Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prodej fotografií a grafiky v mikrofotobankách

Prodej fotografií a grafiky v mikrofotobankách

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anna Michalová
Šetření:16. 11. 2009 - 03. 12. 2009
Počet respondentů:54
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.63
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci projektu na VŠE (předmět Prezentace a komunikace informací) se zabýváme tvorbou webové příručky pro fotografy a grafiky, kteří by se rádi začali živit prodejem svých děl.

Zajímá nás váš názor i v případě, že se focením a grafikou profesionálně nezabýváte, ale přesto vás toto odvětví baví.

Velmi děkujeme za pár minut vašeho času. Váš názor je pro nás cenný.

Team AB

(Anna Michalová, Jakub Jirsák)

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Dotazník se zabývá především tím, jaký máte vztah k prodeji vámi vytvořených fotografií a grafiky v celosvětových a českých mikrofotobankách.

Mikrofotobanka je instituce, která umožňuje soukromým fotografům a grafikům prodávat jejich díla prostřednictvím svých internetových stránek, a tím na svém dílu vydělávat. Tyto fotografie a grafiky pak mohou být za určitých podmínek použity v marketingových kampaních, článcích nebo webových stránkách zákazníků, kteří si je koupí.

Odpovědi respondentů

1. Fotografujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Amatérsky (zajímá vás umělěcká fotografie, krajinky, technika)2851,85 %51,85 %  
Na dovolených (rodinu, přátele)2037,04 %37,04 %  
Když vás někdo donutí47,41 %7,41 %  
Profesionálně (fotografováním se živíte)11,85 %1,85 %  
fotim, i za penize. bavi me to, ale nezivim se tim11,85 %1,85 %  

Graf

2. Jaké je vaše fotografické vybavení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kompaktní digitální aparát4074,07 %74,07 %  
Digitální zrcadlovka (DSLR)1324,07 %24,07 %  
Elektronická zrcadlovka (větší objektiv, který nelze měnit)712,96 %12,96 %  
Klasický přístroj na film47,41 %7,41 %  
Klasická zrcadlovka (na film)35,56 %5,56 %  

Graf

3. Ovládáte používání software pro tvorbu vektorové grafiky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3361,11 %61,11 %  
ne2138,89 %38,89 %  

Graf

4. Vyberte prosím, který výrok více vystihuje vaší situaci: (Např. pokud jste o mikrofotobankách nikdy neslyšeli, zvolte 2 vlevo; pokud se profesionálně živíte prodejem grafiky, zvolte 2 vpravo)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
O mikrofotobankách jsem nikdy neslyšel/a vs. Aktivně do mikrofotobank přispívám2-1-0-1-2-1.0741.402
Nikdy jsem žádnou fotografii nezpeněžil/a vs. Své fotografie pravidelně prodávám ve fotobankách2-1-0-1-2-1.6670.593
Nikdy jsem žádnou grafiku nezpeněžil/a vs. Profesionálně se živím tvorbou grafiky2-1-0-1-2-1.5190.916

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

5. Znáte některou z těchto mikrofotobank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádnou z výše uvedených3768,52 %68,52 %  
Pixmac814,81 %14,81 %  
iStockPhoto814,81 %14,81 %  
Dreamstime59,26 %9,26 %  
Stockxpert59,26 %9,26 %  
Shutterstock59,26 %9,26 %  
Jinou35,56 %5,56 %  
Fotolia35,56 %5,56 %  

Graf

6. Na kolik jste v mikrofotobankách aktivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic z výše uvedeného4583,33 %83,33 %  
Inspiruji se pro svá díla611,11 %11,11 %  
Nakupuji grafiku jiných uživatelů35,56 %5,56 %  
Přispívám svými fotografiemi23,7 %3,7 %  
Nakupuji fotografie jiných uživatelů23,7 %3,7 %  
Přispívám svou grafikou11,85 %1,85 %  

Graf

7. Ocenil/a bych ucelené rady a tipy v češtině, jak se začít prodejem fotografií a/nebo grafiky v mikrofotobankách živit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3564,81 %64,81 %  
nevím1018,52 %18,52 %  
ne916,67 %16,67 %  

Graf

8. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a NE, můžete, prosím, uvést důvod?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechci své fotografie/svou grafiku prodávat743,75 %12,96 %  
Nezajímají mě mikrofotobanky531,25 %9,26 %  
Informací mám dost16,25 %1,85 %  
protože již existují české návody na Pixmac.cz16,25 %1,85 %  
Neznal jsem tuto formu16,25 %1,85 %  
Chci se o tom dozvědět co nejvíce16,25 %1,85 %  

Graf

9. Existuje konkrétní oblast, o které byste se na takto zaměřené stránce rád/a dozvěděl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi ne

Jak na to, která fotobanka je nejlepší apod.

jak si připravit a udělat komponovanou fotografii

kolik a za co :)

makro fotky - květiny. Celkový proces s mikrofotobankou.

ne

Ne

ne

ne

Ne.

NEVÍM

porovnání licencí

Pravidla pro fotografie, aby byly co nejatraktivnější - náměty, kompozice, ale např. i preferované barvy. A samozřejmě technické záležitosti, zejména způsob placení (resp. doručení platby)

Proc bych se do toho mel angazovat.

prodej fotografií

Prodej ikon

Rád bych se dozvěděl vše o možnostech

úpravy fotografií

10. Seřaďte, prosím, následující témata podle toho, na kolik by vás zajímala: (Každá položka má jedinečné pořadí, 1. je nejlepší)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Tipy, jak fotit prodejné fotky a vytvářet prodejnou grafiku2.2593.674
Informace o zkušenostech s jednotlivými mikrofotobankami3.131.668
Právní a finanční informace3.7042.431
Překlad pojmů z mikrofotobank do češtiny4.3152.142
Vysvětlení, proč vaši fotografii/grafiku mikrofotobanka odmítla3.7962.199
Možnost, nechat si zhodnostit fotografii/grafiku (konzultace prodejnosti)3.7962.829

Graf

11. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2953,7 %53,7 %  
muž2546,3 %46,3 %  

Graf

12. Je vám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-25 let2953,7 %53,7 %  
36-55 let1018,52 %18,52 %  
25-35 let611,11 %11,11 %  
55+ let611,11 %11,11 %  
16-20 let35,56 %5,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Michalová, A.Prodej fotografií a grafiky v mikrofotobankách (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://fotobanky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.