Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hledání ubytování na internetu

Hledání ubytování na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Vosáhlová
Šetření:12. 02. 2013 - 12. 03. 2013
Počet respondentů:170
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je získat potřebné informace pro vypracování bakalářské práce na téma INTERNETOVÝ MARKETING PRO UBYTOVATELE.

Dotazník je určen široké veřejnosti a řeší otázky ohledně způsobu vyhledávání a rezervace ubytování přes internet.

Dotazník obsahuje 19 stručných otázek a jeho vyplňování nezabere více než 3 minuty.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaký vyhledávač nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google.cz13981,76 %81,76 %  
seznam.cz2816,47 %16,47 %  
google.com10,59 %0,59 %  
booking.com10,59 %0,59 %  
centrum.cz10,59 %0,59 %  

Graf

2. Znáte některý portálů, díky kterým si můžete zarezervovat ubytování? (zaškrtněte ty, o kterých jste slyšeli nebo je znáte z vlastní zkušenosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
booking.com8650,59 %50,59 %  
žádný5230,59 %30,59 %  
hotely.cz5130 %30 %  
hotel.cz2917,06 %17,06 %  
hostelbookers.com148,24 %8,24 %  
ibishotel.com95,29 %5,29 %  
hrs.com95,29 %5,29 %  
venere.com84,71 %4,71 %  
expedia.com74,12 %4,12 %  
agoda.cz52,94 %2,94 %  
hotelscombined.com31,76 %1,76 %  
getaroom.com21,18 %1,18 %  

Graf

3. Pokud hledáte ubytování, hledáte jej na internetu? (Pokud jste nikdy nehledal/a - bylo by to prostřednictvím internetu?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16798,24 %98,24 %  
ne31,76 %1,76 %  

Graf

4. Jak si rezervujete ubytování? (Pokud jste toto ještě nikdy neučinil/a, jak byste postupoval/a kdyby k tomu došlo?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
emailem5029,41 %29,41 %  
skrze rezervační formulář na webu ubytovacího zařízení5029,41 %29,41 %  
pomocí rezervačních portálů (booking, hotely apod.)3621,18 %21,18 %  
telefonicky2917,06 %17,06 %  
všechny uvedené10,59 %0,59 %  
nejdrive telefonicky, pak mailem10,59 %0,59 %  
tel. nebo email10,59 %0,59 %  
různě, mailem, rezervační formulář nebo přes některý portál10,59 %0,59 %  
varianta 3 a 410,59 %0,59 %  

Graf

5. Rezervoval jste si někdy ubytovaní přes internet? (emailem, pomocí rezervačního formuláře či rezervačního portálu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14887,06 %87,06 %  
ne2212,94 %12,94 %  

Graf

6. Je pro Vás obtížné najít oficiální webovou stánku konkrétního ubytovacího zařízení, pokud přesně neznáte její adresu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemám s tím problém11768,82 %68,82 %  
Ano, chvíli to trvá, než se k ní dostanu přes všechny reklamy a jiné portály4928,82 %28,82 %  
Nevím, nemám s tím zkušenost42,35 %2,35 %  

Graf

7. Při vyhledávání (přes google, seznam aj.) se Vám zobrazí vedle vyhledaných stránek a nad nimi placené reklamní odkazy – odpovídají tomu, co jste chtěli najít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy10058,82 %58,82 %  
ne3118,24 %18,24 %  
nevím2414,12 %14,12 %  
ano158,82 %8,82 %  

Graf

8. Víte, že když na tyto odkazy kliknete, zaplatí za každé Vaše kliknutí na něj majitel webu určitou částku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8952,35 %52,35 %  
ano8147,65 %47,65 %  

Graf

9. Na facebooku se Vám vpravo zobrazují reklamy. Navštívili jste někdy nějakou stránku odkazující na tuto reklamu? (Klikli jste na odkaz?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9555,88 %55,88 %  
ne4224,71 %24,71 %  
facebook nepoužívám2414,12 %14,12 %  
Ano + klik na to se mi líbí95,29 %5,29 %  

