Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnotová orientace mládeže

Hodnotová orientace mládeže

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslava Jelínková
Šetření:15. 04. 2017 - 21. 05. 2017
Počet respondentů:270
Počet otázek (max/průměr):6 / 6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, obracím se na Vás s důvěrou a prosbou. Věnujte prosím svůj čas pro vyplnění dotazníku. Vaše odpovědi jsou cenným zdrojem informací pro výzkum hodnotové orientace mládeže. 

Vyplňování celého dotazníku trvá průměrně 12 minut. Nepřemýšlejte dlouho, neexistují špatné odpovědi. Přesvědčte se prosím, zda Vaše označení odpovědi zůstalo vyplněné. Jemný klik není někdy zaznamenán, dotazník je pak neplatný.

Cílem dotazníku je zjistit jaká je hodnotová orientace dnešní mládeže.

Po vyplnění a odeslání dotazníku se objeví moje poděkování. Pokud tomu tak není, nejsou vyplněny všechny odpovědi. Zkontrolujte prosím a doplňte chybějící údaj, jinak se dotazník neodešle a to bude škoda - Vašeho času, škoda - pro mě, potřebuji co nejvíc vyplněných dotazníků. Děkuji za pochopení. Jaroslava Jelínková

Děkuji předem za Vaši trpělivost a vůli dotazník vyplnit.

Odpovědi respondentů

1. Než začnete pracovat, přečtěte si prosím seznam hodnot a vyberte pro Vás nejdůležitější hodnotu a ohodnoťte ji číslem 7 (nebývá jich více, maxim. dvě). Potom vyberte tu hodnotu, která je nejvíce v protikladu k Vašim hodnotám a přidělte jí číslo -1(mínus), 0 nebo 1. Potom posuzujte další hodnoty, osvědčuje se označit hodnoty které jsou pro Vás důležité. Snažte se použít všechny číslice tzn. -1 nejméně důležitá, 0, 1, 2 nedůležitá, 3, 4, 5 důležitá, 6 velmi důležitá

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

2. Pokračujte prosím v označení čísel od -1 do 7 jako v předcházející otázce. (-1 protiklad k mým hodnotám, 0,1,2 nedůležité hodnoty, 3,4,5 důležité hodnoty, 6 velmi důležitá a 7 nejdůležitější. Jako vedoucí princip v mém životě je tato hodnota:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

3. V následujících větách jsou uvedeny popisy lidí. Přečtěte si každou větu a uvědomte si, jak moc se Vám popisovaná osoba podobá či nepodobá. Jednotlivým větám přiřaďte body podle následující stupnice. Podobnost s popisem člověka: velmi se mi podobá 6 bodů, podobá se mi 5 bodů, podobá se mi trochu 4 body, podobá se mi málo 3 body, nepodobá se mi 2 body, vůbec se mi nepodobá 1 bod. První písmeno ve větách je pro účely výzkumu, ignorujte ho prosím.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

4. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13550 %50 %  
muž13550 %50 %  

Graf

5. Označte ročník školy, který navštěvujete, typ studia na škole, dopište prosím obor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2. ročník6724,81 %24,81 %  
3. ročník6724,81 %24,81 %  
1. ročník6524,07 %24,07 %  
4. ročník259,26 %9,26 %  
pracuji228,15 %8,15 %  
9. ročník82,96 %2,96 %  
9. třída31,11 %1,11 %  
5. ročník VŠ10,37 %0,37 %  
Dva obory, právo - 2. ročník, anglistika - 1. ročník10,37 %0,37 %  
osvc10,37 %0,37 %  
910,37 %0,37 %  
důchodce10,37 %0,37 %  
3. ročník, zdravotní asistent10,37 %0,37 %  
dokončuji vysokou školu, pracuji10,37 %0,37 %  
2. ročník PřF MU Učitelství Biologie-Chemie10,37 %0,37 %  
1. ročník, prezenční, všeobecná sestra10,37 %0,37 %  
mateřská dovolená10,37 %0,37 %  
devátý ročník10,37 %0,37 %  
4. ročník, Mezinárodních obchod10,37 %0,37 %  
Gymnázium 10,37 %0,37 %  

Graf

6. Typ studia na škole, dopište prosím obor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední odborná škola13349,26 %49,26 %  
Vysoká škola4817,78 %17,78 %  
Gymnázium3713,7 %13,7 %  
pracuji176,3 %6,3 %  
Základní škola145,19 %5,19 %  
Střední odborné učiliště62,22 %2,22 %  
osvc10,37 %0,37 %  
Čtyřleté se zaměřením na anglický jazyk10,37 %0,37 %  
důchodce10,37 %0,37 %  
Vyšší odborná škola10,37 %0,37 %  
Právo 10,37 %0,37 %  
Ekonomie a Matematika10,37 %0,37 %  
Vysoká škola, Žurnalistika10,37 %0,37 %  
INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE10,37 %0,37 %  
Gymnázium, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Znojmo10,37 %0,37 %  
Střední odborná škola - Informační technologie10,37 %0,37 %  
VOŠZ - všeobecná diplomovaná sestra10,37 %0,37 %  
Obchodní akademie, IT10,37 %0,37 %  
Obchodní Akademie10,37 %0,37 %  
druhá střední odborná škola, jednu mám již vystudovanou10,37 %0,37 %  
VŠE Mezinárodní obchod, OSVČ - finanční poradce10,37 %0,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Pokračujte prosím v označení čísel od -1 do 7 jako v předcházející otázce. (-1 protiklad k mým hodnotám, 0,1,2 nedůležité hodnoty, 3,4,5 důležité hodnoty, 6 velmi důležitá a 7 nejdůležitější. Jako vedoucí princip v mém životě je tato hodnota:

