Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Globalizácia: pozitíva a negatíva

Globalizácia: pozitíva a negatíva

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Chvílová
Šetření:31. 03. 2014 - 07. 04. 2014
Počet respondentů:57
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,

chcem vás poprosiť o vyplnenie tohto dotazníka, ktorý je súčasťou mojej diplomovej práce. Som študentkou 5. ročníka kulturológie na Univerzite Komenského v Bratislave.

Ďakujem všetkým za váš čas.

 

Bc. Lenka Chvílová

Odpovědi respondentů

1. Pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3968,42 %68,42 %  
muž1831,58 %31,58 %  

Graf

2. Aký je Váš vek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-303256,14 %56,14 %  
31-491424,56 %24,56 %  
50 a viac610,53 %10,53 %  
0-1858,77 %8,77 %  

Graf

3. Ste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
študent2849,12 %49,12 %  
zamestnaný2136,84 %36,84 %  
nezamestnaný35,26 %5,26 %  
iné35,26 %5,26 %  
na materskej dovolenke23,51 %3,51 %  

Graf

4. Najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské2950,88 %50,88 %  
stredoškolské s maturitou1831,58 %31,58 %  
základné610,53 %10,53 %  
doktorandské35,26 %5,26 %  
stredná odborná škola bez maturity11,75 %1,75 %  

Graf

5. Používate pojem globalizácia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno4578,95 %78,95 %  
nie1221,05 %21,05 %  

Graf

6. Čo si predstavujete pod pojmom globalizácia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociokultúrna prepojenosť2136,84 %36,84 %  
zjednocovanie životného štýlu a kultúr1017,54 %17,54 %  
rozmach konzumnej spoločnosti915,79 %15,79 %  
celosvetová modernizácia915,79 %15,79 %  
zánik tradičných kultúr712,28 %12,28 %  
neviem11,75 %1,75 %  

Graf

7. Pociťujete globalizáciu vo Vašom živote?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prevažne áno2645,61 %45,61 %  
áno2238,6 %38,6 %  
prevažne nie814,04 %14,04 %  
nie11,75 %1,75 %  

Graf

8. Ako vnímate proces globalizácie vo Vašom okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prevažne kladne3459,65 %59,65 %  
záporne814,04 %14,04 %  
prevažne záporne814,04 %14,04 %  
kladne712,28 %12,28 %  

Graf

9. Dá sa podľa Vás globalizácii vyhnúť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie4477,19 %77,19 %  
neviem915,79 %15,79 %  
áno47,02 %7,02 %  

Graf

10. Vymenujte aspoň dve pozitíva globalizácie:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neviem35,36 %5,26 %  
internet, možnosť cestovania11,79 %1,75 %  
propojenost11,79 %1,75 %  
vzájemné porozumění národů, snadnější přístup k informacím, schopnost čelit mimozemským aktivitám11,79 %1,75 %  
rozvoj technologií, a za 2 mě nic momentálně nenapadá11,79 %1,75 %  
nevím11,79 %1,75 %  
multikulturalita, možnost globálního řešení některých problémů (např. humanitární pomoc), upozorňování na konzumnost západní společnosti 11,79 %1,75 %  
jednotnost11,79 %1,75 %  
poznání kultur,nové věci 11,79 %1,75 %  
neznám11,79 %1,75 %  
ostatní odpovědi dostupnosť informácii, technológie
snížení chudoby a zvýšení životní úrovně ve třetím světě
---
žádná nevidím
ekonomický (jednotná měnová politika), jednotná energetická koncepce
modernizácia, miešanie kultúr
dostupnosť tovarov z iných krajín, modernejšia spoločnosť
spoznávanie nových kultúr, zlepšovanie služieb, etc. - vyššia konkurencia na trhu
väčší prístup ku všetkému, ľahká prístupnosť
stieranie narodnych rozdielov, vyvoj priemyslu
zvýšenie životnej úrovne, zmiernenie chudoby v rozvojových krajinách
rozvoj ekonomiky a celosvetových ekonomických vzťahov, podpora rozvojových krajín
informacne technologie, obchod
dostupnost tovaru zo zahranicia, lepsia komunikacia so svetom
dostupnosť tovarov, všeobecná znalosť značiek
prepojenost kultur, vseobecna pomoct ekonomicka integrita
dostupnosť akéhokoľvek rovaru, spolupráca krajín v oblasti kultúry aj hospodarstva - akoby hranice štátov boli len teoretické
medzinárodné prepojenie ekonomiky, kultúry
Spaja ludi, vacsi rozhlad o informaciach
ghetto
e
vím, co se děje ve světě,
rozvoj konkurencie
Vzájemné obohacování, více obchodních možností
Možnosť spoznávať iné kultúry, napojenie na ekonomiky vyspelejších krajín
nic, nic
mobilita, jak geografická, tak sociální; přístup k informacím
ziadne
internet, viac moznosti na cestovanie, lahsi zivot s technologiami
x
spoznávanie iných kultúr, možnosť pracovať v zahraničí
vytrhnutí miliard lidí z chudoby, větší výběr čehokoliv
snadná komunikace s celým světem, liberalizace informačních toků
internet, McDonald
vacsie moznosti v cestovani
priroda lidi
velká nabídka,
dostanou se k vám všechny trendy světa
vacsie moznosti, technologie na vysokej urovni
mezinárodní kooperace, snadnější dostupnost zboží
žádné si nevybavím
technologia,
třídění odpadů, bio potraviny
internet, tovar
4478,57 %77,19 % 

