. Ta dosavadní, je žalostná.

kultura

Kultura života, míň Zemana

Kvalita a sluzby na stadiónech

Kvalita stadiónů a jeho zázemí, lepsi služby okolo stadionu a větší bezpečnost

Kvůli dobré atmosféře, sportovnímu zážitku a podpoře hráčů na hřišti.

Lepší atmosféra

lepší přístup hráčů

Levné vstupenky pro děti.

Levnější vstupné a méně buzerace aktivních fanoušku, fotbal není divadlo aby se na něj chodilo v bílých rukavičkách

Levnější vstupné, dobré výkony hráčů i rozhodčích

Lidé se stále více bojí Ultras a Hooligans

Mediální bublina o chuliganstvi,která lidi děsí je zbytečná.V tomto ohledu by bylo potřeba zapracovat.Zvýhodněné vstupné pro rodiny.

Měl by být volnější průchod emocim a větsí svoboda. Rozhodně by se měl změnit přístup policejních orgánů a FAČR. Nepřátelská security sluzba na atmosféře také nepřidá.

měla by se zlepšit úroveň naší ligy a transparentnost zápasů obecně. Více programu pro děti

měla by ze stadionu zmizet vulgarita,vulgární pokřiky.

Mělo by být zajištěno bezpečí, aby se na stadiony nebály jít rodiny s dětmi

Mělo by se zlepšit chování fanoušků a loajalita rozhodčích

mělo by se zlepšit chování některých fanoušků, ostatní by se mohli více zapojit do fandění

Mělo by se zlepšit prostředí stadionů, aby se klidní, “normální” lidé třeba s dětmi nemuseli bát na stadion jít.

Mělo by se změnit chování diváků i některých hráčů..

Mělo by se změnit vedení svazu Fotbal je nejlepší na živo, kdy člověk vnímá atmosféru utkání

Méně buzerace ze strany security, policie a FAČR - při vstupu na stadion je člověk často ponižován (pro nás holky je asi nejhorší securiťačka v Jablonci, která sahá až pod podprsenku - to už je fakt přes čáru) - a v naprosté většině případů zbytečně. Na výjezdech ve vlaku je to jak kdy - někdy jsou kluci čertovský už zkušení a vědí, že je lepší nám trochu polevit uzdu; někdy ale buzerují za každou maličkost a naprosto zbytečně vyvolávají konflikty. A FAČR? Až bude mít uklizeno před vlastním prahem, pak může chtít pořádek i jinde. Nejsem zastánce "odhazovačů kelímků", ale chápu, když rozhodčí celý zápas píská šejdrem, že už některý ten kelímek na hřiště zaletí - a pak ty pokuty, které chce po klubu? Za jeden jediný kelímek, který tam v podstatě vlítne jejich vinou? Ještě k policii mě napadá - občas je z pohledu holky fakt hnusný, když si během pochodu (který si vymyslí cajti, my bychom jeli MHD) potřebuje odskočit - a jediné místo, které je jí nabídnuto je v keři vedle bezďáka vykonávajícího velkou potřebu. Pecka, hned to natáhne další holky, aby jezdily :) Co by mohlo být od některých klubů lepší, tak je zázemí na samotném stadionu - především toalety - ty jsou často hodně pod úrovní (navíc, přemýšlel někdy někdo nad tím, že na fotbal chodí i maminy s prcky, které někdy potřebují přebalit? V tomhle je fotbal hodně pozadu. Špatné je to často i s občerstvením - buď je neskutečně podhodnocené a nepřipravené (Jihlava, Dukla, Slavia, někdy i Brno), letos (Sparta) jsme dokonce zažili, že nás během neskutečných veder nechali víc než jeden poločas opravdu žíznit - a to jsme ve většině případů chtěli alespoň obyčejnou vodu (z kohoutku teklo cosi žlutého - ale taky jsme to byli nuceni pít, dokud v druhém poločasu nepřinesli balené vody). Kdo jinej než naprostej magor by chtěl jít na utkání, kde pro jedno pivo bude muset kvůli frontám oželet min. jeden poločas? Nemluvě o nepřízni počasí... Hospůdka nabízí komfort nejenom bez deště, větru, mrazu, vedra, ale taky možnost pít a jíst, co a KDY hrdlo žádá (nehledě na možnost výběru neGambrinus piva a kvalitnějšího jídla)

můžete cítit atmosféru daného stadionu a povzbuzovat svůj tým.. protože od obrazovky vás neuslyší

Myslim si, ze je spousta lidi, kteri by vzali sve deti na stadion, bohuzel sproste skandovani ,,fanousku,, jak uz v sekci hostu nebo domacich jim to nedovoli.

Myslím, že liga už víc udělat nemůže. Ale ty emoce, ta atmosféra stokrát radši na stadion, než sedět u TV.

Na Bohemce si nemůžu na nic moc stěžovat (krom WC), takže těžko říci.

Na stadiónu člověk zažije nepopsatelnou atmosféru . Změnit by se mělo vedení asociace . Měla by se vymazat korupce . O úspěšnosti týmu by neměla rozhodovat cena kádru. Každý tým by měl hrát s těmi hráči co si odchová .

Na stadionu je lepší atmosféra, výborná klobása..

Na stadionu to čeří emocemi a dalšími podobnými věcmi.. Kdežto doma u televize si nevytvoříte takovou atmosféru. Ovšem doma je zase určité pohodlí.

Na stadiony se chodí kvůli atmosféře a podpoře svého milovaného klubu. U televize klubu moc nepomůžeme... Nechápu kluby jako Jihlava, Dukla, Mladá Boleslav, Jablonec a další, proč chtějí mít klub v první lize, když na ně nechodí lidi. To jsou vyhozené peníze majitelů...

Náklonost rozhodčích k týmům s velkým kapitálem beru jako hlavní NEGATIVUM. Na stadioně zažijete lepší atmosferu, jak doma u televize.

Naživo je nejlepší.

Nedávat to v televizi a odstranit podvody a sázky

Nechodit proti fanouškům jak to dělá FAČR, ale dělat fotbal pro fanoušky.

Nějake vyhody pro fanousky a hrát lepší fotbal

Nejspíš asi vymýtit korupci v českém fotbalovém prostředí.

Nenapadá mě nic, co by lidi donutilo chodit na fotbal. Snad jen to je nějak donutit tam jít a zažít tu atmosféru, která je lepší naživo než v televizi.

Nepotřebuji nic zlepšovat, prostě chodím. Atmosféra je nesrovnatelná.

Nepouštět chuligany a nacky na stadion

Netuším

Nevím

Nevím

Nevím chodím na stadion a na televizi koukám jen na dovolené nebo při nemoci

Nic

Nižší cena vstupného např. pro rodiny. Vzdálenějším fanouškům se nevyplatí zakoupit pernamentku, pokud se nedostanou na každý zápas. Stálý herní čas a termín, neměnit každou chvily. Starší generace nepoužívá internet a nejsou tolik informováni. Idealni čas pro vlaková spojení po okolí po skončení utkání.

No třeba na sigme serou úplně na všechno. Bufet na hovno.

Nové vedení fotbalu v ČR, zamezení korupce, zrušení restrikcí pro fanoušky, zavedení videorozhodčího, spolupráce klubů s fanoušky, změna nálady a vnímaní fotbalu celkově.

Oběktivnost rozhodčích Agresivita některých fanoušků

Ochranka na zapase

Ochranka a policie by se mohli chovat jako lidé k lidem.Většina,asi 97% lidí,se jdou bavit.Ne všichni jsou chuligáni,co se perou a rozbíjí okolí,ale díky pár magorům,vypadáme všichni stejně.Na Bohemku chodím dlouho a vždycky budu.Miluju to tam.Atmosféra,hra,klub,lidi,je to super.Kdo nikdy nebyl,nepochopí.Na živo je to celý fakt úplně jiný,než v tv.Je to asi jako dívat se na start raketoplánu v telce,nebo letět do vesmíru.Nesrovnatelný pocity a prožitky.

Omezit medialni myty o agresivite fanousku. Z televizi nikdy nepocitite atmosferu, tak jako na stadione.

Parkovací místa. Na stadionu je atmosfera,kterou doma nikdy nenavodíte.

Pelta a podobný dobytek pryč od fotbalu. konec korupce a kupčení.

Pelta ven, očistit od korupce fotbal

Pelts ven

Podle mě je blbost stavět megalomanské stadiony s 30000+ míst k sezení, když na fotbal chodí sotva 5000. Potom ta atmosféra vyjde v tv a na stadionu prakticky stejně. A proto - viva la Ďolíček! A kdyby neběželi přímé přenosy v televizi, každý věrný fanoušek by raději fandil na stadionu a ne doma na gauči či v hospodě:)

Podpora hráčů, zlepšit bezpečí na stadionech v okolí ultras sektoru

podpora milovaného klubu,pobyt na čerstvým vzduchu( poté co odezní kouř z dýmovnic),pustit trošku emoce.Do hospody člověk může jít kdykoliv.

podpora tymu

Podpora týmu!!!

Pořadatelska služba securrity,,,klub od klubu ,kuli atmosféře

Pozitiva - zabava, spolecnost Negativa - korupce, lehce predvidatelne vysledky v 60% zapasu, obcas bez stavy

predevsim by se mela vymytit korupce. Dale bych se obesel bez zbytecnych excesu se skandovanim rasistickych a xenofobnich hesel.

Pro atmosféru stojí přijít na fotbal. Zlepšit by se mohla kominikace s fanoušky.

Problém jsou vytrznosti pred a po fotbale mezi fans. Hrubá mluva, proto chodim radsi bez dětí, to by chzelo zlepsit. Fotbal je lepsi na zivo, protože jste v kontaktu se hřištěm, hráči, divaky atd. Je tam vice emocí

Proc nesledovat fotbal v trlevizi je prosty, clovek tolik neciti atmosferu.

Proč nesledovat fotbal v televizi, ale jít na stadion? Úplně jednoduché. Atmosféra na stadionu, emoce na stadionu jsou úplně někde jinde, než když člověk jen tupě kouká do nějaké bedny.. Dle mě je fanoušek na stadionu důležitý, hlavně kvůli podpoře hráčů, týmu.. A co by se mělo zlepšit okolo fotbalu? Nic moderního, to co tam bylo, tam je a vždycky bude. S tím by se někteří měli smířit.

Propagace fotbalových utkání a jejich kvalita. Zlepšení image českého fotbalu.

