Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > franchising

franchising

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Sedlářová
Šetření:11. 05. 2009 - 25. 05. 2009
Počet respondentů:92
Počet otázek (max/průměr):14 / 10.32
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:24,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

tento dotazník slouží jako součást mé bakalářské práce. Jeho cílem je zjistit obecné povědomí veřejnosti o franchisingu. Je přirozené, že většina lidí o této problematice nikdy neslyšela, takže se to vůbec nebojte označit...

 

Odpovědi respondentů

1. Co Vás napadne, když se řekne franchising/franšízink?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic99,68 %9,78 %  
McDonald66,45 %6,52 %  
McDonalds44,3 %4,35 %  
nevím33,23 %3,26 %  
Francie22,15 %2,17 %  
podnikání22,15 %2,17 %  
držitel práv11,08 %1,09 %  
spolupráca11,08 %1,09 %  
Franzouzský obchod???11,08 %1,09 %  
-11,08 %1,09 %  
ostatní odpovědi macdonalds, tezenis, obchodní model, Yves Rocher
zakoupení licence na "velké jméno"a fungování pod
McDonald's
forma podnikání
spolupráce
nejaká dohoda napr o poskytnutí obchodného mena
ekonomie :-)
nakup licence od velkeho partnera
fastfoody, ale nevim proc
mcdonadls kfc starbucks
firmy, prodej
tezko rict takhle z hlavy
McDonalds :)
něco s francouštinou
marketing
druh podnikání - odnož
je to blbost. Nechápu! Český název by se nenašel??
komunikace mezi jednotlivými firmami
netuším, co to je
jídlo
obchody
možná nějaký sport
líbání
něco s francií
nevím,ale zní to že to bude něco francouzského
Svinstva a la McD:) A princip jakým to funguje.
podnikani podle know-how a podminek velkych spol.
wtf
Mc.Donald
oprávněné používání cizího know-how (př.McDonald)
prodej know-how a jmena firmy
způsob podnikání založené na jménu firmy
Mc´Donalds
poskytnutí práva používat obchodní název své firmy
výhodný typ podnikání
něco s francoužštinou
pronájem
"pronájem" značky
vůbec nic :)
něco s francouzštinou
nějaký jídlo, vaření
něco s francié :-D
Francouzský sýr
KFC, MC Donalds
technika ve sféře obchodu
MC Donalds
síť stejných obchodů, ale každý má jiného provozov
McDonald´s
obchodní strategie, marketing
Prodat zaběhnutý osvědčený systém
obchodni system
netuším co to je
sport
pronájem zavedené značky
vzájemná pomoc firem navzájem
marketingovy odbytovy system
Nějakej asi francouz :-D
prodej obchod. konceptu soukromníkovi v zahraničí
poskytnutí práva užívat obchodní známku
schánení peněz
ani nevim asi nejaky nazev pro urcitou cinnost
Mc Donald, Potrefena Husa
pronájrm značky produktu i s vybavením prodejny
6367,74 %68,48 % 

Graf

2. Slyšeli jste někdy předtím pojem franchising/franšízink?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, jistěotázka č. 3, někdy jsem o tom slyšel/aotázka č. 3, ne, nikdyotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, jistě4447,31 %47,83 %  
ne, nikdy3537,63 %38,04 %  
někdy jsem o tom slyšel/a1415,05 %15,22 %  

Graf

3. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škola3458,62 %36,96 %  
internet1017,24 %10,87 %  
zaměstnání58,62 %5,43 %  
noviny, časopis58,62 %5,43 %  
jiné35,17 %3,26 %  
televize11,72 %1,09 %  

Graf

4. Znáte nějaké celosvětové franchisové/franšízové koncepty (firmy)?Pokud ano, uveďte název.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne712,96 %7,61 %  
McDonald47,41 %4,35 %  
mc donalds35,56 %3,26 %  
MC donald23,7 %2,17 %  
McDonalds23,7 %2,17 %  
kfc, mcdonald23,7 %2,17 %  
McDonald's11,85 %1,09 %  
Coca-Cola??11,85 %1,09 %  
macdonald11,85 %1,09 %  
McDonald's, Coca-Cola11,85 %1,09 %  
McDonald´s, KFC11,85 %1,09 %  
McDonalds, Subway11,85 %1,09 %  
Subway, Mc Donalds, KFC, Starbucks11,85 %1,09 %  
Tony Romas, Holiday Inn,...11,85 %1,09 %  
kfc11,85 %1,09 %  
Yves Rocher, McDonalds, KFC, Louis Vuitton11,85 %1,09 %  
Subway, McDonald's11,85 %1,09 %  
subway11,85 %1,09 %  
McDonald, Shell, KFC11,85 %1,09 %  
mcdonalds, costa cafe, starbucks11,85 %1,09 %  
řetězce s rychlým občerstvením11,85 %1,09 %  
Holiday Inn, McDonald11,85 %1,09 %  
Mc.donald11,85 %1,09 %  
McDonalds, Starbuck11,85 %1,09 %  
Coca-cola, McDonald\'s, IBM11,85 %1,09 %  
Mc Donalds, Potrefená husa11,85 %1,09 %  
KFC, McDonald's11,85 %1,09 %  
McDonald, OBI11,85 %1,09 %  
Král sýrů11,85 %1,09 %  
Subway, Pizza Hut,Starbucks Coffe, Chillis, Wendys11,85 %1,09 %  
MC Donalds, KFC...11,85 %1,09 %  
McDonald´s11,85 %1,09 %  
Mc Donald's, KFC11,85 %1,09 %  
McDonalds, některé hotely11,85 %1,09 %  
KFC,MCDonald,BigCahunaburger,Subway11,85 %1,09 %  
McDonald, KFC, Burger King, řada oděvních značek..11,85 %1,09 %  
mc Donalds, 11,85 %1,09 %  
Mc Donalds, Obi, KFC..11,85 %1,09 %  
Mc Donald, KFC, kafe Dallmayer11,85 %1,09 %  
čajovny kavárny11,85 %1,09 %  

