Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnocení vlivu reklamy na spotřebitele

Hodnocení vlivu reklamy na spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Miroslava Vyskočilová
Šetření:24. 03. 2011 - 01. 04. 2011
Počet respondentů:48
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.67
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

K získání dat touto cestou jsem se rozhodla , díky zpracovávání mé diplomové práce, která se zabývá marketingovou komunikací, ve které je zahrnuta i reklama, proto se můj dotazník věnuje právě tomuto tématu. Díky přesycenosti reklamou dnešního trhu, jsem sestavila tento kratký dotazník, ke zjištění, jak moc je česká společnost ovlivňována raklamou.

Odpovědi respondentů

1. Máte rád/a reklamy v televizi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3981,25 %81,25 %  
ano918,75 %18,75 %  

Graf

2. Myslíte si, že jste ovlivněn/a reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2041,67 %41,67 %  
Spíše ano1633,33 %33,33 %  
Určitě ne612,5 %12,5 %  
Ano určitě612,5 %12,5 %  

Graf

3. Při nákupech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snažím se jí neřídit3879,17 %79,17 %  
Snažím se jí neřídit, ale nedaří se mi to612,5 %12,5 %  
Většinou dám na reklamu48,33 %8,33 %  

Graf

4. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou součást komunikačních médií?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3981,25 %81,25 %  
ne918,75 %18,75 %  

Graf

5. Když vysílají v TV reklamu, sledujete ji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepnu na jiný program2552,08 %52,08 %  
Něco jiného918,75 %18,75 %  
Nechám reklamu běžet, ale jdu do jiné místnosti816,67 %16,67 %  
Dívám se na reklamu se zájmem612,5 %12,5 %  

Graf

6. Kterou složku reklamy většinou vnímáte nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hudba2245,83 %45,83 %  
Děj1633,33 %33,33 %  
Herci1020,83 %20,83 %  

Graf

7. Byl/a byste ochoten/na účinkovat v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2654,17 %54,17 %  
ne2245,83 %45,83 %  

Graf

8. Pamatujete si reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3879,17 %79,17 %  
ne1020,83 %20,83 %  

Graf

9. Máte nějakou oblíbenou reklamu? (pokud „Ne“ – přeskoč na otázku 12.)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2657,78 %54,17 %  
ano1942,22 %39,58 %  

Graf

10. Jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola633,33 %12,5 %  
Redbull15,56 %2,08 %  
reklama na ob mini, nová na nějaké vložky15,56 %2,08 %  
Kofola - vianočná reklama15,56 %2,08 %  
Bóbika,Gambrinus-rybáři15,56 %2,08 %  
díky pane, uvidíme se později a přijeďte včas15,56 %2,08 %  
parníček,ptáčci zpívají15,56 %2,08 %  
reklama na voňavku AXE (s padajícími anděli)15,56 %2,08 %  
reklamy na firmu CocaCola15,56 %2,08 %  
vánoční s prasetem, jak jdou do lesa řezat strom 15,56 %2,08 %  
ostatní odpovědi Coca Cola
Magnesia
Kofola - "Ne, nemusim, já už ho vidim"
316,67 %6,25 % 

Graf

11. Proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipná211,76 %4,17 %  
zábavná15,88 %2,08 %  
nic trapnějšího jsem neviděla :)15,88 %2,08 %  
upútala ma a nie je násilná15,88 %2,08 %  
vtipná, nápaditá15,88 %2,08 %  
dobré podání jak dcery tak otec (řidiče)15,88 %2,08 %  
humor15,88 %2,08 %  
Roztomila, vtipna15,88 %2,08 %  
vystizna, vtipna, stale rovnaka15,88 %2,08 %  
má vtip15,88 %2,08 %  
ostatní odpovědi použité pěkné grafické efekty
vtip, slogan, prostě dokonalost
milá
Kvůli reakci hercům
Je vtipná, pobavila mě.
milé, typicky české
635,29 %12,5 % 

Graf

12. Vadí Vám reklama na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2858,33 %58,33 %  
ne2041,67 %41,67 %  

Graf

13. Vadí Vám reklama na alkohol?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3164,58 %64,58 %  
ano1735,42 %35,42 %  

Graf

14. Myslíte si, že reklama na návykové látky ovlivňuje nezletilé v jejich užívání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3470,83 %70,83 %  
ne1429,17 %29,17 %  

Graf

15. Některým lidem vadí reklama. Jaký je váš názor na zakázání reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zakázal/a bych jen reklamu na návykové látky2347,92 %47,92 %  
Žádnou reklamu bych nezakazoval/a1939,58 %39,58 %  
Souhlasím, veškerá reklama by měla být zakázána36,25 %6,25 %  
Zakázal/a bych reklamu s dětmi36,25 %6,25 %  

Graf

16. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3572,92 %72,92 %  
Muž1327,08 %27,08 %  

Graf

17. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 30 let3675 %75 %  
31 - 45 let1020,83 %20,83 %  
46 - 60 let24,17 %4,17 %  

Graf

18. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské2450 %50 %  
Středoškolské s maturitou1939,58 %39,58 %  
Základní, vyučení bez maturity510,42 %10,42 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vyskočilová, M.Hodnocení vlivu reklamy na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://hodnoceni-vlivu-reklamy-na-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.