Prostředí

Prostředí není přátelské, vulgarity, nadávky, lidé hodnotí něco, co vlastně ani sami nedělali. Naprostý nedostatek informaci lidí o hře, o náročnosti tréninku. Někdy i bezpečnost, opilí lidé. Arogance samotných fotbalistů, kteří si neuvědomují, že nesledovat fotbal miliony lidí, což láká reklamu, hráli by zadarmo.

prostředí přátelé pohoda

Prostředí, modernizace stadionů.

Protože na stadionu je cítit ta pravá atmosféra :)

Protože na stadionu je mnohem lepší atmosféra i lepší pohled na hru. Nedá se to s televizí srovnat.

Přesný čas výkoku u všech zápasů, neměnit každý týden termín. Na stadionu je prostě lepší atmosféra.

Přístup klubů, ceny, akce, bezpečnost

Pyrotechnika

re...

Reforma FAČR, lepší výběr termínů zápasů, lepší podpora klubů, aktivní použití videa...

Regulérnost soutěže.

Rozhodčí

Samozrejme pocit bezpecnosti na stadionech, pokud mozno vymytit nasili.Ale toto bude asi v tomto dotazniku nejcastejsi odpoved. Smerem od klubu vetsi kontakt s fanousky, realizovat jejich navrhy na zlepseni na kazdem jednotlivem stadionu. Toto oboji vsak neni aktualni pro Bohemku. Jak vypravi jeden cesky vaueny fotbalovy expert na bezpecnost na stadionech, Bohemka je v ceskem fotbale naprosto specificky klub. Nemusite se tam bat jit s dvouletym ditetem, nad pratelskou atmosferou kroutil hlavou i Kanadan, ktereho jsem tam nedavno vzal a ktery chodi na stadiony v Anglii a jinde v Evrope. Spoluprace tohoto klubu s fanousky je pravidelna od te doby, kdy ji zachranili existenci. Mozna by si mely vzit ostatni kluby alespon castecnou inspiraci. Vysledkem je totiz velice vysoka prumerna navstevnost v % zaplneni stadionu.

Simulace hráčů

Stále je kolem fotbalu dost korupčních afér, které lidi spíše odrazuji. Pokud, ale svůj klub máte rádi a hráči vám to oplatí "odmakaným" výkonem, pak není vítězství to nejdůležitější - jde o zážitek!

Stoprocentně by se měla zlepšit bezpečnost fanoušků na stadionu, když vidíme čeho jsou někteří fanoušci schopní. Myslim, že hlavněkvůli tomu chodí na stadiony méně lidí.

Ta atmosfera a prostě je to paráda

Ta atmosfera kterou u televize nemas!

tak asi snažit se o to aby měl člověk pocit že je důležitý pro klub že si ho klub váží a pozitiva jsou jasný setkání s lidma zábava společný emoce prostě spousta dojmů na jednou

Tak měla by se zvednout kvalita fotbalu a celkové vedení fotbalové ligy. Návštěvnost u nás mi přijde obecně dost smutná, kvalitní návštěvy se může těšit tak možná 5 týmů. A jít na stadion, protože to utkání má na vlastní kůži lepší armosféru.

Termíny nahrát v únoru pravidelné časy utkání

Terminy utkani by mely byt zname drive dopredu nez dva tydny

Tezko splnitelna kvalita hry.

Těžká otázka pro fanouška Bohemians, kde je fotbalová kultura hodně staromódní. Vyšší návštěvnosti by mohla pomoci kombinace opatření zvyšujících bezpečnost, ale nenarušujících atmosféru. Myslím tím potlačování hooligans aktivit a podpora ultras prezentace.

To co mnohdy zažijeme na utkání, nezažijeme za počítačem

To co zaziji na stadionu doma nezaziji

Transparentnost a férovost fotbalu

Tvrdé tresty za simulace. Tvrdé tresty pro fanoušky za podněcování nenávisti a násilí (pro jednotlivce, ne pro skupiny). Proč přímo na stadionu? Kvůli atmosféře.

Tvrdší sankce proti korupci,které by vedly k jejímu úplnému odstranění. Dnešní fotbal je jen a jen o tom kdo komu přihodí více.

U televize člověk rozhodně nezažije to co na stadionu. Fantastická atmosféra a ani ty emoce nejsou u televize "ono". Co by se mělo udělat aby lidé více navštěvovali fotbalová utkání těžko říct. Bohužel u nás nejvíce záleží na aktuální formě týmu. Když se vyhrává a hraje o titul, tak lidi přijdou. Jinak je velmi těžký je na stadion dostat. Třeba v sousedním Polsku je kvalita fotbalu podle mě horší a stadiony jsou plný. Češi v sobě těžko hledají tu hrdost na svůj klub, proto je těžké je dostat na stadion a neumím si moc představit, že by se to v dohledné době změnilo.

Urcitě se musí zlepšit vedeni tymu protože to je nejdůležitější, od toho se odvíjí všechno. Atmosféra a podpora kterou hráči cítí když jste na stadionu a ne u televize doma.

Určitě je lepší jit na stadion přímo podpořit tým a užit si skvělou atmosféru. Navíc čím více lidi přijde tak tím je atmosféra lepší. Zlepšit by se zřejmě měl obraz celého našeho fotbalu.

Určitě skvělá atmosféra která se dá zažít jen na stadionu a pozitivní nálada.

Určitě to chce ukončit zbytečnou buzeraci a šikanu od SECIRITY a FAČRu a nechat se inspirovat třeba Švédským modelem přístupu svazu k fans. "Fotbal lidi spojuje a to je to hlavní!"

Úroveň fotbalové ligy

úspěch v evropě.

Útulnou stadionů.

Uvolneni se. potkani novych lidi .odreagovani se

V ČR chybí v porovnání se západem aktraktivita fotbalu jako takového. Netuším co konkrétně zlepšit.

v Dolicku diky atmosfere to je v pohode ..snad jen vymitit korupci ale ta je bohuzel vsude. ..a televize uz t

V porovnani se zahranicnimi stadiony je na ceskych stadionech pomerne nic moc atmosfera. Ruzne korupcni skandaly a pofiderni vedeni taky fanousky na stadiony moc nelaka.

V tuzemských poměrech zaznamenal v posledních dvou dekádách fotbal jako takový dvě zásadní změny k horšímu. V prvním případě se jednalo o vytvoření korupčního prostředí, kde se výsledky zápasů přestaly rozhodovat na hřišti, ale mnohdy spíše v kancelářích pochybných byznysmenů a bafuňářů, což mělo za následek snížení úrovně a kvality fotbalové soutěže obecně a s tím související druhá mou zmíněná negativní změna, totiž vychování nové generace plejerů, kteří fotbal hrají výhradně pro peníze, nikoliv pro radost, potažmo pro diváky. Tyto spojené nádoby měly za následek masivní odliv fotbalových fanoušků že stadionů. Dokud se nepodaří odstranit zmíněné nešvary, u fotbalu se bude ve vysokých funkcích vyskytovat stále stejná skupina lidí a na trávníku místo fotbalistů, srdcařů skupina namistrovaných primadon, nedojde ke zlepšení... Proč nesledovat fotbal v televizi, ale jít na stadion? Nevím, co na to říct, asi že je taky lepší jít s holkou, než si pustit porno.

Vedení Facr

Vedeni facr, video a nestrannodt rozhodcich ve vsech utkanich

Vedení Fačr

Vedení našeho fotbalu.Vykopat staré a nahradit je mladými nadšenci.Na stadionu je lepší atmosféra než u televize

Vědět to, tak už to prosazuji na Bohemce, aby byl Ďolíček pořád vyprodaný ...

vetsi reklamu jak nalakat lid na fotbal,ale hlavne aby byla ve fotbalu mensi korupce a hlavne umet s ni bojovat to je asi nejdulezitejsi jak prilakat lidi na fotbal :)

Větší bezpečnost

Větší respekt funkcionářů k fanouškům - pochopení, že se jedná o jejich zákazníky. Platí zejména pro způsob, jakým komunikuje s příznivci vedení a PR oddělení Sigmy Olomouc. Od hráčů pak, aby si nechodili "zápas užít", ale aby šli v zápase zvítězit

Víc akci pro deti

Vice pro deti! Lepsi stadiony a kulturu!

Více se věnovat bezpečnosti na stadionech ,a snažit se zamezit nekalému systému.Na stadionu je jiná atmosféra .

Vice zapasu

videorozhodčí,a vůbec Pelta, Berbr do pryč :-/

Vrátit místa k stání.

Vše je o lidech.Pokud chceme vice lidi na stadionech ,tak se musi hodne veci zmenit.

Všeobecně by se měli modernizovat stadiony aby prostředí bylo příjemné a dostupné i pro nejmenší fanoušky. Jako velké pozitivum vidím tu sociální interakci, ať už mezi fanoušky stejného klubu nebo jenom " vypuštění páry " na rozhodčího. Negativa, občas přílišná konzumace alkoholu a s tím spjaté výtržnosti.

Vulgarismy a rozhodci

Výborná atmosfera

Vymenit vedení fotbalu Cena lístku změnit

Vzajemny respect mezi fanousky. Myslim tim bezpečnost hostujících fans v klubovych barvách třeba na baniku.

Vzduch

zázemí na stadionu, toalety, občerstvení a lepší chování security

Zažít atmosféru kotle, která je nenahraditelná. Zazpívat si s přáteli chorály.

Zkvalitneni hracu hrajicich v nasi lize

Zlepsit zabavu pred utkanim. U nas skoro vse probiha az behem prestavky

Zlepsit-mene policistu, prikazu, zakazu a donucovacich prostredku. Proc jit na fotbal- atmosfera, kamaradi, zazitky

Zlepšení rozhodčích a lepší komunikace klubů s fanoušky

Zlepšení v občerstvení, sociální podmínky,.....

Zlepšila bych asi propagaci fotbalu.V dnešní době se k němu dostane většinou jen ten,kdo má v rodině nějakého fandu fotbalu.Mladé fotbal dle mého názoru moc neláká.A také zmírnila vstupné na určité "vyhrocené" zápasy. Lidé spíše budou koukat v hospodě nebo doma u TV, než aby zaplatili např. 800,- za 90 min. hry.

