Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Památky UNESCO v ČR
Památky UNESCO v ČR
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Šváchová |
---|---|
Šetření: | 26. 01. 2021 - 14. 02. 2021 |
Počet respondentů: | 400 |
Počet otázek (max/průměr): | 26 / 23.9 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 81,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou Vysoké školy obchodní v Praze a tímto bych Vás chtěla poprosit o vyplnění následujícího anonymního dotazníku. Dotazník bude uveden v rámci mé bakalářské práce na téma Vliv památek UNESCO na region Vysočina.
Předem děkuji za Váš čas a ochotu!
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 272 | 68 % | 68 % |
Muž | 128 | 32 % | 32 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-26 let | 144 | 36 % | 36 % |
27-44 let | 143 | 35,75 % | 35,75 % |
45-64 let | 86 | 21,5 % | 21,5 % |
65 a více let | 20 | 5 % | 5 % |
méně než 18 let | 7 | 1,75 % | 1,75 % |
3. Z kterého kraje pocházíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hlavní město Praha | 212 | 53 % | 53 % |
Středočeský kraj | 62 | 15,5 % | 15,5 % |
Ústecký kraj | 20 | 5 % | 5 % |
Královehradecký kraj | 20 | 5 % | 5 % |
Plzeňský kraj | 17 | 4,25 % | 4,25 % |
Jihomoravský kraj | 15 | 3,75 % | 3,75 % |
Jihočeský kraj | 13 | 3,25 % | 3,25 % |
Moravskoslezský kraj | 10 | 2,5 % | 2,5 % |
kraj Vysočina | 8 | 2 % | 2 % |
Liberecký kraj | 7 | 1,75 % | 1,75 % |
Pardubický kraj | 6 | 1,5 % | 1,5 % |
Olomoucký kraj | 4 | 1 % | 1 % |
Zlínský kraj | 3 | 0,75 % | 0,75 % |
Karlovarský kraj | 3 | 0,75 % | 0,75 % |
4. Co znamená zkratka UNESCO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu | 274 | 68,5 % | 68,5 % |
Světová organizace cestovního ruchu a památek | 126 | 31,5 % | 31,5 % |
5. Kolik má ČR hmotných památek UNESCO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
14 | 182 | 45,5 % | 45,5 % |
12 | 179 | 44,75 % | 44,75 % |
10 | 39 | 9,75 % | 9,75 % |
6. Jezdíte na výlety po České republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 232 | 58 % | 58 % |
Občas | 155 | 38,75 % | 38,75 % |
Ne | 13 | 3,25 % | 3,25 % |
7. Navštívil/a jste některou hmotnou památku zapsanou na seznamu UNESCO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha - Historické centrum | 370 | 92,5 % | 92,5 % |
Český Krumlov - Historické centrum | 295 | 73,75 % | 73,75 % |
Kutná Hora – Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci | 263 | 65,75 % | 65,75 % |
Lednicko-valtický areál | 241 | 60,25 % | 60,25 % |
Telč - Historické centrum | 166 | 41,5 % | 41,5 % |
Olomouc – Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci | 139 | 34,75 % | 34,75 % |
Kroměříž – Zahrady a zámek | 128 | 32 % | 32 % |
Litomyšl – Zámek a zámecký areál | 120 | 30 % | 30 % |
Žár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře | 91 | 22,75 % | 22,75 % |
Brno – Vila Tugendhat | 70 | 17,5 % | 17,5 % |
Třebíč – Židovská čtvrť a židovský hřbitov, bazilika sv. Prokopa | 65 | 16,25 % | 16,25 % |
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech | 63 | 15,75 % | 15,75 % |
Krušnohoří – Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří | 57 | 14,25 % | 14,25 % |
Holašovice – Vesnická rezervace | 52 | 13 % | 13 % |
Nenavštívil/a | 9 | 2,25 % | 2,25 % |
8. Líbila se Vám některá navštívená památka UNESCO natolik, že byste ji navštívil/a znovu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne, znovu bych ji už nenavštívil/a → otázka č. 10, Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/a → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 381 | 95,25 % | 95,25 % |
Ne, znovu bych ji už nenavštívil/a | 10 | 2,5 % | 2,5 % |
Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/a | 9 | 2,25 % | 2,25 % |
9. Které památky byste navštívil/a znovu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
..
.. je jich víc, které jsem a navštívím určitě znovu. Je to jen otázka vzdálenosti od domova.
Asi Krupku (Krušnohoří)
Asi vsechny :)
Asi všechny.
Brno
Brno - Vila Tugendhat, Český Krumlov
Centrum Prahy
Centrum Prahy
Centrum Prahy
Centrum Prahy a Českého Krumlova
Centrum Prahy a Krumlov navštěvuji pravidelně
Cesky Krumlov, Kutnou Horu, Olomouc
Č.Krumlov, Prahu
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Česky Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Česky Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov
Český Krumlov Praha Telč
Český Krumlov, historické centrum Prahy
Český Krumlov, Krušnohoří, Telč
Český Krumlov, Kutná Hora
Český Krumlov, Kutná Hora
Český Krumlov, Kutná hora, Praha
Český Krumlov, Lednicko Valtický areál
Česky Krumlov, Lednicko- valtický areál, Kroměříž, Olomouc
Český Krumlov, Lednicko- Valtický areál, Prahu
Český Krumlov, Lednicko-valtický areál
Český Krumlov, Lednicko-valtický areál, Telč
Český Krumlov, Litomyšl
Český Krumlov, Olomouc
Česky Krumlov, Praha
Český Krumlov, Praha, Lednicko-valtický areál
Český Krumlov, Prahu, Lednicko-valtický areál
Český Krumlov, Prahu, Lednicko-Valtický areál, Kutnou Horu
český Krumlov, Telč
Český Krumlov, Valticko-Lednický Kraj, Kroměříž...
Český Krumlov, vilu Tugendhat
Česky Krumlov. Lednicko-Valtický areal, Prahu
dle příležitosti a chuti klidně všechny
Historické centrum Český Krumlov, Litomyšl
Historické centrum Prahy
Historické centrum Prahy
Historické centrum Prahy a Český Krumlov.
Historicke centrum Prahy, Kutná Hora
Historické centrum prahy, Zámek Litomyšl
Historické centrum Prahy, Zelenou Horu - kostel sv. Jana Nepomuckého
Historické centrum Prahy.
Historické centrum Prahy. Upřímně mě víc láká vidět ty, které jsem ještě neměla možnost navštívit.
Historické centrum v Praze
Historické centrum v Praze, Kutou Horu, Český Krumlov
Historické jádro Českého Krumlova
Holašovice, Český Krumlov, Telč, Praha, Lednice
Holašovice, Praha, Český Krumlov
Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře
Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře
Chrám sv. Barbory, historické centrum Prahy.
I jsem opakovaně navštívil např. Český Krumlov, Olomouc, Krušnohoří, Třebíč, Kroměříž, Lednicko-valtický areál. zařazení mezi památky Unesco ale na to vliv nemělo.
