Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hledání ubytování na internetu

Hledání ubytování na internetu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milan Dědek
Šetření:06. 11. 2008 - 13. 11. 2008
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):13 / 9.92
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Chtěl bych požádat o účast v průzkumu na téma "Hledání ubytování na internetu". Přesněji se jedná o ubytování v České republice. Do připravované marketingové studie bych chtěl získat informace o:

- Známosti jednotlivých agregátorů vyhledávání
- Chování uživatelů při vyhledávání

Průzkum je anomymní, obsahuje 13 otázek. Kromě jedné jsou všechny klikací a tak by čas potřebný pro vyplnění neměl překračovat dvě minuty.

Předem všem děkuji za spolupráci.

Milan

Odpovědi respondentů

1. Kde na internetu budeš hledat ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na vyhledávačích (google, seznam...)5485,71 %85,71 %  
přímo na stránkách hotelů, pensiónů2438,1 %38,1 %  
pomocí agregátorů (hotel.cz, ubytovani.cz...)1828,57 %28,57 %  

Graf

2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytovani.cz3170,45 %49,21 %  
ceskehory.cz1534,09 %23,81 %  
hotel.cz1329,55 %20,63 %  
hotely.cz920,45 %14,29 %  
sumavanet.cz818,18 %12,7 %  
hotelguide.cz715,91 %11,11 %  
chata.cz613,64 %9,52 %  
nadovcu.cz511,36 %7,94 %  
pampeliska.cz36,82 %4,76 %  
prespat.cz36,82 %4,76 %  
nic36,82 %4,76 %  
hotelyguide.cz12,27 %1,59 %  

Graf

3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytovani.cz2160 %33,33 %  
ceskehory.cz1131,43 %17,46 %  
sumavanet.cz514,29 %7,94 %  
hotelguide.cz411,43 %6,35 %  
nic411,43 %6,35 %  
hotely.cz38,57 %4,76 %  
hotel.cz38,57 %4,76 %  
pampeliska.cz25,71 %3,17 %  
chata.cz25,71 %3,17 %  
nadovcu.cz25,71 %3,17 %  
prespat.cz12,86 %1,59 %  

Graf

4. Na kterém ze serverů jsi už udělal(a) rezervaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytovani.cz541,67 %7,94 %  
ceskehory.cz325 %4,76 %  
sumavanet.cz216,67 %3,17 %  
hotel.cz216,67 %3,17 %  
hotely.cz216,67 %3,17 %  
hotelguide.cz18,33 %1,59 %  
nic18,33 %1,59 %  

Graf

5. Znáš nějaký jiný server? Máš zkušenosti s nějakým jiným serverem? Uveď prosím název.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne325 %4,76 %  
levneubytovani18,33 %1,59 %  
žádné, dokonce mi nic neříkají ani předchozí18,33 %1,59 %  
limba.sk18,33 %1,59 %  
octopus.com18,33 %1,59 %  
neznam ani predchozi18,33 %1,59 %  
www.spolubydlici.cz18,33 %1,59 %  
www.nasehory.cz18,33 %1,59 %  
nasehory.cz18,33 %1,59 %  
hihostel.com18,33 %1,59 %  

Graf

6. Pokud hledám ubytování, zajímá mě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejdříve oblast, pak druh ubytování a cena4266,67 %66,67 %  
chci obě možnosti libovolně kombinovat1930,16 %30,16 %  
nejdříve druh ubytování a cena, pak oblast11,59 %1,59 %  
nevím, nidky jsem nad tím takto nepřemýšlel(a)11,59 %1,59 %  

Graf

7. Využití interaktivní mapy při hledání ubytování má

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je to docela fajn3453,97 %53,97 %  
zásadní význam1930,16 %30,16 %  
nevím, nemám názor914,29 %14,29 %  
je to úplně zbytečné11,59 %1,59 %  

Graf

8. Pokud na webu najdu ubytování, které mě zajímá a chci jej objednat, tak

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zavolám přímo do hotelu3453,97 %53,97 %  
použiji objednávkový formulář2336,51 %36,51 %  
zavolám na číslo na webové stránce agregátora (většinou operátor, callcentrum)23,17 %3,17 %  
skype11,59 %1,59 %  
první a třetí možnost11,59 %1,59 %  
zavolám a poté vyplním obj.formulář11,59 %1,59 %  
meilem11,59 %1,59 %  

Graf

9. Co rozhoduje o výběru konkrétního ubytování

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena5485,71 %85,71 %  
nabídka služeb3758,73 %58,73 %  
množství a kvalita fotografií3352,38 %52,38 %  
recenze, zkušenosti jiných lidí3250,79 %50,79 %  
atraktivní popis ubytovacího zařízení1726,98 %26,98 %  
první dojem1015,87 %15,87 %  

Graf

10. Pokud si objednám ubytování, vyplním po návratu na webu dotazník jak jsem byl spokojen(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3352,38 %52,38 %  
spíše ano1625,4 %25,4 %  
ne, určitě ne914,29 %14,29 %  
ano, určitě46,35 %6,35 %  
ano, ale pouze pokud za to něco dostanu11,59 %1,59 %  

Graf

11. Pokud bych měl(a) popsat ideální službu objednání ubytování přes internet bude vypadat následovně

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- rezervace konkrétního pokoje - platba kartou online - potvrzení zaplacení objednávky emailem

-mám představu co, zadám do vyhledávače, ten nabídne varianty a co se mi bude líbit vyberu, vyplním přihlašovací dotazník, zaplatím zálohu (kartou) a těším se.