Zlepšit by se měl čistě PR klubů i celé ligy. I když se postupně zlepšuje.Zavedení videa na všechny stadiony. Pozitiva v hledišti je prožitá atmosféra, pokecáte s přáteli dáte si klobásku a pivo v televizi si s hráči neplácnete, osobní kontakt. Negativa jsou bohužel stále někteří jedinci kteří nemají soudnost, a jdou si svojí zlost vybít na stadion, myslím že kdyby člověk po dvou přestupcích dostal zákaz vstupu na stadion bylo by to fajn v Anglii mají soudy rovnou na stadionu. Možnost vidět hrát hvězdy na živo je úžasný zážitek.

Zlepšit by se měl přístup k aktivním fanouškům od pořadatelů a vedení klubu. Ustálené termíny zápasů měsíc dopředu bych velmi uvítal. Ceny vstupného si pamatuju poloviční, přitom patřím k těm mladším, takže žádné vzpomínání na dobu před převratem. Jinak na stadionu komfort nepotřebuju, někteří lidé ano, ale je to jejich věc.

zlepšit by se mělo bezpečí diváků s dětmi .U televize nezažijete nic ... na stadionu vše !

Zlepšit kůlturu na stadionech a nebát se udělat z toho show. A to od samotné propagace až po atmosféru na stadionu.

Změna pravidel a velikosti hřiště. Chce to zatraktivnit hru, aby byla rychlejší, akčnější, méně rozkouskovaná a bylo více šancí. Viděl bych směr ve zmenšení hřiště při zachování počtu hráčů. Po odpískaném faulu by se hříšník musel odebrat na 5/10 min mimo hřiště. Pokud by to protahoval, hned žlutou. Po obdržení "žluté" za zdržování/větší faul by si už do konce poločasu nezahrál. Přesilovky by myslím mohly přinést více šancí.

Změnit by se měl obecně přístup k fanouškovy jako takovému. Zbytečné buzerace jako je UPLNÝ zákaz pyrotechniky, přístup policie, security. A věčné dehonestování fanoušků v médiích. Nežereme děti a neznásilňujeme ženy...

Změnit časy zápasů a zlepšit kvalitu vybavení stadionů

Změnit českou náturu - když se nedaří, tak na stadion nejdou

zprůhlednění toku peněz a nastavit paritní podmínky pro kluby

Zrušit nesmyslné represe hostujících fans. Lépe vytipovávat tzv. Riziková utkání.

30. Jaký máte názor na to, kam se fotbal během svého vývoje posunul? Tím je myšlen především byznys kolem fotbalu, přestupy, platy, enormně bohatí sponzoři, úbytek kvality fotbalu v některých soutěžích, atd..

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

,

?

???

.

.

..

Ano souhlasím, především jde o byznys kolem fotbalu, přestupy, platy, enormně bohatí sponzoři... Na druhou stranu je potřeba vyzdvihnout vývoj sféry fans!

Atmosféra, show, dobré jídlo

Az moc velky byznys

Bbb

bohaté kluby mají ... chudé bojují

Bohatí sponzoři (tedy ani šílené přestupy a platy) Bohemku zrovna dvakrát netrápí. Co se platů týče, tak nejsem nepřející - každý ať si vydělává, na co má. Kvalita upadá téměř ve všem, nejen ve fotbalu. Jiná doba, posun z krásného technického fotbalu na úroveň "kdo umí lépe nafingovat..." "kdo líp zneužije pravidla...". V tomhle toho asi moc nenaděláme, takže musíme občas místo fotbalu samotného užívat prostě atmosféru :) Fotbal je jenom záminka ;)

Bohatý bysnys, sponzoři

Bohuzel je dnes vsechno o penezich...libi se mi ale video pri fotbalech.i rozhodci jsou jen lidi..skoda ze je to za dlouhou dobu jedina pozitivni vec na fotbale.

Bohuzel se fotbal dostal do faze, kdy penize jsou vzdy az na prvnim miste. Platy fotbalistu jsou nekdy za hranici chapani.

bohužel fotbal je dneska neskutečně zkorumpovaný,politika do toho dost zasahuje aniž by si lidi připouštěli...nemůžeme se srovnávat s evropskými kluby(návštěvnost,stadiony,platy hráčů,přístup organizace atd atd)

Bohužel peníze.

Bohužel v mnoha případech je to jen a jen o penězích. Z tohoto důvodu výběr mého týmu padl na Bohemians

Bussines

Bylo by zajímavé vidět týmy jak hrají s platovými stropy které má NHL. Jinak si myslím že naopak se fotbal profesionalizuje už i v těch nejnizších soutěžích...bohužel fotbal bude stále bojovat s úbytkem dětí kterého hrají aktivně.

Bývalo to jiné, momentálně to v některých klubech vypadá, jako by šlo jenom o peníze. O nic víc. A to je dle mne špatně.

Byznys

Byznys je nadřazen kvalitě.Nikoho nezajímá okresní přebor,žákovské soutěže,ani ženský fotbal.Sponzoři nejsou pro masovost,ale pro zisk.To je velmi špatný stav.

Cajk

Celkově je málo sponzorů s vyjimkou tří klubů ze špice.

Celosvětový fotbal se posunul do jiné dimenzi, nesmyslné částky za přestupy a platy. Měl by být zaveden rozpočtový strop.

Centralizace hráčů do bohatých klubů. Takřka nemožnost vyhrát ligu s týmem který není svázaný s bohatým sponzorem. Byznys převálcoval fotbalovost.

Cim dal vice se to podobá a blíží obchodu a zisku. Nicméně je to fenomén a s tim jsou spojené dalsi obchodní věci.

Co se týče financí, tak je to už hodně přehnaný

Česká liga se hodně zvedla co se týká kvality, jenže nový model od příští sezóny přinese zápasy v kterých o nic nejde a na ,,přípravný zápas" nikdo chodit nebude. Ani já. Spíše bych řek, že je tu problém v mlédeží a do této problématiky až tak dobře nevidím.

české prostředí je jiné než zbytek světa, zas tolik peněz se tu netočí (kromě S a S).

Čeští hráči už nebývají tak dobří jako driv

Dnes uz jde predevsim o penize a byznys. Do evropskych poharu se dostavaji jen silne ekonomicky podporovane kluby.

Do prdele

Dobrej

Dolu

Dopředu

Dřív hráli fotbal chlapi a gentlemani a ne přeplacene panenky

Dříve byl fotbal asi spravedlivější

eee

Finance nejsou vše

Fotbal asi nemůže zůstat amatérským sportem, ale přílišné "rozevírání nůžek" neprospívá.

Fotbal by mel byt predevsim prp fanousky, tomu uz tak neni a jde v mnoha pripadech o penize, to je spatne!

Fotbal by měl být zábava, vášeň, styl života, ne byznys. S těmito platy a přestupovými částkami se řítí po hlavě do pr...

Fotbal je dnes hlavně o penězích, to trochu kazí sportovní zážitek.

Fotbal je momentalne byznys , sportovní stránka je druhorada

Fotbal je nyní jen byznys

Fotbal je velyk business. Ale diky tomu se o nem mluvi a pise a toho cini popularnim .Jedno bez druheho nejde.

Fotbal má lepší kvality díky moderním míčům, kopačkám, kvalitě hřiště....ale zase je to byznys, hráči nehrají jako tým, srdcem za úspěchem celého týmu, ale pro svou slávu. A někteří lidé si nemohou dovolit finančně ani časově hrat profesionální fotbal a určitě by byli talenti....

Fotbal na krajské urovni velmi rychle upadá ,mladí moc nemají zájem hrát a starší generace už pomalu končí.Okolo fotbalu se i po funkcionářské stránce stará pár dobrovolníků a ostatní se o to nezajímají.Mám vlastní zkušennost byl jsem 4,5 let sekretářem klubu na krajské úrovni a skončil jsem protože už jsem neměl sílu pořád se o vše starat sám.

Fotbal neni o fotbale ale o penezich

Fotbal prestal byt zabavou a stal se z nej byznys.Všichni jednají pod tlakem peněz.

Fotbal se neustále posouvá a modernizuje což je dobre. Stalo se to ale až moc velkým byznysem, ve kterém se točí moc peněz.

Fotbal se posouvá tak jako celá společnost. A nemá smysl nad tím plakat.

Hlavně je vše o penězích a marketingu a fotbal je až na druhém místě.

hnus

Hnus,drive to bylo spravedlivejsi- ne dle penez ale regionu

hodně fotbalistů je přepláceno

Hodně peněz za málo muziky ;)

Hodně peněz za prestupy

Hodně se posunul, vždyť nejlepší hráči si za 2 roky vydělají víc než je průměrný plat normálního člověka.

Hráči jsou hlavně v zahraničí strašně předplacení...

hruza

jak jsou v něčem velký peníze na prvním místě , tak to nestojí za nic. Fotbal řídí manažeři a agenti, kteří z toho mají dobrý kšeft

Jak v kterém ohledu, například ceny a platy hráčů se naprosto vymkly kontrole, ale to, jak se zlepšuje kvalita hry týmů a zázemí týmů, je to rozhodně pozitivní krok dopředu.

Jde hodně o peníze

Jde to do háje...

Jde to do kopru, všechno jsou teď jenom peníze

Jde to trosku spatnym smerem mysleno tim, ze fotbal uz je vic o “holcickach” nez o pravych fotbalistech. Bohuzel spousty zapasu ovlivnuje nefotbalove chovani v podobe simulace. Driv sli fotbalisti za golama primo.

Je to už o něčem jiném

Je mi smutno

Je mi z toho smutno.

Je pravda, že peníze opravdu ovlivnili fotbal a to razantnim zpusobem. Ale pořád se najdou tací, kteří hrají pro vášeň a ne kvuli penězům. Předražení hráči jsou také velký problém. Hlavně pro menší kluby.

Je to čím dál víc o penězích to je špatně.

Je to dobře

Je to horsi a horsi

Je to neuveritelne, kolik se ve velkem fotbale pohybuje peněz. Neprijde mi to absolutně adekvátní tomu, že se jedná prostě a jednoduše o sport. Nic, co by zachranovalo svět, nebo jakkoliv pomáhalo.

Je to o peniazoch

Je to prirozene, ale mel by byt platovy strop jako v nhl, i maximalni platy pro novacky

Je to prostě o penězích - jako všechno dnes. Ve světě ale nejsme úplně neviditelní. Občas se nějaký ten rok povede, ale je to spíše o vlně euforie. Nicméně po úspěšné sezoně většinou tým z ekonomických důvodů prodává ty hráče, co se kvůli úspěchu zviditelnili. A jsme zase u peněz :-). V našich končinách bychom se měli zaměřovat na fotbalové akademie a velkou mládežnickou základu, že které může být později kvalita a tím pádem celková úroveň ligy poroste. Je to však dlouhodobé a koncepční řešení, které se u nás nedělají.

