Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnocení propagačního loga Czech RepubLIKE

Hodnocení propagačního loga Czech RepubLIKE

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ilona Čejpová
Šetření:17. 07. 2012 - 24. 07. 2012
Počet respondentů:184
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:75,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jedná se o velmi krátký dotazník týkající se nového propagačního loga České republiky, který bude využit v mé diplomové práci na téma rebrandingu ČR. Ráda bych obdržela názory veřejnosti i odborníků v oblasti marketingu a cestovního ruchu a porovnala různé pohledy na vítězné logo. Předem děkuji všem zúčastněným za vyplnění i případné komentáře v závěru dotazníku.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pokud jste se ještě s novým logem a vítězným konceptem nesetkali, prohlédněte si například oficiální stránky: http://www.ceskozemepribehu.cz/cz/article.aspx?v=article-168, popř. zde naleznete vítězné propagační video: http://www.youtube.com/watch?v=s5dXE_WjYns&feature=plcp

Logo:

 

Odpovědi respondentů

1. Informace o novém logu ČR jsem zaznamenal(a) v médiích

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11461,96 %61,96 %  
ano7038,04 %38,04 %  

Graf

2. V jakém médiu jste zaznamenal(a) informace o novém logu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Online (zpravodajské servery,...)4970 %26,63 %  
Sociální sítě2738,57 %14,67 %  
Tisk912,86 %4,89 %  
Ostatní912,86 %4,89 %  

Graf

3. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo se mi celkově líbí, působí na mě pozitivně vs. Logo se mi nelíbí1-2-3-4-52.9351.452

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

4. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo ve mně vyvolává představy vs. Logo ve mně nevyvolává nic1-2-3-4-53.1361.357

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

5. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo je odlišitelné vs. Logo je podobné ostatním destinačním logům 1-2-3-4-52.5271.141

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

6. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí se mi využití tradičních barev vs. Tradiční barvy jsou konzervativní1-2-3-4-51.9511.307

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

7. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Design loga je moderní vs. Design je nemoderní1-2-3-4-52.5331.249

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí se mi využití tradičního názvu (Czech Republic) vs. Preferoval(a) bych zkrácený název Czechia1-2-3-4-51.6961.103

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo postrádá claim/slogan vs. Claim/slogan není důležitý1-2-3-4-53.2071.218

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

10. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Slovní hříčka (RepubLIKE místo lic) mi příjde originální a zábavná vs. Nelíbí se mi "zkomolení" názvu1-2-3-4-52.9022.403

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

11. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo skvěle využilo nový fenomén Facebooku vs. Návaznost na FB fenomén mi přijde nevhodná1-2-3-4-52.881.79

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

12. K logu:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Logo je použitelné pro všechna média (TV, tištěná reklama, online reklama,...) vs. Logo není použitelné pro všechna média1-2-3-4-52.1581.698

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

13. Máte nějaký další komentář k logu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...chce to čas, aby si na to člověk zvyknul.

Barevně vkusné a výstižné pro ČR.

Celý nápis by mohl být v rámečku. Mezi rámečkem a písmeny bílá barva.

Copak jsme vážně /ček ripablájk/??

designově se mi vůbec nelíbí, přijde mi nezajímavé

hodnocení loga je složité, je to logo poměrně jednoduché, dobře použitelné, ale co bude po Facebooku, a pochopí ho lidé Facebook nevyužívající (např. zahraniční cílové trhy, na které CzT cílí, ale FB tam není významný - Rusko, Čína, Indie...)? Logo jistě dle současných standardů lze označit za moderní (podobně jako !!! ostravské - které jsou úspěšné, i když mě osobně se nelíbí, ale ostatním ano + je zapamovatelné - takže bych byl pragmatik). Nevím, ale jestli se povede CzT toto logo dostat na všechny materiály, kam by mělo podle zásad CI patřit, tj. na mtg. materiály regionálních destinací, či na web czech.cz (využívající moderní, ale nevhodné bubliny - příklad moderního loga, ovšem pro destinaci nevhodného).

