Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > GMO a Organické potraviny

GMO a Organické potraviny

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alice Růžičková
Šetření:19. 11. 2011 - 22. 11. 2011
Počet respondentů:66
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Ráda bych vás poprosila o  vyplnění následujícího dotazníku.

Jeho cílem je zjistit postoj veřejnosti ke geneticky modifikovaným a BIO potravinám.

Předem děkuji a přeji hezký den!

Odpovědi respondentů

OTÁZKY TÝKAJÍCÍ SE BIOPOTRAVIN

1. Jak často kupujete potraviny z ekologického zemědělství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tyto potraviny nekupujiotázka č. 5, Občas (několikrát do roka)otázka č. 2, Poměrně často (několikrát měsíčně)otázka č. 2, Vždy (nakupuji jen tyto potraviny)otázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas (několikrát do roka)3654,55 %54,55 %  
Tyto potraviny nekupuji1725,76 %25,76 %  
Poměrně často (několikrát měsíčně)1319,7 %19,7 %  

Graf

2. Jaké BIO potraviny nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléko a mléčné výrobky1938,78 %28,79 %  
Ovoce, zeleninu1530,61 %22,73 %  
Jiné714,29 %10,61 %  
vejce48,16 %6,06 %  
Maso36,12 %4,55 %  
Pečivo12,04 %1,52 %  

Graf

3. Kde biopotraviny nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarkety a obchodní řetězce2346,94 %34,85 %  
Farmářské trhy1836,73 %27,27 %  
Obchody se specilaizovanou zdravou výživou510,2 %7,58 %  
Přímo od dodavatele/farmáře36,12 %4,55 %  

Graf

4. Co vás vede ke koupi BIO výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chuť (jsou chuťově lepší)2755,1 %40,91 %  
Podpora místních/drobných farmářů/zemědělců1734,69 %25,76 %  
Chci žít zdravě 1734,69 %25,76 %  
Jiný důvod510,2 %7,58 %  
Vzhled výrobků24,08 %3,03 %  
Kvůli dětem12,04 %1,52 %  

Graf

5. Co je pro vás největší překážka/co vám brání v nákupu BIO potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Cenaotázka č. 6, Koupě mi přijde zbytečná (nevidím rozdíl)otázka č. 6, Nechutnají mi/ nemám je v obliběotázka č. 6, Špatná dostupnostotázka č. 6, Nic, ale nekupuji jeotázka č. 6, Jináotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena3654,55 %54,55 %  
Špatná dostupnost1218,18 %18,18 %  
Koupě mi přijde zbytečná (nevidím rozdíl)913,64 %13,64 %  
Jiná57,58 %7,58 %  
Nic, ale nekupuji je34,55 %4,55 %  
Nechutnají mi/ nemám je v oblibě11,52 %1,52 %  

Graf

6. Důvěřujete potravinám tohoto typu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Spíše anootázka č. 7, Spíše neotázka č. 7, Neotázka č. 8, Nevím/ nepřemýšlel jsem o tomotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2943,94 %43,94 %  
Ano2131,82 %31,82 %  
Spíše ne812,12 %12,12 %  
Nevím/ nepřemýšlel jsem o tom57,58 %7,58 %  
Ne34,55 %4,55 %  

Graf

7. Kolik byste byli ochotni zaplatit "nad cenu" za tyto výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trochu více (max.10 kč)3860,32 %57,58 %  
Klidně si připlatím 1523,81 %22,73 %  
Nic 69,52 %9,09 %  
Cena pro mě nehraje roli46,35 %6,06 %  

Graf

GMO (geneticky modifikované potraviny)

8. Co si představujete pod názvem GMO (geneticky modifikované organismy)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny ve kterých je chemie nebo které byly upraveny v laboratoři3756,06 %56,06 %  
potraviny které mají lepší chuť/vlastnosti812,12 %12,12 %  
nevím69,09 %9,09 %  
nic23,03 %3,03 %  
to co rika definice GMO, nic vic nic min11,52 %1,52 %  
geneticky modifikovane organismy ... 11,52 %1,52 %  
NEVEJDE se mi sem ta odpoved ....11,52 %1,52 %  
Dokonalé potraviny11,52 %1,52 %  
plodiny s geny vnesenými transgenní technikou11,52 %1,52 %  
potraviny NEŠKODNĚ geneticky vylepšené11,52 %1,52 %  
Upravené potr. odolávající škůdcům11,52 %1,52 %  
Potraviny, jimž byla změněna genetická informace11,52 %1,52 %  
Potraviny, které se umí lépe bránit.11,52 %1,52 %  
cíleně upravené organismy (na rozdíl od klasického11,52 %1,52 %  
Mající upravené genetické vlastnosti za účelem zl 11,52 %1,52 %  
Jejich DNA bylo úmyslně nepřirozeně změněno.11,52 %1,52 %  
mají vložený nějaký gen, který původně není jejich11,52 %1,52 %  

Graf

9. Vyskytují se geneticky upravené potraviny v Evropě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3756,06 %56,06 %  
ano, ale nejsem si jistý/á1319,7 %19,7 %  
nevím913,64 %13,64 %  
ne (proti nařízení Evropské Unie)57,58 %7,58 %  
ne (z možných rizik pro lidské zdraví)23,03 %3,03 %  

