Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hledání ubytování na internetu
Hledání ubytování na internetu
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Milan Dědek |
---|---|
Šetření: | 06. 11. 2008 - 13. 11. 2008 |
Počet respondentů: | 63 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 9.92 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 33,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj všichni!Chtěl bych požádat o účast v průzkumu na téma "Hledání ubytování na internetu". Přesněji se jedná o ubytování v České republice. Do připravované marketingové studie bych chtěl získat informace o:
- Známosti jednotlivých agregátorů vyhledávání
- Chování uživatelů při vyhledávání
Průzkum je anomymní, obsahuje 13 otázek. Kromě jedné jsou všechny klikací a tak by čas potřebný pro vyplnění neměl překračovat dvě minuty.
Předem všem děkuji za spolupráci.
Milan
Odpovědi respondentů
1. Kde na internetu budeš hledat ubytování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na vyhledávačích (google, seznam...) | 54 | 85,71 % | 85,71 % |
přímo na stránkách hotelů, pensiónů | 24 | 38,1 % | 38,1 % |
pomocí agregátorů (hotel.cz, ubytovani.cz...) | 18 | 28,57 % | 28,57 % |
2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ubytovani.cz | 31 | 70,45 % | 49,21 % |
ceskehory.cz | 15 | 34,09 % | 23,81 % |
hotel.cz | 13 | 29,55 % | 20,63 % |
hotely.cz | 9 | 20,45 % | 14,29 % |
sumavanet.cz | 8 | 18,18 % | 12,7 % |
hotelguide.cz | 7 | 15,91 % | 11,11 % |
chata.cz | 6 | 13,64 % | 9,52 % |
nadovcu.cz | 5 | 11,36 % | 7,94 % |
pampeliska.cz | 3 | 6,82 % | 4,76 % |
prespat.cz | 3 | 6,82 % | 4,76 % |
nic | 3 | 6,82 % | 4,76 % |
hotelyguide.cz | 1 | 2,27 % | 1,59 % |
3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ubytovani.cz | 21 | 60 % | 33,33 % |
ceskehory.cz | 11 | 31,43 % | 17,46 % |
sumavanet.cz | 5 | 14,29 % | 7,94 % |
hotelguide.cz | 4 | 11,43 % | 6,35 % |
nic | 4 | 11,43 % | 6,35 % |
hotely.cz | 3 | 8,57 % | 4,76 % |
hotel.cz | 3 | 8,57 % | 4,76 % |
pampeliska.cz | 2 | 5,71 % | 3,17 % |
chata.cz | 2 | 5,71 % | 3,17 % |
nadovcu.cz | 2 | 5,71 % | 3,17 % |
prespat.cz | 1 | 2,86 % | 1,59 % |
4. Na kterém ze serverů jsi už udělal(a) rezervaci?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ubytovani.cz | 5 | 41,67 % | 7,94 % |
ceskehory.cz | 3 | 25 % | 4,76 % |
sumavanet.cz | 2 | 16,67 % | 3,17 % |
hotel.cz | 2 | 16,67 % | 3,17 % |
hotely.cz | 2 | 16,67 % | 3,17 % |
hotelguide.cz | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
nic | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
5. Znáš nějaký jiný server? Máš zkušenosti s nějakým jiným serverem? Uveď prosím název.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 3 | 25 % | 4,76 % |
levneubytovani | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
žádné, dokonce mi nic neříkají ani předchozí | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
limba.sk | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
octopus.com | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
neznam ani predchozi | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
www.spolubydlici.cz | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
www.nasehory.cz | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
nasehory.cz | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
hihostel.com | 1 | 8,33 % | 1,59 % |
6. Pokud hledám ubytování, zajímá mě
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nejdříve oblast, pak druh ubytování a cena | 42 | 66,67 % | 66,67 % |
chci obě možnosti libovolně kombinovat | 19 | 30,16 % | 30,16 % |
nejdříve druh ubytování a cena, pak oblast | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
nevím, nidky jsem nad tím takto nepřemýšlel(a) | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
7. Využití interaktivní mapy při hledání ubytování má
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to docela fajn | 34 | 53,97 % | 53,97 % |
zásadní význam | 19 | 30,16 % | 30,16 % |
nevím, nemám názor | 9 | 14,29 % | 14,29 % |
je to úplně zbytečné | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
8. Pokud na webu najdu ubytování, které mě zajímá a chci jej objednat, tak
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zavolám přímo do hotelu | 34 | 53,97 % | 53,97 % |
použiji objednávkový formulář | 23 | 36,51 % | 36,51 % |
zavolám na číslo na webové stránce agregátora (většinou operátor, callcentrum) | 2 | 3,17 % | 3,17 % |
skype | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
první a třetí možnost | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
zavolám a poté vyplním obj.formulář | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
meilem | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
9. Co rozhoduje o výběru konkrétního ubytování
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena | 54 | 85,71 % | 85,71 % |
nabídka služeb | 37 | 58,73 % | 58,73 % |
množství a kvalita fotografií | 33 | 52,38 % | 52,38 % |
recenze, zkušenosti jiných lidí | 32 | 50,79 % | 50,79 % |
atraktivní popis ubytovacího zařízení | 17 | 26,98 % | 26,98 % |
první dojem | 10 | 15,87 % | 15,87 % |
10. Pokud si objednám ubytování, vyplním po návratu na webu dotazník jak jsem byl spokojen(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 33 | 52,38 % | 52,38 % |
spíše ano | 16 | 25,4 % | 25,4 % |
ne, určitě ne | 9 | 14,29 % | 14,29 % |
ano, určitě | 4 | 6,35 % | 6,35 % |
ano, ale pouze pokud za to něco dostanu | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
11. Pokud bych měl(a) popsat ideální službu objednání ubytování přes internet bude vypadat následovně
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- rezervace konkrétního pokoje - platba kartou online - potvrzení zaplacení objednávky emailem
-mám představu co, zadám do vyhledávače, ten nabídne varianty a co se mi bude líbit vyberu, vyplním přihlašovací dotazník, zaplatím zálohu (kartou) a těším se.