Jakoukoliv
KH - Chrám sv. Barbory, Kostnice v Sedlči i Kostel Nanebevzetí Pany Marie
Kladruby krumlov atd
Kladruby n. L., Český Krumlov
Kladruby n.L., Kutná hora, Olomouc
Klidně všechny
KLIDNĚ VŠECHNY, KTERÉ JSEM VIDĚLA. V KAŽDÉM ROČNÍM OBDOBÍ JSOU PAMÁTKY JINÉ, JINÁ ATMOSFÉRA, SVĚTLO.
Kostel na Zelené Hoře, Zámek v Litomyšli, centrum Prahy,...
Kroměříž Telč Český Krumlov Litomyšl Holasovice Kutná Hora
Kromeříž
Kroměříž, Telč
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov
Krumlov, Lednice,
Krumlov, Lednice, Kutná Hora, Telč
Krušnohoří
krušnohoří
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutná Hora
Kutna hora
Kutná hora sv. Barbara
Kutná Hora, centrum Prahy, Lednicko - valtický areál, Krumlov... Všechny památky chci navštívit také s dětmi.
Kutná hora, Český Krumlov, Litomyšl, Krušnohoří
Kutná Hora, Český Krumlov, Praha
Kutná Hora, Kroměříž, Praha, Lednicko - Valticky areál
Kutná hora, Krumlov
Kutná Hora, Krumlov, Kladruby,Praha
Kutná Hora, Lednicko-Valtický areál
Kutná hora, Praha
Kutná Hora, Praha, žďár nad Sázavou, Olomouc
Kutná Hora,Český Krumlov,Lednicko-valtický areál,Kladruby
Kutná Hora,český Krumlov,zelená Hora, Třebíč
Kutnou Horu
Kutnou horu, Kroměříž zshrady, Zelenou horu, Lednicky areál, Tugenhat vila
Kutnou horu, Lednicko valtický areál
Kutnou Horu,Chrám sv.Barbory
Lednice
Lednice
Lednice
Lednice
Lednice valtice
Lednice-Valtice
Lednice, Telč, Třebíč,...
Lednici
Lednici, Český Krumlov, Kroměříž
Lednicko - Valtický areál, Litomyšl.
Lednicko - valtický areál, Prahu, Olomouc, Kroměříž, Český Krumlov, Kutnou Horu
Lednicko baltický areal
Lednicko Valtický areál
Lednicko Valtický areal
Lednicko Valtický areal
Lednicko Valticky areal,
Lednicko Valticky areal, Cesky Krumlov
Lednicko Valtický areál, Český Krumlov, centrum Prahy
Lednicko Valtický areál, Krumlo,
Lednicko valtický areál, Třebíč, Kutná Hora, Praha, Zelená Hora, ..
Lednicko- Valticky
Lednicko-Valtický areál
Lednicko-valtický areál Český Krumlov
Lednicko-valtický areál Praha historické centrum Kutná hora
Lednicko-valtický areál
lednicko-valtický areál
Lednicko-Valtický areál
Lednicko-Valtický areál
Lednicko-valtický areál
Lednicko-valtický areál
lednicko-valtický areál + Praha
Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov
Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov, Kutnou Horu,
Lednicko-valtický areál, Český Krumlov, Praha
Lednicko-valtický areál, Historické centrum Prahy, Český Krumlov
Lednicko-Valtický areál, Kroměříž
Lednicko-valticky areal, Kutna Hora
Lednicko-valtický areál, Litomyšl, Telč, Kroměříž, Kutnou Horu
Lednicko-Valtický areál, Telč, Prahu
Lednicko-valtický areál, Telč, Třebíč, Praha
Lednicko-vsltický areál, Krumlov, Praha
Lednicko, Litomyšl, Kutná Hora a samozřejmě historické centrum Prahy opakovaně
Lenicko-valtický areál
Litomyšl
Litomyšl
Litomyšl
Litomyšl
Litomyšl <3
Litomyšl, Olomouc, Kroměříž
Litomyšl, Praha
LVA
LVA, KH, Zelená hora
Navštívila bych znovu Kutnou Horu
Nejradeji vse, jen je malo casu.
Nejraději všechny
Olomouc Lednicko-Valticky areal
Olomouc, Lednicko-Valtický areal
Olomouc, Zďár nad Sázavou, koneckonců i Prahu.
Památkové rezervace v Telči, Kutné Hoře a Českém Krumlově
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
PRAHA
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha
Praha - historické centrum Kutná hora - Chrám sv. Barbory Litomyšl - zámek a zámecký areál
Praha - historické centrum
Praha - historické centrum
Praha - několikrát do roka, Český Krumlov, Telč, Žďár nad Sázavou
Praha a Český Krumlov
Praha centrum
Praha centrum, Litomyšl, Český Krumlov, Kutná hora
Praha, Cesky Krumlov, Krusnohori, Kutna Hora
Praha, Český Krumlov
Praha, Český Krumlov
Praha, Český Krumlov
Praha, Český Krumlov, Kutna Hora, Brno, Olomouc
Praha, Český Krumlov, Lednice
Praha, Český Krumlov, Litomyšl, Krušnohoří, Kutná Hora
Praha, Český Krumlov, Třebíč, Kutná Hora
Praha, Kladruby, Kutná Hora
Praha, Krumlov, Olomouc.
Praha, Krušné hory, Český Krumlov
Praha, Lednice, Telč
Praha, Lednicko - valtický areál, Český Krumlov
Praha, Lednicko-valtický areál
Praha, Litomysl
Praha, Litomyšl
Praha, Litomyšlí
Praha, Olomouc, Třebíč
Praha, Telč, Kutná Hora, Třebíč, Kroměříž
Praha, Telč, Třebíč, Český Krumlov
Praha,Olomouc
Prahu a Český Krumlov
Prahu, Český Krumlov
Prahu, Kutnou Horu, Kroměříž...
Prahu, Telč, Třebíč, Kutnou Horu, Lednici,
Pražské památky
Rozhodně Karlův most
Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci
Sloup nejsvětější trojice v Olomouci
Sv Barbora
Telc
Telč
Telč
Telč
Telč
Telč, Český Krumlov, Lednice
Telč, Kutná Hora
Telč, Kutná Hora, Lednice
Telč, Kutná Hora, Lednicko-valtický areál, Olomouc
Telč, Kutná horu, Č. Krumlov Žďár nad Sázavou
Telč, Praha, Lednicko-valtický areál, Český Krumlov
Telč, v Praze bydlím.¨ Do Lednicko-Valtického areálu jezdím poslední roky každý rok na týden dovolenou - na kola...
Třebíč
Třebíč - židovská čtvrť
Třebíč, Kladruby, Telč, Kroměříž, Olomouc, Litomyšl
Třebíč, Lednicko-valtický areál, Krušnohoří...
Tugendhat, Krumlov
Určitě Lednicko valtický areál, historické centrum Prahy, a holasovice
určitě Telč,Kladruby,Třebíč,Žďár nad Sázavou,kde mám příbuzné, a miluji ho,Zelená hora je překrásná.