  • odpověď Věřící (držící se náboženské víry a přesvědčení)=-1:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chránící životní prostředí (ochraňující přírodu)=-1 na otázku 2. Pokračujte prosím v označení čísel od -1 do 7 jako v předcházející otázce. (-1 protiklad k mým hodnotám, 0,1,2 nedůležité hodnoty, 3,4,5 důležité hodnoty, 6 velmi důležitá a 7 nejdůležitější. Jako vedoucí princip v mém životě je tato hodnota:

5. Označte ročník školy, který navštěvujete, typ studia na škole, dopište prosím obor.

  • odpověď pracuji:
    • 12.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracuji na otázku 6. Typ studia na škole, dopište prosím obor.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Než začnete pracovat, přečtěte si prosím seznam hodnot a vyberte pro Vás nejdůležitější hodnotu a ohodnoťte ji číslem 7 (nebývá jich více, maxim. dvě). Potom vyberte tu hodnotu, která je nejvíce v protikladu k Vašim hodnotám a přidělte jí číslo -1(mínus), 0 nebo 1. Potom posuzujte další hodnoty, osvědčuje se označit hodnoty které jsou pro Vás důležité. Snažte se použít všechny číslice tzn. -1 nejméně důležitá, 0, 1, 2 nedůležitá, 3, 4, 5 důležitá, 6 velmi důležitá

2. Pokračujte prosím v označení čísel od -1 do 7 jako v předcházející otázce. (-1 protiklad k mým hodnotám, 0,1,2 nedůležité hodnoty, 3,4,5 důležité hodnoty, 6 velmi důležitá a 7 nejdůležitější. Jako vedoucí princip v mém životě je tato hodnota:

3. V následujících větách jsou uvedeny popisy lidí. Přečtěte si každou větu a uvědomte si, jak moc se Vám popisovaná osoba podobá či nepodobá. Jednotlivým větám přiřaďte body podle následující stupnice. Podobnost s popisem člověka: velmi se mi podobá 6 bodů, podobá se mi 5 bodů, podobá se mi trochu 4 body, podobá se mi málo 3 body, nepodobá se mi 2 body, vůbec se mi nepodobá 1 bod. První písmeno ve větách je pro účely výzkumu, ignorujte ho prosím.

4. Pohlaví

5. Označte ročník školy, který navštěvujete, typ studia na škole, dopište prosím obor.

6. Typ studia na škole, dopište prosím obor.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Než začnete pracovat, přečtěte si prosím seznam hodnot a vyberte pro Vás nejdůležitější hodnotu a ohodnoťte ji číslem 7 (nebývá jich více, maxim. dvě). Potom vyberte tu hodnotu, která je nejvíce v protikladu k Vašim hodnotám a přidělte jí číslo -1(mínus), 0 nebo 1. Potom posuzujte další hodnoty, osvědčuje se označit hodnoty které jsou pro Vás důležité. Snažte se použít všechny číslice tzn. -1 nejméně důležitá, 0, 1, 2 nedůležitá, 3, 4, 5 důležitá, 6 velmi důležitá

2. Pokračujte prosím v označení čísel od -1 do 7 jako v předcházející otázce. (-1 protiklad k mým hodnotám, 0,1,2 nedůležité hodnoty, 3,4,5 důležité hodnoty, 6 velmi důležitá a 7 nejdůležitější. Jako vedoucí princip v mém životě je tato hodnota:

3. V následujících větách jsou uvedeny popisy lidí. Přečtěte si každou větu a uvědomte si, jak moc se Vám popisovaná osoba podobá či nepodobá. Jednotlivým větám přiřaďte body podle následující stupnice. Podobnost s popisem člověka: velmi se mi podobá 6 bodů, podobá se mi 5 bodů, podobá se mi trochu 4 body, podobá se mi málo 3 body, nepodobá se mi 2 body, vůbec se mi nepodobá 1 bod. První písmeno ve větách je pro účely výzkumu, ignorujte ho prosím.

4. Pohlaví

5. Označte ročník školy, který navštěvujete, typ studia na škole, dopište prosím obor.

6. Typ studia na škole, dopište prosím obor.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Jelínková, J.Hodnotová orientace mládeže (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://hodnotova-orientace-mladeze.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.