Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnocení propagačních materiálů vybraných firem

Hodnocení propagačních materiálů vybraných firem

Představte si, že právě teď máte chuť na nanuk
Jaký z nabízených nanuků si vyberete?

(průzkum Jana Diehela, cca 1 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dagmar Slováková
Šetření:28. 05. 2020 - 09. 06. 2020
Počet respondentů:21
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:36,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.17:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se zabývá hodnocením jednotlivých propagačních materiálů od vybraných firem a slouží jako podklad pro absovenstkou práci. 

Odpovědi respondentů

1. Ohodnoťte jednotlivé atributy na škále od 1 do 5, přičemž 1 znamená nejnižší hodnocení a 5 nejvyšší:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vizuální stránka2.8570.98
Obrázek/foto2.5711.388
Srozumitelnost3.4291.769
Prezentace firmy v propagačním sdělení2.5711.388
Atraktivita nabídky2.3330.889
Vhodnost k dané firmě2.9521.188

Graf

2. Popište vlastními slovy, co se vám na propagační materiálu líbí a co ne:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

plus :srozumitelnost, přehlednost minus: grafická úprava a volba barev odpudivá, chybí důležité informace

?

"Slyšeli jsme, že se o nás říká, že nenabíráme" mi přijde jako dost zvláštní úvod. Je to složité a ne moc zajímavé pro potenciální uchazeče. Chtělo by to lepší otevírací větu. Zmínila bych nástupní plat, bonusy a kde ta firma je. Fotka taky nění příliš atraktivní.

ano - černá v pozadí ne - moc dlouhý text, nechce se mi číst

Fotka je zvláštní, lidé na fotce mají zvláštní výrazy, s fotografií k propagaci bych si dala víc záležet. Grafika je hezká, jednoduchá, ale tuctová, nezaujala by mě. Vzhledem k zaměření a serióznosti firmy se mi nelíbí až moc "přátelská" komunikace, obsahující mnoho smajlíků. Firmu neznám, ale z prezentace nepůsobí moc věrohodně. Věrohodnost nezvyšuje ani to, že fotka působí jako stock photo.

Inzerát vizuálem navozuje jiné prostředí - vědecké až medicínské, dost vzdálené od reality výrobního podniku. Naopak je velmi dobře srozumitelný

Je to chaotické a nepřehledné

JE to srozumitelné, ale takový nevýrazný obrázek, kde to splívá dohromady.

Klasika, jaká tu už byla milionkrát. Jestliže nabírám řadové zaměstnance, proč je na obrázku nějakej výzkumnej judrmudrcéescé? Tohle mi sedí k poptávce po manažerovi do firmy vyrábějící potraviny, ale ne k poptávce po lopatě obsluhující lis v továrně na pneumatiky...

Líbí se mi jak spojili bílou a žlutou barvu dohromady. Pěkně s ní pracovali na upoutání diváka.

líbí se mi jednoduchost a žlutý pruh

Líbí se mi vybrané písmo a barvy

Líbí se mi, že nechodí kolem horké kaše. Jako propagační materiál mi to přijde dostačující.

Líbí: lidé Nelíbí: nejednoznačnost - trochu váhám, co vlastně firma dělá

Nelíbí se mi tolik smajlíků

Nepřehledné, nejasné, nezaujme

Nevýrazný, nezaujme.

Obyčejné, nic konkrétního, špatné foto, není jasné co firma dělá

Vypadá jako jedna z mnoha.

Žena na obrázku působí v reklamě neprofesionálně (ruce v kapsách, oblek vypadá jako svěrací kazajka, sluchátka na krku, mračí se). Naopak chválím autora obrázku za důstojné zobrazení muže. Text je víceméně srozumitelný, jen některé pozice ve firmě jsou mi cizí. Pro mě je atraktivita nabídky nízká, protože se nezajímám o technologie.