Graf

5. Znáte nějaké franchisové/franšízové koncepty působící na českém trhu? Pokud ano, uveďte jejich název.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1323,64 %14,13 %  
McDonald47,27 %4,35 %  
McDonalds47,27 %4,35 %  
Dobrá čajovna23,64 %2,17 %  
mc donalds23,64 %2,17 %  
McDonald's11,82 %1,09 %  
macdonald, tezenis, Yves Rocher11,82 %1,09 %  
McDonald's, Coca-Cola11,82 %1,09 %  
Jack Wolfskin11,82 %1,09 %  
viz předchozí otázka11,82 %1,09 %  
švejk :-)11,82 %1,09 %  
kfc11,82 %1,09 %  
Yves Rocher, McDonalds, KFC11,82 %1,09 %  
Subway, McDonald's11,82 %1,09 %  
subway11,82 %1,09 %  
McDonald, Shell, KFC11,82 %1,09 %  
starbucks, KFC, mcdonalds11,82 %1,09 %  
the same11,82 %1,09 %  
Holiday Inn, McDonald11,82 %1,09 %  
Mc.donald11,82 %1,09 %  
Pilsner Urquell11,82 %1,09 %  
viz výše11,82 %1,09 %  
KFC, McDonal's11,82 %1,09 %  
Potrefená Husa, Yves Rocher11,82 %1,09 %  
Mc Donald11,82 %1,09 %  
KFC, MC Donlads, Starbucks Coffe11,82 %1,09 %  
dtto11,82 %1,09 %  
Mc Donalds, benzínové čerpací stanice, real. kanc.11,82 %1,09 %  
McDonald´s11,82 %1,09 %  
jako nahore a napr Potrefena husa.11,82 %1,09 %  
McDonald, KFC, ReMax(?)11,82 %1,09 %  
to samé11,82 %1,09 %  
Barum, Potrefena Husa11,82 %1,09 %  
yves rocher11,82 %1,09 %  
nic11,82 %1,09 %  

Graf

6. Víte o nějakém obchodě, restauraci, realitní kanceláří,..., jejichž služeb využíváte, že se jedná o franchisový/franšízový koncept? Pokud ano, uveďte prosím jeho název.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1629,09 %17,39 %  
McDonalds47,27 %4,35 %  
McDonald35,45 %3,26 %  
kfc35,45 %3,26 %  
MC Donald23,64 %2,17 %  
Dunkin Donuts11,82 %1,09 %  
macdonald, tezenis, Yves Rocher11,82 %1,09 %  
McDonald's, KFC11,82 %1,09 %  
McDonald´s, KFC, Starbucks11,82 %1,09 %  
Mc Donalds, Subway11,82 %1,09 %  
švejk :-)11,82 %1,09 %  
Subway, Segafredo11,82 %1,09 %  
subway11,82 %1,09 %  
McDonald, KFC, 11,82 %1,09 %  
Dobrá čajovna11,82 %1,09 %  
starbucks, KFC, mcdonalds11,82 %1,09 %  
vím o nich ale nevyužívám je11,82 %1,09 %  
McDonald v Liberci11,82 %1,09 %  
mc. donald11,82 %1,09 %  
KFC, McDonal's11,82 %1,09 %  
Potrefená Husa11,82 %1,09 %  
mc donalds11,82 %1,09 %  
KFC, Fornetti11,82 %1,09 %  
dtto11,82 %1,09 %  
Mc Donalds, RK Remax11,82 %1,09 %  
McDonald´s11,82 %1,09 %  
invia11,82 %1,09 %  
remax, mc Donalds, yves Rocher11,82 %1,09 %  
dyt semt o uz psala11,82 %1,09 %  
Mc Donald, Potrefena Husa11,82 %1,09 %  
yves rocher11,82 %1,09 %  
nic11,82 %1,09 %  

Graf

7. Uvažoval/a jste někdy nebo myslíte si, že byste někdy chtěl/a začít podnikat jako franchisant?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4781,03 %51,09 %  
ano1118,97 %11,96 %  

Graf

8. O jaký koncept by se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurace333,33 %3,26 %  
módny dom 111,11 %1,09 %  
nerozhodnuto111,11 %1,09 %  
oděvní průmysl111,11 %1,09 %  
nevím 111,11 %1,09 %  
potrefena husa:-) 111,11 %1,09 %  
služby111,11 %1,09 %  