V Praze žiju a starou Prahu miluju, takže určitě Staré a Nové Město, Hradčany. Uchvátil mě Český Krumlov.
veškeré
Většinu z nich
Vila Thugenhat
Vila Tugendhat
Vila Tugendhat
vilu tugendhat, prahu, olomouc
Vsechny
Vsechny
Vsechny
vsechny
Vsechny
Vsechny co jsem uvedla :) plus se chystam i na dalsi
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
Všechny
všechny
Všechny
všechny
Všechny
Všechny
všechny
Všechny
Všechny
Všechny
všechny
Všechny
všechny zatržené
všechny :)
Všechny co jsem již navštívila, ale bezdětná. Tentokrát s dětmi. :-)
všechny kromě Holašovic.
všechny, co jsem jmenovala
Všechny, kde už jsem byla , viz předchozí otázka
Všechny, které jsem navštívila ve městech, které jsem zaškrtla výše.
Všechny, které jsem uvedla.
všechny, pokud bych mohla :-)
Všechny.
Všechny.
Všechny.
Všechny.
Všechny.
Zámek Litomysl
Zamek Litomysl
zejména Kroměříž, Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov
Žďár n.S. - Kostel n.Trojice
Žďár nad Sázavou, Kutnou horu...
Žďár, Telč, Kroměříž, Brno
10. Kterou z navštívených památek byste již nenavštívili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Nevim...moc jsem jich nenavstivula....nejsem nadšenec památek
žádnou z těch navštívených
11. Plánujete nějakou památku UNESCO v ČR navštívit v budoucnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Lednicko-valtický areál | 137 | 34,25 % | 34,25 % |
Brno - Vila Tugendhat | 132 | 33 % | 33 % |
Kroměříž - Zahrady a zámek | 113 | 28,25 % | 28,25 % |
Český Krumlov - Historické centrum | 107 | 26,75 % | 26,75 % |
Kutná Hora - Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci | 106 | 26,5 % | 26,5 % |
Žďár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého za Zelené hoře | 97 | 24,25 % | 24,25 % |
Telč - Historické centrum | 95 | 23,75 % | 23,75 % |
Třebíč - Židovská čtvrť a židovský hřbotov, bazilika sv. Prokopa | 94 | 23,5 % | 23,5 % |
Litomyšl - Zámek a zámecký areál | 92 | 23 % | 23 % |
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech | 90 | 22,5 % | 22,5 % |
Krušnohoří - Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří | 87 | 21,75 % | 21,75 % |
Praha - Historické centrum | 84 | 21 % | 21 % |
Holašovice - Vesnická rezervace | 72 | 18 % | 18 % |
Olomouc - Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci | 71 | 17,75 % | 17,75 % |
Ne, neplánuji | 44 | 11 % | 11 % |
12. Je pro Vás památka, která je zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO atraktivnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nezáleží mi na tom | 273 | 68,25 % | 68,25 % |
Ano | 111 | 27,75 % | 27,75 % |
Nevím | 16 | 4 % | 4 % |
13. Která památka na seznamu světového dědictví UNESCO Vám přijde nejatraktivnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha - Historické centrum | 208 | 52 % | 52 % |
Český Krumlov - Historické centrum | 117 | 29,25 % | 29,25 % |
Lednicko-valtický areál | 110 | 27,5 % | 27,5 % |
Kutná Hora - Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci | 58 | 14,5 % | 14,5 % |
Brno - Vila Tugendhat | 39 | 9,75 % | 9,75 % |
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech | 18 | 4,5 % | 4,5 % |
Telč - Historické centrum | 16 | 4 % | 4 % |
Kroměříž - Zahrady a zámek | 14 | 3,5 % | 3,5 % |
Žďár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře | 11 | 2,75 % | 2,75 % |
Třebíč - Židovská čtvrť a židovský hřbitov, bazilika sv. Prokopa | 11 | 2,75 % | 2,75 % |
Holašovice - Vesnická rezervace | 7 | 1,75 % | 1,75 % |
Litomyšl - Zámek a zámecký areál | 7 | 1,75 % | 1,75 % |
Olomouc - Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci | 5 | 1,25 % | 1,25 % |
Krušnohoří - Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří | 3 | 0,75 % | 0,75 % |
14. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, navštívil/a jste díky tomu i jinou památku či zajímavost v okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 354 | 88,5 % | 88,5 % |
Ne, šlo pouze o navštívení dané památky UNESCO | 35 | 8,75 % | 8,75 % |
Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/a | 11 | 2,75 % | 2,75 % |
15. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, využil/a jste také stravovací zařízení v okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 347 | 86,75 % | 86,75 % |
Ne | 44 | 11 % | 11 % |
Nikdy jsem památku UNESCO nenavštívil/a | 9 | 2,25 % | 2,25 % |
16. V případě, že jste navštívil/a památku světového dědictví UNESCO, která byla vzdálená Vašemu bydlišti, využil/a jste také ubytovacího zařízení v okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, využil/a jsem služeb blízkého hotelu či penzionu | 210 | 52,5 % | 52,5 % |
Ne, byl to jednodenní výlet | 129 | 32,25 % | 32,25 % |
Ne, měl/a jsem možnost přespat u známých | 34 | 8,5 % | 8,5 % |
Nikdy jsem památku UNESCO nenavštívil/a | 9 | 2,25 % | 2,25 % |
ano, využila jsem pobytu v kempu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Camping (stan, chatka = | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Camping, chatka, stan | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
ano - většinou jsem nenavštívila památku proto, že je na seznamu UNESCO, ale proto, že jsem v rámci dovolené navštívila daný region. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Nejčastěji bydlím v kempech... | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Mám camper van | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
U každé jinak, ale nikdy s využitím hotelu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Památku jsem většinou navštívila právě proto, že jsem byla ubytovaná v okolí. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Prespavala jsem v aute :-) | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
kombinace prvních odpovědí - v Praze buď přespání u rodiny nebo jednodenní výlet, v Českém Krumlově ubytování, Olomouc - jednodenní výlet. Dle místa památky | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
V zahraničí, nebylo to v blízkosti památky. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Někdy jsem využil. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
ano, ne však hotelu či penzionu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Kemp | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
v některém případě ANO, v některém případě jsme přespali u známých a nebo to co je v blízkém okolí, vraceli jsme se domů | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
platí obě varianty "ne" | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Spìm v obytném autě | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Bydlela jsme v soukromém apartmánu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
17. Jaké klady či výhody má podle Vás památka zapsaná na seznam UNESCO?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
- finanční přínos pro údržbu dané památky i přínos pro daný region - hrdost na tvorbu předků, vytvořili něco, co obdivujeme ještě dnes a v budoucnu - uvědomění si historie, odkazu - vážit si i věcí/staveb, které na seznamu nejsou
- má větší propagaci, tedy vyšší návštěvnost a vyšší dotace
..
...