žlutý grafický prvek

3. Ohodnoťte jednotlivé atributy na škále od 1 do 5, přičemž 1 znamená nejnižší hodnocení a 5 nejvyšší:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vizuální stránka3.2861.252
Obrázek/foto3.3811.379
Srozumitelnost4.191.107
Prezentace firmy v propagačním sdělení2.6191.569
Atraktivita nabídky2.7142.109
Vhodnost k dané firmě3.3331.46

Graf

4. Popište vlastními slovy, co se vám na propagační materiálu líbí a co ne:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

!

1) Nelíbí se mi, že práci od šesti hodin ráno považují za vhodnou pro ženy na mateřské dovolené. 2) Čas práce by měl odpovídat ranní směně. 3) Měli by lépe volit emotikony. Neznám nikoho, kdo by měl radost z kabelů, konektorů a vývodek. 4) Je lepší používat termíny "pracovník/pracovnice" než "dělník/dělnice".

ano - srozumitelný, čitelný text ne - smajlíci, nepatří podle mě do pracovní nabídky

Chybí prezentace firmy jako takové (není zastoupena silnou značkou). Naopak příjemná je familiérní textace.

Jasné a stručné.

Jasně prezentuje výhody. Líbí se mi i možnost vyzkoušet si práci. Foto je taky pěkné.

Lepší obrázek, srozumitelnější

Líbí se mi grafika dole. Naopak se mi nelíbí používání emoji a hastagů v příspěvku...nepůsobí to moc profesionálně. (Hodně to útočí na dnešní dobu)

Líbí se mi, že je to mířené na matky s dětmi, ale nelíbí se mi, že vypisovali všechny podmínky, neboli možnosti na daném pracovním místě. To by na propagačním materiálu nemuselo vůbec být.

Líbí: srozumitelnost, vtipnost Nelíbí: nic konkrétního

Nepřehledné

Nízké finanční ohodnocení

OK, žádná modelka, ale je to jasný, čistý a srozumitelný i pro lidi, který firma shání...

Smajlíci jsou tentokrát úplně nesouvisející, což nevzbuzuje dobrý dojem. Grafika je jednoduchá, není moc esteticky promyšlená. Fotka se mi líbí, je sympatická. Paní na fotce má tričko s logem společnosti, takže fotka působí autenticky.

smajlíci v textu, úsměv na fotce

Snad ještě více zaměřit na prováděnou činnost.

Spokojený zaměstnanec na foto, konkrétní a cílené

Srozumitelnost, obsahuje důležité informace, celkově na mě působí příznivým dojmem

usměvavý člověk působí vstřícně, což je vždycky good

Vypadá jako jedna z mnoha.

Zase použití moc smajlíků se nelíbí, text jasnej a lákavej

5. Ohodnoťte jednotlivé atributy na škále od 1 do 5, přičemž 1 znamená nejnižší hodnocení a 5 nejvyšší:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vizuální stránka3.0480.998
Obrázek/foto3.5711.293
Srozumitelnost3.5711.578
Prezentace firmy v propagačním sdělení2.2861.061
Atraktivita nabídky2.3331.46
Vhodnost k dané firmě3.2861.442

Graf

6. Popište vlastními slovy, co se vám na propagační materiálu líbí a co ne:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

líbí: příjemná gragická úprava nelíbí: příliš stručné

:

ano - krátká nabídka, ale srozumitelná ne - nevím

Celkem výstižné a srozumitelně

Hodně divný obrázek

je to nudné, obyčejné, nijak lákavé

Jednoduché, krátké a výstižné. Alespoň název firmy a lokalita by byly fajn.

Klasický, milý inzerát

Lepší než ty 2 předchozí.

Líbí se mi stručnost, ale nelíbí se mi, že o dané pracovní pozici sotva něco vím.

Málo informací. Proč bych měla nastoupit právě do té firmy?

Na obrázku je přímo vidět provázanost s nabízenou pozicí, je to názorné.

Ne že by mi to vadilo, ale elektrikáři, pokud vím, nenosí přilby. Dále by si firma měla ustálit psaní velkých písmen. Po vizuální stránce mi vadí jen psaní s caps lockem.

Nelíbí: není jasná náplň, inzerát je syrový, nelidský

Nemají žádnou grafiku, která by danou firmu zpestřila. Líbí se mi jednoduchost.