Je to přirozený vývoj a byznys k tomu patří. Jen malé procento hráčů se díky krátkemu produktivnímu věku finančně zajistí. Mediálně jsou nám prezentováni pouze top hráči, které lze přirovnat k top manažerům, kteří berou také zajímavé platy a nikdo je tolik neřeší. Dále je spousta průměrných či podprůměrných manažerů, kteří berou jako průměrní či podprůměrní fotbalisté nižší platy. Úbytek kvality fotbalu v některých soutěžích je spojený také s větší nabídkou volnočasových aktivit pro děti a mládež. Dochází k úbytku členské základny. Morem velkého fotbalu je také malá kopaná, kdy si spousta mladých fotbalistů na nižších úrovních ruší své registrace kvůli malé kopané.

je to přirozený vývoj, vůbec mi to nevadí..

Je to spatne

je to stejné jako s herci či zpěváky, business si vybírá ty nejlepší, které strašně, ale strašně přeplácí, tím se dle mého ničí sportovní ideál pro děti, které by měly být vychovávány ke sprotu obecně a ne ke sportu jako druhu obživy, kde si vyděláte miliardy, realita je stejně nakonec pro 99,9 % jiná... a samozřejmě moc peněz škodí fairovosti fotbalu (špinavé sázky, podplacení rozhodčí či hráči), jde tu prostě o hodně..

Je to tristní

jenom to nejhorší

Jinak to asi nejde.

Jsem zastánce hesla: "PROTI MODERNÍMU FOTBALU"

Když si představím jaká je to dřina se někam dopracovat, jsou větší platy zasloužené. Platy mainstreamových sportovců jsou obecně astronomické a nepředstavitelné. Člověk si říká, že by mu taková výplata stačila na celý život a pak nemůže pochopit, když se dočte, kolik a kolik, ten který sportovec dluží. Jak to dokázali takhle rozházet?

Koho chleba jis toho píseň zpívej.

Komerce

Komerčnost v dnešním provedení beru jako velké negativum.

Kvalita fotbalu v ČR se zhoršila enormně ..a platy fotbalistů neodpovídají hře.

Kvalita hry stoupá, ale štve mě přeplacenost hráčů.

lehce negativní

Lítají v tom ohromné peníze. Fotbalisté si je zaslouží už jen proto, co je to stojí jak fyzického, tak psychického úsilí... Ten zbytek už je diskutabilní.

Má to dvě strany. S rozvojem fotbalu přišli sponzoři, kteří chtějí něco vybudovat a posunout se společně s klubem výš. V rámci české ligy ale i posilování za ohromné peníze nedopadá vždy podle představ. Tým musí být za relativně krátkou dobu ideálně poskládán, aby byl schopen dělat úspěchy. U nás se ale hraje fyzicky náročný fotbal, pro ostřejší zákroky se nechodí daleko, což těm zvučným technickým posílám samozřejmě nevyhovuje. A když od začátku je vidět, že něco není podle představ a nelepší se to, tak ti ekonomicky silní sponzoři mohou pochybovat o úspěšném vstupu do klubu. Sponzor pak i třeba odejde a klub se dostane do problémů, ba až k úplnému zániku. Fotbal jde dopředu, což je pochopitelně moc dobře. Ale v rámci klubu se musí jít pomalu a postupně.

má to tak být

mě osobně se nelíbí kluby např.Manchester City,Paris ,Chelsea.Přeplácení fotbalistů.Mě osobně se líbí naše liga.

Melo by to byt vice o stoprtu a fair play nez o penezich a prestige.

moc se toho nezměnilo

Můj názor je kladný jen v některých zemích kde to zlepšilo ligu, ale zas je nevýhoda že hráči odchází za penězi do Číny.

Můj názor je vystihnut motem:" Football is for you and me, not for fucking industry. Vadí mi komercionalizace fotbalu.

Myslím że heslo "against modern football" vyjadřuje můj názor.

Myslím že se fotbal zlepšil

Myslím že se stal fotbal velkým byznysem a občas se více hledí na to co chtějí"ti nahore"než na to,aby byl fotbal dělaný pro fanouška.

Na hovno.

Na prvním místě peníze, potom fotbal jako takovy

nedokážu dost přesně odpovědět

Negativně vymizení klubismus

negativní, až moc velká komerce a byznys

Nechci komentovat

Nejsem nadšený, ale o lepší alternativě k současnému stavu nevím

někdo to má jako hračku, a dělá soutěže nezajímavou. Mně imponují menší týmy

Někdy mě víc baví zajít na nižší soutěž.

Někdy to vypadá tak že fotbal je víc byznys než sport

Některé kluby preplacej mladý kluky a tý z toho zblbnou.

některé týmy utrací až moc za hráče

Nelíbí se mi směr.

Nelíbí se mi to

Nelibi se mi ubytek kvality fotbalu v nizsich soutezich a nedostatek rozhodci.

Nelíbí se mi zrušení střídavých startů, myslím, že to je docela zásadní chyba pro rozvoj talentovaných hráčů. Nelíbí se mi ovlivňování zápasů - to tu ale bylo vždy a vždy bude... Sponzoři k dnešní době patří - bez peněz nejde v dnešním sportu vůbec nic, za vše je třeba platit a když oddíle nesežene peníze, a to především do dětí či mládeže, tak končí...

Nelíbí se mi že hrajou peníze takovou roli udělala bych strop jako má formule 1

nemam

Nemám

Nemám dobrý pocit z množství peněz, které se točí nejen kolem fotbalu, ale kolem profi sportu obecně. Výkonnostní fotbal má úroveň podle počtu přihlášených dětí. Jsem trenérem mládeže, takže osobní zkušenost. Právě sem by mělo jít vice peněz- na nábory, vybavení, sportovní tábory... Ne každý rodič může nebo chce do svého ditka investovat...a v konkurenci s PC a hracími konzolemi, sport tahá za kratší konec.

Nemám na to názor

nemám názor

Nemam nazor.

Neni to dobre.

Neni to uz takova špína viz kapříci i když páni peltové kur...footbal dál

Neřeším to

Nesmyslné, smutné a přeceněné

Neúměrně vysoké platy a potencionální korupce v zápasech jsou podle mne velký problém.

Nevadi mi to

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nezajímá mě to

Nic moc se za tech par let zatim nezmenilo

nic moc zdá se že ferový je jen podzim na jaře už si kluby domluvaj výsledky kdo nechce spadnout dělá dohody

Ničí to fotbal

Nikam dopředu,spíš bych řekl že se zastavil,ne-li udělal krok zpět.Přeplacené rádoby hvězdy,a jak jsem psal Berbr,Pelta jeden velkej dobytek....

Nikam,spíše se to kazí

No comment

Nonsens

O úbytku kvality bych nemluvil. Někde to jde nahoru, jinde dolu a pak se to zase otočí. To je asi přirozený. Jinak tyhle záležitosti moc nevnímám, i když samozřejmě se mi byznys kolem fotbalu často nelíbí. Ale dokud nebude někdo chtít přejmenovat Bohemku na Red Bull Praha, tak to neřeším, ať si v západní Evropě dělají co chtějí.

Obecně, che se mi zvracet, o samotný fotbal už vlastně vůbec nejde.

Obrovský nesmysl jsou zejména prestupove částky v zahraničí za hráče

Obrovským způsobem. Platy pro hráče jdou obrovské. Sponzoři bohatí. Kvalita se zlepšuje všude(kromě slovenska)

Osobně je mi to vcelku jedno, ale myslím si, že někteří fotbalisti(např. Neymar) jsou docela namyšlení....

Patří to k tomu

peníze

Peníze dle mého kazí fotbal ... Myslím tím vysoké honoráře hráču

Peníze fotbalu škodí. Více hrdosti a toho srdíčka by bylo prospěšnější.

Peníze hodně ovlivňují fotbal,malé kluby nemají šanci(nemohou si koupit kvalitní hráče)a když náhodou hrají dobře,tak je zařeže rozhodčí(peníze).

Peníze hýbou světem a dokud bude těm co to platí současný stav vyhovovat, tak se nic nezmění.

Peníze nic víc

Peníze spis prospívají, přináší lepší hráče a moderní vybavení, na druhou stranu vseho moc škodí a hlavně mladym hracum to stopne do hlavy a dělají blbosti.

Peníze, peníze, peníze.

Pkaty jsou dost premrstene, stejne jako ceny suvenýrů. Fotbaliste uz nejsou az na par vyjimek patrioti klubu, ale zajimaji je hlavne penize

Platy jsou nesmyslné, hráči nejsou a věrni klubu, ale penězům. Proto si vážím hráčů, kteří jsou věrni svému klubu. Dřív se hrál tvrdší fotbal. Dneska je více techničtější.

Podle mě moc zbytečně velké častky

posouva se to do haje jako ostatne vsechno ale ta nase Bohemka mi dela radost furt..kdyz uz sme si ji zachranili.

Posune se podle velikosti klubu fandím klubu s jedním z nejnižších rozpočtu a ty kluci hrajou ze je to baci

Posunul se až moc ke komerční sféře. Některým, hlavně bohatým klubům tak ubývají věrní fanoušci kteří chodí hlavně na svůj milovaný tým. Ale i tak je pořád fotbal vášní která spojuje svět.

Posunul se nejvíc za penězi

Posunul se tak daleko,že v top klubech hráči vydělají za měsíc tolik,jako běžný člověk za x let.Proč ne?Celej život kopou do míče a chodí na tréningy a za svým snem a cílem šly tak daleko,až to dokázali.Kdo z nás to může říct?Já tedy ne.Na jednu stranu je škoda,že mezi kluby ve všech ligách světa,jsou veliké rozdíly rozpočtů.Na druhou stranu,fandím malému a chudému klubu a když porazíme "veliký a bohatý klub",radost je asi o kousek větší,protože s minimem,dosáhneme maxima.Porazit bohaté a velké,opravdu těší.

Posunul se určitě dopředu ale platy hráčů a ceny přestupů by měli být menší

Prachy prachy prachy globalizace prachy zivotni styl prachy prachy prachy .... asi tak!

Pro mě je fotbal pořád jenom hra a peníze které v něm kolují jsou nesmyslné.