+ ochrana a podpora památky - často se zvýší návštěvnost nad únosnou mez
+je kvlitni -je tam hodne lidi
Ani nevím že šlo o památku Unesco
Atrakrivita pro zahraniční turisty, zajištění uchování historického dědictví
atraktivita
Atraktivita pro návštěvníky, celkově rozhodnutí o pobytu turistů, podpora pro památky UNESCO
Atraktivita, financování
Atraktivita, ochrana, povědomí veřejnosti
Atraktivita, skvost, zachovalost
Atraktivita, vysoká návštěvnost
atraktivnější pro cizince, marketing
Atraktivnější pro turisty
Atraktivnost, vzdělanost.
Celosvětové reklama
Čím více památek na tomto seznamu, tím je daný stát turisticky atraktivnější.
dává jí to určitou prestiž, reklamu a ochranu
Díky atraktivitě a tudíž i přílivu financí z turismu v dané lokalitě je snazší získat prostředky na její údržbu a uchování. Reprezentuje celosvětově kulturu ČR.
Diky dobremu jmenu svetozname oraganizace to pusobi lepe, dodava to tomu jakousi vetsi duveru v kvalitni vylet, zkratka je vetsinou na co se tesit!
Díky dotacím jsou objekty udržované, dostávají se do povědomí široké veřejnosti.
Dobrá propagace a atraktivita místa
Dobra propagace, prehledne informace, atraktivita
Dostupné informace o historii, snímky místa, uspořádané kontakty na výlety do okolí, nákupy a stravování.
Dotace
Doufám, ze snadněji získává peníze na údržbu a provoz.
Dozví se o ní více turistů a zřejmě požívá i určitou právní ochranu.
Finance na opravy a provoz
FINANCE Z EVROPSKÝCH DOTACÍ - TÍM SE LÉPE UDRŽUJE V DOBRÉM STAVU.
Finanční jistota na údržbu památky
Finanční výhody - více příspěvků
Finanční zdroje
Historická hodnota, odkaz, ochrana, přínos k rozvoji regionu
Historie, finance
Hlavní výhodou je dle mého názoru markantní zvýšení cestovního ruchu pro danou lokalitu, na který se váží i další výhody například v podobě prosperity nepřímo zúčastněných subjektů, jakými jsou například provozovatelé restauračních a ubytovacích zařízení. Ekonomický růst těchto subjektů může mít za následek v dlouhodobém horizontu navýšení rozpočtu obce/města.
Jde o kulturní dědictví, tudíž ověřenou pravost tradice
Jde o vyzdvihnutí vyjímečnosti a nenahraditelnosti památky
Je "chráněná",financovaná ...
Je atraktivnější pro turisty Lépe se propaguje. Dozví se o ní více lidí.
Je chráněna
Je chranena, tudiz v zachovalem stavu, nekdo se o ni stara, jsou pripadne penize na jeji udrzovani... Dale pritahuje turisty ze zahranici, podpora cestovniho ruchu, penize do naseho statu atd
Je jasné že bude historický zajímavá. Ve směs nezáleží na tom jestli na seznamu UNESCO je či není. Pokud už tam ale je můžeme očekávat historickou hodnotu této památky.
Je jisté, že nebude zničena, nebo poškozena. Má péči. Má propagaci
Je krásná
Je mnohem atraktivnější než ty které nejsou.
Je o ně lépe pečováno
Je o ní lépe pečováno
Je reálnější její renovace.
je státem chráněná,a tudíž se musí stát o ně starat,ikdyž z organizace plynou dotace.
Je světově známá, přiláká více turistů
Je světově známá. Hodně se o ní mluví a je propagována.
Je tim vice znama
Je to dobry pocit, navštívit něco, co je na takovém významném seznamu, který je znám celosvetove, jako je právě UNESCO seznam
Je to jakési "doporučení", která místa za to opravdu stojí, tímto mě lákají, abych je navštívila, což je dobrá věc. Dále mám jistotu, že to místo je udržované a hezké, dělá mi radost vidět památky v dobrém stavu, cítím se hrdě ohledně našeho českého dědictví.
Je to něco vyjimečného
Je to takový “certifikát”, ze se jedna o jedinečnou památku
Je udržovaná
Je udržovaná.
Je unikátní
Je v lepším stavu než jiné památky.
Je v pruvodcich:]
Je veřejnosti známější.
Je více chráněna před vandaly a chátráním a zanedbáním celkově. Je také super, že se o těchto místech dozvědí lidé pri tak důležititou věc jako je historie naší země a co vše naši předci dokázali
Je více navštěvovaná
je více zajímavější pro turisty
Je více známá
je více známá, více opravená, upravená, dotovaná
Je více známá.
Je zachovalá
Je zajímavým cílem pro turisty, zvyšuje turistický ruch, přináší ekonomické zisky
Je zaručeno že je něčím zajímavá
Je znakem vysoké hodnoty dané památky a péče o ni, je obvykle dobře prezentována a propagována, je velkým přínosem pro cestovní ruch v dané lokalitě.
Je známější
Je známější
Je známější pro turisty, vyšší zisk peněz v okolí.
Je známější.
Jedinečnost, historická hodnota
Jistou známku kvality.
Jsou moc pěkné
Jsou rekonstruovane a udrzovane
Když je zapsaná na seznamu UNESCO, myslím si, že je lépe udržovaná
Kladou vetsi důraz na údržbu těchto památek.
KLADY víc se o ni ví
Klady: významná kulturně historický zajímavá destinace, Zapory: mnoho turistů
Kulturni dědictví, péče a ochrana státu, zachování pro budoucí generace
Laik si dokaze rychle zjistit kulturni zajimavosti v navstevovane zemi
Láká více turistů
Lákadlo pro turisty, vyšší ochrana daného pozemků a okolí, historická hodnota, přírodní hodnota
Lepsi sprava objektu a okoli
Lepší ekonomické zajištění provozu - vyšší příjmy ze vstupného, lepší vyjednávací pozice při žádosti o dotační tituly, větší respekt památkářů k opravám
Lepší financování údržby a oprav
Lepší marketing, spravování z fondu
Lepší ochrana zachování pro budoucí generace.
Lidé se zde chovají slušněji, památka je zachovalejší.
má dobré vyhlídky, že bude opravována a nebude chátrat
Má větší váhu a je lépe vyhledatelná
Má více peněz na údržbu díky reklamě, že je zařazena do památek UNESCO.
Medializace
Měli by o ni být lepe pecovano.
mezinárodní prestiž , možná lepší dosáhnutí na evropské dotace?
Mezinárodní propagace, financování, zvýšená památková ochrana a péče
Mimořádnost, která ale bohužel přináší zvýšení turistického ruchu.
Mozna se lepe financuje udrzba. Vice turistu - profit.
Možná dokáže oslovit více lidí při hledání tipu na výlet. Ale já podle toho nepostupuji
Možná je snadnější sehnat peníze na údržbu těchto objektů například z různých grantů...?
Muže byt více atraktivni pro lidi
myslím si, že je o ni více pečováno jako o ostatní památky, které nejsou v seznamu UNESCO
Myslím, že to moc výhod nemá, ale nejspíše větší dotace, např. na opravu. A také větší povědomí o této památce, její propagace, ale i propagace okolí
Naláká více lidí.
Nemám nejmeší tušení, možná vyšší dotace?