Hrozný

je hrozně jednoduché

Je matoucí, nechci se dožít toho, že uslyším např. Američana vyslovovat název naší země jako "republajk" !!!

Je to příšernost. Ještě kdyby se lic a like vyslovovalo stejně, tak možná, ale takhle je to směšný.

Je totálně nevhodný a stydim se za nás, asi se odstěhuju do Španělska, viděl bych to na byteček v Thomas Miller strasse :-* .. pozn. měl jsem se bejval zúčastnit výběrovýho řízení sám, když to vidim ...

jednuduché, vtipné, nevtíravé

Líbí se mi jednoduchost, není to přeplácané, ale na první pohled zaujme (i barevné provedení v národních barvách trikolory).

Líbí se mi nápad a propojení s FB, ale to bohužel není jediný kanál, pomocí něhož by se mělo komunikovat. Navíc si myslím, že reakce na FB měla přijít poněkud dřív. Přecejen už to žádná novinka není... Celkově se mi logo zdá příliš jednostranně zaměřené.

Lidi si budou myslet, ze se to takhle fakt pise a jmenuje. Starsi si to s FB nespoji. Slogan to preci v sobe uz obsahuje.

logo az prilis odkazuje na Facebook (propagace CR s timto logem by se mela omezit jen na tuto socialni sit, mimo ni by melo jeste existovat jine logo)

logo by se dalo natvarovat do tvaru republiky

logo je hezké, moderní a jednoduché( takže lze použít v mnoha médiích) ale nekorektní a příliš dětinské (facebook)

logo je stupidní bez nápadu a ztrácí identitu

Logo mi přijde vtipné, ale nevím, jestli je vhodné, aby se naše země OFICIÁLNĚ prezentovala slovní hříckou.

logo plně pochopí pouze příliš úzký segment, zbytek trhu zůstává nezasažen

logo se mi líbí,je originální

logo se mi líbí,je originální

logu chybí jakákoliv souvislost s Českem, nevyvolává žádné asociace s naší zemí (snad jen barvy, ale ty má stejné i řada jiných zemí), sdělení (jestli se tomu vůbec dá říkat sdělení) je příliš univerzální a dalo by se použit na jakýkoliv produkt

místo červeného nápisu mohl být obrazek FB thumbs up :)

moc se mi nelibi, navrh, ktery se umistil na druhem miste, je daleko lepsi

Myslím, že cílení na skupinu 9-14 není nejvhodnější, kdo je na FB, ten nemá potřebu nikam cestovat. ČR by se měla prezentovat něčím, co je s ní spjaté, s FB nemáme společného nic.

Nápad se mi líbí, ale i přes to, že v jednoduchosti je krása bych ocenila, kdyby bylo kreativnější. Něčím bych ho doplnila a změnila bych modrou barvu, tato mi přijde moc tmavá.

ne

ne

ne

ne

ne

Ne.

Nelíbí se mi to, evokuuje mi to pouze a jen facebook, nejen, že v zahraničí z nás dělají Czechoslovakia a sotva se naučily Czech Republic, tak jim z toho budeme zas dělat Czech Republike...já jsem proti :) Ilonko držím palce při psaní DP, ty kanářanko jedna hustá

Nelíbí se mi zkreslování, uvádění a komolení názvů, natož zkomolenina oficiálního názvu naší země. Chceme-li se nějak propagovat, proč neužít název Česko, který byl znám již v 18. století.

nelíbí se mi zvolený fond písma, přijde mi nezajímavý, nenápaditý

nelíbí se mi, nejsme snad všichni pubertální děti, které si hrají s facebookem, starší generaci to neřekne nic, je to příliš trendové, ošklivě zpracované...

nemám

Nemám

Není to tak hrozné, ale jiné návrhy mě zaujali více.

