Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Green marketing - Bezobalové nakupování

Green marketing - Bezobalové nakupování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Mokrá
Šetření:29. 02. 2024 - 20. 03. 2024
Počet respondentů:227
Počet otázek (max/průměr):30 / 23.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění dotazníkového šetření zabývající se analýzou green marketingu a bezobalových obchodů. Výsledky dotazníkového šetření budou použity pouze pro potřeby diplomové práce. Dotazník je anonymní.

Děkuji

Bc. Šárka Mokrá

 

Vysvětlení pojmů:

Green marketing:

Green marketing je marketingová strategie zaměřená na propagaci ekologicky šetrných výrobků nebo služeb. Cílem je oslovit ekologicky uvědomělé zákazníky a zdůraznit pozitivní dopad produktů na životní prostředí. Klíčové prvky zahrnují označení ekologických vlastností, snižování uhlíkové stopy a podporu odpovědné spotřeby.

Bezobalové obchody:

Bezobalové obchody jsou maloobchodní zařízení, která nabízejí produkty bez tradičního obalu, čímž minimalizují produkci odpadu. Při nákupu si zákazníci často přinášejí vlastní obaly, které používají k plnění produktů. Během nákupu si zákazníci vybírají požadované množství produktu, které si poté odvážejí a zaplácejí na základě váhy či jiného měření.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš vztah k ekologii? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi pozitivní, 5 – velmi negativní.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
28838,77 %38,77 %  
37533,04 %33,04 %  
15222,91 %22,91 %  
493,96 %3,96 %  
531,32 %1,32 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.18
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.56
Směrodatná odchylka:0.75
Medián:2
Modus:2

Graf

2. Slyšeli jste již o pojmu „green marketing“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16673,13 %73,13 %  
ne6126,87 %26,87 %  

Graf

3. Kde jste se s tímto pojmem setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na sociálních sítích12555,31 %55,07 %  
V médiích8638,05 %37,89 %  
Při nákupech4017,7 %17,62 %  
Při diskuzi na veřejnosti2511,06 %11,01 %  
Nikde 104,42 %4,41 %  
Nesetkal62,65 %2,64 %  
Nesetkala41,77 %1,76 %  
Neslyšela20,88 %0,88 %  
Nesetkali 20,88 %0,88 %  
Teď10,44 %0,44 %  
NE10,44 %0,44 %  
V praci 10,44 %0,44 %  
Teď v dotazniku10,44 %0,44 %  
U tohoto dotazníku10,44 %0,44 %  
Nedokážu ho přesně definovat, jen tuším10,44 %0,44 %  
Nesetkala jsem se s tím ještě 10,44 %0,44 %  
V rámci dotazníkových šetření10,44 %0,44 %  
Nevím 10,44 %0,44 %  
Jeste jsem se s nim nesetkal10,44 %0,44 %  
Neslyšel10,44 %0,44 %  
Z dotazníku 10,44 %0,44 %  
Na vysoké škole10,44 %0,44 %  
S pojmem jsem se dosud nesetkala.10,44 %0,44 %  
nesetkala jsem se s tím10,44 %0,44 %  
Ve škole10,44 %0,44 %  
Že skoly10,44 %0,44 %  
při studiu10,44 %0,44 %  
V bývalé práci10,44 %0,44 %  
Teď u tohohle dotazníku 10,44 %0,44 %  
Neserk10,44 %0,44 %  
Ve výuce na vysoké škole 10,44 %0,44 %  
Neslyšel jsem o něm10,44 %0,44 %  
tady10,44 %0,44 %  
tady poprvé10,44 %0,44 %  

Graf

4. Jaký máte postoj k firmám, které se prezentují jako „zelené“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní – oceňuji, když firmy projevují zájem o životní prostředí11048,46 %48,46 %  
Neutrální – mám k takovým firmám neutrální postroj, mé hlavní kritéria při nákupu jsou jiná5222,91 %22,91 %  
Velmi pozitivní – přikládám velký význam firmám, které propagují ekologickou odpovědnost a nabízí udržitelné produkty4921,59 %21,59 %  
Negativní – jsem k těmto firmám spíše skeptický/á, mám pocit že to dělají jen pro zlepšení své image125,29 %5,29 %  
Velmi negativní – k těmto firmám mám negativní postoj41,76 %1,76 %  