Netusim
Netuším kromě toho,ze je chráněna
nevím
Nevim
Nevím
Nevím
Nevím
Nevim
Nevím
Nevim
Nevýhodou je větší množství turistů, jako plus vidím lepší péči o památky Unesco a celkově lepší připravenost na turisty a související služby.
nevýhody - větší množství návštěvníků
Nezáleží mi na tom, zda památka je nebo není zapsána do UNESCO
Nic spesl, mame v CR spoustu hezkych mist
O památce se dozví i zahraniční turisté, kteří získají možnost navštívit místa, která by jinak jen těžko našli. Tím pádem je zde větší potenciál pro cestovní ruch a služby obecně, nehledě na to, že památky jsou díky UNESCO v mnohem lepším stavu.
O památku se pečuje a nikdo ji nemůže neodborně přestavět, zbourat...
O památky je pečováno, jsou přísnější pravidla pro novou výstavbu, která je v nesouladu s architektonickou koncepci památky
O zapsané památce UNESCO se ví celosvětově a navštívit ji tedy mohou i cizinci kteří by o ní jinak nevěděli
Obecně bude atraktivnější a udržovanější, určitě se v okolí najde více ubytovacích a stravovacích zařízení a většinou se zde nachází doplňkové cr služby (např. prohlídky, půjčovna dopravních prostředků,..)
Očekával bych, že bude památka lépe chráněná odborníky proti chátrání a také proti ničení od ostatních lidí.
Odborná pomoc, prestiž a více turistů
ochrana
Ochrana památek, jejich zachování pro další generace.
Ochrana pred vandalismem, vetsi financni podpora, udrzovanost, rentabilita diky vysoke navstevnosti, priznive ovlivnuje cestovni ruch a podnikani v dane oblasti
Ochrana, propagace, více financí
Ochranu
Osloví širší spektrum návštěvníků
oslovi vetsi cast populace a vybudne k navsteve a dalsim informacim
Ověřené zážitky. Vím přesně kam jedu a co od památky mohu očekávat.
Pamatka ma svetovou pozornost a s tim spojenou i udrzbu pamatky, UNESCO rozšiřuje vzdelavani, mezinárdní spoluoraci v kulture a vede kulturne historicke projekty
Peníze na údržbu památek, větší atraktivitu pro lidi, více lidí se o památce dozví
Peníze, oblíbenost
Platí pro ně přísnější podmínky pro provoz.
Podpora státu
Popravdě nevím... výhodou,že získá nějakou dotaci na provoz/údržbu?
Povinna pece o památku
Precizně renovované památky
Preciznejsi znaceni, vyklad, cistota v okoli.
Prestiž
Prestiž, údržba, z pravidla více peněz na provoz
prestiž, známost
priorita v údržbě světová publicita
Privede turisty a tim zvysi tok financi do regionu
Pro danou památku je to nadnárodní propagace a domnívám se, že je pak snazší získat dotace na opravu a údržbu
Pro některé lidi může být díky tomu atraktivnější
Propagace
propagace a ochrana, také peníze pro památku
Propagace památky-je v širším povědomí Jistota výletu-jde o zajímavé památky
Propagace, finanční podpora
Propagace.
Předpokládám, že je lépe chráněná a udržovaná, než památky bez této výsady, často bývá centrem turistického zájmu, s tím se pojí i lepší služby v okolí atd.
Přiláká to víc turistů a daná památka tak bude mít více peněz na opravy a renovace atp. Mimo jiné by díky tomuto zápisu mohlo přijet více turistů ze zahraničí, kteří tak v souvislosti s tím určitě navštíví i jiné památky a využijí ubytovací a restaurační zařízení po dobu pobytu v ČR.
přiláká turisty
Přiláká víc turistů
Přiláká více návštěvníků.
Přínos pro zachování nenahraditelné krásy a historie naši země
Přísun peněz na opravy
Přísun peněz na opravy a dohled památkářů na případné nevhodné změny v okolí pamatky a jejich zákaz.
Reklama
Reklama pro CR
reklama pro ČR, finanční přínos pro region ve kterém památka je
Rozvoj turismu
Stahne nevstevniky z jinych mist a tam jich je prijemne mene
stát se o ni lépe stará (snad ;-))
Stát se o ní stará, nehrozí, že upadne v zapomenutí
stává se mezinárodně uznávanou
Světové povědomí
světovou proslulost
táhne to lidi
Tato památka má tak říkajíc :) lepší marketing.
Těžko říct, ale tipuju, že památkam UNESCO jsou přednostně věnovaný finance, např. na opravy
To netuším, každá památka je unikátní. Ale určitě to zvyšuje prestiž dané oblasti.
Turisticky atraktivnejsj, chráněná památkáři
Udržitelnost, turistický ruch
Udržitelnost, turistický ruch
UNESCO je jakýmsi vysokým hodnocením významu dané památky
Určitě je atraktivnější pro cizince
Už jen samotný fakt, že se památka dostala na seznam světového dědictví UNESCO je potvrzením, že tato památka je vyjímečná mezi ostatními památkami. Zároveň je tam i garance jistoty, že bude v lépe zachovaném/udržovaném stavu.
V´hoda - Ochrana, zdůraznění jedinečnosti, větší návštěvsnost, finanční podpora Nevýhoda - ?
velká marketingová pomoc
Velká péče o památku.
Větší atraktivita pro turisty
Větší atraktivita, tudíž větší turismus v místě -> rozšíření infrastruktury
Větší dotace.
Větší ochrana před nevhodným zacházením
Větší ochrana tam, kde stát buď nestíhá, nebo dokonce nechce
Větší popularita (pokud se o to člověk zajímá), ale také by měla být chráněná před zničením atd.
Větší povědomí a atraktivnost, zároveň i úcta a opatrnost
Větší povědomí o památce u nás a ve světě. Mají víc peněz na opravy a rozvoj.
Větší povědomí o památce, chráněnost
větší prestiž, finanční příjmy a tedy i vysoká udržovanost a turistický servis
Větší prestiž, informovanost lidí o památce
větší propagace i v zahraničí, víc prostředků na údržbu
Větší propagace, vyšší návštěvnost
Větší udržování památky, větší atraktivita pro turisty, příliv peněz
Větší uznání hodnoty dané památky
Větší zájem zahraničních turistů.
Větší zájem ze strany domácích i zahraničních turistů.
Ví o dané památce víc lidí
Ví se o ní po celém světě,propagace České republiky
víc cizinců
Vic penez na udrzbu pamatky
Víc peněz na údržbu
Víc peněz na údržbu a opravy
Víc se o ní ví
více finančních prostředků na údržbu, je chráněná, je díky unesco více známá
Vice chranena a dotovana
Více je navštěvují lidé, jsou více propagovány
Více peněz pro památku povedomost v cizích zemi
Výhoda: Větší důraz na ponechání památky
Výhoda:Zviditelnění konkrétní památky Nevýhoda: optické sníženy váhy ostatních památek
Vyjimečnos a povědomí o ni.
Vyssi navstevnost Prilakani turistu
Vyssi navstevnost a prestiz
Vyšší atraktivita k návštěvě státu, více turistů, více výnosů.