Neoriginální, bez nápadu. Facebook se dnes parafrázuje všude

Neoriginální, facebook je fenoménem dnešní doby, ale tohle jim ukazuje, že si za ten počítač mohou klidně sednout a jednoduše kliknout na "like". Je množství symbolů ČR, které by daly logu jistou hodnotu a ukázaly, že se pod tím skrývá více, než jen "Pojďte všichni k Facebooku a dejte LIKE!" Logo, za které stát vyplatil 2 500 000 Kč je nudné, nekreativní s nesmyslným podtextem facebooku. Jediné s čím souhlasím jsou barvy.

nepochopila jsem za jakým účelem a k čemu ?

nerozumím, co je cílem loga?

nezmate to cizince, kteří se ledva naučili, že nejsme Czechoslovakia?

odporné, nečeské, vlezdoprdelné cizině

Originální, odkaz na Facebook je také výborný nápad.

Pokud bude jeho význam vysvětlován turistů, bude logo účinné

považuji logo za vtipné, moderní,nepřehlédnutelné, na druhou stranu pro starší generaci v ČR, nemluvící AJ možná nepochopitelné, proto se dají z její strany očekávat negativní reakce. Ale chápu ,že oni nejsou hlavní cílovou skupinou :-)

Prosím nedělejte to :)

přijde mi to moc globálně ovliněné fenoménem Facebooku, na internet se to hodí, hříček se slovem like v angličtině je několik, pro ostatní jazyky nepoužitelné...

Příště více originální ...

Působí na mě trochu rozporuplně, na jednu stranu se mi líbí pokus o slovní hříčku, typ písma, tradiční barvy, užití celého názvu země (Czech Republic), obrázek součástí loga podle mě taky být nutně nemusí, na druhou stranu se mi nelíbí "fixace" na Facebook a komolení názvu země. Sdílím obavy, aby turisté za pár let vůbec věděli, jak se to správně vyslovuje, zvlášť když dnes stále ještě bojujeme o to, aby si nás lidé v zahraničí nepletli s Československem nebo dokonce Ruskem. Není to nejhorší výběr loga, ale mohlo podle mě být i lepší.

působí národnostně, vlastenecky

Teda nenapadlo by mě, že "like" má spojitost s Facebookem, jak znělo v některé z předchozích otázek.

Trochu laciné

vadí mi zkomolení a návaznost na facebook

žadný

14. Studujete cestovní ruch či v něm pracujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13875 %75 %  
ano4625 %25 %  

Graf

15. Studujete marketing či příbuzný obor podrobněji nebo v něm pracujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14277,17 %77,17 %  
ano4222,83 %22,83 %  

Graf

16. Vlastníte účet na Facebooku a navštěvujete ho pravidelně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12769,02 %69,02 %  
ne5730,98 %30,98 %  

Graf

17. Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 35 let12769,4 %69,02 %  
36 - 50 let3619,67 %19,57 %  
nad 50 let2010,93 %10,87 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Informace o novém logu ČR jsem zaznamenal(a) v médiích

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Online (zpravodajské servery,...) na otázku 2. V jakém médiu jste zaznamenal(a) informace o novém logu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 2. V jakém médiu jste zaznamenal(a) informace o novém logu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Informace o novém logu ČR jsem zaznamenal(a) v médiích

2. V jakém médiu jste zaznamenal(a) informace o novém logu?

3. K logu:

14. Studujete cestovní ruch či v něm pracujete?

15. Studujete marketing či příbuzný obor podrobněji nebo v něm pracujete?

16. Vlastníte účet na Facebooku a navštěvujete ho pravidelně?

17. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Informace o novém logu ČR jsem zaznamenal(a) v médiích

2. V jakém médiu jste zaznamenal(a) informace o novém logu?

3. K logu:

14. Studujete cestovní ruch či v něm pracujete?

15. Studujete marketing či příbuzný obor podrobněji nebo v něm pracujete?

16. Vlastníte účet na Facebooku a navštěvujete ho pravidelně?

17. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čejpová, I.Hodnocení propagačního loga Czech RepubLIKE (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://hodnoceni-propagacniho-loga.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.