Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Generace na pracovišti
Generace na pracovišti
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Buřičová |
---|---|
Šetření: | 06. 04. 2013 - 13. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 18.95 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den!
Děkuji Vám, že se chystáte vyplnit můj dotazník - týká se generací na pracovišti (co se může dít, pracují-li spolu lidé různých věků), může jej tedy vyplnit každý, kdo už někde pracoval, nebo právě někde pracuje - klidně i pouze brigádně.
Pevně věřím, že mi tento dotazník pomůže získat podklady k mojí diplomové práci.
Děkuji, pokud mi budetě věnovat 2 minutky a přeji Vám, ať se máte dobře!
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 58 | 61,7 % | 61,7 % |
muž | 36 | 38,3 % | 38,3 % |
2. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26-35 let | 43 | 45,74 % | 45,74 % |
do 25 let | 28 | 29,79 % | 29,79 % |
36-50 let | 21 | 22,34 % | 22,34 % |
51-60 let | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
nad 61 let | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
3. Vaše vzdělání:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 45 | 47,87 % | 47,87 % |
středoškolské (ukončené i jako učební obor) | 24 | 25,53 % | 25,53 % |
středoškolské, ale studuji vysokou školu | 19 | 20,21 % | 20,21 % |
vyšší odborná škola | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
základní, ale nyní studuji střední školu | 2 | 2,13 % | 2,13 % |
4. V současné době jste:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 61 | 65,59 % | 64,89 % |
student i zaměstnanec | 20 | 21,51 % | 21,28 % |
student | 10 | 10,75 % | 10,64 % |
důchodce/na rodičovské dovolené pracující částečně | 2 | 2,15 % | 2,13 % |
5. Kolik pracovních pozic jste zatím během svého života vystřídal/vystřídala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-3 pracovních pozice u různých zaměstnavatelů | 38 | 40,43 % | 40,43 % |
4-6 pracovních pozic u různých zaměstnavatelů | 26 | 27,66 % | 27,66 % |
zatím dělám stále stejnou práci | 16 | 17,02 % | 17,02 % |
1-3 pracovní pozice u stejného zaměstnavatele | 6 | 6,38 % | 6,38 % |
dělám stejnou práci, ale už u jiného zaměstnavatele | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
vyzkoušel/vyzkoušela jsem více než 7 pracovních míst | 3 | 3,19 % | 3,19 % |
4-6 pracovních pozic u stejného zaměstnavatele | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
6. Když jste byl/byla ve své úplně první práci, byli Vám kolegové nápomocní?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 82 | 87,23 % | 87,23 % |
ne | 7 | 7,45 % | 7,45 % |
nevím | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
7. Vzpomenete si, o koho se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
věkově starší kolega | 72 | 76,6 % | 76,6 % |
vedoucí pracovník | 17 | 18,09 % | 18,09 % |
věkově mladší kolega | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
8. Zaučoval/zaučovala jste někdy nové kolegy?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano - věkově mladšího kolegu | 54 | 57,45 % | 57,45 % |
ano - věkově staršího kolegu | 26 | 27,66 % | 27,66 % |
ne, nikoho | 14 | 14,89 % | 14,89 % |
9. Cítil/cítila jste se někdy při své práci znevýhodněn kvůli svému věku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 55 | 58,51 % | 58,51 % |
ano - byl/byla jsem mladší než ostatní | 31 | 32,98 % | 32,98 % |
ano - byl/byla jsem starší než ostatní | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
10. Stalo se Vám někdy při práci, že byl Váš věk výhodou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 59 | 62,77 % | 62,77 % |
ano | 20 | 21,28 % | 21,28 % |
ano, dokonce to byl jeden z důvodů, proč jsem konkrétní práci dostal/dostala | 15 | 15,96 % | 15,96 % |
11. Získal/získala jste někdy v práci cenné rady od svých kolegů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano - od starších kolegů | 40 | 42,55 % | 42,55 % |
ano, ale nemohu takto říct | 36 | 38,3 % | 38,3 % |
ano - od stejně starých kolegů | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
ano - od mladších kolegů | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
