Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Google.cz vs. Seznam.cz
Google.cz vs. Seznam.cz
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lukáš Bártl |
---|---|
Šetření: | 12. 04. 2012 - 21. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 36 / 18.06 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 40,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen pro všechny zadavatele reklamy na internetu.
Zadavetelé reklamy = majitelé společností / živnostníci, zaměstnanci marketingového oddělení nebo zaměstnanci, kteří mají povědomí o marketingovém plánu společnosti.
Cíle průzkumu:
- Ověřit rostoucí vliv společnosti Google.cz na úkor společnosti Seznam.cz na českém trhu s internetovou reklamou.
- Prokázat každoroční nárůst rozpočtu firem na internetovou reklamu a zjistit příčiny nárůstu.
- Detekovat jaké jsou nejoblíbenější formy reklamy na internetu v kontextu velikosti firmy.
Výsledky uvedu v mé bakalářské práci: Analýza rostoucího podílu Google Czech republic na trhu s internetovou reklamou.
Po skončení šetření si bude možné výsledky veřejně prohlédnout.
Odpovědi respondentů
1. Jaká je Vaše role ve společnosti ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jsem majitel společnosti → otázka č. 2, Jsem zaměstnanec → otázka č. 2, Jsem živnostník → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsem zaměstnanec | 59 | 60,82 % | 60,82 % |
Jsem živnostník | 21 | 21,65 % | 21,65 % |
Jsem majitel společnosti | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
2. Jak je tato společnost velká ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mikropodnik 0-9 zaměstnanců | 21 | 27,63 % | 21,65 % |
Střední podnik 50-249 zaměstnanců | 20 | 26,32 % | 20,62 % |
Malý podnik 10-49 zaměstnanců | 19 | 25 % | 19,59 % |
Velký podnik 250 a více zaměstnanců | 15 | 19,74 % | 15,46 % |
Nevím | 1 | 1,32 % | 1,03 % |
3. Uveďte prosím lokalitu této firmy / živnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kraj Praha | 47 | 48,45 % | 48,45 % |
Středočeský kraj | 11 | 11,34 % | 11,34 % |
Jihomoravský kraj | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
Plzeňský kraj | 6 | 6,19 % | 6,19 % |
Jihočeský kraj | 6 | 6,19 % | 6,19 % |
Zlínský kraj | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
Pardubický kraj | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
Olomoucký kraj | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
Karlovarský kraj | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Kraj Vysočina | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Moravskoslezský kraj | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Liberecký kraj | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
4. Jaký je roční obrat této firmy /živnosti ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-10 000 000 | 36 | 37,89 % | 37,11 % |
Nevím | 20 | 21,05 % | 20,62 % |
1 250 000 000 a více | 11 | 11,58 % | 11,34 % |
250 000 000 - 1 250 000 000 | 10 | 10,53 % | 10,31 % |
10 000 000 - 50 000 000 | 9 | 9,47 % | 9,28 % |
50 000 000 - 250 000 000 | 9 | 9,47 % | 9,28 % |
5. Využívá Vaše společnost / živnost k propagaci reklamu na internetu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
Ne | 26 | 26,8 % | 26,8 % |
6. Jaký je přibližně měsíční rozpočet na internetovou reklamu ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-10 000 | 29 | 42,65 % | 29,9 % |
Nevím | 17 | 25 % | 17,53 % |
10 000 - 50 0000 | 11 | 16,18 % | 11,34 % |
50 000 - 250 000 | 4 | 5,88 % | 4,12 % |
1 000 000 - 5 000 000 | 3 | 4,41 % | 3,09 % |
5 000 000 a více | 2 | 2,94 % | 2,06 % |
250 000 - 500 000 | 2 | 2,94 % | 2,06 % |
7. Zvyšuje se každoročně poměr rozpočtu Vaší firmy / živnosti na internetovou reklamu oproti ostatním médiím ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Razantně se zvyšuje → otázka č. 8, Mírně se zvyšuje → otázka č. 8, Zůstává stejný → otázka č. 10, Mírně se snižuje → otázka č. 9, Razantně se snižuje → otázka č. 9, Nevím → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mírně se zvyšuje | 27 | 38,03 % | 27,84 % |
Zůstává stejný | 19 | 26,76 % | 19,59 % |
Nevím | 18 | 25,35 % | 18,56 % |
Razantně se zvyšuje | 5 | 7,04 % | 5,15 % |
