Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Památky UNESCO v ČR

Památky UNESCO v ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Šváchová
Šetření:26. 01. 2021 - 14. 02. 2021
Počet respondentů:400
Počet otázek (max/průměr):26 / 23.9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

jsem studentkou Vysoké školy obchodní v Praze a tímto bych Vás chtěla poprosit o vyplnění následujícího anonymního dotazníku. Dotazník bude uveden v rámci mé bakalářské práce na téma Vliv památek UNESCO na region Vysočina.

Předem děkuji za Váš čas a ochotu!

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena27268 %68 %  
Muž12832 %32 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let14436 %36 %  
27-44 let14335,75 %35,75 %  
45-64 let8621,5 %21,5 %  
65 a více let205 %5 %  
méně než 18 let71,75 %1,75 %  

Graf

3. Z kterého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hlavní město Praha21253 %53 %  
Středočeský kraj6215,5 %15,5 %  
Ústecký kraj205 %5 %  
Královehradecký kraj205 %5 %  
Plzeňský kraj174,25 %4,25 %  
Jihomoravský kraj153,75 %3,75 %  
Jihočeský kraj133,25 %3,25 %  
Moravskoslezský kraj102,5 %2,5 %  
kraj Vysočina82 %2 %  
Liberecký kraj71,75 %1,75 %  
Pardubický kraj61,5 %1,5 %  
Olomoucký kraj41 %1 %  
Zlínský kraj30,75 %0,75 %  
Karlovarský kraj30,75 %0,75 %  

Graf

4. Co znamená zkratka UNESCO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu27468,5 %68,5 %  
Světová organizace cestovního ruchu a památek12631,5 %31,5 %  

Graf

5. Kolik má ČR hmotných památek UNESCO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1418245,5 %45,5 %  
1217944,75 %44,75 %  
10399,75 %9,75 %  

Graf

6. Jezdíte na výlety po České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano23258 %58 %  
Občas15538,75 %38,75 %  
Ne133,25 %3,25 %  

Graf

7. Navštívil/a jste některou hmotnou památku zapsanou na seznamu UNESCO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha - Historické centrum37092,5 %92,5 %  
Český Krumlov - Historické centrum29573,75 %73,75 %  
Kutná Hora – Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci26365,75 %65,75 %  
Lednicko-valtický areál24160,25 %60,25 %  
Telč - Historické centrum16641,5 %41,5 %  
Olomouc – Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci13934,75 %34,75 %  
Kroměříž – Zahrady a zámek12832 %32 %  
Litomyšl – Zámek a zámecký areál12030 %30 %  
Žár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře9122,75 %22,75 %  
Brno – Vila Tugendhat7017,5 %17,5 %  
Třebíč – Židovská čtvrť a židovský hřbitov, bazilika sv. Prokopa6516,25 %16,25 %  
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech6315,75 %15,75 %  
Krušnohoří – Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří5714,25 %14,25 %  
Holašovice – Vesnická rezervace5213 %13 %  
Nenavštívil/a92,25 %2,25 %  

Graf

8. Líbila se Vám některá navštívená památka UNESCO natolik, že byste ji navštívil/a znovu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Ne, znovu bych ji už nenavštívil/aotázka č. 10, Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/aotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano38195,25 %95,25 %  
Ne, znovu bych ji už nenavštívil/a102,5 %2,5 %  
Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/a92,25 %2,25 %  

Graf

9. Které památky byste navštívil/a znovu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

..

.. je jich víc, které jsem a navštívím určitě znovu. Je to jen otázka vzdálenosti od domova.

Asi Krupku (Krušnohoří)

Asi vsechny :)

Asi všechny.

Brno

Brno - Vila Tugendhat, Český Krumlov

Centrum Prahy

Centrum Prahy

Centrum Prahy

Centrum Prahy a Českého Krumlova

Centrum Prahy a Krumlov navštěvuji pravidelně

Cesky Krumlov, Kutnou Horu, Olomouc

Č.Krumlov, Prahu

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Česky Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Česky Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov

Český Krumlov Praha Telč

Český Krumlov, historické centrum Prahy

Český Krumlov, Krušnohoří, Telč

Český Krumlov, Kutná Hora

Český Krumlov, Kutná Hora

Český Krumlov, Kutná hora, Praha

Český Krumlov, Lednicko Valtický areál

Česky Krumlov, Lednicko- valtický areál, Kroměříž, Olomouc

Český Krumlov, Lednicko- Valtický areál, Prahu

Český Krumlov, Lednicko-valtický areál

Český Krumlov, Lednicko-valtický areál, Telč

Český Krumlov, Litomyšl

Český Krumlov, Olomouc

Česky Krumlov, Praha

Český Krumlov, Praha, Lednicko-valtický areál

Český Krumlov, Prahu, Lednicko-valtický areál

Český Krumlov, Prahu, Lednicko-Valtický areál, Kutnou Horu

český Krumlov, Telč

Český Krumlov, Valticko-Lednický Kraj, Kroměříž...

Český Krumlov, vilu Tugendhat

Česky Krumlov. Lednicko-Valtický areal, Prahu

dle příležitosti a chuti klidně všechny

Historické centrum Český Krumlov, Litomyšl

Historické centrum Prahy

Historické centrum Prahy

Historické centrum Prahy a Český Krumlov.

Historicke centrum Prahy, Kutná Hora

Historické centrum prahy, Zámek Litomyšl

Historické centrum Prahy, Zelenou Horu - kostel sv. Jana Nepomuckého

Historické centrum Prahy.

Historické centrum Prahy. Upřímně mě víc láká vidět ty, které jsem ještě neměla možnost navštívit.

Historické centrum v Praze

Historické centrum v Praze, Kutou Horu, Český Krumlov

Historické jádro Českého Krumlova

Holašovice, Český Krumlov, Telč, Praha, Lednice

Holašovice, Praha, Český Krumlov

Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře

Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře

Chrám sv. Barbory, historické centrum Prahy.

I jsem opakovaně navštívil např. Český Krumlov, Olomouc, Krušnohoří, Třebíč, Kroměříž, Lednicko-valtický areál. zařazení mezi památky Unesco ale na to vliv nemělo.

Jakoukoliv

KH - Chrám sv. Barbory, Kostnice v Sedlči i Kostel Nanebevzetí Pany Marie

Kladruby krumlov atd

Kladruby n. L., Český Krumlov

Kladruby n.L., Kutná hora, Olomouc

Klidně všechny

KLIDNĚ VŠECHNY, KTERÉ JSEM VIDĚLA. V KAŽDÉM ROČNÍM OBDOBÍ JSOU PAMÁTKY JINÉ, JINÁ ATMOSFÉRA, SVĚTLO.

Kostel na Zelené Hoře, Zámek v Litomyšli, centrum Prahy,...

Kroměříž Telč Český Krumlov Litomyšl Holasovice Kutná Hora

Kromeříž

Kroměříž, Telč

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov

Krumlov, Lednice,

Krumlov, Lednice, Kutná Hora, Telč

Krušnohoří

krušnohoří

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutná Hora

Kutna hora

Kutná hora sv. Barbara

Kutná Hora, centrum Prahy, Lednicko - valtický areál, Krumlov... Všechny památky chci navštívit také s dětmi.