ne, nezískal/nezískala jsem od nich rady | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
nevím | 2 | 2,13 % | 2,13 % |
12. Stalo se Vám někdy, že někdo z Vašich kolegů byl povýšen a působil u Vás v práci kratší dobu než jiní kolegové nebo Vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano - v současné práci → otázka č. 13, ano - stalo se to v předešlé práci/minulých pracích → otázka č. 13, ne → otázka č. 13, nevím → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 40 | 42,55 % | 42,55 % |
ano - v současné práci | 31 | 32,98 % | 32,98 % |
nevím | 12 | 12,77 % | 12,77 % |
ano - stalo se to v předešlé práci/minulých pracích | 11 | 11,7 % | 11,7 % |
13. Pokud byl někdo z kolegů takto povýšen, věděl Váš nadřízený, že by o toto povýšení měli zájem i jiní pracovníci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 52 | 55,32 % | 55,32 % |
ano | 34 | 36,17 % | 36,17 % |
ne | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
14. Měl/měla jste někdy zájem o postup v rámci své práce, na vyšší pozici?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, povýšili mne | 37 | 40,22 % | 39,36 % |
ano, zájem byl, ale postup se nekonal | 31 | 33,7 % | 32,98 % |
ne, toto mne nezajímalo | 24 | 26,09 % | 25,53 % |
15. Pokud máte zájem ve své práci povýšit, Váš nadřízený by to měl vědět.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 64 | 68,09 % | 68,09 % |
spíše souhlasím | 24 | 25,53 % | 25,53 % |
nevím | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
16. Souhlasíte s modelem, že služebně starší pracovník, má být povýšen dříve než případně někdo jiný?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 31 | 32,98 % | 32,98 % |
nesouhlasím | 22 | 23,4 % | 23,4 % |
spíše souhlasím | 17 | 18,09 % | 18,09 % |
nevím | 16 | 17,02 % | 17,02 % |
souhlasím | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
17. Cítil/cítila jste se během své práce vychováván/vychovávána věkově staršími kolegy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 57,45 % | 57,45 % |
ne | 30 | 31,91 % | 31,91 % |
nevím | 10 | 10,64 % | 10,64 % |
18. Co by podle Vás mohlo spojit generace na pracovišti?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- nástup nového šéfa z jiného území - pravidelné akce, které by nebyly pracovní - např. večeře v restauraci nebo návštěva nějakého kulturního zařízení
- společný pracovní cíl a zájem o kvalitní výsledek - každá generace má určitý přínos - schopnost nálezt tyto výhody
Dobrá pohoda
Dobré vedení, čas, krizová situace.
empatie
chovat se k sobě hezky - být na sebe hodní
ideálně stejné pracovní nasazení
když chtějí to samé (např. zvýšit plat nebo lepší pracovní dobu)
komunikace
komunikace,duvera,hlavne zadna zavist
lepší management
loajalita k firmě, "firemní duch"
Meetingy, akce, otevřenost, přátelská atmosféra, uvolněná pracovní atmosféra, podobně starý personál, ocenění snahy, nadstandartu
multikulturní mix. a tolerance
na svém pracovišti nemám pocit, že bychom byli generačně rozdělení
např. společně zajít na drink
někdy více komunikace. Někdy zase méně. Telefony zadarmo v ramci pracovist zpusobuji inklinaci k telefonnim rozhovorum o vsem, az k pomluvam. Snad z nudy, vím já? Ale vše se u náš šíří a převrací rychlostí blesku...
oboustranný zájem a vzájemná chuť komunikovat a naslouchat
podobné názory a nápady
posezení v restauraci
práce na společném úkolu - spolupráce, kde se jeden musí spolehnout na druhého
přístup většiny vedoucích ( ti si myslí, že nejlepší je tým jen z mladých lidí )
respekt z obou stran
řešit případná nedorozumění rovnou a nepomlouvat
Semknutí nad plněním společného cíle
slušné chování všech
služební cesty
společná politika
společné cíle
společné chvilky - zábava
Společné pauzy, nerozdílnost v pracovních úkolech
společné záměry
společný drink
společný zájem o prospěch firmy
společný zájem, cíl
team building
teambuilding
teambuilding vhodný
těžko říct
tolerance a pracovní úspěchy
více práce
Vzajemna komunikace mezi nimi a spolecne pracoviste ( pripadne namichane sluzby) a team building.
vzájemný respekt bez ohledu na věk a jakékoliv jiné faktory a přátelská, ale profesionální atmosféra
zájem klienta a firmy
zájem o dobře odvedenou práci
Zdravý úsudek.
