Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
pokud čtete tento odstavec s největší pravděpodobností se chystáte zoodpovědět otázky mého dotazníku.
Dovolte mi, abych se na úvod představil. Mé jméno je David Babka, jsem studentem Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V rámci mé bakalářské práce bych Vás chtěl požádat o vyplnění dotazníku týkajícího se hodnocení reklamní kampaně společnosti Kofola a.s.
Konkrétně se jedná o hodnocení videospotu "Když slova nestačí, pomůže láska", který prezentuje nealkoholický nápoj Kofola.
Videospot můžete zhlédnout na následujícím odkazu.
1. Znáte nějakou reklamu na nealkoholický nápoj Kofola?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 14].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
420
98,82 %
98,82 %
Ne
5
1,18 %
1,18 %
2. Viděl/a jste reklamní spot společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 3, Nevzpomínám si → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
343
81,67 %
80,71 %
Nevzpomínám si
59
14,05 %
13,88 %
Ne
18
4,29 %
4,24 %
3. Poznáváte ukázku z reklamního spotu společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
Nápověda: Hlavní děj se odehrával na vlakovém nádraží.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 14].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
41
50,62 %
9,65 %
Ne
40
49,38 %
9,41 %
4. Kde jste tento spot viděl/a?
Můžete zvolit více možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Televize
350
91,86 %
82,35 %
Internet
117
30,71 %
27,53 %
Kino
2
0,52 %
0,47 %
Pustila jsem si odkaz v úvodu dotazníku, tam jsem tento spot viděla prvně.
1
0,26 %
0,24 %
škola
1
0,26 %
0,24 %
Na otázku č. 5 odpovídejte jen v případě, že v předchozí otázce jste vybral možnost "Internet".
5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
Můžete zvolit více možností.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
placená reklama před jiným videem na serveru www.youtube.com
73
57,03 %
17,18 %
sociální sítě
57
44,53 %
13,41 %
samostatný spot na serverech sdílející videa
26
20,31 %
6,12 %
vyskakovací reklamní okno
24
18,75 %
5,65 %
webové stránky výrobce
12
9,38 %
2,82 %
postranní bannery
10
7,81 %
2,35 %
6. Seřaďte atributy, dle toho jak je v reklamě upřednostňujete.
U této otázky určete pořadí od (nejdůležitějšího po nejméně důležité).
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
srozumitelnost obsahu
2.761
1.677
kvalitní produkt
2.753
1.797
známý produkt
3.637
1.815
originalita reklamy
2.132
2.125
zpracování reklamy (obsazení známých osobností)
4.482
1.555
časté opakování reklamy
5.237
1.554
7. Co Vás nejvíce v reklamním spotu „Když slova nestačí, pomůže láska“ zaujalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příběh (mladistvé, nerozvážné avšak originální a zamilované chování mladíka)
214
56,32 %
50,35 %
hlavní postavy (mladík spěchající za svou slečnou Terezou, slečna Tereza, spolucestující nahluchlá stařenka)
109
28,68 %
25,65 %
prostředí (zběsilá cesta na vlakové nádraží a prostředí na nástupišti)
44
11,58 %
10,35 %
produkt (nealkoholický nápoj Kofola)
13
3,42 %
3,06 %
8. Tento reklamní spot od společnosti Kofola a.s. se mi zdá …
V každém řádku prosím vyberte vždy jedno číslo.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
srozumitelný vs. nesrozumitelný
1-2-3-4-5-6-7
2.103
1.792
poutavý vs. nezajímavý
1-2-3-4-5-6-7
1.863
1.529
vhodný vs. nevhodný
1-2-3-4-5-6-7
2.142
1.406
originální vs. nenápaditý
1-2-3-4-5-6-7
1.713
1.42
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
9. Předmět této reklamy pro mě byl …
V každém řádku prosím vyberte vždy jedno číslo.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
známý vs. zcela nový
1-2-3-4-5-6-7
2
2.437
zřejmý od první chvíle vs. nejasný
1-2-3-4-5-6-7
3.355
2.792
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
10. Zpracování tohoto reklamního spotu je dle mého názoru …
V každém řádku prosím vyberte vždy jedno číslo.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
profesionální vs. amatérské
1-2-3-4-5-6-7
2.108
1.296
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
11. Vzbudila ve Vás reklama potřebu vyhledat ji na internetu a zhlédnout jí opakovaně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, reklamu jsem nehledal
278
73,16 %
65,41 %
Ano, ale nehledal jsem ji
71
18,68 %
16,71 %
Ano, reklamu jsem si pustil opakovaně
31
8,16 %
7,29 %
12. Pro výše zmiňovaný reklamní spot „Když slova nestačí, pomůže láska“ohodnoťte prosím tyto kritéria.
Jednotlivá kritéria hodnoťte jako ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
srozumitelnost obsahu
1.968
0.978
zapamatovatelnost
1.766
0.853
originalita
1.616
0.9
zpracování reklamy
1.968
0.852
časté opakování reklamy
2.789
1.235
13. Která média si myslíte, že by v budoucnu měl výrobce Kofoly více využívat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
televize
246
64,74 %
57,88 %
reklama v prostředcích veřejné dopravy
195
51,32 %
45,88 %
videoreklamy na internetu
167
43,95 %
39,29 %
bannery na webových stránkách
115
30,26 %
27,06 %
tisk (noviny, časopisy, ...)