Graf

5. Jaký je Vás postoj k „eco-friendly“ značkám ve srovnání s běžnými značkami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám výrazný postoj k těmto značkám, vybírám si produkty na základě jejich vlastností, bez ohledu na ekologii10445,81 %45,81 %  
Zakoupím si tyto značky, pokud mají stejné vlastnosti a kvalitu jako běžné značky5825,55 %25,55 %  
Preferuji tyto značky, i když jsou dražší, protože podporuji udržitelnost5725,11 %25,11 %  
Těmto značkám se vyhýbám, považuji je za předražené a přehnaně propagované83,52 %3,52 %  

Graf

6. Pokud uvažujete o nákupu „zeleného“ produktu, co je pro Vás nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záruka, že byl produkt opravdu vyroben s minimálním dopadem na životní prostředí9843,17 %43,17 %  
Jednotlivé složky produktů9340,97 %40,97 %  
Doporučení od přátel/rodiny, kteří s tímto produktem mají zkušenosti9140,09 %40,09 %  
Nízká cena v porovnání s konkurenčními produkty7733,92 %33,92 %  
Více variant tohoto produktu (např. různé příchutě, vůně)2310,13 %10,13 %  
Aby byl produkt vyroben v EU10,44 %0,44 %  
Kvalitní složení 10,44 %0,44 %  
Že není výrazně dražší 10,44 %0,44 %  
Pomer kvality / ceny10,44 %0,44 %  
Bohužel..cena je existenční zalezitost10,44 %0,44 %  
Nic10,44 %0,44 %  
neuvažuju10,44 %0,44 %  
Primarně zdraví10,44 %0,44 %  
vůbec mne nezajímá, zda je produkt "zelený"10,44 %0,44 %  
takové produkty nekupuji10,44 %0,44 %  

Graf

7. Jak významnou roli pro Vás při nákupu hraje ekologie? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi významnou, 5 - velmi nevýznamnou.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
39642,29 %42,29 %  
25624,67 %24,67 %  
13013,22 %13,22 %  
43013,22 %13,22 %  
5156,61 %6,61 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.73
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.8
Směrodatná odchylka:0.89
Medián:3
Modus:3

Graf

8. Když jdu na nákup, nosím si s sebou většinou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní tašku20489,87 %89,87 %  
Vlastní sáčky na zeleninu/ovoce/pečivo4017,62 %17,62 %  
Neberu si s sebou nic2611,45 %11,45 %  
Vlastní krabičky125,29 %5,29 %  

Graf

9. Nejčastěji nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V supermarketu17677,53 %77,53 %  
V hypermarketu11952,42 %52,42 %  
Tam, kde to mám nejblíže8035,24 %35,24 %  
V online obchodě6026,43 %26,43 %  
Ve večerce5022,03 %22,03 %  
Na farmářském trhu3314,54 %14,54 %  
Ve zdravé výživě2912,78 %12,78 %  
V bezobalovém obchodě2511,01 %11,01 %  
Na lokálním trhu2410,57 %10,57 %  
V samoobslužném bistru93,96 %3,96 %  

Graf

10. Slyšeli jste již o bezobalových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale ještě jsem v nich nebyl/a12052,86 %52,86 %  
Ano, pravidelně v nich nakupuji4921,59 %21,59 %  
Ano, ale nemám zájem tam nakupovat3615,86 %15,86 %  
Ne, nikdy jsem o nich neslyšel/a229,69 %9,69 %  

Graf

11. Myslíte si, že bezobalové obchody mají reálný dopad na ekologii (např. na snižování odpadů)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15066,08 %66,08 %  
nevím5323,35 %23,35 %  
ne2410,57 %10,57 %  

Graf

12. Nakupování v bezobalových obchodech je dle mého názoru:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Nakupujete v bezobalovém obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16874,01 %74,01 %  
Ano5925,99 %25,99 %  

Graf

14. Kde jste se o bezobalových obchodech dozvěděli?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení od přátel/známých/rodiny3762,71 %16,3 %  
Na internetu3050,85 %13,22 %  
Náhodně, např. při procházce1830,51 %7,93 %  
Na sociálních sítích1016,95 %4,41 %  
V televizi915,25 %3,96 %  
V novinách58,47 %2,2 %  

Graf

15. Co vás motivuje k nákupu v bezobalovém obchodě?

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

16. Jak často nakupujete v bezobalovém obchodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2x za měsíc1831,03 %7,93 %  
Několikrát do měsíce1424,14 %6,17 %  
1-2x za týden1424,14 %6,17 %  
Méně, než jednou za měsíc1017,24 %4,41 %  
3-4x za týden23,45 %0,88 %  