Kutná hora, Český Krumlov, Litomyšl, Krušnohoří

Kutná Hora, Český Krumlov, Praha

Kutná Hora, Kroměříž, Praha, Lednicko - Valticky areál

Kutná hora, Krumlov

Kutná Hora, Krumlov, Kladruby,Praha

Kutná Hora, Lednicko-Valtický areál

Kutná hora, Praha

Kutná Hora, Praha, žďár nad Sázavou, Olomouc

Kutná Hora,Český Krumlov,Lednicko-valtický areál,Kladruby

Kutná Hora,český Krumlov,zelená Hora, Třebíč

Kutnou Horu

Kutnou horu, Kroměříž zshrady, Zelenou horu, Lednicky areál, Tugenhat vila

Kutnou horu, Lednicko valtický areál

Kutnou Horu,Chrám sv.Barbory

Lednice

Lednice

Lednice

Lednice

Lednice valtice

Lednice-Valtice

Lednice, Telč, Třebíč,...

Lednici

Lednici, Český Krumlov, Kroměříž

Lednicko - Valtický areál, Litomyšl.

Lednicko - valtický areál, Prahu, Olomouc, Kroměříž, Český Krumlov, Kutnou Horu

Lednicko baltický areal

Lednicko Valtický areál

Lednicko Valtický areal

Lednicko Valtický areal

Lednicko Valticky areal,

Lednicko Valticky areal, Cesky Krumlov

Lednicko Valtický areál, Český Krumlov, centrum Prahy

Lednicko Valtický areál, Krumlo,

Lednicko valtický areál, Třebíč, Kutná Hora, Praha, Zelená Hora, ..

Lednicko- Valticky

Lednicko-Valtický areál

Lednicko-valtický areál Český Krumlov

Lednicko-valtický areál Praha historické centrum Kutná hora

Lednicko-valtický areál

lednicko-valtický areál

Lednicko-Valtický areál

Lednicko-Valtický areál

Lednicko-valtický areál

Lednicko-valtický areál

lednicko-valtický areál + Praha

Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov

Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov, Kutnou Horu,

Lednicko-valtický areál, Český Krumlov, Praha

Lednicko-valtický areál, Historické centrum Prahy, Český Krumlov

Lednicko-Valtický areál, Kroměříž

Lednicko-valticky areal, Kutna Hora

Lednicko-valtický areál, Litomyšl, Telč, Kroměříž, Kutnou Horu

Lednicko-Valtický areál, Telč, Prahu

Lednicko-valtický areál, Telč, Třebíč, Praha

Lednicko-vsltický areál, Krumlov, Praha

Lednicko, Litomyšl, Kutná Hora a samozřejmě historické centrum Prahy opakovaně

Lenicko-valtický areál

Litomyšl

Litomyšl

Litomyšl

Litomyšl

Litomyšl <3

Litomyšl, Olomouc, Kroměříž

Litomyšl, Praha

LVA

LVA, KH, Zelená hora

Navštívila bych znovu Kutnou Horu

Nejradeji vse, jen je malo casu.

Nejraději všechny

Olomouc Lednicko-Valticky areal

Olomouc, Lednicko-Valtický areal

Olomouc, Zďár nad Sázavou, koneckonců i Prahu.

Památkové rezervace v Telči, Kutné Hoře a Českém Krumlově

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

PRAHA

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha

Praha - historické centrum Kutná hora - Chrám sv. Barbory Litomyšl - zámek a zámecký areál

Praha - historické centrum

Praha - historické centrum

Praha - několikrát do roka, Český Krumlov, Telč, Žďár nad Sázavou

Praha a Český Krumlov

Praha centrum

Praha centrum, Litomyšl, Český Krumlov, Kutná hora

Praha, Cesky Krumlov, Krusnohori, Kutna Hora

Praha, Český Krumlov

Praha, Český Krumlov

Praha, Český Krumlov

Praha, Český Krumlov, Kutna Hora, Brno, Olomouc

Praha, Český Krumlov, Lednice

Praha, Český Krumlov, Litomyšl, Krušnohoří, Kutná Hora

Praha, Český Krumlov, Třebíč, Kutná Hora

Praha, Kladruby, Kutná Hora

Praha, Krumlov, Olomouc.

Praha, Krušné hory, Český Krumlov

Praha, Lednice, Telč

Praha, Lednicko - valtický areál, Český Krumlov

Praha, Lednicko-valtický areál

Praha, Litomysl

Praha, Litomyšl

Praha, Litomyšlí

Praha, Olomouc, Třebíč

Praha, Telč, Kutná Hora, Třebíč, Kroměříž

Praha, Telč, Třebíč, Český Krumlov

Praha,Olomouc

Prahu a Český Krumlov

Prahu, Český Krumlov

Prahu, Kutnou Horu, Kroměříž...

Prahu, Telč, Třebíč, Kutnou Horu, Lednici,

Pražské památky

Rozhodně Karlův most

Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci

Sloup nejsvětější trojice v Olomouci

Sv Barbora

Telc

Telč

Telč

Telč

Telč

Telč, Český Krumlov, Lednice

Telč, Kutná Hora

Telč, Kutná Hora, Lednice

Telč, Kutná Hora, Lednicko-valtický areál, Olomouc

Telč, Kutná horu, Č. Krumlov Žďár nad Sázavou

Telč, Praha, Lednicko-valtický areál, Český Krumlov

Telč, v Praze bydlím.¨ Do Lednicko-Valtického areálu jezdím poslední roky každý rok na týden dovolenou - na kola...

Třebíč

Třebíč - židovská čtvrť

Třebíč, Kladruby, Telč, Kroměříž, Olomouc, Litomyšl

Třebíč, Lednicko-valtický areál, Krušnohoří...

Tugendhat, Krumlov

Určitě Lednicko valtický areál, historické centrum Prahy, a holasovice

určitě Telč,Kladruby,Třebíč,Žďár nad Sázavou,kde mám příbuzné, a miluji ho,Zelená hora je překrásná.

V Praze žiju a starou Prahu miluju, takže určitě Staré a Nové Město, Hradčany. Uchvátil mě Český Krumlov.

veškeré

Většinu z nich

Vila Thugenhat

Vila Tugendhat

Vila Tugendhat

vilu tugendhat, prahu, olomouc

Vsechny

Vsechny

Vsechny

vsechny

Vsechny

Vsechny co jsem uvedla :) plus se chystam i na dalsi

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

Všechny

všechny

Všechny

všechny

Všechny

Všechny

všechny

Všechny

Všechny

Všechny

všechny

Všechny

všechny zatržené

všechny :)

Všechny co jsem již navštívila, ale bezdětná. Tentokrát s dětmi. :-)

všechny kromě Holašovic.

všechny, co jsem jmenovala

Všechny, kde už jsem byla , viz předchozí otázka

Všechny, které jsem navštívila ve městech, které jsem zaškrtla výše.

Všechny, které jsem uvedla.

všechny, pokud bych mohla :-)

Všechny.

Všechny.

Všechny.

Všechny.

Všechny.

Zámek Litomysl

Zamek Litomysl

zejména Kroměříž, Lednicko-Valtický areál, Český Krumlov

Žďár n.S. - Kostel n.Trojice

Žďár nad Sázavou, Kutnou horu...

