Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hodnotová orientace současné mládeže
Hodnotová orientace současné mládeže
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nikola Sobková |
---|---|
Šetření: | 06. 03. 2014 - 25. 03. 2014 |
Počet respondentů: | 35 |
Počet otázek (max/průměr): | 4 / 4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 41,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:50 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jmenuji se Nikola Sobková a ráda bych vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká hodnot, které každý z nás vyznává a které považuje ve svém životě za důležité.
Dotazník je určen pouze osobám spadajícím do věkové kategorie 15 - 18 let a jeho vyplnění nezabere víc než 10 minut. Skládá se ze dvou částí. V první části, prosím, označte předložené hodnoty podle významu, jaký pro vás představují (1 - bezvýznamná hodnota, 5 - nejvýznamnější hodnota). Druhá otázka se skládá ze dvou relativně protichůdných hodnot, z nichž si na škále vyberete tu, která je pro vás důležitější.
Děkuji za vyplnění a přeji hezký zbytek dne!
Odpovědi respondentů
1. Ke každé z níže jmenovaných hodnot přiřaď číslo od 1 do 5, podle významu, jaký pro tebe daná hodnota představuje: 1 - bezvýznamná hodnota, 5 - nejvýznamnější hodnota:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Zdraví | 4.571 | 0.759 |
Láska | 4.057 | 1.368 |
Mír, život bez válek | 3.8 | 1.36 |
Životní partner | 3.857 | 1.494 |
Svoboda | 4.143 | 1.037 |
Přátelství | 4.114 | 0.73 |
Rodina a děti | 3.857 | 1.665 |
Zdravé životní prostředí | 3.543 | 1.105 |
Demokracie | 3.629 | 1.205 |
Pravda, poznání | 3.914 | 0.993 |
Zajímavá práce | 3.686 | 0.958 |
Rozvoj vlastní osobnosti | 4.086 | 0.993 |
Plat, další příjmy | 3.571 | 1.102 |
Úspěšnost v zaměstnání | 3.514 | 1.278 |
Vzdělání | 3.771 | 1.319 |
Uspokojování svých zájmů, koníčků | 3.886 | 0.901 |
Být užitečný druhým lidem | 3.429 | 0.759 |
Majetek | 3.143 | 1.494 |
Soukromé podnikání | 2.143 | 1.094 |
Společenská prestiž | 2.543 | 1.277 |
Veřejně prospěšná činnost | 2.4 | 0.983 |
Bůh | 2 | 1.943 |
Politická angažovanost | 1.829 | 0.942 |
2. V této otázce následuje několik relativně protichůdných hodnot postavených proti sobě. Vyber, prosím, pozici na škále 1 - 5 podle toho, ke které hodnotě se více přikláníš. Čísla 1 a 2 znamenají, že je pro tebe významnější hodnota označená jako "stupeň 1", čísla 4 a 5 znamenají, že je pro tebe významnější hodnota označená jako "stupeň 2". Číslo 3 znamená, že obě hodnoty jsou pro tebe stejně důležité:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Stupeň 1: Ekonomická prosperita - Stupeň 2: Tvorba a ochrana životního prostředí | 3.029 | 1.513 |
Stupeň 1: Odpovědnost pouze sám za sebe, prosazování svých zájmů - Stupeň 2: Odpovědnost i za jiné lidi a společenství, solidarita s druhými lidmi | 2.8 | 1.589 |
Stupeň 1: Řízení ekonomiky a společnosti tržními mechanizmy a individuálními zájmy lidí - Stupeň 2: Regulace ekonomiky a společnosti státem | 2.314 | 0.958 |
Stupeň 1: Materiální hodnoty (auto, dům, peníze) - Stupeň 2: Kvalita prožívaného života | 3.971 | 0.713 |
Stupeň 1: Bezpečnost lidí - Stupeň 2: Volný prostor pro jednání lidí | 2.886 | 1.13 |
Stupeň 1: Užít si života - Stupeň 2: Poznání sebe sama, rozvoj zdokonalování sebe sama | 2.971 | 1.228 |
Stupeň 1: Dávat druhým lidem - Stupeň 2: Získávat od druhých lidí | 2.857 | 0.751 |
Stupeň 1: Duchovní a myšlenkové podněty, vnitřní svět a život člověka, jeho myšlenky a duchovní život - Stupeň 2: Smyslové prožitky a život člověka | 3.143 | 1.208 |
Stupeň 1: Emancipace žen - Stupeň 2: Tradiční postavení žen | 2.6 | 1.669 |
Stupeň 1: Právo ženy rozhodovat o svém těhotenství - Stupeň 2: Zákaz interrupce | 1.829 | 1.399 |
Stupeň 1: Drogy patří k životu moderní společnosti - Stupeň 2: Drogy ohrožují společnost, stát by měl využít všech prostředků k jejich vymýcení | 3.714 | 1.518 |
Stupeň 1: Myšlenky, ideje, informace - Stupeň 2: Majetek, peníze, kapitál | 2.571 | 1.331 |
Stupeň 1: Seberealizace, rozvoj vlastní osobnosti - Stupeň 2: Sociální a ekonomické jistoty | 2.457 | 1.048 |
Stupeň 1: Transcendentní dimenze života (Bůh, kosmické vědomí, zákonitosti vesmíru, absolutno, svět idejí) - Stupeň 2: Každodenní smyslový život | 3.4 | 1.554 |
Stupeň 1: Mezilidské vztahy - Stupeň 2: Kariéra, úspěšnost v podnikání | 2.514 | 1.164 |
Stupeň 1: Individuální duchovní aktivity (meditace …) - Stupeň 2: Náboženské obřady a formalizované rituály (mše, zpověď. přijímání, pouť) | 1.8 | 0.96 |
3. Tvé pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 29 | 82,86 % | 82,86 % |
muž | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
4. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 let | 24 | 68,57 % | 68,57 % |
17 let | 6 | 17,14 % | 17,14 % |
15 let | 5 | 14,29 % | 14,29 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.