Vyšší informovanost o památce mezi občany a turisty.
vyšší návštěvnost, prestiž
Vyzdvihuje Českou republiku ve světě, udržuje unikátní stavby pro budoucí generace
Záruka "kvality" a serióznosti. V okolí by měly být dobré služby. Město nebo okolí by mělo být dobře udržované.
Záruka toho,že památka opravdu stojí za vidění.
Záruka, že opravdu stojí za to ji navšívit
Zatraktivnění, vyšší šance získat finance na údržbu, větší návštěvnost
Zaujme internacionální turisty
Získává větší šance na finanční podporu. Vyšší návštěvnost je někdy výhodou, často ale záporem.
známka kvality, podpora památky
Zůstane památkou pro další generace
Zviditelneni
Zvýšené prostředky pro údržbu o danou památku a zapis na seznamu navíc může sloužit jako reklama
Zvýšenou ochranu památky, příliv financí z turistů, potenciál dlouhověkosti pro budoucí generace.
zvýšený zájem turistů x vyšší ceny, spousta turistů
Žádné
Že se o ní dozví širší veřejnost, hlavně i cizinci
18. Může mít zapsání památky na seznam UNESCO i nějaké nevýhody?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 19, Ne, má pouze výhody → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 270 | 67,5 % | 67,5 % |
Ne, má pouze výhody | 130 | 32,5 % | 32,5 % |
19. Jaké může mít památka UNESCO nevýhody?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
musí dodržovat nařízení
nevýhody související se zvýšeným provozem
- větší počet lidí, z poklidného místa se najednou stane rušné místo, bude se muset v začátku i investovat do okolí, do zabezpečení, ale to je jen na začátku, tak nevím, zda to vlastně brát jako nevýhodu, možná někdo to tak může vnímat, nepřenese se dál, než za tu prvotní investici - bývá zvykem, že najednou je takové místo atraktivní, tak se zvednou i ceny služeb aj.
- vyšší dotace
Bude tam hodne turistu
Častá návštěvnost vede k vyšší míře nepořádku v okolí, opotřebení,...
čím víc návštěvníků, tím delší fronty
Dana lokalita nemusí pak optimálně zvládnout nápor turistů, to může vyžadovat změny z hlediska infrastruktury např. spoje, parkovací místa...
davy turistů
davy turistů
Devastaci ze strany turistů, když jich je velmi mnoho.
Diky UNESCO se hodně památek zviditelni více, než to bylo před zapsanim, tím pádem tam pak jezdi více turistů. Velký příliv turistů ma svá negativa
Do rekonstrukce či činnosti kolem mluvi více lidí.
Dodrzovani pravidel,napr. barva vymalby v prikehlych bytech
Dodržování určitých přísných norem
Drahá
Finance
Fronty, hodně lidí, drahé vstupné
Hodně lidí na jednom místě
Hodně lidí včetně kapsářů
Hodne lidi, vyssi vstupne
Hodně turistů
Je tam mnoho turistů i cizinců, protože jsou tyto památky uvedené v turistických příručkách.
je tam potom lidí jako psů ...
Je tam více turistů než na méně známých památkách
je třeba dodržovat pravidla stanovena organizací UNESCO
Je v pruvodcich:] Disneylandizace pamatky samotne, sluzeb (ubytovani, stravovani,...) i okoli. V C.Krumlove dokonce ti svine vyhaneji nas, vodaky, abychom jim nekazili fazonu - dokud tam nezacaly jezdit cinske hordy, tak jsme jim byli dobri a pri korone take.
Každý se o ní dozví - lidí jak na Václaváku
Kontaminace turisty.
Konzultace a požadavky od UNESCO mnohdy nekorespondující s místní realitou. Viz. třeba otáčivé hlediště v Českém Krumlově - s tím mělo UNESCO v jednu chvíli problém... výškové budovy v Praze na Pankráci - rovněž problém s UNESCO atd...
Má asi více finančních prostředků na údržbu
Ma výhody z nevyhod je zde proces schvalovani jeji údržby
Masivní návštěvnost
Masivní turismus a příživníky co toho zneužívají. Hlavně rýžuji na cizincích. Je mi z toho smutno, je to špatná vizitka nejen českých obyvatel a i příslušníků jiných národnosti co zde žijí. Slušnost se vytrácí.
Masová turistika, dodržování předpisů, nemoznost rozhodovat o péči v okolí pamatky
Masová turistika, ztráta intimity
Masové návštěvy, zhoršení stavu památky
Masový turismus
Masový turismus
Menší svoboda v rozhodování o úpravách?
Mnoho navstevniku- mnoho škod a neporadku
Mnoho turistů
Mnoho turistů
mnoho turistů
mnoho turistů
mnoho turistů
Mnoho turistů v dané lokalitě, tím souvisí například nedostatek ubytovacích zařízení. Pro české turisty vysoké ceny čehokoliv (vstupné, stravování, ubytování atd.). Největší problém však vidím v lidech, kteří si chtějí "nahrabat kapsy" pomocí Airbnb a vykupují byty běžným občanům v dané lokalitě.
Mnoho turistů.
Mnoho turistů.
Moc lidi
Moc lidí
Moc lidí
Moc lidí.
Moc návštěvníků, takže to není pro lidi, kteří mají rádi klid
moc turistů
moc turistu
moc turistů
moc turistů (Praha, Český Krumlov)
Moc turistů, z toho špatná dopravní situace, nezvládají služby atd
Musí dodržet pravidla, která nekorespodují s lokálními.
Musi dodržovat predpisy, ktere jsou stanoveny u zápisu techto památek.
Musí splňovat nějaké normy, je o ni vetsi zájem
Musí splňovat standardy a v případě plánovaná revitalizace nebo tak mají dosti svázané ruce a vše musí být předem schváleno.
Může být atraktivnější a je chráněna.
Může být pro návštěvníky více finančně zpoplatněna
Muže o tuto výsadu přijít, omezení v rámci rekonstrukce atp.
Může způsobit overturismus.
Myslím, že může být problém v budoucnu se zásahy či rekonstrukcí - omezené možnosti
Nadměrná turistika - ničení památek
Nadměrný zájem turistů.
Nadmírná návštěvnost turistů (přeplnění, fronty atd.)
Nájezdy návštěvníků, myslím aby pro svou atraktivitu daného místa byl připraven celý kraj, nebo alespoň okolí.
Napadá mě velké množství turistů, viz Praha
nápor turistů
Napr. Narocnejsi udrzovani pamatky (povoleniod pamatkaru) aj.
Například v souvislosti s Prahou omezení výstavby/modernizace okolí
náročné na údržbu
Narušení soukromí rezidentů.
Navštěvuje ji moc turistů. Turisté mohou památku zničit. Vstupné, ubytování a stravování u památky je moc drahé.