Žďár, Telč, Kroměříž, Brno

10. Kterou z navštívených památek byste již nenavštívili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Nevim...moc jsem jich nenavstivula....nejsem nadšenec památek

žádnou z těch navštívených

11. Plánujete nějakou památku UNESCO v ČR navštívit v budoucnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lednicko-valtický areál13734,25 %34,25 %  
Brno - Vila Tugendhat13233 %33 %  
Kroměříž - Zahrady a zámek11328,25 %28,25 %  
Český Krumlov - Historické centrum10726,75 %26,75 %  
Kutná Hora - Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci10626,5 %26,5 %  
Žďár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého za Zelené hoře9724,25 %24,25 %  
Telč - Historické centrum9523,75 %23,75 %  
Třebíč - Židovská čtvrť a židovský hřbotov, bazilika sv. Prokopa9423,5 %23,5 %  
Litomyšl - Zámek a zámecký areál9223 %23 %  
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech9022,5 %22,5 %  
Krušnohoří - Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří8721,75 %21,75 %  
Praha - Historické centrum8421 %21 %  
Holašovice - Vesnická rezervace7218 %18 %  
Olomouc - Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci7117,75 %17,75 %  
Ne, neplánuji4411 %11 %  

Graf

12. Je pro Vás památka, která je zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO atraktivnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nezáleží mi na tom27368,25 %68,25 %  
Ano11127,75 %27,75 %  
Nevím164 %4 %  

Graf

13. Která památka na seznamu světového dědictví UNESCO Vám přijde nejatraktivnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha - Historické centrum20852 %52 %  
Český Krumlov - Historické centrum11729,25 %29,25 %  
Lednicko-valtický areál11027,5 %27,5 %  
Kutná Hora - Historické centrum, Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci5814,5 %14,5 %  
Brno - Vila Tugendhat399,75 %9,75 %  
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech184,5 %4,5 %  
Telč - Historické centrum164 %4 %  
Kroměříž - Zahrady a zámek143,5 %3,5 %  
Žďár nad Sázavou - Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře112,75 %2,75 %  
Třebíč - Židovská čtvrť a židovský hřbitov, bazilika sv. Prokopa112,75 %2,75 %  
Holašovice - Vesnická rezervace71,75 %1,75 %  
Litomyšl - Zámek a zámecký areál71,75 %1,75 %  
Olomouc - Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci51,25 %1,25 %  
Krušnohoří - Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří30,75 %0,75 %  

Graf

14. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, navštívil/a jste díky tomu i jinou památku či zajímavost v okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano35488,5 %88,5 %  
Ne, šlo pouze o navštívení dané památky UNESCO358,75 %8,75 %  
Nikdy jsem žádnou památku UNESCO nenavštívil/a112,75 %2,75 %  

Graf

15. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, využil/a jste také stravovací zařízení v okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano34786,75 %86,75 %  
Ne4411 %11 %  
Nikdy jsem památku UNESCO nenavštívil/a92,25 %2,25 %  

Graf

16. V případě, že jste navštívil/a památku světového dědictví UNESCO, která byla vzdálená Vašemu bydlišti, využil/a jste také ubytovacího zařízení v okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, využil/a jsem služeb blízkého hotelu či penzionu21052,5 %52,5 %  
Ne, byl to jednodenní výlet12932,25 %32,25 %  
Ne, měl/a jsem možnost přespat u známých348,5 %8,5 %  
Nikdy jsem památku UNESCO nenavštívil/a92,25 %2,25 %  
ano, využila jsem pobytu v kempu10,25 %0,25 %  
Camping (stan, chatka =10,25 %0,25 %  
Camping, chatka, stan10,25 %0,25 %  
ano - většinou jsem nenavštívila památku proto, že je na seznamu UNESCO, ale proto, že jsem v rámci dovolené navštívila daný region.10,25 %0,25 %  
Nejčastěji bydlím v kempech...10,25 %0,25 %  
Mám camper van10,25 %0,25 %  
U každé jinak, ale nikdy s využitím hotelu10,25 %0,25 %  
Památku jsem většinou navštívila právě proto, že jsem byla ubytovaná v okolí. 10,25 %0,25 %  
Prespavala jsem v aute :-)10,25 %0,25 %  
kombinace prvních odpovědí - v Praze buď přespání u rodiny nebo jednodenní výlet, v Českém Krumlově ubytování, Olomouc - jednodenní výlet. Dle místa památky10,25 %0,25 %  
V zahraničí, nebylo to v blízkosti památky. 10,25 %0,25 %  
Někdy jsem využil.10,25 %0,25 %  
ano, ne však hotelu či penzionu10,25 %0,25 %  
Kemp10,25 %0,25 %  
v některém případě ANO, v některém případě jsme přespali u známých a nebo to co je v blízkém okolí, vraceli jsme se domů10,25 %0,25 %  
platí obě varianty "ne"10,25 %0,25 %  
Spìm v obytném autě10,25 %0,25 %  
Bydlela jsme v soukromém apartmánu10,25 %0,25 %  

Graf

17. Jaké klady či výhody má podle Vás památka zapsaná na seznam UNESCO?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

- finanční přínos pro údržbu dané památky i přínos pro daný region - hrdost na tvorbu předků, vytvořili něco, co obdivujeme ještě dnes a v budoucnu - uvědomění si historie, odkazu - vážit si i věcí/staveb, které na seznamu nejsou

- má větší propagaci, tedy vyšší návštěvnost a vyšší dotace

..

...

+ ochrana a podpora památky - často se zvýší návštěvnost nad únosnou mez

+je kvlitni -je tam hodne lidi

Ani nevím že šlo o památku Unesco

Atrakrivita pro zahraniční turisty, zajištění uchování historického dědictví

atraktivita

Atraktivita pro návštěvníky, celkově rozhodnutí o pobytu turistů, podpora pro památky UNESCO

Atraktivita, financování

Atraktivita, ochrana, povědomí veřejnosti

Atraktivita, skvost, zachovalost

Atraktivita, vysoká návštěvnost

atraktivnější pro cizince, marketing

Atraktivnější pro turisty

Atraktivnost, vzdělanost.

Celosvětové reklama

Čím více památek na tomto seznamu, tím je daný stát turisticky atraktivnější.

dává jí to určitou prestiž, reklamu a ochranu

Díky atraktivitě a tudíž i přílivu financí z turismu v dané lokalitě je snazší získat prostředky na její údržbu a uchování. Reprezentuje celosvětově kulturu ČR.

Diky dobremu jmenu svetozname oraganizace to pusobi lepe, dodava to tomu jakousi vetsi duveru v kvalitni vylet, zkratka je vetsinou na co se tesit!

Díky dotacím jsou objekty udržované, dostávají se do povědomí široké veřejnosti.

Dobrá propagace a atraktivita místa

Dobra propagace, prehledne informace, atraktivita

Dostupné informace o historii, snímky místa, uspořádané kontakty na výlety do okolí, nákupy a stravování.

Dotace

Doufám, ze snadněji získává peníze na údržbu a provoz.

Dozví se o ní více turistů a zřejmě požívá i určitou právní ochranu.

Finance na opravy a provoz

FINANCE Z EVROPSKÝCH DOTACÍ - TÍM SE LÉPE UDRŽUJE V DOBRÉM STAVU.

Finanční jistota na údržbu památky

Finanční výhody - více příspěvků

Finanční zdroje

Historická hodnota, odkaz, ochrana, přínos k rozvoji regionu

Historie, finance

Hlavní výhodou je dle mého názoru markantní zvýšení cestovního ruchu pro danou lokalitu, na který se váží i další výhody například v podobě prosperity nepřímo zúčastněných subjektů, jakými jsou například provozovatelé restauračních a ubytovacích zařízení. Ekonomický růst těchto subjektů může mít za následek v dlouhodobém horizontu navýšení rozpočtu obce/města.

Jde o kulturní dědictví, tudíž ověřenou pravost tradice

Jde o vyzdvihnutí vyjímečnosti a nenahraditelnosti památky

Je "chráněná",financovaná ...

