Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Franchising jako jedna z možností rozvoje podnikání

Franchising jako jedna z možností rozvoje podnikání

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Selecká
Šetření:27. 02. 2014 - 05. 03. 2014
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):29 / 25.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Lucie Selecká a jsem studentkou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně oboru podniková ekonomika a management. Píši diplomovou práci na téma Franchising jako jedna z možností rozvoje podnikání. V následujícím dotazníkovém šetření bych chtěla zjistit, jaké mají občané povědomí o společnostech, které uplatňují franchising. Zdali jsou s nimi jako zákazníci spokojeni a pokud by se rozhodli podnikat, uvažovali by o této formě podnikání. Závěr je věnován subjektivnímu hodnocení výhod a nevýhod, jež přináší tento podnikatelský systém.

Předem děkuji za Váš strávený čas a trpělivost, pokud se tedy rozhodnete dotazník vyplnit.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3562,5 %62,5 %  
muž2137,5 %37,5 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let4071,43 %71,43 %  
41 - 50 let712,5 %12,5 %  
31 - 40 let610,71 %10,71 %  
méně jak 20 let35,36 %5,36 %  

Graf

3. Vaše trvalé bydliště je v kraji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ústeckém1628,57 %28,57 %  
Praha610,71 %10,71 %  
Jihomoravském58,93 %8,93 %  
Olomouckém47,14 %7,14 %  
Plzeňském47,14 %7,14 %  
Moravskoslezském47,14 %7,14 %  
Středočeském35,36 %5,36 %  
Jihočeském35,36 %5,36 %  
Libereckém35,36 %5,36 %  
Karlovarském23,57 %3,57 %  
Vysočina23,57 %3,57 %  
Královehradeckém23,57 %3,57 %  
Pardubickém11,79 %1,79 %  
Zlínském11,79 %1,79 %  

Graf

4. V současnosti jste především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zaměstnancemotázka č. 5, podnikatelemotázka č. 6, studentemotázka č. 5, nezaměstnanýmotázka č. 5, na mateřské dovolenéotázka č. 5, v důchoduotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studentem2951,79 %51,79 %  
zaměstnancem1730,36 %30,36 %  
nezaměstnaným58,93 %8,93 %  
podnikatelem35,36 %5,36 %  
v důchodu11,79 %1,79 %  
na mateřské dovolené11,79 %1,79 %  

Graf

5. Máte již nějaké zkušenosti s jakýmkoli podnikáním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4381,13 %76,79 %  
ano1018,87 %17,86 %  

Graf

6. Považujete Vaše podnikání za úspěšné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano266,67 %3,57 %  
ano133,33 %1,79 %  

Graf

7. Považoval/a jste Vaše podnikání většinou za úspěšné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano436,36 %7,14 %  
ano327,27 %5,36 %  
spíše ne218,18 %3,57 %  
ne19,09 %1,79 %  
nedokáži posoudit19,09 %1,79 %  

Graf

8. Chtěl/a byste někdy začít jakkoli podnikat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3479,07 %60,71 %  
ne920,93 %16,07 %  

Graf

9. Slyšel/a jste někdy o franchisingu a víte zhruba, co tento pojem znamená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5191,07 %91,07 %  
ne58,93 %8,93 %  

Graf

10. Pokud byste si mohl/a vzpomenout, prostřednictvím čeho jste měl/a poprvé možnost se o něm dozvědět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve škole2650,98 %46,43 %  
při komunikaci s lidmi917,65 %16,07 %  
internetu815,69 %14,29 %  
v práci47,84 %7,14 %  
novin, časopisů nebo letáků23,92 %3,57 %  
při práci v Mc Donalds11,96 %1,79 %  
tištěných publikací11,96 %1,79 %  

Graf

11. Pokud bychom mohli franchising definovat, kterou definici byste zvolil/a jako nejvhodnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smluvní vztah mezi franšízorem a franšízantem,kde se poskytovatel nabízí a zavazuje průběžně pomáhat franchisantovi v oblastech jako know-how a zaškolení. Nabyvatel licence podniká pod jednotným obchodním názvem, formátem nebo postupem.4588,24 %80,36 %  
Franchising ve vztahu ke třem odlišným marketingovým systémům. Prvním je výroba patentovaných výrobků, například nealkoholických nápojů. Dalším distributorské smlouvy, například benzín. Posledním licenční smlouvy, např. známá rychlá občerstvení.611,76 %10,71 %  

Graf

12. Vybavíte si nějaký známý světový franchisingový koncept?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4173,21 %73,21 %  
ne1526,79 %26,79 %  

Graf

13. Jaký je obchodní název tohoto podnikatelského konceptu?

Uvádějte pouze jeden název podnikového konceptu/značky

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bageterie Boulevard

KFC

KFC

KFC, McDonalds

KFC, McDonnald

Macdonald, HP

Max Mara

mc donald

Mc Donald

Mc Donald

mc donald

Mc Donald, Starbug, Subway

Mc Donalds

Mc donalds

Mc Donalds, KFC

MC donalds, Žabka, UniCredit, Partners, Century 21, ...

mcdonald

McDonald

McDonald

McDonald

McDonald

McDonald

mcdonald

McDonald

McDonald

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s

McDonald, KFC? , Oresi, Subway, Rocher Yres atd.

