Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Funkční gramotnost

Funkční gramotnost

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renata Honsů
Šetření:11. 11. 2014 - 11. 12. 2014
Počet respondentů:217
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:67,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den.

Zajímám se o funkční gramotnost v populaci a  proto si dovoluji Vás požádat  o anonymní spolupráci   na vyplnění dotazníku. Dotazník použiji ve své diplomové práci. Prosím pozorně čtěte zadání k otázce. Děkuji předem za vyplnění dotazníku.

          Bc. Renata Honsů

Odpovědi respondentů

1. Co je pro Vás vzdělávání?

Prosím označte, která odpověď nejvíce vyjadřuje Váš názor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na úrovni mého vzdělání závisí moje budoucí pracovní zařazení a postavení ve společnosti.15772,02 %72,35 %  
Škola je povinnost.146,42 %6,45 %  
Škola je nutné zlo.73,21 %3,23 %  
Ještě jsem o tom nepřemýšlel/a.41,83 %1,84 %  
osvojování si znalostí10,46 %0,46 %  
vzdělávání je způsob, jak získat informace a rozvinout své schopnosti10,46 %0,46 %  
potřebujeme ho, je to rozvoj nejen osobnosti10,46 %0,46 %  
vzdělávání mě baví10,46 %0,46 %  
vzdělaný člověk je víc člověkem10,46 %0,46 %  
nutnost každého člověka10,46 %0,46 %  
ráda bych označila první možnost, ale realita mě naučila, že tak to prostě nechodí. Dříve jsem studovala kvůli důvodům vypsaných v první odpovědi, aktuálně říkám, že je to kvůli rozšiřování obzoru a mých znalostí.10,46 %0,46 %  
je potřeba se neustále vzdělávat10,46 %0,46 %  
Škola je zlo, v principu nikoli nutné. Škola nemá nic společného se vzděláváním.10,46 %0,46 %  
samozřejmost10,46 %0,46 %  
zábava, seberealizace, rozvoj10,46 %0,46 %  
sebezdokonalování10,46 %0,46 %  
Vzdělání je pro mě vším, touha povědění je to co mě žene dále a vzdělání je prostředek k nalezení odpovědí10,46 %0,46 %  
něco co potřebuji10,46 %0,46 %  
Vzdělání je pro mě důležité a závisí na něm moje budoucí pracovní zařazení. Jen ta motivace už není tak silná jako dříve, protože i s Vysokoškolským vzděláním je někdy obtíž práci sehnat10,46 %0,46 %  
v téhle době stačí se dobře narodit anebo mít známí kteří nám pomoct si najít dobré pracovní místo10,46 %0,46 %  
zábava10,46 %0,46 %  
Vzdělání je pro mě duležité, nemyslím sed že se budu zivit tim cim se vyucim ale nechci byt blbej10,46 %0,46 %  
Pro budoucnost je to důležité jenže někdy mam pocit že se učíme zbytečné věci. Například v matematice.10,46 %0,46 %  
dobrý sluha, ale špatný pán10,46 %0,46 %  
Neefektivní a špatně koncipované školy, v nichž se dozvím jen málo z toho, co budu skutečně potřebovat. Ve školách se nic nedělá, akorát zadávají úkoly a předčítají z učebnic.10,46 %0,46 %  
duševní rozvoj člověka10,46 %0,46 %  
vědět více o světě, o oboru10,46 %0,46 %  
smysl existence10,46 %0,46 %  
Možnosti.10,46 %0,46 %  
škola je místo, kde se můžu dozvědět věci (zadarmo)10,46 %0,46 %  
vzdělání mi zvyšuje sebevědomí, zlepšuje společenské zařazení a postavení v práci.10,46 %0,46 %  
způsob, jak se něco dovědět10,46 %0,46 %  
Nelíbí se mi způsoby vyučování v českých školách, ale proti vzdělávání ze zájmu nic nemám10,46 %0,46 %  
Škola je zlo10,46 %0,46 %  
vzdělávání, nejenom zákonné, přispívá k rozvoji jedince10,46 %0,46 %  
Školy jaknjsou koncipovány u nás jsou nutné zlo, ale vzdělání a znalost svého místa na světě je stěžejní10,46 %0,46 %  
příležitost rozvíjet svou osobnost10,46 %0,46 %  
Skola je bohuzel nutna10,46 %0,46 %  
Zlepšení pochopení světa a nalezení si v něm místa. 10,46 %0,46 %  
Zakladne vzdelanie a vseobecny prehlad je nutnost, na tom sa da v zivote stavat v akomkolvek smere. Nasledne vzdelavanie je dlhodoby proces rozsirovania obzorov v odbore ktory cloveka zaujima.10,46 %0,46 %  