Je atraktivnější pro turisty Lépe se propaguje. Dozví se o ní více lidí.

Je chráněna

Je chranena, tudiz v zachovalem stavu, nekdo se o ni stara, jsou pripadne penize na jeji udrzovani... Dale pritahuje turisty ze zahranici, podpora cestovniho ruchu, penize do naseho statu atd

Je jasné že bude historický zajímavá. Ve směs nezáleží na tom jestli na seznamu UNESCO je či není. Pokud už tam ale je můžeme očekávat historickou hodnotu této památky.

Je jisté, že nebude zničena, nebo poškozena. Má péči. Má propagaci

Je krásná

Je mnohem atraktivnější než ty které nejsou.

Je o ně lépe pečováno

Je o ní lépe pečováno

Je reálnější její renovace.

je státem chráněná,a tudíž se musí stát o ně starat,ikdyž z organizace plynou dotace.

Je světově známá, přiláká více turistů

Je světově známá. Hodně se o ní mluví a je propagována.

Je tim vice znama

Je to dobry pocit, navštívit něco, co je na takovém významném seznamu, který je znám celosvetove, jako je právě UNESCO seznam

Je to jakési "doporučení", která místa za to opravdu stojí, tímto mě lákají, abych je navštívila, což je dobrá věc. Dále mám jistotu, že to místo je udržované a hezké, dělá mi radost vidět památky v dobrém stavu, cítím se hrdě ohledně našeho českého dědictví.

Je to něco vyjimečného

Je to takový “certifikát”, ze se jedna o jedinečnou památku

Je udržovaná

Je udržovaná.

Je unikátní

Je v lepším stavu než jiné památky.

Je v pruvodcich:]

Je veřejnosti známější.

Je více chráněna před vandaly a chátráním a zanedbáním celkově. Je také super, že se o těchto místech dozvědí lidé pri tak důležititou věc jako je historie naší země a co vše naši předci dokázali

Je více navštěvovaná

je více zajímavější pro turisty

Je více známá

je více známá, více opravená, upravená, dotovaná

Je více známá.

Je zachovalá

Je zajímavým cílem pro turisty, zvyšuje turistický ruch, přináší ekonomické zisky

Je zaručeno že je něčím zajímavá

Je znakem vysoké hodnoty dané památky a péče o ni, je obvykle dobře prezentována a propagována, je velkým přínosem pro cestovní ruch v dané lokalitě.

Je známější

Je známější

Je známější pro turisty, vyšší zisk peněz v okolí.

Je známější.

Jedinečnost, historická hodnota

Jistou známku kvality.

Jsou moc pěkné

Jsou rekonstruovane a udrzovane

Když je zapsaná na seznamu UNESCO, myslím si, že je lépe udržovaná

Kladou vetsi důraz na údržbu těchto památek.

KLADY víc se o ni ví

Klady: významná kulturně historický zajímavá destinace, Zapory: mnoho turistů

Kulturni dědictví, péče a ochrana státu, zachování pro budoucí generace

Laik si dokaze rychle zjistit kulturni zajimavosti v navstevovane zemi

Láká více turistů

Lákadlo pro turisty, vyšší ochrana daného pozemků a okolí, historická hodnota, přírodní hodnota

Lepsi sprava objektu a okoli

Lepší ekonomické zajištění provozu - vyšší příjmy ze vstupného, lepší vyjednávací pozice při žádosti o dotační tituly, větší respekt památkářů k opravám

Lepší financování údržby a oprav

Lepší marketing, spravování z fondu

Lepší ochrana zachování pro budoucí generace.

Lidé se zde chovají slušněji, památka je zachovalejší.

má dobré vyhlídky, že bude opravována a nebude chátrat

Má větší váhu a je lépe vyhledatelná

Má více peněz na údržbu díky reklamě, že je zařazena do památek UNESCO.

Medializace

Měli by o ni být lepe pecovano.

mezinárodní prestiž , možná lepší dosáhnutí na evropské dotace?

Mezinárodní propagace, financování, zvýšená památková ochrana a péče

Mimořádnost, která ale bohužel přináší zvýšení turistického ruchu.

Mozna se lepe financuje udrzba. Vice turistu - profit.

Možná dokáže oslovit více lidí při hledání tipu na výlet. Ale já podle toho nepostupuji

Možná je snadnější sehnat peníze na údržbu těchto objektů například z různých grantů...?

Muže byt více atraktivni pro lidi

myslím si, že je o ni více pečováno jako o ostatní památky, které nejsou v seznamu UNESCO

Myslím, že to moc výhod nemá, ale nejspíše větší dotace, např. na opravu. A také větší povědomí o této památce, její propagace, ale i propagace okolí

Naláká více lidí.

Nemám nejmeší tušení, možná vyšší dotace?

Netusim

Netuším kromě toho,ze je chráněna

nevím

Nevim

Nevím

Nevím

Nevím

Nevim

Nevím

Nevim

Nevýhodou je větší množství turistů, jako plus vidím lepší péči o památky Unesco a celkově lepší připravenost na turisty a související služby.

nevýhody - větší množství návštěvníků

Nezáleží mi na tom, zda památka je nebo není zapsána do UNESCO

Nic spesl, mame v CR spoustu hezkych mist

O památce se dozví i zahraniční turisté, kteří získají možnost navštívit místa, která by jinak jen těžko našli. Tím pádem je zde větší potenciál pro cestovní ruch a služby obecně, nehledě na to, že památky jsou díky UNESCO v mnohem lepším stavu.

O památku se pečuje a nikdo ji nemůže neodborně přestavět, zbourat...

O památky je pečováno, jsou přísnější pravidla pro novou výstavbu, která je v nesouladu s architektonickou koncepci památky

O zapsané památce UNESCO se ví celosvětově a navštívit ji tedy mohou i cizinci kteří by o ní jinak nevěděli

Obecně bude atraktivnější a udržovanější, určitě se v okolí najde více ubytovacích a stravovacích zařízení a většinou se zde nachází doplňkové cr služby (např. prohlídky, půjčovna dopravních prostředků,..)

Očekával bych, že bude památka lépe chráněná odborníky proti chátrání a také proti ničení od ostatních lidí.

Odborná pomoc, prestiž a více turistů

ochrana

Ochrana památek, jejich zachování pro další generace.

Ochrana pred vandalismem, vetsi financni podpora, udrzovanost, rentabilita diky vysoke navstevnosti, priznive ovlivnuje cestovni ruch a podnikani v dane oblasti

Ochrana, propagace, více financí

Ochranu

Osloví širší spektrum návštěvníků

oslovi vetsi cast populace a vybudne k navsteve a dalsim informacim

Ověřené zážitky. Vím přesně kam jedu a co od památky mohu očekávat.

Pamatka ma svetovou pozornost a s tim spojenou i udrzbu pamatky, UNESCO rozšiřuje vzdelavani, mezinárdní spoluoraci v kulture a vede kulturne historicke projekty

Peníze na údržbu památek, větší atraktivitu pro lidi, více lidí se o památce dozví

Peníze, oblíbenost

Platí pro ně přísnější podmínky pro provoz.

Podpora státu

Popravdě nevím... výhodou,že získá nějakou dotaci na provoz/údržbu?

Povinna pece o památku

Precizně renovované památky

Preciznejsi znaceni, vyklad, cistota v okoli.