96
25,26 %
22,59 %
inzertní a plakátovací plochy
88
23,16 %
20,71 %
rozhlas
51
13,42 %
12 %
14. Zařaďte se prosím do příslušné věkové skupiny.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 až 26 let
336
79,06 %
79,06 %
27 až 35 let
47
11,06 %
11,06 %
36 až 45 let
18
4,24 %
4,24 %
46 až 60 let
12
2,82 %
2,82 %
0 až 18 let
10
2,35 %
2,35 %
61 a více let
2
0,47 %
0,47 %
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
360
84,71 %
84,71 %
Muž
65
15,29 %
15,29 %
16. Vyberte prosí svůj rodinný stav.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
svobodný/á
380
89,41 %
89,41 %
ženatý/vdaná
35
8,24 %
8,24 %
rozvedený/á
6
1,41 %
1,41 %
vdovec/vdova
4
0,94 %
0,94 %
17. V současné době jste ...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student/ka
310
72,94 %
72,94 %
zaměstnanec/zaměstnankyně
82
19,29 %
19,29 %
podnikatel/podnikatelka
15
3,53 %
3,53 %
osoba na rodičovské dovolené
9
2,12 %
2,12 %
nezaměstnaný/á
6
1,41 %
1,41 %
invalidní důchodce
2
0,47 %
0,47 %
důchodce
1
0,24 %
0,24 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi samostatný spot na serverech sdílející videa na otázku 5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyskakovací reklamní okno na otázku 5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
6. Seřaďte atributy, dle toho jak je v reklamě upřednostňujete.
odpověď časté opakování reklamy=6:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zpracování reklamy (obsazení známých osobností)=5 na otázku 6. Seřaďte atributy, dle toho jak je v reklamě upřednostňujete.
11. Vzbudila ve Vás reklama potřebu vyhledat ji na internetu a zhlédnout jí opakovaně?
odpověď Ne, reklamu jsem nehledal:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi srozumitelný [1-2-3-4-5-6-7] nesrozumitelný: 5 na otázku 8. Tento reklamní spot od společnosti Kofola a.s. se mi zdá …
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi poutavý [1-2-3-4-5-6-7] nezajímavý: 4 na otázku 8. Tento reklamní spot od společnosti Kofola a.s. se mi zdá …
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zapamatovatelnost=4 na otázku 12. Pro výše zmiňovaný reklamní spot „Když slova nestačí, pomůže láska“ohodnoťte prosím tyto kritéria.
13. Která média si myslíte, že by v budoucnu měl výrobce Kofoly více využívat?
odpověď televize:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi webové stránky výrobce na otázku 5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Znáte nějakou reklamu na nealkoholický nápoj Kofola?
2. Viděl/a jste reklamní spot společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
3. Poznáváte ukázku z reklamního spotu společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
4. Kde jste tento spot viděl/a?
5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
6. Seřaďte atributy, dle toho jak je v reklamě upřednostňujete.
7. Co Vás nejvíce v reklamním spotu „Když slova nestačí, pomůže láska“ zaujalo?
8. Tento reklamní spot od společnosti Kofola a.s. se mi zdá …
9. Předmět této reklamy pro mě byl …
10. Zpracování tohoto reklamního spotu je dle mého názoru …
11. Vzbudila ve Vás reklama potřebu vyhledat ji na internetu a zhlédnout jí opakovaně?
12. Pro výše zmiňovaný reklamní spot „Když slova nestačí, pomůže láska“ohodnoťte prosím tyto kritéria.
13. Která média si myslíte, že by v budoucnu měl výrobce Kofoly více využívat?
14. Zařaďte se prosím do příslušné věkové skupiny.
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Vyberte prosí svůj rodinný stav.
17. V současné době jste ...
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Znáte nějakou reklamu na nealkoholický nápoj Kofola?
2. Viděl/a jste reklamní spot společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
3. Poznáváte ukázku z reklamního spotu společnosti Kofola a.s. „Když slova nestačí, pomůže láska“?
4. Kde jste tento spot viděl/a?
5. Specifikujte, kde na internetu jste tento reklamní spot viděl/a.
6. Seřaďte atributy, dle toho jak je v reklamě upřednostňujete.
7. Co Vás nejvíce v reklamním spotu „Když slova nestačí, pomůže láska“ zaujalo?
8. Tento reklamní spot od společnosti Kofola a.s. se mi zdá …
9. Předmět této reklamy pro mě byl …
10. Zpracování tohoto reklamního spotu je dle mého názoru …
11. Vzbudila ve Vás reklama potřebu vyhledat ji na internetu a zhlédnout jí opakovaně?
12. Pro výše zmiňovaný reklamní spot „Když slova nestačí, pomůže láska“ohodnoťte prosím tyto kritéria.
13. Která média si myslíte, že by v budoucnu měl výrobce Kofoly více využívat?
14. Zařaďte se prosím do příslušné věkové skupiny.
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Vyberte prosí svůj rodinný stav.
17. V současné době jste ...
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.