McDonald's

McDonald's

McDonalds

McDonalds

McDonalds

mcdonalds

McDonalds

Remax

Remax

Telefonica O2

Teta

14. Vybavíte si nějaký známý český franchisingový koncept?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3155,36 %55,36 %  
ano2544,64 %44,64 %  

Graf

15. Jaký je obchodní název tohoto podnikatelského konceptu?

Uvádějte pouze jeden název podnikového konceptu/značky

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

a

Ambiente

bageterie Boulevard

Bageterie Boulevard, Husky, ...

baťa

Dobrá čajovna

Dobrá čajovna

Dobrá čajovna

Hudy sport

Charley

Mc Donalds

mcdonalds

okay elektro

Pilsner

Potefená Husa, Kozlovna, Pilsner PUB

Potrefená husa

Potrefená husa

potrefena husa

Remax

restaurant Švejk

Svět zdraví

Teta

Teta drogerie

Teta drogerie ? ale nejsem si jistý

Žabka

16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
McDonald´s5598,21 %98,21 %  
OBI4478,57 %78,57 %  
Subway3867,86 %67,86 %  
FORNETTI3562,5 %62,5 %  
Fruitisimo3460,71 %60,71 %  
Yves Rocher3460,71 %60,71 %  
Intersport3257,14 %57,14 %  
Bageterie Boulevard2442,86 %42,86 %  
Dobrá čajovna2442,86 %42,86 %  
Žabka2137,5 %37,5 %  
Paneria2035,71 %35,71 %  
RE/MAX2035,71 %35,71 %  
BENU lékárna2035,71 %35,71 %  
CENTURY 211933,93 %33,93 %  
Švejk1730,36 %30,36 %  
NATURHOUSE1628,57 %28,57 %  
BON BON1323,21 %23,21 %  
Výtopna1221,43 %21,43 %  
Svět zdraví1119,64 %19,64 %  
BestDrive1119,64 %19,64 %  
A A A radiotaxi1017,86 %17,86 %  
Forty´s Pizza1017,86 %17,86 %  
Cyklo point916,07 %16,07 %  
Expreska712,5 %12,5 %  
CrossCafe original610,71 %10,71 %  
Evropa realitní kancelář610,71 %10,71 %  
Era Reality58,93 %8,93 %  
Gepard finance pro život47,14 %7,14 %  
Konopná lékárna47,14 %7,14 %  
Helen Doron English35,36 %5,36 %  
Marvel mobilní domy35,36 %5,36 %  
Business for Breakfast35,36 %5,36 %  
Contours35,36 %5,36 %  
EUROMASTER23,57 %3,57 %  
Orange Academy23,57 %3,57 %  
Fitness food menu11,79 %1,79 %  
Náš grunt11,79 %1,79 %  
Vibrostation11,79 %1,79 %  
Novodobá sanitka11,79 %1,79 %  

Graf

17. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí celosvětově. Které znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
McDonald´s5292,86 %92,86 %  
Burger King4478,57 %78,57 %  
Kentucky Fried Chicken4071,43 %71,43 %  
Subway3766,07 %66,07 %  
Hilton Hotels3664,29 %64,29 %  
Holiday Inn2341,07 %41,07 %  
RE/MAX2239,29 %39,29 %  
Taco Bell1730,36 %30,36 %  
Pizza Hut1221,43 %21,43 %  
Dunkin’ Donuts1119,64 %19,64 %  
7- Eleven814,29 %14,29 %  
Hertz610,71 %10,71 %  
Wendy’s58,93 %8,93 %  
The UPS Store23,57 %3,57 %  
Domino’s Pizza23,57 %3,57 %  
Hyatt23,57 %3,57 %  

Graf

18. Pokud byste měl/a vybrat jednu společnost z otázky č. 16 nebo č. 17, kterou navštěvujete a jste s ní spokojen/a, kterou byste zvolil/a?