Graf

17. Jste spokojeni s cenou v bezobalových obchodech?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4984,48 %21,59 %  
ne915,52 %3,96 %  

Graf

18. Jste spokojeni s kvalitou produktů v bezobalových obchodech?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5798,28 %25,11 %  
ne11,72 %0,44 %  

Graf

19. Je pro Vás sortiment v prodejnách dostačující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 21, Neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5186,44 %22,47 %  
Ne813,56 %3,52 %  

Graf

20. Pokud jste jako odpověď uvedli „ne“, uveďte jak byste sortiment rozšířili:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spolupráce s farmáři, vejce, zelenina, ovoce.120 %0,44 %  
Maso120 %0,44 %  
Více orisku120 %0,44 %  
Víc bio jídla (různých druhů) za přijatelnou cenu120 %0,44 %  
Maso, vejce120 %0,44 %  

Graf

21. Jakou průměrnou částku v bezobalovém obchodě průměrně utratíte za jeden nákup?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
501 – 1000 Kč2645,61 %11,45 %  
Do 500 Kč2136,84 %9,25 %  
1001 – 1500 Kč610,53 %2,64 %  
1501 – 2 000 Kč47,02 %1,76 %  

Graf

22. Uveďte důvod proč nenakupujete v bezobalovém obchodě.

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

23. Láká Vás možnost nákupu v bezobalovém obchodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trochu, zvažuji možnost nákupu v bezobalovém obchodě6437,87 %28,19 %  
Zatím zájem o bezobalové nakupování nemám4928,99 %21,59 %  
Ano, možnost nákupu v bezobalové obchodě mě láká3923,08 %17,18 %  
Bezobalové nakupování mě nezajímá1710,06 %7,49 %  

Graf

24. Co by dle Vašeho názoru mohlo udělat více atraktivní na nakupování v bezobalovém obchodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více informací o bezobalových obchodech (větší propagace)11252,34 %49,34 %  
Nižší ceny10750 %47,14 %  
Širší síť bezobalových obchodů9544,39 %41,85 %  
Širší sortiment9343,46 %40,97 %  
Slevy a věrnostní programy6028,04 %26,43 %  
bezobalové koutky v běžných obchodech by mohly lidi na tento typ nákupu naučit10,47 %0,44 %  
je mi to jedno10,47 %0,44 %  
Kdyby byl blíž 10,47 %0,44 %  
Praktičnost - například doručování produktů domů, s tím, že kurýrovi dám svoje prázdné obaly10,47 %0,44 %  
vůbec nic, je to slepá cesta10,47 %0,44 %  
menší propagace10,47 %0,44 %  

Graf

25. Uveďte Vaše pohlaví:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15269,09 %66,96 %  
Muž6630 %29,07 %  
Nechci uvést20,91 %0,88 %  

Graf

26. Uveďte Váš věk:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-34 let10045,45 %44,05 %  
18-24 let8639,09 %37,89 %  
35-44 let188,18 %7,93 %  
45-54 let94,09 %3,96 %  
65 let a více52,27 %2,2 %  
55-64 let20,91 %0,88 %  

Graf

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola9543,58 %41,85 %  
Vysoká škola (Bakalářské studium)8137,16 %35,68 %  
Vysoká škola (Magisterské/Inženýrské studium)2611,93 %11,45 %  
Vyšší odborné vzdělání (VOŠ)83,67 %3,52 %  
Základní škola62,75 %2,64 %  
Vysoká škola (Doktorské studium)20,92 %0,88 %  

Graf

28. Uveďte Vaše zaměstnání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný/á na plný pracovní úvazek8237,79 %36,12 %  
Student/ka7534,56 %33,04 %  
Podnikatel/ka2611,98 %11,45 %  
Zaměstnaný/á na pozici brigádníka156,91 %6,61 %  
Na mateřské dovolené146,45 %6,17 %  
Penze52,3 %2,2 %  

Graf

29. Uveďte místo Vašeho bydliště:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Královéhradecký8036,87 %35,24 %  
Středočeský3415,67 %14,98 %  
Praha2310,6 %10,13 %  
Pardubický219,68 %9,25 %  
Plzeňský94,15 %3,96 %  
Jihomoravský83,69 %3,52 %  
Jihočeský73,23 %3,08 %  
Vysočina73,23 %3,08 %  
Moravskoslezský73,23 %3,08 %  
Liberecký62,76 %2,64 %  
Ústecký52,3 %2,2 %  
Olomoucký41,84 %1,76 %  
Zlínský31,38 %1,32 %  
Karlovarský31,38 %1,32 %  

Graf

30. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 – 20 000 Kč4922,37 %21,59 %  
20 001 – 30 000 Kč4420,09 %19,38 %  
30 001 – 40 000 Kč3616,44 %15,86 %  
Méně než 10 000 Kč3214,61 %14,1 %  
Nechci uvést219,59 %9,25 %  
40 001 – 50 000 Kč209,13 %8,81 %  
Více než 50 000 Kč177,76 %7,49 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš vztah k ekologii? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi pozitivní, 5 – velmi negativní.)