Prestiž

Prestiž, údržba, z pravidla více peněz na provoz

prestiž, známost

priorita v údržbě světová publicita

Privede turisty a tim zvysi tok financi do regionu

Pro danou památku je to nadnárodní propagace a domnívám se, že je pak snazší získat dotace na opravu a údržbu

Pro některé lidi může být díky tomu atraktivnější

Propagace

propagace a ochrana, také peníze pro památku

Propagace památky-je v širším povědomí Jistota výletu-jde o zajímavé památky

Propagace, finanční podpora

Propagace.

Předpokládám, že je lépe chráněná a udržovaná, než památky bez této výsady, často bývá centrem turistického zájmu, s tím se pojí i lepší služby v okolí atd.

Přiláká to víc turistů a daná památka tak bude mít více peněz na opravy a renovace atp. Mimo jiné by díky tomuto zápisu mohlo přijet více turistů ze zahraničí, kteří tak v souvislosti s tím určitě navštíví i jiné památky a využijí ubytovací a restaurační zařízení po dobu pobytu v ČR.

přiláká turisty

Přiláká víc turistů

Přiláká více návštěvníků.

Přínos pro zachování nenahraditelné krásy a historie naši země

Přísun peněz na opravy

Přísun peněz na opravy a dohled památkářů na případné nevhodné změny v okolí pamatky a jejich zákaz.

Reklama

Reklama pro CR

reklama pro ČR, finanční přínos pro region ve kterém památka je

Rozvoj turismu

Stahne nevstevniky z jinych mist a tam jich je prijemne mene

stát se o ni lépe stará (snad ;-))

Stát se o ní stará, nehrozí, že upadne v zapomenutí

stává se mezinárodně uznávanou

Světové povědomí

světovou proslulost

táhne to lidi

Tato památka má tak říkajíc :) lepší marketing.

Těžko říct, ale tipuju, že památkam UNESCO jsou přednostně věnovaný finance, např. na opravy

To netuším, každá památka je unikátní. Ale určitě to zvyšuje prestiž dané oblasti.

Turisticky atraktivnejsj, chráněná památkáři

Udržitelnost, turistický ruch

Udržitelnost, turistický ruch

UNESCO je jakýmsi vysokým hodnocením významu dané památky

Určitě je atraktivnější pro cizince

Už jen samotný fakt, že se památka dostala na seznam světového dědictví UNESCO je potvrzením, že tato památka je vyjímečná mezi ostatními památkami. Zároveň je tam i garance jistoty, že bude v lépe zachovaném/udržovaném stavu.

V´hoda - Ochrana, zdůraznění jedinečnosti, větší návštěvsnost, finanční podpora Nevýhoda - ?

velká marketingová pomoc

Velká péče o památku.

Větší atraktivita pro turisty

Větší atraktivita, tudíž větší turismus v místě -> rozšíření infrastruktury

Větší dotace.

Větší ochrana před nevhodným zacházením

Větší ochrana tam, kde stát buď nestíhá, nebo dokonce nechce

Větší popularita (pokud se o to člověk zajímá), ale také by měla být chráněná před zničením atd.

Větší povědomí a atraktivnost, zároveň i úcta a opatrnost

Větší povědomí o památce u nás a ve světě. Mají víc peněz na opravy a rozvoj.

Větší povědomí o památce, chráněnost

větší prestiž, finanční příjmy a tedy i vysoká udržovanost a turistický servis

Větší prestiž, informovanost lidí o památce

větší propagace i v zahraničí, víc prostředků na údržbu

Větší propagace, vyšší návštěvnost

Větší udržování památky, větší atraktivita pro turisty, příliv peněz

Větší uznání hodnoty dané památky

Větší zájem zahraničních turistů.

Větší zájem ze strany domácích i zahraničních turistů.

Ví o dané památce víc lidí

Ví se o ní po celém světě,propagace České republiky

víc cizinců

Vic penez na udrzbu pamatky

Víc peněz na údržbu

Víc peněz na údržbu a opravy

Víc se o ní ví

více finančních prostředků na údržbu, je chráněná, je díky unesco více známá

Vice chranena a dotovana

Více je navštěvují lidé, jsou více propagovány

Více peněz pro památku povedomost v cizích zemi

Výhoda: Větší důraz na ponechání památky

Výhoda:Zviditelnění konkrétní památky Nevýhoda: optické sníženy váhy ostatních památek

Vyjimečnos a povědomí o ni.

Vyssi navstevnost Prilakani turistu

Vyssi navstevnost a prestiz

Vyšší atraktivita k návštěvě státu, více turistů, více výnosů.

Vyšší informovanost o památce mezi občany a turisty.

vyšší návštěvnost, prestiž

Vyzdvihuje Českou republiku ve světě, udržuje unikátní stavby pro budoucí generace

Záruka "kvality" a serióznosti. V okolí by měly být dobré služby. Město nebo okolí by mělo být dobře udržované.

Záruka toho,že památka opravdu stojí za vidění.

Záruka, že opravdu stojí za to ji navšívit

Zatraktivnění, vyšší šance získat finance na údržbu, větší návštěvnost

Zaujme internacionální turisty

Získává větší šance na finanční podporu. Vyšší návštěvnost je někdy výhodou, často ale záporem.

známka kvality, podpora památky

Zůstane památkou pro další generace

Zviditelneni

Zvýšené prostředky pro údržbu o danou památku a zapis na seznamu navíc může sloužit jako reklama

Zvýšenou ochranu památky, příliv financí z turistů, potenciál dlouhověkosti pro budoucí generace.

zvýšený zájem turistů x vyšší ceny, spousta turistů

Žádné

Že se o ní dozví širší veřejnost, hlavně i cizinci

18. Může mít zapsání památky na seznam UNESCO i nějaké nevýhody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Ne, má pouze výhodyotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano27067,5 %67,5 %  
Ne, má pouze výhody13032,5 %32,5 %  

Graf

19. Jaké může mít památka UNESCO nevýhody?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

musí dodržovat nařízení

nevýhody související se zvýšeným provozem

- větší počet lidí, z poklidného místa se najednou stane rušné místo, bude se muset v začátku i investovat do okolí, do zabezpečení, ale to je jen na začátku, tak nevím, zda to vlastně brát jako nevýhodu, možná někdo to tak může vnímat, nepřenese se dál, než za tu prvotní investici - bývá zvykem, že najednou je takové místo atraktivní, tak se zvednou i ceny služeb aj.

- vyšší dotace

Bude tam hodne turistu

Častá návštěvnost vede k vyšší míře nepořádku v okolí, opotřebení,...

čím víc návštěvníků, tím delší fronty

Dana lokalita nemusí pak optimálně zvládnout nápor turistů, to může vyžadovat změny z hlediska infrastruktury např. spoje, parkovací místa...

davy turistů

davy turistů

Devastaci ze strany turistů, když jich je velmi mnoho.

Diky UNESCO se hodně památek zviditelni více, než to bylo před zapsanim, tím pádem tam pak jezdi více turistů. Velký příliv turistů ma svá negativa

Do rekonstrukce či činnosti kolem mluvi více lidí.

Dodrzovani pravidel,napr. barva vymalby v prikehlych bytech

Dodržování určitých přísných norem

Drahá

Finance

Fronty, hodně lidí, drahé vstupné

Hodně lidí na jednom místě

Hodně lidí včetně kapsářů

Hodne lidi, vyssi vstupne

Hodně turistů

Je tam mnoho turistů i cizinců, protože jsou tyto památky uvedené v turistických příručkách.

je tam potom lidí jako psů ...

Je tam více turistů než na méně známých památkách

je třeba dodržovat pravidla stanovena organizací UNESCO

Je v pruvodcich:] Disneylandizace pamatky samotne, sluzeb (ubytovani, stravovani,...) i okoli. V C.Krumlove dokonce ti svine vyhaneji nas, vodaky, abychom jim nekazili fazonu - dokud tam nezacaly jezdit cinske hordy, tak jsme jim byli dobri a pri korone take.