Graf

2. Staroegyptský stvořitelský mýtus popisuje souboj dvou bohů Sutecha a Hora. Souboje jsou vyrovnané, pouze lstí dokáže zvítězit Hor. V jedné fázi boje na noční obloze Sutech Hora udeří, až Hor přijde o oko. Úder je tak silný, že oko způsobí na Měsíci skvrny.

Prosím zaškrtněte, co vyplývá z mýtu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důvod měsíčních skvrn.14767,43 %67,74 %  
Souboj Hora a Sutecha.3214,68 %14,75 %  
Výhra Hora.209,17 %9,22 %  
Výhra Sutecha.83,67 %3,69 %  
Prohra Sutecha.83,67 %3,69 %  
Prohra Hora.31,38 %1,38 %  

Graf

3. Příprava palačinkového těsta pro tři osoby zabere pět minut. Nejprve si připravíme misku do které vsypeme hladkou mouku. Do hladké mouky uděláme důlek a do důlku vklepneme celé vajíčko, osolíme špetkou soli. Na konec do těsta vlijeme vlažné mléko a vše řádně zamícháme. Mícháme tak, aby se žmolky rozmíchaly. …

Prosím zaškrtněte, co se do těsta přidá jako třetí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sůl17982,11 %82,49 %  
Mléko3013,76 %13,82 %  
Vejce83,67 %3,69 %  
Mouka10,46 %0,46 %  

Graf

4. Co uděláte, než podepíšete dokument?

Prosím, označte odpověď, která odpovídá Vaší činnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozorně si dokument přečtu a rozhodnu se, zda podepíši.17781,19 %81,57 %  
Nechám si druhou stranou vše vysvětlit a podepíši.2511,47 %11,52 %  
Rovnou podepíši, stejně všichni dostávají stejný.31,38 %1,38 %  
zkombinuji první dva body10,46 %0,46 %  
Pozorně si dokument přečtu, nechám si vysvětlit případné nejasnosti, teprve pak se rozhodnu, zda podepíši. 10,46 %0,46 %  
záleží na typu dokumentu10,46 %0,46 %  
Pozorně si přečtu dokument, udělám si o dokumentu svůj obrázek a potom se poradím i s druhou stranou10,46 %0,46 %  
Většinou si dokumet vezmu s sebou domu a pořeším to napřiklad s přítelem nebo rodinou. 10,46 %0,46 %  
podle toho co je to za dokument pokud vím že mužu druhe osobe duverovat a neni to nic moc dulezite tak zvloím moznost 2 (necham si druhou stranou vse vysvetlit ) a pokud je dokument dulezity zvolim variantu 1 (prectu si dokument a rozhodnu se zda podepisu10,46 %0,46 %  
podle casu, bud odpoved 1, nebo 210,46 %0,46 %  
záleží na situaci a komu co podepisuji10,46 %0,46 %  
rámcově se nechám seznámit o co jde a podepíšu10,46 %0,46 %  
Ještě jsem žádný nevyplňovala10,46 %0,46 %  
projedu text očima, zda je tam ěnco, co vyyčnívá, působí nezvykle či mě zaujme. Pak se zeptám na podrobnosti a/nebo podepíšu10,46 %0,46 %  
Proběhnu dokument a u kritických části se pozastavim a přečtu si je důkladněji10,46 %0,46 %  
Nechám si druhou stranou vše vysvětlit, pozorně si dokument přečtu a rozhodnu se, zda podepíši.10,46 %0,46 %  