19. Setkali jste se někdy s šikanou na pracovišti? Ať už se jedná jen o zpozorování šikany, nebo o Vás jako oběť šikany.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- ano jako oběť pokusu o šikanu -ano jako pozorovatel
ano
ano
ano
Ano
ano
Ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano - formou pomluv
ano v pritomne praci
ano zpozorovala
ano zpozorovaly jsme šikanu a promluvily s útočníkem
ano, šlo doslova o vydírání formou "když se ti to nelíbí tak za bránou stojí celá řada lidí, kterří chtějí tvoji pozici" nebo "už mě neserte a koukněte kopnout do vrtule" => už tam nejsem dal jsem výpověď
ano, zpozorování
asi ne
manžel - manager byl šikanován ředitelkou marketu Globus
možná zpozorovala, ale nejsem si jistá zda to je ono
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne, nikdy
nejsem si toho vědoma
nepoznal jsem
nepoznala jsem
neviděl jsem
nevím o tom
nezažil jsem
Nikdy
spíše pomlouvání než šikana
zatím ne
zpozorovala, ale byla jsem pasivní
20. V čem dochází k nepochopení mezi kolegy, v různých generacích?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- despekt služebně starších kolegů vůči mladším generacím
časový harmonogram
díky komunikačním šumům, ale opět v tom hraje velkou roli kvalita managementu
forma odreagování špatná očekávání v míře znalosti oboru
chyba komunikace
chyba při komunikaci
chybí schopnost podívat se na věci z více a z různých možných pohledů => "my jsme to vžycky dělali takhle a bylo to dobře, tak proč to měnit"
jde vždy o vyzrálost jedinců. I zkušenější kolega nemusí mít vždy pravdu, zároveň nováček zná většinou svou práci jen teoreticky.
k nepochopení dochází i v téže generaci, zvlášť pokud spolu sdílejí kancelář víc než dvě ženy nebo pokud člověk natrefí na kolegu, se kterým si nesedne... ; nemám s nepochopením kvůli věku zkušnost, i když vedoucí je ve věku mého otce a kolegyně je starší o 11 let (s tou si rozumím skvěle, je to otázka typu osobnosti)
každý by se měl nad sebou zamyslet
max. v některých názorech a míře odpovědnosti
mladí jsou - většinou agresivní, aby si urychlili služební postup - velmi netrpěliví - chtějí mít vše hned za každou cenu
Mladší si myslí že logika v úspěšném postupu v práci hraje hlavní roli. (Není samozřejmostí že když se člověk snaží, je za to i patřičně oceněn. S věkem a délkou zaměstnání rostou zkušenosti a člověk, který udělal tuto negativní zkušenost svůj způsob práce přehodnotí.)
mladým chvíli trvá, než pochopí, že nejde o jejich ego, ale o výsledky
možná odlišný přístup k řešení problémů, snaha o invenci, vyšší spoléhání na počítačové znalosti
např. ohledně techniky - počítačů, že mladší s tím lépe umí a občas nemají takovou trpělivost
Nazory na soucasnou dobu- nutnost vzdelani, pistij k zivotnim hodnotam.
někteří mladí kolegové si nedají poradit,jsou velmi soutěživí a používají nekalé praktiky, někteří starší kolegové neberou mladší jako rovnocenné
nemusí to být v různých generacích, nevraživost a závist
netolerance
nic takového jsem nezažila
Občas v přístupu
odlišné představy o komunikaci, o tom, jak dělat věci...
politické názory, životní priority a všeobecný náhled na svět
předsudky, chybný první dojem
rozdílné životní návyky a priority - mladí lidé bez rodin určitě přistupují k práci jinak než starší lidé s rodinami a závazky
rozdílný životní styl
různé nároky na spolupráci
různé zájmy a hodnoty
Rychlost reakce, zpracování zadaného úkolu. Zaběhnuté postupy, nejvíce jsem se vždy trápil s větou takhle se to tu dělá vždycky.
rychlost, výkonnost, znalost moderních technologií X zkušenosti
starší generace není tak pružná a práci na PC nezvládá tak rychle jako mladší
starší si často myslí, že už snědli všechnu moudrost, přitom se neradi učí novým věcem. naopak mladší mají tendenci jít do všeho neuváženě.