Každý se o ní dozví - lidí jak na Václaváku

Kontaminace turisty.

Konzultace a požadavky od UNESCO mnohdy nekorespondující s místní realitou. Viz. třeba otáčivé hlediště v Českém Krumlově - s tím mělo UNESCO v jednu chvíli problém... výškové budovy v Praze na Pankráci - rovněž problém s UNESCO atd...

Má asi více finančních prostředků na údržbu

Ma výhody z nevyhod je zde proces schvalovani jeji údržby

Masivní návštěvnost

Masivní turismus a příživníky co toho zneužívají. Hlavně rýžuji na cizincích. Je mi z toho smutno, je to špatná vizitka nejen českých obyvatel a i příslušníků jiných národnosti co zde žijí. Slušnost se vytrácí.

Masová turistika, dodržování předpisů, nemoznost rozhodovat o péči v okolí pamatky

Masová turistika, ztráta intimity

Masové návštěvy, zhoršení stavu památky

Masový turismus

Masový turismus

Menší svoboda v rozhodování o úpravách?

Mnoho navstevniku- mnoho škod a neporadku

Mnoho turistů

Mnoho turistů

mnoho turistů

mnoho turistů

mnoho turistů

Mnoho turistů v dané lokalitě, tím souvisí například nedostatek ubytovacích zařízení. Pro české turisty vysoké ceny čehokoliv (vstupné, stravování, ubytování atd.). Největší problém však vidím v lidech, kteří si chtějí "nahrabat kapsy" pomocí Airbnb a vykupují byty běžným občanům v dané lokalitě.

Mnoho turistů.

Mnoho turistů.

Moc lidi

Moc lidí

Moc lidí

Moc lidí.

Moc návštěvníků, takže to není pro lidi, kteří mají rádi klid

moc turistů

moc turistu

moc turistů

moc turistů (Praha, Český Krumlov)

Moc turistů, z toho špatná dopravní situace, nezvládají služby atd

Musí dodržet pravidla, která nekorespodují s lokálními.

Musi dodržovat predpisy, ktere jsou stanoveny u zápisu techto památek.

Musí splňovat nějaké normy, je o ni vetsi zájem

Musí splňovat standardy a v případě plánovaná revitalizace nebo tak mají dosti svázané ruce a vše musí být předem schváleno.

Může být atraktivnější a je chráněna.

Může být pro návštěvníky více finančně zpoplatněna

Muže o tuto výsadu přijít, omezení v rámci rekonstrukce atp.

Může způsobit overturismus.

Myslím, že může být problém v budoucnu se zásahy či rekonstrukcí - omezené možnosti

Nadměrná turistika - ničení památek

Nadměrný zájem turistů.

Nadmírná návštěvnost turistů (přeplnění, fronty atd.)

Nájezdy návštěvníků, myslím aby pro svou atraktivitu daného místa byl připraven celý kraj, nebo alespoň okolí.

Napadá mě velké množství turistů, viz Praha

nápor turistů

Napr. Narocnejsi udrzovani pamatky (povoleniod pamatkaru) aj.

Například v souvislosti s Prahou omezení výstavby/modernizace okolí

náročné na údržbu

Narušení soukromí rezidentů.

Navštěvuje ji moc turistů. Turisté mohou památku zničit. Vstupné, ubytování a stravování u památky je moc drahé.

Navštěvuje ji příliš mnoho turistů

nějaká administrativní zátěž? Nevím.

nejedná se o finanční pomoc. přelidnění

Nejsem odborník, ale myslím, že budou přísnější regule, třeba při získání stavebního povolení na opravu, nebo rekonstrukci.

někde hrozí přílišný zájem turistů

Nemohu odpovedet

Netusim

Neudržitelnost v destinaci

Nevím

Nevím

Nevim

nevím

nevím

Nevim

Nevýhodou může být, že v některých zemích na ní mohou útočit schválně kvůli jejich zničení, právě proto, že jsou chráněné Unescem.

Nevýhodu spatřuji především v množství návštěvníků, které je mnohdy na hraně kapacity.

Ničení památky

Očekává se od ní něco mimořádného

Ohrožení nadměrnou návštěvností.

Overtourism

Overtourism.

Overtourismus

overturism

Overturismus

Overturismus, předražené ubytování a stravování, nepořádek, rušení nočního klidu.

Památka se tím stává kulturním symbolem a proto by její poškození mohlo mnohem více ublížit národu, jehož památkou je. Taky čím je památka slavnější a důležitější, tím více lidí ji obvykle chce vidět. A jen něco stojí za děsné fronty.

Pokud se platí vstupné, může být dražší. A můžou zde být zakázané určité činnosti.

Poničení památky vlivem masové návštěvnosti

povolení k čemukoliv

Pro lidi v okoli, od zhusteni cestovniho ruchu po stavebni rizeni, kdy si v obycejnem baraku nevymenite ani okna

Pro majitele / uživatele objektů je zřejmě komplikovanější rekonstrukce, prodej atd.

Pro místní obyvatele v okolí může být nepříjemné větší množství turistů.

Pro některé občany bydlící poblíž památky bude narůst turistů nepříjemný. Více hluku, míň prostoru na procházení, fronty lidí.

Problémy při renovaci.

Přebujelá návštěvnost a s ní spojená rizika.

přelidnění - nedostatek parkovacích míst, nedostatek ubytování, možnost navštívit památku jen na rezervaci, a po čase vyšší ceny v celém okolí. Příkladně v Kutné Hoře jsou po vstupu do UNESCO zrušeni průvodci ( v Barboře), návštěvnický okruh byl rozdělen na několik dalších ( KH Hrádek, nebo Vlašský dvůr)

Přelidnění - přílišná návštěvnost

Přemrštěný zájem turistů jako napřiklad v Českém Krumlově.

Přesné opravy a postupy oprav

Přespříliš turistů

Přetíženost návštěvy památky

Příliš mnoho lidí jak v Českém Krumlově. Také nutnost docela striktních pravidel.

Příliš mnoho návštěvníků

Příliš mnoho návštěvníků.

Příliš mnoho turistů

Příliš mnoho turistů

Příliš mnoho turistů

Příliš mnoho turistů může způsobit dlouhé čekání dalších návštěvníků, vysoké vstupné

Příliš mnoho turistů, kteří se ne vždy chovají adekvátně (parkování klidně i v zeleni, odhazování odpadků, nerespektování zákazů)

Příliš velká návštěvnost, protože památka je tím zajímavější a tím může dochazet k většímu poničení dané památky..

Přílišné množství lidí

Přísnější podmínky při opravách (aby prošlo stavebním řízením, musí být zachovány původní postupy, materiály apod. - to bývá dražší, složitější). Ničení návštěvníky.

Přísnější pravidla pro majitele

Rázem vzroste vstupné :-).

S rekonctrukcemi atp.

složité opravy

Složitější byrokratické procesy při jakémkoliv stavebním zásahu (i při snaze udržet památku v dobrém stavu)

Stava se atraktivnim. Tim vice turistu. Tim vse drazsi a znicenejsi

Stejne jako vyhody-privede turisty.

striktní dodržování předpisů co se týká památkové péče

Táhne to lidi a lidí je na světě jako sraček Kefalín

Tím že je takhle známá, bude hojně navštěvována a bude tam přelidněno a člověk si to tak neužije

Turisté chtějí danou destinací navštívit

Upozadeni dalsich zajimavosti v okoli

určitá omezení v rekonstrukcích, výstavbě, přestavbě apod.

určitě jsou,ale nyní mě nic nenapadá,bohužel.