Mírně se snižuje | 1 | 1,41 % | 1,03 % |
Razantně se snižuje | 1 | 1,41 % | 1,03 % |
8. Jaké jsou hlavní důvody zvyšujícího se rozpočtu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je úspěšná - přináší zisk | 19 | 59,38 % | 19,59 % |
Hodí se k oboru podnikání firmy / živnosti | 12 | 37,5 % | 12,37 % |
Je pro nás stále důležitějším reklamním médiem | 10 | 31,25 % | 10,31 % |
Inzerujeme stále stejně, ale zvyšují se ceny | 3 | 9,38 % | 3,09 % |
měřitelnost výsledků - lepší obhajoba před finančních oddělením | 1 | 3,13 % | 1,03 % |
Přináší nové zákazníky | 1 | 3,13 % | 1,03 % |
Oslovení zahraničních zákazníků | 1 | 3,13 % | 1,03 % |
9. Jaké jsou hlavní důvody snižujícího se rozpočtu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Celkové omezení rozpočtu na reklamu ve všech médiích | 1 | 50 % | 1,03 % |
Neuspokojila očekávání | 1 | 50 % | 1,03 % |
10. Využíváte grafickou reklamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12, Nevím → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 46 | 64,79 % | 47,42 % |
Ne | 18 | 25,35 % | 18,56 % |
Nevím | 7 | 9,86 % | 7,22 % |
11. Jaké typy grafické reklamy využíváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bannerová reklama | 37 | 80,43 % | 38,14 % |
Videoreklama | 21 | 45,65 % | 21,65 % |
Invideo reklama | 5 | 10,87 % | 5,15 % |
slevové portály | 1 | 2,17 % | 1,03 % |
PPC | 1 | 2,17 % | 1,03 % |
12. Využíváte textovou reklamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 14, Nevím → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 53 | 74,65 % | 54,64 % |
Ne | 15 | 21,13 % | 15,46 % |
Nevím | 3 | 4,23 % | 3,09 % |
13. Jaké typy textové reklamy využíváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kontextová | 53 | 100 % | 54,64 % |
Nekontextová | 7 | 13,21 % | 7,22 % |
placené výsledky pod vyhledáváním PPC | 1 | 1,89 % | 1,03 % |
14. Využíváte e-mailovou reklamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 40 | 56,34 % | 41,24 % |
Ano | 26 | 36,62 % | 26,8 % |
Nevím | 5 | 7,04 % | 5,15 % |
15. Využíváte ještě jiné formy internetové reklamy, než ty, které byly uvedeny ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 16, Ne → otázka č. 17, Nevím → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 45 | 63,38 % | 46,39 % |
Nevím | 16 | 22,54 % | 16,49 % |
Ano | 10 | 14,08 % | 10,31 % |
16. Napište prosím jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Diskuzní fórum produktu | 1 | 20 % | 1,03 % |
Inzertní noviny, odborné časopisy | 1 | 20 % | 1,03 % |
PPC | 1 | 20 % | 1,03 % |
Google maps | 1 | 20 % | 1,03 % |
3D | 1 | 20 % | 1,03 % |
17. Vyberte z těchto možností, kde tyto formy reklamy realizujete ?
- Jestliže reklamu realizujete na Googlu, Seznamu a jinde - zvolte prosím první možnost.
- Jestliže reklamu realizujete na Googlu a jinde - zvolte prosím druhou možnost.
- Jestliže reklamu realizujete na Seznamu a jinde - zvolte prosím třetí možnost.
- Čtvrtou možnost zvolte jen v případě, že reklamu realizujete pouze jinde, než na Googlu a Seznamu.
Google = AdWords, YouTube, všechny internetové servery Googlu.
Seznam = Sklik, všechny internetové servery Seznamu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Google i Seznam → otázka č. 18, Pouze Google → otázka č. 22, Pouze Seznam → otázka č. 26, Jen jinde → otázka č. 28].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Google i Seznam | 43 | 60,56 % | 44,33 % |
Pouze Google | 13 | 18,31 % | 13,4 % |
Pouze Seznam | 8 | 11,27 % | 8,25 % |
Jen jinde | 7 | 9,86 % | 7,22 % |
18. Začali jste inzerovat dříve na Googlu nebo na Seznamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na Seznamu | 17 | 39,53 % | 17,53 % |
Na obou portálech ve stejnou dobu | 12 | 27,91 % | 12,37 % |
Na Googlu | 10 | 23,26 % | 10,31 % |
Nevím | 4 | 9,3 % | 4,12 % |
19. Jaký server se Vám zdá pro Vaši firmu / živnost vhodnější ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 | 60,47 % | 26,8 % | |
Nevím | 10 | 23,26 % | 10,31 % |
Seznam | 7 | 16,28 % | 7,22 % |
20. Na jakém serveru vynakládáte do reklamy více finančních prostředků ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 53,49 % | 23,71 % | |