Graf

5. Přibližně 10 let staré BMW E 46M stojí 300 000Kč, dostanete ne něj slevu 15%, kolik auto bude stát?

Prosím, nehodnotě výhodnost koupě, pokuste se o výpočet ceny.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
255 000Kč17178,44 %78,8 %  
285 000Kč2310,55 %10,6 %  
Nevím, ale sleva je bezvýznamná.115,05 %5,07 %  
Nevím, ale bude to výhodné.83,67 %3,69 %  
235 000Kč52,29 %2,3 %  

Graf

6. Chcete si vzít půjčku, ale zjistíte, že nebudete mít na splátky?

Prosím, označte Váš názor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Půjčky si nevezmu, nemá cenu jít do rizika.20895,41 %95,85 %  
Není třeba se zříci, vždy peníze vydělám.62,75 %2,76 %  
Než soud nařídí exekuci, uplyne dlouhá doba a vše bude jinak.41,83 %1,84 %  

Graf

7. Kdo Vás nejvíce ovlivňuje při důležitém životním rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina13561,93 %62,21 %  
Přátelé3013,76 %13,82 %  
nikdo73,21 %3,23 %  
31,38 %1,38 %  
nikdo, já sama20,92 %0,92 %  
Vyučující20,92 %0,92 %  
Já, manžel.10,46 %0,46 %  
nikdo, rozhoduji se sama za sebe10,46 %0,46 %  
Jen já sám10,46 %0,46 %  
nikdo, pouze já10,46 %0,46 %  
cost-benefit analýza10,46 %0,46 %  
nelze určit, rozhoduji se primárně podle sebe10,46 %0,46 %  
vlastní vědomí a svědomí:-)10,46 %0,46 %  
záleží na druhu situace10,46 %0,46 %  
nikdo, svoje rozhodnutí dělám na základě analýzy10,46 %0,46 %  
Média (televize, reklama, časopisy, film, ...)10,46 %0,46 %  
Já sám a mé racionální rozhodnutí10,46 %0,46 %  
Ačkoliv jsem svobodný, tak se rozhoduji sám za sebe, protože každý z nás tu je sám za sebe10,46 %0,46 %  
Rozhoduji se sám.10,46 %0,46 %  
dávám vždy na sebe10,46 %0,46 %  
já sama se rozhoduju 10,46 %0,46 %  
Rodina (segra), kamaradi i media10,46 %0,46 %  
nikdo, já se rozhoduji sám za sebe.10,46 %0,46 %  
Ježíš :o)10,46 %0,46 %  
já?10,46 %0,46 %  
Intuice, vlastní svědomí10,46 %0,46 %  
různě pro různá rozhodnutí (přátelé, rodina, internet, odborníci)10,46 %0,46 %  
Vlastní úsudek.10,46 %0,46 %  
Já sebe sama10,46 %0,46 %  
nikdo, jen já10,46 %0,46 %  
Nikdo mě neovlivňuje konečné rozhodnutí mám jen já a je to jen má volba a mé rozhodnutí co podniknu10,46 %0,46 %  
Rodina i přátelé, ale někdy i někdo naprosto neznámý...10,46 %0,46 %  
Rodina a přátelé10,46 %0,46 %  
Módní trendy, co je právě in10,46 %0,46 %  
vlastní rozum10,46 %0,46 %  
zdravý rozum10,46 %0,46 %  
Partner,přátelé,já sama10,46 %0,46 %  
rozhoduji se podle sebe10,46 %0,46 %  
já sama10,46 %0,46 %  
přítel10,46 %0,46 %  
Životní zkušenosti 10,46 %0,46 %  
partner a naše společné potřeby10,46 %0,46 %  
Nikdo me neovlivnuje10,46 %0,46 %  
No, těžko říct, si úplně všechno, že. Si to všechno nějak pomelu v hlavě a rozhodnu se. 10,46 %0,46 %  
závisí na konkrétní situaci10,46 %0,46 %  