Pěkné foto, jinak nicneříkající o firmě a nabídce

Text není napsán profesionálně, firma nepůsobí důvěryhodně. Sdělení neobsahuje žádné konkrétní informace. Fotografie pravděpodobně není autentická, ale stažená z internetu, nehledě na špatnou kvalitu.

Tuctové, neurazí, nenachne

Větší nudu bez sebemenší dávky kreativity jsem neviděl. Tuhle reklamu udělá student prvního ročníku střední školy, pokud dostane 5 min časovej limit. Tohle je annonce v roce 1991.....

Víc info by neuškodilo

výstižné ilustrační foto, ale málo informací

7. Ohodnoťte jednotlivé atributy na škále od 1 do 5, přičemž 1 znamená nejnižší hodnocení a 5 nejvyšší:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vizuální stránka3.5241.202
Obrázek/foto3.2861.252
Srozumitelnost2.811.583
Prezentace firmy v propagačním sdělení3.0951.705
Atraktivita nabídky2.6671.556
Vhodnost k dané firmě2.8572.503

Graf

8. Popište vlastními slovy, co se vám na propagační materiálu líbí a co ne:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

ano - vtipnost, krátkost a přitom jasnost sdělení ne - nic

až moc stručné, trošku bych to rozvinula.

Dominujou tu montérky a boty. Nikoliv podlaha. Zaostřil bych snímek na podlahu - ta je zřejmě stěžejním tématem. Tenhle obrázek si umím představit s heslem "Smrdí vám nohy po celodenní dřině? Navštivte naši kliniku, my vám je uřízneme".

jako vizuál ok, ale obsah nula

Jasné, stručné, výstižné

Kdybych neviděla tlačítko "volné pozice" na první dobrou nepoznám, o čem banner je. Je to reklama na podlahy nebo co? Proč bych se měla bát? Moc mě to nenaláká podívat se na nabídku míst.

líbí se mi nápaditost letáku nelíbí se mi přílišná stručnost, aspoň odkaz na www ????

Líbí: vtipný slogan Nelíbí: vůbec netuším co má být sdělení

Nápad i vizuál je super, včetně prezentace silné značky, kterou zná každý kdo minimálně jednou předělával doma podlahu. Postrádám pouze vypsanou pozici, tak aby mě oslovila a mohl jsem rozkliknout a zajímat se dál.

Nelíbí se mi slogan, který podle mého názoru nedává moc smysl. Jinak je nabídka v pořádku. Jelikož se nejedná o post, pouze o reklamační fotku, nevyžaduji o moc víc informací. Každopádně by bylo asi lepší zmínit o nabídce ještě něco. Takhle nemá čím zaujmout.

Nelíbí se mi, že absolutně nevím, o jakou pracovní pozici se jedná.

Nelíbí se mi, že není jasné, co firma produkuje. Podle obrázku jsou to podlahy, podle sloganu plasty. Atraktivita nabídky je nízká, jelikož boty a montérky budí dojem dělnické profese.

Není moc jasné, koho vlastně hledají. Jinak fajn

Nesrozumitelné, nic neříkající.

Nevím co vlastně nabízí, práci nebo podlahu???

Nevím na co jsou daná volná místa. Líbí se mi propojení obrázku s textem míst.

Nic neříká

opět jednoduchost, dobrý nápad ukázat pouze nohy a podlahu

Vůbec nevím jaké pozice, nic o nabídce. Nohy na plastové podlaze nejsou dobrý nápad

Zaujme, ale zas moc nenadchne, "neurazí".

9. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1676,19 %76,19 %  
Muž523,81 %23,81 %  

Graf

10. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27-35838,1 %38,1 %  
18-26628,57 %28,57 %  
36-44314,29 %14,29 %  
45-53314,29 %14,29 %  
54+14,76 %4,76 %  

Graf

11. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1152,38 %52,38 %  
419,05 %19,05 %  
SŠ s maturitou419,05 %19,05 %  
VOŠ29,52 %9,52 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Slováková, D.Hodnocení propagačních materiálů vybraných firem (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://hodnoceni-propagacnich-mater.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.