Vandalismus

vandalismus, poskozeni kvuli vysoke navstevnosti, spatne organizaci

Velká koncentrace lidí

Velká návštěvnost (což je v pořádku), ale s ní spojená rizika poškození, poničení...

Velke mnozstvi turistu

Velké množství návštěvníků

Velké množství návštěvníků

Velké množství návštěvníků.

Velké množství turistů

velké množství turistů, navýšení cen v okolí

Velký nápor turistů

Velký počet turistů

velký pohyb turistů, komercializace

Velký ruch (lidé, auta atd..) v místě památky.

Velky turismus, drazsi stravovaci a ubytovací služby.

Vetsi koncentraci lidi, vyšší ceny

Vetsi turisticky ruch, coz treba v Krumlove je nekdy uz neprijemne.

Větší koncentrace turistů, ztrácí se individuální přístup. Prohlídky jako na hlavním nádraží.

Větší množství návštěvníků, protože je známější než jiné památky

větší nápor turistů, přelidnění místa, případné opotřebení či devastace návštěvníky

Větší nápor turistů, vyšší ceny vstupného i dalších služeb

Větší navstevnost

Větší návštěvnost způsobující narušení okolí,

větší očet návštěvníků, omezení pro obyvatele v dané oblasti

Větší povědomí o památce zvedne příval turistů, kteří můžou být pro nějaké lokality nevýhodný.

Větší šance cíleného vandalismu ?

Větší turisticky ruch, pohyb hodně lidi, to muže někomu v okolí kdo tam například bydlí, vadit.

Větší zátěž turisty.

víc cizinců, přecpáno, vyšší ceny

Více návštěv - více nepořádku, davy lidí, hluk.

Více návštěvníků, kteří nemusí být okolím vnímány kladne

Více turistů

Více turistů, dražší okolní ubytovací a stravovací zařízení, komercializace památky a okolí, větší znečištění

Vlastně zvýhodnuje nějaké místa nad jiná a ty jsou pak v nepřiznivém stavu

Vysoká návštěvnost, Tím horší přístup na památku, časové prodlevy, dlouhé fronty

vysoký počet návštěvníků, který se musí regulovat - např. Itálie, u nás snad připadá v úvahu jen letní Český Krumlov

Vyšší navštěvovanost, tedy i více znečištění okolí davy

Vyšší počet turistů, znehodnocení okolní krajiny, provoz

Vyšší turistický ruch (rádi si užíváme památky v klidu bez přecpaných ulic)

Vyšší zájem turistů, tím se místo stává méně autentické a ztrácí genium loci.

Vzrůst počtu turistů, ti pak můžou zhoršit životní podmínky místních

Z pohledu obyvatelstva se může jednat o nežádoucí příval turistů, což v krajním případě může vyústit například v porušování veřejných vyhlášek apod.

Zajímá se o ní možná více návštěvníků.

Zatížení turismem

závazek, potenciální zvýšení turistického zájmu a tim vyšší hrozba vandalismu

Zdlouhave schvalovani rekonstrukci u unesca

Zhorsene nebo vubec zadne podminky pro jeji jine vyuzivani

ztráta autenticity

Ztráta genius loci, přetížení místních

Zvýšena “popularita”, nadměrná návštěvnost, neohleduplnost lidi.

Zvýšení návštěvnosti a tím způsobí rychlejší opotřebení

Zvýšení turistického zájmu až nad přínosnou hodnotu.

zvýšený turistický ruch

Zvýšený zájem návštěvníků může negativně ovlivnit kvalitu života místních obyvatel.

20. Navštívil/a byste památku UNESCO v případě, že byste byl/a v okolí např. na nějaké sportovní či kulturní akci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano34185,25 %85,25 %  
Ne5914,75 %14,75 %  

Graf

21. Koupil/a byste si vícedenní poznávací zájezd zaměřený na památky UNESCO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne23458,5 %58,5 %  
Ano16641,5 %41,5 %  

Graf

22. Domníváte se, že mají památky UNESCO v ČR dobrou propagaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano23358,25 %58,25 %  
Spíše ne16741,75 %41,75 %  

Graf

23. Jaké kroky si myslíte, že by se měly podniknout, aby došlo k větší propagaci památek UNESCO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v televizi21253 %53 %  
Propagace prostřednictvím veřejně známé osobnosti na sociálních sítích18546,25 %46,25 %  
Reklama na Facebooku16040 %40 %  
Reklama na billboardech8621,5 %21,5 %  
nevím61,5 %1,5 %  
Propagace od Ministerstva pro místní rozvoj, CzechTourismu, propagace na mezinárodních výstavách a veletrzich10,25 %0,25 %  
Většinou není potřeba větší propagace, vzhledem k celkovému zvýšení CR a zájmu o vzdělání (cestování za památkami, historií,..), ještě vzhledem ke covid době se konkrétně české památky potýkají spíše s přelidněním, znečištěním, atd.10,25 %0,25 %  
Zájezd po památkách UNESCO mne moc zaujal, jela bych10,25 %0,25 %  
podpora regionu, podpora na sociálních sítích obecně (nejen FB)10,25 %0,25 %  
Více reportáží v televizi.10,25 %0,25 %  
žádnou reklamu proboha10,25 %0,25 %  
Youtuber - influencer 10,25 %0,25 %  
Mají dostatečnou propagaci.10,25 %0,25 %  
není třeba větší propagace10,25 %0,25 %  
Nemyslím si, že by potřebovaly reklamu10,25 %0,25 %  
speciální portál na netu, možnost virtuálních prohlídek atd. 10,25 %0,25 %  
aplikace10,25 %0,25 %  
V každém Info-centru se dozvím, je-li blízko památka Unesco...10,25 %0,25 %  
Státní propagace všemi dostupnými kanály. 10,25 %0,25 %  
Informační nepřímá propagace, například Objektiv10,25 %0,25 %  
Nic z uvedeného, navíc u většiny již návštěvnost přesahuje únosnou mez. Např. vilu Tugendhat je reálně možné vidět jen zvenčí, termíny jsou soustavně vyčerpané a vstupné je vysoké.10,25 %0,25 %  
Slevy na vstupné10,25 %0,25 %  
Propagace z prostředků ministerstva kultury10,25 %0,25 %  
Vlastní kvalitni kontent na vlastnich socialnich sitich.10,25 %0,25 %  
Dalsi sociální sítě 10,25 %0,25 %  
Oboustranná komunikace na sociálních sítích jelikož se informace šíři rychleji 10,25 %0,25 %  
Netuším a nechci úplně vařit z vody, ale spíš bych nové turisty lákal skrz nějaké akce... Vím že na Slovensku byla loni nějaká akce, kde lidé měli nějak během měsíce vylézt na ty nejvyšší slovenské hory. Na začátku si zaplatili za nějaké sponzorské tričko a kdyz vše splnili, dostali medaily. Něco podobného by se mohlo uspořádat v rámci českých památek UNESCO... Přeci jen jich máme hodně že to není jen o dvou návštěvách :)10,25 %0,25 %  
Reklama na internetu kdekoli, na nadrazich treba10,25 %0,25 %  
Nemyslím si, že je to potřeba10,25 %0,25 %  
Tak jak je stačí10,25 %0,25 %  
motivační edukace na školách 10,25 %0,25 %  
propagace je adekvátní10,25 %0,25 %  
Netřeba, je lepší propagovat spíše ostatní památky10,25 %0,25 %  
Více propagace v online prostředí.10,25 %0,25 %  
turistické portály, propagační materiály na infocentrech 10,25 %0,25 %  
Propagace v rámci regionu10,25 %0,25 %  
- sociální sítě ano, ale nemusí to nutně být prostřednictvím známých osobností - promyšlenější propaface regionů10,25 %0,25 %  
Nemyslím si, že by potřebovali větší propagaci, je o nich zmínka v turistických průvodcích, na FB i v televizi se občas mihne reklama, jsou různé pořady z regionů, nebo seznamujíci lidi s památkami, koho to zajímá cestu si najde , mylím, že lidé nejsou zas až tak hloupí, aby se jim muselo neustále něco předkládat až pdo nos a masírovat je ze všech stran...10,25 %0,25 %  
mapy, místní informační letáky10,25 %0,25 %  
Záleží na věkové skupině, na kterou je propagace cílená, za mě spis TV spot nebo billboard10,25 %0,25 %  
Lepší služby v oblasti, kuchyně, ubytování 10,25 %0,25 %  
větší propagace není nutná10,25 %0,25 %  
propagace v internetových mapách10,25 %0,25 %  
Více i těchto místech mluvit dětem v rámci výuky10,25 %0,25 %  
nic10,25 %0,25 %  
Největší propagací je spokojený návštěvník, ten se bude vracet, nebo doporučí. Moje vlastní zkušenost. Jinak jakákoliv forma z toho co jste nabídli k odškrtnutí. Nelze využít jen jednu možnost. Naše populace se skládá z různých sociálně založených lidí. Ne všichni mají přístup k internetu, tím myslím hlavně starší osoby. Takže Facebook a sociální sítě jsou hlavně pro mladé a aktivní lidi s internetem. Billbordy jsou hodně vidět, ale jako řidič je nemám ráda. Známá osobnost jde také velká výhoda, hlavně když propaguje v televizi ale rozumně. Něco co má hlavu a patu. Z některých reklam fakt kvetu. A jsem nadmíru spokojená, že existuje něco jako přeskakování reklam. O co víc je můj život spokojenější. Myslím si, že vhodná by byla propagace napříč všemi možnostmi. Děkuji 10,25 %0,25 %  
žádné10,25 %0,25 %  
Např. knižní publikace10,25 %0,25 %  
Vetsi reklamu bych nedelala uz takhle jsou pretizene davy turistu10,25 %0,25 %  
reklama v článcích v časopisech o cestování10,25 %0,25 %  
Není potřeba větší reklamy. Kdo chce, vyhledá si na internetu, kde je velmi přehledně popsáno.10,25 %0,25 %  
Propagaci považuji za dostatečnou.10,25 %0,25 %  
seriozní informace a tipy na výlety10,25 %0,25 %  
Mělo by se o nich učit ve školách.10,25 %0,25 %  
Myslím si, že je dobré propagovat všechny památky, máme v republice nádherné místa. Ale právě ty, které se veřejně nepropagují bývají zajímavější, když jste v místě.10,25 %0,25 %  