Graf

8. Máte možnost se rozhodovat samostatně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18584,86 %85,25 %  
Ne, každý se mi snaží radit.188,26 %8,29 %  
Neuvědomuji si.31,38 %1,38 %  
někdy ano, někdy ne10,46 %0,46 %  
ano, ale nechám si poradit10,46 %0,46 %  
Všichni jsou chytrý jak lopaty a snažejí se radit ale nejdůležitější je moje rozhodnutí10,46 %0,46 %  
Rozhodnu se většinou sama ale poslechnu sei všechno pro a proti.10,46 %0,46 %  
vlasta10,46 %0,46 %  
Občas10,46 %0,46 %  
Možnost rozhodovat se samostatně mám, s tím že si vyslechnu rady rodiny, přátel apod.10,46 %0,46 %  
jak kdy10,46 %0,46 %  
sama s ohledem na rodinu10,46 %0,46 %  
Jak kdy a jak v čem...záleží na situaci. 10,46 %0,46 %  
nekdy rodina, nekdy psycholog 10,46 %0,46 %  
Mam moznost se rozhodovat sam, presto mi spousta lidi radi10,46 %0,46 %  

Graf

9. Víte, jak si zjistíte výši splátek u bankovního úvěru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozorně si přečtu smlouvu s bankou.16575,69 %76,04 %  
Zjistím si u sjednavatele úvěru a na letáčku banky.2812,84 %12,9 %  
Poradím se s někým v rodině komu důvěřuji.135,96 %5,99 %  
Zeptám se někoho kdo již má úvěr.125,5 %5,53 %  

Graf

10. Kdy se necháte odradit při zjišťování informací?

Prosím, označte odpověď pro Vás nejvíce odpovídající.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pátrám, dokud si informaci nezjistím.16274,31 %74,65 %  
Při druhém nebo dalším neúspěchu pátrání ukončím.4319,72 %19,82 %  
Potřebné informace znám.115,05 %5,07 %  
Informace si nezjišťuji.20,92 %0,92 %  

Graf

11. Jak dalece do budoucna plánujete svůj život?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znám svůj životní směr, proto významné etapy plánuji po částech.8840,37 %40,55 %  
Není co plánovat, život se stále mění.6328,9 %29,03 %  
Ještě neznám svůj životní směr. Plánuji ne déle než na pět let.3415,6 %15,67 %  
Budoucnost je pro mě vzdálená. Plánuji maximálně rok dopředu.3315,14 %15,21 %  

Graf

12. Jste muž / žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14867,89 %68,2 %  
Muž7032,11 %32,26 %  

Graf

13. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let10849,54 %49,77 %  
15 - 18 let4018,35 %18,43 %  
27 - 37 let3415,6 %15,67 %  
38 - 48 roků2712,39 %12,44 %  
49 – 59 let73,21 %3,23 %  
60 let a více20,92 %0,92 %  

Graf

14. Studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13762,84 %63,13 %  
Ne8137,16 %37,33 %  

Graf

15. Jakou školu studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské, Bc.3525,55 %16,13 %  
Vysokoškolské, Mgr.2719,71 %12,44 %  
Střední odborné s maturitou2518,25 %11,52 %  
Maturitní nástavbové studium, po vyučení2115,33 %9,68 %  
Gymnázium118,03 %5,07 %  
Vysokoškolské, doktorské75,11 %3,23 %  
Učební obor s maturitou42,92 %1,84 %  
Vyšší odborné, Dis.21,46 %0,92 %  
Základní škola10,73 %0,46 %  
Učební obor10,73 %0,46 %  
Dubno prostě Dubno :)10,73 %0,46 %  
Nástavbové studium bez maturity10,73 %0,46 %  
Vysokoškolské, Ing. 10,73 %0,46 %  

Graf

16. Jaké máte ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské, Mgr.3137,8 %14,29 %  
Střední odborné s maturitou1315,85 %5,99 %  
Vysokoškolské, Bc.1113,41 %5,07 %  
Gymnázium89,76 %3,69 %  
Vysokoškolské, doktorské56,1 %2,3 %  
Vyšší odborné, Dis44,88 %1,84 %  
Maturitní nástavbové studium, po vyučení33,66 %1,38 %  
Učební obor33,66 %1,38 %  
Základní22,44 %0,92 %  
Učební obor s maturitou11,22 %0,46 %  
Nástavbové studium bez maturity11,22 %0,46 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Kolik je Vám let?