špatná formulace myšlenky
špatná komunikace
špatně podaná informace
v cílech
v názoru na život
v pohledech na věc, mladí chtějí postupovat v rámci firmy nahoru nebo se chtějí vzdělávat, starší generaci se může cítít znevýhodněna či přímo ohrožena (např. jazyková nevybavenost)
V pohledu na svět, jiné priority
v záměrech
vekovy rozdil,zkusenosti,ktery mladi treba maji a ti starsi se museli naucit,tolerantnost
že každý má jiný záměr
že každý vidí jinak nějakou situaci nebo že když dva dělají totéž, není to totéž
životní názory
životní styl, uvažování
21. Co, podle Vás, obdivují starší kolegové na mladších a naopak?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- starší na mladších: dynamičnost, pracovní nasazení, kreativnost - mladší na starších: profesionalitu, zkušenosti, rozvahu při rozhodování a řešení krizových situací
- starší obdivují schopnost pracovat s technikou - mladší obdivují znalosti, bez pomoci techniky
dravost, rychlost ucit se, vic casu obetovaneho praci, jazyky
energii, zkušenosti
flexibilitu, IT vybavenost
já obdivuji přehled u mladších kolegů a oni obdivují zkušenost a praxi
Jazykovou vybavenost, mrštnost, obratnost, technologii, komunikaci s klienty, všeobecný přehled aktuálního dění
mladší na starších zkušenosti starší na mladších energii
mladší se lépe přizpůsobí a starší nepřipustí, že i mladší mohou mít pravdu; a to dokonce i v případě, když je stárší nováčkem velký rozdíl je i v pojmu věkově starší a služebně starší - služebně starší (v mém případě) se snaží pomoct mladším i starším; mladí to nemusí brát vážně a starší se mohou sítit právě skoro dotčeni, když jim mladší věkově říka, co mají dělat...
moznosti volby
na mladších energii a na starších vytrvalost
nadšení a odhodlání
nasazení versus zážitky
netuším, mladší na starších by asi měli zkušenosti
nevím
nevím
obdivuji na mladších jejich iluze a na starších jsem vždy obdivovala moudrost a zkušenost
Odhodlanost a vitalitu.
rychlost myšlenek, rychlost práce, schopnost absorbovat nové informace které přicházejí doslova bleskově,
rychlost u mladých, zkušenosti u starších
starší - sílu, elán, energii, nápady, nebojí se nových věcí a pokroku, umí lépe pracovat s technikou mladší - zkušenosti, přehled, zažití
starší asi pracovní nasazení a flexibilitu .. mladší asi zkušenosti a znalosti..
starší mají spoustu zkušeností, mladší občas neví jak se co dělá a proto přijdou s nečekaným postupem
starší na mladších - flexibilitu, znalosti nových technologií, jistý způsob přístupu "když nevím co se může stát, tak to prostě udělám" mladší na starších - zkušenosti, "grif"
starší na mladších - rvavost mladší na starších - zkušenosti
starší na mladších asi víc energie a větší schopnost učit se nové věci a přizpůsobit se novým technologiím, mladší na starších praxi a zkušenosti
Starší obdivují elán a motivaci k provádění práce. Mladší obdivují klid při starších při řešení situací.
starší obdivují jazyky a mladší obdivují vychování
starší obdivují jazyky a mladší zkušenosti
starší obdivují jazyky a přehled o světě a mladší obdivují praxi a nenáročnost na život
starší obdivují na mladších vyšší pracovní tempo a znalosti angličtiny mladší by si měli vážit starších pro jejich životní zkušenosti a moudrost, rozvážnost
starší techniku a mladší zkušenost
To co nechápou je i to co obdivují. Mladý člověk, který není svázán zaběhnutým pracovním procesem je ve svém jednání progresivnější a hbitější, bohužel toto chování je náchylné k vysoké chybovosti. Starší zkušenější kolega má nadhled, protože nejspíše již někdy i chybu tohoto rázu řešil (třeba ve svém mládí :-) ) takže si dokáže lépe poradit.
vitalitu
vitalitu a odhodlání.
viz. výše
výdrž, energii. Naopak nic
vzdělání a jazykovou vybavenost a zkušenosti či zážitky ale to oboustranně
vzdělání a zážitky
zápal,energii,dravost,ideály,čerstvé informace ze školy
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.