Graf

24. Domníváte se, že zapsáním památky na seznam UNESCO se zvýšila návštěvnost zahraničních turistů v dané lokalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano34385,75 %85,75 %  
Nevím4511,25 %11,25 %  
Ne123 %3 %  

Graf

25. Poznamenáváte si navštívená místa? (Např. do stíracích map, deníků apod. )

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne27869,5 %69,5 %  
Ano12230,5 %30,5 %  

Graf

26. Používal/a byste aplikaci, která by zaznamenávala navštívená místa v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17944,75 %44,75 %  
Ne11528,75 %28,75 %  
Nevím10626,5 %26,5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Z kterého kraje pocházíte?

4. Co znamená zkratka UNESCO?

5. Kolik má ČR hmotných památek UNESCO?

6. Jezdíte na výlety po České republice?

7. Navštívil/a jste některou hmotnou památku zapsanou na seznamu UNESCO?

8. Líbila se Vám některá navštívená památka UNESCO natolik, že byste ji navštívil/a znovu?

9. Které památky byste navštívil/a znovu?

11. Plánujete nějakou památku UNESCO v ČR navštívit v budoucnu?

12. Je pro Vás památka, která je zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO atraktivnější?

13. Která památka na seznamu světového dědictví UNESCO Vám přijde nejatraktivnější?

14. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, navštívil/a jste díky tomu i jinou památku či zajímavost v okolí?

15. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, využil/a jste také stravovací zařízení v okolí?

16. V případě, že jste navštívil/a památku světového dědictví UNESCO, která byla vzdálená Vašemu bydlišti, využil/a jste také ubytovacího zařízení v okolí?

18. Může mít zapsání památky na seznam UNESCO i nějaké nevýhody?

20. Navštívil/a byste památku UNESCO v případě, že byste byl/a v okolí např. na nějaké sportovní či kulturní akci?

21. Koupil/a byste si vícedenní poznávací zájezd zaměřený na památky UNESCO?

22. Domníváte se, že mají památky UNESCO v ČR dobrou propagaci?

23. Jaké kroky si myslíte, že by se měly podniknout, aby došlo k větší propagaci památek UNESCO?

24. Domníváte se, že zapsáním památky na seznam UNESCO se zvýšila návštěvnost zahraničních turistů v dané lokalitě?

25. Poznamenáváte si navštívená místa? (Např. do stíracích map, deníků apod. )

26. Používal/a byste aplikaci, která by zaznamenávala navštívená místa v ČR?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Z kterého kraje pocházíte?

4. Co znamená zkratka UNESCO?

5. Kolik má ČR hmotných památek UNESCO?

6. Jezdíte na výlety po České republice?

7. Navštívil/a jste některou hmotnou památku zapsanou na seznamu UNESCO?

8. Líbila se Vám některá navštívená památka UNESCO natolik, že byste ji navštívil/a znovu?

9. Které památky byste navštívil/a znovu?

11. Plánujete nějakou památku UNESCO v ČR navštívit v budoucnu?

12. Je pro Vás památka, která je zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO atraktivnější?

13. Která památka na seznamu světového dědictví UNESCO Vám přijde nejatraktivnější?

14. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, navštívil/a jste díky tomu i jinou památku či zajímavost v okolí?

15. V případě, že jste navštívil/a památku UNESCO, využil/a jste také stravovací zařízení v okolí?

16. V případě, že jste navštívil/a památku světového dědictví UNESCO, která byla vzdálená Vašemu bydlišti, využil/a jste také ubytovacího zařízení v okolí?

18. Může mít zapsání památky na seznam UNESCO i nějaké nevýhody?

20. Navštívil/a byste památku UNESCO v případě, že byste byl/a v okolí např. na nějaké sportovní či kulturní akci?

21. Koupil/a byste si vícedenní poznávací zájezd zaměřený na památky UNESCO?

22. Domníváte se, že mají památky UNESCO v ČR dobrou propagaci?

23. Jaké kroky si myslíte, že by se měly podniknout, aby došlo k větší propagaci památek UNESCO?

24. Domníváte se, že zapsáním památky na seznam UNESCO se zvýšila návštěvnost zahraničních turistů v dané lokalitě?

25. Poznamenáváte si navštívená místa? (Např. do stíracích map, deníků apod. )

26. Používal/a byste aplikaci, která by zaznamenávala navštívená místa v ČR?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šváchová, J.Památky UNESCO v ČR (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://hmotne-pamatky-unesco-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.