Uvádějte pouze jeden název podnikového konceptu/značky

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

Bagererie Boulevard, Fruitisimo

Bageterie Boulevard

Bageterie Boulevard

Bageterie boulevard

Burger King

CrossCafe

dobra cajovna

Dobrá čajovna

Dobrá čajovna

Dobrá čajovna

Dobrá čajovna

FORNETTI

Fornetti

Fornetti

Hilton Hotels

hilton hotels

Holiday Inn

Intersport

Intersport

KFC

Mc Donalds

McDonald

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s

McDonald´s

McDonald's

McDonald's

McDonald's

McDonalds

Obi

OBI

OBI

OBI

Remax

Subway

Subway

Švejk, Rorneeti

Výtopna

Výtopna

Žabka

19. Kde je podle Vás franchising skutečně potřebný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výroba nápojů nebo potravin2341,07 %41,07 %  
rychlá občerstvení2239,29 %39,29 %  
hotely1832,14 %32,14 %  
čerpací stanice1628,57 %28,57 %  
maloobchod s potravinami1526,79 %26,79 %  
prodej oděvů a doplňků1526,79 %26,79 %  
prodej kosmetiky1425 %25 %  
prodej zdravotních potřeb, potravin nebo léků1221,43 %21,43 %  
vzdělávání814,29 %14,29 %  
prodej sportovních potřeb a příslušenství712,5 %12,5 %  
sportovní činnosti712,5 %12,5 %  
prodej zboží pro bydlení a stavbu610,71 %10,71 %  
poradenství ohledně zdravého životního stylu58,93 %8,93 %  
bankovní služby47,14 %7,14 %  

Graf

20. Uvažoval/a byste někdy o tom, že byste začal/a podnikat jako franchisant?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2137,5 %37,5 %  
spíše ano1425 %25 %  
ne1221,43 %21,43 %  
ano916,07 %16,07 %  

Graf

21. Co si myslíte, že nejvíce pozitivně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podnikání pod známou značkou4275 %75 %  
Podnikání s ověřenou podnikatelskou koncepcí3664,29 %64,29 %  
Možnost neustálého školení, zprostředkování marketingu a dalších výhod1933,93 %33,93 %  
Efektivní investice volných finančních prostředků1323,21 %23,21 %  
Jednodušší získání financí pro tento druh podnikání1221,43 %21,43 %  

Graf

22. Co si myslíte, že nejvíce negativně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Závislost na franchisorovi3766,07 %66,07 %  
Platba licenčních a jiných poplatků3257,14 %57,14 %  
Nedostatek finačních prostředků pro tento druh podnikání1628,57 %28,57 %  
Cizí podniková koncepce1628,57 %28,57 %  
Konkurence podnikatelům, kteří neuplatňují franchising610,71 %10,71 %  
Podnikání pod cizí značkou47,14 %7,14 %  

Graf

23. Považujete franchisingové podnikání za přínosné pro společnost?

škála je od 1 do 5, příčemž 5 vyjadřuje nejvyšší hodnotu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
32239,29 %39,29 %  
42239,29 %39,29 %  
2916,07 %16,07 %  
535,36 %5,36 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.33
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.54
Směrodatná odchylka:0.73
Medián:3
Modus:3

Graf

24. Myslíte si, že český trh je těmito společnostmi nasycen či je stále potenciál pro jejich růst?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mohlo by jich být i více.2646,43 %46,43 %  
V současnosti je jich vhodné množství.2035,71 %35,71 %  
Mohlo by jich být i méně.58,93 %8,93 %  
Těchto společností je stále nedostatek.35,36 %5,36 %  
Trh je jimi již přesycen.23,57 %3,57 %  

Graf

25. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v ČR:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50 - 1002748,21 %48,21 %  
101 - 1501526,79 %26,79 %  
151 - 200712,5 %12,5 %  
více jak 20058,93 %8,93 %  
méně než 5023,57 %3,57 %  

Graf

26. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v USA:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 500 - 3 0001730,36 %30,36 %  
1 001 - 1 5001730,36 %30,36 %  
více jak 3 0001119,64 %19,64 %  
501 - 1 000916,07 %16,07 %  
méně jak 50023,57 %3,57 %  

Graf

27. Co považujete za největší pozitiva franchisingového podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na různých místech a to ať v rámci regionu, státu či světa dostanu identické zboží a služby3257,14 %57,14 %  
Rozvoj podnikání pomocí úspěšné koncepce2544,64 %44,64 %  
Ekonomická efektivnost, kdy zboží je zakoupeno či služba skutečně využita, neboť spotřebitel ji dobře zná1832,14 %32,14 %  
Výhodné dodavatelské podmínky a s nimi s mnohdy spojené nižší ceny pro konečného spotřebitele1730,36 %30,36 %  