Graf

9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatek seberealizace1431,11 %15,22 %  
nedostatečná informovanost1124,44 %11,96 %  
finanční důvody817,78 %8,7 %  
nechci podnikat36,67 %3,26 %  
protoze sem vojak pico12,22 %1,09 %  
pořád nevím co to je12,22 %1,09 %  
zatím neuvažuji nad tím podnikat ani normálně12,22 %1,09 %  
Sýr12,22 %1,09 %  
nepřemýšlela jsem o tom12,22 %1,09 %  
Raději bych proávala vlastní franschisu12,22 %1,09 %  
nechci vůbec podnikat12,22 %1,09 %  
přísný dodržování jejich pravidel...třeba v McDona12,22 %1,09 %  
nesoulad s mým pracovním zaměřením12,22 %1,09 %  

Graf

10. Spatřujete ve franchisovém podnikání spíše výhody anebo nevýhody?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stejné množství výhod i nevýhod2340,35 %25 %  
spíše výhody1933,33 %20,65 %  
neznám žádné výhody ani nevýhody1017,54 %10,87 %  
spíše nevýhody58,77 %5,43 %  

Graf

11. Navštívil/a jste někdy prodejny společností jako jsou McDonald´s, KFC, Yves Rocher nebo pekárna Paneria?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, už jsem někdy jednu/dvě z těchto prodejen navšívila5255,91 %56,52 %  
ano, některé z uvedených navštěvuji pravidelně4043,01 %43,48 %  
ne, nikdy 11,08 %1,09 %  

Graf

12. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5963,44 %64,13 %  
muž3436,56 %36,96 %  

Graf

13. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-257681,72 %82,61 %  
26-401111,83 %11,96 %  
41 a více66,45 %6,52 %  

Graf

14. V jaké oblasti pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem studnet/ka6468,82 %69,57 %  
business, podnikání66,45 %6,52 %  
zdravotnictví55,38 %5,43 %  
státní správa33,23 %3,26 %  
statni zamestnanec22,15 %2,17 %  
momentálně jsem na mateřské11,08 %1,09 %  
sem vojak11,08 %1,09 %  
vzp11,08 %1,09 %  
MD11,08 %1,09 %  
IT11,08 %1,09 %  
pracující studentka11,08 %1,09 %  
student a pracovník marketingu11,08 %1,09 %  
marketing11,08 %1,09 %  
Služby-restaurace11,08 %1,09 %  
školství11,08 %1,09 %  
Dělnice11,08 %1,09 %  
sluzby11,08 %1,09 %  
evidovaná UP11,08 %1,09 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Slyšeli jste někdy předtím pojem franchising/franšízink?

  • odpověď ano, jistě:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatek seberealizace na otázku 9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?

7. Uvažoval/a jste někdy nebo myslíte si, že byste někdy chtěl/a začít podnikat jako franchisant?

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám žádné výhody ani nevýhody na otázku 10. Spatřujete ve franchisovém podnikání spíše výhody anebo nevýhody?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatečná informovanost na otázku 9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatek seberealizace na otázku 9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Znáte nějaké franchisové/franšízové koncepty působící na českém trhu? Pokud ano, uveďte jejich název.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Slyšeli jste někdy předtím pojem franchising/franšízink?

3. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

5. Znáte nějaké franchisové/franšízové koncepty působící na českém trhu? Pokud ano, uveďte jejich název.

6. Víte o nějakém obchodě, restauraci, realitní kanceláří,..., jejichž služeb využíváte, že se jedná o franchisový/franšízový koncept? Pokud ano, uveďte prosím jeho název.

7. Uvažoval/a jste někdy nebo myslíte si, že byste někdy chtěl/a začít podnikat jako franchisant?

9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?

10. Spatřujete ve franchisovém podnikání spíše výhody anebo nevýhody?

11. Navštívil/a jste někdy prodejny společností jako jsou McDonald´s, KFC, Yves Rocher nebo pekárna Paneria?

12. Pohlaví

13. Věk

14. V jaké oblasti pracujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Slyšeli jste někdy předtím pojem franchising/franšízink?

3. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

5. Znáte nějaké franchisové/franšízové koncepty působící na českém trhu? Pokud ano, uveďte jejich název.

6. Víte o nějakém obchodě, restauraci, realitní kanceláří,..., jejichž služeb využíváte, že se jedná o franchisový/franšízový koncept? Pokud ano, uveďte prosím jeho název.

7. Uvažoval/a jste někdy nebo myslíte si, že byste někdy chtěl/a začít podnikat jako franchisant?

9. Z jakého důvodu byste nechtěla podnikat jako franchisant?

10. Spatřujete ve franchisovém podnikání spíše výhody anebo nevýhody?

11. Navštívil/a jste někdy prodejny společností jako jsou McDonald´s, KFC, Yves Rocher nebo pekárna Paneria?

12. Pohlaví

13. Věk

14. V jaké oblasti pracujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sedlářová, A.franchising (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://franchising.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.