Přemíra peněz kazí fotbal ve všech ohledech

Přístupové částky jsou už z jiného vesmíru. Nikdy to nemělo dojít do tohoto stavu. 3, 4, 5, 6 mil.? Kde bude konec? Platy, za to co nám sportovci předvádějí si určitě zaslouží vyšší. Ale zase jsme u toho, že strop toho co podle mě sportovec by měl vydělat, byl překročen už někde kolem milénia . Miliardu za rok? To vážně ne.

Rozhodně je to dobrý

Rozhodují dnes peníze. Více než v minulosti, ale to neznamená, že se úspěch dá koupit. Jsou případy, kdy máte kvalitu i za "malé" peníze.

S Peltou do ... momentalne cesky fotbal stagnuje

Sice mě těší návštěvy na nových stadionech a nikdy bych nehlásal, že ruina je super, protože je stará, ale ke zbytku vývoje se stavím negativně. Přestupy mladých hráčů (myšleno pod cca 17 let) bych klidně zatrhl úplně, nelíbí se mi, že agenti vydělávají na dětech a taky sumy, které obecně dostávají. S bohatými sponzory bývají taky problémy, ale v tom se nevyznám. A úbytek kvality nevidím, leda snad úbytek charismatických a zajímavých hráčů, ikon.

Směrem k byznysu.

Snažíme se o vyrovnání západní evropé

Spíše stojí na místě

Sport a finance k sobe nepatri sport ma byt o vikonu

Sport jde do pozadí , reklama , sponzoři a peníze ovlivňují kvalitu kádru .

Sportovní kvalita českého klubového fotbalu je tristní, někteří hráči by dřív nehráli ani divizi. Ale je to o zábavě a atmosféře. Hrát se má pro diváky a ne jen ukopat výsledky za každou cenu. Pak se na některé zápasy nedá koukat. Proto chodím na Bohemku, kde mě fotbal baví...

Stala se z toho pouze pračka peněz, to už není fotbal...

Strašně moc peněz koluje fotbalem, hráči dostávají přemrštěné platy.

Tady u nás je to ještě v pohodě, protože zde neprotéká takové ohromné peníze. V západní evropě, je to už dost za hranou především platy hráčů Realu Madrid, Paris Saint-Germain, Manchaster United.

Tak dnes je to obrovský byznys, dříve se to hrálo více pro radost a v podstatě "za párek a pivo". Ale to nesypali ještě asi tolik sponzoři a reklamy.

Tak samozřejmě je to práce, která se nedá dělat do důchodu, tak proto chápu, že fotbalisté mívají často víc peněz. Ale na druhou stranu takový doktor by si kolikrát zasloužil minimálně stejné peníze.

Tak to prostě je. V dnešním světě se téměř vše točí kolem peněz a ve fotbale tomu není jinak.

Takový je trend a není překvapivý. Svět se mění, propojuje, přicházejí nové technologie, business na to samozřejmě reaguje.

Těžko říct...

To nevím ted jak odpovědět :(

Tt

Úbytek kvality ve fotbale je nesmysl, stejně jako všude je chleba o dvou kůrkách všude je prdel o dvou půlkách. Fotbal přitahuje lidi a tím logicky přitahuje i enormně bohaté sponzory, není na tom nic špatného. Špatné je, když fotbal nevnímají jako zábavu,a le čistě business.

urcite to neni vubec dobry hraci jsou az extremne preplaceni a v podstate se hraje fotbal jenom pro penize a ne moc uz pro radost

Už je to jen byznys.

Už je to tak nastaveno. Ovšem podle mě ty platy hráčů a přestupní částky jsou neskutečně přemrštěné. Fotbalista vydělávající 1000x více než ten, kdo zachraňuje lidské životy? (hasič, záchranář, doktor) K smíchu to je spíše.

V podmínkách českého fotbalu jsou velké rozdíly v platů hráčů. A bohužel platí pravidlo že silnější pes mrda. Tak že finančně zaopatřené kluby stahují všechny jen trochu vijimecne hráče , kteří pak nehrají a nemohou se rozvíjet.

V tomto případě se nemám jak vyjádřit.

Vadí mi jak jsou hraci v Top ligach nechutně preplaceni

Vášeň pro sport ustupuje pred touhou po vydelani penez.

Ve světě dobrý ale tady v Česku nic moc teda. Hlavně malé děti už ani nechtějí hrát fotbal. A ty podplacené akademie FAČR taky nic moc. Tak ať se potom nedivíme proč hrajeme hovno.

Ve vsem jsou penize na prvnim miste je to bohuzel uz jen kseft

Věc kterou si lidé neuvědomují je, že hráči přináší každý týden zábavu určitému počtu lidí. K počtu je logicky koeficient platu

Velký byznys a enormně přeplacení hráči.

Veřím že fotbal se posouvá správným směrem. Až na to simulování a korupci.

Více peněz by se mělo vkládat do mládeže a ne do přeplacených hvězd.

Více peněz, lepší hráči.

Viz názor výše. Nárok na fyzickou přípravu hráč je enormní. Ovšem miliardový byznys v nejlepších ligách je až děsivý. Kluby kupují hráče jen skrz marketing. Fotbal se sunem směrem, kam celá společnost...

Viz výše.

Vse spatne, nejde slusne komentovat

Vše je o penezich

Vše je o penězích.

Vše jen o penězích

Všechno je o penězích

Všechno je pouze o penězích

Všechno je to o postavách v určitých klubech, kolik do něj vráží peněz a co jsou schopni udělat pro to aby se vyhrála liga. Někdy i okolnostními vlivy např. přes rozhodčí.

Vysoká komercializace je špatná. Ubylo podle mě i fanoušků menších klubů, protože se všude prosazují jen ty největší evropské kluby. Mám pocit, jak kdyby si už všichni mysleli, že jenom C. Ronaldo a Messi umí kopnout do balónu a zbytek jsou jelita.

Vysoké ceny hráčů fotbalu bohužel škodí, ale ke dnešku takové sumy patří. Bohatí sponzoři právě ubírají na kvalitě fotbalu, ale každý se musí nějak živit, tak chápu, že hráči jdou za penězmi. Ale dobře to rozhodně není. Potom ty soutěže jsou nevyvážené.

Vysoké platy

Výše peněžní částky v jakémkoliv ohledu fotbalu škodí . Ceny hráčů, platy hráčů , sponzoring klubu rozhoduje o jeho úspěšnosti .

Vždy šlo o peníze. Někdy víc a někdy méně.

Z fotbalu se kromě zábavy stal tvrdý komerční byznys. Jde ale vidět, že ne všude je to ke škodě (někde naopak bylo)

Zbytečná glorifikace fotbalistů a enormní business kolem něj zvyšuje na nesmyslné částky platy fotbalistů. Vytrácí se krása hry

Zbytečně velké ceny zahraničních hráčů

Zbytečně velké finanční přesuny

Zbytečně vysoké platy a astronomické přestupní částky

Zbytečně vysoké platy a uměle vytvořený bezedný byznys

Ze sportu se stává business.

Ze zábavy se stal především byznys.

Zejmena platy rostou do astronomickych vysin.

Zkvalitneni tymu, stadionu a vetsi zajem medii

Žádný

31. Jaký je Váš názor na divácké výtržnosti na stadionech? Co může být podle Vás jejich nejčastější příčinou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Myslím, že je to někdy už přehnané a daní jedinci si neuvědomují že na fotbal chodí rodiny s dětmi. Je fandění a fandění a někteří lidi nechodí na fotbal ale chodí vyvolávat zbytečné potyčky.

všude se najde nějaký idiot...bohužel s určitými kluby jezdí i problematičtí ,,fanoušci" který ve skupině pohromadě dělají problémy,ale plno věcí se dá zvládnout komunikací mezi sebou,vlastní zkušenost z výjezdů :-) Jinak výtržnosti na stadionu jsou nesmysl,nemá vůbec cenu ničit zařízení stadionu,proč jako?! když si chce někdo nechat rozbít tlamu,tak ať si jí rozbije,kdo se do toho nechce míchat,může jít pryč.Ale každý by si měl uvědomit,že pokud leze do KOTLE,tak tam to prostě vře,má vřít!

,

,,Mozek'' každý jedna podle svého myšlení

.

.

..

1.Výtržnosti by neměly na stadionech co dělat.2.Alkohol,davová psychoza.

A.c.a.b

Agrese a výtržnosti k fotbalu patří ...

alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol

Alkohol ( pravičácký kokoti) atd ..

Alkohol a debilizmus a poláci.

Alkohol a drogy.

Alkohol a duševní omezenost daných jedinců.

Alkohol a fanatismus.

Alkohol a hlupáci, kteří chodí jen aby udelali bordel.

Alkohol a naslinicka povaha lidí. Jejich primitivismus. Někdy to může být i pouhá euforie.

Alkohol a vůle bojovat za svůj klub.Lepší ale je ať se domluví někde na poli za městem a netahají do toho ostatní diváky a fanoušky.

Alkohol agrese

alkohol davová psychoza a IQ taky je otázka co je výtržnost násilí a dělobuchy jo jinak pyro a různý tradiční pokřiky ne

Alkohol, fanatismus

Alkohol, příliš silné zaujetí, psychika fans.

anonymita davu

At se bijou ale mimo stadion a pricinou debilove co se chteji poprat

Atmosféra svádí me to neva

Bezpečnostní kontroly při vstupu na stadion nejsou takové jaké mají např. v Anglii. Zavést zakazy na stadion.

Blbost výtržníků

Ccc

Celkové agresivní klima ve společnosti.

Co je myšleno výtržnostmi? Kelímky: Už jsem psala výše - někdy je to prostě vina rozhodčích. Nadávky: Fotbal je holt takový. Kdo nechce poslouchat sprostá slova, ať zkusí fandit třeba krasobruslení :) Pyro: ...není zločin, pokud je používáno s rozumem (tzn. když neohrožuje lidi v okolí a když nenarušuje zápas). Z vlastní zkušenosti mohu říct, že když se pyro na Bohemce nevyužívalo nijak pravidelně, tak si ho tam přinesl kdejakej trouba, kterej se ožral a pak v jeho rukou pyro nebezpečné i bylo. Ale když se o to někdo postará, rozdělí mezi rozumné, tak dokáže vytvořit krásnou atmosféru, která k fotbalu patří (a ožralí troubové jsou spokojení, že pyro je, takže sami nic netahají a nepálí). Bitky: Ty by dle mého opět neměly narušovat zápas. Když se chtěj kluci poprat, tak ať si to vyřídí tak, aby s nimi nemusely trpět další tisíce diváků. Tedy nejlépe mimo stadión.