Graf

10. Hledáte si ubytování v České republice sami nebo jste k tomu někdy využili i cestovní kancelář/agenturu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hledám si sám/sama13680 %80 %  
Ano, využil jsem alespoň jednou cestovní kancelář/agenturu1810,59 %10,59 %  
Ještě nikdy jsem něměl/a potřebu hledat ubytování v České republice169,41 %9,41 %  

Graf

11. Obtěžují Vás různé nabídky, které Vám chodí na email?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano obtěžují, nepřeji si, aby mi na email chodili reklamy8348,82 %48,82 %  
Někdy ano, ale některé novinky si nechávám zasílat, pokud mě to zajímá8248,24 %48,24 %  
Ne, nevadí mi to52,94 %2,94 %  

Graf

12. Jak velkou váhu přikládáte recenzím ubytovacího zařízení, které najdete na internetu (google, booking, hotely apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze si pročítám, ale ne všemu věřím a raději si prověřím9757,06 %57,06 %  
Recenze pro mě mají velkou vypovídající hodnotu4828,24 %28,24 %  
Recenze si občas pročtu, ale nepřikládám jim velkou váhu169,41 %9,41 %  
Recenze si nečtu74,12 %4,12 %  
Nemohu posoudit21,18 %1,18 %  

Graf

13. Líbí se Vám různé animace na webových stránkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8550 %50 %  
ano8550 %50 %  

Graf

14. Pokud jedete do hotelu či jiného ubytovacího zařízení, prohlížíte si hodně fotografií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15691,76 %91,76 %  
ne74,12 %4,12 %  
nemohu posoudit74,12 %4,12 %  

Graf

15. Na různých webových stránkách mě NEJVÍCE vadí (zaškrtněte pouze jednu možnost, která vás dokáže nejvíce naštvat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyskakovací okna6236,47 %36,47 %  
neaktuální obsah5230,59 %30,59 %  
velké množsví reklam1911,18 %11,18 %  
nefunkčnost odkazů1810,59 %10,59 %  
pomalé načítání137,65 %7,65 %  
plovoucí/rozbalovací menu42,35 %2,35 %  
přítomnost úvodní/vítací stránky21,18 %1,18 %  

Graf

16. Který z náhledů webových stránek se Vám na první pohled líbí nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


Hotel Annín

Hotel Beránek


Hotel Clarion

Hotel Krakonoš


Hotel Patria

Pension Pohoda


Hotel Praha

Hotel Sklář

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotel Krakonoš5633,14 %32,94 %  
Hotel Beránek3923,08 %22,94 %  
Hotel Clarion2816,57 %16,47 %  
Hotel Sklář1710,06 %10 %  
Hotel Patria84,73 %4,71 %  
Pension Pohoda84,73 %4,71 %  
Hotel Praha84,73 %4,71 %  
Hotel Annín52,96 %2,94 %  

Graf

17. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13177,06 %77,06 %  
muž3922,94 %22,94 %  

Graf

18. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let9254,12 %54,12 %  
26 - 35 let4023,53 %23,53 %  
36 - 45 let2514,71 %14,71 %  
46 - 55 let95,29 %5,29 %  
více než 66 let21,18 %1,18 %  
méně než 18 let21,18 %1,18 %  

Graf

19. Dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou8348,82 %48,82 %  
vysokoškolské Bc.4224,71 %24,71 %  
vysokoškolské (více než Bc.)3319,41 %19,41 %  
vyšší odborné63,53 %3,53 %  
vyučen/a42,35 %2,35 %  
základní21,18 %1,18 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký vyhledávač nejčastěji používáte?

2. Znáte některý portálů, díky kterým si můžete zarezervovat ubytování? (zaškrtněte ty, o kterých jste slyšeli nebo je znáte z vlastní zkušenosti)

3. Pokud hledáte ubytování, hledáte jej na internetu? (Pokud jste nikdy nehledal/a - bylo by to prostřednictvím internetu?)