Hlavně bude online stav volno/obsazeno, abych nemusel čekat na potvrzení. Dále přehledně uvedena cena za jednotlivé pokoje s nákresem pokoje
Jako na stránkách penzionu Alena, Krkonoše (pod.snezkou.cz)
lokalita, cena, typ, dopravní dostupnost, východisko pro sport. aktivity
lokalita, popis ubytování, dvě nebo tři ilustrační fotky odpovídající realitě, cena včetně informací o případných změnách v době, kdy se v dané lokalitě konají např. veletrhy apod.
Na internetu bude uvedena lokalita, cena za různé pokoje/osoby, vybavení pokoje a hotelu, možnost parkování, stravování a množství kvalitních fotografií. Dále bude uvedeno spojení na recepci a e-mail. Bude nabízen ubytovací formulář s možností interaktivního výběru termínů a okamžitá kalkulace celkové ceny. Na můj e-mail bude odeslán potvrzovací formulář. V nejbližší době budu kontaktován zástupcem operátora nebo hotelu.
Najdu si oblast, zvolím si druh ubytování, cenové rozpětí a pak se podívám na jednotlivé nabídky. Je super když se mohu podívat na to, zda-li je ubytování už rezervováno, případně kolik je tam ještě volných míst. Pak suž se obracím přímo na osobu uvedenou na stránkách a to buď e-mailem a telefonicky a dfomlouvám podrobnosti.
nejdřív hory, pak rozdělení na penziony a hotely a chaty, pak moc fotek a nějaký rychlý dostupný kontakt, zda je volno - spíš telefon, než email
objednávkový formulář, co nejdříve potvrzení na můj mail
Po vyhledání obalsti zájmu na interaktivní mapě se mi ukáže několik hotelů/chalup (ideálně po najetí myší stručná charakteristika = luxusní ubytování, nebo základní standard atd.). Kliknutím na ně se otevře jejich web s dalšími informacemi a nabídkou objednávkového formuláře.
Rychlost odezvy - max.24 hod. od odeslání jednoduchého formuláře dostanu odezvu, zda je volno+další info. Pokud telefonuji, vyřešit vše po telefonu, následně opět nejdéle do 24 hod.dostanu podrobné info/fakturu,...
Seznam hotelu v radkove podobe + mapa polohy hotelu s nazvy hotelu, podrobne informace a fotky ubytovani, objednvakovy formular pro rezervaci
v dané oblasti - ukázat fotky ubytovacích zařízeních s cenou
velmi obtížné, většinou si pravidla určuji sama
Z webu vím jasně, kde se ubytování nachází (mapa), jak vypadá (velké fotografie v dostatečném množství), zda má v mnou zvoleném termínu volno (on-line rezervační systém), jaké jsou služby v zařízení + co mohu dělat v okolí (turistické, sportovní, kulturní cíle ...), jaká je cena možnost ihned objednat a případně i zaplatit. Zkušenosti ostatních ala tripadvisor.com jsou vítány.
zakliknu jaké chci služby a kde to chci
zavolat (či poslat jednoduchou poptávku) a čekat, že mi zavolá 5 lidí :-)
12. Můj věk. Je mi
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 | 21 | 33,33 % | 33,33 % |
více než 40 | 14 | 22,22 % | 22,22 % |
30-40 | 14 | 22,22 % | 22,22 % |
25-30 | 7 | 11,11 % | 11,11 % |
méně než 20 let | 7 | 11,11 % | 11,11 % |
13. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 35 | 55,56 % | 55,56 % |
žena | 28 | 44,44 % | 44,44 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.