Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > GameMaker

GameMaker

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Koupil
Šetření:11. 02. 2014 - 18. 02. 2014
Počet respondentů:9
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

GameMaker (zkratkou GM) je program pro tvorbu her pro Windows*. Byl napsán profesorem Markem Overmarsem v programovacím jazyce Delphi , ale má i svůj vlastní jazyk - objektový GameMaker Language (GML). První verze spatřila světlo světa v listopadu roku 1999, kdy ji M. Overmans vypustil do světa. Princip tvorby her spočívá v přetahování ikonek do různých akcí, které reagují na zvolené události. Pokročilejší programátoři mohou místo ikonek psát rovnou kód, syntaxí podobný céčku, ale tvořit mohou i lidé, kteří o programování neví vůbec nic. To je také důvod, proč je GameMaker tak oblíbený.

Odpovědi respondentů

1. Akce Wrap Screen

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Způsobí, že při dosažení konce roomu objekt vyjede na druhé straně obrazovky, jako např. ve hře Pacman.444,44 %44,44 %  
Používá se k simulaci nekonečného pozadí, například u vesmírných stříleček, kde se vesmír pod raketou stále opakuje.333,33 %33,33 %  
Otočí zrcadlově obrazovku111,11 %11,11 %  
Způsobí, že se obrazovka orotuje o definovaný počet stupňů, slouží tedy hlavně pro tvorbu efektů111,11 %11,11 %  

Graf

2. Jaký je rozdíl mezi objektem a instancí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Objekt je obecný vzor, který naprogramujeme a určuje vlastnosti a chování. Podle tohoto objektu může být v roomu vytvořeno více instancí888,89 %88,89 %  
Instance je cokoli v místnosti, tedy i pozadí nebo zvuk. Objekty jsou pouze ve složce Objects.111,11 %11,11 %  

Graf

3. Které tvrzení nejlépe vystihuje proměnnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vymezené místo v paměti, do kterého si můžeme ukládat libovolná data, např. zbývající benzín v nádrži.444,44 %44,44 %  
Jedná se o vnitřní data GameMakeru, například rychlost nebo souřadnice objektů, uživateli není dovoleno tvořit vlastní.444,44 %44,44 %  
Situace, kdy se herní postava v něco promění, například pomocí akce Change Instance.111,11 %11,11 %  

Graf

4. Lze nahrávat soubory externě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano777,78 %77,78 %  
ne222,22 %22,22 %  

Graf

5. Plynulý pohyb objektu ve hře nelze běžně způsobit akcí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Move to Contact444,44 %44,44 %  
Move Free222,22 %22,22 %  
Jump to Position222,22 %22,22 %  
Speed Horizontal111,11 %11,11 %  

Graf

6. Vlastnost Persistent u objektů umožňuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zastavit animaci a pobyb objektu.444,44 %44,44 %  
Sdílet jednu instanci mezi více místnostmi.333,33 %33,33 %  
Ukládat stav instance na pevný disk.222,22 %22,22 %  

Graf

7. K čemu je rozumné použít globální proměnnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná možnost není správná555,56 %55,56 %  
K uložení počtu životů hlavního hráče222,22 %22,22 %  
K uložení počtu stříbrných nábojů v zásobníku111,11 %11,11 %  
K uložení score111,11 %11,11 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Koupil, M.GameMaker (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://gamemaker.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.