Graf

11. Vymenujte aspoň dve negatíva globalizácie:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neviem47,14 %7,02 %  
nezamestnanosť, chudoba11,79 %1,75 %  
všechno je stejný,ztrata originality11,79 %1,75 %  
nadnárodní korporace chtějí vládnout, ekonomický kolonialismus11,79 %1,75 %  
ztráta identity národa, agresivita, násilí, imigrace, velké sociální rozdíly11,79 %1,75 %  
nevím11,79 %1,75 %  
střety odlišných kultur vedoucích k násilnostem a extremismu, rostoucí vliv nadnárodních společností zneužívajících své postavení, vojenské vměšování se do konfliktů jiných zemí11,79 %1,75 %  
zanikne krása v rozdílech11,79 %1,75 %  
převzetí kultur11,79 %1,75 %  
ničení životního prostředí, přeměna hodnot lidí, davové myšlení (ničení jednotlivce), zabírání životního prostoru zvířatům, atd. atd.11,79 %1,75 %  
ostatní odpovědi globálne oteplovanie, nezamestnanosť
ekologické problémy, mizení ( a nejen ) kulturních rozdílů
Líbí se mi,když přijedu do cizí země a tam mají něco, co u nás ne. Bohužel vznikají eshopy i u nás, které to prodávají. Podle mě by každá zem měla mít něco, co ta druhá nemá..
všechno
nesourodost některých kultur, využívání sociálních výhod jiného členského státu
uniformita, prílišná fanatizácia
zánik tradičných tovarov, ich slabá konkurencieschpnosť moderným
sociálna polarizácia, zvyšovanie nezamestnanosti
stráca sa individualita, malá diferenciácia
vacsia nezamestnanost
miešanie kultúr, nárast nepokojov
uniformita, potláčanie až vymázavanie kultúrnej identity národov
nezamestnanost, monopoly
vytracanie tradicneho tovaru, zanik malych podnikatelov
menšia rozmanitosť dostupných tovarov, malé kultúrne rozdiely medzi jednotlivými krajinami
neosobnost, zanik jedinecnosti
ovplyvňovanie správania sa ľudí inými kultúrami, zaplavenie krajiny čínskym lacným tovarom
medzinárodné prepojenie ekonomiky, kultúry
Centralizacia, zanik lokalnych patriotov
šéf
e
konzumerizmus, amerikanizace
nezamestnanosť
Vzájemná závislost, mizení některých tradičních kultur
Ak kríza postihne jednu krajinu, následky pocítia všetci ostatní. Závislosť na ostatných.
multikulturalismus, imigranti
převládání technologie, zrychlování vnímání času
chudoba, nedostatok kontaktu s ľudmi, nadnarodne korporacie, strata tradicii
ovplyvnovanie zapadom, rychly zivot
x
zánik tradícií, závislosť od internetu
žádné
ohrožení tradičních kultur a nerozvinutých ekonomických odvětví, globální terorismus
menej kontaktu, pozapadnenie
konzum, vplyv ameriky
hluk ovzdusi
mazání kulturních zvyků
...
zanik mensich kultur a tradicii
příliš mnoho stejných věcí, ztráta kontaktu s realitou
zánik jednotlivých kultur a tradic, přelidnění Evropy
chudoba, zivotne prostredie
vice nemocných rakovinou drahé potraviny
4376,79 %75,44 % 