Často jde o nevýznamný malý konflikt, který vyeskakuje kvůli nepřiměřené reakci pořadatelů

Debilita jednotlivců, kteří stáhnou většinu

Debilové na fotbale :-D

Demence

Demence a nizke tresty.

Divácké výtržnosti se mi nelíbí. Příčina může být v nastavení společnosti (část diváků se nechodí na fotbal bavit, ale vybít negativní emoce - nemusí jít přímo o výtržnosti, ale i o velmi rozšířené nadávání běžných diváků). Důvod, proč problém přetrvává, je v tom, že za 25 let nebylo vedení fotbalu společně s politiky nastavit rozumná a vynutitelná pravidla (jako například v Anglii)

Dlouholetá rivalita. Jsou fanoušci, kteří celý zápas fandí, odpálí pyrotechniku a slušně i po konci zápasu stadion opustí. Ti druzí nejdou podporovat svůj tým, ale jejich cílem je jít se. vyloženě poprat a udělat bordel. Zpravidla jde o fanoušky z jiných zemí...

Do určité míry je toleruji. Emoce, fanatismus.

Doba

Dokud jsou stadiony v Cesku poloprazdne, tak nikdo nema velky zajem na tom kultivovat prostredi. Proto se na stadionech a okolo nich deji veci ktere se napriklad v Anglii nestavaji.

Dozivotni zakazy a nedostatecna legislativa

Emoce

emoce

Emoce, láska ke klubu, nenávist k soupeři

frustrace

Frustrace jednotlivců, hloupost pořadatelů, příliš svázaná pravidla návštěvy (pyrotechnika atp.)

frustrace lidí z běžného života, na fotbal si jdou vybít zlost

Frustrace účastníků - zájem jedinců na bitkách.

Frustrace.

Hh

Hlasité fandeni a podpora týmu je super. Měly by se ale omezit bitky, výtržnosti. Příčinou může být charakter některých méně inteligentních fanoušků.

Hloupost a omezenost těch "fandů" kteří se schovávají za jméno svého klubu, jenom proto, aby se mohli porvat ...

Hloupost jednotlivců

Hloupost lidí. Fandit se dá i bez konfliktně

Hra posuzovani rozhocich atmosfera na stadionu

Choreografie a pyrotechnika k fotbalu patří, ne však násilí

Chorý vylitý palice, co mají malý ego a sebevědomí a musí si kompenzovat svoji domácí otročinu děláním kravin v anonymním stádu na fotbale.

Chtějí být zajímaví debílci.

Idiocie.

Idioti, co to dělají a směšné tresty.

Inteligence fanousku a jejich vychova

Jako by na tom záleželo. Pokud se do nich zapojují pouze ti, kteří o to stojí o nic nejde.

Jaký je můj názor? Patří to tam. Bylo to tam vždycky, je to tam i teď a bude to tam i v budoucnu. A komu se to nelíbí, tak to je jeho problém no. Co víc k tomu dodat.

Je škoda, že kvůli pár jednotlivcům je odsouzen celý fotbal. Příčina je samozřejmě v tom, že ti pachatelé si myslí, že se schovají v davu. Tvrdě bych trestal jednotlivce, pokud je PČR odhalí. Trestat kluby je zbytečnost. Těmhle "dutohlavům" je nějakej fotbal u prdele.

Je to eufórie. Znám to. Někdy tě strhne dav u někoho i alkohol. Ale říkám pyro není zločin pokuď neletí na hřiště. Každému výrobci chorea dávám palec hore.

Je to mor, který se dá vymýtit jen důslednou osvětou a kontrolou problémových fanoušků. Kontraproduktivní jsou plošné represe.

Je to nedílná součást

Je to o lidech. Někteří chodí na fotbal dělat jen výtržnosti.

Je to strašné. Alkohol

Jednoznacne hloupost a omezenost radoby fanousku

Jsem proti pyrotechnice a zbraním. Myslim si, že jinak to k tomu patří. Na stadión se sám jdu vybouřit, vykřičet, pošťouhnout a zanadávat.

Jsem zásadně proti, nesouhlasím. Příčinou je dav, chtít v něm vyniknout, něco si dokázat.

Jsou super

Jsou tací, kterým nejde vůbec o zápas,ale to projevit negativní emoce

Jsou to hovada. Příčiny asi z třídního zařazení a výchovy rodinou.

K fotbalu emoce patří. Nejsem samozřejmě zastáncem nějakých výtržností na stadionech, o to věřte mi, nebo ne, nikomu nejde... K eskalaci násilí dochází především vinou přehnaných represivních opatření vůči fanouškům a provokací že strany pořadatelské služby, potažmo PČR. Přehnaná snaha vymýtit klasické projevy fanouškovství, souhrnně bych je označil právě jako emoce, které k fotbalu celou dobu neodmyslitelně patřily je dle mého názoru zcela kontraproduktivní a případná větší benevolence by v konečném důsledku mohla působit mnohem preventivněji. V neposlední řadě dlužno podotknout, že situace je málokdy tak tragická, jak se jí snaží vykreslit a prezentovat média, jež jdou v tomhle honu na čarodějnice v podobě fotbalových fans, klubům, PČR a dalším zájmovým skupinám skutečně velmi na ruku.

K fotbalu to zkrátka patří.

Každý bojuje za svuj klub

Kdyby nezakzovali pyro. Kdyby nepodmazavali rozhodci. Kdyby nechali kluky vyradit na louce. Kdyby nebyl Berbr... kdyby...

Když je pyrotechnika k nějakému choreo OK. Ale když se např. Plzenaci snažili podpalit před dvěma týdny na Bohemce zeď, to není normální. Jejich příčinou jsou vypatlane hlavy některých jedinců.

Konflikt s pořadateli, či potřeba se vybít, protože někteří lidé se jdou na fotbal prostě porvat...

Lidé, kteří berou fotbal jen jak příležitost ukázat se na davové akci a nejde jim o fotbal. Fotbal přináší rivalitu a ta je zneužitelná jako záminka k agresi proti jiné skupině, v tomto případě fanoušci jiného klubu.

Lidi magori ze svych zivotu a prenaseji vnitrni hnev na stadiony, protoze si mysli ze tam je to “povoleno”. Schovavaji se za dobre, ale hlavne spatne vysledky “sveho” tymu.

Lidská demence, agresivita, psychická labilita, pocit, že v "tlupě" se mi nic nemůže stát, protože mě ostatní ochrání - je to obraz dnešní doby, kdy agresívní, hulvátští a lidi, co si myslí, že jsou více než ostatní - vítězí. Dobrota a slušnost se nyní považuje za slabost, naopak to, jestli umím někoho okrást či oklamat, tak ze mě dělá "nadčlověka".. podívejme se na chování politiků.... co bychom pak chtěli po lidech s omezenou mozkovou kapacitou, když vidí tyto své autority ? Myslí si, že to tak má být, když politici za svoji aroganci, přezíravost, povýšenectví a zlodějiny potrestání nejsou .... Hezký den nám všem :-)

Male IQ

Malé kontroly, protáhnutí pyra na stadion. Nadměrné množství alkoholu. Některé jedince nezajímá fotbal ale jdou jen provokovat a poprat se

Malé tresty a alkohol

Mělo by se to řešit mimo stadion. Příčinou je buď nenávist k druhému týmu a nebo chuť se poprat.

Moc adrenalinu v krvi.

Možnost schovat se v davu jedinec který by měl vystupovat sám za sebe by se choval slušně

Myslím že malinko nepochopení ortodoxních fandů a vedení klubů. Proč se nedomluvit mezi sebou. Příklad: my vám povolíme chorea a pyro výměnou za eliminování výtržností a vyloučením agresivních jedinců.

Myslím že zrovna v České republice sou výtržnosti v rámci mezí v pohodě

na Bohemce je klid, uz to neni co to byvalo a hlupaci nevymrou proto budou na stadionech i nadale nejspis.

Na stadion nepatří . Ovšem podpora pyrotechniky a uvolnění represí by mohlo přispět k uklidnění .

Na stadion nepatří, anonymita davu, nevraživost lidí,nebo spíš bezmozků

Nadměrné užívání omamných látek a nenávist k protějšímu klubu. Někdy to bývá i provokace ze strany pořadatelů, kteří jsou tu spíše proto, aby vyvolali konflikt. Soupeření není pouze na hřišti, ale i na tribuně mezi Fans. K fotbalu emoce patří.

Nedostatecne prohlidky pri vstupu

negativní,všeobecná situace ve společnosti

Negativní. Přičinu bych hledal v prevenci. Pokud divák nemá hranici, bude to dělat stále. Někdy mě přijde, že kluby to samy podporují.

Nechápu proč to dělají. Netuším co je k tomu vede.

Nejčastější příčinou jsou jedinci, ať už na straně mezi fanoušky nebo security, případně PČR.

nejčastější příčinou jsou někteří bezmozci, kteří by neměli být vpuštěni na stadion

Nejčastější příčinou řádění fanoušků je alkohol a ztráta soudnosti... Vůbec by mi nevadilo pít nealkoholické pivo na stadionech podle vzoru Evropské ligy.

Nejčastější příčinou výtržnosti jsou rozhodčí

Nejde jim o sport,ale jen něco zničit a někoho zmlátit.

Nejsem příznivcem žádného násilného nebo vulgárního chování na stadionech. Když se dohodnou chuligáni mimo stadion na konfrontaci, kde neohrožují nikoho jiného, mají nastavená určitá pravidla, to je v pořádku. Ovšem na stadion to nepatří. Líbí se mi např. situace v Anglii, kde nastolili tvrdé tresty za podobné chování na stadionech, ta situace se tam uklidnila. Příčinou může být spousta věcí. Popíjení alkoholu, neshoda ve výkonu rozhodčího, hráčů a podobně.

Nejspíše alkohol (ten ale samotný na to vliv, dle mého názoru, nemá), protože musí být kombinován se skupinou lidí. (znáte to, člověk je sám o sobě chytrý, ale ve skupině hloupne)

nelíbí se mi!

Nemaj zájem o fotbal,ale jenom se jít poprat

Nemám rád výtržnosti

Nemám to rád

Nemělo by se to dit

nemělo by to být ale stanou se z důvodů emocí

nepřátelství mezi (fan)kluby, to je snad jediná příčina v ČR.. aktivní odpor vůči jiným autoritám u nás neprobíhá

Neschopnost,nuda,nespokojenost s ceskym fotbalem

Nesnáším je.Alkohol.