Nevím | 13 | 30,23 % | 13,4 % |
Seznam | 7 | 16,28 % | 7,22 % |
21. Jaký server má podle Vás lepší nabídku pro zadavatele reklamy ?
Lepší nabídkou je myšleno:
- Možnosti, kam Vaší reklamu umístit
- Nástroje pro vytvoření, správu a vyhodnocení kampaně.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 51,16 % | 22,68 % | |
Nevím | 13 | 30,23 % | 13,4 % |
Seznam | 8 | 18,6 % | 8,25 % |
22. Inzerovali jste dříve i na Seznamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 23, Ne → otázka č. 24, Nevím → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 9 | 69,23 % | 9,28 % |
Ano | 4 | 30,77 % | 4,12 % |
23. Proč jste tuto inzerci zastavili ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Drahá a neefektivní reklama
Z důvodu velkého přechodu uživatelů na Google
24. Jste spokojeni s nabídkou Googlu pro zadavatele reklamy ?
Spokojenost s nabídkou Googlu ohledně těchto náležitostí:
- Možnosti, kam Vaší reklamu umístit
- Nástroje pro vytvoření, správu a vyhodnocení kampaně.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 12 | 92,31 % | 12,37 % |
Nevím | 1 | 7,69 % | 1,03 % |
25. Přemýšlíte o tom, začít inzerovat na Seznamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 10 | 76,92 % | 10,31 % |
Ano | 2 | 15,38 % | 2,06 % |
Nevím | 1 | 7,69 % | 1,03 % |
26. Inzerovali jste dříve i na Googlu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 6 | 75 % | 6,19 % |
Nevím | 2 | 25 % | 2,06 % |
27. Přemýšlíte o tom, začít na Googlu inzerovat ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 4 | 50 % | 4,12 % |
Ne | 3 | 37,5 % | 3,09 % |
Ano | 1 | 12,5 % | 1,03 % |
28. Napište prosím kde tyto formy reklamy realizujete ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 50 % | 1,03 % | |
booking.com | 1 | 50 % | 1,03 % |
29. Přemýšlíte o tom, inzerovat na Googlu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 5 | 71,43 % | 5,15 % |
Nevím | 2 | 28,57 % | 2,06 % |
30. Přemýšlíte o tom, inzerovat na Seznamu ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 4 | 57,14 % | 4,12 % |
Nevím | 2 | 28,57 % | 2,06 % |
Ano | 1 | 14,29 % | 1,03 % |
31. Jaký vyhledávač používáte osobně nejvíce ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
52 | 73,24 % | 53,61 % | |
Seznam | 17 | 23,94 % | 17,53 % |
Jiný | 2 | 2,82 % | 2,06 % |
32. Zaznamenali jste nárůst uživatelů používající vyhledávač Google.cz ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 40 | 56,34 % | 41,24 % |
Nevím | 17 | 23,94 % | 17,53 % |
Ne | 14 | 19,72 % | 14,43 % |
33. Myslíte si, že Google bude brzy nejpoužívanější vyhledávač v ČR ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano určitě | 39 | 54,93 % | 40,21 % |
Ne, Seznam si svou pozici udrží | 21 | 29,58 % | 21,65 % |
Nevím | 11 | 15,49 % | 11,34 % |
34. Seřaďte prosím reklamní média podle důležitosti pro Vaší firmu/živnost:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Televize | 3.239 | 2.548 |
Internet | 1.901 | 1.948 |
Tisk | 2.732 | 0.844 |
Rádio | 3.338 | 0.787 |
Ostatní | 3.789 | 1.8 |
35. Zvyšuje se každoročně poměr rozpočtu Vaší firmy / živnosti na internetovou reklamu oproti ostatním médiím ? [odvozená]
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zvyšuje se | 32 | 59,26 % | 32,99 % |
Zůstává stejný | 20 | 37,04 % | 20,62 % |
Snižuje se | 2 | 3,7 % | 2,06 % |
36. Jak je tato společnost velká ? [odvozená]
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední a velký podnik 50 a více zaměstnanců | 35 | 46,67 % | 36,08 % |
Mikropodnik 0-9 zaměstnanců | 21 | 28 % | 21,65 % |
Malý podnik 10-49 zaměstnanců | 19 | 25,33 % | 19,59 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (44,6 %)
- facebook.com (25,8 %)
- vyplnto.cz (12,1 %)
- google.cz (6,9 %)
- m.facebook.com (2,5 %)
- zpovednice.cz (1,7 %)
- search.seznam.cz (1,5 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.