Graf

10. Koupili jste/ Jedli jste někdy geneticky modifikované potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím4162,12 %62,12 %  
Ano1827,27 %27,27 %  
Ne710,61 %10,61 %  

Graf

11. Pokud máte na výběr dva výrobky podobného či stejného charakteru, co je pro Vás při koupi rozhodující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť4263,64 %63,64 %  
cena2943,94 %43,94 %  
vzhled1827,27 %27,27 %  
filozofie společnosti (špatná pověst, přispívá na charitu,..)57,58 %7,58 %  
jestli jsou z lokalni produkce11,52 %1,52 %  
český výrobce11,52 %1,52 %  
Reklama 11,52 %1,52 %  
Obal11,52 %1,52 %  
kazivost11,52 %1,52 %  
momentální nálada11,52 %1,52 %  
složení11,52 %1,52 %  
kvalita (ne GMO, ne zbytečná éčka atd.)11,52 %1,52 %  

Graf

12. Při běžném nákupu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pečlivě se rozhoduji který výrobek koupím (dívám se na informace o složení, porovnávám kvalitu)3248,48 %48,48 %  
obvykle sleduji pouze cenu výrobku2030,3 %30,3 %  
většinou neřeším co kupuji1015,15 %15,15 %  
vetsinou, co mam vyzkousene11,52 %1,52 %  
kupuji osvědčené výrobky11,52 %1,52 %  
nakupuju dle potřeby a chutě11,52 %1,52 %  
beru co mi chutná11,52 %1,52 %  
kupuji ověřené (chuť atd.) výrobky11,52 %1,52 %  
zalezi na okolnostech/nelze rici11,52 %1,52 %  
vím co mi chutná, moc neexperimentuji11,52 %1,52 %  
někdy sleduju kvalitu, někdy cenu, někdy vzhled11,52 %1,52 %  
občas sleduji, jaká jsou tam E11,52 %1,52 %  

Graf

13. Informace o složení/původu výrobku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou užitečné, ale nesleduji je3451,52 %51,52 %  
mi přijdou užitečné (jsou pro mě rozhodující při výběru)3146,97 %46,97 %  
užitečné, ale sleduji je jen výjimečně11,52 %1,52 %  
jsou užitečné, ale sleduji je jen občas11,52 %1,52 %  

Graf

Osobní údaje:

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4568,18 %68,18 %  
muž2131,82 %31,82 %  

Graf

15. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-253350 %50 %  
26-332537,88 %37,88 %  
34-4146,06 %6,06 %  
42-4923,03 %3,03 %  
nad 50 let23,03 %3,03 %  

Graf

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské4568,18 %68,18 %  
Střední 1827,27 %27,27 %  
Základní23,03 %3,03 %  
Postgraduální nebo vyšší11,52 %1,52 %  

Graf

17. Jaký je Váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10- 25 0003248,48 %48,48 %  
Méně než 10 000 kč1624,24 %24,24 %  
26- 35 000 kč1116,67 %16,67 %  
36- 50 000 kč710,61 %10,61 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často kupujete potraviny z ekologického zemědělství?

2. Jaké BIO potraviny nakupujete?

3. Kde biopotraviny nakupujete?

4. Co vás vede ke koupi BIO výrobků?

5. Co je pro vás největší překážka/co vám brání v nákupu BIO potravin?

6. Důvěřujete potravinám tohoto typu?

7. Kolik byste byli ochotni zaplatit "nad cenu" za tyto výrobky?

8. Co si představujete pod názvem GMO (geneticky modifikované organismy)?

9. Vyskytují se geneticky upravené potraviny v Evropě?

10. Koupili jste/ Jedli jste někdy geneticky modifikované potraviny?

11. Pokud máte na výběr dva výrobky podobného či stejného charakteru, co je pro Vás při koupi rozhodující?

12. Při běžném nákupu:

13. Informace o složení/původu výrobku:

14. Jste:

15. Do jaké věkové skupiny patříte?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

17. Jaký je Váš měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často kupujete potraviny z ekologického zemědělství?

2. Jaké BIO potraviny nakupujete?

3. Kde biopotraviny nakupujete?

4. Co vás vede ke koupi BIO výrobků?

5. Co je pro vás největší překážka/co vám brání v nákupu BIO potravin?

6. Důvěřujete potravinám tohoto typu?

7. Kolik byste byli ochotni zaplatit "nad cenu" za tyto výrobky?

8. Co si představujete pod názvem GMO (geneticky modifikované organismy)?

9. Vyskytují se geneticky upravené potraviny v Evropě?

10. Koupili jste/ Jedli jste někdy geneticky modifikované potraviny?

11. Pokud máte na výběr dva výrobky podobného či stejného charakteru, co je pro Vás při koupi rozhodující?

12. Při běžném nákupu:

13. Informace o složení/původu výrobku:

14. Jste:

15. Do jaké věkové skupiny patříte?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

17. Jaký je Váš měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Růžičková, A.GMO a Organické potraviny (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://gmo-a-organicke-potraviny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.