Nesouhlasím s nimi. Kdo má zájem, ať si domluví “bitku” mimo stadion na odlehlém místě. Absence zásadních trestů za podobné prohřešky. Příklad možno čerpat z Anglie (doživotní zákaz vstupu na stadion apod.)

Nespokojenost fanoušků s hrou.

Nespokojenost s vlastním životem...

Neukáznění fanoušci, alkohol, neschopnost přijmout prohru svého týmu.

Nevadi mi

nevadi mi. jde o nedilnou soucast fotbalu

Nevím

Nevím

Nevím o žádných výtržnostech na stadionech. Pyrotechnika je v pořádku. Chuligáni patří na pole za stadionem, ať se tam porvou.

Nezvladani situace nadrazenydh asosiciach, na jinych sportech se vytrznosti, rasisticka a urazkiva hesla, pyrotechnika atp. Nestavaji. Nepredtsavitelne napriklad na NBL, hokeji, nebo baksetu..

Nízká inteligence , výškové ego , a mindrak .

Nizké IQ

Nízké IQ účastníků

Nizke tresty v trestnim rejstriku za vytrznosti. Jsem zastancem vyssich trestu pro vytrznosti. Za vytrznosti nepovazuji pyrotechniku a chorea, ktera neovlivnuji ani neohrozuji zdravi fanousku.

Nová generace mladých lidí, kteří nejsou vychováni ke sportu, úctě, pokoře.

nuda

Obecně nálada ve společnosti a frustovanost lidí, kteří v anonymním prostředí ztrácejí zábrany

obrovské podporování fanoušků, které zapříční výkon týmu.. podle toho je pak také daný fanoušek frustrován a dělá vytržnosti ... nejčastěji po zápase

Odsuzuji tyto delikty. Frustrace, dokazat si něco proti ostatnim,

Odsuzuji výtržnosti na stadionu a myslím, že by měly být potrestány zákazem navštěvování sportovních akcí.

Opilectvi

Opilost, povahy výtržníků.

Opilost.

Patří to k fotbalu :) Dokud to neovliňuje průběh utkání... a neodehrává se to na tzv. Hlavních tribunách... Příčina: rivalita klubů, nekorektní security, dlouhodobá nespokojenost s vedením a výsledky klubu.

Patří to k fotbalu. Dva kotle proti sobě ovšem nesmi byt do toho zapleteni normálni lidé.

Podle mě je to zapříčiněno tím, že na fotbal vždy přijde alespoň nějaká část lidí, kteří se o fotbal až tak úplně nezajímají, ale jde jim jen o tom se opít a udělat bordel. Možná už je to u nás i taková tradice.

Podle mého si musejí něco dokazovat, co jinde nedovedou a potřebují obecenstvo. To už nemá nic společného s fanatismem. Zakázat vstup takovým lidem na fotbal. ANO fanatismu NE násilí.

Podnapílá individua, a na té slezské straně ,,nátlak,, poslkých fanoušků. Nebo prostě lidi kteři se na fotbal přijdou jen poprat..

Podpora klubu ANO Výtržnosti NE A co k výtržnostem vede? Řekl bych, že pár lidem občas přeskočí v palici a neudrží své emoce na uzdě.

Pokud to není přehnané nevadi mii to

Policie a security

pominu-li reakci na nesprávné rozhodnutí sudího, pak je to kombinace alkoholu a IQ

Potřebuji si vybít zlost.to nejsou fanoušci

Potycky fanousku s fanousky protihrace k fotbalu patri, pokud nejde o hrube nasili ale jen strkanice. Pokud jde o potycky mezi fanousky a napr. security, ve vetsine pripadu jde o vyprovokovani ze strany security.

pouze ojedinělé případy, často způsobené nezvládnutím pořadatelské služby

Príčina chuligani

Primitivita

Protože vše jim zakazují a oni jim to chtějí ukázat ze to tak neni

Provokace od ochranky.

provokace pořadatelské služby, alkohol

Provokace security

Provokacie zo strany SBS

Příčina je myslím alkohol občas drogy.. Ale spis si myslím alkohol

Příčina je zřejmě buť ze strany ochranky nebo provokace z protějšího klubu.

Příčina opět peníze když vidím jak jsou zápasy podplacene

Příčinou je alkohol, pokud jdou lidé na stadion jen kvůli výtržnostem, ať tam raději ani nechodí..

Příčinou jsou lidé kteří jdou na fotbalový stadion už s tím že vyvolají konflikt, lidé které vůbec nezajímá denní na hřišti, a jdou se na fotbal cíleně poprat. Alkohol tomu samozřejmě nepřidá.

Původ je vždy stejný a funguje podle toho, jak fungují ultras v komunikaci s klubem. Těch pár hlupáků, kteří se schovávají za anonymitu "kotle" si musí vyřešit především samy kluby.

pyro neni zločin,a zbytek amaterismus securitty,pcčr

Pyrotechnika patří k fotbalu.rvačky ne....

re..

Respektuji slušně fandici divaky (sprostě taky). Agresivní pitomci patří do zoo. Dymovnice ok, petardy na stadion nepatří.

Rivalita

Rivalita a nesnášenlivost mezi kluby tu byla vždy a to se nezmění.

Rivalita mezi kluby

Rozhodčí

Rozhodně alkohol a meziklubová nevraživost

Rvačky mimo stadion mi nevadí, na stadionu je nevyhledávám, protože to působí negativně na zbytek ochozů a bojím se zákazu na fotbal. Rvačku vyprovokují buď fanoušci nebo ochranka, mnohdy se u nás pouštěli hosté (a to hlavně největší rivalové jako Slavie, Sparta nebo Baník) přímo ke kotli domácích, to mi přijde úplně mimo a je to i příčina častých rvaček uvnitř tribuny.

Řekl bych, že používání pyrotechniky je v určitý míře ok, když se nehází na hráče nebo fanoušky. Vůbec ale nepochopim rvačky, úplně zbytečné, vždyť je to jen sport proboha. A už vůbec nepochopim rvačku fanoušků jednoho klubu mezi sebou.

S výtržníky by měl každý klub zatočit a nepouštět je dál na stadion. Chybí zřejmě u některých klubů komunikace s těmito skupinami a přitom na to doplácí samotné kluby na pokutách

Seberealizace některých jedinců , kteří jinde jsou zamindrakovani

Security, PČR

Slabá kontrola pri vstupu. Podnapilym by meli stup zakazat

Slabota

Spatne polozena otazka. Co je vytrznost na stadionu a kde je hranice?

Srocovani a anonimita extremistických živlů.

Stale jsou to ti sami jedinci....vice zakazu vstupu na stadiony...na dobu napr. 10 let. I vice.

Špatna pořadatelská služba

Špatná pořadatelská služba, nepodchycení problémů.

Špatně zvládnutá organizace security a její nestrannost.Frustrace ze špatného vedení klubu nebo federace.

Špatný přístup některých hráčů v zápase.

Špatný výkon týmu, rivalita...

štve mě to, nevím

Tady je viník jasný, alkohol. 3 piva na osobu max. A pak je to samozřejmě velká rivalita mezi některými týmy.

Tak předně fotbal není divadlo. Pořádný hukot, pyrotechnika a třeba i nějaký menší konflikt k tomu patří. Špatně je, když je do toho zapleten člověk, který se účastnit nechce. Ale rozhodně nejsem příznivec toho anglického stylu (ne)fandění, kdy se po lidech chce aby si sedli, dali si hamburger a raději ani moc nekřičeli. Myslím si, že každý kdo někdy navštívil například bělehradské nebo chorvatské derby a má možnost to porovnat s Anglií, tak musí uznat, že to je atmosféra na úplně jiné úrovni a odveze si mnohem větší zážitek. A když už k nějakému konfliktu dojde, tak si myslím, že příčinou jsou v drtivé většině případů prostě a jednoduše emoce.

Testosteron

Tím, že jsou fanouškovské tábory na stadionu od sebe odděleny, dochází k výtržnostem- bitkám většinou vyprovokováním neprofesionální sekurity ASAB, ACAB a tím, že je fanoušek sešněrován nesmyslnými zákazy, tak se je snaží i přes represe porušovat- pyro není zločin

To jsou psychologická pravidla, ať zkusí zahlasit hlasatel: Žádáme fanoušky, aby hazeli veskerou pyrotechniku na hrací plochu a je to nebude bavit.... více zákazů, více problémů.... at povoli pyrotechniku, ktera bude jen v kotli a oni se prizpusobi....neprofesionální pořadatelé na stadionech, kteří fanoušky jen vyprovokují a rozzuří. Panují tam emoce, které k fotbalu patří, špatný verdikt rozhodčího, urážlivé pokřiky a už je oheň na střeše, prohra v důležitém utkání a fanoušek si jde vybít zlost. Hajite jistou příslušnost, nenávidíte určitý klub a jeho priznivce o to více. Od nepameti lidstva se vedou války o území mezi státy z různých důvodů, z náboženských apod. Tady je to stejné, je to válka fanoušků, je to v genech cloveka a nikdo je nezmění. Pokud je nechají vybít se mimo stadion a nic nezničí, není problém.... jenže jim narušují domluvené bitky, tak se stahují na stadion a kolem něho a hledají protivníka a prilezitost. Je to jejich sport a valka.

to se nás netýká .. nejsme pražská ss

To,že pár lidí,dokáže rozpoutat peklo je smutný.Starý chuligáni a ultras a všichni,co mají v kotli slovo,by měli dbát na pořádek,ale na rovinu.Občas to vyprovokuje idiot z ochranky,co se tam chodí jen poprat a dokázat si,jaký je borec.Jsou to vesměs hloupý,jednoduchý hromotluci,co nikdy nic mozkem nedokážou a léčí si komplexy silou.Bohužel to je opravdu častý jev,který vídám dost často a téměř na všech stadionech.

Toto téma mě hrozně mrzí .V anglii se s tím vypořádali a nejsou problémy .U nás se s tím nic nedělá viz .rádoby fanoušci Sparty a Baníku.V Bohemce se fandí i bez vytržností a jak je vidět tak to jde.Je to rodinný klub a všichni co jím prošli chválí fanoušky a celkovou atmosféru kluby.Nebýt skvělých fanoušků Bohemka by už nebyla.Chvála jim a více takových fanoušků.