Graf

28. Co považujete za největší negativa franchisingového podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Častěji může docházet k porušování konkurence na trhu, která nemusí být prokazatelná2544,64 %44,64 %  
Konkurence podnikatelům, kteří tento druh podnikání neuplatňují a nemohou mnohdy nabídnout totéž co franchisanti2341,07 %41,07 %  
Nespokojenost s výrobky, službami nebo prezentací určitého franchisingového konceptu1526,79 %26,79 %  
Tento druh podnikání už je rozšířen příliš, franchisingové společnosti zaujímají velký podíl na trhu814,29 %14,29 %  

Graf

29. Chtěl/a byste, aby zde bylo více franchisingových společností nebo naopak nastal jejich ústup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stabilní počet franchisingových společností3562,5 %62,5 %  
Více franchisingových společností než je dosud1119,64 %19,64 %  
Méně franchisingových společností než je dosud1017,86 %17,86 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

  • odpověď Fruitisimo:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi A A A radiotaxi na otázku 16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bageterie Boulevard na otázku 16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?
  • odpověď Intersport:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi A A A radiotaxi na otázku 16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

17. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí celosvětově. Které znáte?

  • odpověď RE/MAX:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi RE/MAX na otázku 16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

27. Co považujete za největší pozitiva franchisingového podnikání?

  • odpověď Na různých místech a to ať v rámci regionu, státu či světa dostanu identické zboží a služby:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dunkin’ Donuts na otázku 17. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí celosvětově. Které znáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše trvalé bydliště je v kraji:

4. V současnosti jste především:

5. Máte již nějaké zkušenosti s jakýmkoli podnikáním?

8. Chtěl/a byste někdy začít jakkoli podnikat?

9. Slyšel/a jste někdy o franchisingu a víte zhruba, co tento pojem znamená?

10. Pokud byste si mohl/a vzpomenout, prostřednictvím čeho jste měl/a poprvé možnost se o něm dozvědět?

11. Pokud bychom mohli franchising definovat, kterou definici byste zvolil/a jako nejvhodnější?

12. Vybavíte si nějaký známý světový franchisingový koncept?

14. Vybavíte si nějaký známý český franchisingový koncept?

16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

17. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí celosvětově. Které znáte?

19. Kde je podle Vás franchising skutečně potřebný?

20. Uvažoval/a byste někdy o tom, že byste začal/a podnikat jako franchisant?

21. Co si myslíte, že nejvíce pozitivně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

22. Co si myslíte, že nejvíce negativně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

23. Považujete franchisingové podnikání za přínosné pro společnost?

24. Myslíte si, že český trh je těmito společnostmi nasycen či je stále potenciál pro jejich růst?

25. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v ČR:

26. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v USA:

27. Co považujete za největší pozitiva franchisingového podnikání?

28. Co považujete za největší negativa franchisingového podnikání?

29. Chtěl/a byste, aby zde bylo více franchisingových společností nebo naopak nastal jejich ústup?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše trvalé bydliště je v kraji:

4. V současnosti jste především:

5. Máte již nějaké zkušenosti s jakýmkoli podnikáním?

8. Chtěl/a byste někdy začít jakkoli podnikat?

9. Slyšel/a jste někdy o franchisingu a víte zhruba, co tento pojem znamená?

10. Pokud byste si mohl/a vzpomenout, prostřednictvím čeho jste měl/a poprvé možnost se o něm dozvědět?

11. Pokud bychom mohli franchising definovat, kterou definici byste zvolil/a jako nejvhodnější?

12. Vybavíte si nějaký známý světový franchisingový koncept?

14. Vybavíte si nějaký známý český franchisingový koncept?

16. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí v ČR. Které znáte?

17. V následujících řádcích je určitý výčet franchisingových konceptů, které působí celosvětově. Které znáte?

19. Kde je podle Vás franchising skutečně potřebný?

20. Uvažoval/a byste někdy o tom, že byste začal/a podnikat jako franchisant?

21. Co si myslíte, že nejvíce pozitivně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

22. Co si myslíte, že nejvíce negativně ovlivní budoucí podnikatele, aby zvolili franchising jako metodu podnikání?

23. Považujete franchisingové podnikání za přínosné pro společnost?

24. Myslíte si, že český trh je těmito společnostmi nasycen či je stále potenciál pro jejich růst?

25. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v ČR:

26. Odhadněte kolik franchisingových konceptů zhruba působí v USA:

27. Co považujete za největší pozitiva franchisingového podnikání?

28. Co považujete za největší negativa franchisingového podnikání?

29. Chtěl/a byste, aby zde bylo více franchisingových společností nebo naopak nastal jejich ústup?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Selecká, L.Franchising jako jedna z možností rozvoje podnikání (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://franchising-jako-jedna-z-moz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.