Graf

12. Existuje podľa Vás istý typ nadvlády Západu (USA) nad ostatným svetom?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno4578,95 %78,95 %  
nie915,79 %15,79 %  
neviem35,26 %5,26 %  

Graf

13. Vymenujte aspoň dve nadnárodné spoločnosti:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
McDonald, Microsoft23,51 %3,51 %  
Google, Microsoft23,51 %3,51 %  
Mc donald, starbucks11,75 %1,75 %  
Varroc, Siemens, Ahold, Kaufland11,75 %1,75 %  
mc donald, lukoil11,75 %1,75 %  
ING Group, Toyota Motors, General Eletrics11,75 %1,75 %  
Nestlé 11,75 %1,75 %  
Macdonald,KFC11,75 %1,75 %  
..11,75 %1,75 %  
Volkswagen, Google11,75 %1,75 %  
ostatní odpovědi Volkswagen, SAB Miller, Exxon Mobil, Wal-Mart
---
Microsoft, Hilton
Microsoft, Apple, Google, Tesco Stores, Globus
Apple, Coca-Cola, McDonald´s
Tesco, T-mobile
IBM, Tesco
Microsoft, Nestlé
Holcim s.r.o, Hammerbacher
McDonald’s, Coca-cola
Coca-cola, MC-Donalds
Telekom, Shell
Inergy, Peugeot
nestlé, coca cola
nato, eaca, osn
Microsoft, skoda auto
Národná dialničná spoločnosť, Slovenská národná galéria, Národné tenisové centrum
spoločnosť Kia Hyundai, PSA Peugeot Citroen
Microsoft pepsi
koho
OSN, NATO, EU
microsoft, apple
samsung, shell
Nestlé, Huyndai, General Motors, Komerční banka
Mercedes, Samsung
McDonald´s, Subway
IKEA, McDonalds
apple, nokia
samsung, kia
vsetky automobilky
x
Orange, Samsung
samsung, apple
coca colla, Mc donnalds
neviem
rusko egypt
Coca Cola, Microsoft,
google, huawei
Apple
McDonalds, Philips
Kaufland, Tesco
Facebook
toshiba, hilton
Volkswagen, Avon
Google, Mercedes
4578,95 %78,95 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlavie:

2. Aký je Váš vek?

3. Ste:

4. Najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

5. Používate pojem globalizácia?

6. Čo si predstavujete pod pojmom globalizácia?

7. Pociťujete globalizáciu vo Vašom živote?

8. Ako vnímate proces globalizácie vo Vašom okolí?

9. Dá sa podľa Vás globalizácii vyhnúť?

12. Existuje podľa Vás istý typ nadvlády Západu (USA) nad ostatným svetom?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlavie:

2. Aký je Váš vek?

3. Ste:

4. Najvyššie dosiahnuté vzdelanie:

5. Používate pojem globalizácia?

6. Čo si predstavujete pod pojmom globalizácia?

7. Pociťujete globalizáciu vo Vašom živote?

8. Ako vnímate proces globalizácie vo Vašom okolí?

9. Dá sa podľa Vás globalizácii vyhnúť?

12. Existuje podľa Vás istý typ nadvlády Západu (USA) nad ostatným svetom?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chvílová, L.Globalizácia: pozitíva a negatíva (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://globalizacia-pozitiva-a-nega.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.