Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > GameMaker
GameMaker
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michal Koupil |
---|---|
Šetření: | 11. 02. 2014 - 18. 02. 2014 |
Počet respondentů: | 9 |
Počet otázek (max/průměr): | 7 / 7 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.00:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
GameMaker (zkratkou GM) je program pro tvorbu her pro Windows*. Byl napsán profesorem Markem Overmarsem v programovacím jazyce Delphi , ale má i svůj vlastní jazyk - objektový GameMaker Language (GML). První verze spatřila světlo světa v listopadu roku 1999, kdy ji M. Overmans vypustil do světa. Princip tvorby her spočívá v přetahování ikonek do různých akcí, které reagují na zvolené události. Pokročilejší programátoři mohou místo ikonek psát rovnou kód, syntaxí podobný céčku, ale tvořit mohou i lidé, kteří o programování neví vůbec nic. To je také důvod, proč je GameMaker tak oblíbený.
Odpovědi respondentů
1. Akce Wrap Screen
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Způsobí, že při dosažení konce roomu objekt vyjede na druhé straně obrazovky, jako např. ve hře Pacman. | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
Používá se k simulaci nekonečného pozadí, například u vesmírných stříleček, kde se vesmír pod raketou stále opakuje. | 3 | 33,33 % | 33,33 % |
Otočí zrcadlově obrazovku | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Způsobí, že se obrazovka orotuje o definovaný počet stupňů, slouží tedy hlavně pro tvorbu efektů | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
2. Jaký je rozdíl mezi objektem a instancí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Objekt je obecný vzor, který naprogramujeme a určuje vlastnosti a chování. Podle tohoto objektu může být v roomu vytvořeno více instancí | 8 | 88,89 % | 88,89 % |
Instance je cokoli v místnosti, tedy i pozadí nebo zvuk. Objekty jsou pouze ve složce Objects. | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
3. Které tvrzení nejlépe vystihuje proměnnou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vymezené místo v paměti, do kterého si můžeme ukládat libovolná data, např. zbývající benzín v nádrži. | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
Jedná se o vnitřní data GameMakeru, například rychlost nebo souřadnice objektů, uživateli není dovoleno tvořit vlastní. | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
Situace, kdy se herní postava v něco promění, například pomocí akce Change Instance. | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
4. Lze nahrávat soubory externě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 7 | 77,78 % | 77,78 % |
ne | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
5. Plynulý pohyb objektu ve hře nelze běžně způsobit akcí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Move to Contact | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
Move Free | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
Jump to Position | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
Speed Horizontal | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
6. Vlastnost Persistent u objektů umožňuje:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zastavit animaci a pobyb objektu. | 4 | 44,44 % | 44,44 % |
Sdílet jednu instanci mezi více místnostmi. | 3 | 33,33 % | 33,33 % |
Ukládat stav instance na pevný disk. | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
7. K čemu je rozumné použít globální proměnnou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádná možnost není správná | 5 | 55,56 % | 55,56 % |
K uložení počtu životů hlavního hráče | 2 | 22,22 % | 22,22 % |
K uložení počtu stříbrných nábojů v zásobníku | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
K uložení score | 1 | 11,11 % | 11,11 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.