2. Slyšeli jste již o pojmu „green marketing“?

3. Kde jste se s tímto pojmem setkali?

4. Jaký máte postoj k firmám, které se prezentují jako „zelené“?

5. Jaký je Vás postoj k „eco-friendly“ značkám ve srovnání s běžnými značkami?

6. Pokud uvažujete o nákupu „zeleného“ produktu, co je pro Vás nejdůležitější?

7. Jak významnou roli pro Vás při nákupu hraje ekologie? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi významnou, 5 - velmi nevýznamnou.)

8. Když jdu na nákup, nosím si s sebou většinou:

9. Nejčastěji nakupuji:

10. Slyšeli jste již o bezobalových obchodech?

11. Myslíte si, že bezobalové obchody mají reálný dopad na ekologii (např. na snižování odpadů)?

12. Nakupování v bezobalových obchodech je dle mého názoru:

13. Nakupujete v bezobalovém obchodě?

14. Kde jste se o bezobalových obchodech dozvěděli?

15. Co vás motivuje k nákupu v bezobalovém obchodě?

16. Jak často nakupujete v bezobalovém obchodě?

17. Jste spokojeni s cenou v bezobalových obchodech?

18. Jste spokojeni s kvalitou produktů v bezobalových obchodech?

19. Je pro Vás sortiment v prodejnách dostačující?

21. Jakou průměrnou částku v bezobalovém obchodě průměrně utratíte za jeden nákup?

22. Uveďte důvod proč nenakupujete v bezobalovém obchodě.

23. Láká Vás možnost nákupu v bezobalovém obchodě?

24. Co by dle Vašeho názoru mohlo udělat více atraktivní na nakupování v bezobalovém obchodě?

25. Uveďte Vaše pohlaví:

26. Uveďte Váš věk:

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

28. Uveďte Vaše zaměstnání:

29. Uveďte místo Vašeho bydliště:

30. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš vztah k ekologii? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi pozitivní, 5 – velmi negativní.)

2. Slyšeli jste již o pojmu „green marketing“?

3. Kde jste se s tímto pojmem setkali?

4. Jaký máte postoj k firmám, které se prezentují jako „zelené“?

5. Jaký je Vás postoj k „eco-friendly“ značkám ve srovnání s běžnými značkami?

6. Pokud uvažujete o nákupu „zeleného“ produktu, co je pro Vás nejdůležitější?

7. Jak významnou roli pro Vás při nákupu hraje ekologie? (Ohodnoťte body 1-5, přičemž 1 – velmi významnou, 5 - velmi nevýznamnou.)

8. Když jdu na nákup, nosím si s sebou většinou:

9. Nejčastěji nakupuji:

10. Slyšeli jste již o bezobalových obchodech?

11. Myslíte si, že bezobalové obchody mají reálný dopad na ekologii (např. na snižování odpadů)?

12. Nakupování v bezobalových obchodech je dle mého názoru:

13. Nakupujete v bezobalovém obchodě?

14. Kde jste se o bezobalových obchodech dozvěděli?

15. Co vás motivuje k nákupu v bezobalovém obchodě?

16. Jak často nakupujete v bezobalovém obchodě?

17. Jste spokojeni s cenou v bezobalových obchodech?

18. Jste spokojeni s kvalitou produktů v bezobalových obchodech?

19. Je pro Vás sortiment v prodejnách dostačující?

21. Jakou průměrnou částku v bezobalovém obchodě průměrně utratíte za jeden nákup?

22. Uveďte důvod proč nenakupujete v bezobalovém obchodě.

23. Láká Vás možnost nákupu v bezobalovém obchodě?

24. Co by dle Vašeho názoru mohlo udělat více atraktivní na nakupování v bezobalovém obchodě?

25. Uveďte Vaše pohlaví:

26. Uveďte Váš věk:

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

28. Uveďte Vaše zaměstnání:

29. Uveďte místo Vašeho bydliště:

30. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mokrá, Š.Green marketing - Bezobalové nakupování (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://green-marketing-bezobalove-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.