Navštěvuje ji příliš mnoho turistů
nějaká administrativní zátěž? Nevím.
nejedná se o finanční pomoc. přelidnění
Nejsem odborník, ale myslím, že budou přísnější regule, třeba při získání stavebního povolení na opravu, nebo rekonstrukci.
někde hrozí přílišný zájem turistů
Nemohu odpovedet
Netusim
Neudržitelnost v destinaci
Nevím
Nevím
Nevim
nevím
nevím
Nevim
Nevýhodou může být, že v některých zemích na ní mohou útočit schválně kvůli jejich zničení, právě proto, že jsou chráněné Unescem.
Nevýhodu spatřuji především v množství návštěvníků, které je mnohdy na hraně kapacity.
Ničení památky
Očekává se od ní něco mimořádného
Ohrožení nadměrnou návštěvností.
Overtourism
Overtourism.
Overtourismus
overturism
Overturismus
Overturismus, předražené ubytování a stravování, nepořádek, rušení nočního klidu.
Památka se tím stává kulturním symbolem a proto by její poškození mohlo mnohem více ublížit národu, jehož památkou je. Taky čím je památka slavnější a důležitější, tím více lidí ji obvykle chce vidět. A jen něco stojí za děsné fronty.
Pokud se platí vstupné, může být dražší. A můžou zde být zakázané určité činnosti.
Poničení památky vlivem masové návštěvnosti
povolení k čemukoliv
Pro lidi v okoli, od zhusteni cestovniho ruchu po stavebni rizeni, kdy si v obycejnem baraku nevymenite ani okna
Pro majitele / uživatele objektů je zřejmě komplikovanější rekonstrukce, prodej atd.
Pro místní obyvatele v okolí může být nepříjemné větší množství turistů.
Pro některé občany bydlící poblíž památky bude narůst turistů nepříjemný. Více hluku, míň prostoru na procházení, fronty lidí.
Problémy při renovaci.
Přebujelá návštěvnost a s ní spojená rizika.
přelidnění - nedostatek parkovacích míst, nedostatek ubytování, možnost navštívit památku jen na rezervaci, a po čase vyšší ceny v celém okolí. Příkladně v Kutné Hoře jsou po vstupu do UNESCO zrušeni průvodci ( v Barboře), návštěvnický okruh byl rozdělen na několik dalších ( KH Hrádek, nebo Vlašský dvůr)
Přelidnění - přílišná návštěvnost
Přemrštěný zájem turistů jako napřiklad v Českém Krumlově.
Přesné opravy a postupy oprav
Přespříliš turistů
Přetíženost návštěvy památky
Příliš mnoho lidí jak v Českém Krumlově. Také nutnost docela striktních pravidel.
Příliš mnoho návštěvníků
Příliš mnoho návštěvníků.
Příliš mnoho turistů
Příliš mnoho turistů
Příliš mnoho turistů
Příliš mnoho turistů může způsobit dlouhé čekání dalších návštěvníků, vysoké vstupné
Příliš mnoho turistů, kteří se ne vždy chovají adekvátně (parkování klidně i v zeleni, odhazování odpadků, nerespektování zákazů)
Příliš velká návštěvnost, protože památka je tím zajímavější a tím může dochazet k většímu poničení dané památky..
Přílišné množství lidí
Přísnější podmínky při opravách (aby prošlo stavebním řízením, musí být zachovány původní postupy, materiály apod. - to bývá dražší, složitější). Ničení návštěvníky.
Přísnější pravidla pro majitele
Rázem vzroste vstupné :-).
S rekonctrukcemi atp.
složité opravy
Složitější byrokratické procesy při jakémkoliv stavebním zásahu (i při snaze udržet památku v dobrém stavu)
Stava se atraktivnim. Tim vice turistu. Tim vse drazsi a znicenejsi
Stejne jako vyhody-privede turisty.
striktní dodržování předpisů co se týká památkové péče
Táhne to lidi a lidí je na světě jako sraček Kefalín
Tím že je takhle známá, bude hojně navštěvována a bude tam přelidněno a člověk si to tak neužije
Turisté chtějí danou destinací navštívit
Upozadeni dalsich zajimavosti v okoli
určitá omezení v rekonstrukcích, výstavbě, přestavbě apod.
určitě jsou,ale nyní mě nic nenapadá,bohužel.
Vandalismus
vandalismus, poskozeni kvuli vysoke navstevnosti, spatne organizaci
Velká koncentrace lidí
Velká návštěvnost (což je v pořádku), ale s ní spojená rizika poškození, poničení...
Velke mnozstvi turistu
Velké množství návštěvníků
Velké množství návštěvníků
Velké množství návštěvníků.
Velké množství turistů
velké množství turistů, navýšení cen v okolí
Velký nápor turistů
Velký počet turistů
velký pohyb turistů, komercializace
Velký ruch (lidé, auta atd..) v místě památky.
Velky turismus, drazsi stravovaci a ubytovací služby.
Vetsi koncentraci lidi, vyšší ceny
Vetsi turisticky ruch, coz treba v Krumlove je nekdy uz neprijemne.
Větší koncentrace turistů, ztrácí se individuální přístup. Prohlídky jako na hlavním nádraží.
Větší množství návštěvníků, protože je známější než jiné památky
větší nápor turistů, přelidnění místa, případné opotřebení či devastace návštěvníky
Větší nápor turistů, vyšší ceny vstupného i dalších služeb
Větší navstevnost
Větší návštěvnost způsobující narušení okolí,
větší očet návštěvníků, omezení pro obyvatele v dané oblasti
Větší povědomí o památce zvedne příval turistů, kteří můžou být pro nějaké lokality nevýhodný.
Větší šance cíleného vandalismu ?
Větší turisticky ruch, pohyb hodně lidi, to muže někomu v okolí kdo tam například bydlí, vadit.
Větší zátěž turisty.
víc cizinců, přecpáno, vyšší ceny
Více návštěv - více nepořádku, davy lidí, hluk.
Více návštěvníků, kteří nemusí být okolím vnímány kladne
Více turistů
Více turistů, dražší okolní ubytovací a stravovací zařízení, komercializace památky a okolí, větší znečištění
Vlastně zvýhodnuje nějaké místa nad jiná a ty jsou pak v nepřiznivém stavu
Vysoká návštěvnost, Tím horší přístup na památku, časové prodlevy, dlouhé fronty
vysoký počet návštěvníků, který se musí regulovat - např. Itálie, u nás snad připadá v úvahu jen letní Český Krumlov
Vyšší navštěvovanost, tedy i více znečištění okolí davy
Vyšší počet turistů, znehodnocení okolní krajiny, provoz
Vyšší turistický ruch (rádi si užíváme památky v klidu bez přecpaných ulic)
Vyšší zájem turistů, tím se místo stává méně autentické a ztrácí genium loci.
Vzrůst počtu turistů, ti pak můžou zhoršit životní podmínky místních
Z pohledu obyvatelstva se může jednat o nežádoucí příval turistů, což v krajním případě může vyústit například v porušování veřejných vyhlášek apod.
Zajímá se o ní možná více návštěvníků.
Zatížení turismem
závazek, potenciální zvýšení turistického zájmu a tim vyšší hrozba vandalismu
Zdlouhave schvalovani rekonstrukci u unesca
Zhorsene nebo vubec zadne podminky pro jeji jine vyuzivani
ztráta autenticity
Ztráta genius loci, přetížení místních
Zvýšena “popularita”, nadměrná návštěvnost, neohleduplnost lidi.