U fanoušků může za jejich agresi především alkohol a jejich individuální agresivní chování u některých jedinců. Někdy konflikt vyprovokuje securitka či policie.

u nas za to nejsou az tak velke tresty jako treba v anglii tak proto je u nas nekdy tolik vytrznosti,ale myslim si,ze ceska republika je na tom jeste hodne dobre oproti ostatnim statum

Ultras jsou a vždy budou.Jen je třeba oddělit tvrdé jádro od ostatních.Začít tvrdě trestat i doživotním zákazem vstupu jakýkoli prohřešek,při kterém je ohrožen majetek,zdraví,či život ostatních.

Ultras, anonymita davu

velká horlivost mladých fanoušků alkohol

Velké mínus vidím v kontrolách, které se provádí před vstupem na stadion. Fanoušci pronesou jak dělobuchy, tak i nebezpečné nástroje. Dále bych asi vytkla občerstvení. Lidi často hází kelímky na hřiště. Já bych zakázala občerstvení právě z tohodle důvodu.

Vetsinou se brani pred agresi policistu (poradatelske sluzby)

Všechno to k fotbalu patří kromě rvaček a krádeži šál a různých doplňků (to dělají soupeřící tábory)

Vybourit se, adrenalin, absence autorit, nekdy i podpora hooligans ze strany hráčů, meli by se proti hools vymezit a dát jasne na jevo ze to twkto nechtějí. Na druhou stranu, pyro meni zločin, tak si vyberte

Vypatlane hlavy

Vyprovokovani poradatelskou sluzbou

Vyprovokování silnějšíhp soupeře

Vytrznosti na stadion nepatri..jeden ma i nekdy strach vzit s sebou maly dite.proc to treba v jinych ligach na svete jde a u nas ne

Vytrznosti na stadionech delaji nefanousci ale blbci

Vytrznosti odsuzuji, ma jit o zabavu.

Vytrznosti odsuzuji, tem nejvetsim vytrznikum jde o fotbal az na tretim, patem miste, jde jim hlavne o to projevit svou agresi. Ovsem i toto lze potrit - viz Anglie (dozivotni zakaz vstupu apod.)

Výtržnost na stadionech nesnáším.Pojud má někdo"zálibu" ve rvačkách, ať jde mimo stadion a ne dělat bordel a rvát se mezi slušnými lidmi co se přišli dívat na fotbal, nedejboze mají sebou malé děti.

Výtržnosti jako je rozbíjení vybavení stadiónu je velice dětinské... ale pyrotechnika patří na stadiony??

Výtržnosti na stadión nepatří. Anglie se tomu krásně postavila. Mít kamerový systém na stadiónu je drahé, ale do budoucna se vyplatí. Pak se musí umět rychle trestat. Právnické a zákonné prostředky na to jsou. Čím méně bude výtržníků na stadiónech, tím spíš tam bude více slušných lidí, kteří se nebudou bát sebou brát i děti.

Výtržnosti na stadion nepatří. Avšak nevylucuji, že nepatří mimo stadion. Pyrotechniku bych povolil výhradně jen do kotle. Lidi, kteří z ní mají strach, můžou na tribunu. :-)

Výtržnosti nemám rád kazí fotbal a příčina je nedisciplinovanost fans

Výtržnosti nikdy nevznikají náhodou. Vždy jsou něčím způsobeny. Dost často se jedná o provokace ze strany security služeb, které mnohdy najímají chuligán jiných týmů. Situaci také neprospívá přehnaná horlivost policejních orgánů. Ta zřejmě totiž nikdy neslyšela o eskalaci napětí a násilí. Jde například o to, že jsou fanoušci obklíčeni těžkooděnci se psy. Člověk samozřejmě vidí, že je přečíslen silově a proto uvažuje jinak. Cítí se ohrožen a to vyústí ve svornost s ostatními a společnou nenávist. Je- li potom ohrožen jeden z davu, vnímá to jednotlivec i jako ohrožení sebe sama. Navíc proti komu se budete bránit urputněji a vyhroceněji? Proti lehce vyzbrojenému člověku, kterému vidíte do obličeje? Nebo proti polo-robotovi ve skafandru? Vidíte-li rozběhnuté kukláče tak ve vás vznikne strach o váš život. A v tomto stavu se bráníte do posledního. Zpravidla je to tak, že pochody dozorované kukláči z SPJ nebo PMJ končí násilněji než pochody dozorované MP a normálními policisty.

Výtržnosti se zveličují, často jsou příčinou konflikty vyvolávané security, nebo i policií, která si chce prostě jenom připsat nějaký zákrok.

Výtržnosti způsobují jen lidé, kteří na stadionu nemají co dělat...jdou na stadion jen kvůli potyčkám a fotbal je vůbec nezajímá.

Vždy se najdou blbci.

za 50% můžou jednoduchý fanoušci a za 50% provokace security a policie

Za dobu co chodím na fotbal sem se nesetkal s většími vytrznostmi. Nejčastěji to bude o omezeném jedinci a další omezení jedinci se přidají

Zbytečné věci, lidé, kteří tyhle potyčky vyvolávají jsou v hlavě "jednodušší". Jednou bude dělat výtržnosti a na stadion už nepáchne. Třeba by si to uvědomili.

Zde jednoznačně sedí vrána k vráně sedá. Jaké vedení ve fotbale, takový divák. Proč by jinak v Olomouci bylo méně diváků? :)

Zkorumpované vedení fotbalu, které svým jednáním šíří zlo a nenávist mezi všechny aktéry kolem fotbalového dění a prostředí. Díky za tento dotazník, bavil mě a ujasnil jsem si díky němu pár věcí. PS: Výsledky dotazníku bych rád viděl. Dejte nám je potom do komentu pod ten příspěvek na FB (asi to je skupina Bohemáci, nebo Fanoušci Bohemians). Díky. AŤ ŽIJE BOHEMKA!

Že jim nepovolí porvat se jinde

Že systém není jako v Anglii

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věk

  • odpověď 18-30:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 5. Práce

6. Jste ženatý/vdaná, máte dítě/děti?

  • odpověď Ne, ani jedno:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 5. Práce
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Vzdělání
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-30 na otázku 2. Věk

17. Našel/našla jste si díky přítomnosti na stadionu nové přátelé, se kterými se stýkáte i mimo stadion?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ultras na otázku 7. Za jakého fanouška fotbalu se považujete?

18. Sám/sama aktivně sportujete?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, začal/a jsem hrát v dětství a stále v tom pokračuji na otázku 21. Hrál/a jste fotbal v dětství nebo ho hrajete nyní?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vzdělání

4. Bydliště

5. Práce

6. Jste ženatý/vdaná, máte dítě/děti?

7. Za jakého fanouška fotbalu se považujete?

8. Jaký tým české ligy aktivně podporujete?

9. Jak daleko od stadionu Vašeho oblíbeného týmu žijete?

10. Jak často navštěvujete domácí zápasy Vašeho oblíbeného týmu?

11. S kým nejčastěji navštěvujete zápasy?

12. Kdo Vás poprvé dovedl na stadion?

13. Popíjíte na stadionu alkohol?

14. Jaký je Váš důvod k návštěvě fotbalového utkání? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

15. Proč jste si vybral/a konkrétní klub, který podporujete? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

16. Vlastníte klubové oblečení nebo doplňky?

17. Našel/našla jste si díky přítomnosti na stadionu nové přátelé, se kterými se stýkáte i mimo stadion?

18. Sám/sama aktivně sportujete?

19. Byli nebo jsou Vaši rodiče sportovně aktivní?

20. Byl/a jste veden/a odmala rodiči ke sportu?

21. Hrál/a jste fotbal v dětství nebo ho hrajete nyní?

22. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak je ve Vašem životě obecně fotbal důležitý (1- nevýznamný, 10. enormně významný, součást mého života)

23. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak se orientujete v prostředí fotbalu, informovanost (1- velmi málo, 10- neunikne mi žádná novinka v oblasti fotbalu)

24. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak jste spokojen/a s Vaším dosavadním životem (1- velmi málo, 10- nemohu si vůbec na nic stěžovat)

25. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak moc se promítají úspěchy či nezdary oblíbeného týmu do Vaší nálady (1- velmi málo, 10- značně mě ovlivňují

26. Upřednostňujete osobní návštěvu fotbalového utkání před jeho sledováním v televizi, případně prostřednictvím internetu?

27. Navštěvujete restaurační zařízení ke sledování fotbalových utkání?

28. Sázíte na sportovní utkání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vzdělání

4. Bydliště

5. Práce

6. Jste ženatý/vdaná, máte dítě/děti?

7. Za jakého fanouška fotbalu se považujete?

8. Jaký tým české ligy aktivně podporujete?

9. Jak daleko od stadionu Vašeho oblíbeného týmu žijete?

10. Jak často navštěvujete domácí zápasy Vašeho oblíbeného týmu?

11. S kým nejčastěji navštěvujete zápasy?

12. Kdo Vás poprvé dovedl na stadion?

13. Popíjíte na stadionu alkohol?

14. Jaký je Váš důvod k návštěvě fotbalového utkání? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

15. Proč jste si vybral/a konkrétní klub, který podporujete? (můžete zaškrtnout více odpovědí)

16. Vlastníte klubové oblečení nebo doplňky?

17. Našel/našla jste si díky přítomnosti na stadionu nové přátelé, se kterými se stýkáte i mimo stadion?

18. Sám/sama aktivně sportujete?

19. Byli nebo jsou Vaši rodiče sportovně aktivní?

20. Byl/a jste veden/a odmala rodiči ke sportu?

21. Hrál/a jste fotbal v dětství nebo ho hrajete nyní?

22. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak je ve Vašem životě obecně fotbal důležitý (1- nevýznamný, 10. enormně významný, součást mého života)

23. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak se orientujete v prostředí fotbalu, informovanost (1- velmi málo, 10- neunikne mi žádná novinka v oblasti fotbalu)

24. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak jste spokojen/a s Vaším dosavadním životem (1- velmi málo, 10- nemohu si vůbec na nic stěžovat)

25. Na stupnici 1-10 vyznačte, jak moc se promítají úspěchy či nezdary oblíbeného týmu do Vaší nálady (1- velmi málo, 10- značně mě ovlivňují

26. Upřednostňujete osobní návštěvu fotbalového utkání před jeho sledováním v televizi, případně prostřednictvím internetu?

27. Navštěvujete restaurační zařízení ke sledování fotbalových utkání?

28. Sázíte na sportovní utkání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pulpán, M.Fotbaloví fanoušci navštěvující stadiony(Bohemians,Olomouc,Jablonec) (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://fotbalovi-fanousci-navstevuj.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.