  • odpověď 15 - 18 let:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborné s maturitou na otázku 15. Jakou školu studujete?
  • odpověď 19 - 26 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské, Bc. na otázku 15. Jakou školu studujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maturitní nástavbové studium, po vyučení na otázku 15. Jakou školu studujete?

14. Studujete?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 18 let na otázku 13. Kolik je Vám let?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Gymnázium na otázku 15. Jakou školu studujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maturitní nástavbové studium, po vyučení na otázku 15. Jakou školu studujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborné s maturitou na otázku 15. Jakou školu studujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské, Bc. na otázku 15. Jakou školu studujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské, Mgr. na otázku 15. Jakou školu studujete?
  • odpověď Ne:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborné s maturitou na otázku 16. Jaké máte ukončené vzdělání?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské, Bc. na otázku 16. Jaké máte ukončené vzdělání?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysokoškolské, Mgr. na otázku 16. Jaké máte ukončené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co je pro Vás vzdělávání?

2. Staroegyptský stvořitelský mýtus popisuje souboj dvou bohů Sutecha a Hora. Souboje jsou vyrovnané, pouze lstí dokáže zvítězit Hor. V jedné fázi boje na noční obloze Sutech Hora udeří, až Hor přijde o oko. Úder je tak silný, že oko způsobí na Měsíci skvrny.

3. Příprava palačinkového těsta pro tři osoby zabere pět minut. Nejprve si připravíme misku do které vsypeme hladkou mouku. Do hladké mouky uděláme důlek a do důlku vklepneme celé vajíčko, osolíme špetkou soli. Na konec do těsta vlijeme vlažné mléko a vše řádně zamícháme. Mícháme tak, aby se žmolky rozmíchaly. …

4. Co uděláte, než podepíšete dokument?

5. Přibližně 10 let staré BMW E 46M stojí 300 000Kč, dostanete ne něj slevu 15%, kolik auto bude stát?

6. Chcete si vzít půjčku, ale zjistíte, že nebudete mít na splátky?

7. Kdo Vás nejvíce ovlivňuje při důležitém životním rozhodování?

8. Máte možnost se rozhodovat samostatně?

9. Víte, jak si zjistíte výši splátek u bankovního úvěru?

10. Kdy se necháte odradit při zjišťování informací?

11. Jak dalece do budoucna plánujete svůj život?

12. Jste muž / žena?

13. Kolik je Vám let?

14. Studujete?

15. Jakou školu studujete?

16. Jaké máte ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co je pro Vás vzdělávání?

2. Staroegyptský stvořitelský mýtus popisuje souboj dvou bohů Sutecha a Hora. Souboje jsou vyrovnané, pouze lstí dokáže zvítězit Hor. V jedné fázi boje na noční obloze Sutech Hora udeří, až Hor přijde o oko. Úder je tak silný, že oko způsobí na Měsíci skvrny.

3. Příprava palačinkového těsta pro tři osoby zabere pět minut. Nejprve si připravíme misku do které vsypeme hladkou mouku. Do hladké mouky uděláme důlek a do důlku vklepneme celé vajíčko, osolíme špetkou soli. Na konec do těsta vlijeme vlažné mléko a vše řádně zamícháme. Mícháme tak, aby se žmolky rozmíchaly. …

4. Co uděláte, než podepíšete dokument?

5. Přibližně 10 let staré BMW E 46M stojí 300 000Kč, dostanete ne něj slevu 15%, kolik auto bude stát?

6. Chcete si vzít půjčku, ale zjistíte, že nebudete mít na splátky?

7. Kdo Vás nejvíce ovlivňuje při důležitém životním rozhodování?

8. Máte možnost se rozhodovat samostatně?

9. Víte, jak si zjistíte výši splátek u bankovního úvěru?

10. Kdy se necháte odradit při zjišťování informací?

11. Jak dalece do budoucna plánujete svůj život?

12. Jste muž / žena?

13. Kolik je Vám let?

14. Studujete?

15. Jakou školu studujete?

16. Jaké máte ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Honsů, R.Funkční gramotnost (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://funkcni-gramotnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.