Hlavně bude online stav volno/obsazeno, abych nemusel čekat na potvrzení. Dále přehledně uvedena cena za jednotlivé pokoje s nákresem pokoje

Jako na stránkách penzionu Alena, Krkonoše (pod.snezkou.cz)

lokalita, cena, typ, dopravní dostupnost, východisko pro sport. aktivity

lokalita, popis ubytování, dvě nebo tři ilustrační fotky odpovídající realitě, cena včetně informací o případných změnách v době, kdy se v dané lokalitě konají např. veletrhy apod.

Na internetu bude uvedena lokalita, cena za různé pokoje/osoby, vybavení pokoje a hotelu, možnost parkování, stravování a množství kvalitních fotografií. Dále bude uvedeno spojení na recepci a e-mail. Bude nabízen ubytovací formulář s možností interaktivního výběru termínů a okamžitá kalkulace celkové ceny. Na můj e-mail bude odeslán potvrzovací formulář. V nejbližší době budu kontaktován zástupcem operátora nebo hotelu.

Najdu si oblast, zvolím si druh ubytování, cenové rozpětí a pak se podívám na jednotlivé nabídky. Je super když se mohu podívat na to, zda-li je ubytování už rezervováno, případně kolik je tam ještě volných míst. Pak suž se obracím přímo na osobu uvedenou na stránkách a to buď e-mailem a telefonicky a dfomlouvám podrobnosti.

nejdřív hory, pak rozdělení na penziony a hotely a chaty, pak moc fotek a nějaký rychlý dostupný kontakt, zda je volno - spíš telefon, než email

objednávkový formulář, co nejdříve potvrzení na můj mail

Po vyhledání obalsti zájmu na interaktivní mapě se mi ukáže několik hotelů/chalup (ideálně po najetí myší stručná charakteristika = luxusní ubytování, nebo základní standard atd.). Kliknutím na ně se otevře jejich web s dalšími informacemi a nabídkou objednávkového formuláře.

Rychlost odezvy - max.24 hod. od odeslání jednoduchého formuláře dostanu odezvu, zda je volno+další info. Pokud telefonuji, vyřešit vše po telefonu, následně opět nejdéle do 24 hod.dostanu podrobné info/fakturu,...

Seznam hotelu v radkove podobe + mapa polohy hotelu s nazvy hotelu, podrobne informace a fotky ubytovani, objednvakovy formular pro rezervaci

v dané oblasti - ukázat fotky ubytovacích zařízeních s cenou

velmi obtížné, většinou si pravidla určuji sama

Z webu vím jasně, kde se ubytování nachází (mapa), jak vypadá (velké fotografie v dostatečném množství), zda má v mnou zvoleném termínu volno (on-line rezervační systém), jaké jsou služby v zařízení + co mohu dělat v okolí (turistické, sportovní, kulturní cíle ...), jaká je cena možnost ihned objednat a případně i zaplatit. Zkušenosti ostatních ala tripadvisor.com jsou vítány.

zakliknu jaké chci služby a kde to chci

zavolat (či poslat jednoduchou poptávku) a čekat, že mi zavolá 5 lidí :-)

12. Můj věk. Je mi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-252133,33 %33,33 %  
více než 401422,22 %22,22 %  
30-401422,22 %22,22 %  
25-30711,11 %11,11 %  
méně než 20 let711,11 %11,11 %  

Graf

13. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž3555,56 %55,56 %  
žena2844,44 %44,44 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?

  • odpověď ceskehory.cz:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ceskehory.cz na otázku 3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?
  • odpověď ubytovani.cz:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytovani.cz na otázku 3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?

9. Co rozhoduje o výběru konkrétního ubytování

  • odpověď množství a kvalita fotografií:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi hotel.cz na otázku 2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ceskehory.cz na otázku 3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde na internetu budeš hledat ubytování?

2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?

3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?

6. Pokud hledám ubytování, zajímá mě

7. Využití interaktivní mapy při hledání ubytování má

8. Pokud na webu najdu ubytování, které mě zajímá a chci jej objednat, tak

9. Co rozhoduje o výběru konkrétního ubytování

10. Pokud si objednám ubytování, vyplním po návratu na webu dotazník jak jsem byl spokojen(a)?

12. Můj věk. Je mi

13. Jsem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde na internetu budeš hledat ubytování?

2. Který z uvedených serverů nabízejících ubytování znáš?

3. Který z uvedených serverů jsi už použil(a) pro hledání ubytování?

6. Pokud hledám ubytování, zajímá mě

7. Využití interaktivní mapy při hledání ubytování má

8. Pokud na webu najdu ubytování, které mě zajímá a chci jej objednat, tak

9. Co rozhoduje o výběru konkrétního ubytování

10. Pokud si objednám ubytování, vyplním po návratu na webu dotazník jak jsem byl spokojen(a)?

12. Můj věk. Je mi

13. Jsem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dědek, M.Hledání ubytování na internetu (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://hledani-ubytovani-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.