4. Jak si rezervujete ubytování? (Pokud jste toto ještě nikdy neučinil/a, jak byste postupoval/a kdyby k tomu došlo?)

5. Rezervoval jste si někdy ubytovaní přes internet? (emailem, pomocí rezervačního formuláře či rezervačního portálu)

6. Je pro Vás obtížné najít oficiální webovou stánku konkrétního ubytovacího zařízení, pokud přesně neznáte její adresu?

7. Při vyhledávání (přes google, seznam aj.) se Vám zobrazí vedle vyhledaných stránek a nad nimi placené reklamní odkazy – odpovídají tomu, co jste chtěli najít?

8. Víte, že když na tyto odkazy kliknete, zaplatí za každé Vaše kliknutí na něj majitel webu určitou částku?

9. Na facebooku se Vám vpravo zobrazují reklamy. Navštívili jste někdy nějakou stránku odkazující na tuto reklamu? (Klikli jste na odkaz?)

10. Hledáte si ubytování v České republice sami nebo jste k tomu někdy využili i cestovní kancelář/agenturu?

11. Obtěžují Vás různé nabídky, které Vám chodí na email?

12. Jak velkou váhu přikládáte recenzím ubytovacího zařízení, které najdete na internetu (google, booking, hotely apod.)

13. Líbí se Vám různé animace na webových stránkách?

14. Pokud jedete do hotelu či jiného ubytovacího zařízení, prohlížíte si hodně fotografií?

15. Na různých webových stránkách mě NEJVÍCE vadí (zaškrtněte pouze jednu možnost, která vás dokáže nejvíce naštvat)

16. Který z náhledů webových stránek se Vám na první pohled líbí nejvíce?

17. Vaše pohlaví

18. Kolik Vám je let?

19. Dokončené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký vyhledávač nejčastěji používáte?

2. Znáte některý portálů, díky kterým si můžete zarezervovat ubytování? (zaškrtněte ty, o kterých jste slyšeli nebo je znáte z vlastní zkušenosti)

3. Pokud hledáte ubytování, hledáte jej na internetu? (Pokud jste nikdy nehledal/a - bylo by to prostřednictvím internetu?)

4. Jak si rezervujete ubytování? (Pokud jste toto ještě nikdy neučinil/a, jak byste postupoval/a kdyby k tomu došlo?)

5. Rezervoval jste si někdy ubytovaní přes internet? (emailem, pomocí rezervačního formuláře či rezervačního portálu)

6. Je pro Vás obtížné najít oficiální webovou stánku konkrétního ubytovacího zařízení, pokud přesně neznáte její adresu?

7. Při vyhledávání (přes google, seznam aj.) se Vám zobrazí vedle vyhledaných stránek a nad nimi placené reklamní odkazy – odpovídají tomu, co jste chtěli najít?

8. Víte, že když na tyto odkazy kliknete, zaplatí za každé Vaše kliknutí na něj majitel webu určitou částku?

9. Na facebooku se Vám vpravo zobrazují reklamy. Navštívili jste někdy nějakou stránku odkazující na tuto reklamu? (Klikli jste na odkaz?)

10. Hledáte si ubytování v České republice sami nebo jste k tomu někdy využili i cestovní kancelář/agenturu?

11. Obtěžují Vás různé nabídky, které Vám chodí na email?

12. Jak velkou váhu přikládáte recenzím ubytovacího zařízení, které najdete na internetu (google, booking, hotely apod.)

13. Líbí se Vám různé animace na webových stránkách?

14. Pokud jedete do hotelu či jiného ubytovacího zařízení, prohlížíte si hodně fotografií?

15. Na různých webových stránkách mě NEJVÍCE vadí (zaškrtněte pouze jednu možnost, která vás dokáže nejvíce naštvat)

16. Který z náhledů webových stránek se Vám na první pohled líbí nejvíce?

17. Vaše pohlaví

18. Kolik Vám je let?

19. Dokončené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vosáhlová, V.Hledání ubytování na internetu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://hledani-ubytovani-na-interne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.