Zvýšení návštěvnosti a tím způsobí rychlejší opotřebení
Zvýšení turistického zájmu až nad přínosnou hodnotu.
zvýšený turistický ruch
Zvýšený zájem návštěvníků může negativně ovlivnit kvalitu života místních obyvatel.
20. Navštívil/a byste památku UNESCO v případě, že byste byl/a v okolí např. na nějaké sportovní či kulturní akci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 341 | 85,25 % | 85,25 % |
Ne | 59 | 14,75 % | 14,75 % |
21. Koupil/a byste si vícedenní poznávací zájezd zaměřený na památky UNESCO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 234 | 58,5 % | 58,5 % |
Ano | 166 | 41,5 % | 41,5 % |
22. Domníváte se, že mají památky UNESCO v ČR dobrou propagaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 233 | 58,25 % | 58,25 % |
Spíše ne | 167 | 41,75 % | 41,75 % |
23. Jaké kroky si myslíte, že by se měly podniknout, aby došlo k větší propagaci památek UNESCO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reklama v televizi | 212 | 53 % | 53 % |
Propagace prostřednictvím veřejně známé osobnosti na sociálních sítích | 185 | 46,25 % | 46,25 % |
Reklama na Facebooku | 160 | 40 % | 40 % |
Reklama na billboardech | 86 | 21,5 % | 21,5 % |
nevím | 6 | 1,5 % | 1,5 % |
Propagace od Ministerstva pro místní rozvoj, CzechTourismu, propagace na mezinárodních výstavách a veletrzich | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Většinou není potřeba větší propagace, vzhledem k celkovému zvýšení CR a zájmu o vzdělání (cestování za památkami, historií,..), ještě vzhledem ke covid době se konkrétně české památky potýkají spíše s přelidněním, znečištěním, atd. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Zájezd po památkách UNESCO mne moc zaujal, jela bych | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
podpora regionu, podpora na sociálních sítích obecně (nejen FB) | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Více reportáží v televizi. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
žádnou reklamu proboha | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Youtuber - influencer | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Mají dostatečnou propagaci. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
není třeba větší propagace | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Nemyslím si, že by potřebovaly reklamu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
speciální portál na netu, možnost virtuálních prohlídek atd. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
aplikace | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
V každém Info-centru se dozvím, je-li blízko památka Unesco... | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Státní propagace všemi dostupnými kanály. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Informační nepřímá propagace, například Objektiv | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Nic z uvedeného, navíc u většiny již návštěvnost přesahuje únosnou mez. Např. vilu Tugendhat je reálně možné vidět jen zvenčí, termíny jsou soustavně vyčerpané a vstupné je vysoké. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Slevy na vstupné | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Propagace z prostředků ministerstva kultury | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Vlastní kvalitni kontent na vlastnich socialnich sitich. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Dalsi sociální sítě | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Oboustranná komunikace na sociálních sítích jelikož se informace šíři rychleji | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Netuším a nechci úplně vařit z vody, ale spíš bych nové turisty lákal skrz nějaké akce... Vím že na Slovensku byla loni nějaká akce, kde lidé měli nějak během měsíce vylézt na ty nejvyšší slovenské hory. Na začátku si zaplatili za nějaké sponzorské tričko a kdyz vše splnili, dostali medaily. Něco podobného by se mohlo uspořádat v rámci českých památek UNESCO... Přeci jen jich máme hodně že to není jen o dvou návštěvách :) | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Reklama na internetu kdekoli, na nadrazich treba | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Nemyslím si, že je to potřeba | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Tak jak je stačí | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
motivační edukace na školách | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
propagace je adekvátní | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Netřeba, je lepší propagovat spíše ostatní památky | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Více propagace v online prostředí. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
turistické portály, propagační materiály na infocentrech | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Propagace v rámci regionu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
- sociální sítě ano, ale nemusí to nutně být prostřednictvím známých osobností - promyšlenější propaface regionů | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Nemyslím si, že by potřebovali větší propagaci, je o nich zmínka v turistických průvodcích, na FB i v televizi se občas mihne reklama, jsou různé pořady z regionů, nebo seznamujíci lidi s památkami, koho to zajímá cestu si najde , mylím, že lidé nejsou zas až tak hloupí, aby se jim muselo neustále něco předkládat až pdo nos a masírovat je ze všech stran... | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
mapy, místní informační letáky | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Záleží na věkové skupině, na kterou je propagace cílená, za mě spis TV spot nebo billboard | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Lepší služby v oblasti, kuchyně, ubytování | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
větší propagace není nutná | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
propagace v internetových mapách | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Více i těchto místech mluvit dětem v rámci výuky | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
nic | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Největší propagací je spokojený návštěvník, ten se bude vracet, nebo doporučí. Moje vlastní zkušenost. Jinak jakákoliv forma z toho co jste nabídli k odškrtnutí. Nelze využít jen jednu možnost. Naše populace se skládá z různých sociálně založených lidí. Ne všichni mají přístup k internetu, tím myslím hlavně starší osoby. Takže Facebook a sociální sítě jsou hlavně pro mladé a aktivní lidi s internetem. Billbordy jsou hodně vidět, ale jako řidič je nemám ráda. Známá osobnost jde také velká výhoda, hlavně když propaguje v televizi ale rozumně. Něco co má hlavu a patu. Z některých reklam fakt kvetu. A jsem nadmíru spokojená, že existuje něco jako přeskakování reklam. O co víc je můj život spokojenější. Myslím si, že vhodná by byla propagace napříč všemi možnostmi. Děkuji | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
žádné | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Např. knižní publikace | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Vetsi reklamu bych nedelala uz takhle jsou pretizene davy turistu | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
reklama v článcích v časopisech o cestování | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Není potřeba větší reklamy. Kdo chce, vyhledá si na internetu, kde je velmi přehledně popsáno. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Propagaci považuji za dostatečnou. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
seriozní informace a tipy na výlety | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Mělo by se o nich učit ve školách. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
Myslím si, že je dobré propagovat všechny památky, máme v republice nádherné místa. Ale právě ty, které se veřejně nepropagují bývají zajímavější, když jste v místě. | 1 | 0,25 % | 0,25 % |
24. Domníváte se, že zapsáním památky na seznam UNESCO se zvýšila návštěvnost zahraničních turistů v dané lokalitě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 343 | 85,75 % | 85,75 % |
Nevím | 45 | 11,25 % | 11,25 % |
Ne | 12 | 3 % | 3 % |
25. Poznamenáváte si navštívená místa? (Např. do stíracích map, deníků apod. )
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 278 | 69,5 % | 69,5 % |
Ano | 122 | 30,5 % | 30,5 % |
26. Používal/a byste aplikaci, která by zaznamenávala navštívená místa v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 179 | 44,75 % | 44,75 % |
Ne | 115 | 28,75 % | 28,75 % |
Nevím | 106 | 26,5 % | 26,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.